jeesus oli valehtelija

jumalanserkku

Joka valheen sanaa levittää, joutuu siitä itse vastuuseen.

22

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopaoliväite

      Mistä tiedät? Entä jos se valehteli, joka sanoi hänen sanoneen? Vai oletko tavannut?

    • Vaikka aloittaja en olekaan, pistän pari. Sivistyneemmät jatkakoon.

      Lupasi palata takaisin jo silloisten seuraajiensa seuraajiensa elinaikana. Eipä ole näkynyt.

      Pyytäkää niin teille annetaan. Kokeiles pyytää kuollutta läheistä takaisin henkiin?

      • tuhottuihmisyys

        Huonompi juttu, jos tapahtuikin jotakin sellaista, että hän ei tahtonutkaan enää pelastaa ihmisiä. Hän sanoi, kolkuttakaa niin teille avataan - helppoahan sitä on kuolleensa tavata, kun kuolee itse, eikä tarvitse edes pyytää tai kolkuttaa.


      • mitenrukoilet
        tuhottuihmisyys kirjoitti:

        Huonompi juttu, jos tapahtuikin jotakin sellaista, että hän ei tahtonutkaan enää pelastaa ihmisiä. Hän sanoi, kolkuttakaa niin teille avataan - helppoahan sitä on kuolleensa tavata, kun kuolee itse, eikä tarvitse edes pyytää tai kolkuttaa.

        Tapahtukoon Herra sinun tahtosi... Ja sitten joku moittii Jeesusta valehtelijaksi, kun ei täytä hänen pyyntöjään. Onkohan minkäänlaista aavistusta, että miksi pyynnöt eivät täyty?


      • Pyynöt eivät täyty niin kuin ihminen sen aina haluaisi.


      • tammi23 kirjoitti:

        Pyynöt eivät täyty niin kuin ihminen sen aina haluaisi.

        Pyynnöt, eli rukoukset, on syytä jättää mielikuvitusjumalan tahdon pilkkana kokonaan väliin, eikö niin?


      • Jenniann
        mitenrukoilet kirjoitti:

        Tapahtukoon Herra sinun tahtosi... Ja sitten joku moittii Jeesusta valehtelijaksi, kun ei täytä hänen pyyntöjään. Onkohan minkäänlaista aavistusta, että miksi pyynnöt eivät täyty?

        Pyynnöt ei toteudu kun koko hommaa on humbuukia


      • he-ma kirjoitti:

        Pyynnöt, eli rukoukset, on syytä jättää mielikuvitusjumalan tahdon pilkkana kokonaan väliin, eikö niin?

        "mielikuvitusjumalan tahdon pilkkana kokonaan väliin, eikö niin? "En tunne mielikuvitus jumalaa,kuka hän on sitä paitsi kelvottomasti esiteyt pyynöt eivät koskaan täyty,tiedoksivaan.


      • tammi23 kirjoitti:

        "mielikuvitusjumalan tahdon pilkkana kokonaan väliin, eikö niin? "En tunne mielikuvitus jumalaa,kuka hän on sitä paitsi kelvottomasti esiteyt pyynöt eivät koskaan täyty,tiedoksivaan.

        Yritän kirjoittaa hitaasti ja yksinkertaisesti.

        Mielikuvitusjumalan tahto tapahtuu aina.
        Rukouksella yrität muuttaa mielikuvitusjumalan tahdon.
        Rukoilemalla pilkkaat mielikuvitusjumalaasi.


      • obh123

        Viittaat varmaan tähän kohtaan(laita paikka johon viittasit jos eri):

        28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." -Matt. 16:28

        muista evankeliumieista sama ennustus joissa eri sanamuoto:

        1. Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa."
        - Mark. 9:1

        27. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan." -Luuk. 9:27

        ja asiayhteys joka on sama toisissa evankeliumeissa, joten ilmeisesti liittyy siihen:

        28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi.
        30. Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias.
        31. He näkyivät kirkkaudessa ja puhuivat hänen poismenostansa, jonka hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa.
        32. Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.
        33. Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Eliaalle yksi." Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi.
        34. Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen.
        35. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä."
        36. Ja äänen kuuluessa he huomasivat Jeesuksen olevan yksin. Ja he olivat siitä vaiti eivätkä niinä päivinä ilmoittaneet kenellekään mitään siitä, mitä olivat nähneet. -Luuk. 9:28-36

        ****

        Jumalan valtakunta tai Jeesuksen kuninkuus ilmestyi jo Jeesuksen aikana, kehoittihan Jeesus julistamaan että Jumalan valtakunta on tullut lähelle:

        14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." -Mark. 1:14-15

        Jeesuksen kuninkuus Jumalan valtakunnassa on tullut täydelliseksi kun Jumalan valtakunta ilmestyi Jeesuksen kuoleman sovituksen ansiosta ja hän nousi kuolleista voittajana:

        7. Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8. asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. -Hepr. 2:7-9

        Jeesuksen kuninkuus oli jo olemassa hänen eläessään, se tuli kirkastetuksi hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa ansiosta:

        33. Niin Pilatus meni taas sisälle palatsiin ja kutsui Jeesuksen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?"
        34. Jeesus vastasi hänelle: "Itsestäsikö sen sanot, vai ovatko muut sen sinulle minusta sanoneet?"
        35. Pilatus vastasi: "Olenko minä juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit ovat antaneet sinut minun käsiini. Mitä olet tehnyt?"
        36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä."
        37. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." -Joh. 18:33-37


      • obh123

        28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." -Matt. 16:28

        Viittääko tämä mielestäsi Jesuksen toiseen tulemiseen vai ensimmäiseen koska Jeesus tuli ensimmäisellä kerralla kuninkuudessa.


      • obh123
        obh123 kirjoitti:

        28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." -Matt. 16:28

        Viittääko tämä mielestäsi Jesuksen toiseen tulemiseen vai ensimmäiseen koska Jeesus tuli ensimmäisellä kerralla kuninkuudessa.

        11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, -Joh. 1:11-12


    • YehoshuaHaNotzri

      Yksi oppilaista, Kapernaumin Yochanan Bar Zavadyah, tunnetummin Johannes Sebedeuksen poika, on perimietodon mikaan viimeinen Jeesuksen seuraajista ja kuoli varsin iäkkäänä joskus vuosien 70-100 välillä. Heidän rabbinsa, Nasaretin Yehoshua Bar Miryam, tunnetummin Jeesus Marian poika, on puolestaan katsottu kuolleen vuosien 26-36 välillä prefekti Pontius Pilatuksen hallitessa Juudean provinssia. Tätä "takaisin tullutta" Jeesusta tulisi silloin etsiä vuosien 36-70 väliltä, kuten hän rabbin ja profeetan auktoriteetillään oppilailleen lupasi.

    • Sopii miettiä sitäkin, että mitä jos Jeesus ristillä olisikin Muhammad ja hänet julistettaisiin islamin kuninkaaksi, orjan kruunu päässä, niin kuinka suuri islamin pilkka se olisi ?

      Jeesus ristillä on aina ollut lyömäase juutalaisia vastaan, mutta vosiko sillä lyödä islamia, jos Muhammad, ja kuka uskaltaisi.

    • 12___13

      "jeesus oli valehtelija "

      Todistaisitko väitteesi?

      • jumalankaima

        Minä olen jumalan serkku, todista että en ole.


    • Jesi

      Jeesus puhui aina totta ja teki ja uhrautui hyvää. Se kohtaa kaikkia koko maanpinnalla olevia ,hänen toinen tulemisensa .tulevaisuudessa.

      • toisenhyvätoisenpaha

        Minä puhun aina totta ja teen valehtelijoiden elämästä helvettiä.


    • Brina

      Jeesuksen ei tiedetä kirjoittaneen yhtäkään lausumaansa sanaa ylös. Kaikki tieto hänestä on koottuja, enemmän tai vähennän yhteensopivia kertomuksia (oletetusti totuuden mukaisia) hänen sanomisistaan monta vuosikymmentä oletetun kuolemansa jälkeen (ja lähinnä Rooman valtakunnan alueen "uskovaisilta", etenkin Paavalin seuraajilta).

    • kukavalehtelee

      Siis kuka oli valehtelija? Jeesus Nasaretilainen, joka ei itse kirjoittanut mitään opetuksiaan muistiin? Mistä tiedät, että mikään Jeesuksen sanomaksi väitetty on todella Jeesuksen sanomaa? Evankeliumit on kirjoitettu vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen. Paavalin kirjeet ovat vanhempia, ja hän ei koskaan vedonnut mihinkään Jeesuksen opetuksiin, hänelle Jeesus oli pelkkä uhri, sama vaikka ei olisi ikinä opettanut mitään, ei Paavali ainakaan niille opetuksille antanut mitään arvoa. Mutta jotkut toiset ihmiset Paavalia myöhemmin kirjoittivat, ja meillä on nyt sitten ainakin osittain ristiriitaisia kertomuksia Jeesuksesta ja hänen opetuksestaan. Johanneksen evankeliumi varsinkin poikkeaa kolmesta muusta. Jokainen sitten ottaa evankeliumeista sen minkä kokee olevan tärkeää, kukaan ei varmasti pidä samanarvoisina kaikkia Jeesuksen puheita. Me emme todellakaan tiedä, mitkä ovat aitoja Jeesuksen sanoja ja mitkä hänen seuraajiensa "viisautta". Onkos tuo ihme, jos kirjoittajat pistivät joukkoon vähän omiaankin, kirjoitettiinhan siihen aikaan jopa kirjeitä toisten nimissä, myös Paavalin ja Pietarin jne.

      Kovasti sinä ainakin uskot siihen mitä Raamatussa sanotaan. Jos siellä sanotaan, että Jeesus sanoi niin ja niin, niin tietenkin se on totta että Jeesus sanoi niin! Vai kuinka?

    • FistOfSatan

      Jeesuksen muiston tuhoaminen ja täydellinen hävittäminen maailmasta on jokaisen terveen ihmisen velvollisuus.

      Jeesuksen seuraajat ovat vihollisia joita ei saa armahtaa koskaan. Kristityt eivät ole ihmisiä eikä niille saa antaa pienintäkään ihmisarvoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe