puoluepolitiikkaako

kysyväeksyy

Johtuuko kirkon arvostelu nyt vallassa olevia yhteiskunnan päättäjiä kohtaan siitä, että SDP on oppositiossa?

19

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä taida johtua.

    • antidemari

      Kirkon arvostelu johtuu siitä, että se itse antaa aihetta arvosteluun. Mielenkiintoista on kyllä se, että valtaosa piispoista ja papeista (kaikki liberaalit) on Demareita.

      • Jos J.Nasaretilaisen eettiset opit ja vihervasemmiston politiikka sattuu osumaan suunnilleen yhteen niin turha siitä on demareita syyttää. Eikä pappeja eikä vihervasemmistoa.


      • antidemari
        sage8 kirjoitti:

        Jos J.Nasaretilaisen eettiset opit ja vihervasemmiston politiikka sattuu osumaan suunnilleen yhteen niin turha siitä on demareita syyttää. Eikä pappeja eikä vihervasemmistoa.

        Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä?


      • antidemari kirjoitti:

        Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä?

        Sen voit lukea Raamatustasi.


      • antidemari
        sage8 kirjoitti:

        Sen voit lukea Raamatustasi.

        En voi koska sitä ei Jeesus koskaan ole sanonut, jankka!


      • antidemari kirjoitti:

        Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä?

        "Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä? "

        Voihan sitä myös elää pääomatuloilla tekemättä työtä. Tai sitten perityn omaisuuden turvin. Monet tekevätkin niin.


      • korot.huonot
        netpunk kirjoitti:

        "Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä? "

        Voihan sitä myös elää pääomatuloilla tekemättä työtä. Tai sitten perityn omaisuuden turvin. Monet tekevätkin niin.

        Näidenkö asiaa Demarit ajavat?


      • antidemari kirjoitti:

        Käskikö Jeesus elää yhteiskunna varoilla tekemättä itse työtä?

        No "kirjoituksissa" sanotaan, että Jeesus oli joko rakentaja tai rakentajan poika, eli duunaritausta vahvasti hänellä. Tarina ei kerro Jeesuksen työuraa, mutta niistä kuvauksista joita meille on jäänyt, hän kai lähinnä loisi ihmisten nurkissa.


      • Naturalisti kirjoitti:

        No "kirjoituksissa" sanotaan, että Jeesus oli joko rakentaja tai rakentajan poika, eli duunaritausta vahvasti hänellä. Tarina ei kerro Jeesuksen työuraa, mutta niistä kuvauksista joita meille on jäänyt, hän kai lähinnä loisi ihmisten nurkissa.

        Näinhän se todella meni. Kirjoitusten mukaan.


      • antidemari
        Naturalisti kirjoitti:

        No "kirjoituksissa" sanotaan, että Jeesus oli joko rakentaja tai rakentajan poika, eli duunaritausta vahvasti hänellä. Tarina ei kerro Jeesuksen työuraa, mutta niistä kuvauksista joita meille on jäänyt, hän kai lähinnä loisi ihmisten nurkissa.

        Jeesus oli yksityisyrittäjä eikä mikään duunari. Hän elätti työllään äitinsä ja sisaruksensa.


      • juuri.noin
        antidemari kirjoitti:

        Jeesus oli yksityisyrittäjä eikä mikään duunari. Hän elätti työllään äitinsä ja sisaruksensa.

        Nimenomaan Jeesus ei ollut palkkatyössä kenelläkään vaan oli yrittäjä.


      • antidemari kirjoitti:

        Jeesus oli yksityisyrittäjä eikä mikään duunari. Hän elätti työllään äitinsä ja sisaruksensa.

        Tuossa joutuu jo käyttämään mielikuvitusta. Mutta vaikka evankeliumit eivät luotettavia olekaan, ei meillä ole muutakaan. Niiden mukaan Jeesuksen julkinen toiminta keski 1 - 3 vuotta, eli tuona aikana ei paljon ollut firmaa pyörittämässä. Miksi muuten oletat etteivät Jeesuksen veljet osallistuneet perheen elättämiseen, miksi kaikki olisi ollut Jeesuksen vastuulla? Tarinoista voimme lukea, että paitsi kotikylässä myös perheen sisällä suhtauduttiin lähinnä nuivasti Jeesukseen ja hänen toimintaansa. Voisiko yhtenä syynä olla juuri se, että hän EI osallistunut elatukseen. Jeesus ei muutenkaan tuntunut olevan kovan työn kannalla: "katselkaapa taivaan lintuja ja kedon kukkasia..........Martta, Martta, relax......"


      • antidemaroI
        Naturalisti kirjoitti:

        Tuossa joutuu jo käyttämään mielikuvitusta. Mutta vaikka evankeliumit eivät luotettavia olekaan, ei meillä ole muutakaan. Niiden mukaan Jeesuksen julkinen toiminta keski 1 - 3 vuotta, eli tuona aikana ei paljon ollut firmaa pyörittämässä. Miksi muuten oletat etteivät Jeesuksen veljet osallistuneet perheen elättämiseen, miksi kaikki olisi ollut Jeesuksen vastuulla? Tarinoista voimme lukea, että paitsi kotikylässä myös perheen sisällä suhtauduttiin lähinnä nuivasti Jeesukseen ja hänen toimintaansa. Voisiko yhtenä syynä olla juuri se, että hän EI osallistunut elatukseen. Jeesus ei muutenkaan tuntunut olevan kovan työn kannalla: "katselkaapa taivaan lintuja ja kedon kukkasia..........Martta, Martta, relax......"

        Jeesus ei ollut vieraan palveluksessa vaan itsenäinen rakentaja joten hömpsönpömpsön sulle!


      • antidemaroI kirjoitti:

        Jeesus ei ollut vieraan palveluksessa vaan itsenäinen rakentaja joten hömpsönpömpsön sulle!

        Kyllä nyt "Naturalisti" on raamatunkirjoitusten mukaan lähempänä oikeaa käsitystä J.N:n toimista mutta kukaan ei tietysti voi sanoa mitään lopullista varmaa oikeastaan mistään Raamatun kirjoituksista.


      • antidemari
        sage8 kirjoitti:

        Kyllä nyt "Naturalisti" on raamatunkirjoitusten mukaan lähempänä oikeaa käsitystä J.N:n toimista mutta kukaan ei tietysti voi sanoa mitään lopullista varmaa oikeastaan mistään Raamatun kirjoituksista.

        Mihin Raamatun kirjoitukseen viittaat siinä, että Jeesus olisi ollut jonkun vieraan palveluksessa eikä isänsä rakennusliikeessä?


      • antidemari kirjoitti:

        Mihin Raamatun kirjoitukseen viittaat siinä, että Jeesus olisi ollut jonkun vieraan palveluksessa eikä isänsä rakennusliikeessä?

        Yleiseen kuvaan minkä Matteuskin on antanut, Jeesusta epäiltiin myös perheensä taholta mielenterveytensä menettämisestä yhteen aikaan.


      • antidemaroI kirjoitti:

        Jeesus ei ollut vieraan palveluksessa vaan itsenäinen rakentaja joten hömpsönpömpsön sulle!

        Voi olla näin, yai sitten ei, tarina ei kerro. Evankeliumeihin asti ei kuitenkaan ole säilynyt Jeesuksen maine kovana työmiehenä, vaan enempi syömärinä ja viininjuojana. Hän saarnasi ennemminkin kovaa duunia vastaan, itse saaden edlantonsa sponsoreiltaan.


    • Jaa-a. Minun nuoruudessani papit kylläkin olivat muutamaa hassua lukuun ottamatta oikeistolaisia ja heidän poliittisten mielipiteittensä vasen laita keskustapuolueessa. Toisessa suunnassa ei rajoja ollutkaan, ja oikeistolaisimmat papit olivat niin oikealla kuin Suomessa ikinä pääsi. Tätäkö kaipaat takaisin, vai mikä on pointtisi, oi tuttu "ystävämme"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe