Olenko kavereiden kynnysmatto ?

kaihollamielellä

Olen päälle 30 vuotias nainen ja tuntuu etten löydä enää luotettavia kavereita :( Teininä ja lapsena minulla oli kavereita joihin pystyi luottamaan ja kaveruus tuntui tasapuoliselta, toisin kun nyt :( Olen normaali vuorotyötä tekevä ihminen ,Mies mulla on ihana, Työ on ok ja työkaverit on tosi ihania. Mutta varsinaiset ystävät ei taida arvostaa mua.... Ohareita tehnyt 1 kaveri useamman kerran ja sitten vastaa viesteihin kun huvittaa,, Tiedän että hänellä ollut rankkaa, ja paljon olen häntä kuunnellut mutta häntä ei taas kiinnosta kuulla mun elämästä jos vaikka joskus töissä ollut huono päivä tai jms....En minä pommita häntä viesteillä, tai odota että vastaa niihin heti ,mutta jos laitan kerran viikossa 1 viestin ja hän vastaa siihen viikon päästä, ja aina ei edes vaivaudu vastaamaan niin onhan se outoa. Ottakoon itse yhteyttä jos haluaa. Itse en aio enää laitella mitään jos toista ei kiinnosta ..Hän sinkku ja tykkää juhlia. Tokkopa olen sitten liian tylsä hänen makuun..
Sitten kaveri 2 aina päättää koska nähdään :D Jos minä ehdotan jotakin päivää tai aikaa niin ei sovi. Olen tottunut että aina asiat menee hänen pillin mukaan. Ja sitten hän saattaa perua sovitun menon siitä syystä että on väsynyt kun mennyt aamupäivä virastoasioiden hoitamisessa. Tuntuu että hänelle pienetkin asiat välillä ylivoimaisia. Itse olen tullut sovittuun menoon huonojen yöunien jälkeen tai työpäivän jälkeen . Kaveri ei ole työelämässä . Lapsi on mutta hänkin on jo aika iso .No hänen oma veli sanonut mulle että asiat pitää aina mennä siskonsa pillin mukaan . En halunnut silloin uskoa sitä mutta olen sen joutunut valitettavasti huomaamaan.
3 kaveriin petyin ehkä eniten. Hänestä luulin löytäneeni sellaisen kaverin jonka kanssa sovitut asiat pitää. No joku aika sitten sovimme viettävämme illanistujaiset. Hän itse kysyi asiasta ja suunnittelimme jo iltaa täydellä teholla. Sitten hän ilmoittaa että meneekin mahdollisesti mökille tuona viikonloppuna. No ei tuosta peruuntumisesta koitunut minulle mitään haittaa taloudellisesti tai mitään sellaista mutta tuntuu oudolta että hän suunnitteli jo iltaa ja sitten yhtäkkiä halusikin mennä mökille yksinään . Ja kun itse ehdotti illanviettoa . Hän on minua vähän nuorempi ,mutta itse hänen ikäisenään jos olin sopinut jotain niin en olisi viitsinyt ex-tempore vaihtaa suunnitelmaa . Ja sitten hän sanoi vielä että hänen joku dramaattinen ex-kamunsa tekisi kohtauksen tästä mutta onneksi minä en ole sellainen. Niinpä niin. No en minä kohtausta mutta ihmettelen ... Liekö sitten tullut jostain ns parempi tarjous viettää iltaa ? Vai meneekö oikeesti mökille ? No mies onneksi lupasi viettää mun kanssa illan :D
Toki ihmiset on erinlaisia ja joillekkin ei ehkä sovitut jutut ole tärkeitä sitten. Alkaa vaan tympimään kun aina sama juttu nykyään kaikkien kavereiden kanssa. Onko minussa joku magneetti että kaikki vaan voi kävellä mun yli ? No onneksi mulla on työ ja mies mutta kyllähän nainen tarvitsee ja kaipaa edes 1 sellaista kaveria johon voisi luottaa. Siis sydänystävää. Jospa olen sitten liian kiltti tai tylsä kavereilleni ... Tuntuu että olen päälle 30 ja en osaa sanoa kavereilleni suoraan mitä ajattelen. Tulee luuseriolo. Työasioihinkin liittyvissä jutuissa olen aika kiltti ja joustava . Ikävä vaan niitä aikoja kun mulla oli luottokavereita. Mutta ne teiniajan kaverit kaikki lähti eri suuntiin ja ei niitä sitten tule nähtyä kun heillä työ,perhe ,ja eri kaupunkissa asutaan.

7

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naineeeen24

      Hei! Et ole ainoa! Kyllä välillä tuntuu, että pitäis tehä täysremontti ystävissä! En tällä hetkellä varmasti saisi uusia kun lapsen kanssa kotona olen, mutta ei se ole kivaa kun kaverit vie energiaa enemmän kuin antaa.. :(

    • frfrffrrfr4

      Ei mikään ystävyys ole tietystikään täydellinen, jokaisessa meissä on "virheemme." Itse olen omille pitkäaikaisille ystävilleni ns. katsonut läpi sormien tietyn tyyppistä käytöstä mutta jossakin kohtaa itsellenikin oli se viimeinen pisara. Siinä kohtaa kun ystävyys tuottaa enemmän pahaa mieltä, kuin iloa niin ehkä ystävyyden säilyttämisen motiiveja kannattaa miettiä.
      Itse päätin pitkäaikaisen ystävyyden henkilön kanssa, jolle tajusin olleeni kynnysmatto. Kun ystävyyden olin päättänyt niin havahduin enemmänkin siihen, että minkälaisia ihmissuhteita itselläni oli ympärillä.

      Mutta mitä tulee sinun ystäviisi, niin tämä ystävä nro 1, niin jos hänellä on rankkaa, niin tällä viesteihin vastaamattomuudella ei tarvitse olla sinun kanssa mitään tekemistä. Jos on esim. masennusta ym. niin kaikki voimat voi mennä siihen, että saa pidettyä itsensä kasassa, eikä välttämättä "kehtaa" olla edes niiden vanhojen ystävien kanssa enää samalla tavalla tekemisissä.
      Eihän se tietysti reilua sinua kohtaan ole mutta onko hänen kanssaa aiemmin ollut tasapuolinen ystävyys? Jos hän on taas aina ollut..itsekeskeinen niin ehkä parempi ettei tällaiseen henkilöön enää ainakaan itse ole enää tekemisissä. Näiden muiden ystävien kanssa ottaisin asian puheeksi.
      Itse en välttämättä hermostuisi, jos suunnitelmat muuttuvat, jos kyse ei ole tosiaan siitä, että tulee "parempi tarjous" vastaan tai, jos feidataan esim. samana päivänä.

      Olen kyllä itsekin huomannut saman, että niitä aidosti luotettavia ystäviä ei loppupeleissä ihan hirveästi löydy.

    • MistäNaisystäväMiehelle

      jospa antaisit mahdollisuuksia miespuolisille ystäville? Voisit yllättyä.

      • Meillämeninoin

        Tuossa voi olla kysymys ikään liittyvästä etääntymisestä. Ne asiat jotka ennen sitoivat yhteen kuten koulu- tai opiskelukaveruus, naapuruus, laajempi yhteinen tuttavapiiri, alkavat menettää otettaan. Tapaamiset satunnaistuvat ja vähenevät.
        Sinuna ottaisin yhtä kevyesti kuin muutkin. Kolmenkympin ikäisenä kannattaa etsiä ja vaalia parikuntien ystävyyssuhteita niin on kivaa tekemistä yhdessä. Omia ystäviä kannattaa etsiskellä harrastuksista.
        Sussa ei ole varmaan mitään vikaa sosiaalisesti, kun on onnistunut parisuhde ja työpaikan ihmissuhteetkin kunnossa. Muutos on aina aluksi raskas, mutta ei niitä vanhoja kamuja kokonaan tarvitse jättää vaikka tiivis yhdessäolo ei enää ole suhteiden edellytys. Leuka pystyyn ja uutta kohti!


    • Nicole88

      Multa lähti moni luottoystävä, kun olin todella masentunut ja sairas. Unohdin vastata viesteihin, jne. Mutta siinä sitten lähtivät, ja opin jotain kantapään kautta ihmisistä. Aloin vihaamaan itseäni, kun tajusin miten oli käynnyt. Toivon, etten ikinä enää ajattele itsestäni niin. Jouduin joteniin ojasta allikkoon.

      Hänelle, joka on saamassa lapsen. Lapset voivat tuoda uusia ystäviä, kun elämä muuttuu, ja se muuttuu hyvällä tavalla. Niin omalla kohdalla, ja mitä vierestä nähnyt, että äitiys yhdistää. Dont worry :)

    • Anonyymi

      Minulle sanoi aikoinaan eräs astrologi että älä ole kynnys-
      matto... en olekaan, ehkä karttani perusteella näin voisi olettaa mutta.. pitää huomata että kartallani on marsin ja pluton oppositio... silloin ei voi olla kynnysmatto
      ... olen vahva, päättäväinen, lujatahtoinen, aikaansaava... että vaikka mun kuu on kaloissa, en ole heikko, herkkä mut en heikko...

    • Anonyymi

      Olen ihmeissäni: mun ystäväni pääsi töistä klo 15 kuten aina, ja hänelle oli sovittu keskustelu pomon kanssa klo 16, tänään jouluaaton aattona... hän ei ehdi junaan enää mitenkään, juna lähtee puoli kuusi... älytöntä, hän ei pääse tulemaan, saa nähdä miten tässä käy... seuraava juna lähtee 19.30... idiootteja pomoja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe