Omani nukkui pois 22.03.2017

SannaLopakka

Xeroge's Olivia "Donna" nukkui 22.03.2017 kotonaan ikiuneen. Donna oli pois nukkuessaan vain 7v 9kk ikäinen. Donnan lonkat- ja kyynäreet kuvattiin 03.02.2012 (tuloksein B/C (eläinlääkärin veikkaus) ja 0/1 (eläinlääkärin veikkaus) ) A/A ja 0/2), Donnan ollessa 2v 8kk. Donnan selkä kuvattiin virallisesti 14.03.2013 (kuvia ei lähetetty Kennelliittoon henkilökohtaisista syistä) tuloksein SP4, Donnan ollessa 3v 9kk ikäinen.

<3 Nyt on Donnan hyvä olla <3

Xeroge's Olivia s. 08.06.2009 - k. 22.03.2017

Niin äkkiä lähdit.
Varoitit hetken ennen.
Halunnut et rakkaittesi
itkevän hupenevaa aikaa.
Tulit ovelle vastaan,
varjonasi ystäväni,
pinnistit voimasi tervehdykseen,
kuin se tärkeintä maailmas ois.
Kadun niin paljon.
Hetkiä, joina en sulle löytänyt aikaa,
jota luulon olevan loputtomiin.
Kun vein sinut kävelylle tienlaitaan
sen sijaan että olisin vienyt metsään,
jonka tuoksuja niin rakastit.
Olisit ansainnut sen.
Yhden minä tiedän,
me tapaamme vielä.
Tässä maailmassa kenties,
jos sielumme vaeltavat.
Jos taivas on totta,
sinä odotat minua siellä,
mitä olenkaan vailla ilman lämpöäsi...

12

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapparakalpa

      Tappara-KalPa. Tiukkaa vääntöä Hakametsässä.

    • Sielueivaella

      Aloittajalle: sielut eivät vaella. Yritä uudestaan, mutta muista faktat.

    • Mätänee

      "<3 Nyt on Donnan hyvä olla <3 "
      Kuolleiden ei ole hyvä olla.

    • Eläinlääkärien luustoarvioilla voi heittää vesilintua. Omallani piti olla LTV4, tuli takaisin Kennelliitosta arvosanalla LTV0 - omaell ei osannut pluslaskua :D Noh, koiraharrastus jatkuu entisellään...

      • SannaLopakka

        Yleistäminen on turhaa. Jos on pätevä eläinlääkäri, niin kyllä se osaa kuvista kertoa mitkä on tulokset. Tosin lonkkien- ja kyynäreiden tulokset menivät pielään omalla ellilä. Ja itse eläinlääkäri sanoi, ettei hän lähettäisi kuvia Kennelliittoon. Sain itse päättää, lähetänkö vaiko en. Ja en halunut lähettää henkilökohtaisista syistä. Eläinlääkäri oli vain sitä mieltä ettei kuvia enää tarvitse ottaa (vuosi taaksepäin).

        Onnea sinulle, kun saat vielä jatkaa koirasi kanssa yhteistätaipalettanne.

        Itselläni se päättyi tämän koiran osalta, harmillisesti. Onneksi on vielä tuo 9v sekarotuinen koiruus, jonka kanssa yhteinen taipaleemme vielä jatkuu.


      • SannaLopakka kirjoitti:

        Yleistäminen on turhaa. Jos on pätevä eläinlääkäri, niin kyllä se osaa kuvista kertoa mitkä on tulokset. Tosin lonkkien- ja kyynäreiden tulokset menivät pielään omalla ellilä. Ja itse eläinlääkäri sanoi, ettei hän lähettäisi kuvia Kennelliittoon. Sain itse päättää, lähetänkö vaiko en. Ja en halunut lähettää henkilökohtaisista syistä. Eläinlääkäri oli vain sitä mieltä ettei kuvia enää tarvitse ottaa (vuosi taaksepäin).

        Onnea sinulle, kun saat vielä jatkaa koirasi kanssa yhteistätaipalettanne.

        Itselläni se päättyi tämän koiran osalta, harmillisesti. Onneksi on vielä tuo 9v sekarotuinen koiruus, jonka kanssa yhteinen taipaleemme vielä jatkuu.

        Ainoat luustokuvion arviointiin pätevöityneet löytyvät Kennelliiton omilta listoilta. Heitä on 2 kpl. Muiden mielestä koirani kyynärät ovat 1/0 (todellisuudessa 0/0), selkä LTV4 (todellisuudessa LTV0) ja lonkat A/B (todellisuudessa C/C).

        Silmätarkin yhteydessä on löytynyt distichiasista ja ei ole löytynyt, ektooppista ciliaa on ja ei, kyynelkanavat toimivat normaalisti ja eivät toimi. Eläinlääkäritoimintaa on tullut seurattua pidemmän aikaa useamman kunnan alueella. Epäluotettavia lausuntoja on enemmän kuin luotettavia - ainoa yksimielisesti tehty terveystulos koskee 0/0 polvia. Yleistäminen ei siis ole turhaa. Perhana, minulle on myyty lääkkeetkin terveen koiran lääkintään!

        Harjaantumattomien arvioijien takia lausunnoille ei pidä antaa enempää painoarvoa kuin ne ansaitsevat. Eli pelkästään validoivat koiran jalostuskäytön/intensiiviharjoitukset. Koiran kivun voi nähdä, ja sen mukaan pitää toimia. Kuten ilmeisesti teitkin.


    • Callisto

      Miten nämä kuvaustulokset liittyy koirasi poisnukkumiseen?

      • SannaLopakka

        Tarkoitatko lonkka- ja kyynär kuvausten tuloksia? Jos tarkoitat, niin ei mitenkään. Kunhan tottumuksestani kirjoitin. Selkäkuvatuloksiin kyllä liittyy. Ja aina ei sitä pilkkua tarvitse viilata. Jos mainitsen lonkkien- ja kyyneireiden tulokset, niin sitten mainitsen. Ei siihen tarvitse erikseen puuttua.


      • Niin tunnet kuin itsekin. Oma uskosi antaa sinulle voimia, niin se on antanut minullekin. Itselläni nyt 3,5 vuotias saku ja toistaiseksi terve. Yksi koiristani kuoli syöpään 3 vuotta 7 kk vanhana.
        Sairasti viikon ja meni sitten koomaan. Ennen sitä viikkoa ei mitään.

        Hyvää jatkoa sinulle, onneksi se sinua taatusti lohduttaa.


      • Täsmäviesti
        SannaLopakka kirjoitti:

        Tarkoitatko lonkka- ja kyynär kuvausten tuloksia? Jos tarkoitat, niin ei mitenkään. Kunhan tottumuksestani kirjoitin. Selkäkuvatuloksiin kyllä liittyy. Ja aina ei sitä pilkkua tarvitse viilata. Jos mainitsen lonkkien- ja kyyneireiden tulokset, niin sitten mainitsen. Ei siihen tarvitse erikseen puuttua.

        Tottakai pitää puuttua, kun kirjoitat niin epätäsmällisesti. Aina kun lähdet viestimään, pidä mielessäsi kuulijasi. Käytä yksinkertaista ja selvää kieltä, näin viestisi tulee ymmärretyksi. Vältä epätäsmällisiä ilmaisuja, nythän ei ole kyse pilkun viilauksesta.


      • SannaLopakka
        Täsmäviesti kirjoitti:

        Tottakai pitää puuttua, kun kirjoitat niin epätäsmällisesti. Aina kun lähdet viestimään, pidä mielessäsi kuulijasi. Käytä yksinkertaista ja selvää kieltä, näin viestisi tulee ymmärretyksi. Vältä epätäsmällisiä ilmaisuja, nythän ei ole kyse pilkun viilauksesta.

        Ei pidä. Enkä kirjoittanut. Mikä tuossa aloituksessa on kirjoitettu epätäsmällisest? Jos joku ei ymmärrä, että lonkkien- ja kyynäreiden tulokset on laitettu oman tottumuksesta, niin ei ymmärrä. Mitään epätäsmällistä tuossa ei ole.


      • Osanotto
        SannaLopakka kirjoitti:

        Ei pidä. Enkä kirjoittanut. Mikä tuossa aloituksessa on kirjoitettu epätäsmällisest? Jos joku ei ymmärrä, että lonkkien- ja kyynäreiden tulokset on laitettu oman tottumuksesta, niin ei ymmärrä. Mitään epätäsmällistä tuossa ei ole.

        Eikun jaksamisia sinne....kokenut saman jo 3 kertaa....koeta jaksaa surussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe