Kuulutko joukkoon?

tuplajarru

Ajanko Ylinopeutta vähintään 10 km/h sallitun nopeusrajoituksen jokapaikassa?
Lähden ohittamaan ohituskielto alueella?
nopeuteni on liian suuri ajokokemukseeni nähden?
Räplään ajon aikana mobiililaitettani ja lähettelen viestejä kavereille?
Ei pari kaljaa tunnu missään?
Olen jojoo mies/nainen ja tiedän miten autoa ajetaan?
Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka mutta tässä muutama, lisää saa laittaa.
Itselläni on ollut kortti lähes 40 vuotta jona aikana olen ajanut 3 kolaria joista 2 on sellaista että saa mennä peilin eteen ja kysyä itseltä miksi? kerron ne syyt jotka aiheutti omat onnettomuuteni: 1 kokemattomuus, 2 liian suuri tilannenopeus, 3 näyttämisen halu. Nämä tapahtui silloin kun olin saanut kortin eli 18-19v. Eli siitä on lähen 40 vuotta aikaa. Mistä olen kiitollinen, ettei toista osapuolta ei ollut jolle olisin aiheuttanut vammautumisen tai pahemmassa tapauksessa kuoleman.
22 vuotiaasta asti olen ajanut ammatikseni niin linja-autoa kuin yhdistelmiä.
Vaara tilanteita on ollut lukuisia mutta onneksi olen suurimmalta osalta voinut ne välttää vaikka verenpaine onkin noussut ja sydän onkin melkein pysähtynyt niitten johdosta.
MIKSI ihmiset ajavat niin kuin ajavat nykyään? ei välitetä muista tiellä liikkujista ajetaan silmät ummessa ja oltais niikuin yksin tienpäällä. Mieti kohdallesi sinulla on perhe, vaimo, lapset jotka on alle 15v. Joku perheen jäsenistäsi joutuu liikenneonnettomuuden uhriksi ja selviää että kuljettaja on syyllistynyt yllämainittuun rikkeeseen tai rattijuopumukseen. Mitä luutet millä/miten se korvaa sinulle ja muulle perheellesi aiheuttaman surun? Tai itse aiheutat sen jollekkin samoilla teoilla.
Kun se onnettomuus on sattunut selitykset on mitä mahtavampia mm. aurinko häikäs en nähnyt mitään "vaikka olikin pilvistä", en huomannut mitään liikenne merkkiä Tai nähnyt mikä on nopeusrajoitus, olin omissa ajatuksissani.
Kysymys kuuluukin, mikä saa autoilijat tekemään yllämainuttuja tekoja?

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noudataSuositustani

      Olihan tuleminen! Toivottavasti et enää mene rattiin, et ainakaan ammattiajoon. Psyykkeesi on ilmeisen lopussa ja tarvitset lepoa ja lomaa.

    • turvallisuus.tärkein

      Vastauksia kysymyksiisi:
      "Ajanko Ylinopeutta vähintään 10 km/h sallitun nopeusrajoituksen jokapaikassa?"
      En ihan joka paikassa. Vain sopivissa.
      "Lähden ohittamaan ohituskielto alueella?"
      Tilanteesta riippuen, kyllä.
      "Räplään ajon aikana mobiililaitettani ja lähettelen viestejä kavereille?"
      Luen tekstarit, vastaan vaimon soittoihin, en lähettele viestejä.
      "Ei pari kaljaa tunnu missään?"
      Ei todellakaan.
      "Olen jojoo mies/nainen ja tiedän miten autoa ajetaan?"
      Jojoo;sta en tiedä mutta autolla ajo on tuttua.

      Itsellä kortti lähes 10 vuotta kauemmin kuin sulla, kolareilta olen toistaiseksi välttynyt, varmasti tarkkaavaisuuden ja kokemuksen tuoman, vältän riskejä, ajotapani ansiosta. Tietysti hyvällä onnella voi olla asiaan osuutensa.

      Toivottavasti et enää aja itse liikenteessä, nimittäin nuo valtavat verenpaineen muutokset ja erikoisesti tuo sydärin tuntemuksesi ovat merkkii siitä, että nyt viimeistään olisi aika luopua ajo-oikeudesta.

    • riski.käytös

      Kylläpä asennevammaisuus paistaa pahasti kahdella ensimmäisellä aloitukseen vastanneella. Aloittajan tarkoituksena oli ilmeisesti saada autoilijat miettimään riskikäyttäytymistään ja lopettamaan sen.
      Suurinpiirtein Suomen kaksi tyhmintä vastasikin heti ja paljasti vammansa.

      • turvallisuus.tärkein

        Älä nyt niska punaisena, otsanuoni pullottaen ja jopa lakikirja molenpäässä killuen ajava, pullaan tukehdu.
        Mistä tuon asennevammaisuuden purkaukseesi kekkasit?
        Koska aloittaja kertoi kärsivänsä vakavista tervedellisistä ongelmista(verenpaineen nousu, sydämen pysähtymis tuntemukset) ajaessaan normaalissa liikentessä, niin eikö silloin ole paikallaan kehoittaa vakavasti harkitsemaan omaa ajokelpoisuuttaan?


    • palsternakki

      Vitun juntti ammu ittes! Dennis antaa sulle sitä ennen poskihoitoo!

      • turvallisuus.tärkein

        "palsternakki" jos tarkoitat tuota riski.käytös asennevammaista niin olen kanssasi liikuttavan yksimielinen.


    • LasiMurskaaPään

      Sitten ihmetellään miksi teillä kuolee sakkia....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe