Kuoleman toivominen, mikä olisi parast vaihoehto?!

idioottikakara

Hei....hmmm joo on vissiin tosi epätoivone ku tuun tänne kirjottaa mut ihansama, en mä täs kai menetä mitää.
Niin joo olin 3 viikkoa sitten osastolla, ku tilanne oli se että olin vaaraksi itselleni.
Olin osastolla vajaa kuukauden, olin nuorisopuolel mut täytin 18 ja päätettiin et mut kotiutetaan ku oli paljon parempi. Avohoito kontakti jatkuu edelleen.
Mut nyt sitten tila on alkanu huononee jokseekin samal taval ku aikasemmi.....ja mua pelottaa. Päivystykseen en mielellään haluis mennä ja en tiiä uskallanks kertoo avohoidos et ajattelen taas kuolemaa ja suunittelen sitä.
Pelottaa et joudun aikuisten puolel, koska se on sit ihan erilaista ku nuorten!!
Nii ja en tiiä mitä mä äitil sanoisin, ku se ei oikeen ymmärrä.
Mitä mun kannattais tehä?
Pahoittelut et itken tänne teille

8

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivoajavaloasinulle

      Hei ! Kirjoita vain tänne, jos se yhtään helpottaa ! Sun ei tartte pahoitella sitä ollenkaan.
      Äitisi voi ymmärtää enemmän kuin luulet ja hän on sentään äitisi. Oletan, että äidit haluaa tietää, jos lapsilla on paha olo. Sellaista asiaa ei olekaan mitä ei puhumalla voi selvittää.
      Miksi et uskaltaisi päivystyksessä kertoa tuntemuksistasi ? Mitä mieltä olet itse, olisiko parempi kuitenkin kertoa, niin sinua voitaisiin paremmin auttaa ?
      Mikä elämässäsi on mennyt niin tolaltaan, että olet tässä tilanteessa ?
      Onko sitä jatkunut kauan ? Kirjoittele tänne, jos se yhtään helpottaa ja yritä tehdä mitä vain muuta kuin hautoa tuskaa päässäsi. Päivä kerrrallaan eteenpäin, pieni askelin, kohti parempaa huomista !
      Usko siihen ! Usko itseesi ! Olen hengessä mukana tsemppaamassa sinua !
      Annathan kuulua itsestäsi !

      • Idioottikakara100

        Mun tilanne on ollu äitil vähän sokki :( jotenki pystyn hänel ilmasemaan mut se n vaikeeta.
        Haluaisin kertoo ja varmaa kerronkin jotain, tai ainaki yritän kertoo et oon itsetuhonen ja niist ajatuksist. Ja om tapahtunu tosi paljon kaikkee....enimmäkseen traumoja

        Ja kiitos paljon kommentista ja hyvista sanoista!!


    • puhusuoraanvain

      Alussa on ollut äidillesi uusi asia, kun sinusta ei ole huomannut ulkoisesti että voit huonosti. Aina ottaa aikansa sopeutua uuteen tilanteeseen. Se että saat ammatillista apua ja hoitoa ajoissa ja riittävän pitkään on myös äidillesi hyvä asia. Se että tarvitset apua ei ole enää sokki hänelle.
      Jos itsetuhoiset ajatukset piinaavat, niin olet ammattiavun tarpeessa vieläkin.

    • Hei

      Komppaan edellisiä. Sinun on hyvä ottaa nyt kaikki mahdollinen apu vastaan ja kertoa rehellisesti tuntemuksistasi ja ajatuksistasi heille, jotka hoitavat sinua.
      Eikä todellakaan tarvitse pahoitella tänne kirjoittamista. Täälläkin on hyviä ihmisiä, jotka haluavat tsempata sinua. Ja äitisi haluaa ihan varmasti olla kartalla asioistasi. Vaikkei hän täysin ymmärtäisikään mielesi sisältöjä, hän haluaa parastasi.
      Olet nuori ja elämäsi on kliseisesti sanottuna vielä edessä. Haluan luoda toivoa ja uskoa paranemiseesi, siihen, että jonain päivänä katsot näitä aikoja taaksepäin ja toteat, että selvittiinpä niistäkin. Kun vaan olet nyt sitkeä ja arvostat itseäsi niin paljon että otat kaiken avun vastaan. Ja teet itse töitä hyvinvointisi eteen. Niin uskon, että se palkitsee sinua jatkossa. Rakennat vahvan minuuden, johon ei itsetuhoiset ajatukset ja kuolemankaipuut kuulu.

      Valon pilkahduksia elämääsi.
      Lämmöllä,
      pappi Elisabet

      • Jooo, tuntuu vaa kauheen syylliseltä ja pahalt äitin puolesta ku must on tullu tälläne....ja tuntuu vaan et kaikki muutki ajattelee et oon ihan sekasin.
        Ja itsetuhoset ajatukset pyörii päässä ja kuolemaa ajattelen joka päivä.


      • Hei
        Kuka tahansa meistä voi olla joskus sekaisin. Silloin tarvitaan apua. Ja koeta ajatella vain, että äitisi kyllä kestää. Hän on huolissaan sinusta ja haluaa sinulle hyvää. Hän tahtoo olla perillä siitä, mitä hänen lapselleen kuuluu. Millainen se avohoidon kontakti on, kuinka usein pääset juttelemaan asioistasi?

        pappi Elisabet


    • kuulen myös ääniä, en nyt vähän aikaan ollut mutta kuulin eilen.
      Pelkään et alan taas kuulla niitä jatkuvasti :(

      • Tarvitset apua ja hoivaa. Äänten kuuleminen ei ole kiva, mutta ei ole mitenkään sanottue, että kuulisit niitä lopun ikääsi tai jatkuvasti. Se avohoito on hyvä asia, ole rehellinen niille ihmisille. Tarvittaessa lääkitystäsi voidaan muuttaa jollei olosi helpotu.

        Selviät tästä, haluan uskoa niin!

        Lämmöllä
        pappi Elisabet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe