Autokauppias ei ole huijari!

ArvostettuAutokauppias

Useimmiten asiakas on mulkku!
Jännä vääristymä (tai mikä lie?) ajatusmaailmassa, jos erittelee yritystoiminnan täydestä huijarista/huippusuositun ammattikunnan välille ihan vaan sen mukaan, mitä tuotetta tai palvelua kyseinen yrittäjä tuottaa tai myy. Ei paikallinen K-Kauppias ole peruslähtökohdiltaan sen epärehellisempi tai rehellisempi, eikä Parturi-Kampaaja Lissu tai muukaan yrittäjä ole yrittämisen alansa perusteella vielä lähtökohtaisesti yhtään mitään. Ei huijari, ei hyvä eikä huono ihminen, ei rehellisyyden perikuva eikä yhtikäs mitään hyvässä eikä pahassa. Yrittäjäksi ryhtyy yleensä ottaen rohkea riskinottaja, itsestään ja vahvuuksistaan hyvin tietoinen henkilö ja yrittäjänä alalla kuin alalla pärjää rehellisyydellä, suoraselkäisyydellä, edullisilla hinnoilla, hyvillä tuotteilla ja palvelulla ja ennen kaikkea 24/7 yrittäjyyttä elämällä. Välillä menee hyvin, välillä vähän huonommin... ihan joka alalla ja lujatahtoiset yrittäjät pomppaavat aina jaloilleen. Välillä tulee onnistumisia asiakkaan suhteen, välillä täysiä pettymyksiä molemmin puolin. Erona vaan yrittäjällä ja mielensäpahoittajalla on siinä, ettei yrittäjä vingu ja kitise pettymystään ja kieriskele pettymyksissään vaan nielaisee tappion ja jatkaa päivää. Mielensäpahoittanut asiakas sitä vastoin saattaa pyrkiä kaikin keinoin yrittäjän elämän vaikeuttamiseen solvaamalla, haukkumalla erinäisilläkin palstoilla ja foorumeilla, itku-potku-raivoamiseen saakka mielensäpahoittaneena pilaa oman lopun elämänsä kun koki tulleensa huijatuksi. Näissäkin tapauksissa 99%:sti syy on siellä peilissä, ei autokauppiaassa. Turhasta valittajia maailmaan mahtuu ja tälle yrittämisen alalla ryhtyneet autokauppiaat näkevät ja kokevat ne täyttä ymmärrystä vaillinaiset pölvästit. Kuuluu alaan, ei aiheuta sen suurempia toimenpiteitä saati edes harmaita hiuksia tai unien menetystä.
Yrittäjät pärjää aina!

15

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistäsnyttuulee

      Olihan purkaus. Olet tainnut saada pahasti siipeesi jossain kaupassa ja jäänyt kaiveleen. Vai mikä....
      Ei asiakastakaan noin pahasti kannata aliarvioida. Heidänkin joukossaan löytyy paitsi niitä 'mulkkuja', niin ihan fiksuja, joiden kusettaminen ei alkuukaan onnistu.
      Kun tuolla sinun asenteellasi on liikkeellä, niin nämä fiksut ostajat ovat varmasti kovakin haaste.

      Ei useimmat autokauppiaatkaan ole huijateita kuten ei useimmat asiakkaatkaan ole 'mulkkuja'. Asiakas on vaan sikäli vahvoille, että hän voi helposti valita toisen kaupan, jos myyjän asenne ei miellytä. Ei kukaan asiakas halua tulla kohdelluksi 'mulkkuna'. Eikä kaupan vaihtoa tarvi perustella mitenkään edes autokaupassa.

    • myytävissäoneroja

      Johtuu varmaan siitä, että ruokakauppias myy aina uutta tavaraa kun taas nämä "koijari-autokauppiaat" käytettyä ja ostaa samalla useimmiten asiakkaan vanhan ajoneuvon.

      On päivänselvää, että yleensä teillä autokauppialla on tavoitteena maksimoida tuotto joka kaupassa. Jos asiakas on "sinisilmäinen" tiputetaan hinnasta vähemmän tai ei ollenkaan ja hyvitetään vähemmän asiakkaan vaihtoautosta. Tälläinen kaupankäynti ei ole täysin reilua kuten ruokakauppiaalla joka selvästi kertoo kaikille asiakkaille mikä on tuotteen hinta pärstävärkkiä katsomatta.

      Toinen ongelma on se, että harva autokauppiaista tuntee myyvänsä autot. Ostetaan asiakkaiden autot tutustumatta niihin syvällisemmin, pelkkä rekisteriote riittää. Sitten auto meikataan ja laitetaan hyvällä katteella myyntiin. Kun auto on saatu eteenpäin myytyä ja uudella omistajalla tulee ongelma auton kanssa esim. vaihdelaatikko hajoaa, ei autokauppias vastaa huutoon tai yrittää kiemurrella vastuustaan.

      • ArvostettuAmmatti

        Oiotaanpas (taas) harhoja.
        "On päivänselvää, että yleensä teillä autokauppialla on tavoitteena maksimoida tuotto joka kaupassa. Jos asiakas on "sinisilmäinen" tiputetaan hinnasta vähemmän tai ei ollenkaan ja hyvitetään vähemmän asiakkaan vaihtoautosta. Tälläinen kaupankäynti ei ole täysin reilua kuten ruokakauppiaalla joka selvästi kertoo kaikille asiakkaille mikä on tuotteen hinta pärstävärkkiä katsomatta."

        Ensinnäkin: Tämän aloituksen toisesta keskustelusta kopioinut, omin pikku lisäyksin kuten "Asiakas on mulkku!" kommentein, ei ole autokauppias vaan palstan häirikkö. Älä siis puhuttele "teillä autokauppiailla" tätä herraa autokauppiaaksi luulotellen. SItä hän ei ole, vaan häirikkö.

        Toiseksi ihmettelen logiikkaasi K-Kauppiaan ja autokauppiaan hinnoittelun mieltymyksistäsi. Oletat, että autokauppiaalla on hinnoissa "ilmaa" tinkivaraa automaattisesti. Samalla kehut rehelliseksi ruokakauppiasta, jolla hinnat on näkyvillä. Missä logiikka? Kyllä autokauppiaallakin on autoissaan hinnat näkyvillä ja hinta on kaikille ostajille, myös mulkuille, sama. Kyllä se ruokakauppiaskin maksimoi tuoton, aivan kuten autokauppiaskin yrittäjänä pyrkii mahdollisimman hyvään tuottoon ja tulokseen. Viivan alle pitää jäädä jotain, jotta yritystoiminta on mielekästä. K-Kauppiaalla ja autokauppiaalla tasan sama tavoite.


        "Toinen ongelma on se, että harva autokauppiaista tuntee myyvänsä autot. Ostetaan asiakkaiden autot tutustumatta niihin syvällisemmin, pelkkä rekisteriote riittää."

        Se on totta, että autokauppias ei ole autoa uudesta asti omistanut eikä siten voi tietää kuka sillä on ajellut ja miten. Huoltohistoriat, katsastushistoriat jne. historiat on helppo niitä haluavan selvitellä ihan itse. Autokauppias, joka kykenee tuloksekkaaseen autokauppaan, tutustuu riittävissä määrin tuoteeseensa jota myy. Lähes jokaiseen myyntiin tulevaan tekee myös isompia tai pienempiä kunnostuksia, katsastuttaa, kunnostuttaa, putsauttaa... tekee myytävän tuotteen haluttavaksi, jopa hyväksi. Ainakin se on paremmassa kunnossa, kuin millaisena tuli yksityiseltä vaihdossa sen liikkeeseen tyrkänneeltä. Ja yllättäen; usein myös halvemmalla hinnalla, kuin se yksityinen siitä omassa myynnissään (rikkinäisenä) tavoitteli.

        "Kun auto on saatu eteenpäin myytyä ja uudella omistajalla tulee ongelma auton kanssa esim. vaihdelaatikko hajoaa, ei autokauppias vastaa huutoon tai yrittää kiemurrella vastuustaan. "

        Höpöhöpö. Jokainen autoliike on kohdannut/kohtaa vastoinkäymisiä autojen rikkoutumisen vuoksi. 99,9% liikkeistä virhevastuulakien mukaisesti ottaa osaa jälkihuoltoihin ja -kunnostuksiin täysin kuluttajaviranomaisten suosituksien mukaisesti.

        Autokauppias ei ole huijari. Tämä oli aloituksen tärkein sanoma.


      • surullista.sakkia
        ArvostettuAmmatti kirjoitti:

        Oiotaanpas (taas) harhoja.
        "On päivänselvää, että yleensä teillä autokauppialla on tavoitteena maksimoida tuotto joka kaupassa. Jos asiakas on "sinisilmäinen" tiputetaan hinnasta vähemmän tai ei ollenkaan ja hyvitetään vähemmän asiakkaan vaihtoautosta. Tälläinen kaupankäynti ei ole täysin reilua kuten ruokakauppiaalla joka selvästi kertoo kaikille asiakkaille mikä on tuotteen hinta pärstävärkkiä katsomatta."

        Ensinnäkin: Tämän aloituksen toisesta keskustelusta kopioinut, omin pikku lisäyksin kuten "Asiakas on mulkku!" kommentein, ei ole autokauppias vaan palstan häirikkö. Älä siis puhuttele "teillä autokauppiailla" tätä herraa autokauppiaaksi luulotellen. SItä hän ei ole, vaan häirikkö.

        Toiseksi ihmettelen logiikkaasi K-Kauppiaan ja autokauppiaan hinnoittelun mieltymyksistäsi. Oletat, että autokauppiaalla on hinnoissa "ilmaa" tinkivaraa automaattisesti. Samalla kehut rehelliseksi ruokakauppiasta, jolla hinnat on näkyvillä. Missä logiikka? Kyllä autokauppiaallakin on autoissaan hinnat näkyvillä ja hinta on kaikille ostajille, myös mulkuille, sama. Kyllä se ruokakauppiaskin maksimoi tuoton, aivan kuten autokauppiaskin yrittäjänä pyrkii mahdollisimman hyvään tuottoon ja tulokseen. Viivan alle pitää jäädä jotain, jotta yritystoiminta on mielekästä. K-Kauppiaalla ja autokauppiaalla tasan sama tavoite.


        "Toinen ongelma on se, että harva autokauppiaista tuntee myyvänsä autot. Ostetaan asiakkaiden autot tutustumatta niihin syvällisemmin, pelkkä rekisteriote riittää."

        Se on totta, että autokauppias ei ole autoa uudesta asti omistanut eikä siten voi tietää kuka sillä on ajellut ja miten. Huoltohistoriat, katsastushistoriat jne. historiat on helppo niitä haluavan selvitellä ihan itse. Autokauppias, joka kykenee tuloksekkaaseen autokauppaan, tutustuu riittävissä määrin tuoteeseensa jota myy. Lähes jokaiseen myyntiin tulevaan tekee myös isompia tai pienempiä kunnostuksia, katsastuttaa, kunnostuttaa, putsauttaa... tekee myytävän tuotteen haluttavaksi, jopa hyväksi. Ainakin se on paremmassa kunnossa, kuin millaisena tuli yksityiseltä vaihdossa sen liikkeeseen tyrkänneeltä. Ja yllättäen; usein myös halvemmalla hinnalla, kuin se yksityinen siitä omassa myynnissään (rikkinäisenä) tavoitteli.

        "Kun auto on saatu eteenpäin myytyä ja uudella omistajalla tulee ongelma auton kanssa esim. vaihdelaatikko hajoaa, ei autokauppias vastaa huutoon tai yrittää kiemurrella vastuustaan. "

        Höpöhöpö. Jokainen autoliike on kohdannut/kohtaa vastoinkäymisiä autojen rikkoutumisen vuoksi. 99,9% liikkeistä virhevastuulakien mukaisesti ottaa osaa jälkihuoltoihin ja -kunnostuksiin täysin kuluttajaviranomaisten suosituksien mukaisesti.

        Autokauppias ei ole huijari. Tämä oli aloituksen tärkein sanoma.

        Toinen härikkö on se hullu, joka haukkuu duunareita, vaikka duunarithan ne käytettyjen autojen kauppiaalle leivän tuovat pöytään.

        Tosin tämän hullun kirjoitustaidosta paistaa läpi, ettei ole käynyt peruskouluakaan läpi.


    • Kiukku-Liisa

      Eikai tää ole se jobbari, joka aikansa kusetti ihmisiä, joutui pakenemaan ja vaihtoi nimeäänkin. Kummasti saa edelleen harjoittaa autokauppaa.

    • ExJopparinTuttu

      Ennen vanhaan jopparit viitti nähdä vähän vaivaa asiakkaita uunottaessa. Nyt ei enää viittitä tehdä mitään sille autolle, korkeintaan pestä. Huijaus tapahtuu lähinnä juttutasolla.

      Ennen kitattiin lokarinreunat ja ruiskuteltiin paikkamaalit päälle. Alustan reijät tukittiin millä milloinkin. Kone jos vähän sauhutti, ei kun stp:ä tai vastaavaa kannu koneeseen koeajon ajaks, ym. yhtä fiksua säättöö. Mittarien rullaus oli sääntö (toki taitaa olla nykyäänkin jos ei joudu itte vaivaa näkeen). Mutta ei tämä vielä mitään kun mennään 50-60-luvuille. Silloin mm. vaihdelaatikkoon ja perään tungettiin mitä milloinkin mm. sahanpurua. Ei ääntänyt koeajon aikana. Pyttyjä otettiin kokonaan pelistä pois.

      Kauhee vaiva ja työ. Ei jaksa nykyjoppari moista.

      • YhäHuijareita

        Nykyjopparit ne vaan sotkee huoltoasemien vessoja mainostarroillaan.


    • 345345434

      No miksi on väärin että autokauppias pyrkii maksimoimaan voiton mutta jso yksityinen tekee saman hän on sankari?

      Miksi ihmeessä asiaa itketään. Ei ole pakko ostaa miltä tahansa jobbarilta eikä ole pakko uskoa lipevää kieltä. Hitto, jos ihminen on täysi uuno niin sellaisen pitääkin kärsiä tyhmyydestään.
      Se vasemmiston kusetusilluusio että kaikille pitää antaa sama mahdollisuus. Se vaan ei toteudu jos ei ole annettu kuin lusikalla.

      Jokainen voi ottaa autokaupoille mukaan ns. asiantuntijan tai ostaa merkiliikkeestä uuden/käytetyn hyvällä takuulla. Se on helppoa.

      Jos taas puhutaan jostain 4000e ritsasta niin voi elämän kevät jos joku on uunottanut autokauppiasta ja kauppias myy se sellaisena kuin on yksityiseltä ostanut niin johan on myytä tarkoituksella kusettanut.


      Ite olen tyytyväinen työsuhdeautoiluun ja muutenkin uusiin autoihin.
      Tänäänkin autolliikestä soitettiin että olisi takaisinkutsua tarjolla jos ehtisin käyttää auton pajalla.

      • ostapojuoma

        Ajelet siis laina-autolla KÖYHÄ !


      • 12312312
        ostapojuoma kirjoitti:

        Ajelet siis laina-autolla KÖYHÄ !

        No jaa, hyödyn siitä 15% verrattuna että olisi vastaava kiesi omana. Erona on se että pääoma (57ke auton hinta) ei makaa kiinni autossa. Pitää osata laskea paljonko auto maksaa valita paras saatavilla oleva vaihtoehto sen rahoittamiseen. Itsellä se on tällä hetkellä liisari. MIksi asia pitäisi käsitellä tunteiden kautta kuten sinä näemmä sen teet?


    • lkdsjslkfjklsdjfl

      Auto on sen verran hinnakas tuote että siinä kannattaa käydä pientä hintaneuvottelua. K-kaupan makkarapaketti on niin halpa että siitä ei kannata alkaa tinkaamaan tai jos hinta tuntuu kalliilta niin sitten mennään vaikka S-markettiin jos siellä on halvempaa.
      Uuden auton ostossa hinta voi olla tiukempi, sehän on varmasti kunnossa mutta käytetyssä jos paljastuu vikoja koeajolla niin ei kannata maksaa täyttä hintapyyntöä, varsinkin kun myyjät eivät ota itse selvää autojensa kunnosta vaan hintapyynnöt on aina sillä oletuksella että kyseessä on virheetön valioyksilö. Siinä kyllä autokauppiaat ampuvat itseään jalkaan, kyllä käytetty auto kannattaisi tutkia autokauppiaankin ennenkuin tekee vaihto- tai ostotarjouksen ja laittaa edes katsastuskuntoon ennen eteenpäin myyntiä niin ei tulisi niitä kaikkia vituttavia jälkipuheita.
      Mutta ei taida tapahtua kun ahneus ja laiskuus jyrää järjen alleen, paskanpuhuminen on ilmeisesti paljon helpompaa kuin tehdä niinkuin oikein on. Tosin omatunto, moraali ja selkäranka pitää puuttua jos kykenee puhumaan täyttä paskaa kehumalla paalikuntoisen romun valioyksilöksi, sellaiset lierot jobbarit ovat kyllä huonon maineensa ansainneet ja likaavat kunnollistenkin automyyjien mainetta.

      • 3442342

        Entä sitten sellaiset lierot yksityiset jotka myy romun auton timminä jobbarille tai toiselle yksityiselle. Onko nämä sitten sanakareita?


      • tee.työsi.paremmin
        3442342 kirjoitti:

        Entä sitten sellaiset lierot yksityiset jotka myy romun auton timminä jobbarille tai toiselle yksityiselle. Onko nämä sitten sanakareita?

        automyyjä on ammattilainen, hänen työhönsä kuuluu mm. vaihtoautojen kunnon ja hinnan arviointi. Mikäli katsot että oletkin ostanut romun yksityiseltä, turha siitä on syyllistää asiakasta vaan sinun kuuluisi ottaa epäonnistuneesta työsuorituksesta opiksesi, mitä voit tehdä paremmin seuraavalla kerralla.


      • ArvostettuAmmatti
        tee.työsi.paremmin kirjoitti:

        automyyjä on ammattilainen, hänen työhönsä kuuluu mm. vaihtoautojen kunnon ja hinnan arviointi. Mikäli katsot että oletkin ostanut romun yksityiseltä, turha siitä on syyllistää asiakasta vaan sinun kuuluisi ottaa epäonnistuneesta työsuorituksesta opiksesi, mitä voit tehdä paremmin seuraavalla kerralla.

        Niinpä.
        "Erona vaan yrittäjällä ja mielensäpahoittajalla on siinä, ettei yrittäjä vingu ja kitise pettymystään ja kieriskele pettymyksissään vaan nielaisee tappion ja jatkaa päivää. Mielensäpahoittanut asiakas sitä vastoin saattaa pyrkiä kaikin keinoin yrittäjän elämän vaikeuttamiseen solvaamalla, haukkumalla erinäisilläkin palstoilla ja foorumeilla, itku-potku-raivoamiseen saakka mielensäpahoittaneena pilaa oman lopun elämänsä kun koki tulleensa huijatuksi. Näissäkin tapauksissa 99%:sti syy on siellä peilissä, ei autokauppiaassa. Turhasta valittajia maailmaan mahtuu ja tälle yrittämisen alalla ryhtyneet autokauppiaat näkevät ja kokevat ne täyttä ymmärrystä vaillinaiset pölvästit. Kuuluu alaan, ei aiheuta sen suurempia toimenpiteitä saati edes harmaita hiuksia tai unien menetystä.
        Yrittäjät pärjää aina!"


      • miinus63000euroa.tulos
        ArvostettuAmmatti kirjoitti:

        Niinpä.
        "Erona vaan yrittäjällä ja mielensäpahoittajalla on siinä, ettei yrittäjä vingu ja kitise pettymystään ja kieriskele pettymyksissään vaan nielaisee tappion ja jatkaa päivää. Mielensäpahoittanut asiakas sitä vastoin saattaa pyrkiä kaikin keinoin yrittäjän elämän vaikeuttamiseen solvaamalla, haukkumalla erinäisilläkin palstoilla ja foorumeilla, itku-potku-raivoamiseen saakka mielensäpahoittaneena pilaa oman lopun elämänsä kun koki tulleensa huijatuksi. Näissäkin tapauksissa 99%:sti syy on siellä peilissä, ei autokauppiaassa. Turhasta valittajia maailmaan mahtuu ja tälle yrittämisen alalla ryhtyneet autokauppiaat näkevät ja kokevat ne täyttä ymmärrystä vaillinaiset pölvästit. Kuuluu alaan, ei aiheuta sen suurempia toimenpiteitä saati edes harmaita hiuksia tai unien menetystä.
        Yrittäjät pärjää aina!"

        No miksi sitten vingut ja kitiset jatkuvasti suomi24:lla? Vittu miten mielisairas jobbari.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe