Loppui se taksiisäntien kukkoilu

Eduskunta on puhunut.

Taksilupa on tsästä lähtien vessapaperia.

Eläköön yrittämisen vapaus!!!
Ilmianna
Jaa

102 Vastausta



Lupa vaaditaan jatkossakin. Oletpa tyhmä kun et sitä tajunnut. Tosin et tule sitä saamaan, todistit jo tyhmyytesi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mutta kilpailijat eivät enää määrittele, milloin ja missä uusi yrittäjä pääsee alalle. Seuraavaksi apteekit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei tuolla kirjoitustaidolla voi lupaa saadakkaan. Lisäksi kun on vielä tyhmä.
Ilmianna
Jaa
Tsihihii,

Nytpä joutuu isännät samalle viivalle. Nöyrä renki on uudessa tilanteessa vahvoilla, se kun osaa oikean palveluasenteen, asiakkaatkin kiittelevät. Yrmyniska isäntä taasen joutuu muistelemaan ja kovasti harjoittelemaan, mitä se asiakaspalvelu oikein tarkoittaa.

Rengillekään ei voi enää kettuilla niin kuin ennen, renki ostaa Saksasta edullisen käytetyn laatuauton ja alkaa omaksi herrakseen. Mutta vielä paremmalla palveluasenteella.
Ilmianna
Jaa
Aloittajalle kysymys:Kun sitten kun täytät 19 ja alat ajamaan taksia ja haluat saada joskus kelvollisen eläkkeen.Montako 15€ euron kyytiä sinun tulee ajaa että saat edes yelin maksettua?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hei, mukava auttaa aloittelevia yrittäjiä. Katso täältä apuja: http://www.etera.fi/yrittaja/tyokalut/yel-laskuri
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ViidenTähdenUuber kirjoitti:
Hei, mukava auttaa aloittelevia yrittäjiä. Katso täältä apuja: http://www.etera.fi/yrittaja/tyokalut/yel-laskuri
Sun oikea osoite on oikeusaputoimisto, Tuomio tulee buuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah paraskin neuvoja buuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah loinen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvää ja huonoa, hyvää on se, että nuo maailman omistaja isännät saa kuonoonsa nyt ja huponoa on se, että helpoin tapa työllistää mamut;-)
Ilmianna
Jaa
Suomalainen on siitä mukava että se nauttii kaikkein eniten jos naapuri kärsii. Aika säälittävää. Pitää kuitenkin muistaa että se kukkoilevat taksi isäntä on ollut kultamunia muniva hanhia yhteiskunnalle siis meille kaikille tulouttamalla veroina joka kuukausi n.4-5 tuh.e. Mitenköhän tulevaisuudessa?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Muuten hyvä mutta vähän yläkanttiin tuo verokertymä.Puolet pois niin ollaan lähempänä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aivan ja ne veroeurot ovat kuljettajan asiakkailta keräämiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä ?!
Taksiajoista 80% on kela ajoja. Eli ajoja, jotka veronmaksajat maksavat.
Taksi isäntä ajelee itse nämä mukavat päivävuorot, jotka ovat usein jopa säännöllisiä.
Tulotus on yhteiskunnalle miinus merkkinen.
On täysin sietämätöntä, että yhteiskunta joutuu maksamaan kelakyydeistä kartellihintaa.
Eli sitä maksimaalista hintaa, jota taksikyydeistä saa lain mukaan velottaa.

Renki (usein mamu) ajaa rähisevät juopot viikonloppuina ja seisoo tolpalla arkiyöt.
Omistaja kuitenkin ottaa nämä huonosti tuottavat tunnit aina esiin, vaikkei koskaan
itse istu edes tuolloin ratissa.

Veroista puhuttaessa.
Muistutetaanpa, että taksi autot ostetaan ilman autoveroa.
Veroa ei joudu maksamaan kun auto myydään.

Kokonaisuudessaan täysin vinoutunut järjestelmä, jossa
rullataan veronmaksajien rahoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vepevepevepe kirjoitti:
Mitä ?!
Taksiajoista 80% on kela ajoja. Eli ajoja, jotka veronmaksajat maksavat.
Taksi isäntä ajelee itse nämä mukavat päivävuorot, jotka ovat usein jopa säännöllisiä.
Tulotus on yhteiskunnalle miinus merkkinen.
On täysin sietämätöntä, että yhteiskunta joutuu maksamaan kelakyydeistä kartellihintaa.
Eli sitä maksimaalista hintaa, jota taksikyydeistä saa lain mukaan velottaa.

Renki (usein mamu) ajaa rähisevät juopot viikonloppuina ja seisoo tolpalla arkiyöt.
Omistaja kuitenkin ottaa nämä huonosti tuottavat tunnit aina esiin, vaikkei koskaan
itse istu edes tuolloin ratissa.

Veroista puhuttaessa.
Muistutetaanpa, että taksi autot ostetaan ilman autoveroa.
Veroa ei joudu maksamaan kun auto myydään.

Kokonaisuudessaan täysin vinoutunut järjestelmä, jossa
rullataan veronmaksajien rahoja.
Miten onnistuit YHDYSSANOISSA? Menikö ihan oikein?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Loppuu se taksipalvelu sitten maaseudulta samalla. Kaupungeissa ja taajamissa on kylläkin sitten odotettavissa ylitarjontaa taksikyydeistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Miksi tai ketä varten maaseudulla pitäisi olla taksipalvelu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin ihmetyttää kyllä miten ne taksit siellä maaseudulla on ajanut tähän päivään mennessä? Miten ne nyt sitten lopettaa sen? Aika epätodennäköistä että joku tulee kilpailemaan kylän ainoan taksin kanssa. Ja jos tuleekin, ei se kauaa jatku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei ne lopetakaan, mutta siirtyvät ajamaan lähimpään isompaan kaupunkiin isompien markkinoiden valossa.
Toisaalta kun miettii, niin miksi pitäisi olla sidottuna johonkin Mäntyharjun peräpitäjään kun jossain Mikkelissä on varmaan huomattavasti tasaisemmin markkinoita läpi viikon.
Ainoat oikeat taksi markkinat on suomessa vain pk-seudulla, muualla suomessa taksarit on tähänkin asti tyytynyt siihen mitä on eli murusiin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Täyttä shaissendaalia että loppuisi.
Suurin osa taksi kyydeistä on veronmaksajien maksamia 'kela kyytejä'
Loput ovat yritysten maksamia.
Vain pieni murto-osa taksi tulotuksesta tulee normaaleilta pulliaisilta, joille ei yksinkertaiseti
taksin säännöllinen käyttö ole taloudellisesti järkevää.
Uberin suosio kertoo omaa tarinaansa, kun hinta lasketaan tasolle, jossa suuret
massat alkavat käyttää taksia.

Onhan se mielipuolista, että vepet mielummin seisovat pitkässä jonossa tolpalla, kuin
tekisivät töitä ja osaltaan pitäisivät pyörät pyörimässä. Vaikkei kate joka kyydistä olisikaan
se sama.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jatkossa nähdään afrikkalaisia taksikuskeja enemmän ja kalustoa 5 tonnin molemmin puolin. Niinhän se on ulkomaillakin ettei sielä millään mersulla taksikuskit ajele.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tuskin olet itse muuta kuin käynyt sukulaisissa Korkeasaaressa, tai sitten maksimissaan Venäjällä ja Thaimaassa huorissa. Sitä ei juuri lasketa ulkomailla vierailuksi, siitähän ei kenellekään kerrota? Muuten ei näin ääliömäistä lausuntoa voi uskoa todeksi vuonna 2017.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Asiakkaalla pitää olla myös navigaattori mukana, kun kuski ei tiedä mihin mennään.
Näin se on ollut jo pitkään Tukholmassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä dacia järeällä diesel padalla saa taksikuskin suun hymyyn. Joko tilasit?
Ilmianna
Jaa
Kai muistat että taksi maksaa myös vakuutusveroa,polttoaineveroa,tuloveroa,sen asiakkailta keräämänsä alv.n lisäksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eikös nuo vakuutusvero, polttoainevero,tulovero kerätä myös asiakkailta, eihän sitä rahaa muuten ole? Kai muistat sen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin ja tietty autoveroa. Se autoveron palautus on vain 4800e kun mersun autovero on 11,800.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Eikö oo kumminkin aika rohkaisevaa, että ajamalla Uberille voi tienata 50,000 euroa vuodessa puhtaana käteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eihätäpäivää kirjoitti:
Eikö oo kumminkin aika rohkaisevaa, että ajamalla Uberille voi tienata 50,000 euroa vuodessa puhtaana käteen.
Helsingin poliisi on saanut valmiiksi jättimäisen Uber-tutkinnan. Laittomasta taksiliikenteestä lasketaan kertyneen rikoshyötyä jopa 2 miljoonaa euroa.

Helsingin poliisi on saanut valmiiksi Taksiliiton tekemän rikosilmoituksen tutkinnan.
Epäiltynä vyyhdissä on kaikkiaan lähemmäs 200 laitonta kuljettajaa. Rikoshyöty on jopa 2 miljoonaa euroa.
Enimmillään kuski on tienannut pimeänä yli 50 000 euroa alle vuodessa.

Taksiliitto oli antanut syksyllä poliisille listan 95 kuljettajasta, joiden epäiltiin harjoittavan laitonta taksiliikennettä. Listan oli liitolle kerännyt vartiointiliike, joka oli tilannut ajot varta vasten Uber-palvelun kautta.

Poliisilla oli jo meneillään tutkinta useista kymmenistä vastaavista tapauksista. Osa Taksiliiton listalla olleista kuljettajista oli ennestään poliisin tiedossa.

Tutkinnassa selvisi, että kyse on ollut taloudellisesti huomattavan suuresta toiminnasta. Epäiltyjen pankkitilejä tutkittaessa paljastui osalla kuskeista huikeita ansioita.

- Enimmillään ne olivat 50 000 euroa vuodessa nettona, pimeästi. Yksi oli ansainnut jopa yli tuon alle vuoden sisällä, kertoo tutkintaa johtanut rikoskomisario Pekka Seppälä.

Taksiliiton listassa olleet kuskit olivat tienanneet yhteensä 1,4 miljoonaa euroa. Kun mukaan lasketaan jo aiemmin tutkinnassa olleet kuskit, rikoshyöty nousee kahteen miljoonaan euroon.

Luvattomasta taksiliikenteestä epäillyt ovat pääosin ulkomaalaisia, joskin joukossa on myös suomalaisia kuljettajia.

- Kymmenkunta epäiltyä on vielä tavoittamatta, Seppälä sanoo.

Luvattoman taksiliikenteen harjoittamisesta voidaan tuomita enimmillään puoli vuotta vankeutta. Toistaiseksi kuljettajat ovat selvinneet sakoilla ja tulojen menettämisenä valtiolle.

Helsingin syyttäjänvirastossa on jo ennestään useita kymmeniä Uber-tapauksia odottamassa oikeuskäsittelyä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vähennät myös 24% Alvin eikös juu, eli 70 te eemelistä 14te? Kuten kaikista muistakin menoista.
Onneksi pimeä yyberi ei näitä pysty vähentämään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nahkatakit vaihtuu tokmannin toppatakkiin ja lenkkareihin! Mamut jonossa arkadian mäelle, kyytiä kyttäämään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Totta, lisäyksenä että sinne valituttujen enemmistö tuntuu käyttävän joko virka-autoa tai verojenvälttelijöitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tulevaisuudessa täytyy aina pyytää nähtäväksi ensin kuskin ajokortti ja auton rekisteri-, katsastus- ja vakuutustodistus, muuten voi jäädä puille paljaille, kun jotain sattuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Toivottavasti alalle syntyy "puhtaita" taksikeskuksia, joista tilaamalla voi olla varma siitä, mitä saa, millaisen auton ja millaisen kuskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tätä rakennetaan joka päivä, mätäpaiseiden pudotus käynnistettiin parisenvuotta sitten mutta ottaa aikansa (TaksiHelsingissä ainakin).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Maaseudulla moni maanviljelijä alkaa ajamaan taksia, kun auto heillä on jo muutenkin ja aina voi muita töitään järjestellä siten että ehtii välillä keikkaa heittämään. Olisihan se lisätulo tarpeeseen monille kun on päähän potkittu ja tulot viety jalostajajille ja kaupalle. Mitään pulaa ei tule takseista olemaan, päinvastoin. Hinnat kun järkevöityvät, niin käyttö lisääntyy, eikä joku monopoli määrittele tarvetta. Markkinataloudessa markkinat säätelee tarpeen ja määrittelee hintatason. Ei pitäisi olla vaikeaa tajuta. Näinhän se toimii kaikessa urakoinnissakin. Jos hinnoittelee itsensä ulos markkinoilta niin työttömäksihän voi aina ryhtyä jos kiinnostaa. Veroja kunnille ja valtiolle tulee vapautumisen myötä tietenkin enemmän kun hintojen laskiessa kohtuullisiksi, taksien käyttö tietenkin kasvaa ja maksajia tulee enemmän. Kakku vaan tuleen oikeudenmukaisempaan jakoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Jaa, että kesken puintikautta tai muita kiireitä lopetan hommat ja lähden heittämään sua alkoon ??
Sopiihan se, mutta hinta on sitten satasia.
PRKL mistä näitä sikiää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jyvis kirjoitti:
Jaa, että kesken puintikautta tai muita kiireitä lopetan hommat ja lähden heittämään sua alkoon ??
Sopiihan se, mutta hinta on sitten satasia.
PRKL mistä näitä sikiää...
Ei se puintikausi kestä kuin 2 viikkoa korkeintaan. 11 ja puoli kk jää vielä muuhun. Minä ainakin olen miettinyt lähteä yrittämään kun on iso hyväkuntoinen uudehko auto pihassa. Se olisi pelkkää lisätuloa istumalla! Puintiaikanakin vaimo voisi tuurata. Pelkkä järjestelykysymys kun byrokratia ja sääntely ei ole esteenä. Sinulla, jos hinta on satasia niin tuskin kukaan vaivaa.
Saat rauhassa puida vaikka nyrkkiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muista sitten ottaa ammattiliikenteen vakuutus siihen autoosi. Ei ihan muutama kyyti riitäkkään edes sitä kuittaamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei tarvita autoa, veikkaan että puimurikin on uBernerin mielestä oivallinen kimppakyytiväline (iSipilä antanee myös täyden tukensa).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Häviääkö ne yli 100tonin rähnämersut taksista!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Aivan varmasti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivät ne kokonaan häviä. Sinä vain häviät niiden kyydistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulkeroinen kirjoitti:
Eivät ne kokonaan häviä. Sinä vain häviät niiden kyydistä.
Juurikin näin, mihin sellaista palvelua tarvitsisisin? En minnekkään jos ja kun normiauton saa ajamaan saman matkan kymmeniä prosentteja halvemmalla. Eipä näy Tallinnassakaan taksissa ökymersuja kun markkinatalous pitää hinnat kilpailukykyisinä. Tallinnalainen taksikuski totesikin että meillä pääsee jo perille asti Helsingin lähtömaksulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Häviävä.monopoli kirjoitti:
Juurikin näin, mihin sellaista palvelua tarvitsisisin? En minnekkään jos ja kun normiauton saa ajamaan saman matkan kymmeniä prosentteja halvemmalla. Eipä näy Tallinnassakaan taksissa ökymersuja kun markkinatalous pitää hinnat kilpailukykyisinä. Tallinnalainen taksikuski totesikin että meillä pääsee jo perille asti Helsingin lähtömaksulla.
Noh, tällä hetkelläkään 100 k€ S-Mercedes taksina ei ollut bisnes, mutta isännät ovat tyytyneet pienempään palkkaan, jos ovat tuollaisia hankkineet. Tosiasia on joissain tapauksissa ollut niin, että tulot ovat tulleet ihan muista bisneksistä, ja taksi pelkkä harrastus. Tulevaisuudessa et tule nykyhinnalla tuollaisen kyytiin pääsemään. Et tule myöskään Tallinnan hintoja Helsingissä näkemään, Suomessa on keskipalkka moninkertainen Viroon nähden. Jatkossa seuraava sukupolvi sinun kaltaisiasi katkeria ja kateellisia itkee eniten vanhojen hyvien aikojen perään, kun ei tarvinut taksissa istua ooppelin kyydissä. Sitä pientä elämän luksusta kaikki saavat vielä hetken taksissa samaan hintaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Suomessa on keskipalkka moninkertainen Viroon nähden."
eipä pidä paikkaansa taksinkuljettajan palkkaan verrattuna,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kahlä kirjoitti:
"Suomessa on keskipalkka moninkertainen Viroon nähden."
eipä pidä paikkaansa taksinkuljettajan palkkaan verrattuna,
Nyt en oikein ymmärtänyt, mitä ajat takaa? Minä en tunne Viron taksikuskien palkkatasoa, mutta tiedän tasan tarkkaan, mikä on Suomalaisen taksin kulurakenne. Jos kuljettajan palkka pantaisiin Suomessa puoliksi, niin kyydin hinnassa vaikutus olisi -25%. Jos Mersu vaihdettaisiin Ooppeliin, niin hinta putoaisi max. 2,5%. Kerron tämän vain siksi, kun suuruusluokat ovat porukalla täysin kateissa. Pitää myös muistaa, että Viron yleisesti alhaisempi hintataso alentaa myös taksin huolto- ja korjauskustannuksia, jotka ovat polttoaineen hinnan ohella auton varsinaisia pääomakuluja merkittävämpi menoerä vuositasolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Saa se Suomi-taksi käydä myös vapaasti Etelä-Helsingissä eli Tallinnassa huolto- tai korjauskeikalla. Kalliimman korjauskeikan yhteydessä säästää sievoisia satasia kun asioi autonsa kanssa Virossa. Toki auton lauttakulut ja ajallisesti pidempi työkatkos kannattaa ottaa laskelmassa huomioon. Näitä voi sitten pikkasen kompensoida täyttämällä auton perää järkevillä oheisostoksilla, mitä ne itse kullekin sitten ovatkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvä , että tulee taas kahden laatutason takseja, karvalakki ja premium. Voi jo tilatessa kertoa kumman haluaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tuo onkin mielenkiintoista että miten keskus toimii kun pyytää halvimman mahdollisen auton. Ei kai ne keskuksen autot voi olla kaikki samanhintaisia ettei muodostu kartelli. Saako tulevaisuudessa taksamittariin säätöruuvin millä voi lennossa säätää hintaa vapaan hinnoittelun nimissä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paskatti kirjoitti:
Tuo onkin mielenkiintoista että miten keskus toimii kun pyytää halvimman mahdollisen auton. Ei kai ne keskuksen autot voi olla kaikki samanhintaisia ettei muodostu kartelli. Saako tulevaisuudessa taksamittariin säätöruuvin millä voi lennossa säätää hintaa vapaan hinnoittelun nimissä?
Kannattaa ajatella nenäänsä pidemmälle. Nykymuotoinen taksikeskusten toiminta tulee muuttumaan todella rajusti. Osa katoaa, osa yrittää nopeasti luoda nahkansa ja muuntautua elinkelpoiseksi.

Taksi"keskuksen" ja taksarin keskinäinen suhde muuttuu myös vääjäämättä kun uusia "keskuksia" tulee markkinoille tarjoamaan palveluitaan. Enemmän välitysrinkejä ja enemmän taksareita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tietysti saman välitysyhtiön autoilla on sama hinta kaikilla. Kartelli muodostuu vasta, jos kaikki välitysyhtiöt sopivat hinnan keskenään. Jatkossa kuluttajan pitää itse selvittää mistä taksinsa tilaa ja millä hinnalla.

Nykyiset välitykset ovat yhtiöitä, jotka omistavat taksiautoilijat, eivätkä nämä yhtiöt mihinkään häviä lakimuutoksella. Halpatakseja ei jatkossakaan tilata näistä yhtiöistä. Niitä voi tilata sitten mitä moninaisimmin ja puheluun vastataan jos vastataan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paskatti kirjoitti:
Tuo onkin mielenkiintoista että miten keskus toimii kun pyytää halvimman mahdollisen auton. Ei kai ne keskuksen autot voi olla kaikki samanhintaisia ettei muodostu kartelli. Saako tulevaisuudessa taksamittariin säätöruuvin millä voi lennossa säätää hintaa vapaan hinnoittelun nimissä?
Meinaatko, että kaikki tulevaisuuden autot tilataan samasta keskuksesta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvä, että persaukiset taksinkäyttäjät erottuvat selvästi tulevaisuudessa rikkaista. Taksikaistat pitää sallia ruuhka-aikaan vain premiumautoille. Toivottavasti myös sossu tekee maksumääräyksiinsä tarvittavat rajaukset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Odottele vaan kaikessa rauhassa, ei sun ökymersulles tule yhtään kaistaa lisää. Monopolit murtuu ja markkinatalous kukoistaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämän palstan kirjoittajia markkinatalous auttaakin paljon.Täällä on just ne kaikki reppanat.
Ilmianna
Jaa
"Lupa vaaditaan jatkossakin. Oletpa tyhmä kun et sitä tajunnut. Tosin et tule sitä saamaan, todistit jo tyhmyytesi."

Kaikkeen toimintaan tarvitaan lupa, Jatkossa sen vaan saa kun tekee elinkeinoilmoituksen ja alkaa töihin. Monopolin suojelijoilta ei tarvitse enää anella mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
tekee elinkeinoilmoituksen ja alkaa töihin........... ja niitä töitähän sitten riittää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uruguayssa taksat on vielä Viroakin halvempia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kaikkialla maailmassa jossa olen taksia tarvinnut, hinta on ollut huomattavast halvempaa ja palvelu parempaa Maalaistakseilta suomessakin saa palvelua ja hintakin on neuvoteltavissa.
Suomen taksit ajaa uusimmilla ja kalliimmilla autoilla kuin muut. Mistäköhän voisi johtua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Selvästi rengit iloisia, kun luvat vapautuvat. Saadaan uusia yrittäjiä ja halvempia kyytejä, kun ei tarvitse maksella matkan hinnassa lomarahoja ym. Työntekijän kalliita kustannuksia.
Lopuu samalla pyhäkorvaukset, ym. Kiskurihommat.
Nyt pystyy asiakas kyykyttämään toden teolla kuljettajaa Vihervasuri tykkää oikeasti.
Linja-autojen osalta homma jäi Berneriltä kesken, sama homma olisi pitänyt toteuttaa ja yhteiskunnan rahaa olisi säästynyt vielä satoja miljoonia enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Saadaan uusia yrittäjiä ja halvempia kyytejä, kun ei tarvitse maksella matkan hinnassa lomarahoja ym. Työntekijän kalliita kustannuksia."

Eikö siellä autossa sitten enää ole työntekijää, jonka pitäisi elää sillä ajamisella ??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ollu vaan hauskoja dirikoita paitsi yks pelkäs et köröt loppuu (ahterin nuolia)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Satakieli
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Alalla on paljon kuljettajia, jotka viihtyvät palkollisina eikä heillä ole mitään kiinnostusta alkaa yrittäjiksi. Tienesteissä ei loppujen lopuksi ole kovin suurta eroa. Tarkoitan siis yhden auton yritystä, jossa autoilija ja kuljettaja jakavat vuorot keskenään. Jos sattuu kolari tai joku muu yllättävä remontti, Kuljettajan kk ansio on helposti suurempi kuin yrittäjän. Mitä tulevaisuudessa näiden kuskien käy kun yhden auton firmoilla ei enää ole varaa pitää työntekijöitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lisäksi vielä jos löytää hyvän kuljettajan, niin tämä saa usein valita ne vuorot jotka haluaa ja omistaja ajaa loput. Esim maanantai ja tiistaiöisin tolpilla on hyvin paljon yrittäjiä itse ajamassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
joopa vaan tksimiehet.
ensiksi suunnitellaan jo suunilleeen itsemurhaa kun saadaan kerrankin alalle kilpailua.
taksi pomo telkkarissa kertoo että oltaisiin saatu parin vuoden sisään tehtyä hyviä asioita.
unohti että aikaa monopolissa olisi ollut aikaisemmin kymmeniä vuosia tehdä,
ei lässyttää.
ja sitten vielä että kyllä taksille kelpaa tänä päivänä ja raha mistä ei veroja makseta,sen tietää jokainen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
kiitos sinulle hienosta ja suora selkäsestä puheesta.
tämä tarina on tosi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tarkoitattanet verojen ja muiden velvoitteiden välttelyä uber-tyyliin?

Vai päätitkö kirjoitella muutaman sunnuntai-juoman voimalla tuon aivopierun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kilpailu tarkoittaa myös sitä, että hintaa nostetaan kun kysynnässä on pelivaraa eli esim. uuden vuoden yönä voit varautua monin kertaisiin hintoihin. Hiljaiseen aikaan pääsee aiempaa halvemmalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hiljaiseen aikaan ei välttämättä päivystä kukaan, tyhjän saa pyytämättäkin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uber = pimeätä tuloa, siitä ei jää senttiäkään Suomeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ratsiaa pukkaa ja kohta rakennustöiden ja kauppojen malliin, että kuskilla pitää olla henkilökortti ja veronumero näkyvillä ja kuitti on annettava aina. Jos ei niin häkkiin.
Virkavallalle on annettava oikeus palvelujen tilaamiseen tarkastusmielessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Google Maps -sovelluksessa asiakas viittoo matkalaukkunsa kanssa taksia ja oikein taksikuvulla varustettu Uber kuvake, kyyti voi maksaa jopa tuplasti veronsa maksavaan taksiin. Eivät ainakaan noudata Suomen lakia. Ihan omaa lakisovellus käytössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä on takseilla lokoisat työt kun katsoo...joka kuski plösöläski ja hiki haisee...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Se olet juuri sinä joka siellä haisee ladamies.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Todella hyvä että taxi monopoli loppuu. Tunnen taxi yrittäjiä niin eihän ne viitsi ajaa kun päivävuoron sekä parhaat keikat ja auto seisoo parkkipaikalla. Ja vielä niillä on monopolin mukainen kesäloma? Ei muuta kun taxi ja sen yrittäjät päivitykseen.
Ilmianna
Jaa
Mee ite päivystykseen ja pyydä ääliö oikea lääkitys
Ilmianna
Jaa
hienoa että saadaan uusi kilpailu
Ilmianna
Jaa
Joo vartian homo mielestä apteekit/alkot seuraavaksi...ottaako ruudin keksijät miettinyt mistä menetetyt vero eurot ...
Ilmianna
Jaa
kyllä on hienoa saada uutta näkökantaa kentälle.
olen vuona 38 syntynyt yrittäjä,olen ollut eläkkeellä 15 vuotta ja työllistänyt satoja henkilöitä.tällä hetkelläkin omistamassani yhtiössä työskentelee 63 ihmistä.
aina on ollut kilpailua ja se on tervettä.
käytän taksia paljon ja ei voi kun ihmetellä minne asiakaspalvelu on karannut,en vertaa vanhaan
hyvään aikaan vaan nykyaikaan,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"aina on ollut kilpailua ja se on tervettä."
et voi verrata sinun yhtiösi työntekijöitä provisiopalkattuihin taksinkuljettajiin joilla ei ole mitään oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia,
ajattele että laittaisit ne omat 63 työntekijää kilpailemaan kaduille, ilman pohjapalkkaa, antaisit 1/3 osan niille ja lopuilla hoitaisit muut kustannukset, eikä tarvitsisi noudattaa työaikalakia ym.
eikä ole velvollisuutta edes järjestää joka päivälle ajoa ja ajopäivinäkin jos ei onnistu löytämään asiakasta, se on kuljettajan oma vika
Ei tällä tavalla voida saada hyvää asiakaspalvelua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllähän vapaa kilpailu ja markkinatalous on tietyillä aloilla ihan hyvä mutta luulempa että taksihommiin hakeutuu juuri ne helpon rahan tavoittelijat ja kieroilijoita jotka maksa velvoitteitaan. Esim. Sähköyhtiöt kun muuttui markkinavetoisiksi männävuosina hinnat pompsahti ja tuli uusia rahastuskeinona mm.siirtomaksut ym. (Carunasotkut). Isoissa kaupungeissa esim. Huumekauppa helpottuu huomattavasti. Mikä sen parempi paikka myydä tai välittää huumeita kuin taksi on kysyntä ja markkinat valmiina. Puhumattakaan prostituutiosta. Ihminen on kekseliäs eläin kun on rahasta kyse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko se kieroilu pesiytynyt jotenkin enemmän yrittäjiin kuin takseihin? En kyllä ole huomannut! Sähköyhtiovertailussa jo teit täydellisen mahalaskun. Sähkön hinta joka on markkinataloudessa, on laskenut huomattavasti. Sähkön siirto joka taas on monopolissa, hinnat alkavat olla jo aika tähtitieteellisiä hirvittävine perusmaksuineen, joka on varrattavissa taksin lähtömaksuun vailla mitään perusteita. Miten tuo huumekauppa ja prostituutio estyy monopolitakseissa? Kaikkea pitää keksiä ettei monopoli murtuisi. Onneksi se on jo myöhäistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
vastaus tervettä kilpailulle.
kannattaa lopettaa tommoset höpinät heti alkuun,
en tiedä miten asioita käsittelette ,mutta tuntuu hieman oudolta.
Ilmianna
Jaa
Ei ole mitään höpinää että monopoli olisi pitänyt purkaa jo 30 vuotta sitten .
Ilmianna
Jaa
tulin taksilla kotiin
ranteet auki palvelusta.ps selvinpäin työmatkalta
Ilmianna
Jaa
On täällä ihmisillä ihme kuvitelmat siitä, että taksikyydit halpenevat, todellisuus on toinen. Tosi outo oli päätös poistaa hintakatto, eikös se tarkoita sitä, että tiettyinä juhlaviikonloppuina kiskotaan asiakkailta mitä tahansa. Takseja kun ei riitä kaikille. En ole koskaan saanut huonoa kohtelua taksikuskin taholta, enkä kyllä keneltäkään muultakaan. Ihminen on kuin peili, saat sellaista palvelua minkä ansaitset! Meillä on elintasoomme nähden taksihinnat kohdallaan, mutta ihmettelen että miksi pitää ottaa mallia Ruotsista, jossa avoimesti ryöstetään ihmisiä taksien hinnoittelussa. Tänään kyyti Ruotsissa saattaa maksaa 500 kruunua yhteen suuntaan, mutta kun huomenna lähdet kiireessä, etkä huomaa katsoa taksin hinnastosta kyydin kalleutta, sama matka saattaa maksaakin 3500 kruunua. Tuollaistako tänne kaivataan, ihmettelen miksi? Viikonloppuisin jotkut ovat niin päissään, etteivät huomaa / pysty katsomaan taksin hintoja, maksat sitten kiskurihinnan, tai lähdet poliisiasemalle. Nyt Suomessa on vielä luotettavat kuskit ja selkeät määräykset, täällä ilmeisesti kirjoittavat ne, jotka eivät käytä paljon taksia, eivätkä muutenkaan haluaisi maksaa mistään mitään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mahdatko itsekään ymmärtää, mitä sekavaa ja päätöntä mokellusta kirjoituksesi on? Lisäksi tekstisi on täynnä asiavirheitä ja hölmöjä ajatuskulkuja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kirjoitushan oli selkeää ja hyvin artikuloitu ja mikä surullisinta täysin totta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Takaisinkoulunpenkille kirjoitti:
Mahdatko itsekään ymmärtää, mitä sekavaa ja päätöntä mokellusta kirjoituksesi on? Lisäksi tekstisi on täynnä asiavirheitä ja hölmöjä ajatuskulkuja.
Et ole ilmeisesti lukenut Ruotsin taksien tarinoita. Sielä joidenkin ravintoloiden edessä sulkemisaikaan ei seiso kuin pelkkiä kalliita takseja, halvemmat häädetään syrjemmälle.

Ei kai rantapallokaan turhaan varoittele :

Varo ylihinnoiteltuja takseja

Tukholman taksihuijaus lienee yksi pahimpia tahroja kaupungin muuten niin puhtoisessa maineessa, mutta todellisuudessa tämäkään ei ole huijaus, sillä taksikuskit voivat kyniä matkustajilta ylihintaa täysin laillisesti. Jos kuski ilmoittaa hinnoista ikkunassa, voi hän veloittaa matkasta mitä tahansa.

Ai viddu mä nauran kun nämä tinkijä pellet lähtee naama punasena tolpalle möykkäämään, että nyt on asiakkaan markkinat että tällä hintaa pitäisi nyt päästä ja saa kohteliaan painu vidduun kehoituksen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
xhxxxnvnhjn kirjoitti:
Et ole ilmeisesti lukenut Ruotsin taksien tarinoita. Sielä joidenkin ravintoloiden edessä sulkemisaikaan ei seiso kuin pelkkiä kalliita takseja, halvemmat häädetään syrjemmälle.

Ei kai rantapallokaan turhaan varoittele :

Varo ylihinnoiteltuja takseja

Tukholman taksihuijaus lienee yksi pahimpia tahroja kaupungin muuten niin puhtoisessa maineessa, mutta todellisuudessa tämäkään ei ole huijaus, sillä taksikuskit voivat kyniä matkustajilta ylihintaa täysin laillisesti. Jos kuski ilmoittaa hinnoista ikkunassa, voi hän veloittaa matkasta mitä tahansa.

Ai viddu mä nauran kun nämä tinkijä pellet lähtee naama punasena tolpalle möykkäämään, että nyt on asiakkaan markkinat että tällä hintaa pitäisi nyt päästä ja saa kohteliaan painu vidduun kehoituksen.
Tuollaisella asenteella pärjää vain monopolissa ja kartellissa! Voi asiakaskato olla edessä jo ensi kesänä! Paljonko pitää vettä virrata Vantaan joessa ennekuin vanha koira oppii uusia temppuja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muista sitten lukea koko hinnoittelutarra kunnolla läpi, ettei tarvitse riidellä.. Oven avaus ulkokautta sateella 5e muulloin 3e. Matkalaukut takapaksiin itsepalveluna 2e kuskin avustamana 5e. Tyhjänpäiväinen jutustelu kuljettajan kanssa 3e.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja yli 100€ kyydistä ämpäri kaupanpäälle, niin kyllä kyytiä riittää.
Ja bonuskortti, joka matkasi kerryttää boonusta.
Ja matkakortti joka viides matka -7%
Katsokaa nyt vaikka matkapuhelin liittymien hinnoittelua. Todella selkeää ja simppeliä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä uskon taksin osittain halpenevan , koska veronkiertäjät saapuu sun muiden velvollisuuksien hoitaminen loppuu.Tosin näissä on sitten samoja jotka saattavat rosvota sinut.
Nykyisten taksien hinta ei paljoa voi tippua, ainakaan pääkaupunkiseudulla ,koska jossain pitäää asua ja jotain syödä.
Ilmianna
Jaa
"Kuskimme puhuvat Suomea ja osaavat viedä asiakkaamme edullisinta reittiä turvallisesti perille. Kuskimme henki ei haise ja hän käy myös suihkussa"
Tuossa hyvä mainos tulevalle taksifirmalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Uberin tilausjärjestelmässä tuo palvelun taso on saatavissa jo tänä päivänä. Kannattaa asentaa appsi puhelimeen ja kokeilla rohkeasti. Yllätyt, miten helppoa ja mukavaa taksin käyttö voi olla.

Voit varmistua tulevan kuskin laadusta esim tarkistamalla hänen tähtiluokituksen. Nämä laatu ja tyytyväisyystähdet ovat muuten asiakkaiden antamia, eivät mitään omakehua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laatuakiitos kirjoitti:
Uberin tilausjärjestelmässä tuo palvelun taso on saatavissa jo tänä päivänä. Kannattaa asentaa appsi puhelimeen ja kokeilla rohkeasti. Yllätyt, miten helppoa ja mukavaa taksin käyttö voi olla.

Voit varmistua tulevan kuskin laadusta esim tarkistamalla hänen tähtiluokituksen. Nämä laatu ja tyytyväisyystähdet ovat muuten asiakkaiden antamia, eivät mitään omakehua.
Minähän en mitään veronkiertäjiä soita kuljettamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laatuakiitos kirjoitti:
Uberin tilausjärjestelmässä tuo palvelun taso on saatavissa jo tänä päivänä. Kannattaa asentaa appsi puhelimeen ja kokeilla rohkeasti. Yllätyt, miten helppoa ja mukavaa taksin käyttö voi olla.

Voit varmistua tulevan kuskin laadusta esim tarkistamalla hänen tähtiluokituksen. Nämä laatu ja tyytyväisyystähdet ovat muuten asiakkaiden antamia, eivät mitään omakehua.
Uber lakkaa Suomessakin vuoden parin sisällä, kun muutama kuski tuomitaan menettämään kaiken saamansa hyödyn valtiolle sakkojen kera.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
uber voi lopettaa,mutta muita yrittäjiä alalle tulossa ja paljon
Ilmianna
Jaa
Se hyvä puoli vapauttamisessa on, että loppuu valitus kalliista hinnasta, liian hienoista autoista tai milloin mistäkin. Kohta ei voi asiakas kuin syyttää itseään jos valitsee väärän auton.
Ilmianna
Jaa
Voihan siinä tulla pientä hintakilpailua siinä mielessä, että jos olet tolpan halvin, niin se tinkaaja tunkee aina sun autoos. Sitten saat kuunnella sitä vinkumista koko matkan, kun ei se kyyti kuitenkaan ole vieläkään tarpeeksi halpaa. Kannataa pitää just sen verran korkeanpaa hintaa, että kaikkein rasittavimmat tapaukset ottaa vakiokyydikseen jonkun muun auton. Paranee työilmapiiri huomattamattavasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tietysti mukaville asiakkaille tai tutuille voi sitten antaa alennuksia pyytämättäkin. Loppuu se kukkoilevien asiakkaiden kyyditys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
xxxxbnnvvvvmmb kirjoitti:
Tietysti mukaville asiakkaille tai tutuille voi sitten antaa alennuksia pyytämättäkin. Loppuu se kukkoilevien asiakkaiden kyyditys.
Just niin, mun taksissa ei asiakkaat piipitä. Ainoa joka siellä vittuilee ja pitää luentoa politiikasta on minä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Loppui se taksiisäntien kukkoilu

Eduskunta on puhunut.

Taksilupa on tsästä lähtien vessapaperia.

Eläköön yrittämisen vapaus!!!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta