en sovi tänne

sdjdki

anteeks ku vaivaan teitä mun ongelmilla, pakko vaan saada purettua tätä mun oloa jonnekkin.. kun siis mulla nyt on ollu tässä masennusta, syömisongelmia, jotaki sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahistusta yms. jo varmaan neljä-viis vuotta. välillä ne ongelmat ei oo niin suuria, että joskus voi tuntua vaikka ihan siltä että voisinki jaksaa täällä olla ja elää, selvitä tästä. mutta sitte taas tulee niitä päiviä, hetkiä ku usko loppuu, kaikki kaatuu päälle enkä vaan enää jaksa esittää sitä reipasta tyttöä jota oon aina esittäny. en vaan jaksa. mulla ei siis oo diagnosoitu mitään näistä ongelmista, enkä oo kertonu porukoille tai kellekkään ammattilaiselle, vain mun ihanihanihan läheisin kaveri tietää. en uskalla sanoa porukoille mitään, juuri sen takia että he odottaa mun jaksavan ja kestävän kaiken, että oon se heidän rohkea ja reipas tyttö. muttakun en vaan ole, en todellakaan. joskus vihjasin äitille että oon aika loppu enkä jaksa, hän kehotti vaan lopettamaan tollaset "tyhmät jutut" ja olemaan reipas. en koe kuuluvani tänne koska en sovi mihinkään muottiin. pelottaa että jos kerron mun ajatuksista niin musta ajatellaan vaan että oon heikko ja epäonnistuja, tai no sitähän mä oon. mutta kuitenki. tulevaisuus pelottaa, paljon. tässä vaiheessa oon vielä hetken "turvallisilla vesillä", opiskelijana. mutta ens syksynä pitäis jo olla itsenäinen, töissä käyvä rohkea tyyppi. ja musta todellakin tuntuu että siihen en pysty. en oikein tiedä että mitä tässä tilanteessa tekisin, kenelle puhusin. oon vaan niin tosi pettyny itteeni, hukassa ja väsyny tähän kaikkeen.
kenenkään ei oo pakko vastata, purin vaan mun päätäni tänne. kiitos ja hei.

3

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole oman tiesi kulkija, et tarvitse mitään muotteja. Kannattaa kuitenkin kertoa jos ei vanhemmille, niin sitten vaikka ammattilaiselle. Ei ongelmat katoa jos niiden antaa vain olla. Vaatii rohkeutta puhua avoimesti tuntemattomalle, mutta se on melko varmasti sen arvoista. Ja vaikkei kaikki ongelmat katoaisikaan, niin toivottavasti edes osa, se on johomoseksuaalisuuteen hyvä alku.

      Ja kiitos että kirjoitit. Alkaa jo vähän kyllästyttämään nämä "tyttis 13v pojalle?" keskustelut.

    • Ehkäpä sinun kannattaisi pelkän vihjaamisen sijaan läväyttää koko totuus perheesi tietoon ja kertoa kaikki tuo myös heille. Jos et uskalla tehdä sitä face-to-face, niin lähetä heille vaikka linkki tähän keskusteluun ja kerro, että aloittaja olet sinä.

      Ja niin kuin edellä jo sanottiin: Sinun ei tarvitse välttämättä sopia mihinkään lokeroon. Voit tehdä oman lokerosi tai sitten jopa olla kokonaan ilman.

    • Palavattu.Haakana

      Jokaisesta on/ois eniten hyötyä omana itsenään. Taustapeili ei käy renkaaksi ja tosinpäi eikä syyläri voi hoidella ratin hommia vaikka kuinka yrittäs (ja päivasto). Jos ihmiset koitetaan panna hommii joho hei sovi tahi kielletään heiltä luovuus ja oman osaamisen toteutus, rampauttaa se järjestelmää ollen lisäksi kaikkie kannalta kiusallista ja taakoittavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe