Kamuttajan aloitus on poistettu???

selvää.vainoa

Miksi Kamuttajan aloitus on poistettu se jossa kertoi Maarit Tastulan ohjelmasta. Siinnä keskusteltiin Lieksaan liittyvistä asioita ja lieksalaisista.

37

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjelma on katsottavissa Yle Teemalta: Avec Tastula: Jälkikirjoitus. Tämä ei ole linkki, vaan ohjelman nimi. Kirjoita hakuun Maarit Tastula.

    • DienBien

      Kamuttaja ei tajua vielä palstan henkeä. Olisi pitänyt mainita sanat rasse, suvakki, ja muuta sen sellaista soopaa. Kamuttaja kirjoittaa liian asiallisesti.

    • Oy.säännöt.ab

      Mielestäni kaikki alkoi mennä vielä pahempaan suuntaan kun suomi24 ylläpito
      29.3.2017 13:02 kiinnitti tuon "nasta" aloituksensa Lieksa palstan alkuun. Oli niin hyvä ja juoni aloitus, että aluksi moni luuli sen tarkoittavan ihan aitoa ja oikeamielistä hyvää. Toisin kävi ja paljastui katalaksi juoneksi, tai sitten vaihtoehtoisesti täydelliseksi osaamattomuudeksi.

      • JaHauskaakinVielä

    • juuupa.juu

      Just sitä y.p. Postausta minäkin olen ihmetellyt sitten alkoi sinisten karkoitus oikein kovalla kädellä

    • varrotkaa.vappua

      Voi sinua... Lapsenako jo jouduit tilaasi. Olen hieman pahoillani puolestasi. Olet jäänyt miehisistä lemmen iloista paitsi. Se hyvä puoli tilassasi on, että sinua voidaan pitää luotettavana vartijana monessakin suhteessa ja eri tehtävissä. Haaremissa esim. olisit ollut luotettava ja hyvin arvostettu laulaja. Laulusi sanoituksessa on hieman toivomisen varaa. Äänialasi murroksen puuttuessa miellyttävä;)

    • se.on.tätä

      Sinisten syrjintää on ollut koko ajan.

    • Näkemiin taas Vappuun asti.

    • Tunnen, että on aika palata rekisteröityneenä palstalle. Ehkä se johtuu äsken katsomastani Tastulan toimittamasta. Ohjelma herätti minussa kurjassa syviä tunteita. Kiitos eräille tunnetuille, että huomasin tämän; muuten ohi olisi mennyt kuin kylmä kevät vasikkana, hanget kestävät laitumella;)

      Itkevä sotilas? Kaikkein vaarallisin jos itkee vain sisälle päin. Hymyilee ulospäin. Tiedustelu mietityttää, ja Supo? Mikä on vakavaa uhkaa? Onko väite harhaa, unta vai totta. Tietoisuuden prosessi on kasvava ymmärryksen prosessi. Elämän muut sektorit tuntuvat mielenkiintoisilta ymmärtää.

      Suuret elämän ja kuoleman ajatukset ovat usein vaikeasti kohdattavia. Sosiaalisessa mediassa, täällä suomi24 palstallakin vallitsevat monet markkinatalouden säännöt. Inhimillisyys usein unohtuu kaikenmoisissa rasse ja suvakki vastakkainasettelun ja tarveharkitsemattomuuden tuoksinassa. Tuntuu kuin olisimme sokeutuneet pois oikean ja väärän johdatuksen tieltä. Lämpö, elon nuotion valo puuttuu. Vallitsee kylmä ”pilitiikka” (olitiikka, ohoh, siis politiikka); ja täällä toistemme kavala arviointi.
      Politiikka on työkalu. Se työkalu on ihmisen, eriasteisten pesien, perheitten, kansakuntien ja maanosien hallintaan tarkoitettu. Se, miten tylsä tai terävä tämä työkalu on, on kiinni omista valitsemistamme päättäjistä. Ei täysin, mutta tahtomme kautta välillisesti kuitenkin. Luottamuksensa äänestyksemme kautta saaneilla on viime kädessä vastuu tietynasteisesta johtamisesta, lainsäädännöstä ja muusta. Harhaan johtaminen on anteeksiantamatonta. Hyvä päättäjä aistii valtuuttajansa tahdon.

      Tämän palstan johtaminen ei ole ala-arvoista. Se on alta kaiken. Tyylitöntä ja pilkkeen mustelma silmäkulmassa olevaa pilkotun ja lastutun jälkeenkin se on. Pilkettä silmäkulmassa olisi oltava.

      Aprillikuussa mustasin eniten käyttämäni. Antakaa anteeksi;)
      Hyviä ja asiallisia keskusteluja toivoen, Teidän.

      PS. Tällä kertaa loppukevennys erilainen:

      ”Silloin minä huomasin, että olin tullut taas sanoneeksi pahasti ja kovasti. Vähempikin olisi riittänyt. Ei järkevien ihmisten kesken tarvitse voimakkaasti perustella eikä ääntään korottaa”.

      Edellistä lainasin varmaan puunjalostusneuvotteluista ja Ripatilta? En tiedä. Te tiedätte paremmin. Voi Justus.

    • Oy.säntö.Ab

      Haluaisin tietää miksi tuo poisto tapahtui?

      Sukunimeä siinä tietenkin keskustelun tuoksinassa käsiteltiin, mutta henkilösuojalain mukaan molempia on riittävästi asiallisen keskustelun suhteen. Kamuttajan aloitus ei ollut kokonaisuudessaan mitenkään epäkelpo. Päinvastoin oli. Asiallinen, joillekuille vain vääristelen kestämätön.
      Tätä palstaa on syytä hieman kouluttaa, monestakin eri syystä.

      • emokarhunen

        Luulen, että Karhu oli jollekuille Lieksassa liikaa. Keväällä pesistään lähtevät nuuhostelemaan.
        Susihan on susi jo syntyessään. Karhu on vahva ja voimakas; monipuolisesti ja mutenkin. Kirjeitä en kirjoittele. En Kiroten. Pysäytän vääryyden.

        Elän. Vielä.


      • riähyilijä

        Syy aloituksen poistoon oli aloittaja Kamuttaja on liian asiallinen eikä kirjoita rienakirjoituksia. Kamuttaja varmaan käyttäisi sanaa riähyily. Kuka ymmärsi sanan?


    • hissanmaikk

      Mikä on kun ei tuota hörhöä saada pois ja kuka se on oikeeltta nimeltään

      • Kamuttaja.on.ja.pysyy

        Nimimerkki "riähyilijä" kirjoitti asiaa eikä häntä pidä poistaa. Hissanmaikk häirikkönä joutaa poistaa palstalta.


    • nälkämaan-ääni

      Minulla löytyy lääke tälle lieksan palstan terrorille, olen kirjoitellut poliittisia viestejä, jotka
      on ollut vihervasemmistoa kiusaavia, tämä on ollut tarkoituksellista.

      Näitä viestejä on poistettu nyt 11 kappaletta, viestit on minulla koneella tallessa.

      Oikeastaan nämä jo riittää todisteeksi, miten tätä palstaa sensuroidaan, poliittisen mielipiteen
      esilletuominen aiheuttaa poiston.

      Aikanaan hesarissa asia tulee esille, saadaan vähän laajempi kuvakulma Lieksan palstan tilanteesta. Siellä jo odotetaan aineistoa minulta, kyllä tämä tästä etenee.

      Kun kyselivät torstaina miten olen edistynyt, heiltä tuli vinkki, että aihe ehkä kiinnostaisi MOT
      ohjelmaakin, minulle on tietenkin ihan sama vaikka sinnekkin menisi.

      Vaikka Lieksa on pikkukylä ja kaukana kaikesta, löytyy kuitenkin linkki ulkomaailmaan.

      ilmoja on pidellyt

    • kyllä.imehtelen

      Mikähän se poiston syy oikein oli kun ei se rikkonu mitään sääntöä??????????

    • otappa.siitä.selvä

      Tutkimattomat on suomi peräsuoli 24 moderaattorin tiet!

    • entinen.myyry48

      Uskon vakaasti, että Lieksan palstan asiakirjoitusten poiston syynä on suuri tiedon puute eli poistot tehdään "minusta tuntuu" -menetelmällä ja aiheettomien ilmiantojen perusteella.

      Parisen vuotta sitten keskusteltiin Lieksan palstalla metsän sienistä ja kuinka ollakaan viestien poisto alkoi kun niissä mainittiin sana limanuljaska. Sehän on oikeasti tatteihin kuuluva sieni, tieteelliseltä nimeltään gomphidius glutinosus. Ilmeisesti naispuolinen teinimoderaattori luuli sanan tarkoittavan aivan jotain muuta ja poisti kyseiset viestit välittömästi.

      Epäpätevät moderaattorit pitää poistaa palstoilta ja valvojilta on vaadittava riittävän korkeaa koulutusta ja ikää sekä laajaa yleissivistystä.

    • olli.olematon

      Siinnä ohjelmassa oli nimet avoimesti näkyvillä. Äiti oli Leila Palonen joten muistatteko Palosia Lamminkylästä. Ihmetyttää miksi isää ei haastateltu jotenkin jäi vaivaamaan. Kuka osaa kertoa?

      • Muistelen äitini maininneen nimen Hilma Palonen, mutta en tiedä hänen asuinpakkaansa. Jos hän on äitini ikäluokkaa, hän on syntynyt viime vuosisadan alkuvuosina.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Muistelen äitini maininneen nimen Hilma Palonen, mutta en tiedä hänen asuinpakkaansa. Jos hän on äitini ikäluokkaa, hän on syntynyt viime vuosisadan alkuvuosina.

        Tietääkseni oli kuolleen tytön isän äiti.


      • Isä kuoli jo muutama vuosi sitten hyvin dramaattisesti ravintolassa syödessään.
        Alkoholilla ei ollut mitään osuutta, sillä hän oli raitis.

        Kuolinsyytä en laita, vaikka tiedän tarkkaan.


    • kylä.lammi

      Olisko eronneet???????????

      • Susinen

        Jaa ketkä eronneet tyttöhän oli naimisissa ja sitä kautta Karhunen.


      • se.se.oli
        Susinen kirjoitti:

        Jaa ketkä eronneet tyttöhän oli naimisissa ja sitä kautta Karhunen.

        Nyt sen tytön appi kuoli


      • mitä.tarkoittanee

        "Vaikka Lontoon murre ei kaikille olekaan avautua, on se ilmeisen iholla."

        Akselin erikoinen lauserakenne ei olekaan avautua minulle.


      • "mitä.tarkoittanee
        26.4.2017 8:24"

        Avautuu, selkenee melkein. Pienen lisäpohdiskelun jälkeen tulee ymmärretyksi. Tässä asiayhteydessä sensuuri on melkein ihmisen iholla, hyvinkin aistittavissa ja tunnettavissa, liian lähellä.


    • sinkomies

      Kamutin tiedot pelottaa mikä se oikei on aivan varmaan viraomanen ja vielä virassa polisiasia koko jätkä

      • Palonenko

        Kyllä se näkyy paljon tuntevan ja tietävän, mutta hänellähän on kortistot. Noiden Palosten tarkkaa tuntemista ja tietämistä kyllä ihmettelen.


      • Palonenko kirjoitti:

        Kyllä se näkyy paljon tuntevan ja tietävän, mutta hänellähän on kortistot. Noiden Palosten tarkkaa tuntemista ja tietämistä kyllä ihmettelen.

        En tässä tarvinnut arkistoja.
        Minulla on hyvä muisti ja Paloset satun tuntemaan aivan henkilökohtaisesti.
        On aikoinaan kyläilty keskenään.


      • litiumi
        kamuttaja kirjoitti:

        En tässä tarvinnut arkistoja.
        Minulla on hyvä muisti ja Paloset satun tuntemaan aivan henkilökohtaisesti.
        On aikoinaan kyläilty keskenään.

        Hyvä kun korjasit, ettei jotkut saa enempää sätkyä.


    • Tietämisessä tarvitaan myös mahdollisen lähdeaineiston lisäksi hyvää muistia. Minun kohdallani vanhojen paikallisten tietojen parhaat lähteet olivat vuonna 1974 syntynyt mummoni ja vuonna 1906 syntynyt äitini, joilta sain tietooni hyvinkin yksityiskohtaisia asioita Pielisjärven elämänmenosta ja ihmisistä jo yli sadan vuoden takaa ja yli sadan vuoden ajalta.

      Kirjoitin heiltä saamiani tietoja ja tapahtumia ylös vuosilukuineen ja uskon, etteivät alueen historiankirjoittavat niitä käsittele teoksissaan. Joitakin historiatietoja olen käsitellyt muutamissa julkaisuissani, mutta ne ovat hyvin suppeilta aihealueilta liittyen tiettyyn aiheeseen eikä niitä voi pitää historiateoksina.

      Muistiini on tallentunut paljon myös vanhojen ihmisten kertomuksia Pankakosken ja Vuonislahden alueilta. Murresanoja olen ammentanut muistiini vanhusten kertomuksista.

      Mainitsemani Hilma Palonen tuli mieleeni lukiessani tätä viestiketjua. Äitini kertoi joskus minulle hänestä.

      • Korjaan, että mummo oli syntynyt vuonna 1874 eikä vasta äskettäin.


      • Kirjoitit asiaa.
        Muistini vielä pelaa, onneksi aika hyvin.
        Lisäksi minullakin oli aikoinaan noita 1800- luvun ihmisiä, jotka kertoi monia asioita.


      • lamminkylän.poeka

        Lamminkylän koulussa oli aikoinaan Pertti Palonen oliko samoja? Tuota Leilaa en muista mikä oli omaa sukua?


    • Kaikenmoista tietotaitoa arvostan! Korjaamatta. Pösilö se joka irvailee inhimillisten virheitten taattoa.

      Murteita, historiaa. Onko tietotaito tavallaan tiedettä, johon on sivistymättömän syytä olla koskematta?
      Mielestäni ei. Jokaisella on oikeus kehittyä. Rakkaan kera.
      Neljä lajeista kyllä tiedän, mutta onko jotain muuta?

      Arvostan arvoisia. Tohdin kaiken kansan kanssa hieman vappuintellä? Asioista, hyväntahtoisesti.

      PS. Ilmeisen selkeästi tartuin syöttiin. Rehellisyys on miltei peilikuvani;)

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe