Torinon käärinliinan arvoitus

Pohdiskelua-

Pidetään mysteerinä että miten Jeesuksen kuva on siirtynyt Torinon käärinliinaan. Tutkimuksissa on todistettu, että se on siirtynyt voimakkaan sähkömagneettisen purkauksen seurauksena. Miten sellaisen pystyy todistamaan lähes 2000 vuoden jälkeen?

Ruumiissa ei ole todenttu mitään mädäntymisprosessia. Ihan mielenkiintoinen juttu, mutta mä olen pohtinut tuota kuvaa, ja sehän on niinkuin negatiivi. Tummat öljyiset kohdat näkyvät vaaleana negatiivissa ja mädäntymättömyydenkin selittäisi, että Jeesus olisi palsamoitu jollain öljymäisellä aineella kauttaaltaan. Silloinhan öljystä siirtyy öljyä imevään huokoiseen pellavakankaaseen ruumiin ääriviivat kasvojenpiirteitä myöten. Kokeilkaas laittaa paksu kerros jotain öljyistä tököttiä naamaanne ja laittakaa huokoinen puuvillakangas kireästi kasvojen ympärille, ja antakaa olla vaikka yön yli jos ei niinkään kauaa. Sitten öljyinen kangas valokuvataan samalla tekniikalla kuin Jeessuksen käärinliinakin, niin veikkaampa että vastaavanlainen negatiivikuva ilmestyy kankaalle.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tutkija-torinon-kaarinliinan-aitous-todistettu-entista-vahvemmin/

18

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No nii ,siin meni sekin salasuus taivan tuulii ,menit noi vaa ratkasema vanha salasuure ,
      Iha itekkö miettisi?

    • Juuri kuollut ei pahemmin vielä mädältä haise.
      Juuri kuolleet naiset tuoksuvat jopa hyvältä.
      Sillä kukapa sitä alkaisi haudata pari-kuukautta sitten helteeseen kuollutta Jeesusta?
      Tosi, tulisihan sitä sitten rukoiltua kahta kauheammin.
      - Voi jeesuksenristuksenper....
      -
      Koti-kiusattu lyhensi ongelman tiiviisti ja hyvin.

      H.

      • Tosin, ...

        H.


    • Saako siihen öljyttyyn riepuun hengitysreiät jättää?
      Muutenhan herää aamulla hengettömänä.

    • reppuriika

      Yksi pappi Martti Turunen on tehnyt hienon esitelmän Torinon käärinliinojen tutkimuksista. Kuuntelin luennon jokunen vuosi sitten. Turunen oli koonnut muistaakseni 100 perusteltua väitettä, jonka perustella käärinliina on ollut Jeesuksen ruumiin verhona kuoleman jälkeen.
      Uskoni ei kuitenkaan perustu käärinliinoihin vaan totuuteen että Vapahtaja elää kanssani ja on sama eilen tänään iankaikkisesti.

      • "reppuriika"

        Minä olen elänyt Jessen kanssa muutaman miljoonan vuotta kauemmin kuin sinä.
        Eikä Jesse ikinä ole luvannut mitään minulle.
        Kerrankin virnuili että kaiverra, kaiverra.
        Faija tarvii noita tauluja kohta.
        Mooses on pian tuleva.
        -
        Kysyessäni Jesse vihjasi.
        - Älä luule että saat minulta totuutta jonnekin palstoillekaan.
        Muistelehan kuitenkin aikaa jolloin ihmiset joutuivat nukkumaan keskellä Heinä-Sirkka-laumoja.
        Eivät ihmiset silloinkaan haluneet henkäistä ihan mitä vaan.
        Vaikka alttareilla polttelivatkin.

        H.


      • Tietäisiköhän se Martti Turunen, että mistä Jeesus kähvelsi itselleen vaatteet niitten käärinliinojen tilalle, kun lähti sieltä haudastaan. Tuskin hän enää ilkosillaan oli, kun ilmestyi opetuslapsilleen Emmauksen tiellä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tietäisiköhän se Martti Turunen, että mistä Jeesus kähvelsi itselleen vaatteet niitten käärinliinojen tilalle, kun lähti sieltä haudastaan. Tuskin hän enää ilkosillaan oli, kun ilmestyi opetuslapsilleen Emmauksen tiellä.

        "Tellukka"

        Aika varmojen tietojeni mukaan, jeesus riisti ne Magdalenan päältä.
        Siksi haudan eteen vieritettiin se kivi toistamiseen hetkeksi.

        H.


      • Sairas.mieli
        hunksz kirjoitti:

        "reppuriika"

        Minä olen elänyt Jessen kanssa muutaman miljoonan vuotta kauemmin kuin sinä.
        Eikä Jesse ikinä ole luvannut mitään minulle.
        Kerrankin virnuili että kaiverra, kaiverra.
        Faija tarvii noita tauluja kohta.
        Mooses on pian tuleva.
        -
        Kysyessäni Jesse vihjasi.
        - Älä luule että saat minulta totuutta jonnekin palstoillekaan.
        Muistelehan kuitenkin aikaa jolloin ihmiset joutuivat nukkumaan keskellä Heinä-Sirkka-laumoja.
        Eivät ihmiset silloinkaan haluneet henkäistä ihan mitä vaan.
        Vaikka alttareilla polttelivatkin.

        H.

        Jos olisit uskossa niin ei järjenvalosi olisi kadonnut. Sinulle olisi annettu terve mieli. Jeesus olisi parantanut sen jos ja kun tarvetta on.


      • YÖKmikäKammotus
        hunksz kirjoitti:

        "reppuriika"

        Minä olen elänyt Jessen kanssa muutaman miljoonan vuotta kauemmin kuin sinä.
        Eikä Jesse ikinä ole luvannut mitään minulle.
        Kerrankin virnuili että kaiverra, kaiverra.
        Faija tarvii noita tauluja kohta.
        Mooses on pian tuleva.
        -
        Kysyessäni Jesse vihjasi.
        - Älä luule että saat minulta totuutta jonnekin palstoillekaan.
        Muistelehan kuitenkin aikaa jolloin ihmiset joutuivat nukkumaan keskellä Heinä-Sirkka-laumoja.
        Eivät ihmiset silloinkaan haluneet henkäistä ihan mitä vaan.
        Vaikka alttareilla polttelivatkin.

        H.

        Ja Jumalan mies on joukossamme. Jeesus II.


      • YÖKmikäHunksz
        hunksz kirjoitti:

        "reppuriika"

        Minä olen elänyt Jessen kanssa muutaman miljoonan vuotta kauemmin kuin sinä.
        Eikä Jesse ikinä ole luvannut mitään minulle.
        Kerrankin virnuili että kaiverra, kaiverra.
        Faija tarvii noita tauluja kohta.
        Mooses on pian tuleva.
        -
        Kysyessäni Jesse vihjasi.
        - Älä luule että saat minulta totuutta jonnekin palstoillekaan.
        Muistelehan kuitenkin aikaa jolloin ihmiset joutuivat nukkumaan keskellä Heinä-Sirkka-laumoja.
        Eivät ihmiset silloinkaan haluneet henkäistä ihan mitä vaan.
        Vaikka alttareilla polttelivatkin.

        H.

        Rienaamista tuo on!!!! Hävytön itiootti!!! Voi kanmmotus!


    • tiusteri_maikkanen

      Antropologi ja historiallisten väärennösten asiantuntija Juha Hiltunen antoi lausunnon ilmeisesti naama peruslukemilla:)))

    • Jos minä jotakin tällä palstalla inhoan yli kaiken, on mies, joka käyttää Jeesuksesta nimeä "Jesse", ihan kuin olisivat parempiakin tuttavia. Uskallan epäillä suuresti.

      Ko. käärinliinoja en ole nähnyt luonnossa, sen sijaan olen seissyt sen seinän vieressä, johon on maalattu "Viimeinen ehtoollinen". Kaikki muu pommitettiin lähes maan tasalle Milanossa, mutta kyseinen seinä, ja se maalaus säilyivät.

      On vain asioita, joihin kaikkien toopejen aivot eivät riitä, ja joita on heidän turha yrittää kommentoida , voisivat vaihteeksi olla vaikka ihan hiljaa.

      Kirjoitettu Malagassa klo 01.09, Hyvää yötä kaikille.

      • Ehkä hän käyttää sitä nimitystä eroituksena sinun Jeesuksestasi, joka on vain ihmisen maalaamana jossain seinässä. Kuinka hyvin Vinci tunsi Jeesuksen? Kuinka hyvin sinä tunnet? Nähtävästi hyvin, koska osasi maalata hänestä kuvan ja sinä tunnistat hänet kuvasta.
        "Älä tee itsellesi jumalankuvaa...", sanoo Herra.

        Väärää nimeä sinäkin hänestä ehkä käytät, sillä on monenlaista väännöstä hänen alkuperäisestä nimestään. Jeesus se ei alkukielellä kuitenkaan ollut, liekö muualla kuin suomenkielessä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Ehkä hän käyttää sitä nimitystä eroituksena sinun Jeesuksestasi, joka on vain ihmisen maalaamana jossain seinässä. Kuinka hyvin Vinci tunsi Jeesuksen? Kuinka hyvin sinä tunnet? Nähtävästi hyvin, koska osasi maalata hänestä kuvan ja sinä tunnistat hänet kuvasta.
        "Älä tee itsellesi jumalankuvaa...", sanoo Herra.

        Väärää nimeä sinäkin hänestä ehkä käytät, sillä on monenlaista väännöstä hänen alkuperäisestä nimestään. Jeesus se ei alkukielellä kuitenkaan ollut, liekö muualla kuin suomenkielessä?

        Minä käytän hänestä nimeä, joka on Raamatussa, ja jonka olen jo lapsena Pyhäkoulussa oppinut.


      • suvenkorento1 kirjoitti:

        Minä käytän hänestä nimeä, joka on Raamatussa, ja jonka olen jo lapsena Pyhäkoulussa oppinut.

        Nii just.
        Ja mitä on pyhäkoulussa opetettu, niin sehän se on ainut oikea?
        Jeesus lukee nimenomaan vain suomalaisessa Raamatun käännöksessä, ihmisten tekemässä käännöksessä suomeksi.
        En usko Jeesuksen paheksuvan yhtään vaikka suomalaiset silti sanoisivat häntä Yeshua, Jesse, Jisse, Zisus, Jesua, Jesuo, Jehosua, Iesua ..., sillä hän tuskin on käynyt Suomen ev.lut tai ortod. pyhäköulua. Kyllä hän kaikkitietävänä ymmärtää, milloin tarkoitetaan häntä ja milloin vaikka jotain latinoa, jonka nimi myöskin saattaa olla Jesus.


      • suvenkorento12
        Tellukka kirjoitti:

        Nii just.
        Ja mitä on pyhäkoulussa opetettu, niin sehän se on ainut oikea?
        Jeesus lukee nimenomaan vain suomalaisessa Raamatun käännöksessä, ihmisten tekemässä käännöksessä suomeksi.
        En usko Jeesuksen paheksuvan yhtään vaikka suomalaiset silti sanoisivat häntä Yeshua, Jesse, Jisse, Zisus, Jesua, Jesuo, Jehosua, Iesua ..., sillä hän tuskin on käynyt Suomen ev.lut tai ortod. pyhäköulua. Kyllä hän kaikkitietävänä ymmärtää, milloin tarkoitetaan häntä ja milloin vaikka jotain latinoa, jonka nimi myöskin saattaa olla Jesus.

        Tietenkin jokainen käyttää hänestä nimeä omalla äidinkielellään. Nyt teksti oli mielestäni kirjoitettu suomeksi. Mutta enpä ala tästä asiasta kanssasi väittelemään.
        Kaunista kevättä Sinullekin!


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Tietenkin jokainen käyttää hänestä nimeä omalla äidinkielellään. Nyt teksti oli mielestäni kirjoitettu suomeksi. Mutta enpä ala tästä asiasta kanssasi väittelemään.
        Kaunista kevättä Sinullekin!

        No noin jos alkaa ajattelemaan, niin miksi ei puututtu myös sanaan Faija suomenkielen puhdistamiseksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe