Peseeköhön enää kukaan lattiotaan

ainaainaaina

ns. "kontaten tai siis rievulla tms. kädellä itse puhdistaen eikä esim. mopilla tai muulla vast. seisten ja kävellen? Minä pesen ihan tarkkaan, laskeutuen alas sutaamaan, hyvä tulee.

54

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1lesken

      Sotamies oli tullut kotilomalle sotatantereelta ja vaimo luuttusi sängynalustaa kontaten persiit pystyssä. Mies totesi ovelta "vaara ohi, omat koneet". Lesken

      • mun.temppelini

        Ei tulisi mielenkään kontata. Joka toinen viikko imuroin joka toinen viikko nihkeän kostealla rätillä pyyhin. Sama lastamoppi ottaa myös lattialistat.


    • Heiluen-hyvä-tulee

      Nykyaikana tilataan kotisiivooja jolla on ammattivälineet. Se maksaa jolla on pätäkkää.
      Toisekseen kyllähän siivouskamat on jo sellaisella tasolla ettei laiskimmankaan kotiherran tai hengettären tarvitse kumarrella, ellei selässä ole noidannuoli tai muuta häikkää.
      Itte ostan vain ammattivälineitä, en markettien sikahintaisia muovipaskoja. Ammattivälineetkin maksaa mutta kestävät mummoilta monenteen sukupolveen.

    • vamppu

      Ei tule mitään rievulla luutuamisesta kun on polvet niin arat. Sitäpaitsi onhan se nyt paljon miellyttävämpää siivota selkä suorana pitkävartisilla välineillä.

      • ainaainaaina

        Joo mutta ei saa jalkalistoja ja reunoja ja nurkkia niin hyvin.


      • Polveteivätkestä

        Etkö osaa kumartua sen verran että listatkin tulevat puhtaiksi? Se on ihan eri asia kuin kontata.


      • siilenä

        Laita polvisuojat.


      • Hyväsiivoamaan-kin

        Mimmosetkohan ne ovat? Mutta hyvällä välineellä seisoma-asennossa on ihan kiwa luuttaa plaattiaa. Ja silloin kun sen teen, mein lattialta voisi vaikka nuolla.


      • siilenä
        Hyväsiivoamaan-kin kirjoitti:

        Mimmosetkohan ne ovat? Mutta hyvällä välineellä seisoma-asennossa on ihan kiwa luuttaa plaattiaa. Ja silloin kun sen teen, mein lattialta voisi vaikka nuolla.

        Esimerkiksi rullaluistellessa käytettävät käy tai sitten varppina jossan k-raudassa esimerkiksi voi löytyä sellaiset konttaustyöhön tarkoitetutkin. Tai kätsä konttaaja tekee selliiset itse :D.


    • En varmasti konttaa. Nykyisin on monenlaisia siivousvälineitä, puhdasta tulee.
      Jos haluaa tehdä vaikeimman kautta yksinkertaisen työn niin voihan sitä kontata. Tunsin naisen joka viimeisteli nurkat hammasharjalla. Saakohan loppupelissä kirkkaamman kruunun. Yleensäkin monet naiset tekevät paljon turhaa työtä siivoamisensa kanssa, senkin ajan voi käyttää mielkkäämpään.
      Siivoan kun näen tarvetta, ei ole siivouspäivää, en usko että kukaan voi sanoa kotiani epäsiistiksi.

      • Pölyä.aivoissa

        Entinen naapurikin raahasi topatut nojatuolinsa parvekkeelle ja tamppasi rottingilla niitä aikansa. Hikipääsä huhki niitä sisälle takaisin ja huohotti mennessään: "Ei tullut yhtään pölyä!"

        Stahanovilaisuus on monella verissä.


      • Heh-heh-heee

        Kiits päivän hörähdyksestä.


    • seniori246810

      Jos moppi tai vast. löytyy sitä käytän, muutoin sit tietty täytyy kyykkiä vaikka selkä ja polvet ei kestä, toisilla nekin paremmas kunnos ei konttaus sovi kaikille toiset taasen konttaa aina, kukin olotilansa ja vointinsa mukaan ja taatusti tulee silti puhdasta,.

    • Huono näkö suojelee liian tarkalta luuttuamiselta.
      Isoimmat tahrat ja villakoirat näen valitettavasti ilman silmälasejakin.

    • Onko.niin.tärkeetä

      Pesen silloin tällöin nurkat ja lattialistat kontaten rätillä, joskus jopa siirrän huonekalun pois. Muuten kevyellä mopilla selkä suorana. Asumme mieheni kanssa eri asunnoissa. Siivosin kerran hänen luonaan. Nurkat olivat pyöreät kun hän oli aina pessyt mopilla. Mutta voi sitä niinkin... pärjään siellä hyvin enkä enää katsele nurkkiin.

      • siilenä

        Jotkut pesee listat hammasharjalla.


    • turruuttaa

      Pölyä tulee mahdottoman paljon. Otan lattiat kahdesti viikossa jollain. Väliin imurilla, tomuliinalla mopin kanssa tai toisena kertana kostealla. Pistän ammatti-ihmisten käyttämän (muinoin semmoisia laitoksissa ainakin) lastan ympärille kostean pyyhkeen tai sitten levymopilla jossa mikrokuituinen pyyhin. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa.
      Joskus haaveilen avarista ja väljistä tiloista, mutta niitä tuskin saan. Pikkumökissä on puolensa siinäkin.

      • Vähenpi-helponpi

        Miksi haaveilet avarista ja väljistä tiloista? Ylimääräistä työtä ja huolehdittavaa.
        Kannattaa olla onnellinen pikkumökistä, niissä on aito nostalgia.
        Itselläkin sellainen vapaa-ajam paikkana. Saatan muuttaa sinne jonain päivänä.


      • KonMari-MarieKondo

        Avaraa ja väljäähän on vaikka kuinka pienissä tiloissa, kun keräilee roinaa vähemmän nurkkiinsa. Siivouspäivä on paaaljon helpompi kun kaikki ylimääräinen krääsä on poissa tieltä ja edestä - aina.


      • eppu2
        KonMari-MarieKondo kirjoitti:

        Avaraa ja väljäähän on vaikka kuinka pienissä tiloissa, kun keräilee roinaa vähemmän nurkkiinsa. Siivouspäivä on paaaljon helpompi kun kaikki ylimääräinen krääsä on poissa tieltä ja edestä - aina.

        Eikä kaikkea tarvitse yhteen pötköön hosua.
        Itse usein teen niinkin, että yks päivä imuroin toisena pyyhin pölyt.
        Jaksaisin kyllä hosua, mutta se on ihan turhaa, kun ei ole kiire.


      • Vähemponparemp
        Vähenpi-helponpi kirjoitti:

        Miksi haaveilet avarista ja väljistä tiloista? Ylimääräistä työtä ja huolehdittavaa.
        Kannattaa olla onnellinen pikkumökistä, niissä on aito nostalgia.
        Itselläkin sellainen vapaa-ajam paikkana. Saatan muuttaa sinne jonain päivänä.

        Vähempi on aina vähän helpompi.


      • turruuttaa
        KonMari-MarieKondo kirjoitti:

        Avaraa ja väljäähän on vaikka kuinka pienissä tiloissa, kun keräilee roinaa vähemmän nurkkiinsa. Siivouspäivä on paaaljon helpompi kun kaikki ylimääräinen krääsä on poissa tieltä ja edestä - aina.

        Voi KonMari, minä niin mielelläni vähentäisin roinaa, mutta toinen on varsinainen rojun säästäjä. Kun hänen vanhaa kotiansa tyhjennettiin, sieltäkin tuli roinaa, tuli myös omaisten hoitopaikoista jne. Kirjahyllyssäkin pitää olla koreja täynnä pikkuroinaa.
        Väljiä lattiatilojakin olis niin mukava huidella mopilla. Minulla muuten silläkin tulee paljon kumartelua kun olen vähän väliä huuhtomassa pyyhintä.


      • Tomutta

        Mistä sitä pölyä noin tulee?
        Minä olen huomannut, että kesämökillä ei juuri lainkaan ole huonepölyä, vaikka luulisi, että puiden siitepölyt pääsisivät sisäilmaan. Kaupunkioloisa riittää, kun lattiat on imuroitu säännöllisesti. Ei pölyä juuri ole huonekaluilla.


    • Lemmenkäinen

      Levankilla keittiön klinkkerilattiaa jouluks ja juhannukseks :)

      • Entunne-entiedä

        Mikä on "levanki" ?


      • Lemmenkäinen

      • Metkaharjain

        No onpa oudon näköinen lakaisin. Sillähän jää keskikohta plaattiasta likaiseksi tai roskaiseksi. Miksi osa jouhista on keskeltä lyhyempiä?


    • Kuten Ancelina jo vihjaisi.
      Minäkin alan etsiä siivoamiseen jotain huonoa näköä.
      Luulisin sellaista löytyvän pilailu-puodeista.
      Lisko-piilarit?
      Sairaan vihreät kapealla rakosella?
      Kameleontti-kartiot?
      Toisella linssillä katsoo toiseen suuntaan kuin toisella?
      Rapu-tapitit?
      Näkö huojuu tappien päässä minne sattuu?

      H.

      • hunksz

        Ota kuitenkin tuollaiset tekeleet silmiltäsi pois, kun kaipuuriimejä musaketjuusi kirjoittelet, saattaapi kauniit sanat oudosti vääntyillä.
        Tytöt varmaan ei siitä tykkää, luulevat että heitä pois lykkäät.
        ( Minä en välitä, kun olen tottunut huojuntoihin)


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Ota kuitenkin tuollaiset tekeleet silmiltäsi pois, kun kaipuuriimejä musaketjuusi kirjoittelet, saattaapi kauniit sanat oudosti vääntyillä.
        Tytöt varmaan ei siitä tykkää, luulevat että heitä pois lykkäät.
        ( Minä en välitä, kun olen tottunut huojuntoihin)

        "Ancelina"

        Niin kai, kiva kuitenkin on saada silmiinsä hymyilevä naama.
        Hymiökö se on?
        Laitan tähän videon matkastani kaukaisuuteen.
        Vähän meni lailasta-laitaan.
        Äänet koville sitten, Suur-ajot lähestyvät.
        Arctic-rallykin siintää horisontissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=SDjzvon8ck8

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Niin kai, kiva kuitenkin on saada silmiinsä hymyilevä naama.
        Hymiökö se on?
        Laitan tähän videon matkastani kaukaisuuteen.
        Vähän meni lailasta-laitaan.
        Äänet koville sitten, Suur-ajot lähestyvät.
        Arctic-rallykin siintää horisontissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=SDjzvon8ck8

        H.

        hunksz

        Missä sinä hymyileviä naamoja näet?
        Kiitos filmistä, ihan kuin olisi meidän kylätiellä ajellut.
        Nyt kuulokin taas tuntuu toimivan, "mä kestän mitä vaan" :)


    • siilenä

      Riippuu neliöistä. Jos on kyseessä 37 neliön yksiö, saatan kontatakin. Jos taas 120 neliön omakotitalo, kyllä jää konttaamati.

    • Kai sitä kuolinvuoteellaan ajattelee että on antanut kaikkensa taistelussa villakoiria vastaan. Voi hyvillä mielin nukahtaa pois kun nurkatkin on jynssätty viimeisen päälle. Varmaan vähän jää harmittamaan että kuinka nurkkien käy kun ei ole enää paikalla. Aneeksi kun olen hieman ilkeä, jokainen tehköön miten haluaa ja viitsii.
      Katsoin ihan varta vasten nurkkiani, ei siellä mitään pinttynyttä näkynyt, otan imurin putkella nurkat listat puhdistuu hyvin hieman kostealla lankamopilla silloin tällöin, muuten käytän mikrokuitumoppia vähän kosteana, kuivana sillä lähtee pölyt hyvin sänkyjen alta.

    • Elämä on aivan liian lyhyt olemaankontaalla keittiön lattialla rätti kädessä Imuroin, lakaisen ja pyyhin kostealla. Kerran viikossa, useammin jos näkyy villakoiria. Siivoan imurilla pois murut olohuoneen matolta ja hiekan eteisestä kun pojat ovat käyneet.
      Nää meidän miehet veisivät mun mielentilatutkimukseenjos ne näkisivät mun kontallaan pylly pystyssä jynssäämässä lattioita.

      • ainaainaaina

        Ei niitä "jynssätä tarvi meillä ainakaan, kunhan pyyhkii rievulla.


      • ainaainaaina kirjoitti:

        Ei niitä "jynssätä tarvi meillä ainakaan, kunhan pyyhkii rievulla.

        En epäile yhtään etteikö hyvää tulisi jos menee polvilleen lattiatasolle ja pyyhkii kostealla. Ennenvanhaan jynssättiin kait oikein juuriharjalla tuvan lattioita ja se olipiikojen ja mökin tyttärien ja emäntien velvollisuus pitää lattiat puhtaina.
        Minullla vastustaa jo tuo polvillaan konttaamisen ajatus. Elämä on aivan liian lyhyt olemaan polvillaan lattialla rätti kädessä.


      • ainaainaaina
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En epäile yhtään etteikö hyvää tulisi jos menee polvilleen lattiatasolle ja pyyhkii kostealla. Ennenvanhaan jynssättiin kait oikein juuriharjalla tuvan lattioita ja se olipiikojen ja mökin tyttärien ja emäntien velvollisuus pitää lattiat puhtaina.
        Minullla vastustaa jo tuo polvillaan konttaamisen ajatus. Elämä on aivan liian lyhyt olemaan polvillaan lattialla rätti kädessä.

        En teekään sitä niin että polvilleni vaan äkkiä pyyhin pää alaspäin ja siirryn nopeasti paikasta toiseen, kätevää. Vaikka olen 61 vuotias pystyn sen tekemään ihan hyvin, ei käy kuinkaan. Ja tästä en kerro kuten joku jo ilkeili, että kehuskelisin, kunhan keskustelen palstalla. Ei tarvitse heti sitä asennetta lukijan ottaa, että "sädekehää pään päälle, ymv. Kunhan rohkenin kysyä. Onko se niin, että tämäkin sivuaa vanhaa lausetta: "kellä onni on se onnen kätkeköön, siis sanonnan ideaa sivuaa...:)


      • ainaainaaina kirjoitti:

        En teekään sitä niin että polvilleni vaan äkkiä pyyhin pää alaspäin ja siirryn nopeasti paikasta toiseen, kätevää. Vaikka olen 61 vuotias pystyn sen tekemään ihan hyvin, ei käy kuinkaan. Ja tästä en kerro kuten joku jo ilkeili, että kehuskelisin, kunhan keskustelen palstalla. Ei tarvitse heti sitä asennetta lukijan ottaa, että "sädekehää pään päälle, ymv. Kunhan rohkenin kysyä. Onko se niin, että tämäkin sivuaa vanhaa lausetta: "kellä onni on se onnen kätkeköön, siis sanonnan ideaa sivuaa...:)

        :)
        jatketaan sitten vanhoilla sanaparsilla "jokainen tulee onnelliseksi omalla uskollaan" Olen sinua melkein kymmenen vuotta vanhempi ja pystyisin varmaan kumartelemaan rätin kaa lattialistoihin saakka eikä kävisi mitenkään. Pikkasen asennekysymys, minulla.


      • ainaainaaina kirjoitti:

        En teekään sitä niin että polvilleni vaan äkkiä pyyhin pää alaspäin ja siirryn nopeasti paikasta toiseen, kätevää. Vaikka olen 61 vuotias pystyn sen tekemään ihan hyvin, ei käy kuinkaan. Ja tästä en kerro kuten joku jo ilkeili, että kehuskelisin, kunhan keskustelen palstalla. Ei tarvitse heti sitä asennetta lukijan ottaa, että "sädekehää pään päälle, ymv. Kunhan rohkenin kysyä. Onko se niin, että tämäkin sivuaa vanhaa lausetta: "kellä onni on se onnen kätkeköön, siis sanonnan ideaa sivuaa...:)

        En todellakaan halunnut olla ilkeä. Olen oikeasti kummastellut pölyttömien mattojen hakkaamista vain sen takia että juuri sinä päivänä se on tehtävä, ja kaikkea turhaa siivoamista. Kuten joku kertoi täällä että ensin kannetaan nojatuolit parvekkeelle ja pieksetään niitä olan takaa, sitten todetaan ylpeänä että eipä tullut yhtään pölyä.
        Olen muistaakseni kuullut että muualla maailmassa tällaista ulos ja sisään rahtaamista ei juuri harrasteta. Ainakaan suurkaupungin keskustassa ei sellaiseen olisi mahdollisuutta.
        Vaikka haluaisin en tykkää kontata polvillani, toinen polvi ei sellaisesta tykkää.


      • ainaainaaina
        mielikki.mummo kirjoitti:

        En todellakaan halunnut olla ilkeä. Olen oikeasti kummastellut pölyttömien mattojen hakkaamista vain sen takia että juuri sinä päivänä se on tehtävä, ja kaikkea turhaa siivoamista. Kuten joku kertoi täällä että ensin kannetaan nojatuolit parvekkeelle ja pieksetään niitä olan takaa, sitten todetaan ylpeänä että eipä tullut yhtään pölyä.
        Olen muistaakseni kuullut että muualla maailmassa tällaista ulos ja sisään rahtaamista ei juuri harrasteta. Ainakaan suurkaupungin keskustassa ei sellaiseen olisi mahdollisuutta.
        Vaikka haluaisin en tykkää kontata polvillani, toinen polvi ei sellaisesta tykkää.

        Minä en tee turhaa työtä, en ikinä veisi pölyttömiä pihalle.


    • Heikunkeikku

      En tiedä muista ihmisistä, mutta meikäläinen ei konttaile rättiä heilutellen.
      On hyvät pelit ja vehkeet, joilla voi kluututa lattiat putipuhtaiksi.
      Siinä ei kauaa aikaa nokka tuhise, kun fletasee menemään.
      Imurin raahaaminen eri kerroksiin on vietävän tympeetä. Kuinkahan se onkin niin tympeetä.
      Mulla on ylipitkä letku imurissa. Alkuperäinen meni rikki ja kävin ostamassa uuden letkun ja myyjä antoi ison pätkän ylimääräistä letkua ilmatteeksi. Ensteks olin tyytyväinen, mutta sitten kun ekan kerran aloin imuroimaan, niin huomasin, että ei se välttämättä niin tyytyväisyyttä tuonutkaan.
      Portaissa saa astella varovasti, ettei letku sotkeennu kinttuihin.
      Olisi vähemmän mukavaa kupsahtaa portaitten yläpäästä alapäähän.

      • Mulla on kaksi imuria, yksi yläkerrassa ja toinen alakerrassa. (kun kaksi huushollia lyö hynttyyt yhteen niin siitä on arvaamattomia seurauksia: esimerkiksi toi että kaikki juttuja tulee tuplat. Mä nykyisin leuhkin elintasollani sillä että ennen vanhaan mulla oli kaksi juustohöylää yksi kovalle juustolle ja yksi pehmeälle; nyt olen "rikastunut" niin että juustöhöylien lukumäärä on lisääntynyt kuuteen.)


      • Heikunkeikku
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mulla on kaksi imuria, yksi yläkerrassa ja toinen alakerrassa. (kun kaksi huushollia lyö hynttyyt yhteen niin siitä on arvaamattomia seurauksia: esimerkiksi toi että kaikki juttuja tulee tuplat. Mä nykyisin leuhkin elintasollani sillä että ennen vanhaan mulla oli kaksi juustohöylää yksi kovalle juustolle ja yksi pehmeälle; nyt olen "rikastunut" niin että juustöhöylien lukumäärä on lisääntynyt kuuteen.)

        Mulla ei olisi paikkaa usealle imurille. Kun muutin tähän asuntoon, niin keskikerroksessa olevan siivouskaapin muutin normaaliksi tankokaapiksi, jonne voin sievästi pistää henkareille kuteita roikkumaan.
        Pesuaineet, pullot ja purnukat, on isossa korissa saunan lattialla. Imuri puolestaan asuu täällä ylimmässä kerroksessa, jossa se ei heti ole näkösällä, kun sisään astuu.

        Meinasin imuroida aamulla, mutta juuri tuon raahaamisen takia alkoi tympimään ja päätin istahtaa tietokoneen äärelle rupattelemaan. Ja koska rupattelen, niin enhän sitten voi imuroida. Näin helppoa on tämä asioiden siirteleminen:)


    • Näillämennäännyt

      Niinkuin joku tuossa aiemmin kirjoittikin, on todella helppo siivota avarassa huushollissa ,missä on vain tapeelliset huonekalut, eikä mitää keräilykamaa, ihanan avaraa. Siellä pesen lattiat yli sata neliöä sellaisella pitkävartisella lapuskalla mikroliina päällä, tosi helppoa,,,,,,ensin on toinen imuroinut.
      Mutta,mutta täällä vakikodissa , jossa on asuttu jo yli 30v ,,,siivaminen on 100% työläämpää- pitää kyykkiä ja kontata.Meitä ,kun on kaks ,ei käy , että laitan huushollin avarammaksi,,,pitää kuunnella tuota ukonkin mielipidettä.
      Sit käy siivooja ,jos laiskistun tuohon jumppaan, nyt otan sen vielä kuntoiluna.

    • siivooooojjaat

      Kyllä nykyään on pelit ja vehkeet, näissäkin hyvät vanhat poistuu ja tilalle usein tulee huonoja. Ulkopaikalla
      muovi-matto koska valo muuttaa värejä (siirrettävät lasiseinät ja eristävä muovikatto valon läpäisevä. Eristys alla 30 cm ala 20 m2..

      Kyllä vain polvillaan pitää olla jos puhdasta tulee.

    • reppuriika

      Minä pesen kontaten rievulla. Kuuraan harvemmin, mutta teen sen sitten perusteellisesti rätillä pienoja ja nurkkia myöten. Pinta-alaa ei ole niin paljon etteikö kontata jaksaisi.

    • puhdastatulee

      Minäkin pesen välillä rätillä keittiön lattian kontaten. Tulee siistimpää jälkeä.

      • Plus_60_mies

        Sama homma. Konttailen ja kyykyssä puuhaten. Ja vallan hyvällä mielellä. Siivoaminen ei saa olla pakkopullaa. Perinteinen ämpäri ja räsy menetelmä. Pääsee kivasti sähköhellankin taakse. Vedän hellan eteen ja sitten sieltä takaa putsaan lattian ja myös hellan posket. Ei sellaista hommaa voi millään mopeilla tehdä fiksusti. Köökin lattialla ja jalkalistoilla on välillä roiskeita. Niitä pitää pikkasen jynssätä. Perinteisellä konttailusysteemillä saa jämät kivasti pois. Konttailu ja kyykkiminen ei pukkaa edes hikeä päälle kun olen hyväkuntoinen ja notkeakin. Jos olisi vaivoja niin sitten voisi olla toinen ääni kellossa. Tuo kyykkiminen ja konttailu on myös hyvää kuntoliikuntaa. Kun räsyn puristaa kuivaksi saa kourat ja sormet voimailua.


      • Ahkera-L-i-a

        Konttaaminen vaatii vahvoja polvia. Kaukaisina männävuosina kun tein lattiapesun sillä lailla, niin joka kerran jälkeen toinen polvi paisui ja jäykistyi. Ja kun lähdin vaikkapa istuma-asennosta liikkeelle, niin polvi jäi paikoilleen. Se oli pirullista ja niinpä lattioiden pesutapa muuttui terveellisemmäksi. Eikä yhtään huonommaksi.


    • ainaainaaina

      oho, muutkin tekee niin, vaikka täällä melkein kohta hyvä ettei uhattu jollai kun itse tällaista kerroin, ainakin ilkeitäkin sanottiin...:)

      • luutturi

        Kun kerran muutkin uskalsi tunnustaa, niin minäkin ;)
        Kylppärin lattian kyykkäämällä pesen, koska wc-pytyn takaakin kontaten pestävä. Samalla koko kylppäri.


      • ainaainaaina
        luutturi kirjoitti:

        Kun kerran muutkin uskalsi tunnustaa, niin minäkin ;)
        Kylppärin lattian kyykkäämällä pesen, koska wc-pytyn takaakin kontaten pestävä. Samalla koko kylppäri.

        ai, ja muutkin tekee niin, ja minua vain haukuttiin ja muutkin niin tekevät kurkki jostain nurkantakaa, eikä uskaltaneet sanoa. Näinhän se kiusaaminenkin tapahtuu esim. työpaikoilla, ei uskalleta puolustaa ja mennä sorretun, kidutetun puolelle!


      • luutturi
        ainaainaaina kirjoitti:

        ai, ja muutkin tekee niin, ja minua vain haukuttiin ja muutkin niin tekevät kurkki jostain nurkantakaa, eikä uskaltaneet sanoa. Näinhän se kiusaaminenkin tapahtuu esim. työpaikoilla, ei uskalleta puolustaa ja mennä sorretun, kidutetun puolelle!

        Täytyy kyllä tunnustaa, että luin vain 4.5. kirjoitetut kommentit. Täytyypä selata koko ketju läpi. Mitäs kiusaamista siinä on, että joku tekee siistiä työtä. Höh!


      • loitttsuh
        luutturi kirjoitti:

        Täytyy kyllä tunnustaa, että luin vain 4.5. kirjoitetut kommentit. Täytyypä selata koko ketju läpi. Mitäs kiusaamista siinä on, että joku tekee siistiä työtä. Höh!

        no, älä ole noin naivi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe