Takaveto ei kitkoilla/nastoilla lähde viivalta!

Takaveto tarvii ihan kuivan tien jotta voiman saa tiehen. Vuodesta 6-7kk ihmisillä on talvikumit ja silloin ei takavedolla pärjää viivalta. Eikä myöskään sadepäivinä kesällä. Jos siis vertailukohtana on neliveto joka lähtee myös liukkaalta pinnnalta. Tästä on turha kiistellä kun se vaan menee niin ja jokainen kuski tietää miten vaikeaa takavedolla/etuvedolla on voimaa saada tiehen märällä/liukkaalla pinnalla.
Ilmianna
Jaa

17 Vastausta


Miten tämä liittyy Skodaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
mites noi automotiven postaukset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kljloh kirjoitti:
mites noi automotiven postaukset.
Niin mitkä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.offtopicia.kiitos kirjoitti:
Niin mitkä?
ooko siellääääää kettääääään niiiin miiittttäään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onhan se niinkin jos niin haluat, mutta on se vaan niin pirun kiva paiskata takavetonen mutkassa menemään ovi edellä.
Rivakasti pienempää sisään, puolipohja mattoon ja etupyärät sinne menosuuntaan.
Ovvaan vähän perhanan makeeta .
Ikää on jo yli 60, mutta vielä taittuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
On takavetoinen hauska ajaa juu ei siinä mutta viivalta onneton nelivetoon verrattuna
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taitaa olla aloittaja nelivetokuskilla vaan hermot kireellä taas :) Sen päivähän kuluu siinä että minäminä ensin oli sitten rajoitus mikä tahansa painaa kun päätön kana vaikka mihinkää ei ole oikeasti kiire aiheuttaen tarvittaessa myös vaaratilanteita. Oikeasti kuka tarvitsee nelivetoa päivittäisessä ajossa? Mikä hyöty on citymaasturissa? Oikeat nelivedot on maastoon tai kilpa-ajoon. Muuten ne on vaan itsetunnon kohotukseen se on niin nähty :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eikös jopo ole sama kuin skoda? ainakin yhteistyötä tekevät paljon. skodissa on myös jopon ketju jakopäätä pyörittämässä ja niissä onkin ollut paljon murheita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
taas väärin se on bmwn ja mossen yhteis tuotantoa josta synty jopo apinat.jopo tarkoittaa mossessa käytettyä piri piri kelloa joka siirty 1960 bmwhn. jota ei koskaan tarvinu apinat käyttää bmw mosse hitauden takia . no olihan mosse vielä auto tuohon teini kikkeli mulkutus kapistukseen nähden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei nelivedolla tee yhtään mitään Suomen liikenteessä jos se ei ole maasturi näkeehän sen jo kuinka nuo nelivetopellet sitymäästurilla ym. painaa pää punaisena joka helvetin päivä itsekkäästi muista piittaamatta ja luulevat hyötyvän siitä jotain. Siinä se nelivetojuippi kyhjöttää lähes aina samoissa liikennevaloissa kuitenkin lähti se kuinka nakit sutien hampaat irvessä. Mitä se sillä saavutti ehkä muutaman pirssin/ihmisen vaarantamisen ja maantiellä ei edes minuuttia takaisin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
No kyllä minä ainakin teen. Pääsee viivalta aina "kukkulan kuninkaana" ja kaikkia vajaavetoisia ja tehoisia ärsyttää. Vielä kun on audin farmari niin ärsytys on taattu:) nautin siitä ja siksi ajan tehokkaalla neliveto audilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sitä kutsutaan kyykyttämiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tehokasautooo kirjoitti:
No kyllä minä ainakin teen. Pääsee viivalta aina "kukkulan kuninkaana" ja kaikkia vajaavetoisia ja tehoisia ärsyttää. Vielä kun on audin farmari niin ärsytys on taattu:) nautin siitä ja siksi ajan tehokkaalla neliveto audilla.
Tuskin edes huomaavat. Omasta kokemuksestani tiedän että vaikka "vajaavetoisella" ajankin niin jos joku hikipinko päästää ohi nelivedollaan on se nytkyttämässä seuraavissa valoissa kuitenkin lähes aina niinkuin kaikki muutkin ;) Mitä se saavuttaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Takavedot on huonoja. Juuri siksi esim F1-autot ei lähde viivalta.
2016 Mercedes W07
0 to 100 km/h (62 mph): 2.4 seconds
0 to 200 km/h (124 mph): 4.4 seconds
0 to 300 km/h (186 mph): 8.4 seconds.
FIA's official speed trap data measured Bottas' speed at 366.1 kmh.e

Sama ongelma koskee myös ns. kiihdytysautoja, ei lähde viivalta kun ke on takavetosia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
niin ja ralli autot wrc oli nelivetoja 80-luvulla. 90- luvulla etu vetosia .2000-luvulla takavetosia. näinkö se menee. haaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
On huonoa verrata autoja jotka on täysin erilaisia kun henkilöautot. Aivan erilaiset järjestelmät.paino minimaalinen...renktaat erikoiset materiaaliltaan...ja törkeen leveät. Kuinka monessa vakioautoissa on niin leveät takarenkaat kun formuloissa tai yhtä jäykkä alusta ja aerodynamiikka/downforce yms. Turva verrata noita laitteita niin ja tehoa on ihan älyttömästi suhteessa painoon ja välitykset on erilaiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Apukoulun päästötodistus näyttää olevan kriitikkojen oppiennätys.
Kuinka tuollaisten, kaiken lisäksi luonnevikaisten, teksteihin voi luottaa?
Ovat kuitenkin ymmärtäneet kaiken väärin!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Takaveto ei kitkoilla/nastoilla lähde viivalta!

Takaveto tarvii ihan kuivan tien jotta voiman saa tiehen. Vuodesta 6-7kk ihmisillä on talvikumit ja silloin ei takavedolla pärjää viivalta. Eikä myöskään sadepäivinä kesällä. Jos siis vertailukohtana on neliveto joka lähtee myös liukkaalta pinnnalta. Tästä on turha kiistellä kun se vaan menee niin ja jokainen kuski tietää miten vaikeaa takavedolla/etuvedolla on voimaa saada tiehen märällä/liukkaalla pinnalla.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta