Täytyy olla järkyttävät TUET!

eisiisihme

No hei kamoon, työkkäri käski hakemaan työtä n. 115 km päästä. Tästä työstä palkkaa maksettiin 2050 e. Meikällä romuauto ja huonot renkaat. Jos työkkäri tietää, että mulla auto, niin olen velvollinen hakemaan. Auton kunnolla ei välii. Laskeppa ite mitä jo bensat maksaa, jäisin kokonaisuudessaan miinukselle. Pitääkö oikeesti lähtee noin kauas töihin ja sen jälkeen sossun luukulle???? Kenelle tämä on kannattavaa??? Ei ainakaan yhteiskunnalle.

kelasta tienaa tykimmin.

16

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pummitörsä

      Hyvä esimerkki. Torell rivoo, mut näin se kuuluu olla.

    • möttöjohan

      Mulla on vastaava tilanne, saan myös asumistukea joten en varmasti mene töihin alle kolmen tonnin palkalla.
      Asun etutöölössä.

      • möttöjohan

        Oho, lähti viesti liian nopeasti, jäi sanomatta että en oikein edes osaa luopua tuista, en tiedä miten se tapahtuu. Töihin on mua turha määrätä.


    • bensaasuonissa

      Työmatkakulut menevät verovähennyksiin.

      Vanhalla autolla jossa ei ole pääomakustannuksia eli arvo ei enää laske, km-kulut tulevat katettua kyllä. Ellei autosi kuluta 20 litraa satasella, jota en usko.

      Uudet renkaat huonojen tilalle joudut ostamaan joka tapauksessa, ellet sitten halua riskeerata omaa ja muiden henkeä ja terveyttä liikenteessä - tai saada pikavoittoa rengasratsiassa.

    • stadinmirri

      Ihan älytöntä. Mut käskettiin töihin 11km päähän. En mä sinne ala fillarilla sotkemaan joka saatanan päivä. ihan turha luulo.

    • 6543

      Kyllä se niin täytyy olla että työmatkat kuuluvat laskea työaikaan ja siltä ajalta normaali palkka ja lisäksi normaalit km korvaukset.

      • AinaKinuatteEtuuksia

        No ei paljon ilauta, työmatka alle 100 metriä ja aikaa menee pari minuuttia. Mitä tuottaa se työmatkallaan oleva suhteessa siihen jo paikalla olevaan, ei yhtään mitään. Yli tunnin menevä osa tuömatkasta normaalia matkanopeutta käyttäen voitaisiin korvata, siinä olisi joku kohtuus kuitenkin.


    • pummeille.kovuutta

      Miljoonat suomalaiset ovat joutuneet lähtemään töihin jopa tuhansien kilometrien päähän. Tuet otettava pois kaikilta tarjotuista töistä kieltäytyviltä.

    • 6543

      Kyllä se maanviljelijä jolla uudet autot ja vehkeet joutuisi ajamaan 50km työmatkan, ei onnistu.
      Entä sitten työtön jolla ei autoa, ulosotossa rahat loppu. Miten hän muka pystyisi liikkumaan 50 km työmatkan. Ei saisi rahoitusta autolleen koska luottotiedot mennyt, ei myönnettäisi vakuutusta . Palkasta jonka hän saisi, ulosottomies nappaisi puolet. Ei sillä mitään autoa, vakuutuksia ja polttoaineita ostella, hyvä jos tulee toimeen ja laskunsa pystyisi maksamaan.

      • sosiaalituetpois

        Ovatko siis kaikki työttömät ulosotossa? Tämä onkin mielenkiintoista tietoa, heikolla tuottoarvolla,


    • pummitörsä

      Mä oon asunu stadissa jo 7 vuotta ja ei oo tarvinnu töitä tedä. sossusta revin rahat baarikeikkoihin. Isompi asunto pitäis mulle sossusta kustantaa. mut töihin en mee.

    • dieselMersulla

      Minä kävin töissä 175 km päässä, diesel Mersulla hujautin. Ei ollut mitään ongelmaa. Taidan käydä toisenkin kerran.

      • 6543

        Sinulla oli totaalisesti rahat loppu tai jumalattomat velat.
        Ei kukaan rupea 4h joka päivä autossa istumaan. Ei siihen yksinkertaisesti pysty, menee terveys, palaa loppuun.
        Ei siitä ole kuin haittaa.


      • SuoraaTietäNäkymättömiin
        6543 kirjoitti:

        Sinulla oli totaalisesti rahat loppu tai jumalattomat velat.
        Ei kukaan rupea 4h joka päivä autossa istumaan. Ei siihen yksinkertaisesti pysty, menee terveys, palaa loppuun.
        Ei siitä ole kuin haittaa.

        Jos nykyisestä yli 12 tunnin päivästä neljä tuntia saisi viettää autoa ajamalla, ei se nyt välttämättä niin kamalaa olisi...naapuri kulki maitotilallaan reilun 20 kilometrin päästä töissä kymmeniä vuosia, ja tykkäsi autoilun olevan päivän parasta aikaa.


      • hölmölän-jutut

        Kyllä on tylsä elämä jos autossa 4 tuntia istuminen on jonkun mielestä kivaa.

        Kokeileppa ihan ite vaikka seuraavat 10 vuotta istua joka arkipäivä 4 tuntia auton ratissa työmatkoilla.
        Luulen että viikon päästä jo sanot että "ei ole mun juttu".


      • VertailunVuoksi
        hölmölän-jutut kirjoitti:

        Kyllä on tylsä elämä jos autossa 4 tuntia istuminen on jonkun mielestä kivaa.

        Kokeileppa ihan ite vaikka seuraavat 10 vuotta istua joka arkipäivä 4 tuntia auton ratissa työmatkoilla.
        Luulen että viikon päästä jo sanot että "ei ole mun juttu".

        Jotkut ajaa autoa työkseenkin, kylläpä heidän elämä mahtaa olla tosi kurjaa??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe