Varma työ Valmetilla?!

Cicelle

Ja hitot.......Tyhjiä lupauksia. Kävin koulutuksen,mutta sitten sanottiin paria päivää ennen kuin koulutus loppui ettei työsopimusta tehdä, koska en oppinu tarpeeksi nopeasti?! Paskat, opein kyllä ja olin ahkera esim. verrattuna vakkareihin, jotka enimmäkseen juorusivat tai istuivat ja katsoivat halventavasti. Koulutus muutenkin aivan ala-arvoista. Vakkarit eivät oikeen tykänneet koulutetuista, vaikka hekin ovat duuninsa alusta aloittaneet. Siuurin osa vakkareista kaikenlisäksi sivistymätöntä porukkaa eli ei minkäänlaista koulutusta ja sen huomasi. Kauhea tarve saada duunareita? Olisin halunnut töihin ja tykkäsin hommastani, mutta kun ei, otetaan kaikenmaailman laiskoja idiootteja tilalle! Voi vittu!

17

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersumiesffg

      Jollain syynä sairaslomat ettei tule sopparia. Tietty kaikki ei välttämättä halua ottaakaan työtä vastaan. Olen itse perehdyttänyt uusia työntekijöitä. Itse tykkään perehdyttää uusia. Ihan hyviä tyyppejä saatu. "Koulutukseni" saattaa olla ala-arvoista, mutta hyvin on uudet tyypit työt oppineet.

    • Naamio1

      Joskus joku vuokrafirman edustaja sanoi mulle, että noin 30% EI työllisty koulutuksen kautta. Mielestäni koko rekry on vaan naamioitu orjatyön jatkuvalle hyväksikäytölle vuodesta toiseen, jota luultavasti eu rahoittaa?

      • AnttiAsentaja

        Mitä helvetin orjatyötä se muka on kun ei teistä uusista ole vitunkaan tuotannollista hyötyä ensimmäisten 2kk aikana. Ette vielä parissa kuukaudessa osaa hommianne niin hyvin, että olisitte avuksi. Ihan turhaa resurssien haaskausta se on kun pitää porukkaa pistää pihalle ensimmäisten kuukausien aikana, mutta parempi se on pistää ajoissa pois jaloista jos näyttää siltä, ettei työnteosta tule lasta eikä paskaa.


      • mitäoppimista
        AnttiAsentaja kirjoitti:

        Mitä helvetin orjatyötä se muka on kun ei teistä uusista ole vitunkaan tuotannollista hyötyä ensimmäisten 2kk aikana. Ette vielä parissa kuukaudessa osaa hommianne niin hyvin, että olisitte avuksi. Ihan turhaa resurssien haaskausta se on kun pitää porukkaa pistää pihalle ensimmäisten kuukausien aikana, mutta parempi se on pistää ajoissa pois jaloista jos näyttää siltä, ettei työnteosta tule lasta eikä paskaa.

        Mitä oppimista noissa hommissa muka on, kertanäytöllä tuollaiset jokainen oppii. Jotkut harvat homat tietysti voi kestää alussa kauemmin, eikä kaikki ole yhtä nopeita, mutta verkkaiseen tahtiin näkyy porukka edelleenkin työskentelevän. Tyytyväinen saa olla jos ei kelpaa, paskempaa työpaikkaa ja kaupunkia saa hakea.


      • AnttiAsentaja
        mitäoppimista kirjoitti:

        Mitä oppimista noissa hommissa muka on, kertanäytöllä tuollaiset jokainen oppii. Jotkut harvat homat tietysti voi kestää alussa kauemmin, eikä kaikki ole yhtä nopeita, mutta verkkaiseen tahtiin näkyy porukka edelleenkin työskentelevän. Tyytyväinen saa olla jos ei kelpaa, paskempaa työpaikkaa ja kaupunkia saa hakea.

        No se vauhti ja laatu. Kuka tahansa ne palikat osaa asentaa, mutta kun uusilla menee vartti puolentoista minuutin työvaiheeseen niin siinäpä se ongelma onkin. Jos ei pärjää vauhdissa, ei myöskään "osaa". Sitten on vielä nämä sovitukset, konepellin, ovien ja takaluukun osalta ja niissä pitää oikeasti olla pätevä tekijä. Niitä ei suurin osa opi ikinä


      • mikseiopi
        AnttiAsentaja kirjoitti:

        No se vauhti ja laatu. Kuka tahansa ne palikat osaa asentaa, mutta kun uusilla menee vartti puolentoista minuutin työvaiheeseen niin siinäpä se ongelma onkin. Jos ei pärjää vauhdissa, ei myöskään "osaa". Sitten on vielä nämä sovitukset, konepellin, ovien ja takaluukun osalta ja niissä pitää oikeasti olla pätevä tekijä. Niitä ei suurin osa opi ikinä

        Joku sorminäppäryyttä vaativa hankalassa paikassa voi olla vaikeampaa, mutta mitä ihmeellistä on jossain ovien ja luukkujen asentamisessa ja sovittamisessa. Niin no, naisilla kolmiulotteinen hahmottaminen on kuulema vaikeaa, eikä päättelykyvyssäkään kehumista, matuilla varmaan sama juttu. Ylipainoiset ja heikkokuntoiset taas ei kykene mihinkään hommiin kunnolla.


      • AnttiAsentaja
        mikseiopi kirjoitti:

        Joku sorminäppäryyttä vaativa hankalassa paikassa voi olla vaikeampaa, mutta mitä ihmeellistä on jossain ovien ja luukkujen asentamisessa ja sovittamisessa. Niin no, naisilla kolmiulotteinen hahmottaminen on kuulema vaikeaa, eikä päättelykyvyssäkään kehumista, matuilla varmaan sama juttu. Ylipainoiset ja heikkokuntoiset taas ei kykene mihinkään hommiin kunnolla.

        Helppo huudella kun ei ole kyseistä homma tehnyt. Sorminäppäryyshommat ei ole mitään sovitukseen verrattuna. Siinä vaaditaan älyä ja fyysistä kuntoa sekä tietysti vauhtia.

        Sovittaminen itsessään kaikessa rauhassa on jo haastavaa, mutta siinä muutaman minuutin asema-ajassa todella haastavaa. Pitää osata ajatella samalla kun tekee, ei siis sovi naisille. Aikaa ei ole miettimiselle, otanko vastakappaletta vähän sisään niin näyttäisi paremmalta mutta sulkeutumisvoima kärsii.. ai niin etuovikin pitäisi vielä sovittaa ja linja loppuu kohta. Seuraava autokin valunut jo niin pitkälle, että kiire tulee. Toivottavasti tulee häiriö...


    • 13579

      Ai siinä voi käydä niinkin ettei koulutuksen jälkeen työllisty, no lievittää vähän minun vitutustani.

      Minä kävin viime Lauantaina opteamin haastattelussa, matkustin sitä varten puolen Suomen halki koko päivän ja ilmaistahan se ei ole.

      Kiinnostukseni ja rahallinen uhraukseni palkittiin tänä aamuna sillä, että sähköpostistani löytyi juurikin se kiitämme mielenkiinnosta mutta valintamme ei kohdistunut sinuun viesti.

      Kaikkein eniten vituttaa se, että oikeastaan hakuprosessi oli kesken, minun olisi pitänyt vastata työterveyden esitietokyselyyn ennen päätöksen saantia.

      En kuitenkaan ehtinyt vastata kyselyyn koska minulle annettu linkki josta olisi pitänyt päästä kyselyyn ei toiminut. Tarkoitus oli soittaa tänä aamuna Opteamiin ja kysyä uutta linkkiä mutta ei näköjään tarvinnut kun sähköpostista löytyi tuo vastaus.

      Kiitti vitusti Opteam ja Valmet automotive.

      Mutta, jos voi käydä niinkuin aloittajalle niin parempi ehkä tippua kelkasta pois tässä vaiheessa.

      • eitarvitseihmetellä

        Jotain mielipuolista porukkaa opteamilla ja nehän hankkii sitä enemmän mitä kauemmin pitkittävät hakuprosessia. Kuinkahan paljon rahastavatkaan ennen kuin kaikki valittu, satojatuhansia vai miljoonia.


    • Orjaleirissa

      Opteamista valitettavasti minulla on myös huono kokemus.
      He poistivat töykeästi profiilini, kun kyselin paikan perään jälkeenpäin. Pääsin sitten kuitenkin
      heti toisen vuokrafirman kautta autotehtaalle. Olin myös orjatyöhaastattelussa Valmetin tiloissa, mutta en halunnut paikkaa, koska halusin palkoille heti vuokrafirman kautta, sepäs niitä harmitti. Staffpointin toiminta oli myös töykeää, painostettiin allekirjoittamaan sopimuksia joissa oli paljon epäkohtia. Hyvät työkaverit kyllä oli siellä. Noista matkakulukorvauksista työkkäri voi korvata 0,21e/km ja myös majoituskustannuksia kuukauden aikana pitää lähettää hakemus menemään.

    • eräs_työant

      Yleensä on joku syy, jos ei pääse. Eli ovat huomanneet hakijassa jotain semmoista, että häntä ei kannata valita. Kannattaa seuraavan kerran yrittää asennoitua positiivisemmin, ja hokea muutakin kuin kirosanoja, negatiivisela kehonkielellä höystettynä. Jurottajat eivät nimittäin yleensä ole kovin haluttuja työntekijöitä, ainakaan tiimi-luoteiseen työhön.

      • oikeassaolet

        Pitää olla valmis tekemään ilmaista työtä niin kauan kuin vaaditaan ja tärkein taito on osata nuoleskella kaikkia mahdollsia, työnvälittäjiä, työnjohtoa, vanhempia työkavereita...Työtaidoilla on harvassa työpaikassa juurikaan merkitystä, laiskimmat ja parhaat nuoleskelijat ylenee johtotehtäviin tai saa helpoimmat hommat.


    • Levysepäkadultuule

      Joku oli kai sanonu, et hän ilkikurillas vois hitsata etulokkarin sisäl kuolleen peltohiiren. Se sitte haisuis siel mont vuot ja diplomiekonoomi sais juosta auton kans takuu huollos ja ihmetel korjaamotyönjohtajal, et mikä ihme tääl autos haise. Uuskaupunkilainen huumori on välil sellast pitkäkestosta, siit on iloo pitkäks aikka. Ko muut vitsit ei ennä jaks nauratta, niin mätä hiiri jaksa vaan haist. Kunnes muumioituu , mut sitte autoki on jo päätyny romeneitte käyttö.

    • eppäileväine

      Onko toi, mahtaako toi, olla totta?

    • pettynytukiin

      ois ollu paikka tehtaalla mut EI tosiaan sillä palkalla ollu mitään järkeä ottaa paikkaa vastaan, ja mulla ajoneuvo asentajan paperit ja työkokemusta kertyny tässä elämän aikana muistakin hommista niin teollisuudessa kun yksityiselläkin puolella, Jos 50 kymppiselle joka ollu ikänsä töissä aletaan puhuun 11 euron tuntipalkasta niin jotain on paikassa pielessä ja vielä kolmivuorotyö kyseessä, ei tuossa auta mitkään lisätkään ellei ne olis sit jotain aivan tolkuttomia ja sitähän ne ei oo

    • aa-pee

      Naisille helpommat hommat. Mitäs siitä tulisi, jos siellä olis vaan miehiä töissä.
      Alkaa virhetilastot täyttyä, kun menee kolmeen vuoroon. Siellä pää pyörällä yöt painetaan ja autot keikkuu ohi kuin hypnotisoiden.

    • muistoja_karpaaseilta

      Vieläkö siellä autotehtaalla on ne kuntotestit siinä rekrytoinnin yhteydessä?

      Joskus vuonna 1996 hain sinne hommiin ja me jouduttiin helvetinmoiseen rääkkiin, mentiin kyykkyhyppyä pitkin lattiaa ja kaikenlaisia muitakin ihme liikesarjoja tekemään, ihan tarkkaan en enää muistakaan kaikkea. Leukaa taidettiin vetää ja etunojapunnerruksia tehdä ja oliko siinä jotain käsipainojen nosteluakin.

      Ja sitten tietysti lääkärintarkastus ja sitä ennen jokun pyskologin tai psykiatrin haastattelu jossa käytiin kaikki aiemmat vaiheet armeijasta ja sotilaspassin syynäämisestä alkaen läpi.

      Minulla oli samaan aikaan toinen työnhaku päällä Raumalle ja tiesin jo silloin aamulla kun menin niihin kuntotesteihin, lääkäriin ja haastatteluun että saan Raumalta työpaikan, aamulla ajaessani Uutenkaupunkiin minulle soitettiin Raumalta ja kerrottiin työpaikasta.

      Niinpä en stressannutkaan kovin paljon noita kuntotestejä sun muita, sen verran kilpailuhenkinen kuitenkin olin että parhaani tein ja ihan hyväksyttävästi läpäisin sekä kuntotestin, lääkärintarkastuksen että sen psykologin haastattelunkin.

      Minulle olisi siis auennut paikka autotehtaalle mutta vasta koeajalle, joten koin suurta mielihyvää kertoessani että en tule tänne, minulla on muutaman kilometrin ajomatkan takana odottamassa vakituinen työpaikka 12 markkaa paremmalla tuntipalkalla mitä Ukista saisin joten ei kiitos, hypittäkää te ihmisiä kyykkyhyppyä pitkin lattiaa niin vitusti kuin haluatte, auton rakentamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe