Vuoden 1899 Porche ei ole Toyotan hybridi

TollonTekstiä

JOKU TOLLO VÄITTÄÄ PORCHEN KEHITTÄNEEN HYBRIDIN. TOYOTALLA ON KAIKKI HYBRIDIN KEHITTÄMISEN PATENTIT HALLUSSAAN.

Porchen hybridillä ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa. Katso kuvat renkaissa olevista moottoreista, joilla ei ole mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa:

https://www.google.fi/search?q=hybridi porsche&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj09sSy8bnTAhViMZoKHQxYBjEQ_AUIBigB&biw=1470&bih=1287#tbm=isch&q=hybridi ferdinand porsche

Tästä voit lukea, että noilla ei ole Toyotan kanssa mitään tekemistä:

http://press.porsche.com/news/release.php?id=642

27

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin_ja

      Ei Porchellakaan ole mitään tekemistä Porschen kanssa.

    • Toisinajelija

      Määrittelykysymys. Sana ”hybridi” tarkoittaa yleisesti sekasikiötä ja erityisesti automaailmassa polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteiskäyttöä liikkeellepanevan voiman tuottamisessa. Jopa suurinta osaa maailman dieselvetureista voidaan tavallaan pitää hybrideinä: suosituin voimansiirtoratkaisu niissä on dieselmoottori generaattori sähkömoottorit. Akustoa ja jarrutusenergian talteenottoa ei liene kuitenkaan laajemmin käytössä vetureissa.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Dr16

      Jo Porschen kehittelemässä hybridiratkaisussa oli polttomoottori, generaattori, akusto ja sähkömoottorit.

      Porschellakaan eivät sähkömoottorit sijainneet renkaissa vaan pyörissä. Tiedätkö, mikä ero renkailla ja pyörillä on? Etkö? Siinäpä sinulle kotiläksyä.

      Toyotalla voi olla runsaastikin hybriditekniikkaan liittyviä patentteja hallussaan, mutta on enemmän kuin liioiteltua väittää, että Toyota omistaisi ne KAIKKI. Ja jos Toyotan kokoinen yritys on pannut valtaosan valtavista voimavaroistaan hybriditekniikan kehittämiseen parin viimeisen vuosikymmenen aikana, niin kovin vakuuttavilta eivät tulokset vieläkään vaikuta. Odotellaan siis kaikessa rauhassa parempaa!

      • Dieselsähköä

        Nykyaikaisissa sähkövetureissa ja -junissa on jarrutusenergian talteenotto ja syöttää sähköä rataverkkoon ja edelleen muualle sähköverkkoihin. Mutta ei akkuja tehon talteenottoon.
        Uusissa SR3 Vectroneissa on pienet dieselmoottorit ja generaattorit lisäksi.
        Käytöstä poistuneessa DR13 vetureissa oli dieselsähköinen järjestelmä, kuten on myös esim. käytetty paljon laivoissa.

        Nykyaikainen hybridiauto taas säätää automaattisesti tarpeen mukaan millä energialla ajetaan ja puretaanko akkuja vai ladataanko niitä.


      • dfsdfasdafda

        Toisinajelijalta täysin lapsellinen sepustus.


      • Toisinajelija
        Dieselsähköä kirjoitti:

        Nykyaikaisissa sähkövetureissa ja -junissa on jarrutusenergian talteenotto ja syöttää sähköä rataverkkoon ja edelleen muualle sähköverkkoihin. Mutta ei akkuja tehon talteenottoon.
        Uusissa SR3 Vectroneissa on pienet dieselmoottorit ja generaattorit lisäksi.
        Käytöstä poistuneessa DR13 vetureissa oli dieselsähköinen järjestelmä, kuten on myös esim. käytetty paljon laivoissa.

        Nykyaikainen hybridiauto taas säätää automaattisesti tarpeen mukaan millä energialla ajetaan ja puretaanko akkuja vai ladataanko niitä.

        Puhut asiaa.

        Jarrutusenergian talteenotto edellyttää tuon energian syöttämistä sähköverkkoon tai varastoimista akkuihin. Sähkövetureissa jarrutusenergian hyödyntäminen on mielekästä, koska käytettävissä on sähköverkko minne energia voidaan syöttää.

        Dieselvetureita käytetään lähinnä sähköistämättömillä rataosilla. Jarrutuksissa tarjolla olevat energiamäärät ovat niin suuria, että ne vaatisivat järkevää hyödyntämistä varten kohtuuttoman suuren (kalliin, painavan) akuston. Niinpä jarrutusenergia joudutaan käyttämään kitkalämpönä harakoiden hyväksi.


      • Toisinajelija
        dfsdfasdafda kirjoitti:

        Toisinajelijalta täysin lapsellinen sepustus.

        Kommentoijalta täysin sellainen kommentti kuin häneltä voi odottaa.


    • AliMqalik

      Taitaa olla pelkkä vitsi väittää Porchen kyhäelmää edes hybridiksi. Saatikka sitten verrata sitä Toyotan hybrideihin.

      • Totta_puhuen

        Kyllä Porschen (kirjoitustaidottomille ”Porchen”) kyhäelmä oli 117 vuotta sitten paljonkin kilpailukykyisempi peli hevosajoneuvoja vastaan kuin tämän päivän Toyota-hybridi autoja vastaan.


    • kuuroksi_skodassa_tullut

      saksalaisethan kopioi kaiken. pyöräkin keksittiin aasiassa, skoda ymmärsi pyörästä tehdä kolmikulmaisen neliskulmaisen tilalle että olisi yksi jysäys vähemmän. ruutikin keksittiin aasiassa jota löytyy toyotan moottoreista.

      • Oletko_ruudinkeksijäkin

        Aasiaa tosiaan löytyykin Toyotan moottoreista – mutta löytyykö ”ruutia”?


      • 102030405060

        Kyllä ne Japanilaisetkin ovat olleet innokkaita kopioimaan.

        Suurin osa Japanilaisista autonvalmistajista aloitti tuomalla länsimaisen auton, purkamalla sen osiin ja opiskelemalla siitä.

        Mutta mitä sitten?

        Japanilaisethan vain ovat olleet fiksuja, Kiinalaiset tekee nyt samaa. Vaikka heille vielä naureskellaan, niin tulevaisuudessa he todennäköisesti ovat kovia tekijöitä.

        Suomalaisten pitäisi reippaammin vain tehdä ihan samaa.

        Typerää keksiä pyörää uudestaan monta kertaa, kun se kerran on keksitty.

        Se, missä Saksalaiset taas ovat olleet fiksuja, on koulutukseen ja tieteeseen panostaminen hyvissä ajoin (mm. insinöörien ilmainen koulutus). Siitä on tullut sivutuotteena vino pino keksintöjä, joihin nykyautokin perustuu.


    • Täysinvastaava

      Itse asiassa, kyllä tuo Porsche on ihan täysverinen hybridi. Ehkä vähemmän muovia ja jouluvaloja mutta kyllä, täysverinen hybridi. Voit tietysti itse haluta ajatella toisin, mutta minusta Toyota on alkuaikojen turbiinihaihatteluistaan siirtynyt huomattavasti lähemmäs tuota alkuperäista vuoden 1899 hybridin toimintaperiaatetta.

      • sdfdafsdfsa

        Olet sinä kyllä aika uskomaton tavi.


    • NoloTojo

      No eihän se tojo ole itse keksinyt tuota hybridiajatusta. Eikä myöskään tehnyt parasta hybridiä

    • 102030405060

      Sillä ei oikeastaan ole mitään väliä kuka on hybridin on keksinyt, koska idea on niin perustavanlaatuinen, että se on todennäköisesti keksinyt hyvinkin monta eri ihmistä moneen aikaan.

      Erilaisia hybridiksi luettavia vanhoja autoja on vaikka kuinka monta:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_electric_vehicle#Early_days

      Paljon merkityksellisempää lienee eri tyyppisten moottorien ja akkujen, jne. keksijät. Siellä se oikea iso työ on tehty.

      Hybridin keksiminen nyt on sitten vain jo olemassa olevien osien kasaaminen samaan vehkeeseen.

      • Ranskiksetkeksiautoilun

        Niin, ranskalainen Gustav Plante keksi ensimmäisen akun.

        Aivan kuten ranskalaiset keksi ensimmäisen käyttökelpoisen autonkin.


    • salasana-Paice
      • Tero.saarna

        Toyota on sopinut patenttikiistat ja maksanut niistä mojovan korvauksen. Suviseuroissa ei kaivella menneitä vaan mietitään tulevaisuutta.


      • salasana-Paice
        Tero.saarna kirjoitti:

        Toyota on sopinut patenttikiistat ja maksanut niistä mojovan korvauksen. Suviseuroissa ei kaivella menneitä vaan mietitään tulevaisuutta.

        Maksamalla ei ole kuitenkaan tullut patenttien omistajaksi! Joku ääliöhän väitti, että Toyota omistaa kaikki hybridejä koskevat patentit, joka on jo ajatuksenakin naurettava. Toyota on siis isolla rahalla saanut käyttöoikeuden Paice:n patentoimiin ratkaisuihin. Niin on moni muukin samoista tekniikoista kiinnostunut.
        Suviseuroissa ylistetään vanhoja saavutuksia!


      • fsdfsdfasdf
        Tero.saarna kirjoitti:

        Toyota on sopinut patenttikiistat ja maksanut niistä mojovan korvauksen. Suviseuroissa ei kaivella menneitä vaan mietitään tulevaisuutta.

        KAIKKI PATENTTIASIOISSA TOYOTAN KIMPPUUNKÄYNNIT ON HYLÄTTY:

        Patent issues

        Antonov

        As of autumn 2005, the Antonov Automotive Technology BV Plc company has sued Toyota, the Lexus brand mother company, over alleged patent infringement relating to key components in the RX 400h's drivetrain and the Toyota Prius hybrid compact car. The case has been pending in secret since April 2005, but settlement negotiations did not bring a mutually acceptable result. Antonov eventually took legal recourse in the German court system, where decisions are usually made relatively swiftly. The patent holder seeks to impose a levy on each vehicle sold, which could make the hybrid SUV less competitive. Toyota fought back by seeking to officially invalidate Antonov's relevant patents. The court motion in Microsoft Word document format can be read here.

        On 1 September 2006 Antonov announced that the Federal Patent Court in Munich has not upheld the validity of the German part of Antonov's patent (EP0414782) against Toyota. A few days later, a court in Düsseldorf had ruled that the Toyota Prius driveline and the Lexus RX 400h driveline do not breach the Antonov hybrid CVT patent.

        Ford

        Ford Motor Company independently developed a system with key technologies similar to Toyota's HSD technology in 2004. As a result, Ford licensed 21 patents from Toyota in exchange for patents relating to emissions technology.

        Paice

        Paice LLC received a patent for an improved hybrid vehicle with a controllable torque transfer unit (US patent 5343970, Severinsky; Alex J., "Hybrid electric vehicle", issued 1994-09-06) and has additional patents related to hybrid vehicles. In 2010 Toyota agreed to license Paice's patents; terms of the settlement were not disclosed. In the settlement "The parties agree that, although certain Toyota vehicles have been found to be equivalent to a Paice patent, Toyota invented, designed and developed the Prius and Toyota’s hybrid technology independent of any inventions of Dr. Severinsky and Paice as part of Toyota’s long history of innovation". Paice earlier entered into an agreement with Ford for the license of Paice's patent.


      • Eiloukannut

        Niin, Noissa linkkiesi asioissa Toyota ei loukannut patentteja. Etkö osaa kieltä.


    • Toyota-palstan

      tekee kyllä kaikkensa jotta saisi Toyotan huonoon valoon. Mikään aihe ei siinä pyhässä työssä ole trollipojulle vieras. Ja kuten olette varmasti huomanneet, kaikki tehdään Toyota-trollipojun tyyliin parhaalla mahdollisella maulla.

      • bvbbvb67

        Kun kirjoitetaan totuuksia Toyotasta on se terojen mielestä trollaamista.


      • Realismia

        Toyota on kyllä ihan itse saanut nimensä huonoon valoon toimimalla rikollisesti jättämällä kertomatta hengenvaarallisista vioista, jotka ovat johtaneet kymmenien ihmisten kuolemaan ja hybridien tapauksessa lupaamalla poskettomia polttoaineen säästöjä. Toyota on myös narrannut asiakaskuntansa uskomaan olevansa hybriditekniikan keksijä ja patenttien haltija. Tämä keskustelu on elävä esimerkki jälkimmäisestä.


    • säälittävä.örveltäjä

      Keskity sinä vaan huijarivaakenin autohistorian suurimpaan petokseen ja se maksamiseen . Ei kukaan pärjää kusetuksen laajuudessa ja röyhkeydessä, eikä pääse lähellekään. Sinua tuskin harmittaa, kun et tiedosta omaa tilaasikaan!

    • Lapsenvalheita

      KAIKKI PATENTTIASIOISSA TOYOTAN KIMPPUUNKÄYNNIT ON HYLÄTTY:

      Patent issues

      Antonov

      As of autumn 2005, the Antonov Automotive Technology BV Plc company has sued Toyota, the Lexus brand mother company, over alleged patent infringement relating to key components in the RX 400h's drivetrain and the Toyota Prius hybrid compact car. The case has been pending in secret since April 2005, but settlement negotiations did not bring a mutually acceptable result. Antonov eventually took legal recourse in the German court system, where decisions are usually made relatively swiftly. The patent holder seeks to impose a levy on each vehicle sold, which could make the hybrid SUV less competitive. Toyota fought back by seeking to officially invalidate Antonov's relevant patents. The court motion in Microsoft Word document format can be read here.

      On 1 September 2006 Antonov announced that the Federal Patent Court in Munich has not upheld the validity of the German part of Antonov's patent (EP0414782) against Toyota. A few days later, a court in Düsseldorf had ruled that the Toyota Prius driveline and the Lexus RX 400h driveline do not breach the Antonov hybrid CVT patent.

      Ford

      Ford Motor Company independently developed a system with key technologies similar to Toyota's HSD technology in 2004. As a result, Ford licensed 21 patents from Toyota in exchange for patents relating to emissions technology.

      Paice

      Paice LLC received a patent for an improved hybrid vehicle with a controllable torque transfer unit (US patent 5343970, Severinsky; Alex J., "Hybrid electric vehicle", issued 1994-09-06) and has additional patents related to hybrid vehicles. In 2010 Toyota agreed to license Paice's patents; terms of the settlement were not disclosed. In the settlement "The parties agree that, although certain Toyota vehicles have been found to be equivalent to a Paice patent, Toyota invented, designed and developed the Prius and Toyota’s hybrid technology independent of any inventions of Dr. Severinsky and Paice as part of Toyota’s long history of innovation". Paice earlier entered into an agreement with Ford for the license of Paice's patent.

    • Valhettavainen

      "On 1 September 2006 Antonov announced that the Federal Patent Court in Munich has not upheld the validity of the German part of Antonov's patent (EP0414782) against Toyota. A few days later, a court in Düsseldorf had ruled that the Toyota Prius driveline and the Lexus RX 400h driveline do not breach the Antonov hybrid CVT patent."

      Käännös:

      Antonov ilmoitti 1. syyskuuta 2006, että Münchenin liittovaltion patenttituomioistuin ei ole hyväksynyt Antonovin patentin (EP0414782) saksalaista osaa Toyotaa vastaan. Muutamaa päivää myöhemmin Düsseldorfin tuomioistuin päätti, että Toyota Prius -vetoinen voimansiirto ja Lexus RX 400h -moottori eivät riko Antonovin hybridi-CVT-patenttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe