Takaveto tarvii ihan kuivan tien jotta voiman saa tiehen. Vuodesta 6-7kk ihmisillä on talvikumit ja silloin ei takavedolla pärjää viivalta. Eikä myöskään sadepäivinä kesällä. Jos siis vertailukohtana on neliveto joka lähtee myös liukkaalta pinnnalta. Tästä on turha kiistellä kun se vaan menee niin ja jokainen kuski tietää miten vaikeaa takavedolla/etuvedolla on voimaa saada tiehen märällä/liukkaalla pinnalla.
Takaveto ei kitkoilla/nastoilla lähde viivalta!
17
184
Vastaukset
- vääräpalsta
Miten tämä liittyy Skodaan?
- kljloh
mites noi automotiven postaukset.
- ei.offtopicia.kiitos
kljloh kirjoitti:
mites noi automotiven postaukset.
Niin mitkä?
- rooyytt
ei.offtopicia.kiitos kirjoitti:
Niin mitkä?
ooko siellääääää kettääääään niiiin miiittttäään.
- Oi-niitä-aikoja
Onhan se niinkin jos niin haluat, mutta on se vaan niin pirun kiva paiskata takavetonen mutkassa menemään ovi edellä.
Rivakasti pienempää sisään, puolipohja mattoon ja etupyärät sinne menosuuntaan.
Ovvaan vähän perhanan makeeta .
Ikää on jo yli 60, mutta vielä taittuu.- Näinonn
On takavetoinen hauska ajaa juu ei siinä mutta viivalta onneton nelivetoon verrattuna
- 4wdkusipäille
Taitaa olla aloittaja nelivetokuskilla vaan hermot kireellä taas :) Sen päivähän kuluu siinä että minäminä ensin oli sitten rajoitus mikä tahansa painaa kun päätön kana vaikka mihinkää ei ole oikeasti kiire aiheuttaen tarvittaessa myös vaaratilanteita. Oikeasti kuka tarvitsee nelivetoa päivittäisessä ajossa? Mikä hyöty on citymaasturissa? Oikeat nelivedot on maastoon tai kilpa-ajoon. Muuten ne on vaan itsetunnon kohotukseen se on niin nähty :D
- HOLISTI76
eikös jopo ole sama kuin skoda? ainakin yhteistyötä tekevät paljon. skodissa on myös jopon ketju jakopäätä pyörittämässä ja niissä onkin ollut paljon murheita.
- moseil
taas väärin se on bmwn ja mossen yhteis tuotantoa josta synty jopo apinat.jopo tarkoittaa mossessa käytettyä piri piri kelloa joka siirty 1960 bmwhn. jota ei koskaan tarvinu apinat käyttää bmw mosse hitauden takia . no olihan mosse vielä auto tuohon teini kikkeli mulkutus kapistukseen nähden.
- eineopi
Ei nelivedolla tee yhtään mitään Suomen liikenteessä jos se ei ole maasturi näkeehän sen jo kuinka nuo nelivetopellet sitymäästurilla ym. painaa pää punaisena joka helvetin päivä itsekkäästi muista piittaamatta ja luulevat hyötyvän siitä jotain. Siinä se nelivetojuippi kyhjöttää lähes aina samoissa liikennevaloissa kuitenkin lähti se kuinka nakit sutien hampaat irvessä. Mitä se sillä saavutti ehkä muutaman pirssin/ihmisen vaarantamisen ja maantiellä ei edes minuuttia takaisin?
- Tehokasautooo
No kyllä minä ainakin teen. Pääsee viivalta aina "kukkulan kuninkaana" ja kaikkia vajaavetoisia ja tehoisia ärsyttää. Vielä kun on audin farmari niin ärsytys on taattu:) nautin siitä ja siksi ajan tehokkaalla neliveto audilla.
- Kyykmaster
Sitä kutsutaan kyykyttämiseksi.
- ei4wdteemitää
Tehokasautooo kirjoitti:
No kyllä minä ainakin teen. Pääsee viivalta aina "kukkulan kuninkaana" ja kaikkia vajaavetoisia ja tehoisia ärsyttää. Vielä kun on audin farmari niin ärsytys on taattu:) nautin siitä ja siksi ajan tehokkaalla neliveto audilla.
Tuskin edes huomaavat. Omasta kokemuksestani tiedän että vaikka "vajaavetoisella" ajankin niin jos joku hikipinko päästää ohi nelivedollaan on se nytkyttämässä seuraavissa valoissa kuitenkin lähes aina niinkuin kaikki muutkin ;) Mitä se saavuttaa?
- viivalta
Takavedot on huonoja. Juuri siksi esim F1-autot ei lähde viivalta.
2016 Mercedes W07
0 to 100 km/h (62 mph): 2.4 seconds
0 to 200 km/h (124 mph): 4.4 seconds
0 to 300 km/h (186 mph): 8.4 seconds.
FIA's official speed trap data measured Bottas' speed at 366.1 kmh.e
Sama ongelma koskee myös ns. kiihdytysautoja, ei lähde viivalta kun ke on takavetosia.- bb-rs
niin ja ralli autot wrc oli nelivetoja 80-luvulla. 90- luvulla etu vetosia .2000-luvulla takavetosia. näinkö se menee. haaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Hölmöävertailla
On huonoa verrata autoja jotka on täysin erilaisia kun henkilöautot. Aivan erilaiset järjestelmät.paino minimaalinen...renktaat erikoiset materiaaliltaan...ja törkeen leveät. Kuinka monessa vakioautoissa on niin leveät takarenkaat kun formuloissa tai yhtä jäykkä alusta ja aerodynamiikka/downforce yms. Turva verrata noita laitteita niin ja tehoa on ihan älyttömästi suhteessa painoon ja välitykset on erilaiset.
- Dictum_Factum
Apukoulun päästötodistus näyttää olevan kriitikkojen oppiennätys.
Kuinka tuollaisten, kaiken lisäksi luonnevikaisten, teksteihin voi luottaa?
Ovat kuitenkin ymmärtäneet kaiken väärin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271898
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1331888Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231838Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851630Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621448Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201256Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371153Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381150- 111148
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101127