Kovanen: Taksilla ajo halpenee

ViidenTähdenTaxari

65

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsioitaSeuraillut

      Eikös tässä tilanteessa kannattanekin panostaa markkinointiin, mitä sanoo viisasten raati?

      Tuollainen ulostulo takaa ilmaista näkyvyyttä ja mainosta varsinkin imbesillien toimittajien täyttämässä Kauppalehdessä. Vesa Keskinenhän sen on tehnyt tunnetuksi, ettei ole olemassa huonoa mainosta. On vain mainosta.

    • MoniIsketäänKanveesiin

      Rehellistä puhetta, kun kokenut taksiyrittäjä sanoo sen ääneen: taksikyytien hinnat putoaa reippaasti, ainakin isoissa kaupungeissa. Pienemmät taksitallit ovat ihmeissään ja kimittävät vain kurkut suorina, kun pitäisi sen sijaan alkaa kartuttamaan osaamispääomaa asiakaspalvelusta ja laskeskelemaan tarkkaan paljonko kyydinhintaa voi ja kannattaa laskea. Ettei leipä lopu.

      • ValojaPäälle

        Et taida ymmärtää psyykkaamisesta mitään. Tässähän yritetään yhtiön mainostamisen ohella luoda mielikuvaa, ettei laskevien hintojen ja katteiden alalle kannata tulevaisuudessa kenen tahansa pyrkiä, ja siten parannellaan omia asemia. Tuossa lausunnossa on herrat Usko ja Toivo taas molemmat iloisesti mukana.

        Taksi otetaan jatkossakin vain tarpeeseen, ei sillä huvikseen ajella. Koska se on kuitenkin km-hinnaltaan kaikkein kallein vaihtoehto kävelyn, julkisen liikenteen ja oman auton käytön vaihtoehtona, en todellakaan ymmärrä, mikä mekanismi pistäisi ihmiset kuluttamaan taksilla ajamiseen nykyistä enemmän rahaa. Esim. Taxi Stockholmin lähtömaksu on 45 SEK 24/7 ja Suomessa nykyisin 5,90/9,00 EUR kellonajasta ja viikonpäivästä riippuen. Käytännössä siis lähtömaksun ero Tukholma vs. Helsinki on arkipäivisin alle 1,5 EUR. Ei tuollainen alennus muuttaisi nykyisiä umpikuolleita keskipäiviä yhtään parempaan suuntaan.

        Sinänsä asiassa ei ole mitään uutta, Kovanen on näistä lähtömaksuasioista puhunut aikaisemminkin. Niiden osalta todellisuus tulee olemaan tarua ihmeellisempi, tolppajonosta kun ei hiljaisena aikana kannata 10 € kyydin takia lähteä yhtään mihinkään. Toki Kovanen saa lähteä, mutta minä en lähde. Kovasella ei sen jälkeen ole kauaa suomenkielen taitoisia kuljettajia.


      • Taksikeisari
        ValojaPäälle kirjoitti:

        Et taida ymmärtää psyykkaamisesta mitään. Tässähän yritetään yhtiön mainostamisen ohella luoda mielikuvaa, ettei laskevien hintojen ja katteiden alalle kannata tulevaisuudessa kenen tahansa pyrkiä, ja siten parannellaan omia asemia. Tuossa lausunnossa on herrat Usko ja Toivo taas molemmat iloisesti mukana.

        Taksi otetaan jatkossakin vain tarpeeseen, ei sillä huvikseen ajella. Koska se on kuitenkin km-hinnaltaan kaikkein kallein vaihtoehto kävelyn, julkisen liikenteen ja oman auton käytön vaihtoehtona, en todellakaan ymmärrä, mikä mekanismi pistäisi ihmiset kuluttamaan taksilla ajamiseen nykyistä enemmän rahaa. Esim. Taxi Stockholmin lähtömaksu on 45 SEK 24/7 ja Suomessa nykyisin 5,90/9,00 EUR kellonajasta ja viikonpäivästä riippuen. Käytännössä siis lähtömaksun ero Tukholma vs. Helsinki on arkipäivisin alle 1,5 EUR. Ei tuollainen alennus muuttaisi nykyisiä umpikuolleita keskipäiviä yhtään parempaan suuntaan.

        Sinänsä asiassa ei ole mitään uutta, Kovanen on näistä lähtömaksuasioista puhunut aikaisemminkin. Niiden osalta todellisuus tulee olemaan tarua ihmeellisempi, tolppajonosta kun ei hiljaisena aikana kannata 10 € kyydin takia lähteä yhtään mihinkään. Toki Kovanen saa lähteä, mutta minä en lähde. Kovasella ei sen jälkeen ole kauaa suomenkielen taitoisia kuljettajia.

        Kympin kyydillä menettää jonopaikan. Siitä jää käteen 2,5€ . Se vasta mukavaa on, että tuota on odottanut puolitoista tuntia. Takana minuutin odottanut vie sitten 50€ kyydin ja saa 30€ keikan palatessa lennosta.


      • ViidenTähdenTaxari
        ValojaPäälle kirjoitti:

        Et taida ymmärtää psyykkaamisesta mitään. Tässähän yritetään yhtiön mainostamisen ohella luoda mielikuvaa, ettei laskevien hintojen ja katteiden alalle kannata tulevaisuudessa kenen tahansa pyrkiä, ja siten parannellaan omia asemia. Tuossa lausunnossa on herrat Usko ja Toivo taas molemmat iloisesti mukana.

        Taksi otetaan jatkossakin vain tarpeeseen, ei sillä huvikseen ajella. Koska se on kuitenkin km-hinnaltaan kaikkein kallein vaihtoehto kävelyn, julkisen liikenteen ja oman auton käytön vaihtoehtona, en todellakaan ymmärrä, mikä mekanismi pistäisi ihmiset kuluttamaan taksilla ajamiseen nykyistä enemmän rahaa. Esim. Taxi Stockholmin lähtömaksu on 45 SEK 24/7 ja Suomessa nykyisin 5,90/9,00 EUR kellonajasta ja viikonpäivästä riippuen. Käytännössä siis lähtömaksun ero Tukholma vs. Helsinki on arkipäivisin alle 1,5 EUR. Ei tuollainen alennus muuttaisi nykyisiä umpikuolleita keskipäiviä yhtään parempaan suuntaan.

        Sinänsä asiassa ei ole mitään uutta, Kovanen on näistä lähtömaksuasioista puhunut aikaisemminkin. Niiden osalta todellisuus tulee olemaan tarua ihmeellisempi, tolppajonosta kun ei hiljaisena aikana kannata 10 € kyydin takia lähteä yhtään mihinkään. Toki Kovanen saa lähteä, mutta minä en lähde. Kovasella ei sen jälkeen ole kauaa suomenkielen taitoisia kuljettajia.

        Eiköhän tässä ole ajatuksena puhtaasti laskea hintoja koska Kovanen voi niin tehdä. Pienelle yhden taksin firmalle se on aika vaikeaa. Kovasella on monta taksia ja se voitto tehdään volyymillä.

        Strategiaa ei ole muka päätetty mutta lyön vetoa sen puolesta että he pyrkivät voittamaan merkittävän osan markkinoista ajamalla muita halvemmalla. Kun muut tipahtavat, hintoja voi nostaa.


      • LaiskanPulskeitaJalleja

        Tällaiset kommentit kertoo paljon taksimiesten todella surkeasta asenteesta. Ei viitsitä lähteä tolppajonosta minnekään 10 euron vuoksi. Seisotaan mieluumin tyhjänpanttina siellä tolpalla, ja ehkä siinä sivussa juorutaan mieluumin muiden kuskien kanssa kun tehtäisiin omaa työtä ja kyydittäisiin asiakkaita.

        Perse ei liikada mihinkään kun alle 10 eurolla ei kannata. Siltä se näyttääkin. Muut kansalaiset ihmettelee, kun taksit seisoo suurina läjinä tolpan ympärillä. Miksi ne taksit eivät aja, vaan pelkästään seisoskelevat. Tällainen toiminta on totaalisen tehotonta ja typerää.


      • Entinenrenki
        LaiskanPulskeitaJalleja kirjoitti:

        Tällaiset kommentit kertoo paljon taksimiesten todella surkeasta asenteesta. Ei viitsitä lähteä tolppajonosta minnekään 10 euron vuoksi. Seisotaan mieluumin tyhjänpanttina siellä tolpalla, ja ehkä siinä sivussa juorutaan mieluumin muiden kuskien kanssa kun tehtäisiin omaa työtä ja kyydittäisiin asiakkaita.

        Perse ei liikada mihinkään kun alle 10 eurolla ei kannata. Siltä se näyttääkin. Muut kansalaiset ihmettelee, kun taksit seisoo suurina läjinä tolpan ympärillä. Miksi ne taksit eivät aja, vaan pelkästään seisoskelevat. Tällainen toiminta on totaalisen tehotonta ja typerää.

        😁😁😁Mihin ne ajais? Naurua...


    • EiHyvältäNäytä_

      Kovanen on jo "halventanut" kuskien palkkoja. Nyt kun Kovanen lupaa lähtömaksujen alentamista/poistamista, miten alennetaan vielä lisää kuskien palkkoja?

      Entäs sitten nämä taksiautoilijoiden kustannuspuoli? Aleneeko kiinteät kustannukset sen taksan halpenemisen myötä?

      No, spekulointia kaikki, tuolta maailmalta kuuluu ihan muunlaista tietoa ajasta taksien vapautumisen jälkeen. Mielenkiintoista, saas nähdä, kuinka käy. En toki itse jää odottelemaan,lopetan ja jään eläkepäiville.

      • Taksikeisari

        Kovanen voi heittää tuollaisen kommentin ja tiputtaa arki-iltalähtöä 50 sentillä, joka sitten loppusummassa painaa yhtä paljon kuin Prisman halpuutus. Voidaan myös laskea kilometrihintaa ja laittaa odotustaksaan puolet lisää. Juttuja saa heittää miten haluaa.

        Jatkossakin pärjää se, joka pystyy hoitamaan kaikenlaiset asiakkaat synnytyslaitokselta liivijengin päämajaan kaikilla maksutavoilla asiakkaalle edullisinta tietä ja ottaa palkan ja pitää turpansa kiinni, vaikka takapenkillä istuisi naapurin vaimo Mustafa Ali Hassanin haaroväliä hinkaten.


      • Ulaaaaa

        Onks sulla Nipsu lisää suoritteita?


    • 343243434

      Toivottavasti nuo isommat firmat erotetaan Taksi Helsingin välitysjärjestelmästä. Nuo vain sotkevat.

      • Taksikeisari

        Taxi Helsingin välitysjärjestelmän välittämissä tilauksissa Kovanenkin ajaa samoilla Taxi Helsingin hinnoin ja omissa välityksissään, millä haluaa. Saa hän toki ajaa Taxi Helsingin keikat vaikka ilmaiseksi, mutta asiakkaat eivät voi valita sitä kautta muuta kuin ensimmäisen vapaan sen firman taksin.

        Jatkossakin kun tilaa auton Taxi Helsingistä, tai Taxi Stockholmista, niin välityskeskuksen ilmoittamat hinnat ovat maksimihinnat, mutta mikään huutokauppakamari se ei ole sittenkään, eikä sieltä saa yksittäisten autojen tarjouksia.

        Jos haluat kilpailuttaa hintoja, niin menet sitten nettiin, tai leikkaa vaikka kuponki Hesarista, mutta älä soita keskukseen, paitsi kun tarvitset sen auton heti, tai kun on pakko olla paikassa x tiettyyn aikaan.


      • ViidenTähdenTaxari

        Tuota, mitkäs firmat sitten olisi Taksi Helsingin asiakkaita? Ei tässä pelissä pienet pärjää hetkeäkään.

        Pienen taksiyrityksen keinot:

        1) hakekaa pankilta/sijoittajilta useampi miljoona. Vähintään 50 kuskia ja autoa per alue.
        2) pistäkää pillit pussiin ja hakekaa töitä niiltä jotka tekevät vaihtoehdon 1.

        Siinäpä se. Uskokaa nyt vaan. KAIKKI mitä olen tänne kirjoittanut on pitänyt 100% paikkaansa. Niin tämäkin.


      • Taksikeisari
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Tuota, mitkäs firmat sitten olisi Taksi Helsingin asiakkaita? Ei tässä pelissä pienet pärjää hetkeäkään.

        Pienen taksiyrityksen keinot:

        1) hakekaa pankilta/sijoittajilta useampi miljoona. Vähintään 50 kuskia ja autoa per alue.
        2) pistäkää pillit pussiin ja hakekaa töitä niiltä jotka tekevät vaihtoehdon 1.

        Siinäpä se. Uskokaa nyt vaan. KAIKKI mitä olen tänne kirjoittanut on pitänyt 100% paikkaansa. Niin tämäkin.

        Taxi Helsingin oskakkaita ovat ne taksit, joita kyseinen firma välittää. Taxi Helsinkiä en sen kummemmin tunne, mutta otetaan esimerkki kaupungista Kuokylä, koska systeemi on sama.

        On olemassa numero vaikkapa 10022, josta tilataan taksi. Tuo numero ei ole mikään julkinen palvelu, vaan se on yritys, jonka omistavat taksiyritykset. Tuo yritys ei häviä uudessa laissa mihinkään.

        Yleensä nämä yritykset ovat voittoa tavoittelemattomia yrityksiä, niin että jokaisella osakkaalla on yksi osake ja yksi auto. Ajan saatossa esimerkiksi kovanen on saanut useamman osakkeen, mutta ääniä on kovin vähän kokonaisuudessa.

        Uuden lain myötä yksi keino vallata markkinaa on ostaa muita pois, mutta näillä taksoilla se on aika pitkä tie. Niille markkinoille ei lähdetä työttömyysturvan kanssa sotimaan.


      • Mulkeroinen
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Tuota, mitkäs firmat sitten olisi Taksi Helsingin asiakkaita? Ei tässä pelissä pienet pärjää hetkeäkään.

        Pienen taksiyrityksen keinot:

        1) hakekaa pankilta/sijoittajilta useampi miljoona. Vähintään 50 kuskia ja autoa per alue.
        2) pistäkää pillit pussiin ja hakekaa töitä niiltä jotka tekevät vaihtoehdon 1.

        Siinäpä se. Uskokaa nyt vaan. KAIKKI mitä olen tänne kirjoittanut on pitänyt 100% paikkaansa. Niin tämäkin.

        Taksi Helsingin asiakkaita voivat olla mitkä yhtiöt tahansa, Nokiasta Jaskan Grilliin. Taksi Helsinki on tällä hetkellä 1300 taksiauton operaattori, pk-seudun tunnetuin brändi jo itsessään, ja kyllä sitä kautta on tähänkin saakka aika moneen yritykseen takseja tilailtu. Olennaista vapautuksen jälkeen on, että konsepti saadaan kuntoon ja myös pidettyä kunnossa, eli autot, kuljettajat ja hinnasto pelaavat hyvin yhteen eikä kukaan ryhdy joukossa sooloilemaan..

        Mitä tulee noihin antamiisi bisnesohjeisiin, niin tuohan riippuu siitä, onko omiin tarpeisiin sopivaa brändiä/välitystä ostettavissa vapailta markkinoilta ja mihin hintaan. Jos kilpailua syntyy välityskeskusten välillä (ainakin Helsingissä varmasti tapahtuu), niin omien bisneksien vapaaehtoinen laajentaminen on tässä markkinatilanteessa tarpeettoman riskaabelia (mitään kysynnän kehitystä ei oikeasti ole olemassa eikä tulossa).

        Toki toiminnan kehittämiseen on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ottaa yksin lainaa ja ryhtyä työllistämään 50 autoa ja kuljettajaa, sekä perustaa oma välityskeskus. Helpompana näen jonkinlaisen vapaaehtoisen yhteenliittymän muiden yksinyrittäjien kanssa, joskin tällöin tarvitaan hieman enemmän kuin kourallinen yrittäjiä, sekä jonkinlainen yhteisesti hyväksytty strategia. Tällöin voidaan tehdä omaakin markkinointia vieraan välityskeskuksen alaisena ajettaessa, tai sitten perustaa omakin keskus.

        Vähänkin aivojaan käyttäen ei ole mikään "pakko" menmä kuitenkaan töihin Kovaselle tai Kajonille.


      • ViidenTähdenTaxari
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Taksi Helsingin asiakkaita voivat olla mitkä yhtiöt tahansa, Nokiasta Jaskan Grilliin. Taksi Helsinki on tällä hetkellä 1300 taksiauton operaattori, pk-seudun tunnetuin brändi jo itsessään, ja kyllä sitä kautta on tähänkin saakka aika moneen yritykseen takseja tilailtu. Olennaista vapautuksen jälkeen on, että konsepti saadaan kuntoon ja myös pidettyä kunnossa, eli autot, kuljettajat ja hinnasto pelaavat hyvin yhteen eikä kukaan ryhdy joukossa sooloilemaan..

        Mitä tulee noihin antamiisi bisnesohjeisiin, niin tuohan riippuu siitä, onko omiin tarpeisiin sopivaa brändiä/välitystä ostettavissa vapailta markkinoilta ja mihin hintaan. Jos kilpailua syntyy välityskeskusten välillä (ainakin Helsingissä varmasti tapahtuu), niin omien bisneksien vapaaehtoinen laajentaminen on tässä markkinatilanteessa tarpeettoman riskaabelia (mitään kysynnän kehitystä ei oikeasti ole olemassa eikä tulossa).

        Toki toiminnan kehittämiseen on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ottaa yksin lainaa ja ryhtyä työllistämään 50 autoa ja kuljettajaa, sekä perustaa oma välityskeskus. Helpompana näen jonkinlaisen vapaaehtoisen yhteenliittymän muiden yksinyrittäjien kanssa, joskin tällöin tarvitaan hieman enemmän kuin kourallinen yrittäjiä, sekä jonkinlainen yhteisesti hyväksytty strategia. Tällöin voidaan tehdä omaakin markkinointia vieraan välityskeskuksen alaisena ajettaessa, tai sitten perustaa omakin keskus.

        Vähänkin aivojaan käyttäen ei ole mikään "pakko" menmä kuitenkaan töihin Kovaselle tai Kajonille.

        Sosialismi on kyllä syvällä! Et näe selkeästi isoa kuvaa. Kovanen ym. ajaa teidän yhteenliittymät ulos markkinoilta hintakilpailulla nopeammin kuin ehditte sanoa "kartellia on kuollut".

        Kuinka moni pieni yrittäjä voi ajaa taksia tappiolla ja kuinka kauan se onnistuu? Vastaus: ei yhtä kauan kuin isot.

        Muista nyt, että markkinatalouden lait pätevät jatkossa. Ei mikään sääntely.


      • Mulkeroinen

        Tässä on kuitenkin se pieni ero, että pienyrittäjä voi mielelläänkin pidentää omaa päiväänsä ja laskea tuntipalkkaansa, kun tekee töitä itselleen. Auto on oma, ja työpäivän ohessa voi ajella miten haluaa ja hoidella omia asioitaan. Kovasen kaltaiselle talon rikastuttamiseksi ei tulevaisuudessa kukaan tule työskentelemään, jos ei ole he*vetin pakko.


      • ViidenTähdenTaxari
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Tässä on kuitenkin se pieni ero, että pienyrittäjä voi mielelläänkin pidentää omaa päiväänsä ja laskea tuntipalkkaansa, kun tekee töitä itselleen. Auto on oma, ja työpäivän ohessa voi ajella miten haluaa ja hoidella omia asioitaan. Kovasen kaltaiselle talon rikastuttamiseksi ei tulevaisuudessa kukaan tule työskentelemään, jos ei ole he*vetin pakko.

        Kuulostaa fiksulta. Suomessa kyllä ei ole mitään järkeä olla yrittäjä jos ei tienaa vähintään 3x liksa minkä saisi samasta duunista jollain muulla (siis VÄHINTÄÄN).

        Toi on se miten mamut pärjää. Kusettavat käteismaksuja leikkimällä ettei korttimaksut toimi. Tuskin kukaan nykyinen yrittäjä on oikeasti tuosta vaihtoehdosta kiinnostunut. Helpompi tehdä töitä muille.


      • 343243434
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Sosialismi on kyllä syvällä! Et näe selkeästi isoa kuvaa. Kovanen ym. ajaa teidän yhteenliittymät ulos markkinoilta hintakilpailulla nopeammin kuin ehditte sanoa "kartellia on kuollut".

        Kuinka moni pieni yrittäjä voi ajaa taksia tappiolla ja kuinka kauan se onnistuu? Vastaus: ei yhtä kauan kuin isot.

        Muista nyt, että markkinatalouden lait pätevät jatkossa. Ei mikään sääntely.

        Kovanen ym. ajaa teidän yhteenliittymät ulos markkinoilta hintakilpailulla

        Menee vuosia ennen kuin helsinkiläiset tilaavat taksia muualta kuin Taksi Helsingiltä. Jos senkään jälkeen mikäli hinta/laatusuhde pysyy hyvänä. Jos isot firmat suljetaan nyt ulos niistä voidaan päästä eroon kertaheitolla.


      • Taksikeisari
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Tässä on kuitenkin se pieni ero, että pienyrittäjä voi mielelläänkin pidentää omaa päiväänsä ja laskea tuntipalkkaansa, kun tekee töitä itselleen. Auto on oma, ja työpäivän ohessa voi ajella miten haluaa ja hoidella omia asioitaan. Kovasen kaltaiselle talon rikastuttamiseksi ei tulevaisuudessa kukaan tule työskentelemään, jos ei ole he*vetin pakko.

        28 tuntista päivää ei liikenteessä kauaa puske edes Kajaanin tykkijääkäri.


      • Mulkeroinen
        Taksikeisari kirjoitti:

        28 tuntista päivää ei liikenteessä kauaa puske edes Kajaanin tykkijääkäri.

        Jos yhtään tutisit taksialan työnantajien toimintapoja, Kovasen edesottamuksia esimerkiksi, niin tuskin odottaisit sieltä mannaa valuvan muiden kuin omistajien taskuihin. Täällä maalaillaan kuinka vain idiootti ryhtyy tuossa tilanteessa yrittäjäksi. Itse olen sitä mieltä, että vain idiootti jää rengiksi, jos eivät edut parane. Alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta, ei mininipalkkaa, ei mitään. Käytännössä renkinä ajetaan jo nyt yrittäjäriskillä, tosin sillä erotuksella, että isäntä päättää puolestasi milloin saat käydä töissä. Taksiauto ei itsessään ole mikään iso riski sijoituksena, kunhan ei tyhmyyksissään mene ajamaan autoa loppuun keräämättä pääomaa välirahaa varten.


      • 100prosenttiaPaikkkaansa
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Tuota, mitkäs firmat sitten olisi Taksi Helsingin asiakkaita? Ei tässä pelissä pienet pärjää hetkeäkään.

        Pienen taksiyrityksen keinot:

        1) hakekaa pankilta/sijoittajilta useampi miljoona. Vähintään 50 kuskia ja autoa per alue.
        2) pistäkää pillit pussiin ja hakekaa töitä niiltä jotka tekevät vaihtoehdon 1.

        Siinäpä se. Uskokaa nyt vaan. KAIKKI mitä olen tänne kirjoittanut on pitänyt 100% paikkaansa. Niin tämäkin.

        Kannataisiko sun nyt ihan oikeasti ensimmäiseksi ajaa taksia? Toiseksi ottaa selvää kuinka asiat ovat? Kaikki mitä olet tänne kirjoittanut pitää 100 % paikkaansa? Huhu huh, olet sekaisin.

        Olet kertonut aiemmin kuinka paljon paalutat Uber tolpalla, kuinka kuinka kuljetat ulkiksia ja kuinka hyvin saat tähtiä. Sitten yllätäen paljastat ettet aja uberia ja ettet aja taksia.

        Mikä on motiivisi? Nyt kutsut itseäsi taxariksi aiemman uberin sijaan, Miksi? Olet kyllä pahin idiootti mitä tällä Suoli24 palstalla pyrii. Kysyn vielä, mikä on ikäsi? Et vaikuta kovin vanhalta/viisaalta.

        Tänne voit kirjottaa mitä haluat. Koeta nyt saadaan hieman jotain järkeä juttuihisi. Esim kirjoituksesi missä kerroit vaikuttaneesi mrkittävästi uuteen liikennekaareen on pelkkää trollin paskaa.

        Kerro nyt miksi päivittäin jaksat suoltaa silkaa paskaa tänne? Odotan mielenkiinnolla vastaustasi,

        Linkitän varmasti jatkossa tänne kaikki suoltamasi jutut. Noh, en kaikkia. mutta ne osuvimmat.

        Nimimerkkien jatkuva vaihto ei tee sinusta yhtään älykkäämpää. Lapsi on terve kun se leikkii, sinun kohdallasi asia on täysin toisin.


      • ViidenTähdenTaxari
        100prosenttiaPaikkkaansa kirjoitti:

        Kannataisiko sun nyt ihan oikeasti ensimmäiseksi ajaa taksia? Toiseksi ottaa selvää kuinka asiat ovat? Kaikki mitä olet tänne kirjoittanut pitää 100 % paikkaansa? Huhu huh, olet sekaisin.

        Olet kertonut aiemmin kuinka paljon paalutat Uber tolpalla, kuinka kuinka kuljetat ulkiksia ja kuinka hyvin saat tähtiä. Sitten yllätäen paljastat ettet aja uberia ja ettet aja taksia.

        Mikä on motiivisi? Nyt kutsut itseäsi taxariksi aiemman uberin sijaan, Miksi? Olet kyllä pahin idiootti mitä tällä Suoli24 palstalla pyrii. Kysyn vielä, mikä on ikäsi? Et vaikuta kovin vanhalta/viisaalta.

        Tänne voit kirjottaa mitä haluat. Koeta nyt saadaan hieman jotain järkeä juttuihisi. Esim kirjoituksesi missä kerroit vaikuttaneesi mrkittävästi uuteen liikennekaareen on pelkkää trollin paskaa.

        Kerro nyt miksi päivittäin jaksat suoltaa silkaa paskaa tänne? Odotan mielenkiinnolla vastaustasi,

        Linkitän varmasti jatkossa tänne kaikki suoltamasi jutut. Noh, en kaikkia. mutta ne osuvimmat.

        Nimimerkkien jatkuva vaihto ei tee sinusta yhtään älykkäämpää. Lapsi on terve kun se leikkii, sinun kohdallasi asia on täysin toisin.

        Noniin siinä se palstan nimimerkkejä varastava trolli taas. Et tällä kertaa mun nimimerkillä kuitenkaan viitsinyt kirjoitella?


      • VastaaTrolli
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Noniin siinä se palstan nimimerkkejä varastava trolli taas. Et tällä kertaa mun nimimerkillä kuitenkaan viitsinyt kirjoitella?

        Vastaa kysymyksiin jotka sinulle esitettiin. Älä trollaa älä ole jakomielitautinen. Kiitos.


      • ViidenTähdenTaxari
        VastaaTrolli kirjoitti:

        Vastaa kysymyksiin jotka sinulle esitettiin. Älä trollaa älä ole jakomielitautinen. Kiitos.

        En viitsi ruokkia trollia. Et kuitenkaan tuo lisäarvoa näihin keskusteluihin niin en viitsi tuhlata aikaani vastaamalla typeriin kysymyksiisi.

        Pysyisit edes asiassa.


      • PoikaOletNoloNolla
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        En viitsi ruokkia trollia. Et kuitenkaan tuo lisäarvoa näihin keskusteluihin niin en viitsi tuhlata aikaani vastaamalla typeriin kysymyksiisi.

        Pysyisit edes asiassa.

        Pysyisit edes asiassa? Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Sä olet nolo. Poika meni hiljaiseksi. Hyvä.


      • johannes22
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Taksi Helsingin asiakkaita voivat olla mitkä yhtiöt tahansa, Nokiasta Jaskan Grilliin. Taksi Helsinki on tällä hetkellä 1300 taksiauton operaattori, pk-seudun tunnetuin brändi jo itsessään, ja kyllä sitä kautta on tähänkin saakka aika moneen yritykseen takseja tilailtu. Olennaista vapautuksen jälkeen on, että konsepti saadaan kuntoon ja myös pidettyä kunnossa, eli autot, kuljettajat ja hinnasto pelaavat hyvin yhteen eikä kukaan ryhdy joukossa sooloilemaan..

        Mitä tulee noihin antamiisi bisnesohjeisiin, niin tuohan riippuu siitä, onko omiin tarpeisiin sopivaa brändiä/välitystä ostettavissa vapailta markkinoilta ja mihin hintaan. Jos kilpailua syntyy välityskeskusten välillä (ainakin Helsingissä varmasti tapahtuu), niin omien bisneksien vapaaehtoinen laajentaminen on tässä markkinatilanteessa tarpeettoman riskaabelia (mitään kysynnän kehitystä ei oikeasti ole olemassa eikä tulossa).

        Toki toiminnan kehittämiseen on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ottaa yksin lainaa ja ryhtyä työllistämään 50 autoa ja kuljettajaa, sekä perustaa oma välityskeskus. Helpompana näen jonkinlaisen vapaaehtoisen yhteenliittymän muiden yksinyrittäjien kanssa, joskin tällöin tarvitaan hieman enemmän kuin kourallinen yrittäjiä, sekä jonkinlainen yhteisesti hyväksytty strategia. Tällöin voidaan tehdä omaakin markkinointia vieraan välityskeskuksen alaisena ajettaessa, tai sitten perustaa omakin keskus.

        Vähänkin aivojaan käyttäen ei ole mikään "pakko" menmä kuitenkaan töihin Kovaselle tai Kajonille.

        Taksi Helsingin asiakkaita voivat olla mitkä yhtiöt tahansa, Nokiasta Jaskan Grilliin. Taksi Helsinki on tällä hetkellä 1300 taksiauton operaattori, pk-seudun tunnetuin brändi jo itsessään, ja kyllä sitä kautta on tähänkin saakka aika moneen yritykseen takseja tilailtu. Olennaista vapautuksen jälkeen on, että konsepti saadaan kuntoon ja myös pidettyä kunnossa, eli autot, kuljettajat ja hinnasto pelaavat hyvin yhteen eikä kukaan ryhdy joukossa sooloilemaan..

        Mitenkähän tähän tulevat viranomaiset jatkossa suhtautumaan...
        Kilpailulaki kun näyttäisi määräävän tämän kaltaiset järjestelyt kielletyksi kilpailun rajoittamiseksi.


    • Tosiasiatkateissa

      Miten kävi aikoinaan kun vuokrat vapautettiin säännöstelystä, heti nousi hinnat eikä ylärajaa näy kun vielä päättäjät joilla paljon sijoitusasuntoja nostavat asuntotukia. Taksilla ajo nousee myös,niinkuin kävi ruotsissakin

    • rysämies

      Kaikki sen tietävät, että taksiajon hinta tulee laskemaan merkittävästi. Isännille ottaa vaan niin koville myöntää sitä ääneen ja itselleen. Vuosi 2018 ja elokuu, sitten hintaralli alkaa.

      Yksittäisten sesonkien mahdolliset hinnannousut eivät riitä kompensoimaan sitä ajohintojen alenemaa, joka tapahtuu peruskyydityksissä. Keskimääräinen ajon hinta tulee vääjäämättä laskemaan.

      Hintojen laskua tulee kompensoimaan lisääntyvä taksimatkailu. Kun autoon sisäänistahtamisen hinta tippuu 2-3 euron nurkille, kaupungeissa aletaan liikkua lyhyitä etappeja takseilla, julkisten tai kävelemisen sijaan. Typerä kymmenien taksien seisominen tyhjänpanttina taksiasemilla vähenee. Taksit alkavat tehdä sitä mitä niiden kuuluukin tehdä, kyyditsemään asiakkaita. Sen sijaan että taksit jonossaan kyräilevät toisiaan ja odottavat sitä 100-150 euron kuningaslohiasiakasta, edessä onkin 5-10 euron silakkakyytien ajoja. Pitää vaan napata ne 10-15 silakkaa ripeästi. Ei niitä tarvitse tolpilla enää kytätä, käsipystyt ja järkevä oma sijoittuminen uudet välitysringit antavat eväitä silakkaparven pyydystämiseen. Joskus joukkoon voi eksyä se lohikin.

      • Y-rittäjä

        Halpeneeko taksien "yhteistyökumppanien" maksut myös, mitä luulet? Luuletko, että kassat siis suurenee, koska mielestäsi ajokassat suurenevat jopa? Vakuutusyhtiöt siis halventavat hintojaan, autot halpenee, huollot halpenee, renkaat halpenee, polttoaineet halpenee, verot pienenee, ALV pienenee, tilausvälitys pienenee, korttiprovisiot pienee jne jne jne?

        Yrittämisen ideahan on se, että tulot kattavat menot ja pitäisi jäädä pieni liikevoittokin, jolla yrittäjä koettaa elää.

        Tästä se taksa muodostuu....


      • emmämittäntiä

        Ainoastaan 0.18% suomalaisista omistaa taksiyhtiön ja on edes jotenkin kartalla ko. alan kulurakenteesta. 99.82 % suomalaisista ei ole koskaan omistanut taksiyhtiötä mutta ovat täysin kartalla alan kulurakenteesta. Tästä tulee vielä hauskaa.


      • haistanpalaneenkäryä
        emmämittäntiä kirjoitti:

        Ainoastaan 0.18% suomalaisista omistaa taksiyhtiön ja on edes jotenkin kartalla ko. alan kulurakenteesta. 99.82 % suomalaisista ei ole koskaan omistanut taksiyhtiötä mutta ovat täysin kartalla alan kulurakenteesta. Tästä tulee vielä hauskaa.

        Tästä tulee vielä hauskaa, huutavat ne 99.82% suomalaisista, kun taksilla ajelun hinta halpenee. Se 0.18% suomalaisista, joilla on edessä vyön kiristys narisevat minkä ehtivät, kun säännöstelym pöhöttämä taksiala joutuu avautumaan markkinavoimien ja kilpailun suurennuslasin alle.


      • Htyh6
        haistanpalaneenkäryä kirjoitti:

        Tästä tulee vielä hauskaa, huutavat ne 99.82% suomalaisista, kun taksilla ajelun hinta halpenee. Se 0.18% suomalaisista, joilla on edessä vyön kiristys narisevat minkä ehtivät, kun säännöstelym pöhöttämä taksiala joutuu avautumaan markkinavoimien ja kilpailun suurennuslasin alle.

        vähän kuten autokatsastus jonka hinnat nousi 150% kun vapautettiin sääntelystä markkinavoimien suurennuslasin alle?


    • voiälynväläys

      "Kun autoon sisäänistahtamisen hinta tippuu 2-3 euron nurkille"

      Mielenkiintoista. Edes bussilla et pääse tuohon hintaan, vaikka samassa kyydissä on kymmeniä maksajia.
      Arvaappas paljonko veronmaksajat tukevat yhtä bussimatkaa ?
      Kyllä se on pakko nyt uskoa, että Suomalasiet ovat maailman tyhmin kansa.
      Ei voi muuta todeta, kun näitä idioottien juttuja lukee.
      Vinkkinä vaan, että missään, eikä koskaan ole taksien hinnat pudonneet, kun hintasäännöstelystä on luovuttu.

    • Taksikeisari

      Halvin teoreettisesti oleva taksiyhtiö on niin suuri, ettei sen tarvitse maksaa vakuutuksia tai muuta oheiskulua, vaan se voi hoitaa niiden osuuden kassavairrasta ilman välikäsiä.

      Jos vaikkapa Kajon saa 1500 autoa kasaan, niin yhden taksin vakuutus ei maksa enää kymppitonnia, vaan se tippuu siitä murto-osaan ja vakuutusyhtiöt potkivat kravattikauloja pellolle. Samalla voidaan lopettaa muutama tilitoimisto kuppaamasta yrittäjiä jne.

      Autoja vähennetään ja homma tehostuu ja palvelu paranee. Näin se nyt vaan on.

      • qeläkrghj

        Ristiriitaista kirjoittelua. Puhut Kajonin 1500 autosta ja samaan hengenvetoon puhut että autoja vähennetään? Mitä ihmettä?


      • ewqweqwf

        En oo nyt ihan kartalla mitä tarkoittaa "Halvin teoreettisesti oleva taksiyhtiö", onko siinä jotain samaa kuin "Kallein käytännössä olematon taksiyhtiö" mutta jos arvellaan että Kajon voisi kaapata markkinat itselleen, aletaan ihan oikeasti olla monopolin puolella.


      • Taksikeisari

        Kajonin tavoite on ihan oikein siirtää nykyiset yrittäjät itselleen, joko alihankkijoiksi, tai työsuhteeseen ja vähentää autoja kokonaismarkkinoilta tehokkuuden parantamiseksi.

        Kukaan ei voi ajaa 24/7, joten on parempi vähentää autoja ja lisätä tehokkuutta ja samalla vähän korjata hintaa kysynnän ja tarjonnan mukaiseksi. Ansio nousee kaikilla tällä tavalla.

        Suurin osa maan takseista seisoo yli puolet ajasta ja tehostusta kaivataan ja tehostusta saa vain vähentämällä kalustoa. Asiakas Vappujonossa vähän kärsii, mutta sitä on tilattu.


    • Sattuuuuu

      Totuus sattuu

    • lipposenpave

      Teiltä loppuu ajot minä alan maksamaan asiakkaille , ei kyydit lopu.

    • Kokemusta_piisaa

      Ajot ei lopu mutta yksikään täysipäinen ei aja Kovaselle ja vastaaville kun voi ajaa vaikka pimeenä omaan piikkiin.

    • PEGnappi

      Tottakai halpenee ja voitot lisääntyy

      Nykyjään Kovasellakin voi olla tilanne että arkiyönä auto tuottee 0€/h mutta kuskin palkkoihin sivukuluineen menee vaikkappa 20€/h auton kiinteät kulut

      Tällöi tappio on vähintään 20€/h kun taasen halvemmalla ajamalla tulisi kohtuullsiet voitot tunnissa :)

      • onneton

        No nyt kannattaa jättää paskan jauhaminen sikseen. Jos Kovasella tuotto jää nollaan euroon tunnissa, niin kuljettajan palkka jää myös nollaan euroon. Siellä ei mitään tuntipalkkoja maksella vaan joka kuski on provikapalkalla, ja kaiken lisäksi vielä huonolla sellaisella.


    • wqgtfhjklöä

      Miten tietää kyydin ottaessaan, paljonko se tulee maksamaan ellei siitä ole mustaa valkoisella, esim. ikkunaan merkitty.

      • HalpuutusTiedossa

        Kokeile jo nyt vaikka tämänhetkisten taksojen hinta-arviota uberin nettisivuilla (pk-seutu). https://www.uber.com/fi/cities/helsinki/

        Tätä voi käyttää vaikka vertailun pohjana , kun mietit järkevää hintahaarukkaa matkallesi. Pitää vielä muistaa, että nuo arviot ovat siis nykyisellä hintapolitiikalla. Ensi kesänä alan vapautuessa uber repäisee peliin riemastuttavan edullisen hinnoittelun. Kannattaa jäädä kuulolle ja seurata.


      • ÄläViitsiTrolli
        HalpuutusTiedossa kirjoitti:

        Kokeile jo nyt vaikka tämänhetkisten taksojen hinta-arviota uberin nettisivuilla (pk-seutu). https://www.uber.com/fi/cities/helsinki/

        Tätä voi käyttää vaikka vertailun pohjana , kun mietit järkevää hintahaarukkaa matkallesi. Pitää vielä muistaa, että nuo arviot ovat siis nykyisellä hintapolitiikalla. Ensi kesänä alan vapautuessa uber repäisee peliin riemastuttavan edullisen hinnoittelun. Kannattaa jäädä kuulolle ja seurata.

        Uber on jatkossakin laiton ellei kuskilla ole liikennelupaa ja amattipätevyyttä. Tässä faktat katso ja hämmästy. Loppuu tuo trollaaminen.
        Hyvä ohjelma. Uberin maajohtajan ontuvat selitykset. Kannattaa katsoa. Ymmärrän jos trolleilla ei ole keskittymiskykyä ohjelman katsomiseen. Kestäähän se peräti 28 minuuttia. Se on pitk aika kun pitäisi keskitty asiaan. Huvittavia ovat myös uber kuskien selitykset. Emme tienneet... silkaa valehtelua.

        Lainaus Suomalainen taksi facebook alla. Linkki ohjelmaan lopussa.

        YLE:n Spotlight-ohjelman tymäkkä puolituntinen Uberista.
        Hyviä näkemyksiä myös Taksiliitolta ja Taksi Helsingiltä, kannattaa katsoa!

        Uusin versio vaihtoehtoisesta totuudesta tuntuu nyt olevan se, että uberkuljettajat eivät maksa veroja vain siksi, että heidän toimintansahan on laitonta. Muuten kyllä maksettaisiin, vaikka vähän ylimääräistäkin.

        Tosiasia on se, että Uber-kuljettajat eivät maksaneet verojaan silloinkaan, kun touhun piti heidän mielestään olla täysin laillista. Eivätkä he maksa niitä muuallakaan.

        Vapaaehtoinen veronmaksu ei nimittäin toimi muiden kuin Liikenne- ja viestintäministeriön mielestä. Siksi kaupoissa on kassakoneet ja takseissa taksamittarit ja kuitinantopakot.

        Uberissa ei ole kuin sovellus, jonka tiedot on piilotettu ulkomaille. Jonkinlainen kuitti tulee sähköpostilla, mutta siinä ei ole myyjän tietoja eikä verotietoja.

        Paikallinen yritys, kuten "Uber Finland" ei tiedä kuljettajistaan mitään.

        Valvonta on hyvin vaikeaa. Tämä on koko homman juju.
        Lainaus päättyy.

        YLE SPOTLIGHT
        Uberin ajaminen on Suomessa lainvastaista. Siitä seuraa sakkoja ja tulojen menetys valtiolle. Itse Uber-yhtiö tienaa hyvin ja ottaa 20 prosentttia jokaisesta kyydistä välityspalkkiona. Toimittaja: Pekka Palmgren.

        http://areena.yle.fi/1-3797242


    • Maankaatajatulos

      Halpeniko vuokrat kun hintasäännöstelystä luovuttiin,kysyn vaan tollot

      • Juha_ja_Anne

        Nää maininnat säännöstelyistä vapautetuista aloista ja niitten hintakehityksestä pitäisi kieltää lailla ,samaten viittaukset taksialan vapautuksen nostamiin hintoihin ulkomailla pitää vaieta kuoliaaksi. Tämä on käsky!


    • LiianKalliitAutot

      Taksiksi riittäisi vanhat fiat puntot...ei pääsisi kuskit läskiksi kuten nyt...

    • Ääliötetelästä

      Tälle maalle tuloo sun kaltaiset ääliöt vitun kalliiksi...ota kieles sibiloisen perseestä vitun runkkari...

    • Byrokratiavähemmälle

      Mitähän tapahtuisi, jos taksin hinnasta kustannettaisiin puolet verovaroin, kuten muussa joukkoliikenteessä ? Voisi hinta laskea alle linja-auton, eikä tarvittaisi yli sataa lipuntarkastajaakaan palkkalistoilla. Kalliita varikoita, kun auto voisi olla kotipihalla.
      Taksin vapauttaminen markkinoille saa vipinää aikaan on satavarmaa.

    • Maksaja

      Suomessa on Euroopan halvin dieselöljy ja autot takseille verottomat. Miksi kuitenkin taksimatkojen hinnat ovat Euroopan korkeimmat.

      • miksikirjoitatjaskaa

        Suomi taksien veloitus on pohjoismaiden halvin. Fakta.


    • Harmaatataloutta

      Koska taksit maksavat tunnollisesti kaikki lakisääteiset maksut ja vakuutukset toisin kuin esim. Uber. Takseilla on kirjanpitäjä joka ilmoittaa voiton tai tappion verottajalle. Ilmoittaako uberi verottajalle kuljettajien tienestejä, vastaus on ei eli pimeää työtä teettävät. Maksu voi olla peräti 1.73€ /km.

      • Hemmonki

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...


      • MahdollisetTrollille
        Hemmonki kirjoitti:

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...

        Mahdolliset? Buuuuaah trollille
        elsingin poliisi on saanut valmiiksi jättimäisen Uber-tutkinnan. Laittomasta taksiliikenteestä lasketaan kertyneen rikoshyötyä jopa 2 miljoonaa euroa.

        Helsingin poliisi on saanut valmiiksi Taksiliiton tekemän rikosilmoituksen tutkinnan.
        Epäiltynä vyyhdissä on kaikkiaan lähemmäs 200 laitonta kuljettajaa. Rikoshyöty on jopa 2 miljoonaa euroa.
        Enimmillään kuski on tienannut pimeänä yli 50 000 euroa alle vuodessa.

        Taksiliitto oli antanut syksyllä poliisille listan 95 kuljettajasta, joiden epäiltiin harjoittavan laitonta taksiliikennettä. Listan oli liitolle kerännyt vartiointiliike, joka oli tilannut ajot varta vasten Uber-palvelun kautta.

        Poliisilla oli jo meneillään tutkinta useista kymmenistä vastaavista tapauksista. Osa Taksiliiton listalla olleista kuljettajista oli ennestään poliisin tiedossa.

        Tutkinnassa selvisi, että kyse on ollut taloudellisesti huomattavan suuresta toiminnasta. Epäiltyjen pankkitilejä tutkittaessa paljastui osalla kuskeista huikeita ansioita.

        - Enimmillään ne olivat 50 000 euroa vuodessa nettona, pimeästi. Yksi oli ansainnut jopa yli tuon alle vuoden sisällä, kertoo tutkintaa johtanut rikoskomisario Pekka Seppälä.

        Taksiliiton listassa olleet kuskit olivat tienanneet yhteensä 1,4 miljoonaa euroa. Kun mukaan lasketaan jo aiemmin tutkinnassa olleet kuskit, rikoshyöty nousee kahteen miljoonaan euroon.

        Luvattomasta taksiliikenteestä epäillyt ovat pääosin ulkomaalaisia, joskin joukossa on myös suomalaisia kuljettajia.

        - Kymmenkunta epäiltyä on vielä tavoittamatta, Seppälä sanoo.

        Luvattoman taksiliikenteen harjoittamisesta voidaan tuomita enimmillään puoli vuotta vankeutta. Toistaiseksi kuljettajat ovat selvinneet sakoilla ja tulojen menettämisenä valtiolle.

        Helsingin syyttäjänvirastossa on jo ennestään useita kymmeniä Uber-tapauksia odottamassa oikeuskäsittelyä


      • MahdollisetTrollilleTaas
        Hemmonki kirjoitti:

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...

        Mahdolliset myös johdossa. Buuuuah trollille

        Tutkinnassa on kyse luvattoman taksiliikenteen harjoittamisesta tai avunannosta siihen.

        Helsingin poliisi sai viime viikolla valmiiksi Uber-vyyhdin rikostutkinnan
        Luvattoman taksiliikenteen harjoittamisesta epäillään kaikkiaan yli 150 kuljettajaa.
        Tutkinta on laajentunut nyt Uberin suomalaisen yhtiön johtoon
        Tutkinnassa paljastui, että Uber-kuskit olivat voineet tienata enimmillään jopa yli 50 000 euron pimeät vuosiansiota. Rikoshyödyn lasketaan nousseen jopa 2 miljoonaan euroon.

        Rikosepäilyt eivät kuitenkaan kohdistuneet vain kuljettajiin. Taksiliiton viime vuoden lopulla tekemä tutkintapyyntö on johti rikostutkintaan, jossa epäiltynä on nyt Uber Finland Oy yhtiönä.

        Ulottuu ulkomaille

        Iltalehden tietojen mukaan rikosepäilyt kohdistuvat Uberin suomalaiseen maajohtajaan sekä nykyiseen ja aiempaan hallitukseen, jonka jäsenet ovat Britannian, Ranskan, Alankomaiden ja Yhdysvaltain kansalaisia.

        Myös henkilökuntaa epäillään vähintään avunannosta luvattoman taksiliikenteen harjoittamiseen.

        - Tutkinta on käynnissä, vahvistaa rikoskomisario Sampo Suomala.

        Poliisi on jo lähettänyt oikeusapupyyntöjä yhtiön johtoon kuuluvien ulkomaalaisten kuulemiseksi.

        Uber-tutkinta on laatuaan ensimmäinen, jossa poliisi ja syyttäjä joutuvat pohtimaan kuljettajien ja yhtiön välistä mahdollista rikoskumppanuutta. Samoin joudutaan pohtimaan yhtiön johdon vastuuta sen palkatessa työntekijöitä tekemään työtä, joka on rikos.

        "Haastava tutkinta"

        Syyttäjä tullee vaatimaan kuljettajien rikoshyötyä eli pimeitä palkkoja valtiolle. Nyt meneillään olevan tutkinnan keskiössä on mittavan rikoshyödyn mahdollinen takaisinsaanti myös itse yhtiöltä.

        - Tässä on mukana kansainvälinen ulottuvuus, mikä tekee asiasta haastavan, rikoskomisario Sampo Suomala sanoo.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704242200108673_uu.shtml


      • MahdollisestiOletTyhmä
        Hemmonki kirjoitti:

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...

        Mahdolliset sulla on housussa.
        Hyvä ohjelma. Uberin maajohtajan ontuvat selitykset. Kannattaa katsoa. Ymmärrän jos trolleilla ei ole keskittymiskykyä ohjelman katsomiseen. Kestäähän se peräti 28 minuuttia. Se on pitk aika kun pitäisi keskitty asiaan. Huvittavia ovat myös uber kuskien selitykset. Emme tienneet... silkaa valehtelua.

        Lainaus Suomalainen taksi facebook alla. Linkki ohjelmaan lopussa.

        YLE:n Spotlight-ohjelman tymäkkä puolituntinen Uberista.
        Hyviä näkemyksiä myös Taksiliitolta ja Taksi Helsingiltä, kannattaa katsoa!

        Uusin versio vaihtoehtoisesta totuudesta tuntuu nyt olevan se, että uberkuljettajat eivät maksa veroja vain siksi, että heidän toimintansahan on laitonta. Muuten kyllä maksettaisiin, vaikka vähän ylimääräistäkin.

        Tosiasia on se, että Uber-kuljettajat eivät maksaneet verojaan silloinkaan, kun touhun piti heidän mielestään olla täysin laillista. Eivätkä he maksa niitä muuallakaan.

        Vapaaehtoinen veronmaksu ei nimittäin toimi muiden kuin Liikenne- ja viestintäministeriön mielestä. Siksi kaupoissa on kassakoneet ja takseissa taksamittarit ja kuitinantopakot.

        Uberissa ei ole kuin sovellus, jonka tiedot on piilotettu ulkomaille. Jonkinlainen kuitti tulee sähköpostilla, mutta siinä ei ole myyjän tietoja eikä verotietoja.

        Paikallinen yritys, kuten "Uber Finland" ei tiedä kuljettajistaan mitään.

        Valvonta on hyvin vaikeaa. Tämä on koko homman juju.
        Lainaus päättyy.

        YLE SPOTLIGHT
        Uberin ajaminen on Suomessa lainvastaista. Siitä seuraa sakkoja ja tulojen menetys valtiolle. Itse Uber-yhtiö tienaa hyvin ja ottaa 20 prosentttia jokaisesta kyydistä välityspalkkiona. Toimittaja: Pekka Palmgren.

        http://areena.yle.fi/1-3797242


      • FaktaaTrollille
        Hemmonki kirjoitti:

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...

        Koeta trolli edes joskus kirjoittaa asiaa, älä asian vierestä. Tieto sinulla ei ole. Kunhan trollaat.

        Asiakkaat odottavat taksiin astuessaan huomioivaa ja jouhevaa palvelua ja kokevat sitä myös suomalaisessa taksissa saavansa. Tämän vahvistaa Taloustutkimuksen toteuttama taksien palvelututkimus sekä EPSI Finlandin julkisen liikenteen asiakastyytyväisyystutkimus.

        Edellisvuosien palvelututkimustulosten tapaan suomalaiset arvostavat edelleen ystävällistä ja palvelualtista taksinkuljettajaa. Kokonaisuudessaan taksiliikenteeseen ollaan hyvin tyytyväisiä. Taksin asiakkaat antavat taksimatkakokemukselleen kokonaisarvosanan 8,6.

        Asiakkaita pyydettiin arvioimaan yksityiskohtaisemmin myös kuljettajan toimintaa, taksin saatavuutta ja tilaamisen helppoutta, joista kaikista päästiin yli 8,6 keskiarvoon.

        Saatavuus koetaan paremmaksi

        Taksin saatavuuteen asiakkaat olivat hieman tyytyväisempiä kuin edellisenä vuonna. Taksin saatavuutta mitattiin kahdella ominaisuudella: saamisen ja tilaamisen helppoudella sekä taksin odotus- ja saapumisajalla. Suur-Helsingin alueella asuvat asiakkaat olivat muuta maata tyytyväisempiä taksin saapumiseen kuluvaan aikaan ja tilaamisen helppouteen.

        Vain 10 prosenttia vastaajista kertoi viimeisessä taksimatkassaan olleen jotain, joka ei miellyttänyt. Useimmiten tämä liittyi taksimatkan hinta-laatusuhteeseen, josta arvosanaksi asteikolla 1 -10 annettiin 7,49.

        Taksinkuljettajiin luotetaan vahvasti

        Tutkimuksen mukaan ylivoimainen enemmistö, 91 prosenttia, arvioi kokemuksensa tai mielikuvansa taksipalveluista vähintään melko myönteiseksi. Taksiliikennettä ja taksinkuljettajia pidetään Suomessa aikaisempien vuosien tapaan hyvin luotettavina. Lähes kaikkien vastaajien (96 %) luottamus takseja ja taksinkuljettajia kohtaan on erittäin tai melko vahvaa. Luottamustasossa ei ole tapahtunut merkittävää muutosta verrattuna viime vuoteen.

        Taksipalvelut pärjäsivät julkisen liikenteen vertailussa

        EPSI Finlandin toteuttama julkisen liikenteen tyytyväisyystutkimus tukee palvelututkimuksen tuloksia. Tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat erittäin tyytyväisiä taksipalveluihin. Parhaiten julkista liikennettä vertailevassa tutkimuksessa menestyivät tänä vuonna taksit, jotka saavat asiakastyytyväisyydessä indeksiluvun 80,7 (0-100). Tulokset ovat parantuneet viime vuodesta kolmella prosenttiyksiköllä.


      • EtOllutPaikalla
        Hemmonki kirjoitti:

        Mahdolliset uber kuskien laiminlyönnit (paino sanalla mahdolliset) eivät tee yhtään paremmaksi muiden taksikuskien löperön löysää ja keskimäärin huonohkon tasoista palvelusuoritetta. Skarpattavaa riittäää ...

        Mahdollisesti et ollut paikalla kun järkeä jaettiin? Et ollut todellakaan.


    • Miksinäinon

      Taksinkuljettajaa pidetään 96 prosenttisesti Suomessa luotettavana, mutta Vihreä apulaiskaupungin johtajaa pitää luotettavana alle 20 prosenttia.

    • Taksiaskeleet

      Hinnat laskee aluksi, sitten kun verottaja on siirtänyt ylimääräisen kaluston omiin hoteisiinsa, onkin aika siirtyä robottiautoihin, jonka jälkeen monikansalliset suuryritykset määräävät hinnat.

      • RopottiRöpöttää

        Olisi mukava nähdä, kun robottiautot poikkeavat pääväyliltä pois Suomessa? Tiet kurjistuvat vuosi vuodelta, Suomessa ei pääse pian enää edes maasturilla kuskin ajamana. Vai osaako robottiauto ajaa routaisen lutakon läpi jäämättä kiinni, kun kokeneet kuskitkin niissä erehtyvät? Tervetuloa sieltä helsingistä vaikka tänne Vantaan perukoille saatika hiemankaan syrjemmälle.


    • kikikikikikiiii

      Kyllä Kovaselle on tähän asti kelvanut hyvin ns. monopolin hinta. Miksi nyt vasta leikkii ale hinnoilla. Olisi ajannut koko ajan halvalla kun kerran luvat oli. Teko pyhäveto nyt puhua että hinnat laskee. ( Mainos temppu)

    • Entinenrenki

      😁😁😁😁ja renginkö selkärangasta ne asiakkaat pierastaan? Naurua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe