Suolaa, suolaa, enemmmän suolaa!

glx

Miksi elintarviketeollisuus myrkyttää meidät liialla suolalla, samoin kuin sokerillakin. On erittäin vaikea löytää mitään vähäsuolaisia tuotteita, leipää, juustoa, leikkeleitä jne. Kaikissa on suolaa liikaa, leipää ei tahdo löytyä alle 1% samoin juustot on yleensä 1,2-2 väliltä. Juustoista esim. emmental on vähempi suolainen 0,7 mutta vastaavasti rasvaa noin 30% joten senkin terveellisyys menee liian rasvan myötä. Samoin toista myrkkyä sokeria laitetaan kaikkeen huomattavasti liikaa, elintarviketeollisuus ei tunne mitään vastuuta ihmisten terveydestä. Suolahan on suurin kohonneen verenpaineen syy ja sitä kautta sydän ja verisuonitautien aiheuttaja, samoin sokerin terveyshaitat on hyvin suuret, joten niin sokerin kuin suolan ja myös rasvan liikakäyttöä pitäisi välttää, mutta elintarviketeollisuus tekee sen vaikeaksi varsinkin suolan ja sokerin osalta.

5

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miikku4532

      Oletko koskaan miettinyt ettei elintarviketeollisuutta kiinnosta paskaakaan suolan ja sokerin määrä, koska tuotto on se tärkein asia. Toisaalta voithan aina tehdä itse kaiken, niin ei tarvitse pelätä liika suolaa/sokeria

    • suolaahaavoihin

      Liika uteliaisuus ei ole hyväksi. Suomessakin on tahoja joiden intressejä tietynlainen keskustelukulttuuri uhkaa. Jos olet järkevä niin lopetat hyvän sään aikaan. Ihmisiä katoaa jatkuvasti...suomessakin.

      • kjfsdlkfjsdklsdjkl

        silloin lääkärit pitäisi kadottaa ensimmäiseksi koska kohonneen verenpaineen takia on erittäin vaikea läpäistä terveystarkastusta... vai liekö elintarviketeollisuus ja lääketeollisuus punoneet salassa keskenään päivänvaloa kestämättömän juonen jossa tahallaan lisätään liikaa suolaa elintarvikkeisiin että ihmiset joutuisivat ostamaan myös verenpainelääkkeitä...
        Markkinatalous on pilannut kaiken, nykyään ei elintarvikkeetkaan enää ole ihmisravinnoksi kelpaavia...


    • suola.saa.maistumaan

      Suomalaiset haluavat syödä huippukokkien tekemältä maistuvaa ruokaa. Kaikki huippukokit käyttävät reilusti suolaa, koska sillä tavalla saa ruoan kuin ruoan maistumaan.

    • suolanan

      Suola on välttämätön ihmisenkin elimistölle ettei ntarvitse syödä suolatapletteja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe