Poliisien haalarikamerat......

Liikaaoikeuksiajo

9

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deletemiäs

      joo kivahan se on painaa delete kun homma karkaa lapasesta....

    • taasfilmataanjumaliste

      Notta meinaat, että ne päättäskin pätkiä niitä kuvattuja juttuja??? Ootko yhtään ajatellu, että nykyään ei oo sitäkään vähää kuvaa, mitä sitte tulis olemaan? Mulla on erilaisia go-proja käytössä mm kypärissä, vavoissa ym. Jos et niistä mitään tiedä, niin kannattaiskoha kysellä ominaisuuksista joltain. Niihinhän (kallimpiin) saa sellasen eston helposti, ettei sitä deletoi erkkikään, ilman salasanaa ja eiköhän siellä valtiolla löydy sellasia ropelihattuja, ettei oo konsti eikä mikään saada palautettua tiedostoja, jos joku haalarihemmo nyt olis niin älykkö, et osais ne hävittää.

      • Emme.sivistysvaltio

        Suomessa on sivistysvaltioista poiketen se, että täällä poliisin tekemiä töppäilyjä tutkii poliisi itse; ei ole edes riippumatonta valvovaa tahoa. Joten en usko. Toisin sanoen kameroita käytettäisiin vain raskauttavan materiaalin keräämiseen eikä todellakaan vaikka kiinniotettujen oikeusturvan takaamiseksi taikka smurffien tunarointitilanteissa näytöksi... Ei kiitos, poliisia huume-Aarniota lukuun ottamatta ei pahemmin ole ainakaan tuomittu, vaikka syytteeseen olisi jostain liian herkästä liipasinsormesta laitettukin.

        Ei ennen, kun meillä on sivistysmaiden tapaan poliisin virheitä tutkiva taho, joka on poliisista riippumaton. Ja tosiaan, se delete-mahdollisuus on oltava pois joka tapauksessa tai sitten ei sellaisia tallennusvälineitä tarvita.


      • pallojalassa

        Olematta mitenkään poliisien ystävä, kaukana siitä, tässä asiassa kannattaisi kyllä tutustua Suomen lakiin, ennen kommentointia. Kun on ollut tuota joutilasta aikaa ( tuomioiden vuoksi), on tullut vähän selailtua lakikirjaa ja muutamaa oikeudenpäätöstäkin, koskien mm poliisien töppäilyjä. Taisi olla niin, että valtakunnansyyttäjänvirasto on se, joka tutkii poliisien tekemät rikokset, eikä siihen pysty poliisi vaikuttamaan, vaikka haluaisikin. Kun noita päätöksiä olen katsellut, ei ne niitä kyllä ihan silkkihansikkain kohtele. Olen löytänyt jo useamman päätöksen, missä teon ja sen kuvauksen mukaan on annettu langettavia tuomioita poliiseille jutuissa, mitkä tavallisten rivirosvojen tekeminä olisi olleet korkeintaan ehdollisia, ilman sakkoja. Useimmiten tulee vielä fudut virasta, eli leipäpuu kaadetaan ja poltetaan. Mitä niihin haalarikameroihin tulee, niin lain mukaan poliisia koskee ihan sama, kuin meitä muitakin, eli ei kenenkään tarvitse todistaa itseään vastaan, taikka saattaa itseään syytteen vaaraan. Syylliseksi epäillyllä on, myös poliiseilla, oikeus puhua niin paljon paskaa, kuin sielu sietää ja miksi ne ei sitä tekisi, jos kerran sellainen on lain mukaan suotavaa. Jos meikäläinen esimerkiksi, olisi joka kerta pakotettu kertomaan omista jutuistaan kaiken, en olisi päässyt ikinä ulos. Yhdessä jutussa oli vielä itse hankittua teknistä näyttöä puolustukselle mutta koska siinä olisin itsekin kävynnyt, en antanut sitä oikeudelle, vaikka sitä yritettiin vaatiakin. Omat oli nauhat, enkä niitä antanut, vaan tuhosin.
        Jatkuvasti saa kuulla, ettei poliiseja tutkita, eikä tuomita. Se on paskapuhetta. Kyllä tutkitaan ja tuomitaankin mutta monet, jotka niitä juttuja niitä vastaan tekee, ei ajattele pätkääkään. Sellikaverina oli yksi wannabe-rosvo itäsuomesta, mikä kertoili hurjia juttuja tekemisistään ja tappelustaan poliisien kanssa. Oli kuulemma hakattu kuulusteluissa ja koirakin oli päästetty puremaan ja muuta paskaa. Kyselin jätkän perään ja oli pelkkä pikkunarkki ja autorosvo, joka taisi jäädä kiinni jokaisesta keikasta. Koira oli sitä purrut, kun oli itse idioottimaisuuksissa mennyt liian lähelle. Oli se kai patukkaakin saanut mutta sitä tulee, mitä pyytää. On minuakin lätkineet aikanaan ja kovaa. Tuli kerjättyä, eikä siinä sen kummempaa.
        Joskus tuli mietittyä, mitä olisin itse tehnyt, jos olin poliisi niissä tilanteissa ja kyllä, olisin lätkinyt ja kovaa. Kyllä nekin kunnioittaa, jos itse teet samoin. Systeemiä vastaan potkii vain köyhät ja täydelliset idiootit ja sellaiset, jotka pysyykin köyhinä. Itse olen mieluummin varoissani ja pysyttelen näkymättömissä, kuin vittuilen ja tappelen lainvartijoitten kanssa. Täysin turhaa ja typerää touhua. Kyllä ne tietää, etten ole penniäkään omiani laittanut sen enempää autoihin, kuin taloonikaan. Nimiini niitä en tietysti voi ottaa, kun muuten vouti vie perkele kaiken. Nyt vaan nautin vapaudesta, niin kauan kuin sitä kestää, enkä vaivaa päätäni jonkun poliisin tekemisillä.
        Laitetaan kamera pakolliseksi jokaiselle siviilityypillekin ja deletointi off-asentoon, niin eiköhän ala turha vinkuminen vaimenemaan.


      • Eidelete

        Silti se deletointi olisi väärin normaalia kansalaista kohtaan....eihän niitä monessa muussakaan virassa poistella....


      • Wanharuunakonnu
        pallojalassa kirjoitti:

        Olematta mitenkään poliisien ystävä, kaukana siitä, tässä asiassa kannattaisi kyllä tutustua Suomen lakiin, ennen kommentointia. Kun on ollut tuota joutilasta aikaa ( tuomioiden vuoksi), on tullut vähän selailtua lakikirjaa ja muutamaa oikeudenpäätöstäkin, koskien mm poliisien töppäilyjä. Taisi olla niin, että valtakunnansyyttäjänvirasto on se, joka tutkii poliisien tekemät rikokset, eikä siihen pysty poliisi vaikuttamaan, vaikka haluaisikin. Kun noita päätöksiä olen katsellut, ei ne niitä kyllä ihan silkkihansikkain kohtele. Olen löytänyt jo useamman päätöksen, missä teon ja sen kuvauksen mukaan on annettu langettavia tuomioita poliiseille jutuissa, mitkä tavallisten rivirosvojen tekeminä olisi olleet korkeintaan ehdollisia, ilman sakkoja. Useimmiten tulee vielä fudut virasta, eli leipäpuu kaadetaan ja poltetaan. Mitä niihin haalarikameroihin tulee, niin lain mukaan poliisia koskee ihan sama, kuin meitä muitakin, eli ei kenenkään tarvitse todistaa itseään vastaan, taikka saattaa itseään syytteen vaaraan. Syylliseksi epäillyllä on, myös poliiseilla, oikeus puhua niin paljon paskaa, kuin sielu sietää ja miksi ne ei sitä tekisi, jos kerran sellainen on lain mukaan suotavaa. Jos meikäläinen esimerkiksi, olisi joka kerta pakotettu kertomaan omista jutuistaan kaiken, en olisi päässyt ikinä ulos. Yhdessä jutussa oli vielä itse hankittua teknistä näyttöä puolustukselle mutta koska siinä olisin itsekin kävynnyt, en antanut sitä oikeudelle, vaikka sitä yritettiin vaatiakin. Omat oli nauhat, enkä niitä antanut, vaan tuhosin.
        Jatkuvasti saa kuulla, ettei poliiseja tutkita, eikä tuomita. Se on paskapuhetta. Kyllä tutkitaan ja tuomitaankin mutta monet, jotka niitä juttuja niitä vastaan tekee, ei ajattele pätkääkään. Sellikaverina oli yksi wannabe-rosvo itäsuomesta, mikä kertoili hurjia juttuja tekemisistään ja tappelustaan poliisien kanssa. Oli kuulemma hakattu kuulusteluissa ja koirakin oli päästetty puremaan ja muuta paskaa. Kyselin jätkän perään ja oli pelkkä pikkunarkki ja autorosvo, joka taisi jäädä kiinni jokaisesta keikasta. Koira oli sitä purrut, kun oli itse idioottimaisuuksissa mennyt liian lähelle. Oli se kai patukkaakin saanut mutta sitä tulee, mitä pyytää. On minuakin lätkineet aikanaan ja kovaa. Tuli kerjättyä, eikä siinä sen kummempaa.
        Joskus tuli mietittyä, mitä olisin itse tehnyt, jos olin poliisi niissä tilanteissa ja kyllä, olisin lätkinyt ja kovaa. Kyllä nekin kunnioittaa, jos itse teet samoin. Systeemiä vastaan potkii vain köyhät ja täydelliset idiootit ja sellaiset, jotka pysyykin köyhinä. Itse olen mieluummin varoissani ja pysyttelen näkymättömissä, kuin vittuilen ja tappelen lainvartijoitten kanssa. Täysin turhaa ja typerää touhua. Kyllä ne tietää, etten ole penniäkään omiani laittanut sen enempää autoihin, kuin taloonikaan. Nimiini niitä en tietysti voi ottaa, kun muuten vouti vie perkele kaiken. Nyt vaan nautin vapaudesta, niin kauan kuin sitä kestää, enkä vaivaa päätäni jonkun poliisin tekemisillä.
        Laitetaan kamera pakolliseksi jokaiselle siviilityypillekin ja deletointi off-asentoon, niin eiköhän ala turha vinkuminen vaimenemaan.

        hyvä pallojalassa! Kerta kaikkiaan oiva kommentti. wanhan liiton ruunat kunnioittaa poliisia, nää nykynarkit on sekoittaneet päänsä nintendopelimaailman todellisuuteensa. Onha se selvä, että poliisi lyö jos sille vittuillaan riittävästi. Tai ainakin ennen löi.


      • Datap
        pallojalassa kirjoitti:

        Olematta mitenkään poliisien ystävä, kaukana siitä, tässä asiassa kannattaisi kyllä tutustua Suomen lakiin, ennen kommentointia. Kun on ollut tuota joutilasta aikaa ( tuomioiden vuoksi), on tullut vähän selailtua lakikirjaa ja muutamaa oikeudenpäätöstäkin, koskien mm poliisien töppäilyjä. Taisi olla niin, että valtakunnansyyttäjänvirasto on se, joka tutkii poliisien tekemät rikokset, eikä siihen pysty poliisi vaikuttamaan, vaikka haluaisikin. Kun noita päätöksiä olen katsellut, ei ne niitä kyllä ihan silkkihansikkain kohtele. Olen löytänyt jo useamman päätöksen, missä teon ja sen kuvauksen mukaan on annettu langettavia tuomioita poliiseille jutuissa, mitkä tavallisten rivirosvojen tekeminä olisi olleet korkeintaan ehdollisia, ilman sakkoja. Useimmiten tulee vielä fudut virasta, eli leipäpuu kaadetaan ja poltetaan. Mitä niihin haalarikameroihin tulee, niin lain mukaan poliisia koskee ihan sama, kuin meitä muitakin, eli ei kenenkään tarvitse todistaa itseään vastaan, taikka saattaa itseään syytteen vaaraan. Syylliseksi epäillyllä on, myös poliiseilla, oikeus puhua niin paljon paskaa, kuin sielu sietää ja miksi ne ei sitä tekisi, jos kerran sellainen on lain mukaan suotavaa. Jos meikäläinen esimerkiksi, olisi joka kerta pakotettu kertomaan omista jutuistaan kaiken, en olisi päässyt ikinä ulos. Yhdessä jutussa oli vielä itse hankittua teknistä näyttöä puolustukselle mutta koska siinä olisin itsekin kävynnyt, en antanut sitä oikeudelle, vaikka sitä yritettiin vaatiakin. Omat oli nauhat, enkä niitä antanut, vaan tuhosin.
        Jatkuvasti saa kuulla, ettei poliiseja tutkita, eikä tuomita. Se on paskapuhetta. Kyllä tutkitaan ja tuomitaankin mutta monet, jotka niitä juttuja niitä vastaan tekee, ei ajattele pätkääkään. Sellikaverina oli yksi wannabe-rosvo itäsuomesta, mikä kertoili hurjia juttuja tekemisistään ja tappelustaan poliisien kanssa. Oli kuulemma hakattu kuulusteluissa ja koirakin oli päästetty puremaan ja muuta paskaa. Kyselin jätkän perään ja oli pelkkä pikkunarkki ja autorosvo, joka taisi jäädä kiinni jokaisesta keikasta. Koira oli sitä purrut, kun oli itse idioottimaisuuksissa mennyt liian lähelle. Oli se kai patukkaakin saanut mutta sitä tulee, mitä pyytää. On minuakin lätkineet aikanaan ja kovaa. Tuli kerjättyä, eikä siinä sen kummempaa.
        Joskus tuli mietittyä, mitä olisin itse tehnyt, jos olin poliisi niissä tilanteissa ja kyllä, olisin lätkinyt ja kovaa. Kyllä nekin kunnioittaa, jos itse teet samoin. Systeemiä vastaan potkii vain köyhät ja täydelliset idiootit ja sellaiset, jotka pysyykin köyhinä. Itse olen mieluummin varoissani ja pysyttelen näkymättömissä, kuin vittuilen ja tappelen lainvartijoitten kanssa. Täysin turhaa ja typerää touhua. Kyllä ne tietää, etten ole penniäkään omiani laittanut sen enempää autoihin, kuin taloonikaan. Nimiini niitä en tietysti voi ottaa, kun muuten vouti vie perkele kaiken. Nyt vaan nautin vapaudesta, niin kauan kuin sitä kestää, enkä vaivaa päätäni jonkun poliisin tekemisillä.
        Laitetaan kamera pakolliseksi jokaiselle siviilityypillekin ja deletointi off-asentoon, niin eiköhän ala turha vinkuminen vaimenemaan.

        Pallojalassa olisi voinut oikeasti perehtyä eikä väittää perehtyneensä. Poliisin virassaan tekemiä tutkii toinen poliisilaitos; siis ei sama. Valtakunnansyyttäjä on se joka syyttää, jos jotain menee oikeuteen saakka... Lainaan: "Poliisin tekemäksi epäillyn rikoksen esitutkinta
        toimitetaan aina muussa kuin rikoksesta epäillyn poliisimiehen toimipaikan
        yksikössä.". Kommentoija Emme.sivistysvaltio on oikeassa, Suomi on harvoja ei-diktatuureja, joissa poliisi itse tutkii poliisin tekemiä rikoksia.

        Mutta edellä oleva lainaus ja tarkemmin selviää
        https://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/poliisiwwwstructure/30684_Poliisin_tekemaksi_epaillyn_rikoksen_tutkinta.pdf?cad82d72c65bd488


      • semivaari
        Datap kirjoitti:

        Pallojalassa olisi voinut oikeasti perehtyä eikä väittää perehtyneensä. Poliisin virassaan tekemiä tutkii toinen poliisilaitos; siis ei sama. Valtakunnansyyttäjä on se joka syyttää, jos jotain menee oikeuteen saakka... Lainaan: "Poliisin tekemäksi epäillyn rikoksen esitutkinta
        toimitetaan aina muussa kuin rikoksesta epäillyn poliisimiehen toimipaikan
        yksikössä.". Kommentoija Emme.sivistysvaltio on oikeassa, Suomi on harvoja ei-diktatuureja, joissa poliisi itse tutkii poliisin tekemiä rikoksia.

        Mutta edellä oleva lainaus ja tarkemmin selviää
        https://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/poliisiwwwstructure/30684_Poliisin_tekemaksi_epaillyn_rikoksen_tutkinta.pdf?cad82d72c65bd488

        Tekispä mieli vähän puolustella tota "vanhan liiton" tyyppiä mut en tunne, ni jätetään. Meni tässä pari tuntia melko kivasti kun selvittelin tota väitettä, et niitä sinihattujen tekemiä rikoksia tutkis valtakunnansyyttäjä ja kas perkele, sinnehän on näköjään palkattu ihan just sitä varten tutkijoita, jotka niitä juttuja tutkii, eli kyl siinä on oikeesti vähän perää, et se tutkinta olis ainaskin sen syyttäjän alaisuudessa, vaikka sitä joku toinen nimismiespiiri tutkiskin.
        Sit olis toinen juttu, tuo kunnioitus. Setäukko oli oikee vanhan liiton ruuna ja uskoo kuka tai ei, se kunnioitti koppalakkeja oikeesti. Se puhu aina jostain vanhoista jutuista ja nauro aina kuin ne tappeli "tinanappien" kanssa ja jutut sovittiin sitte aamulla ku pääs kopista. Ei se niitä rakastanu mut kunnioitti kyllä ja sano aina mullekin, et elä ala poika rissaamaan ni ne jättää sut rauhaan. Kyllähän nää koltiaiset täällä huutelee mut kun ne tulee mun ikään, ni ei nekään enää viitti.


    • nahkapamppu-

      Kamerat vois laittaa sinne haalareitten sisäpuolelle niin tulis mielenkiintoista matskua!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe