Voisko jostain löytyö joku joka vois opettaa?

Little.Joel

Eli oon yrittäny ettii jotain henkilöä joka vois opettaa tai neuvoa magiaan liittyviä juttuja. Kaikki kiinnostaa, mut enite ehkä elementit ja shamanismi.
Oon siis kohta 17 vuotta ja vähän opetellu ite, mutta aika vähän joten oon kokematon. Kaipaisin neuvoja tai oppejajoltai hiema kokeneemmalta, mut kaikki apu kelpaa. :)

5

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingerma

      Kirjasto on hyvä paikka aloittaa ennen kenenkään oppeihin menemistä. Omasta mielestäni on parempi ensin tutkia asioita itse ja muodostaa oma näkökanta ja katsomus asioista ennenkuin antaa toisen kertoa omistansa - näin varmistuu se että oma tieto ja taito on täysin itsestäsi lätöistä.
      Monet ksymiisi teemoihin liitetyt asiat kun ovat yleensä melko henkilökohtaisia kullekin.

      Jokainen näkee ja kokee asioita eri tavoin, joten esimerkiksi sinun oma elementtisi löytyy vain ja ainoastaan itse etsimällä - kukaan ei osaa tai voi antaa sitä valmiina. Samoin shamanistiset kokemukset ovat kunkin omia. Näihin voi joku toki opastaa ja kertoa omia kokemuksiaan tai oppejaan mutta viimekädessä se olet sinä itse, jonka tulee niistä jonkinlainen kuva muodostaa.

      Olen itse jonkin aikaa sitten aloittanut oman tutustumiseni noituuteen ym. ja perhetynyt juuri kirjoitettuun tietoon sillä sekin on jonkun maailmankuvan ja käsityksen kertomusta mutta siitä ei tarvitse ottaa kaikkea omiin oppeihin. Vain se tieto mikä tuntuu sopivalta sinulle ja asettuu omaan maailmaan on tärkeää. Itse oppiminen antaa myösesimerkiksi enemmän vapautta muodostaa yhteys elementteihin. Jos olisin itse aiemmin luottanut minua opastaneisiin olisin seurannut minulle väärää elementtiä koska luotin tuolloin vain toisen näkemyksiin.

    • Little.Joel

      Kiitos Ingerma :)
      Oon lukenu erillaisia kirjoja melkein kolme vuotta, ja nyt alkaa tuntua siltä ettei enää löydy kirjasosta sellasia kirjoja mistä löytyis sellasia tietoja joita etin. Mulla on jo aika vahva näkökanta asioista ja luulen tietäväni mikä mulle se oikee elementti on, mutta tarvisin apua ja tukea sen varmistukseen.
      Nuo mitkä mainitsin ei oo todellakaan ainuut mikkä kiinnostaa, vähä kaikki on kiinnostavaa, mutta ajattelin jotain kiinnostavia mainita.
      Tiiän sen että ite pitää ottaa asioista selvää ja saada se oma näkökanta enne ku pystyy muilta ottaa oppeja silleen että siitä on hyötyä, mutta nyt alkaa siltä tuntua että voisin pystyä ottaa niitä oppeja vastaan.
      Suhtaudun lähes aina kaikkeen tietoon pienellä varauksella enkä usko kaikkea mitä mulle sanotaan. Haluun olla varma asioista, enkä juosta sen mukaa mitä muut sanoo.

      Oon tosi ilone ku joku on jo vastannu, joten kiitos vielä Ingerma! Mutta kaipaisin silti joltakin oppeja, kaiken otan vastaan. :)

    • Ingerma

      Hyvältä kuulostaa kyllä!
      Enpä silti osaa opettajan valintaa tai hakua kauheasta avittaa sillä omakin tietous on vasta kasvatusvaiheessa.. Toivottavasti löydät jonkun jolla on vielä pari uutta ässää hihassa...

    • Teologinen tiedekunta.

    • Oletko kinnostunut mustasta magiasta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe