Ketipinor - maailman kallein unilääke

Jyrkkä_ei_Ketipinorille

Pitää oikein avata uusi ketju tätä varten.

Tänne kokemuksia Ketipinorista unilääkkeenä.

Ketipinorista tietoa

http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

Minullekin määrättiin aikoinaan tätä "maailman kalleinta unilääkettä". Muutaman viikon toimi, johtui varmaan kerääntyneestä univelasta ja plasebovaikutuksestakin varmaan osin. Sitten alkoivat sivuvaikutukset (nenän tukkoisuus, levottomat jalat ja monia muita), jonka vuoksi oli vain ikävässä tokkurassa ja unta ei saanut. Ja kyllä tähänkin lääkkeeseen toleranssi kehittyy, eikä vieroitusoireiltakaan välty kun lääkkeen käytön lopettaa - lääkärit vain itsepintaisesti toisin väittävät.

Ja lukekaapa ko. lääkkeen sivuvaikutuslista, on "nälkävuoden pituinen.

Kehotin hoitavaa psykiatriani kokeilemaan, millainen olo ko. pilleristä tulee ?
Vastaus: Ootko ihan hullu, minä en siihen myrkkyyn koske!

7

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nos_ton_ar_voi_nen

      Nosto

    • kovaa.kamaa

      Ketipinor on neurolepti, eli aikamoista myrkkyä. Sen vaikutukset ei varmasti ole placeboa, koska ketiapiini oikeastaan sammuttaa aivosi väliaikaisesti.

    • bipoko_muka

      Minulle on nyt pitkään heitetty bipo-diagnoosia ja olen hyvin skeptinen sitä kohtaan, koska minun väitetty "hypomaniani" on normaalia ahkeruutta eli jaksan tehdä muutakin kuin esim. kotona perus kodinaskareet eli vaikkapa käydä läpi turhia tavaroita ja laittaa ne kirpparille/lahjoittaa pois/roskiin. "Tuhlailuni" on ollut joitain heräteostoksia, mutten ole joutunut taloudellisiin vaikeuksiin. Nuorempana tuli vähän seksiseikkailtua, mutta kai sitä moni muukin on tehnyt?
      Masennusta mulla on ollut useaankin otteeseen elämässä, myös univaikeuksia on ollut ennen mitään diagnooseja. Keskeytyneitä opintoja on paljon takana, mutta olen onneksi saanut nyt tutkintoni suoritettua.

      Olen syönyt tuota myrkkyä lyhytvaikutteisena 25-75 mg/pv ja pitkävaikutteisena 50-100 mg/pv. Etenkin jälkimmäinen tainnuttaa niin zombiksi suurimmaksi osaksi päivää, että tekisi mieli vaan möllöttää sohvalla ja ei jaksa tehdä mitään. Ajatuskaan ei kulje kunnolla. Ketipinorista on vaikeaa päästä eroon, mutta mulla ei ole ollut sitä kahteen kuukauteen ja alkaa pikkuhiljaa senkin myrkyn ote hellittämään.

      Ja se on valetta tosiaan, ettei siihen kehittyisi toleranssia. Kun söin 2 viikkoa lyhytvaik. 25 mg, ei se enää riittänyt, sitten söin 50 mg toiset 2 viikkoa ja pian sekään ei riittänyt, sitten söin 75 mg ja alkoi inhottavat oireet raajoissa, kädet tuntui jotenkin heikoilta ja lihaksissa oli ikään kuin kutinaa tai kuin madot olisi ryömineet niissä. :( Pitkävaikutteinen illalla otettu Ketipinor teki mut taas ihan zombiksi seuraavaksi päiväksi ja senkin aikana tuntui käsivarret heikoilta.

      Jos joku psykiatri tuota myrkkyä vielä tyrkyttää, kieltäydyn jyrkästi!

      • bipoko_muka

        Jatkan vielä, että en tässä kannusta ketään lopettamaan lääkitystä tuosta vaan, mutta minusta tuntuu, että Ketipinoria määrätään kuin karkkia. Sitä oli unilääkkeenä jopa ihan henkisesti terveellä kaverillani, siis pienintä vahvuutta. Voi olla, että ykköstyypin bipolle, jolla oikeasti menee todella lujaa maniajaksoissa niin, että kerää tuhansien eurojen velat, pettää puolisoa, hankkiutuu lain kanssa vaikeuksiin ym. voi olla nuo antipsykoottilääkkeet ihan ok, mutta mut se lamautti ihan totaalisesti kakkostyypin bipo-diagnoosin saaneena. Onneksi nyt menee psykologiset tutkimukset ja diagnoosi tutkitaan, mutta pelkään, että psykiatri yrittää väkisin ajaa mulle tota kakkosbipodiagnoosia.


      • bipoko_muka

        Vielä jäi mainitsematta se, että lihoin 15 kg 3 kk:ssa pitkävaikutteisen 100 mg Ketipinorin seurauksena. Lääke aiheutti mulla ihan mielettömän ruoka- ja herkkuhimon (etenkin makeat) yösyöpöttelyn kera. Minusta tuli siis apaattinen, ylipainoinen ja letarginen zombi. Eikä tämä ilmeisesti ole kovin harvinainen seuraus kyseisen lääkkeen käytöstä.

        Psykiatri kehtasi vielä ehdottaa, että jos Doxal tai Klotriptyl ei auta unettomuuteen, voi palata vielä Ketipinoriin. Ihan tosi? En TODELLAKAAN koske enää kyseiseen myrkkyyn ja on kummallista edes ehdottaa moista. Onneksi löytyy kotoa Tenoxia.

        Mieluiten toki käyttäisin luonnollisempia keinoja, esim. tryptofaania ja tyrosiinia uni- ja mielialaongelmiin. Kyseessä on kuitenkin keholle luonnollisia aminohappoja, joista ekasta muodostuu elimistössä serotoniinia ja melatoniinia ja toisesta adrenaliinia, noradrenaliinia ja dopamiinia. Tulisivat ainakin halvemmiksi kuin järkkykallis Lamictal/Lamotrigin.

        Kalaöljyä, D-vitamiinia 100 ug, magnesiumia, sinkkiä, seleeniä ja kromia plus BCE-vitamiiniporetta tulee käytettyä päivittäin, kun pelkkä Lamictal ja Doxal tai Klotriptyl eivät pahemmin ole kohottaneet mielialaa, vaikka jälkimmäiset ovat jonkin verran auttaneet nukkumaan. Ravintolisät ovat hyvin toimineet mielialan kohottamisessa ja rauhoittamisessa. SSRI- ja SNRI-lääkkeisiin en koske pitkällä tikullakaan.


    • kokkuuttaaa

      Toleranssi tosiaan kehittyy, menin nostaa annosta niin alkoi yöllä jalat kutisemaan.

      Olen noin 5 v käyttänyt ketipinoria 25 mg annoksella ja epäilen että mulla on enää vaan siihen tullut psykologinen tottumus, että en saa unta jos en ota sitä.
      Tosin sillonkin herään 2 tunnin välein
      . En ikänä ois aloittanut jos oisin tiennyt mikä koukku siitä tulee.

    • paska.lääke

      Mä oon syönyt abilifya nyt jonkin aikaa ja huomasin, että kun toi lääke ei enää väsyttänyt, kaikki ketipinor 25 mg'n väsyttävä vaikutus tilapäiskäytössä katos täysin. Ennen toi toki väsytti, mutta vaikutus tuli usean tunnin viiveellä ja seuraavakin päivä oli ihan ku sumussa kulkemista. Niin ja ketipinor aiheutti myös ihan tajutonta ahdistusta, kun todellisuus alkoi vääristyä sen oton jälkeen aina. Mulla reseptissä, jonka revin aikoinaan ihan raivoissani, luki vielä, että ketipinor on mulla ahdistukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe