Nyt kinastellaan tämmösestä

jutusta

Kumpi on parempi virustorjuntaohjelma W10:lle
F-secure,maksullinen
Windows Defender
Ja sen jo tiedän,100% virustentorjuntaohjelmaa ei ole olemassakaan,mutta,,,kumpi noista on luotettavampi.
Kunhan nyt aikanne olette kinastellut noitten paremmuudesta,kerron sitten jossain vaiheessa omat kokemukseni,kummastakin noista on kokemusta.

23

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lobotomiakaan

      Hintalaatusuhteeltaan Defender lienee parempi. Järkevä tietokoneen käyttäjä ei tarvitse tosin kumpaakaan. Jos surffailee netissä leväperäisesti ja vastailee jokaiseen roskapostiin luottokorttitiedot kertoen, niin silloin ei auta mikään.

      • virustorjuntatarvitaan

        pascapuhetta

        Jokainen tarvitsee virustorjunnan, palomuurin ja jonkun lakasukoneen
        JOS KÄY NETISSÄ
        MISSÄ TAHANSA

        ei siellä järkevyydet riitä kun roskia ja tauteja on joka räystäällä

        Defender on ok, mutta se toimii jälkijättöisesti.

        CC- kliineri on liian kova ja tollo ohjelma, se hajoittaa jopa käyttiksen omia osia, jos se ei tunnista niitä.
        ..pikkupojat ja nuijat äijät tykkää siitä.


      • ei-tarvita
        virustorjuntatarvitaan kirjoitti:

        pascapuhetta

        Jokainen tarvitsee virustorjunnan, palomuurin ja jonkun lakasukoneen
        JOS KÄY NETISSÄ
        MISSÄ TAHANSA

        ei siellä järkevyydet riitä kun roskia ja tauteja on joka räystäällä

        Defender on ok, mutta se toimii jälkijättöisesti.

        CC- kliineri on liian kova ja tollo ohjelma, se hajoittaa jopa käyttiksen omia osia, jos se ei tunnista niitä.
        ..pikkupojat ja nuijat äijät tykkää siitä.

        Palomuuri pitää toki olla kunnossa, se estää tunkeutumisen verkon kautta. Mutta nuo virustorjunnat ja muut humpuukit ovat asiansa osaavalle käyttäjälle täysin turhia. Minäkään en ole saanut defenderiä kiljumaan kuin lataamalla tarkoituksella eicar-testin.

        Mitä enemmän joutavaa roskaa koneelleen asentaa, niin sitä epäluotettavammaksi se muuttuu. Kolmansien osapuolten putsausohjelmillakin on tarkoituksena lähinnä käytäjän pankkitilin putsaaminen.


      • optiosanktio1
        virustorjuntatarvitaan kirjoitti:

        pascapuhetta

        Jokainen tarvitsee virustorjunnan, palomuurin ja jonkun lakasukoneen
        JOS KÄY NETISSÄ
        MISSÄ TAHANSA

        ei siellä järkevyydet riitä kun roskia ja tauteja on joka räystäällä

        Defender on ok, mutta se toimii jälkijättöisesti.

        CC- kliineri on liian kova ja tollo ohjelma, se hajoittaa jopa käyttiksen omia osia, jos se ei tunnista niitä.
        ..pikkupojat ja nuijat äijät tykkää siitä.

        Itse puhut paskapuhetta (ja taitaa olla liraus jo housuissas)
        Ccleaner on ollut minulla koneeellani jo yli 10v eikä sinä aikana ole tullut mitään ongelmaa, ei hajoittanut tai poistanut mitään tarpeellista.
        W10 ei välttämättä tarvitse muuta virusohjelmaa, mutta ei kai se haitaksikaan ole jos hankkii kaupallisen ohjelman ja käyttää sitä.


      • Finlander79

    • Defender on luotettavampi, onhan se Windowsin vakiotoiminto ja Microsoft siis testaa, että se ei sotke mitään kun Windowsia päivitetään.

      Joku F-secure voi vaikka pistää jumiin koneen kun Windows päivittyy.

      • ei.sotke.heh.heh

        "Microsoft siis testaa, että se ei sotke mitään kun Windowsia päivitetään."

        Tämä on päivän huuli! Microsoft kun ei kuitenkaan itse kykene aina estämään omien päivitystensä Windowsille aiheuttamia sotkuja, joista on saatu lukea ihan viime aikoinakin. Itse käytän muuten ilmaista Panda Cloudia.


      • ei.sotke.heh.heh kirjoitti:

        "Microsoft siis testaa, että se ei sotke mitään kun Windowsia päivitetään."

        Tämä on päivän huuli! Microsoft kun ei kuitenkaan itse kykene aina estämään omien päivitystensä Windowsille aiheuttamia sotkuja, joista on saatu lukea ihan viime aikoinakin. Itse käytän muuten ilmaista Panda Cloudia.

        Mitä sotkuja Microsoftin päivitys tehnyt Windowsille?

        Huomioi se, että jos jonkun muun kuin Microsoftin tekemä tai ikivanha Windowsiin tehty ohjelma lakkaa toimimasta, tai Windows menee juntturaan kun siellä jotain tuollaista niin se ei ole Microsofitin päivityksen aiheuttamaa.

        Windows on se alusta ja muut ketkä tekee Windowsille ohjelmia, pitää tehdä ne oikein ja testata ennen Windowsin päivittymistä että ei tule harmeja, koska Windows on jatkuvassa muutoksessa.

        Normaalisti tästä ei tarvitse välittää koska HTML5, WinRT, .NET 4.x, Visual C 2015 redistributable, DirectX11 jne. ovat vakaita ja päivitykset ei vaikuta näihin.

        Panda Cloud, F-secure ja vastaavat räpellykset toimivat ajurin tavoin ja Windowsin päivitys vaikuttaa niihin. On siis täysin normaalia, että kone jumiutuu ikuiseen uudelleenkäynnistyssilmukkaan jos joku F-secure on siellä sotkemassa Windowsin päivittymistä.

        Se ei ole Microsoftin vika, jos huonosti tehdyt ohjelmat tai käyttäjä estää Windowsin päivittymistä sotkuillaan. Jännästi ne "Microsoftin aiheuttamat päivityssotkut" ovat toistaiseki aina poistuneet kun palauttaa tietokoneen tehdasasetuksille ja yrittää uudestaan! Tämä todistaa, että neitseelliselle Windowsasennukselle on käyttäjä tehnyt jotain sotkuja.


    • clean.install

      Kun ihmiset itkevät Windowsin ongelmista, niin unohtavat yleensä itse sotkeneensa laitteensa kolmansien osapuolien hämäräohjelmilla. Kyseisiä kameroiden ja mikrofonien kanssa käyttäjäänsä vakoilevia ilmaisia "virustorjunta"-ohjelmia käyttämällä on takuulla tietoturvansa kanssa heitteillä.

    • onkotarvetta

      Joku MC Afee:hän se silloin tällöin tarjoaa itseänsä ostettavaksi.Defenderin lisäksi. Ei ole sähköpostia enkä hoida pankkiasioita koneella.

    • Normi kotikäyttäjä pärjää pitkälle oletuksilla. Palomuuri melko turha jos kone reitittimessä ja siinä nat ja rautamuuri. Palomuuria tärkeämpi on ettei konetta käytettä admin oikeuksin. Ei palomuuri paljoa auta jos käytetään selainta tai sen lisäosaa missä tietoturvaongelma. Suurin ongelma istuu näppiksen takana. Kotikäyttäjät harvemmin pitävät mitään palvelinta päällä joka vaatisi palomuurin. Softapalomuurit ja virustutkat Windowsin sivutuote. Ccleaner ei ole tarpeen. Toki sillä tai regedit ohjelmalla voi muokata rekisteriä. Monet poistavat laittomasti asennettujen ohjelmien asetuksia tai yrittävät saada lisää käyttöaikaa. Toki voi muuttaa esim. aikavyöhykkeen UTC aikaan. Normaalisti rekisteriin ei tarvitse koskea. Paras puhdistus lienee vieläkin uudelleenasennus ja samalla pääsee eroon valmistajan asentamista kokeiluohjelmista.

      Legendoja liikkuu mutta ei toisen koneelle käsittääkseni kovin helppoa ole päästä.

    • täällä-ei-ole-sotkenut

      F-Secure ja Windows 10 toimivat hyvin yhdessä. Minulla on ollut Windows 10 vuodesta 2015 ja siinä F-Secure myös, se ei ole kertaakaan sotkenut mitään päivityksiä eikä myöskään näitä isoja. Eli tuo väite on potaskaa.

      • vuoden.turhake

        Minkä vuoksi tuo F-secure? Edustatko sitä? Minulle yritti joku kaupata sellaista jopa kännykkään. Sanoin myyjälle etten sotke laitteitani kolmansien osapuolien hömpällä. Loppui se myyntipuhe siihen paikkaan.


      • täällä-ei-ole-sotkenut

        Lue tämän ketjun lopusta vastaus, et näköjään ymmärtänyt mitä tuossa sanottiin.


    • flKKj

      "F-Secure ja Windows 10 toimivat hyvin yhdessä."

      Kyllä, ja monet muutkin virustutkat. M-kärry ei lainkaan kykene lukemaan englanninkielisiä alan kirjoja ja lehtiä ja luulee siksi, että jos joku kirjoittaa tänne niissä raportoiduista Microsoftin päivitysten aiheuttamista maailmanlaajuisista ongelmista, kysymyksessä on kyseisen kirjoittajan omalla koneella esiintyvä ongelma.

      Olen itse käyttänyt lukuisia virustentorjuntaohjelmia runsaat 20 vuotta, mutta kertaakaan yksikään niistä ei ole aiheuttanut pienintäkään ongelmaa koneelleni.

      • "M-kärry ei lainkaan kykene lukemaan englanninkielisiä alan kirjoja ja lehtiä ja luulee siksi, että jos joku kirjoittaa tänne niissä raportoiduista Microsoftin päivitysten aiheuttamista maailmanlaajuisista ongelmista, kysymyksessä on kyseisen kirjoittajan omalla koneella esiintyvä ongelma."

        Ei Microsoftin päivitys yleensä aiheuta mitään ongelmaa. Sen sijaan jos tietokoneelle on asennettuna F-secure niin se aiheuttaa helposti ongelmia kun Windowsiin tulee isompi muutos.

        Olen itse korjannut monia F-securen jumittamia koneita kun tietokoneet ovat jääneet ikuisuuseen käynnistyssilmukkaan. Tunnetuin tapaus tapahtui Windows Vistan service packilla jossa F-secure aiheutti laajoja ongelmia ympäri suomea.

        Tällaisista syistä kaikennäköiset virustutkat pitikin aina poistaa ennen kuin asensi service packia tai Windowsia uudempaan versioon.

        Windows 10 kun päivittyy itsekseen uudemmaksi, voi joku F-secure sotkea sen myös itsekseen.


      • flKKj

        "Ei Microsoftin päivitys yleensä aiheuta mitään ongelmaa. "

        Ei kukaan ole väittänytkään, että päivitykset aiheuttavat YLEENSÄ ongelmia. Alla on maininta uusimman päivityksen aiheuttamista ongelmista. Pyydä jotakuta englannintaitoista suomentamaan se. Koko artikkelin voi lukea täällä: http://www.pcworld.com/article/3192588/windows/dont-install-the-windows-10-creators-update-on-your-own-microsoft-advises.html

        "The reason for all this hesitation, according to Microsoft, is that the company wants to iron out any issues for specific hardware configurations before making the upgrade available to affected PCs via Windows Update. "

        Ymmärrän toki, että kun vakaasti uskoo Windowsin olevan täydellinen, faktoilla ei ole merkitystä.


    • itse_sanoisin

      Itse sanoisin tuohon "Kumpi on parempi virustorjuntaohjelma W10:lle? F-secure (maksullinen) vai Windows Defender" -kysymykseen että jos et halua maksaa saadaksesi turvallisuuden tunteen niin Windows Defender ehdottomasti.
      Nyt se on päässyt suojauksessaan samalle tasolle esim. AVG:n, Aviran ja Avastin kanssa. Aikaisemminhan tuo Defender (sekä Microsoft Security Essentials) oli lähes yhtä tyhjän kanssa, joten kyllä MS on jossain asiassa ottanut aimoharppauksen parempaan suuntaan.

      Tässä vielä tivi-artikkelikin asiasta:
      http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/microsoftin-turvaohjelma-parjasi-testissa-erinomaisesti-6637024

      • tyhjää.pyytämättäkin

        Kiva että joku jaksaa lukea hömppäjulkaisuja kuin piru raamattua vielä uskoen markkinavetoisten tiedotuskanavien puolueettomuuteen.


    • windowskäyttäjä

      Windows Defender on ainoa, jota kannattaa käyttää.

      Toki, jos haluat maksaa F-Securelle siitä, että hidastavat konettasi tuhlaamalla RAM -muistia ja suoritinaikaa, niin siitä vaan. Itse en ole koskaan maksanut virustorjunnasta, enkä maksa jatkossakaan.

    • jokainen-tekee

      Jokainen päättää itse mitä tekee, vaikka ulkopuoliset sanoo mitä vaan. Itse tuntee oman koneensa tarpeensa ja mitä sovelluksia käyttää siinä. Ei noita asioita kukaan tule valmiiksi sanomaan. Sama pätee tuohon virustutkaan, mikä niistä on loppujen lopuksi hyvä? Sen tietää vain käyttäjä.

    • Enolerobottiminäkään

      Minulla on ollut koko ajan kympissä ilmainen Baidu antivirus. Tosi kevyt ja hoitaa homman niin kuin pitää.

    • minulla-on

      F - Secure on myös kevyt kympissä, hoitaa hommat niin kuin pitää. Olen tosi tyytyväinen 🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe