Lisää. Patrickista

VastatkaaNyt

Tuota Patrick Tiaista on nyt ruodittu täällä olan takaa. Voisitteko kertoa, missä kohdin hänen opetuksensa ovat ristiriidassa Jumalansanan kanssa?
En itse kuulu helluntaiseurakuntaan. Pari kertaa olen Tiaista silti kuullut ja jäänyt minulle vieraaksi hänen opetuksensa.
Olisin silti kiinnostunut asiasta. Voisikp joku valaista minua.

47

2198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokkola on helluntailaisten Mekka ja nyt hellari-johtajat on siellä kateellisia, kun tää uusi Yli-Vainio vie väen helluntaiseurakunnista.

      Ruotsalaisen Reijo edesauttaa väen karkaamista Kokkolassa, kun on Suomen vetäjänä pyranidihuijauksessa, jonka nimi on CLUB ORENDA
      .http://reijoruotsalainen.wixsite.com/start-matkaan

      Ruotsalainen ei tainnut oppia mitään WinCapitasta, jota markkinoi aikoinaan ja monet helluntailaiset menettivät omaisuuksia.

      • VastatkaaNyt

        Niin olen ymmärtänyt, että Tiainen on jossain melko etelässä vaikuttava persoona, miten hän Kokkolaan asti voi olla vaikuttamassa. Eikö jokaisessa surakunnassa ole oma paimen, ymmärtääkseni.
        Miten tuo Reijo Ruotsalainen on yhteydessä helluntailaisuuteen? Linkki ei auennut minulla.


      • VastatkaaNyt kirjoitti:

        Niin olen ymmärtänyt, että Tiainen on jossain melko etelässä vaikuttava persoona, miten hän Kokkolaan asti voi olla vaikuttamassa. Eikö jokaisessa surakunnassa ole oma paimen, ymmärtääkseni.
        Miten tuo Reijo Ruotsalainen on yhteydessä helluntailaisuuteen? Linkki ei auennut minulla.

        Tiainen ja hänen seurakuntansa on Kokkolassa ja siellä on Ruotsalainenkin.


      • VastatkaaNyt
        Pe.ku kirjoitti:

        Tiainen ja hänen seurakuntansa on Kokkolassa ja siellä on Ruotsalainenkin.

        Ok, kiitos tiedosta. Wincapitasta olen tietoinen ja kyseisestä pyramidi huijauksesta. Tuosta Club orendasta en ole kuullut. Onko kyseinen Ruotsalainen helluntailainen?
        Tuohon kateuteen en jaksa uskoa. Miten kyseinen kateus aiheuttaisi Patrickin ruotimista täällä? Kuka voisi olla kateellinen, koska eikö jokaisella ole mahdollisuus vaihtaa Patrickin seurakuntaan, jos haluaa.


      • VastatkaaNyt kirjoitti:

        Ok, kiitos tiedosta. Wincapitasta olen tietoinen ja kyseisestä pyramidi huijauksesta. Tuosta Club orendasta en ole kuullut. Onko kyseinen Ruotsalainen helluntailainen?
        Tuohon kateuteen en jaksa uskoa. Miten kyseinen kateus aiheuttaisi Patrickin ruotimista täällä? Kuka voisi olla kateellinen, koska eikö jokaisella ole mahdollisuus vaihtaa Patrickin seurakuntaan, jos haluaa.

        Sullla ei näytä olevan hajuakaan helluntailaisuudesta tai siitä mitä heille merkitsee jäsenien menetys seurakunnissaan.

        Jäsenien menetys on suoraan rahan menetystä ja Ruotsalainen on kaikkein tunnnetuimpia helluntailaisia, entinen helluntailaisen median Net-missionin johtaja, ja heidän Gospel Riders-evankelistansa.


      • VastatkaNyt
        Pe.ku kirjoitti:

        Sullla ei näytä olevan hajuakaan helluntailaisuudesta tai siitä mitä heille merkitsee jäsenien menetys seurakunnissaan.

        Jäsenien menetys on suoraan rahan menetystä ja Ruotsalainen on kaikkein tunnnetuimpia helluntailaisia, entinen helluntailaisen median Net-missionin johtaja, ja heidän Gospel Riders-evankelistansa.

        Ei ole hajuakaan. Sukulaisia on helluntailaisia ja he ovat todella mukavia. Itse heluntailaisuudesta ei ole hajuakaan, sen synnystä ja rakenteesta yms. Minä kuulun evlut kirkkoon ja nämä sukulaiseni helluntaikirkkoon. Pidämme toisiamme uskovaisina :D Jumalanlapsina pidän heitä ja he minua.
        Entä sinä?


    • VastakaaNyt

      Eikö nyt kukaan oikeasti pysty kertomaan minulle, miten Tiainen opettaa Jumalansanaa vastaan siis missä kohdin?
      Koska minua ärsyttää, jos kyseistä henkilöä ruoditaan ihan tuosta vaan.

      • rtertertew

      • Siinäpä.niitä

        Katso Juha Norolammen ja Mauno Mattilan videoita aiheesta YouTubesta.


      • VastatkaaNyy
        rtertertew kirjoitti:

        Tässä:

        https://www.youtube.com/watch?v=oVpCnODSa1s

        Minulla nyt joku häiriö, kun ei aukea videot ollenkaan. Ei ole auennut moneen kuukauteen!! Jaksaisitko kertoa, kirjoittaa mikä tuossa oli raamatun valossa väärin? Mikä siinä eniten sotii vastaan?


      • Tässäpä.myös

        Petri Paavolan sivuilta löytyy kirjoitettuja artikkeleita Tiaisesta.


      • VastatkaaNyt
        Tässäpä.myös kirjoitti:

        Petri Paavolan sivuilta löytyy kirjoitettuja artikkeleita Tiaisesta.

        Kiitos, voisin käydä lukemassa. En ole tutustunut Petri Paavolaankaan.


      • VastatkaaNyt
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Kiitos, voisin käydä lukemassa. En ole tutustunut Petri Paavolaankaan.

        Kävin tutustumassa. Tuli tunne, että pitäisi puhua Patrickin kanssa kirjoitetuista aiheista, mutta en tunne häntä, enkä varmaan koskaan saa tilaisuutta. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä hän itse vastaa Paavolan artikkelissa mainittuihin asioihin. Jos kyseiset Patrickin raamattua kohtaan tekemät virheet ovat tapahtuneet, mistä ne johtuvat. Ovatko ne inhimillisiä erehdyksiä tai tarkoituksenmukaisia eksytykseen tähtääviä opetuksia. Opetajalla kyllä tärkeä rooli!!
        Moni muukin puhuu esim. Tv 7.ssä vastoin Jumalansanaa. Ja kuinkahan moni käyttäytyy vastoin Jumalansanaa.
        Opetustilanteessa tapahtuva Jumalansanan "tulkinta" pitäisi pysyä raamatun mukaisena.
        Patrickista sain eloisan ja herkän kuvan.
        Pitää kyllä nyt rukoilla Patrickin puolesta, oli miten oli.


      • EiPaavolaEiEi
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Kävin tutustumassa. Tuli tunne, että pitäisi puhua Patrickin kanssa kirjoitetuista aiheista, mutta en tunne häntä, enkä varmaan koskaan saa tilaisuutta. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä hän itse vastaa Paavolan artikkelissa mainittuihin asioihin. Jos kyseiset Patrickin raamattua kohtaan tekemät virheet ovat tapahtuneet, mistä ne johtuvat. Ovatko ne inhimillisiä erehdyksiä tai tarkoituksenmukaisia eksytykseen tähtääviä opetuksia. Opetajalla kyllä tärkeä rooli!!
        Moni muukin puhuu esim. Tv 7.ssä vastoin Jumalansanaa. Ja kuinkahan moni käyttäytyy vastoin Jumalansanaa.
        Opetustilanteessa tapahtuva Jumalansanan "tulkinta" pitäisi pysyä raamatun mukaisena.
        Patrickista sain eloisan ja herkän kuvan.
        Pitää kyllä nyt rukoilla Patrickin puolesta, oli miten oli.

        Paavolaan ei kannata luottaa. Hän on ilkeä ja ahdasmielinen. Osa hänen opetuksistaan hyvin fanaattisia.


      • Eikö.ole.oikein
        EiPaavolaEiEi kirjoitti:

        Paavolaan ei kannata luottaa. Hän on ilkeä ja ahdasmielinen. Osa hänen opetuksistaan hyvin fanaattisia.

        Yleensä hän perustelee kantansa hyvin Raamatulla.


    • markku.lievonen

      Tässäpä hyvä esimerkki. Mitä hyötyä, kasvua, tms. on tietää Patrick Tiaisen opetuksesta,- jos kysyjä / ihminen ei ole tekemisissä koko ihmisen kanssa.

      Ei pahalla, mutta koskaan en ole ymmrtänyt mitä iloa tai Hengellistä kasvua on, jos tiedostaa mahdollisimman paljon harhaoppista / epätervettä opetusta. Siis oikein netin kautta imee niitä.

      Kokonaan toinen tilanne on, jos Patrick tulisi asuamaan tai muutoin kosketuksiin ihmisen kanssa, niin silloin on kyllä viisautta saada vahvistusta, mitä itse ensin havainnoi hänestä. Punainen lanka on siis itse kasvaa havainnoimaan väärä ja epäterve opetus,- ei olla ihmisten mielipiteiden ohjattavissa. Mitä toinen sanoo ja mitä kolmas jne-..

      No, jos aloittaajaa jostain syystä kiinnostaa Patrickin meno ja opetus, niin netistä löytynee edelleen hänen tuotantoaan. Tutki itse ja tee havaintoja, miten saman menon rantautti maahamme Niilo Ylivainio jo 70 luvulla (muistaakseni) ja saman hengen toiminta on laajentunut kautta maan.

      • VastatkaaNyt

        Ei toimi youtube jostain syystä. Ja kiitos, itse havainnoin tässä ihmisiä ja heidän mielipiteitään, jotka todellakaan eivät ole minun mielipiteitäni.
        Lähtökohtaisesti tahdon kaikille lukijoille sanoa, että kaikkea ei kanata uskoa, mitä lukee ja kuulee.
        Myöskään ketään ei kannata tuomita liian herkästi.
        Mielestäni Patrickin ruotiminen tällä palstalla ei ole uskovaisten tehtävä!!!!
        Moten kehtaatte suorastaan puhua rumasti hänestä? Mitä jos hän onkin Jumalan valitsema? Mitä jos hänen koulutuksensa on vain vielä kesken?
        HÄVETKÄÄ!!!!


      • markku.lievonen
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Ei toimi youtube jostain syystä. Ja kiitos, itse havainnoin tässä ihmisiä ja heidän mielipiteitään, jotka todellakaan eivät ole minun mielipiteitäni.
        Lähtökohtaisesti tahdon kaikille lukijoille sanoa, että kaikkea ei kanata uskoa, mitä lukee ja kuulee.
        Myöskään ketään ei kannata tuomita liian herkästi.
        Mielestäni Patrickin ruotiminen tällä palstalla ei ole uskovaisten tehtävä!!!!
        Moten kehtaatte suorastaan puhua rumasti hänestä? Mitä jos hän onkin Jumalan valitsema? Mitä jos hänen koulutuksensa on vain vielä kesken?
        HÄVETKÄÄ!!!!

        Tietysti siellä, missä Patrick on ja vaikkuttaa kannattaa ympäristön huomioida hänen opetuksessaan olevan viihteellisyyden. Ihmistä ei koskaan ole kasvattanut viihde,- olipa kyseessä maailman - tai Hengellisessä kokouksissa tapahtuva viihde. Viihde on aina etääntymistä ongelmista / kasvusta. Pakenemista.


      • eksytys.paljastettu
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Ei toimi youtube jostain syystä. Ja kiitos, itse havainnoin tässä ihmisiä ja heidän mielipiteitään, jotka todellakaan eivät ole minun mielipiteitäni.
        Lähtökohtaisesti tahdon kaikille lukijoille sanoa, että kaikkea ei kanata uskoa, mitä lukee ja kuulee.
        Myöskään ketään ei kannata tuomita liian herkästi.
        Mielestäni Patrickin ruotiminen tällä palstalla ei ole uskovaisten tehtävä!!!!
        Moten kehtaatte suorastaan puhua rumasti hänestä? Mitä jos hän onkin Jumalan valitsema? Mitä jos hänen koulutuksensa on vain vielä kesken?
        HÄVETKÄÄ!!!!

        HÄPEÄ ITSE. Et viitsi ottaa asioista selvää, ja silti kehoitat häpeämään.
        Suosittelen sinulle. Ota asioista selvää.
        Täälläkin on pilvin pimein tietoa Patricista ja hänen opetuksistaan.
        Vaatii vähän töitä.


      • Aina_oikeassa
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Ei toimi youtube jostain syystä. Ja kiitos, itse havainnoin tässä ihmisiä ja heidän mielipiteitään, jotka todellakaan eivät ole minun mielipiteitäni.
        Lähtökohtaisesti tahdon kaikille lukijoille sanoa, että kaikkea ei kanata uskoa, mitä lukee ja kuulee.
        Myöskään ketään ei kannata tuomita liian herkästi.
        Mielestäni Patrickin ruotiminen tällä palstalla ei ole uskovaisten tehtävä!!!!
        Moten kehtaatte suorastaan puhua rumasti hänestä? Mitä jos hän onkin Jumalan valitsema? Mitä jos hänen koulutuksensa on vain vielä kesken?
        HÄVETKÄÄ!!!!

        kuule pöljä, ei tartte hävetä. Taidat olla itse Patrick kun ei linkit aukea, jotka olet todellisuudessa katsonut kymmeneen kertaan ennen kuin päätit luikkia pakosalle Keniaan.


      • markku.lievonen
        VastatkaaNyt kirjoitti:

        Ei toimi youtube jostain syystä. Ja kiitos, itse havainnoin tässä ihmisiä ja heidän mielipiteitään, jotka todellakaan eivät ole minun mielipiteitäni.
        Lähtökohtaisesti tahdon kaikille lukijoille sanoa, että kaikkea ei kanata uskoa, mitä lukee ja kuulee.
        Myöskään ketään ei kannata tuomita liian herkästi.
        Mielestäni Patrickin ruotiminen tällä palstalla ei ole uskovaisten tehtävä!!!!
        Moten kehtaatte suorastaan puhua rumasti hänestä? Mitä jos hän onkin Jumalan valitsema? Mitä jos hänen koulutuksensa on vain vielä kesken?
        HÄVETKÄÄ!!!!

        Todelisuus on kyllä ihmeellinen. Ihmisen ajattelutapa / sisäistäminen ohjaa ihisen käyttäytymisen.
        Kun pohditaan Hengellisiä asioita, niin opetus tuottaa AINA hedelmät. Juuri tuohon saumaan Jeesus opetti, miten hedelmistään tuntee "heidät". KOSKAAN tunneryöpytys ja hihhulointi ja epäjärjestys ei ole tuottanut hyviä hedelmiä. Ei koskaan.
        Moni ihminen alussa menee mukaan ja on tosi "siistiii", mutta ajan saatosssa tulee syvä pettymys. Aivan sama ilmiö kun ihminen juo kossupullon illan aikana. Alkuillassa on naurun rämäkkää ja aamutunneilla itketään miten on kaltoin kohdeltukaan.

        Muuten, JUMALA ilmoitti aivoituksensa Jeesuksen kautta / Oli Jeesuksessa ja erikoisesti punainen lanka ilmoituksessa oli kuolleessa tilassa olevalle ihmiselle miten elämä tulee löytymään.
        Koko Raamattu Jeesuksen opetuksineen on tätä opetusta,- ei viihdettä ja viihteeksi tarkoitettu. Voisi sanoa, ettei Raamattu ole leikkikalu,- vaan työväline.


      • Oisikopointti.tässä
        markku.lievonen kirjoitti:

        Todelisuus on kyllä ihmeellinen. Ihmisen ajattelutapa / sisäistäminen ohjaa ihisen käyttäytymisen.
        Kun pohditaan Hengellisiä asioita, niin opetus tuottaa AINA hedelmät. Juuri tuohon saumaan Jeesus opetti, miten hedelmistään tuntee "heidät". KOSKAAN tunneryöpytys ja hihhulointi ja epäjärjestys ei ole tuottanut hyviä hedelmiä. Ei koskaan.
        Moni ihminen alussa menee mukaan ja on tosi "siistiii", mutta ajan saatosssa tulee syvä pettymys. Aivan sama ilmiö kun ihminen juo kossupullon illan aikana. Alkuillassa on naurun rämäkkää ja aamutunneilla itketään miten on kaltoin kohdeltukaan.

        Muuten, JUMALA ilmoitti aivoituksensa Jeesuksen kautta / Oli Jeesuksessa ja erikoisesti punainen lanka ilmoituksessa oli kuolleessa tilassa olevalle ihmiselle miten elämä tulee löytymään.
        Koko Raamattu Jeesuksen opetuksineen on tätä opetusta,- ei viihdettä ja viihteeksi tarkoitettu. Voisi sanoa, ettei Raamattu ole leikkikalu,- vaan työväline.

        Mää ymmärsin asian niin, että aloittaja soimaa siittä että Tiaista haukutaan täällä, ettei se sovi uskovaisille. Sain sen käsityksen ettei muusta huomauttanut, eikä puolustellut itse Tiaista vaan muistutti uskivaisia sopivasta käytöksestä. Kuka se huomasi rikan Tiaisen silmässä, muttei omassaan.


      • markku.lievonen
        Oisikopointti.tässä kirjoitti:

        Mää ymmärsin asian niin, että aloittaja soimaa siittä että Tiaista haukutaan täällä, ettei se sovi uskovaisille. Sain sen käsityksen ettei muusta huomauttanut, eikä puolustellut itse Tiaista vaan muistutti uskivaisia sopivasta käytöksestä. Kuka se huomasi rikan Tiaisen silmässä, muttei omassaan.

        Niin, aloitusviestissä hän kyllä kysyy opetuksen virheellisyydestä ja lienee kiinnostunutkin?


        >> Voisitteko kertoa, missä kohdin hänen opetuksensa ovat ristiriidassa Jumalansanan kanssa?<<

        Mutta, mitä edemmäksi keskusteklu etenee, niin sitä sekavammaksi aloittajan viestitykset tulee. Lopussa, jopa loukkaantuu kirjoittajien Patrickiin liittyvistä näkemysistä. Se vain jäi itseäni vaivaamaan. Mikä motiivi oli aloittajalla kysäistä asiaa kun selkeästi tiedosti kirjoittajien kriittisen suhtautumisen ja mieltämisen Patrickin toiminnan kielteiseksi ja lopussa suuttui tästä, mitä kysyi ja sai.

        Näkemykseni (ei tieto) . Lienee Patrick ollut sivun aloittaja? Moni tekijä tukisi tätä oletustani. Samapa tuo.


      • Kuhavaasano
        markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, aloitusviestissä hän kyllä kysyy opetuksen virheellisyydestä ja lienee kiinnostunutkin?


        >> Voisitteko kertoa, missä kohdin hänen opetuksensa ovat ristiriidassa Jumalansanan kanssa?<<

        Mutta, mitä edemmäksi keskusteklu etenee, niin sitä sekavammaksi aloittajan viestitykset tulee. Lopussa, jopa loukkaantuu kirjoittajien Patrickiin liittyvistä näkemysistä. Se vain jäi itseäni vaivaamaan. Mikä motiivi oli aloittajalla kysäistä asiaa kun selkeästi tiedosti kirjoittajien kriittisen suhtautumisen ja mieltämisen Patrickin toiminnan kielteiseksi ja lopussa suuttui tästä, mitä kysyi ja sai.

        Näkemykseni (ei tieto) . Lienee Patrick ollut sivun aloittaja? Moni tekijä tukisi tätä oletustani. Samapa tuo.

        Noo minä ajattele, että tuskimpa se Patrikki joutaa näillä sivvuilla sekkailemmaa. Eiköhä tuolla oo muut menot mielessä. Ja tottaha se oikiastaa on, että uskovaisetki parjaavat toissiaa iha liikaa ja kyrräilevät. Kaippa se kuuluu ihimisyyttee, niin Patrikinki toilaukset, kuin nuo haukkuma toilaukset täällä heh. Ja aloittajan toilaukset. Kaikkiha me ollaa semmosii toilaajia vai kokeeko joku ooevas poikkeus?


    • Laskuntulos

      UskonSanalaisten teologiassa on seuraavat harhaopit:

      1. JDS-oppi
      2. Jeesus ei ollut Jumala, kun hän vaelti maan päällä. (vertaa Jehovan todistajat).
      3. Haginin ja Kenyonin Raamatun jälkeiset ilmestykset (=harhaopit, vertaa mormoonit).

      UskonSanalaisten ovat sitoutuneet antikristuksen oppiin! Siitä on syytä tehdä parannus. UskonSanalaisista on syytä pysyä kaukana!

      • Tiaine

        JDS:stä on ainakin Tiainen irtisanoutunut ja sanoo Jeesuksen olleen 100% Jumala ja 100% ihminen. Mutta väittää Jeesuksen tehneen ihmeet ihmisyydestä käsin Pyhän Hengen voimalla. Eli jossakin vaiheessa Jumaluus on kuitenkin jäänyt sivuun.


      • Laskuntulos
        Tiaine kirjoitti:

        JDS:stä on ainakin Tiainen irtisanoutunut ja sanoo Jeesuksen olleen 100% Jumala ja 100% ihminen. Mutta väittää Jeesuksen tehneen ihmeet ihmisyydestä käsin Pyhän Hengen voimalla. Eli jossakin vaiheessa Jumaluus on kuitenkin jäänyt sivuun.

        Hänen seurakuntansa nimi on UskonSana ja hän on saanut oppinsa UskonSana järjestöstä, joten turha valehdella muuta! Eksyttäminen jatkuu.


      • Tiaine
        Laskuntulos kirjoitti:

        Hänen seurakuntansa nimi on UskonSana ja hän on saanut oppinsa UskonSana järjestöstä, joten turha valehdella muuta! Eksyttäminen jatkuu.

        Koita nähdä myös se että eri word of faith opettajillakin on omat variaationsa opissa.


      • Laskuntulos
        Tiaine kirjoitti:

        Koita nähdä myös se että eri word of faith opettajillakin on omat variaationsa opissa.

        Eri variaatiot jumaluusopista ovat harhaoppeja! Uskonsanalaiset ovat kaikki antikristuksen palvelijoita.


      • Tiaine
        Laskuntulos kirjoitti:

        Eri variaatiot jumaluusopista ovat harhaoppeja! Uskonsanalaiset ovat kaikki antikristuksen palvelijoita.

        No pointti oli se että vaikka harhassa ovatkin, niin silti et voi yleisesti sanoa että kaikki word of faith seurakunnat opettaisivat esim. JDS -oppia. Se ei perustu faktoihin.


      • Tarkennusta
        Tiaine kirjoitti:

        No pointti oli se että vaikka harhassa ovatkin, niin silti et voi yleisesti sanoa että kaikki word of faith seurakunnat opettaisivat esim. JDS -oppia. Se ei perustu faktoihin.

        Nimimerkki Tiaine on ilmeisen yksinkertainen. Jos jokaisessa Word of Faith -seurakunnassa käy JDS-oppia opettavia uskonsanalaisia puhujia, niin eikö tällaisten puhujien kutsuminen (ja heidän kirjojensa myyminen) osoita hyväksyntää heidän promoamalleen harhaopille.
        Nimimerkki Tiaine kaltaisia yksinkertaisia harhaanjohdettavia ovat helluntaiseurakunnat ja vapaaseurakunnat täynnä. Esimerkki: Seurakuntien kirjamyynnit ovat täynnä uusapostolista kirjallisuutta. Vaikka pastorit kilvan kertovat opettavansa klassista kristinuskoa, niin silti kirjamyynti myy seurakuntalaisille Bill Johnsonin, Kris Vallottonin ja monen muun uuskarismaatikon kirjoja.
        Patrick Tiaisella on kirjahylly täynnä Kenneth Haginin (ja monen muun uskonsanalaisen) kirjoja. Uskonsanaopit ovat paketti, kokonaisvaltainen mielenmuutos pois Kristuksesta, eikä kristityn ole mahdollista ottaa opista vain palasia. Nimimerkki Tiaine ajattelumalli on tyypillistä jälkikristillistä synkretismiä, missä kuvitellaan voitavan yhdistellä eri uskontojen oppeja kristinuskoon ilman siirtymistä pois kristinuskosta.

        Ps. Tiainen sanoi, että hän ei opeta JDS-oppia, mutta uskomisestaan Tiainen ei sanonut mitään.


      • Tiaine
        Tarkennusta kirjoitti:

        Nimimerkki Tiaine on ilmeisen yksinkertainen. Jos jokaisessa Word of Faith -seurakunnassa käy JDS-oppia opettavia uskonsanalaisia puhujia, niin eikö tällaisten puhujien kutsuminen (ja heidän kirjojensa myyminen) osoita hyväksyntää heidän promoamalleen harhaopille.
        Nimimerkki Tiaine kaltaisia yksinkertaisia harhaanjohdettavia ovat helluntaiseurakunnat ja vapaaseurakunnat täynnä. Esimerkki: Seurakuntien kirjamyynnit ovat täynnä uusapostolista kirjallisuutta. Vaikka pastorit kilvan kertovat opettavansa klassista kristinuskoa, niin silti kirjamyynti myy seurakuntalaisille Bill Johnsonin, Kris Vallottonin ja monen muun uuskarismaatikon kirjoja.
        Patrick Tiaisella on kirjahylly täynnä Kenneth Haginin (ja monen muun uskonsanalaisen) kirjoja. Uskonsanaopit ovat paketti, kokonaisvaltainen mielenmuutos pois Kristuksesta, eikä kristityn ole mahdollista ottaa opista vain palasia. Nimimerkki Tiaine ajattelumalli on tyypillistä jälkikristillistä synkretismiä, missä kuvitellaan voitavan yhdistellä eri uskontojen oppeja kristinuskoon ilman siirtymistä pois kristinuskosta.

        Ps. Tiainen sanoi, että hän ei opeta JDS-oppia, mutta uskomisestaan Tiainen ei sanonut mitään.

        Teet vähän nopeita johtopäätöksiä muutamasta kommentista. Saatan tuntea jopa sinua paremmin hengellisen kentän erilaisine oppeineen ja ilmiöineen suomessa ja ulkomailla. Turhaan väität minua joksikin tyypilliseksi harhaanjohdetuksi, olen kyllä tietoinen seurakuntiemme harharetkistä ja opeista.

        No en jaksa vääntää turhaa kanssasi. Toin vain vähän näkökulmaa mustavalkoiseen ajatteluusi jossa niputat pelkän seurakunnan nimen perusteella kaikki johonkin muottiin. Totta on se että Word Of Faith opissa on väärä kuva ihmisestä ja Jumalasta. Mutta Jumala näkee yksittäisen ihmisen sydämen tilan ja yksittäisen seurakunnan tilan tekee omat tuomionsa. Uskon että jopa kokkolassa kaikki eivät ole samassa tilassa. Osa on mahdollisesti saanut terveen perustan uskoonsa jossain muualla ja sen jälkeen harhautunut uskon sanaan taitavan puhujan ja mukavien ihmisten kautta, silti välttämättä ottamatta vastaan kaikkea mitä opetetaan. Osa ottaa kaiken vastaan, osa voi olla lähdössä pois. En mitenkään puolustele uskon sanaa tai heidän oppejaan, mutta asioita voi katsoa vähän laajemminkin.


    • kuunnelkaa

      Hannu Enbuska on Jumalan mies.

      • Tuttunimi

        Onko sukua Tuomas Enbuskalle, siis sille televisiokasvolle?


      • samaavertaovat
        Tuttunimi kirjoitti:

        Onko sukua Tuomas Enbuskalle, siis sille televisiokasvolle?

        Kaikki Enbuskat ja Enbusket samaa sukua. Olen kuullut asian itsensä Enbuskojen kertomana.


      • MikäIsäSinullaOn

        Useita avioeroja takana ja opettaa synnittömyysoppia. Kaukana Jumalan Totuudesta, se on Jeesuksesta.


      • En_tunne
        MikäIsäSinullaOn kirjoitti:

        Useita avioeroja takana ja opettaa synnittömyysoppia. Kaukana Jumalan Totuudesta, se on Jeesuksesta.

        Kenellä on useita avioeroja takanaan?


    • ihmistäkö.katselette

      Näistä mistään kavereista ei ole valta edustaa Jumalan valtakuntaa.
      Yleisuskonnollisuus vaan toimii sanoin ja teoin, sekä kansa kiehuu siinä joukossa.

      Turhaa on kumartaa ihmistä.

    • Satakuntauskonsana

      Hei.
      Raskaana velvollisuutenamme on ilmoittaa, että Uskon Sana Satakunta lopettaa toimintansa. Vuokrasopimuksemme nykyisissä tiloissamme päättyy toukokuun lopussa ja tiimimme yksimielisellä päätöksellä päättyy myös seurakunnan toiminta.

      Päätökseen on vahvasti vaikuttanut se, että Patrick ja Maria Tiainen eivät tällä hetkellä nauti luottamustamme. Päätöstä ei ole tehty kevyin perustein, ei hetken mielijohteesta eikä loukkaantumisesta käsin.

      Pyydämme myös nöyrästi anteeksi, jos toimintamme on jotakuta loukannut.

      Siunaamme Kokkolan Uskon Sana-seurakunnan johtajistoa ja seurakuntalaisia koko sydämestämme. Kiitämme teitä, jotka olette seisseet rinnallamme rukouksin.

      Taivaallinen Isämme on edelleen hyvä, Jeesus Pelastajamme ja Pyhä Henki lohduttajamme.

      Mika & Annukka Ropanen

      • spekulointiseis

        No mitäs nämä Patrickia nostaneet ja suosineet esim.Esyn ja helluntaiseurakuntien johtajat ovat mieltä ,tietävätkö totuuden. Hyvä kuva taas maailmalle uskovaisten touhuista.


    • sewww

      Oliko se nyt apostolien teoissa? Kun joku nuori evakelista oli raamatussa ja julistuksessa väkevä, mutta silti hän meni jossain kohtaa nuoruuden innossaan julistuksessaan hieman harhapolulle ja kokeneet vanhat apostolit huomasivat tämän, ottivat nuoren miehen keskusteluun ja neuvoivat hänelle suoran tien. Ei apostolit lähteneet juoruilelemaan ja puhumaan kylillä ja seurakunnissa pahaa kaverista, vaan he kasvoista kasvoihin opettivat ja näyttivät raamatusta kuinka tuli kertoa Jeesuksesta Kristuksesta maailmalle ja niin nuori evankelista otti opetuksesta vaarin ja oli entistä väkevämpi Jumalan ase maailmalle.

      Herää kysymys, mitenkä kun nämä parjaajat täällä netissä ja muualla esim. seurakunnissa, kun tulevat vääjäämättömästi ja rutosti kerran Isän Jumalan ja Hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kasvojen eteen paljastettuna pahuudestansa vastaavat teoistaan. Kun ei ole heillä puolustajaa millä itseään puolustavat.

      • Keskustelukulttuuri

        Tiesitkö että useat vanhemmat ja kokeneemmat uskovat ovat yrittäneet tarjota apua ja ohjausta Tiaiselle, mutta hän on kieltäytynyt kaikesta. Hän ei itse näe mitään korjattavaa edes nyt kun on siirtynyt syrjään, vaan seisoo omien sanojensa mukaan edelleen kaiken opettamansa takana.

        Uskovilta puuttuu täysin avoin keskustelukulttuuri. Sinutkin on opetettu olemaan hiljaa kaikista epäkohdista. Pelottelun avulla peitellään kaikki mikä ei kestä päivänvaloa. Jos asioista ei voi keskustella, silloin on otollinen maaperä kaikenlaiselle harhaopille, hyväksikäytölle, rikolliselle toiminnalle ym. Toki osa kommenteista täällä ei ole asiallisia, se on ihan totta.


      • IhmettelijäJostain

        Aamen!


      • Tiedä_vastuusi

        Olikohan apostolien teoissa vai missä? Vai olikohan edes raamatussa vai olikohan naapurin Villen kertomaa? Kannattaisi lukea ja tuntea raamattunsa ennenkuin lähtee kertomaan mitä siellä sanotaan. Ei mikään ihmekkään että ihmiset eksyvät, kun ei selvästikkään ole hajuakaan siitä mitä raamatussa sanotaan. Suosittelen todella tutustumaan raamattuun ihan jo siksikin, että tietäisit mihin uskot.

        Raamatusta ei löydy kuvailemasi kaltaista paikkaa. Lähimmäksi kuvailemaasi kertomusta osuu Pietari, joka syyllistyi ulkokultaisuuteen juutalaisten seurassa ja jota Paavali JULKISESTI vastusti.


      • faktaapeliin

        Ap. t. 18:24-28

        24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.

        25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.

        26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

        27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.

        28 Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.


      • fdsfsf

        Apollosta voi verrata eksyttäjiin yhtä paljon kuin Wesleytä. Wesleyllekkään ei ymmärrettävistä syistä ollut avautunut kasteasia. Eksyttäjät raamatussa olivat mm. galatalaisten tai korinttolaisten luokse tulleita toisen evankeliumin julistajia. Ja heistä Paavali varoitti suureen ääneen. Voihan se olla ettemme itsekään ole kaikessa ymmärretty oikein. Mutta jos me olemme yhtä nöyriä taipumaan huomattuamme erehdyksemme, kuin Apollos oli, rakastamme Kristuksen totuutta, emmekä jotain muuta.


      • Tiedä_vastuusi
        faktaapeliin kirjoitti:

        Ap. t. 18:24-28

        24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.

        25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.

        26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

        27 Ja kun hän tahtoi mennä Akaiaan, niin veljet kehoittivat häntä siihen ja kirjoittivat opetuslapsille, että nämä ottaisivat hänet vastaan. Ja sinne saavuttuaan hän armon kautta oli suureksi hyödyksi uskoon tulleille.

        28 Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.

        Tuossa ei missään kohden sanota, että Apollos olisi ollut harhassa opetuksessaan, vaan hän itse asiassa opetti tarkoin ja oikein Jeesuksesta. Hän vaan ei tuntenut muuta kastetta kuin Johanneksen kasteen ja Priskilla ja Akylas opettivat hänelle kasteesta ja kasteen merkityksestä, jonka jälkeen hänestä tuli entistäkin väkevämpi julistaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe