Miettikää kun menette naimisiin

rikkausko-on-rakkaus

41

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdessä.hankittu

      niin olen luullut että avioehto koskisi ennen avoiliiton omaisuutta ja avioliiton aikana on yhteistä eli jos mies perustaa menestyvän firman naimisissa ollessaan niin puolet on vaimon niin ainakin minusta sen kuuluisi olla niin eikö avioehto ole sinkkuajan omaisuus mutta yhdessä tehty omaisuus on kummankin puolet

      • 54545435454

        Voidaan tehdä koskemaan avioliiton aikana ja/tai sitä ennen keräänytynyttä omaisuutta.


      • vääryyttä
        54545435454 kirjoitti:

        Voidaan tehdä koskemaan avioliiton aikana ja/tai sitä ennen keräänytynyttä omaisuutta.

        sitä ennen ymmärrän mutta en avioliiton aikana niin avioliiton aikana kumpikin on mukana siinä eli vaimo on yhtälailla mukana kuin mieskin eli yhdessä päättävät perustetaanko firma ja miettivät kumpi jää hoitaan kotia eli yhdessä tekevät rahaa tai toisin päin niin kumpikin on siinä mukana nyt on vääryyttä jos noin on


      • 54545435454

        Esim. yritys voi mennä konkurssiin jos vaimon osuus pitää myydä hänelle erossa.


      • reilu.meininki
        54545435454 kirjoitti:

        Esim. yritys voi mennä konkurssiin jos vaimon osuus pitää myydä hänelle erossa.

        niin voihan vaimokin ostaa miehen pois tai sit se menee konkurssiin ja se on voi voi


      • 54545435454

        1. Yrityksen pyörittäminen vaatii usein vuosien kokemuksen ja pitkän koulutuksen. Kotiäiti ei pääsääntöisesti vaan hyppää puikkoihin.
        2. Harva vaan antaa yrityksen mennä konkurssiin ja se on voi voi. Samalla saattaa satoja ihmisiä menettää työpaikkansa.


      • fthfhfthfh
        54545435454 kirjoitti:

        1. Yrityksen pyörittäminen vaatii usein vuosien kokemuksen ja pitkän koulutuksen. Kotiäiti ei pääsääntöisesti vaan hyppää puikkoihin.
        2. Harva vaan antaa yrityksen mennä konkurssiin ja se on voi voi. Samalla saattaa satoja ihmisiä menettää työpaikkansa.

        "Kotiäiti ei pääsääntöisesti vaan hyppää puikkoihin."

        Koskaan, ikinä se ei ole ollut tarkoitus. Sen sijaan on katsottu, että hyvä kodinhoito eli kätevä emäntä luo puitteet miehen menestykselle. Siten emäntä on ollut oikeutettu 50 %:iin kaikista miehen saavutuksista. Nykyaikana kumpikin puoliso on vastuussa omista tekemisistään. Avioehto turvaa tuotteliaamman omaisuuden joskin olen sitä mieltä, että vanhanaikaisessa "mies käy töissä ja nainen toimii kodinhengettärenä" -järjestelyssä nainen ansaitsee edelleen puolikkaansa.


      • 54545435454

        "Avioehto turvaa tuotteliaamman omaisuuden joskin olen sitä mieltä, että vanhanaikaisessa "mies käy töissä ja nainen toimii kodinhengettärenä" -järjestelyssä nainen ansaitsee edelleen puolikkaansa."

        Toimii varmaan jos kyseessä ei ole merkittäviä rahasummia/omaisuutta. Jos yrityksen liikevaihto on vaikka 130 miljoonaa euroa ja tulos 25 miljoonaa sekä yritys työllistää 300 henkilöä, homma ei olekaan enää niin yksinkertainen.


      • laskelmoivaa.ja.ahneutta
        fthfhfthfh kirjoitti:

        "Kotiäiti ei pääsääntöisesti vaan hyppää puikkoihin."

        Koskaan, ikinä se ei ole ollut tarkoitus. Sen sijaan on katsottu, että hyvä kodinhoito eli kätevä emäntä luo puitteet miehen menestykselle. Siten emäntä on ollut oikeutettu 50 %:iin kaikista miehen saavutuksista. Nykyaikana kumpikin puoliso on vastuussa omista tekemisistään. Avioehto turvaa tuotteliaamman omaisuuden joskin olen sitä mieltä, että vanhanaikaisessa "mies käy töissä ja nainen toimii kodinhengettärenä" -järjestelyssä nainen ansaitsee edelleen puolikkaansa.

        Niin kauan kuin avioliitoissa ei ole yhtä yleistä se että naisen saavutukset ja menestys on suurempaa kuin toisinpäin niin kommenttisi on vain tekopyhää nillitystä. Ja mitä se kertoo naisista keskimäärin jos he itse valitsevat miehekseen pääsääntöisesti itseään varakkaampia tai taloudellisesti menestyvämpiä miehiä? Entä mitä se kertoo naisista jos heidän mielestään heille kuuluu tästä osuus jos näin on mutta jos olisi toisinpäin niin silloin luultavasti miehelle ei kuuluisi?


      • fthfhfthfh
        laskelmoivaa.ja.ahneutta kirjoitti:

        Niin kauan kuin avioliitoissa ei ole yhtä yleistä se että naisen saavutukset ja menestys on suurempaa kuin toisinpäin niin kommenttisi on vain tekopyhää nillitystä. Ja mitä se kertoo naisista keskimäärin jos he itse valitsevat miehekseen pääsääntöisesti itseään varakkaampia tai taloudellisesti menestyvämpiä miehiä? Entä mitä se kertoo naisista jos heidän mielestään heille kuuluu tästä osuus jos näin on mutta jos olisi toisinpäin niin silloin luultavasti miehelle ei kuuluisi?

        Annapa kun autan:
        "Nykyaikana kumpikin puoliso on vastuussa omista tekemisistään. Avioehto turvaa tuotteliaamman omaisuuden"

        Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi, urpo.


      • fthfhfthfh
        54545435454 kirjoitti:

        "Avioehto turvaa tuotteliaamman omaisuuden joskin olen sitä mieltä, että vanhanaikaisessa "mies käy töissä ja nainen toimii kodinhengettärenä" -järjestelyssä nainen ansaitsee edelleen puolikkaansa."

        Toimii varmaan jos kyseessä ei ole merkittäviä rahasummia/omaisuutta. Jos yrityksen liikevaihto on vaikka 130 miljoonaa euroa ja tulos 25 miljoonaa sekä yritys työllistää 300 henkilöä, homma ei olekaan enää niin yksinkertainen.

        "Jos yrityksen liikevaihto on vaikka 130 miljoonaa euroa ja tulos 25 miljoonaa"
        Eivätkö nämä vaimot ole niitä maailmanluokan supermalleja ja 10/10 vaimomateriaalia? Laatu maksaa.

        Hankkikoon naisen joka käy töissä, jos ehdot eivät miellytä.


      • 54545435454

        "Eivätkö nämä vaimot ole niitä maailmanluokan supermalleja ja 10/10 vaimomateriaalia? Laatu maksaa. "

        Yleensä ovat tavallisia suomalaisia naisia. Nimerkillä kokemusta on.


      • ukykihkhyuk
        54545435454 kirjoitti:

        "Eivätkö nämä vaimot ole niitä maailmanluokan supermalleja ja 10/10 vaimomateriaalia? Laatu maksaa. "

        Yleensä ovat tavallisia suomalaisia naisia. Nimerkillä kokemusta on.

        Luxusvaimo taitaa edellyttää miljardien liikevaihtoa.


      • 54545435454
        ukykihkhyuk kirjoitti:

        Luxusvaimo taitaa edellyttää miljardien liikevaihtoa.

        Toimitusjohtajat/ylin johto on yleensä ihan tavallisen näköistä porukkaa. Poikkeusena ehkä kuitenkin, että yleensä rumimmat quasimodot puuttuvat kokonaan.

        Käytännössä lähes kukaan toimitusjohtaja ei omaa minkäänlaista mediaseksikästä statusta tai vietä aikaansa jatkuvasti coctail-tilaisuuksissa entisten missien kanssa.

        Pieni median valokeilassa oleva joukko taas on niin vahvasti "valvottua" että moni ei ehkä halua ottaa riskejä sekaantumalla parikymppisiin bilehileisiin. Hjalliksia on vähän.


      • Derpp
        54545435454 kirjoitti:

        Toimitusjohtajat/ylin johto on yleensä ihan tavallisen näköistä porukkaa. Poikkeusena ehkä kuitenkin, että yleensä rumimmat quasimodot puuttuvat kokonaan.

        Käytännössä lähes kukaan toimitusjohtaja ei omaa minkäänlaista mediaseksikästä statusta tai vietä aikaansa jatkuvasti coctail-tilaisuuksissa entisten missien kanssa.

        Pieni median valokeilassa oleva joukko taas on niin vahvasti "valvottua" että moni ei ehkä halua ottaa riskejä sekaantumalla parikymppisiin bilehileisiin. Hjalliksia on vähän.

        Et taida tietää, miltä alemmat yhteiskuntaluokat näyttävät, jos miljardien liikevaihtoa pyörittävät ovat sinusta ulkonäöltään perusjamppoja. Kehon koostumus, ruumiinrakenne, ryhti,... Terveet hampaat.

        Ulkonäkö liittyy menestykseen, aina. Osittain oma, mutta myös puolison. Huippujohtajien Irmelit ovat aina jos eivät nuoria, niin ikäisekseen edustavia.


    • ascsd

      Avioehto on vähän ku esiero, jotain avion ja avon väliltä olevaa. Sitoutumisen pelkoa joka tapauksessa, semmosita kehvelipeliä

      • VoiYrittääOllaHyvä

        Noin toteavat usein he, jotka mielellään kuppaisivat kumppaninsa konkurssiin asti eron kohdalle osuessa.
        Ei rakastuneena tarvitse sentään tyhmäksi ryhtyä. Kun ikinä et voi olla 100% varma toisen tunteista ja ne voivat muuttuakin.

        Asian voi ajatella toisinkin. Avioehto on merkityksetön kun yhdessä on tarkoitus olla kuolemaan asti :)
        Ja tällöin voi myös olla melko varma ettei puoliso joudu ikinä olemaan kanssasi väenväkisin "kun ei ole avioehtoa, toinen veisi kaiken minkä kykenee erotessa..". Moni on tästä syystä hammasta kiristellen liitoissaan.. Minä en halunnut sitä riskiä ja vaadin itse avioehdon (vaikka omaisuuksia ei kummoisia ollutkaan, perintöjä kyllä tulossa sekä kiinteistöjä). Mutta ehto koskikin eroa eikä kuolemaa. - Sellaiseen ehtoon jossa yhdessä kerätty varallisuus menisi esim.puolison suvulle kuolemantapauksessa ja itse jäisi vanhuksena ilman taloudellista turvaa en minäkään suostuisi :D

        Noh omalla kohdalla ero tulikin miehen aloitteesta mutta enpä tarvinnut tehdä kiusaa toiselle viemällä omalla työllään tehtyjä varoja.
        Rakkaudesta kun yhteen menin ja kun toiselle tuli muita mielenkiinnon kohteita niin oli hyvä erota vaikka se kirvelikin.. Pitkään. Tunnetasolla.
        Rahaa kun osaan tehdä työllä minkä tarvitsen mutta rakkautta ei voi.


      • Missä maailmassa ja kulttuurissa sinä oikein elät?.. ;P

        Kun katsoo nykypäivänä miten monet suhteilee ja miten he suhteisiin suhtautuvat ja sitoutuvat jne., niin kommenttisi tuntuu olevan jostain ihan toisesta maailmasta.. ;P

        Monethan (lähes kaikki?) suhteilee niin, että ollaan suhteessakin enemmän tai vähemmän ns. "sinkku moodi" päällä yms. ja suhteet päättyy todennäköisesti eroon.. Avioliitotkin taitaa nykypäivänä päättyä todennäköisemmin eroon ja niissäkin liitoissa mitkä eivät päädy, niin joko toinen tai molemmat on pettänyt ja/tai pettää kumppaniaan yms. "hauskaa".. ;P

        Jotkut harvat "JoutsenLuonteet" ovat sitten erillaisia.. Tietenkään se ei auta, jos toinen on "JoutsenLuonteinen" ja toinen ei ole.. Molempien pitää olla.. "JoutsenLiittoon" tarvitaan tietenkin kaksi "Joutsenta".. Tästä syystä nämä liitot on todella harvinaisia.. ;P

        Näiden asioiden valossa, kun asiaa tarkastelee, niin ei voi olla mitenkään sitä mieltä, että avioehdossa ja sen tekemisessä olisi jotain ihmeellistä ja kummallista.. ;P


      • VoiYrittääOllaHyvä kirjoitti:

        Noin toteavat usein he, jotka mielellään kuppaisivat kumppaninsa konkurssiin asti eron kohdalle osuessa.
        Ei rakastuneena tarvitse sentään tyhmäksi ryhtyä. Kun ikinä et voi olla 100% varma toisen tunteista ja ne voivat muuttuakin.

        Asian voi ajatella toisinkin. Avioehto on merkityksetön kun yhdessä on tarkoitus olla kuolemaan asti :)
        Ja tällöin voi myös olla melko varma ettei puoliso joudu ikinä olemaan kanssasi väenväkisin "kun ei ole avioehtoa, toinen veisi kaiken minkä kykenee erotessa..". Moni on tästä syystä hammasta kiristellen liitoissaan.. Minä en halunnut sitä riskiä ja vaadin itse avioehdon (vaikka omaisuuksia ei kummoisia ollutkaan, perintöjä kyllä tulossa sekä kiinteistöjä). Mutta ehto koskikin eroa eikä kuolemaa. - Sellaiseen ehtoon jossa yhdessä kerätty varallisuus menisi esim.puolison suvulle kuolemantapauksessa ja itse jäisi vanhuksena ilman taloudellista turvaa en minäkään suostuisi :D

        Noh omalla kohdalla ero tulikin miehen aloitteesta mutta enpä tarvinnut tehdä kiusaa toiselle viemällä omalla työllään tehtyjä varoja.
        Rakkaudesta kun yhteen menin ja kun toiselle tuli muita mielenkiinnon kohteita niin oli hyvä erota vaikka se kirvelikin.. Pitkään. Tunnetasolla.
        Rahaa kun osaan tehdä työllä minkä tarvitsen mutta rakkautta ei voi.

        "Noin toteavat usein he, jotka mielellään kuppaisivat kumppaninsa konkurssiin asti eron kohdalle osuessa."

        Pahimmilla se voi olla agendana jo alusta asti.. ;D

        "Mutta ehto koskikin eroa eikä kuolemaa."

        Onneksi sukupuolesta riippumatta "MustatLesket" taitavat olla sen verran harvinaisia.. Mutta jos sellaiseen olisi/on törmännyt, niin OiVoi.. ;P


      • VoiYrittääOllaHyvä

        On kai niitäkin olemassa mutta harvemmalla on tietoa & taitoa sellaiseen touhuun etteikö jäisi kiinni. Suomen rikoslaissa taitaa riittää pykäliä näihin tilanteisiin.. Jolloin avio-oikeus olisi pätemätön mikäli puoliso paljastuu murhaajaksi.
        Jopa pikaistuksissa tehty tappokin muistaakseni vie oikeudet vaikka ei avioehtoa olisikaan.. Jopa 3.osapuolen tekemänä intohimorikoksena johon on yllytetty petollisen puolison taholta. Ok, tuo on ehkä muuttunut n.14v aikana..
        (vaihdoin alaa 2.vuoden jälkeen niin en ole oikea tyyppi näistä sen enempää höpisee..)

        Paljoa en luota lakiin täällä mutta tässä asiassa kylläkin. Meinaan vähintään uteliaat naapurit auttaisi jos vähänkin haistaisivat käryä kuolemantapauksissa.. :D

        Pidän muuten yhä ex-miestäni yhtenä parhaimmista ihmisistä joita olen kohdannut.
        Kaikki eivät vain ns. tunne itseään alle kolmekymppisinä.. Tarpeet ja ajatukset voivat muuttua myöhemmin. :) Ketään ei voi väkisin pitää.
        Anteeksi en kyllä silti ikinä anna mutta sen voin ohittaa heh. Ymmärtää voi silti kaikesta huolimatta.

        Itse näkisin avioehdon suurimpana (järki säilyttäen mukana) luottamuksen osoituksena yhä toista kohtaan..
        Jos rakkaus kestää kummallakin loppuun asti niin se paperilappunen oli merkityksetön.
        Jos taas ei.. Niin eipähän tullut ositusriitoja eikä pahaa mieltä, paitsi jos alkujaan kyttäsi toisten varoja itselleen.. ;)


      • VoiYrittääOllaHyvä kirjoitti:

        On kai niitäkin olemassa mutta harvemmalla on tietoa & taitoa sellaiseen touhuun etteikö jäisi kiinni. Suomen rikoslaissa taitaa riittää pykäliä näihin tilanteisiin.. Jolloin avio-oikeus olisi pätemätön mikäli puoliso paljastuu murhaajaksi.
        Jopa pikaistuksissa tehty tappokin muistaakseni vie oikeudet vaikka ei avioehtoa olisikaan.. Jopa 3.osapuolen tekemänä intohimorikoksena johon on yllytetty petollisen puolison taholta. Ok, tuo on ehkä muuttunut n.14v aikana..
        (vaihdoin alaa 2.vuoden jälkeen niin en ole oikea tyyppi näistä sen enempää höpisee..)

        Paljoa en luota lakiin täällä mutta tässä asiassa kylläkin. Meinaan vähintään uteliaat naapurit auttaisi jos vähänkin haistaisivat käryä kuolemantapauksissa.. :D

        Pidän muuten yhä ex-miestäni yhtenä parhaimmista ihmisistä joita olen kohdannut.
        Kaikki eivät vain ns. tunne itseään alle kolmekymppisinä.. Tarpeet ja ajatukset voivat muuttua myöhemmin. :) Ketään ei voi väkisin pitää.
        Anteeksi en kyllä silti ikinä anna mutta sen voin ohittaa heh. Ymmärtää voi silti kaikesta huolimatta.

        Itse näkisin avioehdon suurimpana (järki säilyttäen mukana) luottamuksen osoituksena yhä toista kohtaan..
        Jos rakkaus kestää kummallakin loppuun asti niin se paperilappunen oli merkityksetön.
        Jos taas ei.. Niin eipähän tullut ositusriitoja eikä pahaa mieltä, paitsi jos alkujaan kyttäsi toisten varoja itselleen.. ;)

        Juuh, kyllähän näitä kaiken karvaisia persoonallisuushäiriöisiä on molemmissa sukupuolissa, jotka voivat syyllistyä tuollaisiin tekoihinkin jne, eli laskelmoivia yksilöitä, jotka pystyvät toimimaan äärimmäisen väkivaltaisesti.. Oli se väkivalta sitten fyysistä, psyykkistä tai vaikka hyväksikäyttöä ja manipuloimista jne.. ;P

        Eli ei nämä mitään satuolentoja ole.. Valitettavasti.. Tietoa löytyy ja on saatavilla vaikka kuinka paljon näistä jutuista, eikä tarvitse kuin pitää silmät auki ja korvat höröllä ja tarkkailla mitä maailmassa ja ympärillä tapahtuu, niin näkee kaiken laista ikävää, joka aiheutuu ahneudesta yms.. ;P

        Ihmiset on monesti mitä on.. Joko he eivät syystä tai toisesta sitä edes itse tiedosta ja/tai sitten heidän mielestään heidän käytös on ihan "normaalia".. Outoa tosin on sekin, että monet heistä sitten kuitenkin tuomitsee, kritisoi ja arvostelee jonkun muun vastaava käytöstä jne.. ;D

        Paha mennä sanomaan mikä sitten on keskimäärin ihmiselle "normaalia" ja mikä ei.. Tulee vaan itselle monesti niin "epänormaali" olo, kun oma "normaali" poikkeaa niin monen ihmisen "normaalista".. ;P

        Persoona/luonne kymysys tämäkin.. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä konkreettisesti kokemaan erillaisen yksilön sielunmaisema, "omatunto", logiikka jne.. ;D


    • Avioehdonedut

      Itse vaadin aikoinaan avioehdon. Onneksi kun ero tuli oli akka niin katkera että olisi tehnyt kaikkensa kaataakseen minut ahdinkoon. Olihan minulla niin kiinteistöjä metsää yms rahallista omaisuutta niin että ongelmia olisi tullut. Avioehto pitäisi mielestäni olla lain määräämä. Avioliitossa voisi sitten esim ilman lahjaveroja lahjoittaa omaisuuttaan puolisolleen jos niikseen haluaa.

    • ceec3

      Ei palstan sinkkujen tarvitse tuota miettiä. He kun ovat jo valmiiksi varattomia.

      • Ulkomaalaiset haluaa saada helpolla kansalaisuus ja naimisiin mennessä se onnistuu.


    • Sinkkumies---

      En tekisi avioehtoa, ei ole mitään omaisuuttakaan.

      • näiinon

        Mahdollisella puolisolla voisi olla omaisuutta. Ei omaisuus ole sukupuoleen sidottu juttu. Vaimosi voisi haluta avioehdon.


    • järjen.käyttö.sallittua

      Se nyt vain on suomalaisen miehen omaa tyhmyyttä jos ei tajua selustaansa turvata näiltä suomalaisilta haaskoilta (naislta), kerran ovat sellaisia korppikotkia että että oksat pois.
      Ei se sitä meinaa että kun kyrpä ja järki seisoo yhtäaikaa, etteikö sitä voisi ennakoida aikaan ennen sitä seisokkia.

      • 398

        On sitä naisillakin omaisuutta, vanhemmilta perittyä tai itse hankittua, joka kannattaa miehiltä suojata.


      • Ikävä asia on että ulkomaalaisilta naisilta varsikin pitää sellaisia ihmisiä. nähty on jotka kuvittelee, että suomessa on paljon rikasta väkeä ne eivät tajua että suomessa kaikki on kamalan kallista asua ja ruoka on kallista euroopan maihin verrattuna .

        Mutta lopun saavat miehet päättää, suomalaiset puhutaan olevan rehellistä kansaa. sitä on hoettu vuosikymmenien mainoksissa ja tämän kirjoittajan epärehellisyys juuri näkyy tässä. Täällä naiset eivät ole ahdingossa joutunut elämään joten heidän eivät ole tämän vuoksi epärellisiä muutakun väärästä kasvatuksesta nyt suosin avioehdon tekemään tämän vuoksi kaikille naisille varsinkin ulkomaalaisen naisen.

        Minä kun olen suomalainen nainen ja minun ukko ei ole virallisesti ukkoni vaan avopuoliso, eikä meillä ole edes sormuksia. Se ei ole minulle ole ykkös asia ollut,ukko on kyllä kosinut mutta en ole halunnut vielä. Lapset ne enemmänkin on meidän sidos.

        Ulkomaalaisen naisen perhettä saatte vapaasti elättää kun siellä koko kylä odottaa rahaa tai kun meette kylään kyllä ne imee rahanne😂 en ole kuuna päivään nähnyt, ettei muka joku sieltä tule tai kuullut ettei kukaan lähetä pois, se raha sinulta on jos meet naimisiin sinun on velvollisuus elättää rahaton puolisosi,mikä on lähettänyt kaikki rahat ulkomaille.

        ELÄ MENE NAIMISIIN se on minun järkevä ehtoni. Hommatkoon töitä, että saavat suomessa elää. Aina sitä "huono" palkkasta työtä saa. Yksin elävälle täydellinen just pärjää.


    • http://www.hs.fi/nyt/art-2000005179814.html


      "Avioero on niin yleinen asia, että Väestöliiton mukaan 39 prosenttia nykyisistä ensimmäisistä avioliitoista tulee päättymään eroon, avoliitoista ei ole tilastoja."

      Kukahan sijoittajanero sijoittaisi rahojaan sijoitukseen jossa on 39%mahdollisuus siihen että tulevien vuosien sisällä menettää puolet kaikesta siihen mennessä hankitusta omaisuudestaan? Ei varmaan monikaan tai jos niin tekee niin pitää olla sitten myös muhkeat voitonmahdollisuudet tiedossa jos niin isoon riskiin lähtee. Käytetty, entisten parisuhteidensa kuluttama & katkeroittama suominainen toisille tehtyine lapsineen ei todellakaan ole semmoinen sijoitus jonka missään vaiheessa voisi ajatella kääntyvän voitolliseksi, pelkkää tappiota tappion perään ja mausteeksi jatkuvia tunne-elämän pettymyksiä taitaa enemmän tarjota.

      • Krkvkvkf

        No avioliitto onkin miehen paskin valinta ja lapsenteko naisen. Surkeinta lienee mennä avioon itseään köyhemmän miehen kanssa ja pykätä sitten se lapsi.

        Ei ihme, ettei pariutuminen ja lapsenteko maistu. Suomalaiset ovat oppineet laskemaan :D


      • laskelmoivat.yksilöt
        Krkvkvkf kirjoitti:

        No avioliitto onkin miehen paskin valinta ja lapsenteko naisen. Surkeinta lienee mennä avioon itseään köyhemmän miehen kanssa ja pykätä sitten se lapsi.

        Ei ihme, ettei pariutuminen ja lapsenteko maistu. Suomalaiset ovat oppineet laskemaan :D

        Millä logiikalla tulit tuohon tulokseen? Laskelmoivan naisen logiikallako? Jos vastavuoroisesti mies ajattelee samalla logiikalla loogisesti niin eikö loppupäätelmä ole se, että miehen paskin valinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja kaikkein surkeinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja pykätä sitten se lapsi?


      • laskelmoivat.yksilöt kirjoitti:

        Millä logiikalla tulit tuohon tulokseen? Laskelmoivan naisen logiikallako? Jos vastavuoroisesti mies ajattelee samalla logiikalla loogisesti niin eikö loppupäätelmä ole se, että miehen paskin valinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja kaikkein surkeinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja pykätä sitten se lapsi?

        Elä mene naimisiin, se ei ole kannattavaa.


      • thcfthfcth
        laskelmoivat.yksilöt kirjoitti:

        Millä logiikalla tulit tuohon tulokseen? Laskelmoivan naisen logiikallako? Jos vastavuoroisesti mies ajattelee samalla logiikalla loogisesti niin eikö loppupäätelmä ole se, että miehen paskin valinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja kaikkein surkeinta on mennä avioon itseään köyhemmän naisen kanssa ja pykätä sitten se lapsi?

        Tbh olen joutessani pykännyt excelin.

        Avioliitto ilman avioehtoa on aina huono ratkaisu enemmän ansaitsevalle osapuolelle. Toki tässä pitää ottaa huomioon solidaarisuustekijä; jos kumppani uhraa oman uransa, niin kyllä menestyjän pitää kompensoida sitä jotenkin. Tämä ratkaistaan niin, että ammattiin valmistunut kustantaa yhdessä asumisen vuoksi asumistukensa menettäneen puolisonsa opiskelun aikaisia menoja jne.

        Lapsenhankinta on vähän kinkkisempi juttu. Jos nyt poissuljetaan ne normaalit perheet, niin tuttavapiirissä miehet ovat mitä erikoisimpien syiden varjolla siirtäneet lapsesta syntyvät kulut täysin äitien harteille, vaikka muksu on yhteinen ja molemmat käyvät yhtä lailla töissä. Nainen siis kantaa raskauden aiheuttaman työuran lyhenemisen aiheuttaman taakan ja lisäksi tekee säännönmukaisesti kompromissit perhe edellä, omaa eläkekertymäänsä ja palkkakehitystään heikentäen. Miehen talouden näkökulmasta optimiratkaisu, joskin kodin ilmapiiristä päätellen perhe yksikkönä ei moisten ratkaisujen jälkeen olekaan toiminut :D

        Siksi perheenisän pitää vaikkapa antaa odottavalle/imeväisikäisen äidille rahaa vaikkapa sijoitettavaksi / ottaa vanhempainvapaata / tmv. siinä määrin, että perheenlisäyksestä koituva taloudellinen haitta kohdistuu tasapuolisesti molemmille. Jos toinen hulahtaa kotivanhemmaksi, niin menestyjän pitää maksaa tehdyistä kotitöistä passeli korvaus päivystyslisineen tai muuten tukea kotivanhemman elintasoa ja eläkekertymää. Jos tämä ei käy, niin antakoon kotivanhemman elää sosiaalituilla ja palkatkoon siivoojan, lapsenvahdin jne. erikseen ja pitäköön kotipuolison omassa erityisessä lokerossaan. Avioehdoton liitto on kaikkein karkein vaihtoehto, enkä itse soveltaisi sitä kuin saadessani omaa elämääni täydellisesti tukevan ja yksityiselämälleni hyvät puitteet luovan miehen, joka olisi osoittanut luotettavuutensa moneen kertaan.


    • Elä mene naimisiin se on järkevin tapa toimia.😂 ei se nyt seremonia tarvitse olla yhdessä. Sitä voi juhlia naimalla muuten kuin alttarilla ja tehdä lapsia.
      Se raha mitä ulkomaalainen nainen lähettää ulkomaille.on meno sun tilipussista ja lapselta. Laissa on pakollisuus elättää aviopuoliso jos oot naimisiin mennyt.

      Laita töihin että oppii maan tavoille. väkisin kuntouttamaa.maan tavoille joten näkee mitä siitäkin suhteesta tulee.aina voit hakea sille huono palkkasta työtä, jossa pärjää ja elättää ittensä.

      • Sillä varmistat, ettei se vaan halua tuoda sitä kakkosperhettä mukanaan.


      • Saatte ihan vapaasti naida vaikka sammakon josta tulee prinsessa mutta näihin höyrytyksiin, en menisi hyvin pärjätty ilman naimisiin tarvitsee mennä. Miksi pitäisi.

        En minä ukkoani ole naimisiin vienyt, vaikka se mies kosinut monesti eli hänellä ei ole mitään velvollisuutta minua elättää. En sinäänsä ymmärrä, miksi hän näkee niin paljon vaivaa minun takiani.

        Karvahirviö ei ole hänen juttunsa ja rakastan häntä. Olen saanut miehen, minkä olen halunnut.Ajattelee minua itsenäni. Täytyy vain arvostaa häntä enemmän tuo karvahirviö tekee minua sokeaksi. Karvahirviö on vain hetken hupi elämästä mutta ukkoseni on elämäni.

        Täytyy vaan kieltäytyä, kyllä näitä kiellettyjä hedelmiä himoaa jospa saisi sen lapsen alun taas, tyrehtyisi vähemmäksi tässähän lähtee järki.


    • tiedättekestäpuhun

      Nauran kun karvanaama jäkispelle oli niin ylpeänä unelmahäissään ja nyt paskanaama joutui jo eroamaan. OIKEIN ! Nauran VITUSTI !! Eikä ollut avioehtoa!!

    • Joo, halusin aikoinaan tehdä aviehdon ja mies suostui. Minun halustani se tehtiin ja purettiin. Ei nuo aviehdotkaan sata prosenttisia ole, jos erotilanteessa tuomari katsoo kohtuulliseksi poiketa siitä ehdosta. Näin minulle silloin avioehdon laatinut ja purkanut tuomari aikoinaan sanoi.

      Se nyt mikään idioottivarma ehto ole siinä mielessä. Kun kerran tarvittaessa sitä voi oikeus soveltaa parhaaksi katsomallaan tavalla.

    • ei-kiitostuollaiselle

      Tämäkin on yks vakioaihe täällä. Onhan se ihan totta, että naimisiinmeno on iso riski. Kaikki voi mennä pieleen jokaisella mahdollisilla tavalla, mutta rahanmenolla ei ole tietenkään vain symbolista arvoa.

      Silloin on viisainta pysytellä poikamiehenä, jos tuo kierkegaardilainen "uskonhyppy" arveluttaa. Avioliittohan on diili, tosiaan. Nainen voi edelleen jopa kuolla synnytykseen, hän on riippuvainen miehestään emotionaalisesti ja taloudellisesti hoitaessaan pieniä lapsiaan. Useimmiten nainen hoitaa kodin askareista suurimman osan, edelleen. Hän jää kotiin, menettää näin eläketulojaan. Jos mies edelleen pitää jokaista pennostaan yksinomaan omanaan, niin sellaisen miehen kanssa ei perhettä kannata naisen perustaa, koska mies ei hoida omaa osuuttaan diilistä, vaan naisen pitäisi kantaa kaikki riskit ja vielä maksaa koko lysti.

    • ppp98

      "Nainen voi edelleen jopa kuolla synnytykseen, hän on riippuvainen miehestään emotionaalisesti ja taloudellisesti hoitaessaan pieniä lapsiaan. Useimmiten nainen hoitaa kodin askareista suurimman osan, edelleen. Hän jää kotiin, menettää näin eläketulojaan. Jos mies edelleen pitää jokaista pennostaan yksinomaan omanaan, niin sellaisen miehen kanssa ei perhettä kannata naisen perustaa, koska mies ei hoida omaa osuuttaan diilistä, vaan naisen pitäisi kantaa kaikki riskit ja vielä maksaa koko lysti.
      "

      -Ei kukaan kuole synnytykseen enää nykypäivinä.
      -Kovimpa innokkaasti naiset silti avioeroja hakee, tilastoissa 80% avioeroista on naisen hakemuksesta.
      -Ja ainakin minun tuttavapiirissä 100% avioeroista on naisen aloitteesta, yleensä 40 ikävuoden tienoilla vaihtavat nuorempaan seksuaalisesti viriiliin ytm mieheen, kun aviomies on ajettu kehäraakiksi pakkotyöllä.
      -Ja miehet kuolee sen vuoksi 7v nuorempina että ovat taistelemassa perheen elannosta työmarkkinoilla YT-kierteessa ja jatkuvassa pomon vittuilussa.
      -Kotiin jääminen on poikkeuksetta naisen valinta, minä jäisin heti kotiin hoitamaan lapsia jos vaimo ottaisi vastuulleen perheen elättämisen, mutta eipä suostu siihen missään tapauksessa, asiasta on keskusteltu moneen kertaan.
      -Ei nainen maksa "koko lystiä", jos ei kerran maksa mitään!, outo näkemys.
      -Yleensä avioerotapauksessa asunto on se merkittävin omaisuuserä joka menee myyntiin ja rahat hakoon, sitten nainen ostaa yksiön ja hankkii rakastajan.

      -Tuo naisen hakema avioeroriski on niin suuri että avioehto on kyllä palkollinen jokaiselle miehelle.
      Väitän että niissä tapauksissa joissa ei ole avioehtoa ja nainen erossa saisi turvatun talouden, ero on lähes väistämätön tapahtuma. Nainen saa silloin sen ytm:n jota koko elämänsä on tavoitellut, sekä taloudellisen riippumattomuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe