Vihreä kortti

1lesken

Onko kenelläkään ollut käytössä vihreä kortti, vapaa kortti. Elikkä, kun on maksanut sairaala- ym.maksuja 691€ alkuvuodesta, saa ilmaisia palveluja loppuvuonna. Itsellä ei ole koskaan ollut korttia käytössä eikä omaisillakaan. Lesken

25

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkaavaisuutta

      Jos semmoisen kortin saa niin kannattaa pyyttää lääkäriltä sellaisia lääkkeitä joita kela korvaa. Tässä taannoin kuulin kun yhdellä tutulla oli tullut lääkekatto täyteen, hän oli tässä keväällä saanut allergialääkkeet lääkäriltä, astmapiippuineen. Yllätys osa lääkkeistä ei kuulunutkaan kelakorvauksen piiriin, juuri se allergialääke ei kuulunut mutta toisen firman lääke olisi kuulunut. Sairaalamaksuista en tiedä.

      • 1lesken

        tarkkaavaisuutta
        Ok. Käsittääkseni kortti oikeuttaa myös fysioterapeutin käyntejä. Ilmeisesti vaaditaan lääkärinlausunto tai jotain. Tästä vihreästä kortista ei paljon kirjoiteta tai puhuta. Lesken


    • bessie-

      Eikö veljelläsikään ole maksukatto täyttynyt? Eikös hän tämän vuoden puolella saanut aivoinfarktin, muistanko oikein.

      Sinä olet aika innostunut kirjoittamaan tämän tapaisista. Paikoin aivan puuta heinää, sitten vähän taidat opiskella ja taas mennään ja kohta taas vauhtisokeus saa kirjoittamaan mitä sattuu.

      • veljenmaksukatto

        Onko sillä merkitystä kuka minkäkinlaisista asioista on innostunut kirjoittamaan. Eiköhän täällä rivejä riitä kaikille kirjoittajille kuitenkin. Riittäähän täällä kirjoituksia, kuka mitäkin on kirjoittanut ja milloin. Joillakin on vain niin hyvä muisti ja jaksavat vielä muistella mitättömiä asioita.


      • nirinariseehän
        veljenmaksukatto kirjoitti:

        Onko sillä merkitystä kuka minkäkinlaisista asioista on innostunut kirjoittamaan. Eiköhän täällä rivejä riitä kaikille kirjoittajille kuitenkin. Riittäähän täällä kirjoituksia, kuka mitäkin on kirjoittanut ja milloin. Joillakin on vain niin hyvä muisti ja jaksavat vielä muistella mitättömiä asioita.

        Bessie enimmäkseen kiukuttelee ja tökkii muita kirjottajia.


      • bessie-
        veljenmaksukatto kirjoitti:

        Onko sillä merkitystä kuka minkäkinlaisista asioista on innostunut kirjoittamaan. Eiköhän täällä rivejä riitä kaikille kirjoittajille kuitenkin. Riittäähän täällä kirjoituksia, kuka mitäkin on kirjoittanut ja milloin. Joillakin on vain niin hyvä muisti ja jaksavat vielä muistella mitättömiä asioita.

        No voi voi. Riittää niitä rivejä kai minullekin, eikö vain? Onko sillä miten minä vastaan johonkin kirjoitukseen jotain merkitystä sinulle?!

        Mitä muuten sinulle tulee ensimmäisenä mieleen "vihreästä kortista"?


      • bessie-
        nirinariseehän kirjoitti:

        Bessie enimmäkseen kiukuttelee ja tökkii muita kirjottajia.

        Käytä vain yhtä nikkiä yhdessä keskustelussa. Koskaan en kiukuttele, se on varmaa. Tiedä tuosta "tökkimisestäkään", mutta jos sinun kokemuksesi on että minä enimmäkseen tökin sinua niin niin se varmaan sitten on.


      • veljenmaksukatto
        bessie- kirjoitti:

        No voi voi. Riittää niitä rivejä kai minullekin, eikö vain? Onko sillä miten minä vastaan johonkin kirjoitukseen jotain merkitystä sinulle?!

        Mitä muuten sinulle tulee ensimmäisenä mieleen "vihreästä kortista"?

        Vapaakortti (vihreä kortti) myönnetään siitä laitoksesta missä maksukatto täyttyy. Tullut voimaan tänä vuonna. Mitäpä muuta siitä tulee mieleen. Aikaisemmin ei tullut mitään mieleen, en edes tiennyt asiasta. Nyt olen yhtä asiaa viisaampi kun luin tämän aloituksen.


      • 1lesken

        bessie
        Veljeni sai aivoinfarktin v. 2016. Vihreä kortti on kalenterivuosikohtainen. Kyseessä olisi lähinnä fysioterapian tarve. Lesken


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        No voi voi. Riittää niitä rivejä kai minullekin, eikö vain? Onko sillä miten minä vastaan johonkin kirjoitukseen jotain merkitystä sinulle?!

        Mitä muuten sinulle tulee ensimmäisenä mieleen "vihreästä kortista"?

        Bes
        Vihreä kortti nimitystä käytetään vapaakortista siksi,kun se on vihreä väriltään tai on ainakin ollut. Tiedän että maksukattoon lasketaan terveyskeskuskäyntimaksut,poliklinikkamaksut.lyhytaikaiset laitoshoidon maksut. Mutta mitä tarkoittaa kuntoutusmaksut. Lesken


      • bessie-
        1lesken kirjoitti:

        bessie
        Veljeni sai aivoinfarktin v. 2016. Vihreä kortti on kalenterivuosikohtainen. Kyseessä olisi lähinnä fysioterapian tarve. Lesken

        "Veljeni sai aivoinfarktin v. 2016. Vihreä kortti on kalenterivuosikohtainen. Kyseessä olisi lähinnä fysioterapian tarve."

        Kalenterivuosi se vuosi 2016:kin oli.
        Pari viikkoa akuuttiosastolla ja maksukatto ylittyy jo sillä. Maksettava on edelleen, mutta n. puolta vähemmän.


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        "Veljeni sai aivoinfarktin v. 2016. Vihreä kortti on kalenterivuosikohtainen. Kyseessä olisi lähinnä fysioterapian tarve."

        Kalenterivuosi se vuosi 2016:kin oli.
        Pari viikkoa akuuttiosastolla ja maksukatto ylittyy jo sillä. Maksettava on edelleen, mutta n. puolta vähemmän.

        bes
        Vuoden 2017 tammikuun ensimmäinen päivä, laskuri aloitti uuden 691, €uron keräilyn vapaata/vihreätä korttia varten. Lesken


      • bessie-
        1lesken kirjoitti:

        bes
        Vuoden 2017 tammikuun ensimmäinen päivä, laskuri aloitti uuden 691, €uron keräilyn vapaata/vihreätä korttia varten. Lesken

        les
        Etkö vielä viime vuonna veljesi asioita hoitaessasi tiennyt maksukatosta?


    • rosaliiin

      Eipä ole ollut...
      olen tosin kuullut vihreästä kortista golffareitten puhuvan. Kelaajan taitojen ja tietojen pitää riittää kentällä golfin pelaamisen.

      Noi autoilijatkin puhuvat vihreästä kortista kun ulkomaille lähtiessä miettivät onko autovakuutukset kunnossa.

      Ilmeisesti tuo lääkekatto asiaa täytyy itse vahtia, vai miten se automaatio toimii ko tapauksessa, ei ole kokemusta kun vain käsikauppalääkkeitä ostelen.
      Siihen lääkekattoon vaikuttaa se kuuluisa viisikymppinenkin vähentävästi, mene ja tiedä.

      • tarkkaavaisuutta

        Lääkekattoa ei tarvitse itse vahtia. Näkyyhän ne ostetut reseptilääkkeet jokaisessa apteekissa. Mutta siitä näköjään täytyy pitää itse huoli, että lääkäri kirjoittaa sellaisia lääkkeitä joista sen kelakorvauksen saa. Olen olettanut että kaikista reseptilääkkeistä saa sen, mutta näin ei olekkaan.


      • pekkapeluri

        Mulla on toi green card. Hcp on tällä hetkellä 19,5. CRP:stä en tiedä ? Se vaan tiedoksi että jos sinulle näytetään punaista korttia niin se on peli poikki heti.


      • pekkapeluri kirjoitti:

        Mulla on toi green card. Hcp on tällä hetkellä 19,5. CRP:stä en tiedä ? Se vaan tiedoksi että jos sinulle näytetään punaista korttia niin se on peli poikki heti.

        'pekkapeluri'
        tulevana kesänä saat handicappiä pienemmäksi, kyllä se siitä.

        Mutta tuota toista lukemaa ei kannata kovin korkealle kohottaa, kakskymppisestä saat jo mustelmia ja keuhkokuumekin voi yllttää... niitä arvoja kannattaa aina tarkkailla....


      • 1lesken

        pekka
        CRPeetä kun tarpeeksi kauan pitää koholla, voi Hcp:t unohtaa ja alkaa miettimään tosissaan, että mikä se vapaa/vihreä kortti olikaan. Lesken


    • Minulla on ollut vapaakortti (tai no mitään konkreettista korttiahan ei tarvitse nyt internettiaikaan, kun ne näkyy siellä koneissa ilman korttiakin) terveydenhoitoon sekä myös lääkkeisiin. Terveydenhoitoon on nytkin, en muista mihin päivään asti. Keksisi vain jotain, minkä takia käyttää sitä hyväkseen.
      Lääkkeisiin taitaa olla vielä jotain 500kr (noin 50€) matkaa ennen ensi syksyä.

      Meillä Ruotsissa on matalat katot. Terveyden-/ sairaanhoito 1100kr (noin 110€) 12kk aikana.
      Lääkkeet 2200kr (noin 220€) 12kk aikana. Siitä yli menevästä ei tarvitse itse maksaa mitään.

    • Minulle vihreä kortti tarkoittaa pysyvää oleskelulupaa USA:ssa jota on kutsuttu vihreäksi kortiksi (green card) ainakin puoli vuosisataa tai kauemminkin ympäri maailmaa. Se oli vissiin alkuvuosina vihreä.

    • eipä-oo-miulle-esitelty

      Onko semmonenkiii olemassa ?

      • vähänkutti

        Minulla on monta vihreetä korttia......ähäkutti


      • kauniinvihreä
        vähänkutti kirjoitti:

        Minulla on monta vihreetä korttia......ähäkutti

        Mulla on ässä kaupan vihreä kortti.


      • korttirohmu

        Minä olen saanut aina vain punaisia kortteja niin naisilta kuin urheilussa.
        Se on ollut mukavaa.


    • Käytin juuri S-kortin etua. Varasimme huoneen Helsingistä kahdeksi yöksi toukokuussa. S-vihreällä kortilla saa sut kivoja jäsen etuja 💚

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe