Joudunko helvettiin, jos teen itsemurhan?

lost.in.the.dark

Mulla on niin paha olla, etten jaksa enää. Tuntuu, että on vain ajan kysymys, milloin päätän päiväni. Niin monet asiat mun elämässäni on niin solmussa, etten edes tiedä mistä aloittaa. Tuntuu, että Jumala ei kuule mitään rukouksia.

Mä tiedän, että itsemurha on synti, mutta mitä tapahtuu, jos en enää voi olla tekemättä sitä?

63

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helphjkk

      Mene johonkin vapaat suunnat seurakunnan tilaisuuteen. Voi myös pyytää rukousapua. Ota yhteys esim. Mauno Mattila, Rauno Helppi, Jukka Partala, Juha Norolampi, netistä löytyy yhteystiedot. Pyydän älä tee pahaa itsellesi. SOLMU VOI AUETA.....

    • nippanappaselvisin

      Voitm ennä lähimpään päivystykseen hakemaan apua, älä jää yksin mietimään tilannettasi. tarvitset ammattiapua nyt

      • Yksi-usko

        Olen myös sitä mieltä, että kannattaa hakea ammattiapua. Muista myös, että kenellekään ei anneta enempää kuin mitä jaksaa kantaa. Vetoa myös tähän Raamatun sanaan ja roiku Jumalassa.


      • PASKAVALEITAuskovaiset

        PASKAvaleita, ETTEI muka kenellekään anneta ENEMMÄN kuin mitä pystyvät, osaavat KANTAA: Yli tujhatkertaisesti olemme saaneet, itse ja läheiseni ja satoja miljoonia KERTOJA YHTÄ soittoa, YHTEEN putkeen! Menkää, uskovaiset sinne Taivaaseenne, Helmojensa ALTA Herroilta Valtiailta PAUKKUU. Aloittaja=en suosittele Henkimaailmaan siirtymistä, siis eli mihinkään olemassaoloon, kun se kuolema tulee!Pärjäile, ja VOIMIA sinulle Kaiken kanssa!


    • 268291

      Ei kai Raamattu itsemurhaa synniksi mainitse, varsinkaan yksinään Helvetin arvoiseksi.

      • Yksi-usko

        Itsemurha on synti siinä missä muukin murha. Siinä rikotaan Jumalan käskyä: Älä tapa.


      • fapfapfapious

        Se käsky on väärin tulkittu. Oikeasti tarkoittaa: älä fappaa


    • 12___13

      Aluksi haluaisin sanoa:

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Niin kauan kuin elät, on toivoa. Siksi suosittelisin kuitenkin käyttämään tämän lyhyen hetken ennemmin johonkin hyödylliseen kuin siihen, että päättää matkan kokonaan. Ei tämä "elämä" kuitenkaan loputtomasti kestä. :)

      Voisit esim. toimia tämän mukaan:

      Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
      Mat. 6:31-33

      • Olisin aloittajana huolestuneempi taivaaseen joutumisesta, koska tällaisten jumalharhaisten kanssa joutuisi uudelleen jojon tekemään.


      • Juudas-vilpistyi-pois

        Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren. " Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi." 
        Tässä on Juutalaisuuden-muidenkin lakiuskontojen kuten ev-lutit ja kristinuskon ero. Pyhän Hengen lahjan saaneilla Jeesuksen seuraajilla on lupa julistaa syntien katuville tunnustajille kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ne ovat myös anteeksi annettu. 2 kr 5:-> "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."


    • eipisaaraakaanliikaa

      Itselläni oli joskus niin vaikeaa että olisin varmaan päättänyt päiväni jos en olisi pelännyt helvettiä ja itsemurha ei tullut kysymykseen. Sitten pelkäsin että entäpä jos sekoa niin paljon etten enää kontrolloi tekoani ja juoksen vaikka auton alle. No silloin kai ei ole enää vastuussa tekosestaan.
      En kyllä rohkene sinullekaan suositella itsemurhaa. On kohtalokasta päätyä tekoon, jota ei voi enää ikinä peruuttaa ja seuraus on iankaikkinen. Älä kuuntele ääniä, jotka tässä asiassa puoltavat ja antavat löysiä.
      Mutta Jumala tahtoo auttaa sinua. Ei hän annan ihmiselle niin vaikeaa taakkaa josta ei voi selvitä.

      • Yksi-usko

        >> Älä kuuntele ääniä, jotka tässä asiassa puoltavat ja antavat löysiä.>>

        Tuo on totta. Paholainen kyllä panee sellaisia ajatuksia, että nyt ei enää mitenkään selviä ja että on päätettävä päivänsä. Mutta kun kurimuksen jälkeen huomaa, että päivä paistaa aurinkoisemmin. Silloin huomaa nekin pienemmät positiiviset asiat elämässään, joita ei ole ennen huomannut. Silloin vasta ymmärtää, että koko elämä, myös ne vastoinkäymiset, jotka tuntuivat tuolloin niin raskailta, ovat olleet elämisen arvoisia.


      • rooosddd
        Yksi-usko kirjoitti:

        >> Älä kuuntele ääniä, jotka tässä asiassa puoltavat ja antavat löysiä.>>

        Tuo on totta. Paholainen kyllä panee sellaisia ajatuksia, että nyt ei enää mitenkään selviä ja että on päätettävä päivänsä. Mutta kun kurimuksen jälkeen huomaa, että päivä paistaa aurinkoisemmin. Silloin huomaa nekin pienemmät positiiviset asiat elämässään, joita ei ole ennen huomannut. Silloin vasta ymmärtää, että koko elämä, myös ne vastoinkäymiset, jotka tuntuivat tuolloin niin raskailta, ovat olleet elämisen arvoisia.

        Hyvin sanottu. Raskasta ollut mutta silti jaksan uskoa. Uskoa parempaan elämään ja jonkinlaiseen luojaan ja tietysti Jeesuksen oppeihin.


    • Hyvä-omantunto

      Rm 2: Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
      Sillä Jumala ei katso henkilöön. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan

    • Biblepost

      lost.in.the.dark, Rukoilen puolestasi Jeesusta, elävää Jumalaa, joka on voimallinen auttamaan.

    • Kohtuuttomat rangaistukset ovat hauskoja. Jos, esimerkiksi, kiinni jääneiltä myymälävarkailta leikattaisiin heti paikan päällä, myymälän takahuoneessa, sormet irti lihaveitsellä: se olisi huvinäytelmän aihe.

      Ja huvinäytelmän aihe olisi sekin, että joku on niin ahdistunut ja sellaisten kauhujen keskellä, että tappaa itsensä – ja sitten nimenomaan itsemurhansa takia saa kärsiä helvetissä vielä pahempaa ahdistusta ja vielä pahempia kauhuja. Varsinainen jumalainen komedia.

    • Rakkauden.1.ja2.Käsky

      Rauhoittavat lääkkeet pelastivat henkeni aikoinaan. Älä sinäkään siis epäröi pyytää ulkopuolista apua tilanteeseesi nyt, tilanteet tulevat ja menevät, ja sinulla nyt musta umpisolmu joka muiden silmissä saattaa näyttää ihan selvitettävältä.

      Minullakin oli umpikuja joka puolella edessä, jäi opinnot kesken, kihlaus purkautui, kaikki oli pimeää juuri silloin. Mutta mielialalääkkeet nostavat, syystäkin, mielialaa juuri tällaisissa umpikuja elämäntilanteissa.

      Terkkarikin varmasti ymmärtää sinua, ja voi määrätä sulle muutaman kk:n kuurin näin aluksi. Diapam hyvä pitkävaikutteisempi.

      Ja mikä tärkeintä nyt, käsken, siis käsken sinua nyt olemaan armollisempi itseäsi kohtaan. Näin Jeesuskin käskee meitä rakastamaan. Käsky on käsky, ja se on käynyt nyt sinulle.

    • lääkkeetovatjees

      Kyllä lääkkeetkin on apu mielen järkkyessä ja aivotkin on elin elinten joukossa. Joku ottaa insuliinia haiman toiminnan heikentyessä ja toinen Buranaa selkäkipuun.
      Ja voi niistä lääkkeistä sitten luopua jos alkaa olo ja elämäntilanne helpottaa.

    • valonlapsiameoomme

      No ei Jumala ainakaan sinua mihinkään helvettiin tuomitse, sinähän olet jo helvetissä kun kerran haluat tuhota itsesi. Elämä voi olla tosi rankkaa, tiedän kun olen itse lukemattomat kerrat miettinyt itsemurhaa (kerran sitä yritinkin parikymppisenä ja sen inhottavan kohtelun takia mitä silloin sain osakseni sairaalassa päätin että seuraavalla kerralla takuulla onnistun). Mutta sitten kuitenkin tein valinnan elämän puolesta ja hankin elämääni jotain sellaista joka antoi elämälleni tarkoituksen: puolison ja lapset. Nyt on jo yksi lapsenlapsikin, jonka takia vielä yritän jaksaa. Varmasti satoja kertoja olen näiden vuosikymmenien aikana miettinyt päivieni päättämistä, mutta entäpä jos se sama helvetti jatkuu vielä kuolemankin jälkeen? Pään sisällähän se helvetti on.

      Jumala on minulle auttaja, ei tuomitsija. Vaikka Jumala ei tuomitsekaan minua itsemurhasta, ei se minua vie ainakaan lähemmäksi Jumalaa. Siinähän minä olen täysin omassa pimeydessäni, ja se pimeys varmaan jatkuu sittenkin kun olen tappanut itseni. Miksi vasta siellä toisella puolella alkaisin etsiä valoa, kun voin tehdä sen jo täälläkin? Jumala on Valo ja Rakkaus, ja vaikka monet uskottelevat että Jumala vihaa ja rankaisee ihmisiä, ei kannata uskoa heitä. Minä uskon, että (kuten Raamatussakin sanotaan) "Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti". Kannattaa tarttua siihen käteen, jota Jumala ojentaa jokaista ihmistä kohti.

      Ja sitten depressiolääkkeet, niistäkin voi olla apua jos löytää sopivan lääkkeen. Se voi olla vaikeaa, ja lääkärithän tuputtavat aina lääkkeitä oman käsityksensä mukaan, minullekin lääkäri vaihtoi lääkkeen, vaikka se mitä käytin sopi minulle erinomaisesti. Kaikille eivät mitkään lääkkeet tuo apua, ja heille saattaa olla enemmän apua uskosta. Terapiaan eivät kaikki pääse, ja kaikkia ei auta terapiakaan. Voitko saada jostain vertaistukea? Olen itse ollut masentuneiden ryhmässä.

      Paljon on kiinni meidän omasta mielestämme. Tämä ei ole helppoa, mutta yritän ajatella, että elämä on hyvää, yritän uskoa, että kaikki käy hyvin, ja jos ei käykään niin siitäkin selviän. Loppujen lopuksi tämä elämä on lyhyt, vaikka se nuorena voi tuntua toivottoman pitkältä. Ja kuka tietää, elämä voi vielä yllättää sinut! Minäkin olen saanut monta positiivista yllätystä, joita en ikinä olisi uskonut mahdollisiksi ollessani nuori ja toivoessani kuolemaa. Eräs lääkäri sanoi minulle, että "kannattaa katsoa kaikki kortit loppuun". Jo vuoden päästä asiat saattavat olla aivan toisin. Jatka elämää!

    • ANTEEKSIANTORISTILLÄ

      MURHA ON MURHA MUTTA JEESUS HALUAA ETTÄ SYNTINEN SAA ELÄÄ . KUN OOT SYNTYNYT TÄNNE SUN ELÄMÄLLÄ ON TARKOITUS . RAAMATUSSA ON KOHTIA ETTÄ IHMINEN JOKA LÄHTEE OMAN KÄDEN KAUTTA SEN SYDÄN ON VÄSYNYT EI SÄRKYNYT VAAN VÄSYNYT . IHMISEN SIELU ON SYDÄMESSÄ HENGELLINEN SIELU . SIELU VOI VÄSYÄ VALLANKIN JOS KATSOO PALJON PAHAA KUTEN PAHOJA UUTISIA PAHOJA ELOKUVIA TAI JOUTUU NÄKEMÄÄN MUUTEN SYNTIINLANKEEMUKSEN SEURAUKSIA JA PETTYMYKSIÄ PALJON MITÄ TÄÄLLÄ JOUTUU KESTÄMÄÄN KUN KAIKKI ON SYNTISIÄ .
      PARASTA ON KESKITTYÄ SIIHEN MITÄ ITSE TEKEE KUTEN OPISKELU JA TYÖ
      SEKÄ LIIKUNTA JA ANTAA MUIDEN TEHDÄ OMAT SYNTINSÄ JA EREHDYKSENSÄ PAITSI
      VOI AUTTAA JNE. AUTTAMALLA TOISIA VOI SAADA ITSELLEEN HYVÄN MIELEN .
      HIENOA JOS KESTÄT YHDESSÄ MEIDÄN MUITTEN KANSSA TÄMÄN
      HETKEN JA SITTEN TAIVAASSA YHDESSÄ IKUISESTI JEESUKSEN KANSSA . MAALLINEN
      RUUMIS MUUTTUU HENGELLIKSEKSI JOTEN OPETTELE JOITAIN VIRSIEN SANOJA
      ULKOA TAI YLISTYSLAULUN SANOJA MISSÄ JEESUKSEN RAKKAUDESTA .
      KÄY MESSUISSA JA EHTOOLLISELLA SAT RAUHAN SIELULLESI .
      JEESUS ON SYDÄMESSÄSI , SE ELÄMÄNHENKI . PIDÄ RISTI SEINÄLLÄ JA KAULASSA.
      SE SUOJAA LUOJALTA JOKA VIHAA SYNTIÄ JA AVAA TIEN
      LUOJAN LUOKSE JOKA RAKASTAA SINUA . SOVITUKSEN KAUTTA TAIVAASEEN. LUOVUUSKIN TULEE LUOJALTA .

    • lost.in.the.dark

      Kiitos vastauksista. Mä oon kyllä hakenutkin ammattihenkilöiltä apua masennukseen, mutta mikään ei oikein tunnu enää auttavan. Tosin mitään diapamin tapaisia rauhoittavia ei ees suostuta nykyään nuorille kirjoittamaan.

      Mä en tajua, miten voikin olla näin paha olo henkisesti. Kaiken kukkuraksi ton masennuksen pahentuessa kuvioihin on tullu myös harhoja, joita välillä pelkään aivan valtavasti. Oon virallisesti siis aivan kunnolla sekaisin papereidenkin mukaan ja usein mietin, että mulla ei oo mitään tulevaisuutta enää. Pari epäonnistunutta yritystä tappaa ittensä mulla onkin jo takanani ja osittain pelkään, että tavallaan jo vahingossa teen itsemurhan vielä joku päivä.

      On niin ironista, kun ei jaksa luottaa Jumalan hyvyyteen ja silti uskoo. Vaikka joku tännne kirjoitti sellaisen viestin, että hänen mielestään luterilaisuus, johon mä kuulun, ei ole kristinuskoa.

      • kaksoiskäskyt

        Pyydä masennukseen lääkkeitä, jos ne ei kirjoita muuten rauhoittavia. Kantsii ottaa kerralla pidempi kuuri sun tapauksessa. Niin pääset rauhoittumaan. Ja noi harhat kuuluu asiaan, niitä viiraa päässä just silloin kun nuori mieli on herkimmillään. Sun kannattaa rauhoittaa sun elinympäristös silleen, ettei sitä häiritsisi mikään erityisesti. Kaikki ulkopuoliset häiriötekijät jotka ovat juuri nuoruudessa ominaisia, ne saa aikaiseksi harhoja ja mielen ns. "repeämisiä". Tiedän tilanteen omakohtaisesti. Kunhan et tee itsellesi mitään typerää, niin varmasti selviät. Ne kaikki menee ohi aikanaan, voin vakuuttaa. Mutta nuorella iällä mieli on altis ja epävakaa. Muista olla siis armollinen itsellesi. Anna anteeksi itsellesi. Äläkä niin välitä. Kuittaile asiat. Vaikka sanoilla : "Mitä sitten?"


      • lost.in.the.dark

        On mulla lääkkeitä masennukseen ja psykoosiin myös ja koitan olla stressaamatta turhia asioita, mutta ei tunnu auttavan sekään. En ymmärrä, mitä tarkoitat sillä, että harhat kuuluu asiaan. Ainakin itse koen ne usein äärimmäisen pelottavina ja sellaisina, ettei asiaa voi vaan ohittaa.


      • kaksoiskäskyt

        Muotoilin tuon lauseen vähän huonosti, tarkoitin sitä että herkkä nuori helposti näkee, tai luulee näkevänsä härhoja. Harhat itsessään ei ole tietenkään hyvä asia, eihän ne ihmisen perusluottamusta elämään kohenna. Mutta kun saat perusasiasi elämässäsi kuntoon ja rauhoitut, niin uskon että harhasikin häviävät silloin. Ja kaikki pelkosi poistuvat.


    • valaistunutmieli

      Itsemurha ei ole synti. Siitä ei joudu helvettiin, jota ei muutenkaan ole olemassa. Itsemurha on vapautus mutta samalla siinä menettää mahdollisuuden, jollaista ei koskaan tule toista samanlaista.

      Kuolemaa ei ole olemassa ja miltei kaikki tämän maailman asiat ovat keinotekoisia, jopa omat ajatuksemme, niin uskomattomalta kuin se voikaan kuulostaa. Elämäsi on arvokas oppitunti, jonka vietät tällä tasolla. Tämä on todella harvojen ja valittujen oikeus. Tämän todellisuuden oppitunnit ovat kaikista kovimpia ja arvokkaimpia. Negatiivisuus on avain tekijä. Tämän asian kokemalla ja oppimalla ymmärrät seuraavat oppitunnit.

      Tee miten haluat mutta muista, että päädyit mihin ratkaisuun tahansa niin mikään niistä ei ole väärä ja eikä sinua siitä tuomita. Seuraavassa elämässä koet samoja asioita mutta eri keinoin. Eteenpäin ei pääse ennen kuin asia on opittu ja se on pääsyy miksi olemme täällä ja vieläpä omasta tahdosta. Kyse ei ole siitä, ettemmekö me tätä tietäisi vaan kyse on siitä, että olemme sen tarkoituksella unohtaneet.

      Ymmärrä opittava asia ja tuskasi väistyy.

    • gods

      Vaikea sanoa tuskinpa jumala siitä tuomitsee jos muuten sisin o puhas, sairaitahan nämä papit on jotka pedofiliaa harrastaa. Jos itsemurhan tekee tai oot pedofiili kumpi pahempi miettikää

      • MedianEdustaja

        Onko pedofiilia väärin? Miksi ei saa raiskata?


    • Puhdas-sydämiset

      Joh 20:15-17 "Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet." Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja."
      (Jeesus sanoi Maria Makladeenalle kuolleita nousemisen jälkeen näin "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." Näin Jeesus ilmoitti että Jumalan luokse ei mennä noin vain)

      Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö.""

      Mt 15:17-20 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu? Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

      Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset,
      murhat,
      aviorikokset,
      haureudet,
      varkaudet,
      väärät todistukset,
      jumalanpilkkaamiset.
      Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

      • IlluminatiValehtellee

        Kaikki ovat sisimmässään viattomia. Ego ja viha eivät ole todellisia. Kuinka sellaista voisi ollakaan kun kaikki on tullut puhtaasta Jumalan rakkaudesta.


      • Ylistys-Jumalalle

        "ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi."
        "ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi".
        1 Joh 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä,
        on murhaaja;
        ja te tiedätte,
        ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
        "ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi."

        1 Joh 3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.

        Joh 3::14-> Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


      • Ierika

        Iankaikkinen elämä on katteeton lupaus tai pikemminkin uhkaus. En todellakaan haluaisi viettää viikkoa pidempään kamelikuskien seurassa. Kun vapahtava kuolema aikanaan tulee on turha kinuta jatkoaikaa.
        Suosittelen hakemaan hengenahdistukseen apua Uskontojen uhrit ry:ltä. Ei terve ihminen jumalaa tarvitse ja sairaalle siitä on vain haittaa. Vapahda itse itsesi.


      • terveusko
        Ierika kirjoitti:

        Iankaikkinen elämä on katteeton lupaus tai pikemminkin uhkaus. En todellakaan haluaisi viettää viikkoa pidempään kamelikuskien seurassa. Kun vapahtava kuolema aikanaan tulee on turha kinuta jatkoaikaa.
        Suosittelen hakemaan hengenahdistukseen apua Uskontojen uhrit ry:ltä. Ei terve ihminen jumalaa tarvitse ja sairaalle siitä on vain haittaa. Vapahda itse itsesi.

        Uskoa jos mitä ihminen tarvitsee. Oikeaa, ei vääräoppista, mitä taatusti monet tarjoavat. Ihmisillä kun on äärimmäisiä käsityksiä ihmisen olemassa olosta ja maailmankaikkeudesta tarkoituksineen.


    • Ei hätää jumalan on annettava kaikki synnit anteeksi. Jos hän ei anna niin hän ei ole jumala.

    • Ierika

      No ei tietenkään kuule koska se on ainoastaan mielikuvitusolento. Ei sieltä kannata apua odottaa eikä toisaalta antaa sen kehittää ongelmia kuten helvetinpelkoa.
      Opettele elämään vain sovusssa itsesi kanssa - se riittää.

      • ÄitiRakastaaSinua

        Otan osaa. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi.


      • näkemyserot

        Silloin varmaan sinä ja maailmankaikkeus, ihminen tunteineen on myöskin mielikuvitusta ja ainoa varmuus ja oppi. Mieti kumpi loogisempaa, sattumus vai luoja? Maailmankaikkeuden rakentaja. Alkuräjähdys? Miksi ja miten? Ja luoja ikuinen,aina ollut?


      • MaailmaaNähnyt

        Jumala auttaa sinuakin. Tai ainakin Röngän Matti negoineen.


    • Fofom

      Et joudu minnekään, lakkaat olemasta. Outo ajatus, vai mitä?

    • VitaEterna

      itsemurhakin on kokemus josta viisastuu niin, että seuraavassa elämässä ei enää tee itsemurhaa.

      • enhalualoukata

        VitaEterna, hyvä. Ei meillä maan päällä ole kuin tämä yski anoa elämä. Se viisaus tulee, jos tulee niin tämän ajan aikana jonka vietämme täällä. Jeesus Kristus on viisaus: tie, totuus ja elämä. Hänessä on lunastus ja syntien sovitus.
        Uskosi on valhetta. Ota vastaan armo ja totuus.


      • Lapsukaiset

        Älä tuomitse muita ja luule uskoasi faktaksi.


    • Jos on noin pahassa jamassa kun aloittaja, niin eikö se ole helvetti.

    • Ota avuksi tarina tulilinnusta, eli Fenix-linnusta.

      "Tulilinnun toimintaa kuvataan antiikin tarustossa monin tavoin. Sen ajateltiin esimerkiksi tuovan vieraista maista yrittejä Auringon kaupungin Heliopoliin alttarille. Sinne Feeniks rakentaa itselleen kanelipuun oksista pesän ja sytyttää sen, jolloin pesä ja lintu itse palavat roihuten tuhkaksi.

      Kolmen päivän kuluttua se kuitenkin herää uuteen elämään. Feeniksen höyhenet saatettiin kuvata kultaisiksi tai nelivärisiksi.

      Sanotaan myös, että feenikslintu tulee apuun, kun ihminen apua kipeimmin tarvitsee ja Feeniksin kyyneleet herättävän kuolleenkin.

      Roomassa Feeniksestä tehtiin imperiumin uudistuskyvyn ja elinvoiman symboli, jota kuvattiin keisariaikana rahoissa ja mosaiikeissa "

    • Eeeetu

      Kuvittele itse itellesi sopivampi ja lempeämpi Jumala. Ei ole mikään pakko omaksua toisten kuvitelmia ihmisten nöyryyttämiseksi. Vapahtaja olet sinä lauloi jo Ismo A aikoinaan.

    • UskonArvo

      Raamatussa puhutaan ihmisistä jotka toistavat raamatun sanoja ymmärtämättä niiden todellista tarkoitusta. Tunnistako tästä itsesi? Jumalan rakkaus on ehdotonta ja iankaikkista. Teittepä te mitä vain niin hän rakastaa teitä kaikkia.

      • tämä-on-Rakkauta

        Jumala rakstaa ainoastaan niitä jotka ovat tehneet parannuksen ja antaneet kastaa itsensä
        Apostolien teot: 2:38 "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. "


      • Erk-ki

        Olet ymmärtänyt väärin. Puurot ja vellit ihan sekaisin.

        Jumala rakastaa aina ja iankaikkisesti. Te itse valitsette tien mitä kuljette mutta kaikki ne vievät perille taivaaseen. Se on teistä itsestänne kiinni kuinka pitkän matkan kuljette.


    • säselviät

      Mitä kuuluu aloittaja? Oletko yhtään saanut jaksamista? Kokeile välillä ehtoollista ja meditaatiota? yuotubesta löytyy paljon rentoutusharjoituksia sekä kirjastosta kirjoja! Seitsemän mestarin tie-meditaatio on erittäin toimiva,kun harjoittelee säännöllisesti,myös samannimisenä kirjana on! Oma isäni vei hengen itseltään tai oikeastaan sen tekivät olosuhteet ja tämän maailman pahuus- pyydän-älä ole osa pimeyttä vaan käännä katseesi ja syämesi valoon-olen ollut lähellä myös itsemurhaa ja kuolemaa minäkin useasti,mutta en luovuta vielä.. Sillä jos Jumala on,Hänet voidaan löytää ja Hyvyyttä katselemalla ja ajattelemalla muutos on mahdollinen! Huuda vain Hänenpuoleensa,hän voi johtaa sinulle oikeita ihmisiä,tilanteita,oivalluksia jne..Maalaa,tanssi,juokse itsesi aivan puhki-tee jotain terveellä tavalla FYYSISTÄ,joka irroittaa sinut ajatuksistasi edes hetkeksi! Kuuntele tubesta lohdullisia virsiä,älä mitään mikä saa sinut entistä synkempiin mietteisiin-Hae kuitenkin ammattiapua,ihan terapiaa eikä mitään pikaisia lääkärikäyntejä-ne eivät auta yksinään. Voimaa ja rakkautta täältä,kuka oletkin,et ole ainoa,muista se! Vertaistuki on varmasti voimaannuttavaa kun sinulla on jaksamista,yritä säilyttää suhteellisuudentaju ja nähdä oma vastuusi tässä elämän hullunmyllyssä-pieni hyvä teko päivässä,yksi rukous ja huokaus silloin tällöin,armollisuus jota voit pyytää Jumalalta,kun itsestä ei ole enää mihinkään..Ja Hän tietää sen! Katso ihmeellistä luomakuntaa,luontodokumentteja,kuuntele klassista musiikkia,joogaa,ala vegeksi,kehitä pieniä rakkauden projekteja,sanalla sanoen: VALKEUS LOISTAA PIMEYDESSÄ JA PIMEYS EI SITÄ KÄSITTÄNYT! sytytä siis kynttilä aina kun voit <3

      • WhySoSeriouz

        Kun kävin lomareissulla thaimaassa niin kikkelini alkoi loistaa pimeässä. Nyt en pelkää enää pimeää vaan voin kulkea pesästä pesään iloisin mielin.


    • HurmaavaJoukkoitsemurha

      Miksemme perustaisi tuomiopäivän lahkoa ja tekisi sitten joukkoitsemurhaa?

      • HurmaavaJoukonItsemurha

        Arto Paasilinnan kirjan mukaan, idea on aina ajankohtainen. Elokuvasovitus tosin latteutti koko hyvän idean, lukekaa siis kirjana idea joka on mustan huumorin perusteos.


    • HyvääPääsiäistä

      Ei tarvi mennä töihin enää ikinä.

    • Mutta vakavammin: Jumala, joka lyö lyötyä, olisi melkoinen hirviö.

      • Herran.hirviöydet

      • Herranhirviöydet

        Kymmenen käskyä. Jos isä tekee syntiä lapselle, Jumala kostaa sen LAPSILLE kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. Mitä sitten, jos Jumala on hirviö? Ettekö te välitä huomata, tietää, ymmärtää ja ajatella faktoja Jumalasta, jota julistatte?
        "Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat..."
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2 moos 20&kirjat=kr


    • AutaJeesus

      Hei sinulle ja halaus! helvetin pelko oli ainoa mikä esti minua tekemästä itsemurhaa kun minulla oli todella vaikeaa. Nyt minulla on kolme ihanaa lasta ja neljäs odottaa Taivaassa, Sinne sinnittelen.haluan tavata Jeesuksen ja pienokaiseni! Välillä on onnellisempaa ja elämä hymyilee,välillä rankempaa ja vaikeampaa ja elämänhalu kateissa, mutta se saa kurottamaan Jeesusta kohti. Hän on tie totuus ja elämä, ainoa tie Isän luo ja kuoleman yli. Älä luovuta! Noista harhoistasi, ilmestyykö sinulle joku demoni? Pyydä Jeesusta antamaan kaikki syntisi anteeksi, pyydä Häntä elämäsi Herraksi. Kadu syntejäsi ja tee parannus kaikesta synnistä ja pyydä voimaa parannuksen tekoon. Täydellisiä meistä ei tule, joka päivä tarvitsemme pyytää syntejämme anteeksi, kuten isä meidän rukouksessakin opetetaan, Jos olet uskossa, voit ajaa harhat (jos ovat demoneja) Jeesuksen Nimessä ja veressä pois!Jeesus vapauttakoon sinut kaikkeen vapauteen. Lue Raamattua 1938-käännöstä joka päivä, se uudistaa mieltäsi. Lue uusi testamentti läpi. Efesolaiskirjeessä puhutaan pahuuden henkiolennoista, ja neuvotaan taistelemaan niitä vastaan. Ja rukoile-Hän kuulee sinua!Kerro kaikki asiasi rehellisesti.Etsi uskovien yhteyttä, tervehenkisten, Raamattuun uskovien. Katso vaikka Oneway.tv osoitteesta hengellisiä ohjelmia. Ne voivat lohduttaa.Jeesus on AINOA toivomme! Vaikka omistaisimme koko maailman mutta sielumme joutuisi helvettiin,se on huonompi kuin jos elämme koko elämämme masentuneina ja köyhinä mutta uskomme Jeesukseen ja pääsemme HÄNEN luokseen kerran! Päivä vain ja hetki kerrallansa. Nyt olet hajalla ja sattuu, mutta Hän korjaa ja kokoaa sinut. Herra parantaa särkyneet sydämet. Lue myös psalmi 91!Siunausta ja voimia sinulle, rukoilen puolestasi!

    • NauraaKuollakseen

      moi moi.

      • aösöslaöslsöaösl

        Olen samassa tilanteessa ja olen uskovainen.. Minulla on todella vaikeaa saatana kiusaa yötä päivää ja haluaa että tapan itseni eli joudun kadotukseen rukoilen lakkaamatta mutta tuntuu että Jumala on hylännyt minut olen saanut profetioita että Jumala minut parantaa mutta uskovaiset sanoo että pitää tehdä oma osuus ja se oli kauhea luettelo ja mä en jaksa mennä edes suihkuun uskon että Jumala päättää sen mutta Raamattu sanoo että Murhaajat ei peri taivasten valtakuntaa mutta minkäs teet kun apua ei tunnu tulevan syön lääkkeitä että pystyn edes vähän nukkumaan en uskalla edes mennä kauppaan kauhea paniikkihäiriö ja olen uskovainen.. Uskoontulo jos joku voi tuhota ihmisen elämän mielisairaalat ovat täynnä näitä tapauksia.. Toivoin että Jeesus tulisi hakemaan minut pois maailmasta mutta ei ole tullut.. En ole riivattu koska uskovainen ei voi olla Raamatun mukaan riivattu vaikka tekisi syntiäkin mutta parannus pitää tehdä miten teet itsemurhasta parannuksen et mitenkään.. Menin aivan sekaisin kun tulin uskoon ja lopulta aloin vaan juomaan ja huoraamaan kävin bordelleissa jne.. varastin kaljaa ja ruokaa ajelin kännissä jne.. sitten tajusin että olen matkalla kadotukseen ja lopetin juomisen ja olen kaksi vuotta yrittänyt palata Jeesuksen luo kuin tuhlaajapoika yhdessä rukouksessa koin Jumalan henkeä ja siinä sanottiin että olen tuhlaajapoika ja aloin itkemään mutta se oli vain siinä kotona alkoi taas kauhea henkivaltojen hyökkäys.. Jos on joitain tervehenkisiä uskovia palstalla saa soittaa ja rukoilla puolestani en kaipaa mitään puoskareita jotka alkaa ajamaan jotain henkiä ulos siinä kuitenkaan onnistumatta.. Olen todella epätoivoinen uskostani en luovu Jeesus tule pian ja auta minua vaikka askel kerrallaan en halua tehdä enään syntiä ja kaikki menestysteologit älkää vaivautuko vaan tehkää tekin parannus.. Asun Nummelassa saa soittaa 0456949190.. JEESUS AUTA OLEN HUKKUMASSA!!!!!!


      • rtytutyfi
        aösöslaöslsöaösl kirjoitti:

        Olen samassa tilanteessa ja olen uskovainen.. Minulla on todella vaikeaa saatana kiusaa yötä päivää ja haluaa että tapan itseni eli joudun kadotukseen rukoilen lakkaamatta mutta tuntuu että Jumala on hylännyt minut olen saanut profetioita että Jumala minut parantaa mutta uskovaiset sanoo että pitää tehdä oma osuus ja se oli kauhea luettelo ja mä en jaksa mennä edes suihkuun uskon että Jumala päättää sen mutta Raamattu sanoo että Murhaajat ei peri taivasten valtakuntaa mutta minkäs teet kun apua ei tunnu tulevan syön lääkkeitä että pystyn edes vähän nukkumaan en uskalla edes mennä kauppaan kauhea paniikkihäiriö ja olen uskovainen.. Uskoontulo jos joku voi tuhota ihmisen elämän mielisairaalat ovat täynnä näitä tapauksia.. Toivoin että Jeesus tulisi hakemaan minut pois maailmasta mutta ei ole tullut.. En ole riivattu koska uskovainen ei voi olla Raamatun mukaan riivattu vaikka tekisi syntiäkin mutta parannus pitää tehdä miten teet itsemurhasta parannuksen et mitenkään.. Menin aivan sekaisin kun tulin uskoon ja lopulta aloin vaan juomaan ja huoraamaan kävin bordelleissa jne.. varastin kaljaa ja ruokaa ajelin kännissä jne.. sitten tajusin että olen matkalla kadotukseen ja lopetin juomisen ja olen kaksi vuotta yrittänyt palata Jeesuksen luo kuin tuhlaajapoika yhdessä rukouksessa koin Jumalan henkeä ja siinä sanottiin että olen tuhlaajapoika ja aloin itkemään mutta se oli vain siinä kotona alkoi taas kauhea henkivaltojen hyökkäys.. Jos on joitain tervehenkisiä uskovia palstalla saa soittaa ja rukoilla puolestani en kaipaa mitään puoskareita jotka alkaa ajamaan jotain henkiä ulos siinä kuitenkaan onnistumatta.. Olen todella epätoivoinen uskostani en luovu Jeesus tule pian ja auta minua vaikka askel kerrallaan en halua tehdä enään syntiä ja kaikki menestysteologit älkää vaivautuko vaan tehkää tekin parannus.. Asun Nummelassa saa soittaa 0456949190.. JEESUS AUTA OLEN HUKKUMASSA!!!!!!

        Ystävä, kannattaisiko sinun ottaa yhteyttä Petri Paavolaan? Hän on lohduttanut monia. Hän kertoo olleensa alkoholisti ja vapautuneensa siitä uskoon tultuaan. Ehkä hän osaisi auttaa sinua. Tai joku toinen nettisaarnaaja.

        Murtuneena on hyvä olla, koska silloin karisee päältä ylpeys ja omahyväisyys, ja voi ottaa vastaan Jeesuksen rakkauden. Sääli niitä, jotka luulevat, että heillä menee niin hyvin, etteivät he tarvitse Jeesusta. Rukoile sellaisten ihmisten puolesta. Ikuisuus helvetissä on hirvittävä asia.


    • noetjoudu

      Et joudu sillä helvetti sijaitsee ainoastaan joidenkin uskovaisten mielikuvitusmaailmassa.

    • Ajatuksiatuosta

      Itse ajattelen että, yhteiskunta ei välitä yksilöstä kuin tulonlähteenä. Verojen maksajana ja muidenkin tulojen lähteenä mitä maksuja elämässä on. Se jos rivikansalainen itsensä tappaa ei juurikaan vaikuta maailman menoon kuin itsarin tehneen lähipiiri korkeintaan pohtii asiaa. Aktiivimalli on kansankurjistamisen malli Brittimalli on toinen joissa voi olla jollekin jo riittävästi syytä tehdä itsari. Netissä on keskustelua vaihtoehdoista jos siihen päätyy. Sekin voidaan ajatella tietynlaisena protestina nykyhallituksen mielivaltaista politiikkaa vastaan.

    • Jeesuksen-veren-voimalla

      Matti Nykäsen aforismi kuului jotenkin näin:
      Täällä kaikista pahinkin elämänkohtalo on kuin taivas helvetiin joutumisen rinnalla. Katso saa-tanahan se tämänkin piinan on sinulle saanut aikaan viedäkseen lopulliseen tuhoon.
      Rom 8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
      Tuskako,
      vai ahdistus,
      vai vaino,
      vai nälkä,
      vai alastomuus,
      vai vaara,
      vai miekka?
      Niinkuin kirjoitettu on:
      "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää;
      meitä pidetään teuraslampaina."

      Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
      joka meitä on rakastanut.
      Sillä minä olen varma siitä,
      ettei kuolema eikä elämä,
      ei enkelit eikä henkivallat,
      ei nykyiset eikä tulevaiset,
      ei voimat,
      ei korkeus eikä syvyys,
      eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
      joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      meidän Herrassamme.

    • Ihminen02

      En osaa vastasta mitä tapahtuu jos teen itsemurhan mutta joka tapauksessa ei kannata. Jeesus rakastaa sinua todella paljon, han sovitti syntisi ja oti tuomiosi hänen päällensä. Sitä joka uskoo häneen ei tuomita. Vaikka sinulla on nyt kuinka paha olla riippuu kiinni Jeesuksen suuresta rakkaudesta, han ei koskaan hylkää.

      Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. (Johannes 6:37)

      Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Johannes 6:40)

      Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. (Room. 8:18)

      Älä tee itsemurhan.

      Tsemppiä sinulle ♥

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe