Suuri villasukkakysely?

kylmäkevät

Onko teillä lemppari villasukkia ja millaiset ne ovat?

Minun on itse kutomat ja useasti parsimat v-punaisen kukertavat, pehmoiset, taatusti uniikit unisukat. Tämän myötä samalla teille hyvää yötä.

24

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpimät.jalat

      Minulla on vihreät virkkaamani tossukat. Toisesta olen pohjaan tulleen reiän kertaalleen virkannut uudelleen. Nyt on molemmissa reiät. Aion virkata reiät umpeen, koska nämä tossukat on sisään ajettu eli eivät kutita ja ovat jalkaan muokkautuneet.

      Öisin pidän kaupasta ostettu pumpulin pehmeitä puuvillasukkia. Rasvaan jalkavoiteella jalkaterät ennen nukkumaan menoa, joten näitä pumpulisukkia on useampi pari.

      Hyvää yötä aloittajalle!

    • monetsukatkutonut

      Villasukat ovat ihania ja tarpeellisia vaatekappaleita aina. Lenkkareissa ovat kivat nilkkavartiset leudolla säällä, mutta talvella pakkasen paukkuessa nurkissa on kiva vetää jalkaan polviin ulottuvat punaiset harmaaraidalliset sukat ja legginsien päälle ja lähteä polkemaan pakkaseen ja kuunnella lumen narskumista askelten alla.

      • sukkasillaan.tepsuttelen

        Jeps. Just katkasin varret polveen saakka ulottuvista, pohjista kuluneista villasukista. Teen niistä säärystimet tällä kertaa. Itseasiassa minun pitäisi ostaa lankoja sukkien kutomista varten niin itselle kuin läheisilleni. Villikset ovat kesät talvet kotioloissa parhaat jaloissa.


      • Punaiset jämälankasukat minullakin talvisin ja polven alapuolelle ulottuvat, joskus on ollut vaikeaa keksiä, laittaisiko punapaulat vai kuminauhat, tavallinen resori on saanut kelvata vaikka napakampi saisi olla. Ei olisi silloin sukat niin makkaralla.

        Sopuisilla ilmoilla käytän valkoisen kirjavia pikkusukkia, joskus muinoin virkkasin parit kukat niihin yösukkiin, niitä ei passaa kenkiin tai saappaisiin tunkea, vain peiton alla ne tuntuvat hyviltä ja lämpöisiltä..


      • konstit.on.monet
        rosaliiin kirjoitti:

        Punaiset jämälankasukat minullakin talvisin ja polven alapuolelle ulottuvat, joskus on ollut vaikeaa keksiä, laittaisiko punapaulat vai kuminauhat, tavallinen resori on saanut kelvata vaikka napakampi saisi olla. Ei olisi silloin sukat niin makkaralla.

        Sopuisilla ilmoilla käytän valkoisen kirjavia pikkusukkia, joskus muinoin virkkasin parit kukat niihin yösukkiin, niitä ei passaa kenkiin tai saappaisiin tunkea, vain peiton alla ne tuntuvat hyviltä ja lämpöisiltä..

        Virkkaa pyöreää kuminauhaa sopivan kireälle varrensuuhun, pysyy jalassa.

        Kuluneet terät voi leikata pois ja neuloa tilalle uudet.


      • konstit.on.monet kirjoitti:

        Virkkaa pyöreää kuminauhaa sopivan kireälle varrensuuhun, pysyy jalassa.

        Kuluneet terät voi leikata pois ja neuloa tilalle uudet.

        Kiitti hyvästä vinkistä, olen joskus tavallisen kuminauhan pujotellut sukan suuhun, mutta siitä tulee helposti liian kireä.

        Tuota kuminauhakonstiasi kokeilen.

        Kun terittää vanhoja varsia saa ihan nostalgiasukat.


      • JohanPysyyYlhäällä
        rosaliiin kirjoitti:

        Kiitti hyvästä vinkistä, olen joskus tavallisen kuminauhan pujotellut sukan suuhun, mutta siitä tulee helposti liian kireä.

        Tuota kuminauhakonstiasi kokeilen.

        Kun terittää vanhoja varsia saa ihan nostalgiasukat.

        Minä neulon resoriin langan mukana sellaista ohutta lankamaista kuminauhaa.


      • konstit.on.monet
        JohanPysyyYlhäällä kirjoitti:

        Minä neulon resoriin langan mukana sellaista ohutta lankamaista kuminauhaa.

        Ei ole niin hyvä konsti kuin erikseen virkattu pyöreä kuminauha. Kumilanka menettää joustavuudensa ajan oloon, kun taas pyöreän kuminauhan voi vaihtaa purkamalla entisen pois ja laittamalla uuden tulalle.


      • konstit.on.monet
        konstit.on.monet kirjoitti:

        Ei ole niin hyvä konsti kuin erikseen virkattu pyöreä kuminauha. Kumilanka menettää joustavuudensa ajan oloon, kun taas pyöreän kuminauhan voi vaihtaa purkamalla entisen pois ja laittamalla uuden tulalle.

        ..tilalle...


    • neuloja.ei.kutoja

      Minä luulen, että kotonani käy lankavaras! Usein on tuo lankakori miltei tyhjä.
      Saanko olla utelias ja kysyä tilaatteko lankoja netistä? Itse olen lanka kaupasta ostanut tähän saakka. Olisiko aika siirtyä jo nettiin, mietin mä.

    • 167-176

      Olen villasukkien suurkuluttaja.
      Kaapista löytyy 5 paria ja jalassa on yhdet tälläkin hetkellä. Käytän villasukkia ympäri vuoden sisällä ja talvella (nytkin on takatalvi) myös ulkona. Yöksi laitan villasukat sängyn viereen josta ne on helppo laittaa jalkaan ja lähteä "hiihtelemään" keittötä kohti aamukahville.

      • KevättäKatselen

        Missäpäin Suomea (tai maailmaa) olet?
        Helsingissä on aurinkoinen kevät.


    • Sukatmiestämyöten

      Villasukat jaloissa sängyssä ei ole kovin seksikkäät verrattuna vaikkapa verkkosukkiin.
      Mutta eipä verkkopaita miehelläkään herättäisi kovin kutsuhuutoja naisen huulille.

    • Villasukkia on useita. Mökillä on kylmä lattia talvella joten ovat paikallaan. Olen ostanut kirppikseltä, siellä käsityöihmiset myyvät kutomiaan tossuja ja sukkia.

    • kudon-ja-virkkaan-itse

      Kudon itse villasukkani,
      niitä on useita
      jatkossa tulee lisää,
      villasukilla on kiva hissutella, sipsutella kotona parkettilaittoilla,

      • Just, lattiat eivät tunnu koskaan kylmiltä kun on villasukat jalassa.

        Olen huomannut, että villasukat kelpaavat lahjaksi ja viemisiksi ja vaikka miksi.
        Ja ovathan ne aina omatekemät ja siten kiva myös antaa.


    • Siskon tuliaisina tuomat sinivalkoiset angoravillasta hänen itsensä kutomat villasukat. Valitettavasti olen saanut ne jo kantapäistä puhki.

    • neulojaeikutoja

      Kiitos tuosta kuminauha virkkaamisvinkistä.

    • Syystalvella kudon. Läheiseni saavat billasukat jouluna ja itselleni kudon joka vuosi uudet uniikit.

      Matkoille villasukat seuraavat minua.

      Esimerkiksi nyt kun facessa kauhistellaan lumisateita Suomessa, villasukat ovat tarpeelliset myös täällä Hollannissa. Tänä aamuna parvekkeen lehtikasvien pinnalla oli jäähilettä. Öisin lämpötilat voivat olla pakkasen puolella. Täällä säävaihtelut ovat äkillisiä. Eilen istuimme kahvilla aurinkoisella terassilla Haarlemissa. Kun lähdimme kävelemään kohti bussipysäkkiä alkoi tuulla kylmästi ja sataa, minua paleli vaikka päälläni oli toppatakki.

      April doet wat hij wil....
      Aprill tekee mitä haluaa....on hollantilainen sanonta huhtikuun epävakaista säistä.

      Villasukat nytkin jalassa.

    • eppu2

      Villasukkia on joka huushollissa, joka lähtöön. Omia ja toisten kutomia.
      Nytkin on yhdet jalassa.

      • Kukan_suluttaja

        Ei ole minun huushollissani. Joskus sain lahjaksi kolmet. Mukavat olivat jaloissa, mutta kaikki kuluivat puhki kahdessa viikossa. Siis kaksi viikkoa ja pari puhki. Ei kestä villasukka tällaista enimmäkseen paikallaan löhövää käyttöä. Täysnailoniset pitkävartiset urheilusukat kestää, mutta kutistuvat joka pesussa. Joskus 1960-luvulla ostin neljä paria, nyt on yksi tai kaksi paria jäljellä siinä kunnossa, että kesäsukkina menevät. Uudempiakin ostin muutama vuosi sitten, mutta ovat huonompia. Tehty lyhyemmästä kuidusta jolloin tulee reikiä. Yksillä sukilla pärjää talvella kun tekee kenkään pohjalliset joko kokolattiamatosta tai aaltopahvista.


    • mimmimum-..mi

      Sain kahdet villasukat tuliaisina .... ulkomailla kudotut...kutomistapa on erilainen mitä olen itse tottunut tekemään...esim. kantapään kavennus.... Kauniita sukkia ...toisessa parissa käsin koristeltu sukan pääliosa....poikkeaa meidän perinteisistä malleista...

      • eppu2

        Olen jo ihan pikkulikkana oppinut tuon kantapään teon.
        Joskus nuorena tein jokusen kuviosukankin, ovat aika työläitäkin.
        Nykyään vaan semmosta ihan käyttösukkaa.


      • vautsi-vau

        Paljon olen neulonut/kutonut sukkia ja jopa ns. terittänyt, koska anoppilasta tuli aina näitä pitkävartisia puolisääreen ylettyviä sukkia.

        Olisi noita parsittavia, jonka myös osaan, muta laiskuudestani sain hyvän vinkin kaatsoeassenai Riitta Väisäsen ohjelman! Roudarin teipillä vain paikat umpeen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe