W kymppiin tuli virusilmoitus eilen.

käteinenkunniaan

Käskettiin soittamaan 5 ninuutin kuluessa Mikrosoftin numeroon ettei tarvitse kytkeä irti verkosta.Ilmoituksessa luki viruksesta joka voi lähetellä koneella olevia tietoja,luotto-ym. kortista ,sähköpostiviesteistä,koneella olevia valokuvia,ym. Mikrosoftin puhelimessa puhutaan vain englantia enkä hallitse tietokonesanastoa. Onneksi en hoida pankkiasioita tietokoneella eikä minulla ole sähköpostia.Toivottavasti niistä w kympin päivityksistä on sen verran hyötyä että saavat poistettua sen viruksen. Konetta ei saanut sammutettua ennen kuin kirjoitti käyttäjänimen ja salasanan niitä kysyvään lokeroon.(Vähän mietitytti voiko niitä sinne ilmoittaa jos onkin joku valeilmoitus.)

10

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi-hyvä-ihme

      100 % varmasti feikki ilmoitus ja viruksen aiheuttama. Olet itse mennyt klikkailemaan hyväksynnän johonkin tai asentanut jotain paskaa (torrentteja, jotain ilmaisohjelmia yms.) ja siin ä on sitten tuo viruskin asentunut; ei noita itsestään tule!

      Mikä virustorjuntaohjelma sinulla on? Arvaan että joku ilmainen surkea.

      Ja älä nyt hyvä ihminen käyttäjänimeäsi ja salasanaasi tuohon laita!

    • käteinenkunniaan

      Torjuntaohjelma Windows Defender.Numero johon piti soittaa oli 0974790277. Nyt kun kirjoittaa hakusanaksi Microsoft niin tulee yhdelle riville Microsoft official support 0974790277 ,jossa varotetaan käyttämästä virusten takia. ( Ehkä juuri siksi että siihen numeroon soittavat viruksen tartuttamat)

      • Voi-hyvä-ihme

        Viesti ei ole Microsoftilta vaan koneesi on saastuttanut virus jonka asentamisessa olet täysin varmasti itse auttanut.

        Tuo kun sanoit että onneksi et hoida pankkiasioitasi tietokoneella - se todella on onni, mutta vain sen takia että nähtävästi klikkailet ja asentelet sokeasti kaikenlaista paskaa joka vaarantaa tietoturvallisuutesi.

        Pankkiasioiden hoitaminen tietokoneella on täysin turvallista mutta se vaatii edes pienen hippusen ällin käyttöä ja perusvarovaisuutta.


      • joku.aivan.muu

        Joskus halvempi on parempi. Ilmainen Linux-käyttöjärjestelmä ei kärsi viruksista ja haittaohjelmista. Linuxista on useita julkaisuversioita, mm. Mint:


        http://linuxmint-fi.info/linux-palomuuri/


        #Linux Mint on resistenssi yleisille viruksille (-exe, -dll, -wmf, -flash) ja salasanasuojauksiensa ansiosta Mintin tiedostoihin on vaikea päästä. Siksi erilliselle virustorjuntaohjelmalle ei ole ainakaan toistaiseksi tarvetta.#


    • käteinenkunniaan

      Itä-Uudenmaan poliisi varoittaa tietojenkalastelusta, jota on tehty teknologiayhtiö Microsoftin nimissä. Poliisin tietoon on tullut huhtikuun loppupuolelta asti tapauksia, joissa tietokoneen käyttäjän näytölle on ilmaantunut ilmoitus haittaohjelmasta, joka on viemässä koneelta tietoja. Ilmoituksen väitetään tulevan Microsoftin tukipalvelusta. Ilmoituksessa on 09-alkuinen puhelinnumero, johon kehotetaan soittamaan viiden minuutin sisällä.
      Poliisin mukaan kyseessä ei ole Microsoftin tukipalvelu, vaan mahdollisesti huijaus. Numerosta on vastannut englanninkielinen "tukipalvelu", joka on tarjonnut maksullista apua ja kysellyt henkilökohtaisia tietoja, kuten luottokortin numeroa

    • Rahat.pois

      Tavallinen kansalainen ei voi käyttää internettiä turvallisesti pankkiasioiden hoitamisessa. Tietoturvallisuus maksaa paljon rahaa ja aikaa kuluu suunnattomasti.

      • Jotain-rajaa

        Roskaa. Olen viisikymppinen nainen enkä todellakaan mikään IT-nero vaan aivan tavallinen kansalainen. Silti minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia hoitaa pankkiasioitani netissä. Tilit kolmessa eri pankissa (koska vietän osan vuodesta ulkomailla) ja hoidan kaikki raha-asiat netissä. En edes muista milloin viimeksi jouduin menemään pankkiin.

        Minulla on F-Securen "Internet Security" ohjelma joka maksoi muistaakseni 99 euroa ja sillä rahalla suojaa viisi eri konetta kolmen vuoden ajan. Asennukseen meni aikaa kymmenen minuuttia jos sitäkään, ja siinä kaikki; mitään muuta vaivaa siitä ei ole ollut. Eli se siitä "maksaa paljon rahaa" ja "aikaa kuluu suunnattomasti".

        Huom! Tämä vaatii minulta sen verran oman järjen käyttöä ja viitseliäisyyttä, että kun kone kysyy "Se ja se haluaa tehdä koneellesi muutoksia, sallitko" niin EN automaattisesti salli vaan katson mitä olen asentamassa!

        Ja kun tulee joku pop-up ikkuna joka ilmoittaa minun voittaneen jotain, ja pyytää puhelinnumeroa, niin ei, en laita sitä.

        Nämä muutamat perusjutut kyllä osaa jokainen ihan tavallinen kansalainen.


      • Rahat.pois
        Jotain-rajaa kirjoitti:

        Roskaa. Olen viisikymppinen nainen enkä todellakaan mikään IT-nero vaan aivan tavallinen kansalainen. Silti minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia hoitaa pankkiasioitani netissä. Tilit kolmessa eri pankissa (koska vietän osan vuodesta ulkomailla) ja hoidan kaikki raha-asiat netissä. En edes muista milloin viimeksi jouduin menemään pankkiin.

        Minulla on F-Securen "Internet Security" ohjelma joka maksoi muistaakseni 99 euroa ja sillä rahalla suojaa viisi eri konetta kolmen vuoden ajan. Asennukseen meni aikaa kymmenen minuuttia jos sitäkään, ja siinä kaikki; mitään muuta vaivaa siitä ei ole ollut. Eli se siitä "maksaa paljon rahaa" ja "aikaa kuluu suunnattomasti".

        Huom! Tämä vaatii minulta sen verran oman järjen käyttöä ja viitseliäisyyttä, että kun kone kysyy "Se ja se haluaa tehdä koneellesi muutoksia, sallitko" niin EN automaattisesti salli vaan katson mitä olen asentamassa!

        Ja kun tulee joku pop-up ikkuna joka ilmoittaa minun voittaneen jotain, ja pyytää puhelinnumeroa, niin ei, en laita sitä.

        Nämä muutamat perusjutut kyllä osaa jokainen ihan tavallinen kansalainen.

        Kyllä Sinä olet älykäs ja muutenkin onnekas, varmaan kaunein. Onnittelut, että viela ulkomaillakin olet käynyt


      • Jotain-rajaa

        Minun kaltaisiani ihmisiä, eli heitä joilla ei ole minkäänlaisia ongelmia hoitaa pankkiasioita turvallisesti netissä, on kuitenkin massiivinen enemmistö. Väite "Tietoturvallisuus maksaa paljon rahaa ja aikaa kuluu suunnattomasti" ei yksinkertaisesti ole totta. Valitan että sinun ymmärryksesi ei riitä tähän. Älä kuitenkaan oleta että muut "tavalliset kansalaiset" ovat yhtä kädettömiä.


      • Rahat.pois
        Jotain-rajaa kirjoitti:

        Minun kaltaisiani ihmisiä, eli heitä joilla ei ole minkäänlaisia ongelmia hoitaa pankkiasioita turvallisesti netissä, on kuitenkin massiivinen enemmistö. Väite "Tietoturvallisuus maksaa paljon rahaa ja aikaa kuluu suunnattomasti" ei yksinkertaisesti ole totta. Valitan että sinun ymmärryksesi ei riitä tähän. Älä kuitenkaan oleta että muut "tavalliset kansalaiset" ovat yhtä kädettömiä.

        Pistä linkkiä tietolähteeseesi. Vai ihan itsekö olet keksinyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe