vittu miten pahalta tuntuu

depressedkaro

Pää lyö tyhjää koko aja, haluun viiltää ranteet auki. Vanhat arvet auki syvemmiksi, yksinäisyys sattuu iha vitun paljo. En tiiä kelle puhuu, oon niin ujo ja sillee... Oon purkanu tosi oaljo näit juttuja instagramii. Haluun soittaa jonnekki kriisipuhelimee mut en uskalla, näist jutuist on vaikee puhuu mut tätä on iha hirvee vaikee pyöritellä yksi päässää... Fak pitäis nukkua jo tähän aikaa. Mut en mä vaa voi, mua ahdistaa niin paljo... Haluun oikeesti vaan kuolla. Ja mun tarkotus ei oo triggeröidä ketää, haluun vaa kirjottaa

142

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HenkkaM

      Uskalla soittaa kriisipuhelimeen ! Et mitään menetä. Et ole ensimmäinen soittaja. Etkä ensimmäinen, jonka on vaikea puhua. Kaikki soittajat ovat vaikeassa tilanteessa. Kaikille on vaikea puhua. Se tiedetään siellä ja osataan suhtautua.
      Tai yritä nukkua, jos niin katsot paremmaksi tällä hetkellä.
      Tai kirjoittele tänne ihan vapaasti, jos yhtään helpottaa !

    • Depressedkaro

      Juuu... Mä menin sit nukkuun mut heräsin viiden mais ja otin lääkkeit ja menin uuestaa nukkuu. Ja nyt on se en-haluu-nousta-sängystä-etten-tapa-itteeni-fiilis. Ehkä mä selviin ilmanki sitä kriisipuhelinta.... Varsinki jos se menee siihe "kyllä elämä kääntyy vielä parhainpäin, usko itseesi :))))" ku vitut täs mitää tapahu ..... Haluun viltää

      • HenkkaM

        Hei ! Mikä sun tilanne oikein on ? Täällä ei voi tietenkään kaikkea kertoa mutta noin pääpiirteittäin, mikä mättää ? Vanhemmat, koulu, kaverit ? Vai mikä ?
        Onko sulla joku lääkitys helpottamaan oloa ?
        Vaikkei lääkkeetkään hyvää tee välttämättä. Tilanne pitäis saada muuten purettua ja asiat kuntoon. Oisko siihen mhdollisuutta ?


    • Depressedkaro

      Oon asunu laitokses nyt pia 3 vuotta, mul on tääl oma ope ja terapeutti ja koulu menee kul ihan ok, mut mikään vaa ei tunnu hyvältä tai kiinnosta millään tasolla. Mul on lääkitys mut ne lääkkeet tekee mut ne tekee mut nii väsyneeks nii en haluu syyä niit. Ja sit perhettä mul ei oo ollenkaa

      • HenkkaM

        Voi hyvä ystävä siellä jossain ! En oikein uskalla sanoa mitään lääkkeistäsi, kun ne on asiantuntija sinulle määrännyt, mutta sen sanon, että Suomessa on itsemäärämisoikeus, ei ketään voi pakottaa syömään mitään lääkettä ! Psyykenlääkkeet on väsyttäviä, eikö annosta voisi edes pienentää ? Voitko kysyä sitä ? Eri ihmiset reagoi erilailla samaan annokseen. Toinen väsyy enemmän, eli pienikin annos riittää ja on energisempi ja enemmän tässä maailmassa eikä nuokuksissa ja turtunut koko ajan.
        Miten sinulla ei perhettä ole ollenkaan, vois sinua lapsi (anteeksi, olet varmaan jo aikuistuva)
        tekee mieli rutistaa sinua pitkään ja lämpimästi !
        Montako vuotta sinulla on koulua vielä jäljellä ?
        Mitä teet koulun jälkeen, iltaisin ja viikonloppuisin ?
        Kirjoittele, jos on tilaisuus ja haluat ! Palataan, tulen tänne vielä myöhemmin illalla tai viimeistään huomenna.


    • lapsuus

      Kaikkia ihmisiä ei ole luotu, terveiksi maailmassa? Ikävä kylla!

      • JesseJane

        Kuulehan, joskus voi olla niinkin, mutta voi olla että elämä sairastuttaa. Kaikenlaista ikävää voi sattua, joka satuttaa ihmistä henkisesti kovasti, tekee kipeää. Lapsena ja nuorena varsinkaan ei ole vielä valmis henkisesti selviytymään kaiken vaikean läpi, ei aina aikuinenkaan selviä
        haavoittumatta sielussaan. On omakohtaista kokemusta.


      • JesseJane

        Mitä oikeastaan tarkoitat sanoa ? Kerro tarkemmin, jos haluat.


    • Depressedkaro

      Koulua mun pitää käydä viel ensvuonna, täytän 18 ja sit mut potkitaa täältä pihalle ja en tiiä mitä sen jälkee teen, meen varmaa sillan alle asumaan ku ei mul vaa oo paikaa tääl. Ja siis mun äiti on kuollu ja iskällä on muhu lähestymiskielto joten mä en hänen kanssaa oo väleis, mul oli veli mut se kuoli muutama vuos sitte. Noita lääkkeitä on vaihdettu pariin otteesee mut mä en oikee jaksa enää ees yrittää uusia ku kaikis on jotai sivuoireita. Ja en mä koulun jälkee tee oikee mitää muuta ku vaan oon pakonalaisesti ulkona ku jotai terapiaa seki kai on en mä tiiä

    • HenkkaM

      Monet jotka luulee, että niillä on vaikeeta, vois lukea sun jutun !
      Saisivat vähän perspektiiviä omiin vaikeuksiin. Ei ole helppoa sulla !
      Surullista. Eikö sulla sukulaisiakaan ole, jotka olis jonkun verran läheisiä ?
      Eli vuosi vielä siellä. En usko, että tulet sillan alle joutumaan.
      Asunto on nähdäkseni pakko järjestää, eihän sulla ole paikka mihin mennä ja asumis- ja toimeentulotukia saat niin kauan kunnes pääset töihin tai mikä tilanteesi sitten onkaan.
      Ne on kansalaisen perusoikeus nyky-Suomessa.
      Se ei ole vielä ajankohtaista, valitettavasti, mutta kysy ajoissa, kenen kanssa niitä asioita voi hoitaa.
      Ei mistään tielle voida paiskata ihmistä !
      Oletko jaksanut miettiä jatkokoulutusta ? Ammattia itsellesi ? Jotain ohjausta on varmaan sen suhteen. Jos jaksaisit kaikesta huolimatta tulevaisuutta ajatella, se ehkä antaisi henkistä voimaa.
      Onko ne sun lääkkeet ahdistukseen vai masennukseen ? Olisiko olosi ehkä kuitenkin huonompi henkisesti, jos et söisi niitä ? Lääkkeissä on sivuvaikutuksia, ikävä kyllä.
      Jos väsyttääkin ei jaksa kiinnostua mistään.
      Siis siellä ei voi harrastaa mitään ? Muuta kuin oleilua ?
      Entäs musa ja telkkari ? Onhan sekin edes jotain.
      Onko teillä minkäänlaista kaverihenkeä siellä ?
      Toivottavasti !
      Tulipas liian pitkä juttu, monta kysymystä, ei tartte kaikkeen keskittyä kerralla !
      Nostan hattua sulle, että kuitenkin pärjäilet, vaikka vaikeaa on monella tavalla.
      Kiva kuulla, että koulu menee ok ! Se on aika tärkeää.
      Sen tulevaisuuden kannalta.
      Koitahan saada paremmin unta ensi yönä !
      Olen hengessä mukana.
      Palataan !
      Kirjoitat vain sen minkä haluat ja voit.
      Ei mitään stressiä näistä !
      Hyvät yöt !

    • Depressedkaro

      Omia isovanhempia mä en oo koskaan tuntenu, sen verran suvustani tiiän et äidil on sisko mut mä en saa siihe mitenkää yhteyttä. Iskäl on veli mutta se nyt on samanlainen sekopää ku iskä. Yleensä huoltajat auttaa täält pois mut mul ei oo, ehkä ne järjestää jotai... Tai sit ei. Koulutuksesta tai saatika ammatista en tiiä mitää ku musta vaan ei oikee oo mihinkää ja joo on täällä ohjausta siihen. Lääkkeet mulla on masennukseen, kyllä ne auttaa mut ne saa mun olon niin väsyneeks ja blurratuks joten jätän ne välii aina, sen takii mul on nii paska fiilis usei, mut mielummin sit kai se ku en pysyi päivisi hereillä. Kyllä täällä ollaan tosi paljon yhdessä mut mä oon noi huono ihmisten kaa nii jään mielummi omaa huoneesee, me katotaa leffoi tääl ja on tääl lemmikkieläimiä vierailemassa välil.

    • kukkahattutätivaan

      Tässä yksi "kukkahattutäti" lukee ketjuja. Moni asia nuorten elämässä pistää mietityttämään.
      Yksikin sukulainen olisi hyvä olla olemassa, johon olisi yhteys. Miksiköhän sinulla yhteys äitisi siskoon eli tätiisi ei onnistu. Etkö löydä häntä vai eikö hän välitä olla yhteydessä ?
      Ihmisiä on niin moneksi, monet on itsekkäitä, eivät ymmärrä muita.
      Onko sinulla serkkuja ? Kuulostat niin mukavalta, että sinulle toivoo kaikkea hyvää !

    • Depressedkaro

      Keneltä mä saisin mun äidin siskon numeron jos mun äiti on kuollu?

      • kukkahattutätivaan

        Asia vaatisi vähän älynystyröiden hieromista, "salapoliisihommia" ja puhelimen ja jonkun ystävällisen henkilön siellä laitoksessa, joka auttaisi sinua.
        Kun tietää nimen, voi numerotiedustelusta kysyä. Samannimisiä voi olla monta, ei auta kuin soittaa läpi niitä numeroita. Naisilla voi sukunimikin muuttua. Seurakunnan kirkkoherranvirastostakin saa sukulainen tietoa ihmisistä, kun tietää, missä kyseinen henkilö on joskus asunut. Siitä seurakunnasta on hyvä aloittaa. On hyvä tietää syntymävuosi edes suunnilleen. Virastossa tiedetään, mihin on muuttanut. Tai maistraatista voi kysyä. Hankaluus on jos on paljon samannimisiä. Tieto asuinpaikkakunnasta edes joskus aikoinaan voi auttaa jäljittämään. Maistraatilla on valtakunnallinen numero. Siihen on vaikea päästä, saa jonottaa ikuisuuden tiedän, olen etsinyt yhtä ihmistä kerran. Sinne voi muistaakseni myös sähköpostitse tai postitse lähettää kyselyn. Isältäsi ja hänen veljeltään ei paljon kannata kysellä kai, olisiko heillä mitään tietoa missä päin tätisi asuisi ja vaikka tätisi molemmat etunimet ja entinen tai nykyinen sukunimi ja syntymävuosi suunnilleen.
        Voisiko siellä laitoksessa joku sinua auttaa vai onko jo yritetty ?
        Tehtävä on mutkallinen, mutta ei mahdoton. Tarvitset henkilökunnan apua.
        Toivottavasti siellä on auttamishaluisia !
        Ansaitset saada apua !


      • Depressedkaro

        No en mä oikee tunne sitä ja tuskin se mua jaksaa auttaa, muutenki toi vaikuttaa niin isolta vaivalta enkä haluais häiritä muita ku oom jo valmiiks koko aja tiel


      • HenkkaM

        Terve ! Et saa ajatella noin, että häiritsisit muita tai olet jo valmiiks jo tiellä !
        Ihmisarvo on ihmisoikeus. Aina ! Kaikilla ! Olet yhtä hyvä kuin joku toinen.
        Uskon vahvasti ihmistenväliseen tasa-arvoon. Maailma ei ole kovin tasa-arvoinen,
        mutta jokainen ihminen ansaitsee tasa-arvoisen kohtelun ! Että sillee !
        Mites on päivä mennyt ?
        Moneltako on herätys ja koulutuntien alkaminen ?


      • kukkahattutätivaan
        Depressedkaro kirjoitti:

        No en mä oikee tunne sitä ja tuskin se mua jaksaa auttaa, muutenki toi vaikuttaa niin isolta vaivalta enkä haluais häiritä muita ku oom jo valmiiks koko aja tiel

        Koska olet tätiäsi viimeksi tavannut ? Minkälainen mielikuva sinulla on hänestä ihmisenä, olisiko yhtään lämminsydäminen ? Itse tätinä ajattelen, että ilman muuta haluan olla sisarieni tai veljieni lasten elämässä mukana.


      • Depressedkaro
        HenkkaM kirjoitti:

        Terve ! Et saa ajatella noin, että häiritsisit muita tai olet jo valmiiks jo tiellä !
        Ihmisarvo on ihmisoikeus. Aina ! Kaikilla ! Olet yhtä hyvä kuin joku toinen.
        Uskon vahvasti ihmistenväliseen tasa-arvoon. Maailma ei ole kovin tasa-arvoinen,
        mutta jokainen ihminen ansaitsee tasa-arvoisen kohtelun ! Että sillee !
        Mites on päivä mennyt ?
        Moneltako on herätys ja koulutuntien alkaminen ?

        Ihan hyvinhän se päivä meni sängyssä roikkuessa lol. Opettaja tuli eilen kaheksalta ja tänää se tulee yheksältä. Ja kyllä musta vahvasti tuntuu siltä et oon tiel, esim noille hoitajille ku joutuu kuskata lääkkeitä edestakas ja kysellä vointia koko ajan.


      • Depressedkaro
        kukkahattutätivaan kirjoitti:

        Koska olet tätiäsi viimeksi tavannut ? Minkälainen mielikuva sinulla on hänestä ihmisenä, olisiko yhtään lämminsydäminen ? Itse tätinä ajattelen, että ilman muuta haluan olla sisarieni tai veljieni lasten elämässä mukana.

        En mä muista, on siitä jo useempi vuosi, eikä mulla oo siitä mitää mielipidettä


    • HenkkaM

      Mitkä on fiilikset olleet tänään ?
      Ihan vapain sanoin…suoraan sanottuna !

      • Depressedkaro

        Päivä meni ihan kivasti, ilta oli yhtä helvettii ja viilsin itteeni reiteen vähä polven yläpuolelle


    • henkkaM

      Etkö vois sijaistoimintana viiltelylle kirjoitella vaikka tänne ???
      Tai juosta 100 kertaa talon ympäri ???
      Tai huutaa tunnin suoraa kurkkua ???
      Tai mitä vaan ???
      Olet älykäs !
      Miks pitää just vahingoittaa itseään ? Onko se tuska niin kamala siitä viiltelystä että henkinen tuska jää taka-alalle ? Mikä sen viiltelyn "mytologia" (hahhah) on ?
      Älä tee sitä enää koskaan !!! Please !!! Keksi sijaistoiminta sille ! Vai onko se pakkomielteenomaista, ei voi olla viiltelemättä ? Kysyn kun en tunne asiaa syvällisemmin. Anteeksi. Toivon, ettei se sinua loukkaa mitenkään. Se ei ole missään nimessä tarkoitus.
      Palataan !

    • Depressedkaro

      Siis se ku viiltää itseään saa ajatukset muualle, sit ku siitä tulee verta nii se saa olon sellaseks et olis elossa, eikä se satu. Lisäks se vaa tuntuu siltä et mä ansaitsen sen ku oon niin paha ihmine. Ja kyllä, siihen jää koukkuun

    • henkkaM

      E t ansaitse sitä, koska e t ole paha ihminen !
      Ihmisellä voi olosuhteet olla pahat, mutta ei se tee ihmisestä pahaa !
      Olispa mielenkiintoista tietää perustelusi sille, miksi olet mielestäsi muka paha ihminen !
      E t t a a t u s t i o l e ! Usko !
      Palataan !

      • Depressedkaro

        Mä en tiiä miten mä kerron tän sillee et se ei oo liian henkilökohtaisesti kerrottu. Siis ku mun vanhemmat eros, nii mun isoveli masentu siitä ja sit se kuoli siihen pahaan oloon (tajuat kyl varmaa), jos mä olisin tukenu sitä ees vähän nii se varmaa ois viel tääl mut mä en osannu tehä mitää sillo ku olisin viel voinu, sen takii tunnen itteni nii demoniks. Mä oon tappanu ihmisen. Vittttuuuuu.... Mulle on kyl sanottu et mun kannattaa puristaa jääpalaa kädes tai räpsyttää kuminauhaa ranteeseen mut se vaan ei oo sama asia


      • sorjo
        Depressedkaro kirjoitti:

        Mä en tiiä miten mä kerron tän sillee et se ei oo liian henkilökohtaisesti kerrottu. Siis ku mun vanhemmat eros, nii mun isoveli masentu siitä ja sit se kuoli siihen pahaan oloon (tajuat kyl varmaa), jos mä olisin tukenu sitä ees vähän nii se varmaa ois viel tääl mut mä en osannu tehä mitää sillo ku olisin viel voinu, sen takii tunnen itteni nii demoniks. Mä oon tappanu ihmisen. Vittttuuuuu.... Mulle on kyl sanottu et mun kannattaa puristaa jääpalaa kädes tai räpsyttää kuminauhaa ranteeseen mut se vaan ei oo sama asia

        Jos tähän ketjuun saa sekaantua, niin sanon minäkin sinulle:
        Et ole syyllinen mihinkään ! Syyllisyys jää pitkäksi aikaa läheisille, kun joku poistuu
        tästä maailmasta, mutta kukaan ei ole syyllinen. Me emme ole Jumalia, vain ihmisiä.
        Emme ole kaikkivoipia vaikuttamaan kaikkeen. Ihmiselle kaikki ei ole mahdollista.
        Pitää rauhoittua hyväksymään se.
        Amen.


    • henkkaM

      Hei ! Joo, tajuan ja olen aika hyvä lukemaan "rivien välistä" itsekin aikoinaan
      "helveteissä" eläneenä.
      Et ole tappanut ketään, usko se ! Pohditaan tätä asiaa vähän kerrallaan.
      Se mikä tapahtuu, tapahtuu. Mun vanhempi sisar kärsi suunnattomasti ja traumat jäi.
      Elin itsekin siinä samassa helvetissä. En pystynyt ketään tukemaan, hyvä kun itse jotenkuten pärjäsin.
      Aina voi jossitella, mutta ei pidä syyttää itseään. Jokainen tekee jokaisessa tilanteessa parhaansa.
      Pitkään jatkuneessa hätätilanteessa aivot on niin seis, ettei pysty reagoimaan normaalisti !
      En minäkään kyennyt sisartani tukemaan.
      Enimmäkseen mulla löi tyhjää päässä ja pelkäsin.
      Jälkeenpäin ei siis kannata syyttää itseään.
      Alunperin se tilanne tuskin oli teidän lapsien luoma ?! Tilanne oli syy.
      Syyllisen hakeminen on turhaa ja itsensä syyttäminen. Voi miettiä syytä, tilannetta, mikä johti mihinkin, mutta ei syyllistä, syyllisiä ei ole.
      Jos syytä jostain hakisi, että meni niinkuin meni, niin mulla se oli ainakin vanhemmat ja heidän ymmärtämättömyytensä ja henkinen ja fyysinen väkivalta, josta me lapsetkin saimme joskus osamme ja kärsimme.
      Ne, jotka siitä tilanteesta joutuu kärsimään, ei ole syyllisiä mihinkään.
      Kaikki mikä tapahtuu, on sen tilanteen seurausta.
      Jatketaan, kun jaksat. Yritä antaa ajatuksiltasi rauha itsellesi tämän päivän.
      Lähden töihin välillä :)
      Kirjoittele, jos pulppuaa...

      • Depressedkaro

        Sori ku näin myöhään kirjotan mut oon nukkunu taas kerran koko päivän ja heräsin nyt äskettäi... Mut oon tosi pahoillani et oot joutunu kokee tollasta :/ ei mun omat asiat oo sittekkää ihan niin huonosti..


      • henkkaM

        Terve ! Miten voit ? Onko ollut pirteämpi tai parempi päivä tänään ? Toivottavasti !

        Älä ole pahoillasi mun kokemuksistani, se on aikaa sitten ohi ja harvoin ajattelen sitä enää.
        Elämä on lisäksi pitänyt huolta siitä (hahhah), että myöhemminkin on tullut vastoinkäymisiä, mutta olen sitkeydellä koulinut itsestäni jonkunlaisen "taistelijan".
        Sitä ajatusta yritin jutullani sinullekin välittää tai siirtää.

        Katsos, kun me ihmiset voidaan niin yllättävänkin vähän vaikuttaa kaikkeen siihen,
        mitä tapahtuu. Emme me pysty tulevaisuutta ennustamaan eikä meillä ole kristallipalloa, että näkisimme kenenkään päähän, kenenkään ajatuksia, mitä joku aikoo tehdä tai ei aio.
        Aika vähän on meidän käsissämme loppujen lopuksi yhtään mikään asia.
        Se on ajatus on hyvä hyväksyä. Se helpottaa ahdistusta.

        Ihmisen pitää armahtaa itsensä eikä piinata itseään loputtomiin tuskallisilla ajatuksilla.
        Sinä olet surrut ja kärsinyt enemmän kuin tarpeeksi ! Tee hyvä ystävä itsellesi palvelus,
        yritä alkaa psyykata itseäsi irti raskaista ajatuksista - vähitellen - pikkuhiljaa - ajan kanssa.
        Ymmärrän oikein hyvin, ettei se ole sinun tilanteessasi ollenkaan helppoa. Yksinäisellä, lääkityksenkin takia väsyneellä ihmisellä ei ole paljon voimia, mutta ei minkään tarvitsekaan tapahtua nopeasti eikä voikaan.

        Voi kun saisit päähäsi istutettua "ajatuksensiemenen", että tulet paranemaan traumoistasi, kun silloin tällöin hetkenkin työstät mieltäsi ajattelemaan ihan muita asioita. Usko itseesi.
        Tämä on vähän "kärpäsen pörinää" nyt, tot-ta-kai sinä koko ajan yrität parhaasi !
        Tiedän sen erinomaisen hyvin . Yritän sua kannustaa (vähän heikoin taidoin),
        että pääsisit vähä vähältä irti siitä taakasta ja mielesi alkaisi huojentua !
        Toivon niin paljon kaikkea parasta sinulle !

        Itse aikoinaan "huijasin" itseäni tietoisesti. Ajatukseni olivat niin kauan ollet pahassa jumissa keljuissa ajatuksissa, että aloin harjoittaa eräänlaista itseni psyykkausta.
        Päätin, että tänään otan vapaapäivän kaikista raskaista ajatuksistani. Siirsin ne huomiseen. Aamulla ajattelin samalla lailla taas. Alussa onnistuin vaihtelevasti, yleensä aika huonosti. Joskus tuntikin oli jo saavutus, mutta menin päivä kerrallaan eteenpäin päättäväisesti uskoen itseeni ja onnistumiseeni. En luovuttanut, annoin itseni epäonnistuakin ihan vapaasti. Alku se on pienikin alku ja siitä se lähtee ja pienilläkin askeleilla kulkee eteenpäin kohti oikeaa suuntaa. Puolessa vuodessa olin jo jotenkuten "kuivilla".

        Tuli taas tämmöinen pitkä, ehkä liian "raskas" höpötys, sorit, toivotan sulle nyt sydämestäni rentoa, leppoisaa ja mahdollisesti hetken iloistakin iltaa !
        Oiskohan sellainen mahdollista ?
        Palataan ! Eiks vaan ?


      • Depressedkaro

        Kiitos aivan älyttömästi noista sanoista... Siis en voi muutakun vaan itkeä nyt, anteeks. Toi oli vaa niin kiltisti sanottu :)


      • henkkaM

        Hei sinulle ! Oikein leppoisan mukavaa päivää sinulle ! Luota itseesi, luota tulevaisuuteen, vaikka se kuulostaakin kliseeltä: kaikki järjestyy ajan kanssa ! Ei maailmaakaan päivässä rakennettu, kuuluu vanha sanonta :)
        Palataan taas !


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Kiitos aivan älyttömästi noista sanoista... Siis en voi muutakun vaan itkeä nyt, anteeks. Toi oli vaa niin kiltisti sanottu :)

        Hei taas ! Olen äärettömän onnellinen jos hetkeksikään olen pikkiriikkisen voinut helpottaa oloasi ! Olet kiltti ja herkkä ihminen, joka ansaitsee kiltteyttä ja kaikki maailman sympatiat ja lämpimät halaukset !
        Ujoilla, herkillä ja yksinäisiksi itsensä tuntevilla ihmisillä tapaa olla rikas sisäinen elämä, ajatusmaailma. Niin sinullakin varmasti. Toivon, että sinne ajatusmaailmaasi alkaisi mahtua myös lisää uusia, valoisia ajatuksia.
        Onko sinulla siellä terapeuttia tai muuta ihmistä, jonka kanssa voit puhua säännöllisesti tai tarvittaessa ? Puhuminen helpottaa huomattavasti, se laukaisee patoutuneita ahdistuksia. Oletan, että sellainen henkilö on. Sinulle, ujolle ja herkälle ihmiselle puhuminen voi olla vaikeaa, varsinkin alkuun pääseminen, mutta anna palaa !!!
        Se helpottaa ja ajan mittaan selkiyttää enemmän ajatuksiasi kuin niitten pyöritteleminen yksinään päässään.
        Miten tämä päivä meni ? Olitko tunneilla ?
        Muista, sulla on oikeus ja vapaus olla iloinenkin aina kun mahdollista !
        Toivotan sulle taas mahdollisimman rentotunnelmaista iltaa ja oikein levollista yöunta !
        Haluaisin paljon enemmänkin sanoa, mutta yritän pidättäytyä pitkistä löpinöistä :)
        Seuraavaan kertaan ! Palataan ! Olet mielessäni ja mielenrauhaa toivon sulle !
        Voi hyvin ! Nuku hyvin ! (Kai tiedät, voit mulle kirjoitella mitä vaan, kommentteja tai ajatuksia
        fiiliksiesi ja eritoten jaksamisiesi mukaan - vapaaehtoisuuspohjalta tietenkin !)


      • Depressedkaro

        Juuh.. Taas huonojen tapojeni mukaan vastaan myöhäs mut kiitoos :)


      • Deressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei taas ! Olen äärettömän onnellinen jos hetkeksikään olen pikkiriikkisen voinut helpottaa oloasi ! Olet kiltti ja herkkä ihminen, joka ansaitsee kiltteyttä ja kaikki maailman sympatiat ja lämpimät halaukset !
        Ujoilla, herkillä ja yksinäisiksi itsensä tuntevilla ihmisillä tapaa olla rikas sisäinen elämä, ajatusmaailma. Niin sinullakin varmasti. Toivon, että sinne ajatusmaailmaasi alkaisi mahtua myös lisää uusia, valoisia ajatuksia.
        Onko sinulla siellä terapeuttia tai muuta ihmistä, jonka kanssa voit puhua säännöllisesti tai tarvittaessa ? Puhuminen helpottaa huomattavasti, se laukaisee patoutuneita ahdistuksia. Oletan, että sellainen henkilö on. Sinulle, ujolle ja herkälle ihmiselle puhuminen voi olla vaikeaa, varsinkin alkuun pääseminen, mutta anna palaa !!!
        Se helpottaa ja ajan mittaan selkiyttää enemmän ajatuksiasi kuin niitten pyöritteleminen yksinään päässään.
        Miten tämä päivä meni ? Olitko tunneilla ?
        Muista, sulla on oikeus ja vapaus olla iloinenkin aina kun mahdollista !
        Toivotan sulle taas mahdollisimman rentotunnelmaista iltaa ja oikein levollista yöunta !
        Haluaisin paljon enemmänkin sanoa, mutta yritän pidättäytyä pitkistä löpinöistä :)
        Seuraavaan kertaan ! Palataan ! Olet mielessäni ja mielenrauhaa toivon sulle !
        Voi hyvin ! Nuku hyvin ! (Kai tiedät, voit mulle kirjoitella mitä vaan, kommentteja tai ajatuksia
        fiiliksiesi ja eritoten jaksamisiesi mukaan - vapaaehtoisuuspohjalta tietenkin !)

        Joo on mul tääl terapeutti mut en oikee osaa puhua sen kaa ku meen heti lukkoon tai alan jossai vaihees itkeen... 😑🔫 mut mä en vaa voi sille mitään et oon nii huono ihmisten seuras. Ja olin tänää muutamil tunneil mut en oikee ollu mukana ku mua on ahdistanu tänää nii paljo. Mut oon tosi kiitolline et voin puhua sun kaa :)


    • henkkaM

      Moi ! Käyn tässä toivottamassa sulle mielenrauhaa ja hyvää yötä !
      Olen "hengessä mukanasi" !
      Palaillaan !

      • Depressedkaro

        Juu hyvät yöt sinnekki :)


    • 4everbleeding

      Omg just ite kirjotin 4eveebleeding nimellä...
      Mei pitäs instas "tavata"

      • Depressedkaro

        Okei no jos haluut joskus jutella tai jotai nii mut löytää instast @karoheyy


    • henkkaM

      Hei ! Kun on ujo ja arka, puhuminen on vaikeaa. Kun on ujo, arka, nuori ja vaikeita, kipeitä asioita kokenut, puhuminen on vieläkin vaikeampaa. Se on yleensä vaikeaa kaikille ongelmallisissa tilanteissa. Et ole "huono ihmisten seurassa", ongelmasi vain estävät sinua ilmaisemasta itseäsi vapaasti ja luultavasti lääkitys vähän "jähmettää" ajattelua, koska se tekee väsyneeksi.

      Terapeutin luona ei tarvitse olla täydellinen (eikä muuten missään muuallakaan !)
      Terapeutin luona saa itkeä (ja itketäänkin paljon), saa olla lukossa, saa etsiä sanoja. Terapeutti ymmärtää tilanteesi vaikeuden ja siitä puhumisen vaikeudenkin.

      Terapian tarkoitus olisi auttaa sinua toipumaan tapahtumien aiheuttamasta henkisestä taakasta, että pääsisit lääkkeistäkin eroon. Niistä lääkkeistä, joita et halua syödä, koska ne väsyttävät sinua ja aiheuttavat sivuoireitakin. Kun itse olen ongelmallisissa asioissa mennyt lääkärille, olen joskus kirjoittanut etukäteen paperille lyhyen listan, "rungon", mistä asioista haluan puhua ja mitkä koen tärkeiksi sillä hetkellä. Muuten minulle tärkeimmät asiat voivat jäädä käsittelemättä (jos en saa kakistettua niitä ulos suustani tai unohdan tai aika loppuu) Joskus olen antanut sen listan suoraan lääkärille ja sitten aletaan pohtia niitä asioita.

      Miltä sinusta tuntuisi ajatus kirjoittaa lyhyt (tai pitkä) muistilappu tueksesi terapiaa varten ?
      Vaikka kuinka sekavakin, sehän on sua varten vaan.
      Jaksaisitko pohtia sitä, mitä siihen listaan voisi tulla, yksittäisiä ja suurempia asioita, jotka sinua askarruttavat, mietityttävät ja huolestuttavat. Vaikka siinä järjestyksessä, mikä sinua painaa eniten. Mikä on seuraava ja sitä seuraava asia ? Se voi auttaa keskustelun alkuun pääsemisessä.
      Jos tällaisen listan tekeminen lisää ahdistustasi, sitten unohda koko ajatus heti paikalla !!!
      Se onkin vain yksi näkökulma/ehdotus, että ehkä voisit hyötyä terapiasta enemmän.
      Että se auttaisi sinua enemmän, helpottaisi oloasi ja auttaisi toipumaan henkisesti.
      Sehän sen terapian tarkoitus on.

      Muista tämä: Et ole huono missään asiassa ! Olet ihan loistohemmo :)
      Olosuhteet ovat olleet huonot, mutta mikään ei ole ikuista, olosuhteet ja mielialasi paranevat kumpikin !
      Toivon, että sinulla on mahdollisimman mukava päivä ja jotain aktiviteettiakin
      mielenvirkistykseksi !
      Jatketaan pohdiskeluja ! Palataan !

      • Depressedkaro

        Joo mulle on ehdotettu tota lappu hommaa
        Ennenkin mut se menee aina siihen
        "Ei mua mikää vaivaa... Eli en kirjota mitää"
        Aina sellasta asioiden kieltämistä
        Koska en haluu et kukaa joutuis tuhlata aikaansa siihen et murehtis musta.

        Lisäksi se terapeutti halaa mua aina sen keskustelun jälkeen ja seki ahdistaaa ihan sikana. En haluis mennä sinne enää koska se tekee nii.

        Mulla oli eile illalla aivan älyttömän ahdistunu olo niin mä viilsin mun nilkkoihi ja vasempaam ranteeseen. Ja joo mä ajattelin sen nyt kirjottaa myös koska tuntuu vaa siltä et haluun sun tietävän.

        Tää päivä ahdistaa vielä enemmän ko tiiän et mua on pyydetty sinne terapeutille tänään ja mä en vaa halua.. En oo ottanu mun lääkkeitäkää tänää enkä aijo nousta sängystä enää ikinä


      • henkkaM

        Hei hyvä ystävä ! Laitan sulle pikaisen vastauksen. Toivottavsti huomaat tämän pian !
        Onko asiat sulle liian vaikeita, ettet halua puhua ?
        Olet ihan yhtä tärkeäja arvokas ihminen kuin kuka hyvänsä !
        Ei se ole terapeutin ajan tuhlausta, kun kerrot hänelle ongelmiasi !
        Juuri sitä varten terapeutti on olemassa ja jos itsekin ajattelet, niin sehän vasta ajan tuhlausta onkin, jos ET kerro ! Sanon nyt suoraan sinulle: Lopeta ehdottomasti toi "asenne" ja ajattelu, että joku tuhlaa aikaansa sinuun murehtimalla susta !!! Olet arvokas, kiva, mukava nuori ihminen ! Kysymys on siitä , että tunnet itsesi arvottomaksi, koska itsetuntosi on tapahtumien melskeessä alentunut.
        Ymmärrän sen asenteen taustan, mistä se kumpuaa. En itsekään aikoinaan arvostanut itseäni, koska mun tapauksessa tuntui, ettei ne lähimmät tärkeät ihmisetkään arvostaneet minua.
        Myöhemmin ymmärsin, että sen mukaan EI saa "mitata" itseään, mitä muut sanovat ja pitää varoa tulkitsemasta asioita väärin.
        Olen aikaisemminkin sanonut sinulle, että se, että olosuhteet on huonot, EI tee ihmistä huonommaksi !
        Kiitos luottamuksesta, että kerroit eilisistä olotiloistasi ! Ajattelin sinua illalla, enpä tiennyt….

        Mitä jos miettisit nyt, mikä olisi se yksi asia, josta voisit juuri nyt puhua terapeutille ?
        Kun sinne on kuitenkin mentävä. Yllätä itsesi, täräytä se asia ulos ja pyydä terapeuttia jatkamaan siitä ! Kyselemään sinulta asioita, koska sinun on vaikea puhua spontaanisti !
        Terapeutin on vaikea auttaa sinua, koska et halua kertoa.
        Sun täytyy auttaa itseäsi, se tapahtuu mm. puhumalla !
        Siitä halauksesta, joka tarkoittaa pelkästään hyvää, voit pyytää, että voidaanko halata vasta sitten, kun olet valmis siihen, että sekin jostain syystä ahdistaa sinua ?
        Suoraan puhuminen helpottaa sinua, kohtelias voi silti olla.

        Tästä jäi monta ajatusta pois, kun kiireellä vastasin.
        Monelta sulla on se terapeutti ?

        Sanon: älä stressaa siitä (vaikkei sua nyt mikään vakuutakaan :)
        Ota rauhallisesti ! (helpompi sanoa kuin tehty…)
        Olen ajatuksissa ja hengessä mukanasi !!!
        Käyn katsomassa postiani tänään useammin.


      • Depressedkaro

        Mun on vaikee puhua näist asioist hänen kanssaan. Ku kaikki on lähteny siitä että mun isä on kohdellu mua huonosti, en tiiä miks, luulen et se vaan yksinkertaisesti vihas mua.
        Sit ku mun pitäis jutella siitä kasvotusten niin se on hirveen vaikeeta ku tulee sellasii flashcbackeja niistä kaikista tilanteista.
        Ja pelkään et sanon sille terapeutille jotain ilkeää tai paljastan jotai typerää vaik tiiän kyllä et se haluu vaan hyvää ja oon siitä kyl kiitollinen.

        Mulla on ihan hirvee ikävä mun veljee ja äitiä, siitäki mun pitäis puhua mut mä en osaa ottaa niitä asioita esille.

        Mul on se terapeutti tänään 15.00.
        Mua pelottaa aivan sairaasti, mun täytyy edes yrittää olla vähän avoimempi kuin yleensä mut mitäköhän siitäki tulee... Entä jos se näkee mun ranteet?! Se varmaa suuttuu mulle


      • henkkaM

        Ei se terapeutti suutu sulle mistään ! Älä pelkää turhaan! Ei tarvitse myös pelätä minkään "paljastumista" tai että sanois jotain typerää. Tietäisitpä esimerkiks miten typerä minä olen ollut terapeutilla ! Nauraisit !
        Hienosti olet analysoinut kipukohtia, joista on vaikea puhuakin !
        Älä pelkää mitään ! Ole oma itsesi vaan.
        Kirjoita miten meni, kun jaksat ! Odottelen !


      • henkkaM

        Lisään vielä, että joskus olen itkenyt melkein koko 45 minuuttia.
        Sekin kuuluu terapiaan.
        Saa itkeä.


    • henkkaM

      Pidetään ehdottomasti yhteyttä !!!

    • henkkaM

      Ja vielä kannustan sinua: puhu mitä vaan siellä terapeutilla, anna tulla kaiken ulos ihan sellaisena kuin se tulee vaikka tulisi mitä! Ei siellä esseitä tarvitse pitää eikä esitelmiä :) Anna mennä spontaanisti vaan !
      Niinkuin itsekin fiksuna ymmärrät, että paranemisen alku on saada se tukahdutettu tuska ja ahdistus ulos ! Se musertaa sinua, kun pidät tai joudut pitämään sen sisälläsi, koska puhuminen on vaikeaa.
      Anna palaa !!! Mikään ei kaadu siihen !
      Kirjoittele milloin vain jaksat ja haluat !
      Voimia sinulle koko sydämestäni !

    • henkkaM

      Sori kun olin pölhö !!! Kello oli jo melkein 16, kun kirjoitin, olit jo ollut terapiassa, johon menoon yritin rohkaista sua.

      • Depressedkaro

        No eipä tuo haittaa :)


    • henkkaM

      Joo, mutta kun luin kuinka paljon jännitit mennä sinne terapeutille, olisin toivonut, että vaatimaton rohkaisuni/tukeni olisi tullut ajoissa !
      Sinun klo 14:13 kirjoittamasi on älykkään ja tunteellisen ihmisen kirjoitus kipukohdista, kuten jo aiemmin vastasinkin siihen. Omasta menneisyydestä tunnistan kipeät tuntemukset, joita tulee jo pelkästä ajatuksesta, ja asioista täytyisi vielä puhuakin.
      Samoin on minullakin niin ikävä ihmisiä joita ei enää ole. Sitä ikävää voi ymmärtää vain se, joka on sen itsekin kokenut. Kuumat kyyneleet nousee monesti vieläkin silmiin, vaikka aikaa on mennyt.
      Mutta aika auttaa. Aika parantaa haavat.
      Vanhempien vihaakin olen joutunut pohtimaan. Lapselle tulee hirvittävän ristiriitainen tunne, kun se sama ihminen, jonka pitäisi rakastaa sinua ja olla turva, onkin vihamielinen sinua kohtaan.
      Siellä on kuitenkin useimmiten takana joku sen vanhemman oma trauma, ei vika ole lapsessa, vaan vanhempi ymmärtämättömyyttään kohdistaa vihansa väärään, syyttömään ihmiseen.

      Sulla on ollut henkisesti hyvin raskas päivä. Olen tyytyväinen puolestasi, että olet selvinnyt ja jaksanut tähän asti !
      Toivottavasti terapeutilla käynti ei ollut niin kamalaa kuin pelkäsit ja toivottavasti joku pieni nykäys eteenpäin tapahtui !
      Lepäile kaikessa rauhassa tai mitä ikinä teetkin. Kirjoittele kun jaksat ja tuntuu siltä !
      Lämpimin ajatuksin sinua kohtaan toivon todellakin rauhallista iltaa sinulle
      mielenrauhan puolesta !
      En osaa kaikkea pukea sanoiksikaan, mitä kaikkea hyvää haluan sinulle toivottaa.
      Palataan !

      • Depressedkaro

        No kyllä mä edelleen ajattelen että mun iskän väkivaltasuus mua kohtaan on mun vika.
        Kiitti viel noist rohkasuist, ku niitä täs lueskelee nii tajuaa ettei se niin paha ollut.
        Mulla on viel tänää mahdollisuus ryhmäterapiaan mutta en mä taida sinne mennä.


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        No kyllä mä edelleen ajattelen että mun iskän väkivaltasuus mua kohtaan on mun vika.
        Kiitti viel noist rohkasuist, ku niitä täs lueskelee nii tajuaa ettei se niin paha ollut.
        Mulla on viel tänää mahdollisuus ryhmäterapiaan mutta en mä taida sinne mennä.

        Hei ! Nyt saatat ajatella (väärin), että isäsi väkivaltaisuus on sun vika. Myöhemmin tulet tajuamaan, ettei ole. Kestää aikansa ennenkuin asiat alkaa valjeta. Perhedraamat (perhehelvetit) on sellainen vyyhti, että ne selviää asteittain vasta myöhemmin, kun niihin saa etäisyyttä.
        Mitä syytä kellään on piestä lastaan ? Ei mitään ! Väkivalta ei ole missään tapauksessa oikeutettua ! Lapsen kanssa voi puhuakin, jos ongelmia on. Lapset ymmärtää paljon enemmän kuin aikuiset tajuaakaan. Aikuinen vaan unohtaa sen itse aikuisena.
        Oletko ollut aikaisemmin ryhmäterapiassa ? Tietysti…?
        Sasiko siellä laajempaa näkemystä ? En ole kokenut.
        Harkitse, jos jaksat, mutta säästä itseäsi, jos tuntuu että tälle päivälle riittää !
        Palataan !


      • Depressedkaro

        Juu oon mä ollu ryhmäterapioissa ennenkin mut en oo oikee ikinä viihtyny niissä ku mua ujostuttaa ja jänniittää olla muiden seuras


      • henkkaM

        Terve ! "Piilotin" tämän viestin tänne aikaisempien sekaan. Tuskin kukaan meidän vuoropuhelusta on kiinnostunut, ei sen puoleen. Sulla on varmaankin sähköpostiosoite ?
        Vastaa vain joo tai ei, tännehän ei saa laittaa eikä kannata laittaa henk.koht. tietoja.
        Mulla on yks pieni ajatus kehitteillä…
        Siitä myöhemmin.
        Kivoja kirjoja on nykyään olemassa "varhaisaikuisille", ei ollut mun nuoruudessa.
        Oletko ollut yhtään kevyemmällä mielellä ? Ei tarvitse mun mieliksi sanoa, että joo,
        jos on ollut ahdistavaa/hemmetin ahdistavaa, sinähän teet parhaasi pärjätäksesi
        ja niinkuin yhdellä sun toisella 1) joskus ei onnistu niin hyvin 2) joskus onnistuu vähän paremmin 3) joskus on yhtä helvettiä !
        Olen ajatellut sua ja sun tilannetta paljon.
        Onko sulla mitään yhteyksiä esimerkiksi entisiin koulukavereihin tai kavereihin yleensä ?
        Toivon nyt sulle taas mielenrauhaa nukkumaanmenoajan lähestyessä !
        Kaikki sympatiani ja lämpimät ajatukseni ovat luonasi !!!
        Pistän jonnekin väliin huomenna illalla viestin.
        En tuonne viimeiseksi. Sinne joku kattoo, jos kattoo, tuskin kattoo, toivottavasti ei,
        kuten sanoin, tää on meidän "insidejuttu", tuskin tää ulkopuolisia kiinnostaa seurata.
        Palataan ! Smile ! :)


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Terve ! "Piilotin" tämän viestin tänne aikaisempien sekaan. Tuskin kukaan meidän vuoropuhelusta on kiinnostunut, ei sen puoleen. Sulla on varmaankin sähköpostiosoite ?
        Vastaa vain joo tai ei, tännehän ei saa laittaa eikä kannata laittaa henk.koht. tietoja.
        Mulla on yks pieni ajatus kehitteillä…
        Siitä myöhemmin.
        Kivoja kirjoja on nykyään olemassa "varhaisaikuisille", ei ollut mun nuoruudessa.
        Oletko ollut yhtään kevyemmällä mielellä ? Ei tarvitse mun mieliksi sanoa, että joo,
        jos on ollut ahdistavaa/hemmetin ahdistavaa, sinähän teet parhaasi pärjätäksesi
        ja niinkuin yhdellä sun toisella 1) joskus ei onnistu niin hyvin 2) joskus onnistuu vähän paremmin 3) joskus on yhtä helvettiä !
        Olen ajatellut sua ja sun tilannetta paljon.
        Onko sulla mitään yhteyksiä esimerkiksi entisiin koulukavereihin tai kavereihin yleensä ?
        Toivon nyt sulle taas mielenrauhaa nukkumaanmenoajan lähestyessä !
        Kaikki sympatiani ja lämpimät ajatukseni ovat luonasi !!!
        Pistän jonnekin väliin huomenna illalla viestin.
        En tuonne viimeiseksi. Sinne joku kattoo, jos kattoo, tuskin kattoo, toivottavasti ei,
        kuten sanoin, tää on meidän "insidejuttu", tuskin tää ulkopuolisia kiinnostaa seurata.
        Palataan ! Smile ! :)

        Moi ! Oletko lukenut ylläolevan ?
        (laita muistiin "koodi": pelagus1) kerron myöhemmin miksi.
        Käyn täällä vielä illemmalla, jos ois viestiä, miten olet voinut, mitä kuuluu.
        Lämpimiä ajatuksia Sinulle!


      • Depressedkaro

        Moi sori ihan hirveesti ku en oo vastaillu. Mä en ollu huomannu ku oon välis nii huolimaton. Mua on viimeaikoina ahdistanu ihan hirveesti ja omannu itsetuhoisia ajatuksia

        No koulua mä en käy ku mul on tääl opetusta. Me ollaan kaikki tääl niiku perhettä mut ei kyl aina tulla toimeen ku ollaan niin erillaisia.

        En oo lukenu tuota kirjaa, kerro siitä?


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi sori ihan hirveesti ku en oo vastaillu. Mä en ollu huomannu ku oon välis nii huolimaton. Mua on viimeaikoina ahdistanu ihan hirveesti ja omannu itsetuhoisia ajatuksia

        No koulua mä en käy ku mul on tääl opetusta. Me ollaan kaikki tääl niiku perhettä mut ei kyl aina tulla toimeen ku ollaan niin erillaisia.

        En oo lukenu tuota kirjaa, kerro siitä?

        Hei ! Voi , olen tosi pahoillani, että olet niin ahdistunut ollut ! "Koodi" ei ole kirjakaan, se on "hämäys". Laita se "koodi" @meilibox.fi eteen , se on sähköposti vain mulle ja sulle, ja näpyttele mulle joku lyhyt koeviesti, katotaan toimiiko. Jos ei toimi, palataan tänne. Palataan tänne joka tapauksessa ettei vaan jää mitään väärinkäsitystä.
        Ota iisisti vaan, tämä on vähän hämmentävää nyt sulle, kun yritän kierosti/huomaamatta laittaa osoitetta sulle, ettei sitä muut huomais ja alkaisi tulla törkypostia mulle siihen. Onhan sulla sähköposti käytössä ? Jos tämän kanssa on ongelmaa, palaamme asiaan, no problem, ystävä hyvä ! Tärkeintä on, että saisit tulevaksi yöksi rauhallisen olotilan !
        Voi kun voisin sua auttaa ! En muuta voi kuin rukoilla puolestasi, että olotilasi paranisivat ja pian !!! Lämpimiä ajatuksia sulle ! Olet kiva ! Olet fiksu !
        Palataan !
        Nuku hyvin !
        Mun juttu oli vähän sekava nyt, sorit !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Voi , olen tosi pahoillani, että olet niin ahdistunut ollut ! "Koodi" ei ole kirjakaan, se on "hämäys". Laita se "koodi" @meilibox.fi eteen , se on sähköposti vain mulle ja sulle, ja näpyttele mulle joku lyhyt koeviesti, katotaan toimiiko. Jos ei toimi, palataan tänne. Palataan tänne joka tapauksessa ettei vaan jää mitään väärinkäsitystä.
        Ota iisisti vaan, tämä on vähän hämmentävää nyt sulle, kun yritän kierosti/huomaamatta laittaa osoitetta sulle, ettei sitä muut huomais ja alkaisi tulla törkypostia mulle siihen. Onhan sulla sähköposti käytössä ? Jos tämän kanssa on ongelmaa, palaamme asiaan, no problem, ystävä hyvä ! Tärkeintä on, että saisit tulevaksi yöksi rauhallisen olotilan !
        Voi kun voisin sua auttaa ! En muuta voi kuin rukoilla puolestasi, että olotilasi paranisivat ja pian !!! Lämpimiä ajatuksia sulle ! Olet kiva ! Olet fiksu !
        Palataan !
        Nuku hyvin !
        Mun juttu oli vähän sekava nyt, sorit !

        Hei ! Olen huolissani sinusta ! Miten voit ? Voitko yhtään paremmin jo ?
        Luepas viestini 9.5 ja 10.5 uudestaan !( Kelaa alkuun siis) Saitko "vinkistä" kiinni ?
        Voit niistä "koota" e-mail-osoitteen suoraan minulle. Vinkki on varmaan sekava ja sinä olet väsynyt ajattelemaan ylipäätänsä mitää, arvaan. Kokeile sitten kun jaksat, laittaa mulle viesti. Jos vinkki ei "aukene", palataan siihen. No problem ! Se selviää kyllä. Onhan sinulla sähköposti tietysti ? Haluan suojella sinua, loin meille mail-osoitteen, ettei sinun (eikä minunkaan) tarvitse täällä asioistamme kirjoittaa. Nyt toivon sydämestäni, että tilanteesi on rauhoittunut, ettet olisi allapäin tai suorastaan epätoivoinen ! Muut asiat kyllä järjestyvät aikanaan, kunhan vähitellen kykenet voittamaan ahdistuksesi ja epätoivosi. Se vaatii äärettömän paljon sinulta, tiedän, mutta kyllä se onnistuu. Usko. Kipeistä asioista ei pääse helposti eikä nopeasti yli, varsinkaan, kun ei ole ketään läheistä jonka kanssa jakaisi asioita, se on niin kurjaa, ettei ole sanoja. Tärkeintä sinulle on nyt saada taas tasapainoasi takaisin ihan kaikessa rauhassa. Sinun ei tarvitse hosua vastaamaan mulle, en halua sinua mitenkään "orjuuttaa", on sulla muutenkin tarpeeksi kestämistä. Vastailet, kun jakselet. Ei ole mitään kiirettä, sinun ehdoillasi mennään.
        En osaa kuin toistaa, että älä ole epätoivoinen, asiat järjestyvät aikanaan, usko siihen !
        Toivon parhainta mahdollista oloa sinulle. Muista: olet kiva ja hyvä ! Ei ole sinun syysi, miten asiasi ovat, mutta muista myös, että ne asiat voidaan korjailla ajan kanssa.
        Lämpimin ajatuksin olen luonasi !
        Lepäile ja ota ihan iisisti tämä ilta ja nuku hyvin !
        Palataan !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Olen huolissani sinusta ! Miten voit ? Voitko yhtään paremmin jo ?
        Luepas viestini 9.5 ja 10.5 uudestaan !( Kelaa alkuun siis) Saitko "vinkistä" kiinni ?
        Voit niistä "koota" e-mail-osoitteen suoraan minulle. Vinkki on varmaan sekava ja sinä olet väsynyt ajattelemaan ylipäätänsä mitää, arvaan. Kokeile sitten kun jaksat, laittaa mulle viesti. Jos vinkki ei "aukene", palataan siihen. No problem ! Se selviää kyllä. Onhan sinulla sähköposti tietysti ? Haluan suojella sinua, loin meille mail-osoitteen, ettei sinun (eikä minunkaan) tarvitse täällä asioistamme kirjoittaa. Nyt toivon sydämestäni, että tilanteesi on rauhoittunut, ettet olisi allapäin tai suorastaan epätoivoinen ! Muut asiat kyllä järjestyvät aikanaan, kunhan vähitellen kykenet voittamaan ahdistuksesi ja epätoivosi. Se vaatii äärettömän paljon sinulta, tiedän, mutta kyllä se onnistuu. Usko. Kipeistä asioista ei pääse helposti eikä nopeasti yli, varsinkaan, kun ei ole ketään läheistä jonka kanssa jakaisi asioita, se on niin kurjaa, ettei ole sanoja. Tärkeintä sinulle on nyt saada taas tasapainoasi takaisin ihan kaikessa rauhassa. Sinun ei tarvitse hosua vastaamaan mulle, en halua sinua mitenkään "orjuuttaa", on sulla muutenkin tarpeeksi kestämistä. Vastailet, kun jakselet. Ei ole mitään kiirettä, sinun ehdoillasi mennään.
        En osaa kuin toistaa, että älä ole epätoivoinen, asiat järjestyvät aikanaan, usko siihen !
        Toivon parhainta mahdollista oloa sinulle. Muista: olet kiva ja hyvä ! Ei ole sinun syysi, miten asiasi ovat, mutta muista myös, että ne asiat voidaan korjailla ajan kanssa.
        Lämpimin ajatuksin olen luonasi !
        Lepäile ja ota ihan iisisti tämä ilta ja nuku hyvin !
        Palataan !

        Hei ! Lue myös edellinen viesti eiliseltä 11.5 ja 9.5 ja 10.5 viesti, please !
        Ystävä hyvä, olen edelleen huolissani miten jakselet, mikä on tilanteesi ?
        Hyviä unia tai hyvää huomenta, riippuen, milloin jaksat käydä täällä…
        Ajattelen sinua: Voi hyvin, nuku hyvin ! Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Lue myös edellinen viesti eiliseltä 11.5 ja 9.5 ja 10.5 viesti, please !
        Ystävä hyvä, olen edelleen huolissani miten jakselet, mikä on tilanteesi ?
        Hyviä unia tai hyvää huomenta, riippuen, milloin jaksat käydä täällä…
        Ajattelen sinua: Voi hyvin, nuku hyvin ! Palataan !

        Sori mun epäaktiivisuus, mulla on ollu vaan ihan hirvee väsy koko ajan. En oo ihan varma tosta sähköposti jutusta kuitenkaa ku en ees hirveen hyvin tunne sinua :/ anteeks


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Sori mun epäaktiivisuus, mulla on ollu vaan ihan hirvee väsy koko ajan. En oo ihan varma tosta sähköposti jutusta kuitenkaa ku en ees hirveen hyvin tunne sinua :/ anteeks

        Et arvaa kuinka huojentunut olen, että kirjoitit ! Mietin jo huolissani, mikähän mahtaa olla tilanteesi. Ihan rauhassa saat olla epäaktiivinen, ymmärrän tilannettasi aika hyvin kuitenkin.
        Kiitos, että jaksoit kuitenkin vastata. Kiitos todellakin. Niin, ja sähän et tunne mua kuin kirjotusten perusteella ja tempaisin tuon nimimerkkinikin sekunnissa "ilmasta", kun näin tuskanhuutosi alunperin täällä. Se pysäytti minut jotenkin totaalisesti, riipaisi niin syvältä sydämestä. Tuli nopea mielijohde/tarve kirjoittaa edes jotain, että saisin kirjoittajan eli sinun ajatuksesi pysähtymään hetkeksi pois tuskastasi. Aikuisilla on parempi mahdollisuus tehdä jotain elämälleen, mutta nuoret ovat erilaisissa tilanteissa, kuka minkäkinlaisessa. Kärsin, kun tunnen nuoren ihmisen olevan hädässä. Olen itsekin nuorena ollut, siitä johtuu se, että sydämestä riipoo, kun tunnistaa toisen tuskan. Voin helposti samaistua niihin tunteisiin.
        Toivon niin paljon, että saan kuulla joskus uutisia sinusta, miten pärjäilet.
        Se on ihan sinusta kiinni. Ei tarvitse tuntea yhtään huonoa omaatuntoa tai syyllisyyttä, jos et jaksa vastailla. Sähköpostivaihtoehtoa ajattelin siksi, että jos tunnet joskus tarvetta purkaa pahaa oloasi jonnekin, niin voit kirjoitella ilman, että sinun täytyy täällä tuoda asioitasi julki.
        Se oli ihan sinua suojellakseni ajateltu ja voit luoda itsellesi osoitteen, jossa pysyt tuntemattomana, ei sinun tarvitse minulle yksityisyyttäsi paljastaa.
        Mutta unohdetaan se juttu ainakin tällä erää.
        En halua ikinä mitenkään hämmentää sinua tai horjuttaa tunneskaalaasi lisää.
        Jos näin on käynyt, pyydän anteeksi !
        Kunnioitan sinun mielipidettäsi, niinkuin aina muittenkin ihmisten.
        Elämässä voi monta asiaa mennä rikki, mutta asioita voi aina korjata, ei sen takia kannata elämää pois heittää. Kun tuska alkaa vähitellen hellittää ajatukset alkavat järjestyä.
        Nyt toivonkin sinun lepäilevän kaikessa rauhassa ja virkistyvän pikkuhiljaa kevään ja kesän kuluessa ! Oletko siellä samassa paikassa kesänkin ?
        Mahdollisimman hyvää vointia, mukavaa iltaa ja hyviä unia !
        Smile ;)
        Palaamisen ja kuulumiesi toivossa…
        Toivon niin paljon kaikkea hyvää sinulle !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Et arvaa kuinka huojentunut olen, että kirjoitit ! Mietin jo huolissani, mikähän mahtaa olla tilanteesi. Ihan rauhassa saat olla epäaktiivinen, ymmärrän tilannettasi aika hyvin kuitenkin.
        Kiitos, että jaksoit kuitenkin vastata. Kiitos todellakin. Niin, ja sähän et tunne mua kuin kirjotusten perusteella ja tempaisin tuon nimimerkkinikin sekunnissa "ilmasta", kun näin tuskanhuutosi alunperin täällä. Se pysäytti minut jotenkin totaalisesti, riipaisi niin syvältä sydämestä. Tuli nopea mielijohde/tarve kirjoittaa edes jotain, että saisin kirjoittajan eli sinun ajatuksesi pysähtymään hetkeksi pois tuskastasi. Aikuisilla on parempi mahdollisuus tehdä jotain elämälleen, mutta nuoret ovat erilaisissa tilanteissa, kuka minkäkinlaisessa. Kärsin, kun tunnen nuoren ihmisen olevan hädässä. Olen itsekin nuorena ollut, siitä johtuu se, että sydämestä riipoo, kun tunnistaa toisen tuskan. Voin helposti samaistua niihin tunteisiin.
        Toivon niin paljon, että saan kuulla joskus uutisia sinusta, miten pärjäilet.
        Se on ihan sinusta kiinni. Ei tarvitse tuntea yhtään huonoa omaatuntoa tai syyllisyyttä, jos et jaksa vastailla. Sähköpostivaihtoehtoa ajattelin siksi, että jos tunnet joskus tarvetta purkaa pahaa oloasi jonnekin, niin voit kirjoitella ilman, että sinun täytyy täällä tuoda asioitasi julki.
        Se oli ihan sinua suojellakseni ajateltu ja voit luoda itsellesi osoitteen, jossa pysyt tuntemattomana, ei sinun tarvitse minulle yksityisyyttäsi paljastaa.
        Mutta unohdetaan se juttu ainakin tällä erää.
        En halua ikinä mitenkään hämmentää sinua tai horjuttaa tunneskaalaasi lisää.
        Jos näin on käynyt, pyydän anteeksi !
        Kunnioitan sinun mielipidettäsi, niinkuin aina muittenkin ihmisten.
        Elämässä voi monta asiaa mennä rikki, mutta asioita voi aina korjata, ei sen takia kannata elämää pois heittää. Kun tuska alkaa vähitellen hellittää ajatukset alkavat järjestyä.
        Nyt toivonkin sinun lepäilevän kaikessa rauhassa ja virkistyvän pikkuhiljaa kevään ja kesän kuluessa ! Oletko siellä samassa paikassa kesänkin ?
        Mahdollisimman hyvää vointia, mukavaa iltaa ja hyviä unia !
        Smile ;)
        Palaamisen ja kuulumiesi toivossa…
        Toivon niin paljon kaikkea hyvää sinulle !

        Pieni lisäys ylläolevaan edelliseen vastaukseeni vajaa tunti sitten.
        Sorry, en ajatellut ihan loppuun asti, että vaikka jatkettaisiin keskustelua edelleenkin vaikka nimimerkeillä sähköpostissa, se on kuitenkin henkilökohtaisempaa. En tarkoittanut tunkeilla.
        Ajattelin vilpittömästi vaan sitä, että voi kirjoittaa vähän vapaammin, kun ei tarvitse kirjoittaa asioista "koko kansan luettavaksi". Sun näkökulmasta ajattelin. Heippa taas !


      • Depressedkaro

        Ei sun tarvi pyytää mistään anteeks :) jännä miten paljon sä välität muista ihmisistä. Ja joo tuun oleen täällä viel kesälläki mutta se on ihan ok. En oikee usko että muut lukee nitä keskusteluja täällä, ku on niin vanha viesitkin


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Ei sun tarvi pyytää mistään anteeks :) jännä miten paljon sä välität muista ihmisistä. Ja joo tuun oleen täällä viel kesälläki mutta se on ihan ok. En oikee usko että muut lukee nitä keskusteluja täällä, ku on niin vanha viesitkin

        Hei ! Ystävällinen sana, tuki ja kannustus ei maksa mitään, mutta sillä voi joskus olla ratkaiseva merkitys vaikeuksissa olevalle ihmiselle luomaan toivoa ja uskoa parempaan tulevaisuuteen.
        Maailma on sellainen, millaiseksi me ihmiset sen teemme. On kysymys inhimillisyydestä muita ihmisiä kohtaan. Jos inhimillisyyttä ei toteuta yksilötasolla, maailmasta tulee aika karu.
        Aina pitää huomata yrittää auttaa, jos voi. Pienelläkin avulla voi olla suuri merkitys.
        Kelle hyvänsä meistä voi tapahtua mitä hyvänsä milloin hyvänsä. Siinä mitataan ihmisen kyky inhimillisyyteen, se maailma eteenpäinvievä voima, ettei kukaan tukea tai apua tarvitseva jäisi ihan yksin. Auttaja voi olla itse huomisen avuntarvitsija.
        Nämä ajatukset ovat eräänlainen "elämänmottoni". Ole inhimillinen, ole ihminen ihmiselle.
        Ei se sen kummempaa ole eikä mitään "juhlallisempaa" ja sitä voi parhaiten toteuttaa ihan tavallisessa arjessa joka päivä.
        Ajattelen lämmöllä sinua, toivottavasti voit hyvin !
        Hyviä unia ja hyvää huomista !
        Muista olla iloinenkin !
        Palaillaan !


      • Depressedkaro

        Äitienpäivä oli kyl ihan hirvee niiku joka vuosi, oon sunnuntaista lähtien olu tosi ahdistunu siitä ajatuksesta et mul ei oo äitii, eikä mul oo mitää hajuu missä se on miten se voi


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Äitienpäivä oli kyl ihan hirvee niiku joka vuosi, oon sunnuntaista lähtien olu tosi ahdistunu siitä ajatuksesta et mul ei oo äitii, eikä mul oo mitää hajuu missä se on miten se voi

        Hei ! Kiitos, kun tulit tänne ja kerroit ! Olen itse menettänyt toisen vanhemmistani ja muita läheisiäni, tosin aikuisiällä, jolloin täytyy jo osata "valmistautua" tuleviin menetyksiin, vaikkei se koskaan onnistu. Ymmärrän tuskasi ja jaan sen kanssasi. Se on aina yhtä järkyttävää.
        Minua itkettää sinun murheesi. Pyyhkisin pois murheesi ja tuskasi, jos minulla olisi siihen valta ja voima. Tarttuisin käteesi, jos voisit sen minulle ojentaa ja lohduttaisin sinua.
        Pyyhkisin kyyneleesi. Yrittäisin rauhoittaa sinua. Kuuntelisin sinua.

        Äitisi haluaa olla mielessäsi, vaikka ei olekaan näkyvissäsi.
        Hän on luonasi, koska hän elää sydämessäsi. Aika lieventää tuskaa. Aika ei pysähdy, se on pieni lohdutus sille, joka vaikeuksissa kamppailee. Rakas ystävä, koeta jaksaa päivä kerrallaan,
        enempää sinun ei tarvitse !
        Minua lohduttaa se, että te olette siellä toinen toisillenne "yhteisöperhe" tai miten sen nyt osaisin sanoa. Et ole yksin. Minäkin olen täällä, ajatuksissani olen sinun luonasi.
        Kerroit aikaisemmin äidistäsi vähän. En ehkä täysin ymmärtänyt asiaa.
        (Mulla on edelleen [email protected], jos haluat. En tyrkytä.)
        Oletko koulussa jaksanut olla ?
        Lukukausi loppunee kohta ?
        Toivon, että ahdistuksesi nyt helpottaisi edes vähän ja ilta olisi huojentuneempi !
        Palaan tänne vielä myöhemmin illalla, jos olet halunnut kirjoitella/purkaa sydäntäsi.
        Haluan kuulla sinusta joka tapauksessa, sitten kun jaksat kirjoitella !
        Päivä kerrallaan, enempää sinun ei tarvitse jaksaa.
        Tai tunti kerrallaan. Rauhallisesti.
        Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Kiitos, kun tulit tänne ja kerroit ! Olen itse menettänyt toisen vanhemmistani ja muita läheisiäni, tosin aikuisiällä, jolloin täytyy jo osata "valmistautua" tuleviin menetyksiin, vaikkei se koskaan onnistu. Ymmärrän tuskasi ja jaan sen kanssasi. Se on aina yhtä järkyttävää.
        Minua itkettää sinun murheesi. Pyyhkisin pois murheesi ja tuskasi, jos minulla olisi siihen valta ja voima. Tarttuisin käteesi, jos voisit sen minulle ojentaa ja lohduttaisin sinua.
        Pyyhkisin kyyneleesi. Yrittäisin rauhoittaa sinua. Kuuntelisin sinua.

        Äitisi haluaa olla mielessäsi, vaikka ei olekaan näkyvissäsi.
        Hän on luonasi, koska hän elää sydämessäsi. Aika lieventää tuskaa. Aika ei pysähdy, se on pieni lohdutus sille, joka vaikeuksissa kamppailee. Rakas ystävä, koeta jaksaa päivä kerrallaan,
        enempää sinun ei tarvitse !
        Minua lohduttaa se, että te olette siellä toinen toisillenne "yhteisöperhe" tai miten sen nyt osaisin sanoa. Et ole yksin. Minäkin olen täällä, ajatuksissani olen sinun luonasi.
        Kerroit aikaisemmin äidistäsi vähän. En ehkä täysin ymmärtänyt asiaa.
        (Mulla on edelleen [email protected], jos haluat. En tyrkytä.)
        Oletko koulussa jaksanut olla ?
        Lukukausi loppunee kohta ?
        Toivon, että ahdistuksesi nyt helpottaisi edes vähän ja ilta olisi huojentuneempi !
        Palaan tänne vielä myöhemmin illalla, jos olet halunnut kirjoitella/purkaa sydäntäsi.
        Haluan kuulla sinusta joka tapauksessa, sitten kun jaksat kirjoitella !
        Päivä kerrallaan, enempää sinun ei tarvitse jaksaa.
        Tai tunti kerrallaan. Rauhallisesti.
        Palataan !

        Kiitti taas noist sanoist, mä alan aina itkemään ku luen sun viestei. Todellaki antaisin sulle mun käden mut menisin varmaa ihan lukkoon siinä vaihees, sä oot ihana ihminen. Nytkään tästä ei tuu mitää ku pillitän tääl.
        Koulus jaksan olla kyl jotenkuten mut välil menee motivaatio ihan totaalisesti ku mul on lukihäiriö nii en jaksa oikee ees yrittää

        Ja joo ollaanhan me niiku perhe tääl, ehkä vähän hullu ku yks juoksee pitki seinä ja toine rimpuilee lepositeissä mut nää on mulle kyl tärkeitä ihmisiä, niiku säki.


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Kiitti taas noist sanoist, mä alan aina itkemään ku luen sun viestei. Todellaki antaisin sulle mun käden mut menisin varmaa ihan lukkoon siinä vaihees, sä oot ihana ihminen. Nytkään tästä ei tuu mitää ku pillitän tääl.
        Koulus jaksan olla kyl jotenkuten mut välil menee motivaatio ihan totaalisesti ku mul on lukihäiriö nii en jaksa oikee ees yrittää

        Ja joo ollaanhan me niiku perhe tääl, ehkä vähän hullu ku yks juoksee pitki seinä ja toine rimpuilee lepositeissä mut nää on mulle kyl tärkeitä ihmisiä, niiku säki.

        Hei ! Laitan pikatervehdyksen aluksi tässä aamulla sinulle ! Niin kauan on hyvä, kun on tuttuja ihmisiä ympärillä ! Se luo turvallisuutta. Toivotan sulle mukavaa päivää nyt ! Yritä jaksaa koulussa ! Muista, sulla on oikeus olla iloinenkin !
        Palataan !


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Kiitti taas noist sanoist, mä alan aina itkemään ku luen sun viestei. Todellaki antaisin sulle mun käden mut menisin varmaa ihan lukkoon siinä vaihees, sä oot ihana ihminen. Nytkään tästä ei tuu mitää ku pillitän tääl.
        Koulus jaksan olla kyl jotenkuten mut välil menee motivaatio ihan totaalisesti ku mul on lukihäiriö nii en jaksa oikee ees yrittää

        Ja joo ollaanhan me niiku perhe tääl, ehkä vähän hullu ku yks juoksee pitki seinä ja toine rimpuilee lepositeissä mut nää on mulle kyl tärkeitä ihmisiä, niiku säki.

        Hei ystäväni ! Kiitos sinullekin sanoistasi ! Olen onnellinen ja ylpeä jos olen tärkeä sinulle.
        Sinäkin olet tärkeä minulle ja sinun hyvinvointisi on tärkeää minulle, koska olen ymmärtänyt kuinka kiva ja fiksu nuori ihminen olet ja olet saanut kärsiä liikaa ihan ilman omaa syytäsi.

        En usko, että menisit lukkoon, jos voisin ojentaa käteni sinulle. Olen ihan tavallinen rauhallinen ja rauhallista elämää elävä, luotettava aikuinen ihminen, jota ei tarvitse "vierastaa" millään lailla. Olisi jotain, jota haluaisin kysyäkin, mutta täällä en viitsi, koska et voi kaikkeen vastata.
        Mennään näin eteenpäin. Ihan hyvä näin. Minua sydäntäni lämmittää, kun saan kuulla, miten voit, miten sinulla menee.
        Minua esimerkiksi kiinnostaisi, jos sellaiseen voisit vastata, oletko jossain kaupungissa, kaupunkimaisissa olosuhteissa tai maaseutumaisissa, jossa on luontoa lähellä ? Älä tietenkään mainitse paikkakuntaa, että säilytät yksityisyytesi. Eikä sinun ole pakko vastata tähän.
        Sinulle voin kertoa, että olen asunut melkein koko ikäni Helsingissä, mutta en ole syntynyt täällä, vaan maaseudulla kauan sitten. Kaupunki ja maaseutu on tuttua minulle. Viihdyn kummassakin. (Jonkun verran olen kierrellyt Suomea, pohjoisin paikka ehkä Rovaniemi-Kemijärvi sekä pari kertaa Savossa, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa ja Länsi-Suomi on mulle hyvin tuttu paikka, sekä tietysti tämä pääkaupunkiseutu, jossa asun)

        On mukavaa ajatella, että tunnette olevanne yhtä perhettä, vaikka vähän "hullunkurinen" perhe, niinkuin itse kirjoitit.
        Miten meni tämä päivä ? Muistitko olla iloinen ?
        Elämä on semmoinen "soppa" itse kullekin, että on hyvä nauraakin, ja jos oikein naurattaa, saa nauraa hillittömästi, äläkä koskaan kadu mitään, mikä sai sinut hymyilemään !
        Vaikka kuinka kummallinen hymyilyttäsi !
        Ilman iloa ja huumoria elämä on alakuloista, kyllä sitä alkaa sinunkin elämääsi löytyä ! Joskus suurilla asioilla on pieni alku: Yksi pieni hymy, kiiiitooos !!!
        Onhan teillä siellä usein hauskaakin keskenänne, eikö vaan ? Toivon niin !
        Onko huomenna jotain "ohjelmaa" siellä vai vaan sitä oleilua ?
        Leppoisaa iltaa ja oikein hyviä yöunia sinulle !
        Olet mielessäni, ystävä !
        Palataan !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ystäväni ! Kiitos sinullekin sanoistasi ! Olen onnellinen ja ylpeä jos olen tärkeä sinulle.
        Sinäkin olet tärkeä minulle ja sinun hyvinvointisi on tärkeää minulle, koska olen ymmärtänyt kuinka kiva ja fiksu nuori ihminen olet ja olet saanut kärsiä liikaa ihan ilman omaa syytäsi.

        En usko, että menisit lukkoon, jos voisin ojentaa käteni sinulle. Olen ihan tavallinen rauhallinen ja rauhallista elämää elävä, luotettava aikuinen ihminen, jota ei tarvitse "vierastaa" millään lailla. Olisi jotain, jota haluaisin kysyäkin, mutta täällä en viitsi, koska et voi kaikkeen vastata.
        Mennään näin eteenpäin. Ihan hyvä näin. Minua sydäntäni lämmittää, kun saan kuulla, miten voit, miten sinulla menee.
        Minua esimerkiksi kiinnostaisi, jos sellaiseen voisit vastata, oletko jossain kaupungissa, kaupunkimaisissa olosuhteissa tai maaseutumaisissa, jossa on luontoa lähellä ? Älä tietenkään mainitse paikkakuntaa, että säilytät yksityisyytesi. Eikä sinun ole pakko vastata tähän.
        Sinulle voin kertoa, että olen asunut melkein koko ikäni Helsingissä, mutta en ole syntynyt täällä, vaan maaseudulla kauan sitten. Kaupunki ja maaseutu on tuttua minulle. Viihdyn kummassakin. (Jonkun verran olen kierrellyt Suomea, pohjoisin paikka ehkä Rovaniemi-Kemijärvi sekä pari kertaa Savossa, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa ja Länsi-Suomi on mulle hyvin tuttu paikka, sekä tietysti tämä pääkaupunkiseutu, jossa asun)

        On mukavaa ajatella, että tunnette olevanne yhtä perhettä, vaikka vähän "hullunkurinen" perhe, niinkuin itse kirjoitit.
        Miten meni tämä päivä ? Muistitko olla iloinen ?
        Elämä on semmoinen "soppa" itse kullekin, että on hyvä nauraakin, ja jos oikein naurattaa, saa nauraa hillittömästi, äläkä koskaan kadu mitään, mikä sai sinut hymyilemään !
        Vaikka kuinka kummallinen hymyilyttäsi !
        Ilman iloa ja huumoria elämä on alakuloista, kyllä sitä alkaa sinunkin elämääsi löytyä ! Joskus suurilla asioilla on pieni alku: Yksi pieni hymy, kiiiitooos !!!
        Onhan teillä siellä usein hauskaakin keskenänne, eikö vaan ? Toivon niin !
        Onko huomenna jotain "ohjelmaa" siellä vai vaan sitä oleilua ?
        Leppoisaa iltaa ja oikein hyviä yöunia sinulle !
        Olet mielessäni, ystävä !
        Palataan !

        Hei vielä ! Tänään olen ollut sillä päällä, että olen kirjoittanut jo kaksi kertaa sinulle.
        Kaksi aikaisempaa kirjoitusta on tuossa edellä. Syy, miksi olen vähän kertonut itsestäni on se, että sinua kuitenkin vähän mietityttää millaisen ihmisen kanssa kirjoittelet. Se on ihan normaalia ja tervettä mietiskelyä. Onhan se mukava saada vähän kuvaa, eikö vaan ?
        Haluan, että voit olla ihan luottavaisin mielin. Aikaisemmin olen jo kertonut, että olen aina ollut himolukija, 10 kirjaa vähintään luen kuukaudessa. Sinäkin luet paljon. Kirjojen mukana voi mennä maailmoihin, joihin ei muuten pääsisi, ihan vain löhöämällä kotisohvalla ja lukemalla. Kirjat ovat aina kuuluneet elämääni. Niin, ja sitten tunnen erikoisesti sympatiaa ja empatiaa ihmisiä kohtaan, joilla on vaikeaa, koska omista kokemuksistani tiedän, millaista se on.
        Mutta voidaan vaihtaa ajatuksia muistakin asioista ! Eihän meitä rajoita mitkään aiheet.
        Toiovttavasti jo nukut hyvin ja huomenna on mukava päivä !
        Palataan !
        Nyt pidän sinua kädestä hetken ajatuksissani ja sanon sinulle mielessäni:
        Sinä olet niin mukava, että sinusta ei olla tykkämättä !
        Nyt minä hymyilen sinulle :)


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei vielä ! Tänään olen ollut sillä päällä, että olen kirjoittanut jo kaksi kertaa sinulle.
        Kaksi aikaisempaa kirjoitusta on tuossa edellä. Syy, miksi olen vähän kertonut itsestäni on se, että sinua kuitenkin vähän mietityttää millaisen ihmisen kanssa kirjoittelet. Se on ihan normaalia ja tervettä mietiskelyä. Onhan se mukava saada vähän kuvaa, eikö vaan ?
        Haluan, että voit olla ihan luottavaisin mielin. Aikaisemmin olen jo kertonut, että olen aina ollut himolukija, 10 kirjaa vähintään luen kuukaudessa. Sinäkin luet paljon. Kirjojen mukana voi mennä maailmoihin, joihin ei muuten pääsisi, ihan vain löhöämällä kotisohvalla ja lukemalla. Kirjat ovat aina kuuluneet elämääni. Niin, ja sitten tunnen erikoisesti sympatiaa ja empatiaa ihmisiä kohtaan, joilla on vaikeaa, koska omista kokemuksistani tiedän, millaista se on.
        Mutta voidaan vaihtaa ajatuksia muistakin asioista ! Eihän meitä rajoita mitkään aiheet.
        Toiovttavasti jo nukut hyvin ja huomenna on mukava päivä !
        Palataan !
        Nyt pidän sinua kädestä hetken ajatuksissani ja sanon sinulle mielessäni:
        Sinä olet niin mukava, että sinusta ei olla tykkämättä !
        Nyt minä hymyilen sinulle :)

        Oon asunut koko ikäni maalla ja asun nykyäänki, tai suhteellisen syrjässä tää on paikka on. Ja joo mä tykkään olla ulkona aika paljon, siel on aina niin rauhallista.

        Kyllä sä voit kysyä multa sen sun kysymyksen ku muuten jää vaivaamaan ku oon niin utelias, en usko et kukaa mua täältä muutenkaa tunnistaa näiden kirjotusten perusteella.

        Alkupäivä sujui kyl mukavasti mut sit mul oli tänää terapeutti ja se oli kyllä aivan helvettiä! Omg mä en voi muuta kun taas itkeä. Siis se terapeutti puristi ja silitti mua reidestä! Siis mitä hittoa? Ja sit se silitti mun käsivartta ja poskea.. Siis hyi hemmetti. Sit ku se keskustelu oli päättyny ja olin lähtemässä niin se oli ottanu mua ranteesta kiinni ja sanonu et haluu viel halata vaik oon kyl sanonu sille et se on ahdistavaa ja haluun jättää sen ny välii. Sit se oli vastannu "vitut sä mitää välii jätät, nyt pikku lutka tuu tänne" ja sit se vaan riuhtas mut ja puristi mua perseestä ja piti sen käsiä mun takataskuis.. Sit se viel anto pusun. Mitä vittua????!!! Miks se tekee noin ihan oikeesti. Musta tuntuu niin saakelin pahalta nyt


      • Depressedkaro

        Anteeks mun kielenkäyttö on ihan hirveetä 😶😶:/


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Anteeks mun kielenkäyttö on ihan hirveetä 😶😶:/

        Hei ! Olen ihan järkyttynyt. Mitä h****ttiä?!? Siis onko se terapeutti mies (homo?) vai nainen ?
        Kerro ! Tota ei saa tapahtua !!! Se ihminen joutuisi raastupaan, jos siitä tekisi ilmoituksen/kantelun ja siitä kuuluisi ehdottomasti tehdä ! Saisitte toisen terapeutin.
        Miten se käyttäytyy muita kohtaan, oletteko jutelleet keskenänne ? Käykö joku muu teistä sen luona ? Se käyttäytyy lainvastaisesti ! Sillä ei ole oikeutta koskea sinuun ollenkaan ! Ja jutut on täysin asiattomia ! Kauanko sitä on jatkunut ?

        Valvira ja Aluehallintovirasto valvoo terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimintaa.
        On olemassa laki potilaan asemasta ja oikeuksista.
        On olemassa myös laki miten lääkärien, hoitajien, terapeuttien tulee toimia ja toi toiminta on vastoin lakia ! Ehdottomasti ! Lisäksi on olemassa laki alaikäisen potilaan asemasta ja oikeuksista.
        Kuulostaa aivan hirveältä, että vaikeita traumoja saaneilla alaikäisillä on terapeuttina tällainen ihminen, jonka luo on vastenmielistä mennä, joka käyttäytyy täysin ammattietiikan vastaisesti (epäammattimaisesti) ja jonka terapiasta ei siitä syystä taida olla paljon apua.
        Tällaisissa tapauksissa ilmoitus/kantelu tehdään Aluehallintovirastolle. Missä kunnassa laitos on, sen tahtoisin todella tietää. Kantelun voisin tehdä vaikka minä. Ihan kuka hyvänsä, joka tietää tällaisesta asiasta voi tehdä ilmoituksen/kantelun ja kuuluu tehdä. Esimerkiksi sinun ei tarvitsi tehdä. Potilasta suojellaan.
        Ole ihan rauhassa, en tietenkään tee mitään ilman lupaasi, enkä voikaan, kun en tiedä terapeutin nimeäkään, mutta tuollainen iljettävästi ja lainvastaisesti käyttäytyvä ihminen pitäisi saada pois ihmisiä "hoitamasta". Sen terapia aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä ? Jos siitä ei tee kukaan ilmoitusta, yhä useampi joutuu kärsimään siitä. Vähemmästäkin on saanut potkut.
        Sulla on potilaana itsemääräämisoikeus. Voit sanoa sille, että sinä ET saa koskea minuun, laki kieltää sen !
        Ota ihan rauhallisesti ! Ei ole mitään syytä hermostua. Mietitään asiaa rauhassa. Sinä päätät sinun asioistasi ! Jos haluat, autan sinua missä voin, mutta sinä määräät !
        Odotan vastaustasi ! Relaa ! Relax !
        Palataan piakkoin !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Olen ihan järkyttynyt. Mitä h****ttiä?!? Siis onko se terapeutti mies (homo?) vai nainen ?
        Kerro ! Tota ei saa tapahtua !!! Se ihminen joutuisi raastupaan, jos siitä tekisi ilmoituksen/kantelun ja siitä kuuluisi ehdottomasti tehdä ! Saisitte toisen terapeutin.
        Miten se käyttäytyy muita kohtaan, oletteko jutelleet keskenänne ? Käykö joku muu teistä sen luona ? Se käyttäytyy lainvastaisesti ! Sillä ei ole oikeutta koskea sinuun ollenkaan ! Ja jutut on täysin asiattomia ! Kauanko sitä on jatkunut ?

        Valvira ja Aluehallintovirasto valvoo terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimintaa.
        On olemassa laki potilaan asemasta ja oikeuksista.
        On olemassa myös laki miten lääkärien, hoitajien, terapeuttien tulee toimia ja toi toiminta on vastoin lakia ! Ehdottomasti ! Lisäksi on olemassa laki alaikäisen potilaan asemasta ja oikeuksista.
        Kuulostaa aivan hirveältä, että vaikeita traumoja saaneilla alaikäisillä on terapeuttina tällainen ihminen, jonka luo on vastenmielistä mennä, joka käyttäytyy täysin ammattietiikan vastaisesti (epäammattimaisesti) ja jonka terapiasta ei siitä syystä taida olla paljon apua.
        Tällaisissa tapauksissa ilmoitus/kantelu tehdään Aluehallintovirastolle. Missä kunnassa laitos on, sen tahtoisin todella tietää. Kantelun voisin tehdä vaikka minä. Ihan kuka hyvänsä, joka tietää tällaisesta asiasta voi tehdä ilmoituksen/kantelun ja kuuluu tehdä. Esimerkiksi sinun ei tarvitsi tehdä. Potilasta suojellaan.
        Ole ihan rauhassa, en tietenkään tee mitään ilman lupaasi, enkä voikaan, kun en tiedä terapeutin nimeäkään, mutta tuollainen iljettävästi ja lainvastaisesti käyttäytyvä ihminen pitäisi saada pois ihmisiä "hoitamasta". Sen terapia aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä ? Jos siitä ei tee kukaan ilmoitusta, yhä useampi joutuu kärsimään siitä. Vähemmästäkin on saanut potkut.
        Sulla on potilaana itsemääräämisoikeus. Voit sanoa sille, että sinä ET saa koskea minuun, laki kieltää sen !
        Ota ihan rauhallisesti ! Ei ole mitään syytä hermostua. Mietitään asiaa rauhassa. Sinä päätät sinun asioistasi ! Jos haluat, autan sinua missä voin, mutta sinä määräät !
        Odotan vastaustasi ! Relaa ! Relax !
        Palataan piakkoin !

        Hei ! Käykö se terapeutti siellä teidän luona laitoksessa vai onko hänellä vastaanotto jossain muualla, jonne sinut/teidät viedään !
        Kuinkahan monta "uhria" sillä on ? Ajattele, tuskin olet ainoa.
        Asian voi korjata niin, ettei sinun tarvitse tavata sitä enää koskaan !!!

        En tiedä, oletko nähnyt uutisia vanhusten huonosti kohtelusta laitoksissa ?
        Omaiset tai muut on tehneet ilmoituksen, asiat on tutkittu ja hoitajat erotettu.
        Joka ikisellä potilaalla on oikeus puolellaan !
        Kerro lisää asiasta, jos haluat. Sinun oikeuksiasi potilaana ja ihmisenä ja ihmisarvoasi on loukattu niin pahasti, että haluaisin tietää enemmän.
        Olen puolellasi 500%:sti !
        Olen aina ihmisen oikeuksien puolella !
        Palataan !
        Huomasit kai toisen viestini aamulla 9.46 ? Tuossa edellä.


      • Depressedkaro

        Se terapeutti on mies ja mun lisäks yhen pojan terapeutti tääl, mä en tiiä miten se sit käyttäytyy häntä kohtaan.

        Se on tehny tota ennenki, varmaa jonku puolenvuoden ajan, mut se pussas mua ekaa (toivottavasti myös vikaa) kertaa eilen.

        En mä haluais tosta kannella ku hyväähän se varmaa yrittää, mä meen vaa liikaa ihteeni. Joten en aijo saattaa sitä ongelmiin


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Se terapeutti on mies ja mun lisäks yhen pojan terapeutti tääl, mä en tiiä miten se sit käyttäytyy häntä kohtaan.

        Se on tehny tota ennenki, varmaa jonku puolenvuoden ajan, mut se pussas mua ekaa (toivottavasti myös vikaa) kertaa eilen.

        En mä haluais tosta kannella ku hyväähän se varmaa yrittää, mä meen vaa liikaa ihteeni. Joten en aijo saattaa sitä ongelmiin

        Hei ! Sehän on aiheuttanut sulle lisää ahdistusta ja ongelmia! Tehnyt ammatillisesti väärin !
        On kamalaa, että jo menokin sen ihmisen luo, jonka kuuluisi sua auttaa, ahdistaa sua.
        Valviralla, joka lääkäreitä, hoitajia, psykiatreja ja terapeutteja valvoo, on olemassa lista lääkäreistä, jotka esimerkiksi lasten = alaikäisten potilaitten kanssa on toimineet sopimattomasti, lähentelee, käyttää hyväksi jne. Ne ei saa ottaa virkaa, jossa ne on tekemisissä alaikäisten kanssa !

        Tässä on kysymys sun oikeuksista potilaana eikä väärin käyttäytyvän lääkärin suojelemisesta !
        Ei niitä saa suojella ! Laki takaa potilaan oikeuden tulla asiallisesti kohdelluksi.

        Kuulostaa ihan kuin se pikkuhiljaa etenisi niin pitkälle kuin annat sen edetä, jos se jo on alkanut kähmimisen lisäksi pussaillakin. Se on ihan törkeää. Se on epäpätevä terapeutin tehtäväänsä.
        Jos sulla on sopiva mahis, niin kysäise vaivihkaa siltä toiselta pojalta, mitä mieltä se on siitä terapeutista, onko se asiallinen vai tekeekö jotain outoa. Monelle nuorelle tommoisten juttujen kohteeksi joutuminen voi aiheuttaa niin paljon häpeää, ettei ne uskalla tai kehtaa edes kertoa asiasta.Tai haluaisi kertoa, mutta ei ole ketään, jolle kertoisi. Sitä poikaa voi helpottaa, jos voi puhua siitä, jos on jotain outoa hänelläkin sen "terapeutin" kanssa.

        Annamme asian olla nyt tällä hetkellä, koska haluat niin.
        Jos se sua koskee vielä, sano topakasti: IRTI !!!
        Se tietää, ettei se saa tehdä sitä, mitä se tekee ja toivon mukaan pelästyy, kun sanot lujasti.

        Vietä mukava päivä ! Voi hyvin !
        Palataan vaikka illemmalla !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Sehän on aiheuttanut sulle lisää ahdistusta ja ongelmia! Tehnyt ammatillisesti väärin !
        On kamalaa, että jo menokin sen ihmisen luo, jonka kuuluisi sua auttaa, ahdistaa sua.
        Valviralla, joka lääkäreitä, hoitajia, psykiatreja ja terapeutteja valvoo, on olemassa lista lääkäreistä, jotka esimerkiksi lasten = alaikäisten potilaitten kanssa on toimineet sopimattomasti, lähentelee, käyttää hyväksi jne. Ne ei saa ottaa virkaa, jossa ne on tekemisissä alaikäisten kanssa !

        Tässä on kysymys sun oikeuksista potilaana eikä väärin käyttäytyvän lääkärin suojelemisesta !
        Ei niitä saa suojella ! Laki takaa potilaan oikeuden tulla asiallisesti kohdelluksi.

        Kuulostaa ihan kuin se pikkuhiljaa etenisi niin pitkälle kuin annat sen edetä, jos se jo on alkanut kähmimisen lisäksi pussaillakin. Se on ihan törkeää. Se on epäpätevä terapeutin tehtäväänsä.
        Jos sulla on sopiva mahis, niin kysäise vaivihkaa siltä toiselta pojalta, mitä mieltä se on siitä terapeutista, onko se asiallinen vai tekeekö jotain outoa. Monelle nuorelle tommoisten juttujen kohteeksi joutuminen voi aiheuttaa niin paljon häpeää, ettei ne uskalla tai kehtaa edes kertoa asiasta.Tai haluaisi kertoa, mutta ei ole ketään, jolle kertoisi. Sitä poikaa voi helpottaa, jos voi puhua siitä, jos on jotain outoa hänelläkin sen "terapeutin" kanssa.

        Annamme asian olla nyt tällä hetkellä, koska haluat niin.
        Jos se sua koskee vielä, sano topakasti: IRTI !!!
        Se tietää, ettei se saa tehdä sitä, mitä se tekee ja toivon mukaan pelästyy, kun sanot lujasti.

        Vietä mukava päivä ! Voi hyvin !
        Palataan vaikka illemmalla !

        Lisään vielä edelliseen 15:32 viestiin, että sen terapeutin tekstikin kuulostaa ihan järkyttävältä, sairaalta ja täysin ala-arvoiselta: ...nyt pikku lutka tuu tänne jne….
        Toihan on jo melkein rikollista.
        Sulla on ehkä kaiken sulle tapahtuneen jälkeen itsetunto niin alhaalla ja rajat hämärtyneet, miten ihmistä saa kohdella, koska sua on kohdeltu huonosti, ettet ehkä oikein erota, kuinka rumasti se tekee. Et saa alistua siihen !
        Jos mulle sattuis vastaavaa, olisin tehnyt ilmoituksen heti paikalla. Kuinkakohan moni muu puolustuskyvytön kärsii siitä ???

        Olet arvokas ihminen ! Ansaitset arvoistasi kohtelua ! Olet hyvä ! Olet kiva ! Olet fiksu !
        Sinulla on oikeus tulla kohdelluksi oikein ! Et saa missään nimessä hyväksyä enää tuota käytöstä. Huuda: ÄLÄ KOSKE MINUUN, EN PIDÄ SIITÄ, IRTI !!! ja juokse äkkiä ulos huoneesta, jos et pysty sitä vastaan puoliasi pitämään. Ehkä se pelästyy ja jättää sun lähentelyn ja keskittyy terapiaan seuraavalla kerralla.
        Jos annat sen vielä toistaa saman, sillä voi lähtee kohta "mopo käsistä", sehän voi luulla, että se voi tehdä mitä vaan, kun se vaan sinnikkkästi jatkaa ja sitähän se ehkä tekee, jos annat sen tehdä. Älä anna ! Sun ei tartte olla kohtelias siinä tilanteessa. Sehän tekee väärin ja tietää sen itse. Sen pitäis ymmärtää olla sulle kohtelias ja hienotunteinen ja jättää sut rauhaan. Jos se olis normaali, se tekis niin.

        Ja voit vapaasti mun puolesta sanoa sille , että olet jutellut asiasta yhden sun aikuisen ystävän kanssa, joka sanoo, että lakikin sanoo, että sä ET saa koskea minuun !
        Olen tukenasi ! Vahvasti ! Sen tahdoin vielä kerran sanoa ! Et ole yksin ! Välitän sinusta !
        Jonkun on pidettävä niitten puolta, jotka eivät kaikissa asioissa pysty puoliaan pitämään !
        Minä olen valmis pitämään sinun puoliasi missä asiassa hyvänsä !
        Kuulumisiin !

        Mitä puuhailit tänään ? "Oleskelua" vai muutakin ?


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Sehän on aiheuttanut sulle lisää ahdistusta ja ongelmia! Tehnyt ammatillisesti väärin !
        On kamalaa, että jo menokin sen ihmisen luo, jonka kuuluisi sua auttaa, ahdistaa sua.
        Valviralla, joka lääkäreitä, hoitajia, psykiatreja ja terapeutteja valvoo, on olemassa lista lääkäreistä, jotka esimerkiksi lasten = alaikäisten potilaitten kanssa on toimineet sopimattomasti, lähentelee, käyttää hyväksi jne. Ne ei saa ottaa virkaa, jossa ne on tekemisissä alaikäisten kanssa !

        Tässä on kysymys sun oikeuksista potilaana eikä väärin käyttäytyvän lääkärin suojelemisesta !
        Ei niitä saa suojella ! Laki takaa potilaan oikeuden tulla asiallisesti kohdelluksi.

        Kuulostaa ihan kuin se pikkuhiljaa etenisi niin pitkälle kuin annat sen edetä, jos se jo on alkanut kähmimisen lisäksi pussaillakin. Se on ihan törkeää. Se on epäpätevä terapeutin tehtäväänsä.
        Jos sulla on sopiva mahis, niin kysäise vaivihkaa siltä toiselta pojalta, mitä mieltä se on siitä terapeutista, onko se asiallinen vai tekeekö jotain outoa. Monelle nuorelle tommoisten juttujen kohteeksi joutuminen voi aiheuttaa niin paljon häpeää, ettei ne uskalla tai kehtaa edes kertoa asiasta.Tai haluaisi kertoa, mutta ei ole ketään, jolle kertoisi. Sitä poikaa voi helpottaa, jos voi puhua siitä, jos on jotain outoa hänelläkin sen "terapeutin" kanssa.

        Annamme asian olla nyt tällä hetkellä, koska haluat niin.
        Jos se sua koskee vielä, sano topakasti: IRTI !!!
        Se tietää, ettei se saa tehdä sitä, mitä se tekee ja toivon mukaan pelästyy, kun sanot lujasti.

        Vietä mukava päivä ! Voi hyvin !
        Palataan vaikka illemmalla !

        Jooo mä aattelin kysyä siltä tyypiltä et mitä mieltä se on siitä terapeutista. Mut mä en kyl uskalla laittaa sille terapeutille vastaan ku se kumminki lyö mua jos teen nii


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Jooo mä aattelin kysyä siltä tyypiltä et mitä mieltä se on siitä terapeutista. Mut mä en kyl uskalla laittaa sille terapeutille vastaan ku se kumminki lyö mua jos teen nii

        Moi ! Siis mitä ? Lyö ?! Kerropas nyt mulle se koko "karuselli" ! Ei tartte olla mikään kouluaine tai essee. Kerro mitä mieleen tulee, tapauksia. Minkälaista sen kanssa on oikein ollut ? Miten se oikein käyttäytyy ? Toivon, että jaksat kertoa. Jatketaan sitten keskustelua ihan kaikessa rauhassa. Olen sinun puolellasi ja tukenasi. Älä pelkää mitään. Sulla on mut tiukan paikan tullen. Yritetään nukkua mahdollisimman hyvin ilman häiritseviä ajatuksia,
        eikös joo ? Huomenna on uusi päivä. Käyn aamupäivällä täällä, jos olet yökypelinä vaikka jaksellut ja halunnut kirjoitella. Jos et, kirjoitat myöhemmin.
        Kun saat pääsi tyynyyn ja suljet silmäsi, ajattele, että sinulla on ystävä, joka välittää sinusta tosi paljon eikä jätä sinua yksin ! Sitten vaan nukut kaikessa rauhassa :)
        Olet ajatuksissani. Lämpimästi ajattele sinua.
        Hyvää yötä sinulle ja huomiseen !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Moi ! Siis mitä ? Lyö ?! Kerropas nyt mulle se koko "karuselli" ! Ei tartte olla mikään kouluaine tai essee. Kerro mitä mieleen tulee, tapauksia. Minkälaista sen kanssa on oikein ollut ? Miten se oikein käyttäytyy ? Toivon, että jaksat kertoa. Jatketaan sitten keskustelua ihan kaikessa rauhassa. Olen sinun puolellasi ja tukenasi. Älä pelkää mitään. Sulla on mut tiukan paikan tullen. Yritetään nukkua mahdollisimman hyvin ilman häiritseviä ajatuksia,
        eikös joo ? Huomenna on uusi päivä. Käyn aamupäivällä täällä, jos olet yökypelinä vaikka jaksellut ja halunnut kirjoitella. Jos et, kirjoitat myöhemmin.
        Kun saat pääsi tyynyyn ja suljet silmäsi, ajattele, että sinulla on ystävä, joka välittää sinusta tosi paljon eikä jätä sinua yksin ! Sitten vaan nukut kaikessa rauhassa :)
        Olet ajatuksissani. Lämpimästi ajattele sinua.
        Hyvää yötä sinulle ja huomiseen !

        Ei se oo mua vielä lyönyt kertaakaan, välil se nipistää mua silleen et jää mustelma mut ei se oo niin paha.

        Mutmä vaan pelkään et se alkaa hkkan mua jos laitan sille vastaan jollain tavalla


      • Depressedkaro
        Depressedkaro kirjoitti:

        Ei se oo mua vielä lyönyt kertaakaan, välil se nipistää mua silleen et jää mustelma mut ei se oo niin paha.

        Mutmä vaan pelkään et se alkaa hkkan mua jos laitan sille vastaan jollain tavalla

        Hakkaan* sori en osaa kirjottaa


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Hakkaan* sori en osaa kirjottaa

        Älä välitä, mullekin on kehittynyt lukihäiriö, koska kuuloni on huonontunut niin paljon,
        että joudun käyttämään kuulolaitetta. Mulla on kuuloa huonontanut sairaus.
        Kuulon huononemisella ja lukihäiriölläkin on joku yhteys. Kun ei kuule kunnolla sanoja,
        aikaa myöten sanojen hahmottaminen kirjoittaessa hämärtyy.
        Olin pitkään melkein kuuro, kunnes sain hankittua kuulolaitteen. Joudun aina kaiken kirjoittamani lukemaan 2-3 kertaa läpi korjatakseni kirjoitusvirheitä.

        Terapeutti ei saa koskea potilaita ollenkaan. Ei "nipistellä" eikä halatakaan väkisin eikä mitään muutakaan ja sen pitäisi ihan heti uskoa ja lopettaa, kun potilas sanoo, ettei tykkää halaamisesta ja kunnioitta potilaan mielipidettä ! Tilanne on vaikea ja kiusallinen, että sitä täytyy pelätä. Terapeutille pääsemisen pitäisi tuntua hyvältä ja vapauttavalta, kun menee apua saamaan ongelmiinsa. Nyt on tapahtnut päinvastoi. Siitä tullut sulle ahdistava juttu ?
        Haluaisinpa tietää sen nimen, onko siitä jotain tietoa ennestään, onko se jollakin listalla,
        että siitä olisi aikaisemmin valitettu. En mitään tee tässä vaiheessa, sen suhteen sinulla ei ole yhtään mitään pelättävää. Voit olla ihan rauhassa. En missään nimessä halua sinun asemaasi huonontaa, vaan päinvastoin parantaa ! Tämmöiset tapaukset kuin sinun terapeuttisi, pitäisi saada pois koko terveydenhuollosta. Kun potilaalla on vaikeita traumoja, ahdistusta ja ongelmia, on julmaa ja ajattelematonta terapeutilta vielä lisätä potilaan ahdistusta.
        Ihan käsittämätöntä !
        Sillä ihmisellä ei ole itsellään kaikki "nupissa" kohdallaan. Oletko saanut sopivaa tilaisuutta kysyä siltä toiselta pojalta mitään ?
        Ajattele miten mukavaa olisi, kun olisi asiallinen terapeutti, sinunkin toipumisesi kaikesta olisi jo paremmalla tolalla. Hemmetin huono tuuri on käynyt terapeutin suhteen.
        Kattellaan, mietitään asiaa, vaihdetaan aihetta välillä, tuskin jaksat jauhaa tätä keljua asiaa koko ajan, mutta kirjoittele vaan, jos jotain on siitä ja sen jälkeen kun olet käynyt sen luona
        ja jos sulla on mahis siltä toiselta pojalta kysyä, onko siinä jotain outoa tai mistä sekään ei tykkää.

        Suomi otti turpiinsa eilen Ruotsilta kiekossa, vaikkei paljon kiinnostakaan. Luin kirjaa siinä sivussa. Mulla on menossa MTV3:ssa elämäntyönsä tehneen Jorma Sairasen kirja TV-maailmasta ja showbusineksesta. Sairanen on ollut televiosiojohtaja ja sisältöpäättäjä.
        Ihan mukava kirja, siinä on vähän juttua paitsi itse bisneksestä niin myös "TV-tähdistä".
        10 kirjaa kirjastosta odottaa hyllyssä lukemista.

        Kuulepas ystävä-hyvä, se on sillä lailla, että asiat elämässä selkenee ja menee pikkuhiljaa eteenpäin, parempaan päin. Se tapahtuu vaan niin huomaamatta, ettei sitä joka päivä huomaa mitenkään. Kesän jälkeen voi olla mennyt pitkä harppaus. Ahdistuksetkin alkavat vähitellen hellittää. Ihmisen mieli paranee vähän ihan itsestäänkin, kun aikaa kuluu.
        Omasta kokemuksesta tiedän, vaikka joskus on tuntunut lohduttomalta, ei ole nähnyt mitään toivoa. Aina on toivoa, aina se toipuminen tapahtuu. Pääsee asoitten yli, ettei ne joka hetki piinaa. Toivotan sulle mukavaa loppupäivää, iloista sellaista !
        Vaikka ihmisellä olisi mitä, sillä on oikeus olla myös iloinen, iloita pienistäkin asioista !
        Pitää myös huomata ne pienetkin ilonaiheet !
        Otan sinua nyt virtuaalisesti kädestä ja sanon: Hymyä huuleen !
        Et ole yksin. Olen kanssasi.
        Palataan !


      • Depressedkaro

        Moro mä juttelin tänään sen Villen kaa (se on siis se poika jol on sama terapeutti mun kanssa) niin se sano et se ei pidä sitä mitenkää outona. Sit kerroin miten se halaa oudosti ja sillä on outoja juttuja mielessä ja muutenki ahdistava. Siin mun ja Villen takana oli ollu hoitaja joka oli kuullu ne keskustelut nii se hoitaja oli pyytäny mua sen kanssa kahdestaan juttelemaan. No oli kertonu et miten mä koen sen terapeutin et se jäbä oikeesti ahdistelee. Se hoitaja oli sanonu et mä kuvittelen kaiken eikä mitää sellasta oo tapahtunut ja mulla vaihdetaan lääkitys, tai sit sitä lisätää en oo iha varma.



        Joo mä en oo jaksanu enää seurata lätkää ku ei suomi oikee pärjää :D


      • Depressedkaro
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moro mä juttelin tänään sen Villen kaa (se on siis se poika jol on sama terapeutti mun kanssa) niin se sano et se ei pidä sitä mitenkää outona. Sit kerroin miten se halaa oudosti ja sillä on outoja juttuja mielessä ja muutenki ahdistava. Siin mun ja Villen takana oli ollu hoitaja joka oli kuullu ne keskustelut nii se hoitaja oli pyytäny mua sen kanssa kahdestaan juttelemaan. No oli kertonu et miten mä koen sen terapeutin et se jäbä oikeesti ahdistelee. Se hoitaja oli sanonu et mä kuvittelen kaiken eikä mitää sellasta oo tapahtunut ja mulla vaihdetaan lääkitys, tai sit sitä lisätää en oo iha varma.



        Joo mä en oo jaksanu enää seurata lätkää ku ei suomi oikee pärjää :D

        Tuntuu niin hirveeltä ajatella et oon kuvitellu kaiken ja se kaikki on mun päässä. Mä en vaa usko sitä koska se kaikki on tuntunu nii todelta, mut kai sen on pakko olla niin koska mähän oon sairas :)) tuntuu iham siltä että kukaan ei edes yritä ymmärtää tai ottaa mua tosissaan.


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moro mä juttelin tänään sen Villen kaa (se on siis se poika jol on sama terapeutti mun kanssa) niin se sano et se ei pidä sitä mitenkää outona. Sit kerroin miten se halaa oudosti ja sillä on outoja juttuja mielessä ja muutenki ahdistava. Siin mun ja Villen takana oli ollu hoitaja joka oli kuullu ne keskustelut nii se hoitaja oli pyytäny mua sen kanssa kahdestaan juttelemaan. No oli kertonu et miten mä koen sen terapeutin et se jäbä oikeesti ahdistelee. Se hoitaja oli sanonu et mä kuvittelen kaiken eikä mitää sellasta oo tapahtunut ja mulla vaihdetaan lääkitys, tai sit sitä lisätää en oo iha varma.



        Joo mä en oo jaksanu enää seurata lätkää ku ei suomi oikee pärjää :D

        Terve ! Satuin just olemaan täällä (ennen nukkumaanmenoa). Ethän sä tollasta kuvitella voi !!!
        Suojeleeko ja tukeeko ne toisiaan, hoitajat ja terapeutti ? En ikinä usko sun kuvittelevan vaan.
        Mistä se hoitaja muka tietäisi, ettei mitään sellaista ole tapahtunut ? Eihän se samassa huoneessa ole näkemässä ?!? Palataan huomenna tähän asiaan. Mä uskon sua !!!
        Yritä olla ettei nää jutut nyt häiritsisi sun yöunta ! Nuku hyvin !
        Huomiseen ! Olet ajatuksissani !


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Tuntuu niin hirveeltä ajatella et oon kuvitellu kaiken ja se kaikki on mun päässä. Mä en vaa usko sitä koska se kaikki on tuntunu nii todelta, mut kai sen on pakko olla niin koska mähän oon sairas :)) tuntuu iham siltä että kukaan ei edes yritä ymmärtää tai ottaa mua tosissaan.

        Mun oli pakko plata tänne vielä saman tien. Minä uskon sinua ja otan sinut tosissaan !
        Hoitaja EI voi tietää, mitä se terapeutti tekee vai onko se samaan aikaan terapeutin huoneessa kuin sinä ??? Sun sana on ihan yhtä uskottava kuin terapeutin, jos se alkaa väittää ettei mitään ole tehnyt. Sulla on oikeus pyytää toinen terapeutti.
        En usko yhtään, että sä olet kuvitellut kaiken ! Ilmeisesti se terapeutti kohtelee vain sinua inhottavasti, olet niin kiltti, että et pysty pistämään vastaankaan. Kuinkahan paljon ja mitä lääkkeitä sulle syötetään, olis mielenkiintoista tietää. Et ole kuvitellut kaikkea ! Kirjoitat ja ajattelet fiksusti, olet ihan fiksu ! En ole yhtään saanut kuvaa, että olisit niin sairas, että tuollaisia kuvittelisit !
        Onko sulle tullut mustelmia tai jälkiä sen terapeutin käsittelystä ?
        Rauhoitu todellakin, et ole kuvitellut mitään eikä vika ole sun päässä !
        Yritä nukkua rauhallisesti. Palataan ! Hyvää huomista koulupäivää !
        Usko itseesi ! Olet fiksu !
        Nyt minäkin menen nukkumaan ! Hyvää yötä !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Mun oli pakko plata tänne vielä saman tien. Minä uskon sinua ja otan sinut tosissaan !
        Hoitaja EI voi tietää, mitä se terapeutti tekee vai onko se samaan aikaan terapeutin huoneessa kuin sinä ??? Sun sana on ihan yhtä uskottava kuin terapeutin, jos se alkaa väittää ettei mitään ole tehnyt. Sulla on oikeus pyytää toinen terapeutti.
        En usko yhtään, että sä olet kuvitellut kaiken ! Ilmeisesti se terapeutti kohtelee vain sinua inhottavasti, olet niin kiltti, että et pysty pistämään vastaankaan. Kuinkahan paljon ja mitä lääkkeitä sulle syötetään, olis mielenkiintoista tietää. Et ole kuvitellut kaikkea ! Kirjoitat ja ajattelet fiksusti, olet ihan fiksu ! En ole yhtään saanut kuvaa, että olisit niin sairas, että tuollaisia kuvittelisit !
        Onko sulle tullut mustelmia tai jälkiä sen terapeutin käsittelystä ?
        Rauhoitu todellakin, et ole kuvitellut mitään eikä vika ole sun päässä !
        Yritä nukkua rauhallisesti. Palataan ! Hyvää huomista koulupäivää !
        Usko itseesi ! Olet fiksu !
        Nyt minäkin menen nukkumaan ! Hyvää yötä !

        Tää on nyt kolmas viesti sulle , kun vielä illalla kirjoitin, koska hermostuin tosta sun kohtelusta niin paljon ja se ottaa mua päähän ! H y v ä terapia, hyvä terapeutti ja oikea, kevytkin lääkitys yhdessä auttaa.
        Ei nuorille eikä vanhoille saa dumpata päätä täyteen lääkkeitä. Toivon, ettei ne lisää sulle lääkettä ! Tai jos joku muu lääke sitten auttais paremmin, en tiedä, mutta lääkkeitten vaihtokin voi aiheuttaa taas huonoja sivuoireita ja olet entisistäkin lääkkeistä jo aika väsynyt, vai mitä ?
        Mietitään mitä vois tehdä. Voi kun voisit sen lääkärin nimen laittaa mun sähköpostiin.
        Onko sulla sähköposti ? Toi sähköposti minkä loin meitä varten, meiliboxi.fi on helppo luodaalta minuutin ja se on ilmainen. Keksi siihen käyttäjätunnus, voit kirjoittaa Depressedkaro nimellä mulle, ei sun tartte mulle kertoa oikeaa nimeäsi. Mä voin kertoa sulle. Mulla oiskin kerrottavaa vähän ja kysyttävääkin jotain asioita sulta, mutta en täällä tee sitä. Siksi, että haluan suojella sinun yksityisyyttäsi. en sinua paljasta ikinä kellekään. En ole edes kellekään kertonut, että kirjoittelemme. Tämä on meidän yksityisasia.
        Voit sanoa, että et halua enää samalle terapeutille, jota sä pelkäät, vaikka kuka olis mitä mieltä. Voit saada toisen paljon paremman ja paremmat lääkkeet ja alkaa toipua paremmin.
        Nyt mulla menee silmät umpeen, kolmas kerta: Hyvää yötä !
        Olen puolellasi aina ! Onko sulla edunvalvoja ? Kuka sun etuja valvoo ?
        Huomiseen siis :)


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Tää on nyt kolmas viesti sulle , kun vielä illalla kirjoitin, koska hermostuin tosta sun kohtelusta niin paljon ja se ottaa mua päähän ! H y v ä terapia, hyvä terapeutti ja oikea, kevytkin lääkitys yhdessä auttaa.
        Ei nuorille eikä vanhoille saa dumpata päätä täyteen lääkkeitä. Toivon, ettei ne lisää sulle lääkettä ! Tai jos joku muu lääke sitten auttais paremmin, en tiedä, mutta lääkkeitten vaihtokin voi aiheuttaa taas huonoja sivuoireita ja olet entisistäkin lääkkeistä jo aika väsynyt, vai mitä ?
        Mietitään mitä vois tehdä. Voi kun voisit sen lääkärin nimen laittaa mun sähköpostiin.
        Onko sulla sähköposti ? Toi sähköposti minkä loin meitä varten, meiliboxi.fi on helppo luodaalta minuutin ja se on ilmainen. Keksi siihen käyttäjätunnus, voit kirjoittaa Depressedkaro nimellä mulle, ei sun tartte mulle kertoa oikeaa nimeäsi. Mä voin kertoa sulle. Mulla oiskin kerrottavaa vähän ja kysyttävääkin jotain asioita sulta, mutta en täällä tee sitä. Siksi, että haluan suojella sinun yksityisyyttäsi. en sinua paljasta ikinä kellekään. En ole edes kellekään kertonut, että kirjoittelemme. Tämä on meidän yksityisasia.
        Voit sanoa, että et halua enää samalle terapeutille, jota sä pelkäät, vaikka kuka olis mitä mieltä. Voit saada toisen paljon paremman ja paremmat lääkkeet ja alkaa toipua paremmin.
        Nyt mulla menee silmät umpeen, kolmas kerta: Hyvää yötä !
        Olen puolellasi aina ! Onko sulla edunvalvoja ? Kuka sun etuja valvoo ?
        Huomiseen siis :)

        Hei ystävä ! Mitä kuuluu ??? Tossa edellä on 3 viestiäni eiliseltä myöhäis illalta, kun luin kirjoitustasi ja huolestuin todella, miten väärin sinuun suhtaudutaan.
        Onko sua tänään kuunneltu ja onko sua uskottu ?
        Tänään tuli mieleen sellainen asia, että j o s muka sulla jotain kuvitteluja olisi, kai niitä olisi esiintynyt ympäri vuorokauden jo kauan eikä v a i n terapeutin vastaanotolla !!!
        Kysy niiltä hoitajilta, onko kukaan niistä s u n puolella ?
        Ja voisiko ne suhtautua vakavasti siihen mitä kerrot ?
        Sanon vielä: Minä uskon sinua ehdottomasti ! Uskon siihen, mitä kerroit !
        En epäile sanojasi yhtään.
        Odottelen kovasti jotain tietoa sinulta miten menee !
        Palaan tänne usein illan mittaan katsomaan, oletko kirjoittanut mulle.
        Olen puolellasi, voi kun voisin sua auttaa jotenkin !
        Olet sydämessäni ja ajatuksissani.


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ystävä ! Mitä kuuluu ??? Tossa edellä on 3 viestiäni eiliseltä myöhäis illalta, kun luin kirjoitustasi ja huolestuin todella, miten väärin sinuun suhtaudutaan.
        Onko sua tänään kuunneltu ja onko sua uskottu ?
        Tänään tuli mieleen sellainen asia, että j o s muka sulla jotain kuvitteluja olisi, kai niitä olisi esiintynyt ympäri vuorokauden jo kauan eikä v a i n terapeutin vastaanotolla !!!
        Kysy niiltä hoitajilta, onko kukaan niistä s u n puolella ?
        Ja voisiko ne suhtautua vakavasti siihen mitä kerrot ?
        Sanon vielä: Minä uskon sinua ehdottomasti ! Uskon siihen, mitä kerroit !
        En epäile sanojasi yhtään.
        Odottelen kovasti jotain tietoa sinulta miten menee !
        Palaan tänne usein illan mittaan katsomaan, oletko kirjoittanut mulle.
        Olen puolellasi, voi kun voisin sua auttaa jotenkin !
        Olet sydämessäni ja ajatuksissani.

        Moi, sori ihan hirveesti taas, kun en oo kirjottanu musta on tuntunut ihan hirveen pahalta nää viime päivät, enkä oo jaksanu kirjottaa vaikka sehän ois mun velvollisuus pitää edes sut ajantasalla.
        Muutenkin olen joutunut elämään semmoses hirveessä pelossa et mut laitetaan lepositeisiin ku yritän saada noi uskomaan mun sairaita harhoja.
        Muutenkin ollut niin paljon Mitä haluaisin sulle kertoa mutta en oo viittiny, mä oon siitäkin pahoillani.
        Musta tuntuu niin hyväksikäytetyltä, ja ihan hirveetä on edes yrittää muistaa mikä oli totta ja mikä ei.
        Mulle ollaan nyt lisätty lääkitystä ja mun pää on kipeä sen takia koko ajan, se tuntuu ihan siltä ku se ois turvonnut ja se ois täytetty huovalla.
        En tiedä kuvittelenko sitäkin mutta mulla on kylmä koko ajan.
        Mutta noi hoitajat Sano et jos ne mun "harhat" jatkuu vielä niin sitten me voidaan käydä juttelemassa sille terapeutille.
        Mutta mä oon kyllä menettänyt toivoni täysin sen suhteen.
        Mulla on ihan hirvee ikävä mun äitiä ja veljeä mä haluaisin vain kuolla et näkisin ne.
        Mä lupaan miettiä tuota MailBox juttua Oon pahoillani siitä et oon niin ujo sua kohtaan, vaikka sähän oot mule tosi tärkee.
        Tää avautuminen on kyllä helpottanu mua.
        Ja Joo mulla on kyllä sellasia mustelmia mun käsivarsissa Mutta noi hoitajat sanoi että oon tehny ittelleni unissani ja jotenkin sekoittanut ne siihen terapeuttiin.Moi, sori ihan hirveesti taas, kun en oo kirjottanu musta on tuntunut ihan hirveen pahalta nää viime päivät, enkä oo jaksanu kirjottaa vaikka sehän ois mun velvollisuus pitää edes sut ajantasalla.
        Muutenkin olen joutunut elämään semmoses hirveessä pelossa et mut laitetaan lepositeisiin ku yritän saada noi uskomaan mun sairaita harhoja.
        Muutenkin ollut niin paljon Mitä haluaisin sulle kertoa mutta en oo viittiny, mä oon siitäkin pahoillani.
        Musta tuntuu niin hyväksikäytetyltä, ja ihan hirveetä on edes yrittää muistaa mikä oli totta ja mikä ei.
        Mulle ollaan nyt lisätty lääkitystä ja mun pää on kipeä sen takia koko ajan, se tuntuu ihan siltä ku se ois turvonnut ja se ois täytetty huovalla.
        En tiedä kuvittelenko sitäkin mutta mulla on kylmä koko ajan.
        Mutta noi hoitajat Sano et jos ne mun "harhat" jatkuu vielä niin sitten me voidaan käydä juttelemassa sille terapeutille.
        Mutta mä oon kyllä menettänyt toivoni täysin sen suhteen.
        Mulla on ihan hirvee ikävä mun äitiä ja veljeä mä haluaisin vain kuolla et näkisin ne.
        Mä lupaan miettiä tuota MailBox juttua Oon pahoillani siitä et oon niin ujo sua kohtaan, vaikka sähän oot mule tosi tärkee.
        Tää avautuminen on kyllä helpottanu mua.
        Ja Joo mulla on kyllä sellasia mustelmia mun käsivarsissa Mutta noi hoitajat sanoi että oon tehny ittelleni unissani ja jotenkin sekoittanut ne siihen terapeuttiin.
        Sori kun tää taas oli sellanen pitkä ja sekava mutta kirjoitin vaa ajatuksenjuoksun mukaan


      • Depressedkaro
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, sori ihan hirveesti taas, kun en oo kirjottanu musta on tuntunut ihan hirveen pahalta nää viime päivät, enkä oo jaksanu kirjottaa vaikka sehän ois mun velvollisuus pitää edes sut ajantasalla.
        Muutenkin olen joutunut elämään semmoses hirveessä pelossa et mut laitetaan lepositeisiin ku yritän saada noi uskomaan mun sairaita harhoja.
        Muutenkin ollut niin paljon Mitä haluaisin sulle kertoa mutta en oo viittiny, mä oon siitäkin pahoillani.
        Musta tuntuu niin hyväksikäytetyltä, ja ihan hirveetä on edes yrittää muistaa mikä oli totta ja mikä ei.
        Mulle ollaan nyt lisätty lääkitystä ja mun pää on kipeä sen takia koko ajan, se tuntuu ihan siltä ku se ois turvonnut ja se ois täytetty huovalla.
        En tiedä kuvittelenko sitäkin mutta mulla on kylmä koko ajan.
        Mutta noi hoitajat Sano et jos ne mun "harhat" jatkuu vielä niin sitten me voidaan käydä juttelemassa sille terapeutille.
        Mutta mä oon kyllä menettänyt toivoni täysin sen suhteen.
        Mulla on ihan hirvee ikävä mun äitiä ja veljeä mä haluaisin vain kuolla et näkisin ne.
        Mä lupaan miettiä tuota MailBox juttua Oon pahoillani siitä et oon niin ujo sua kohtaan, vaikka sähän oot mule tosi tärkee.
        Tää avautuminen on kyllä helpottanu mua.
        Ja Joo mulla on kyllä sellasia mustelmia mun käsivarsissa Mutta noi hoitajat sanoi että oon tehny ittelleni unissani ja jotenkin sekoittanut ne siihen terapeuttiin.Moi, sori ihan hirveesti taas, kun en oo kirjottanu musta on tuntunut ihan hirveen pahalta nää viime päivät, enkä oo jaksanu kirjottaa vaikka sehän ois mun velvollisuus pitää edes sut ajantasalla.
        Muutenkin olen joutunut elämään semmoses hirveessä pelossa et mut laitetaan lepositeisiin ku yritän saada noi uskomaan mun sairaita harhoja.
        Muutenkin ollut niin paljon Mitä haluaisin sulle kertoa mutta en oo viittiny, mä oon siitäkin pahoillani.
        Musta tuntuu niin hyväksikäytetyltä, ja ihan hirveetä on edes yrittää muistaa mikä oli totta ja mikä ei.
        Mulle ollaan nyt lisätty lääkitystä ja mun pää on kipeä sen takia koko ajan, se tuntuu ihan siltä ku se ois turvonnut ja se ois täytetty huovalla.
        En tiedä kuvittelenko sitäkin mutta mulla on kylmä koko ajan.
        Mutta noi hoitajat Sano et jos ne mun "harhat" jatkuu vielä niin sitten me voidaan käydä juttelemassa sille terapeutille.
        Mutta mä oon kyllä menettänyt toivoni täysin sen suhteen.
        Mulla on ihan hirvee ikävä mun äitiä ja veljeä mä haluaisin vain kuolla et näkisin ne.
        Mä lupaan miettiä tuota MailBox juttua Oon pahoillani siitä et oon niin ujo sua kohtaan, vaikka sähän oot mule tosi tärkee.
        Tää avautuminen on kyllä helpottanu mua.
        Ja Joo mulla on kyllä sellasia mustelmia mun käsivarsissa Mutta noi hoitajat sanoi että oon tehny ittelleni unissani ja jotenkin sekoittanut ne siihen terapeuttiin.
        Sori kun tää taas oli sellanen pitkä ja sekava mutta kirjoitin vaa ajatuksenjuoksun mukaan

        Noni mitä vittua mä sekoilen taas


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Noni mitä vittua mä sekoilen taas

        Hei ! Voi kiitos, kiitos ja kiitos kun jaksoit kirjoittaa ! Olen arvannut, että sulla on kamalan vaikeaa ja olet väsynyt ja vielä on annettu lisää lääkkeitäkin, jotka huonontaa sun oloa !
        Olen käynyt usein katsomassa josko olisit jaksanut kirjoittaa.
        Olen kaivannut sinua ja kaivannut tietoa miten sulle menee ja mitä ne tekee sulle !

        Toi lääkkeitten lisääminen tuntuu pahalta, kun päässäsi on kamala olo sen takia.
        Oletko sanonut siitä hoitajille ? Ne tietysti vastaa, että siihen tottuu tai jotain muuta paskaa.
        Ymmärrän ihan täysin, ettet jaksa kirjoitella, älä kanna mitään huolta siitä.
        Kirjoitat kun jaksat, se on ihan ok.
        Kunhan en vain kadota sinua kokonaan, enkä sitten tiedä mitä sinulle tapahtuu.
        Se olisi kamalaa ! Siksikin se [email protected] olisi hyvä.
        Joku varayhteys.

        Luitko monta kirjoitustani ennen tätä ? Sanon vielä: Et ole kuvitellut mitään ! Ne ei ole sairaita harhoja. Älä anna niitten aivopestä itseäsi uskomaan sitä. Ja jos sulla on kylmä koko ajan, ei sekään ole kuvittelua. Kun on kylmä, on kylmä. Se on niin yksinkertaista.
        Luota ja usko itseesi.

        Olen niin huojentunut, että kuulen sinusta. Kiitos, että jaksoit jaksoit kirjoittaa niin paljon vaikka olet väsynyt ja voit huonosti, eikä ollut yhtään sekavaa ! Olen miettinyt, mitä ihmettä voisin tehdä hyväksesi. Sä tarttisit jonkun joka pitää sun puolia ! Hoitajien ja terapeutin kuuluisi olla sun puolella, mutta ne taitaa vaan lääkitä sut tunnottomaksi ja sairaammaksi.
        Ei h****tti sanon suoraan ! (anteeksi) Jopa mustelmatkin laitetaan sun omaksi syyksi !
        Uskomatonta ! Älä sinä usko niitten väitteitä !
        Mulla on niin paha olla sun puolesta ! Ujuta johonkin sen terapeutin nimi. En sekoita sinua mihinkään missään nimessä. Tutkisin vaan ihan itsekseni sen taustoja sen verran mitä tietoa löydän kertomatta yhtään mitään kellekään. En sanan sanaa kerro kellekään.
        En mitään tee mikä vaarantaisi sinua. Kärsit jo ihan riittävästi muutenkin.
        Ymmärrän valtavan ikäväsi äitiäsi ja veljeäsi kohtaan. Kaipaus on lohdutonta ja koskee niin kipeästi, ettei siihen ole sanojakaan kuvaamaan, tiedän sen. (Olen menettänyt omaisia itsekin)

        Onko ne sun kaverit siellä sentään sulle edes vähän avuksi ja tueksi? Tajuaako se Ville, että sä et kuvittele ? Eihän se terapeutti muuten voisi kahden kimppuun käydäkään, sittenhän olisi kaksi todistajaa sitä vastaan.

        Jos ne lääkkeet tekee sulle niin kauhean pahan olon, voisitko sanoa, että et voi syödä niitä,
        haluat mieluummin entiset lääkkeet takaisin tai edes pienemmän määrän.
        Ihan kamalaa olla pakkolääkittynä pää kipeänä. Mua raivostuttaa suorastaan sun puolesta.
        Mullakin on kokemusta lääkkeistä, jotka tekee pahaa.

        Saat olla ujo. Saat olla ihan oma itsesi. Sinun ei tarvitse pakottaa itseäsi mihinkään enkä minä pakota sinua mihinkään. Voit luottaa siihen, olen sinun ystäväsi.
        Lepäile nyt ihan rauhassa. Kirjoittele kun jaksat. Mietitään asioita kaikessa rauhassa.
        En jätä sinua yksin ! Olen täällä ! (Jos en olisi, olen sitten joutunut sairaalaan tai jotain.)
        Voi olla, että mullekin jotain joskus sattuu, etten pääse vastaamaan pariin päivään, mutta tulen varmasti heti aina tänne, kun pääsen.
        Tuntuu typerältä sanoa näin, mutta yritä pysyä rauhallisena, vaikka onkin kamalan paha olo,
        saat olla paremmin omassa rauhassasi hoitajilta silloin. Voisko joku sun kaveri sieltä olla joskus sun huoneessa seurana ?
        Olet sydämessäni ja ajatuksissani ! Hyvää yötä !
        Palataan !

        Kauhean pitkä juttu, jaksatko lukea tällaisia ?


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Voi kiitos, kiitos ja kiitos kun jaksoit kirjoittaa ! Olen arvannut, että sulla on kamalan vaikeaa ja olet väsynyt ja vielä on annettu lisää lääkkeitäkin, jotka huonontaa sun oloa !
        Olen käynyt usein katsomassa josko olisit jaksanut kirjoittaa.
        Olen kaivannut sinua ja kaivannut tietoa miten sulle menee ja mitä ne tekee sulle !

        Toi lääkkeitten lisääminen tuntuu pahalta, kun päässäsi on kamala olo sen takia.
        Oletko sanonut siitä hoitajille ? Ne tietysti vastaa, että siihen tottuu tai jotain muuta paskaa.
        Ymmärrän ihan täysin, ettet jaksa kirjoitella, älä kanna mitään huolta siitä.
        Kirjoitat kun jaksat, se on ihan ok.
        Kunhan en vain kadota sinua kokonaan, enkä sitten tiedä mitä sinulle tapahtuu.
        Se olisi kamalaa ! Siksikin se [email protected] olisi hyvä.
        Joku varayhteys.

        Luitko monta kirjoitustani ennen tätä ? Sanon vielä: Et ole kuvitellut mitään ! Ne ei ole sairaita harhoja. Älä anna niitten aivopestä itseäsi uskomaan sitä. Ja jos sulla on kylmä koko ajan, ei sekään ole kuvittelua. Kun on kylmä, on kylmä. Se on niin yksinkertaista.
        Luota ja usko itseesi.

        Olen niin huojentunut, että kuulen sinusta. Kiitos, että jaksoit jaksoit kirjoittaa niin paljon vaikka olet väsynyt ja voit huonosti, eikä ollut yhtään sekavaa ! Olen miettinyt, mitä ihmettä voisin tehdä hyväksesi. Sä tarttisit jonkun joka pitää sun puolia ! Hoitajien ja terapeutin kuuluisi olla sun puolella, mutta ne taitaa vaan lääkitä sut tunnottomaksi ja sairaammaksi.
        Ei h****tti sanon suoraan ! (anteeksi) Jopa mustelmatkin laitetaan sun omaksi syyksi !
        Uskomatonta ! Älä sinä usko niitten väitteitä !
        Mulla on niin paha olla sun puolesta ! Ujuta johonkin sen terapeutin nimi. En sekoita sinua mihinkään missään nimessä. Tutkisin vaan ihan itsekseni sen taustoja sen verran mitä tietoa löydän kertomatta yhtään mitään kellekään. En sanan sanaa kerro kellekään.
        En mitään tee mikä vaarantaisi sinua. Kärsit jo ihan riittävästi muutenkin.
        Ymmärrän valtavan ikäväsi äitiäsi ja veljeäsi kohtaan. Kaipaus on lohdutonta ja koskee niin kipeästi, ettei siihen ole sanojakaan kuvaamaan, tiedän sen. (Olen menettänyt omaisia itsekin)

        Onko ne sun kaverit siellä sentään sulle edes vähän avuksi ja tueksi? Tajuaako se Ville, että sä et kuvittele ? Eihän se terapeutti muuten voisi kahden kimppuun käydäkään, sittenhän olisi kaksi todistajaa sitä vastaan.

        Jos ne lääkkeet tekee sulle niin kauhean pahan olon, voisitko sanoa, että et voi syödä niitä,
        haluat mieluummin entiset lääkkeet takaisin tai edes pienemmän määrän.
        Ihan kamalaa olla pakkolääkittynä pää kipeänä. Mua raivostuttaa suorastaan sun puolesta.
        Mullakin on kokemusta lääkkeistä, jotka tekee pahaa.

        Saat olla ujo. Saat olla ihan oma itsesi. Sinun ei tarvitse pakottaa itseäsi mihinkään enkä minä pakota sinua mihinkään. Voit luottaa siihen, olen sinun ystäväsi.
        Lepäile nyt ihan rauhassa. Kirjoittele kun jaksat. Mietitään asioita kaikessa rauhassa.
        En jätä sinua yksin ! Olen täällä ! (Jos en olisi, olen sitten joutunut sairaalaan tai jotain.)
        Voi olla, että mullekin jotain joskus sattuu, etten pääse vastaamaan pariin päivään, mutta tulen varmasti heti aina tänne, kun pääsen.
        Tuntuu typerältä sanoa näin, mutta yritä pysyä rauhallisena, vaikka onkin kamalan paha olo,
        saat olla paremmin omassa rauhassasi hoitajilta silloin. Voisko joku sun kaveri sieltä olla joskus sun huoneessa seurana ?
        Olet sydämessäni ja ajatuksissani ! Hyvää yötä !
        Palataan !

        Kauhean pitkä juttu, jaksatko lukea tällaisia ?

        Hei ! Lue edellinenkin, se on mun vastaus sulle eilen illalla myöhään. Miten tänään menee ? Tsemppiä ! Olen tukenasi ! Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Lue edellinenkin, se on mun vastaus sulle eilen illalla myöhään. Miten tänään menee ? Tsemppiä ! Olen tukenasi ! Palataan !

        Moi, luin kyl eilen sun viestin mut mä en jaksanu enää vastata siihen (sori) .
        Oon vaa nukkunu tänää 14.00 asti, mä en oikeesti tajua miks mul on näin väsy. Ne sano et nää kyseiset lääkkeet ei oo viel väsyttäny ketää.
        Kiitti taas tosta tuesta <3 toosi kiva ku on joku joka jaksaa olla samal puolel.
        Ku ei noi hoitajat jaksa ku on vaa niin paljon helpompaa antaa lääkkeitä ja sekottaa pää lopullisesti.

        Mä en ehkä kuitenkaan haluais kertoo mitää nimiä, ei sun tarvi puuttuu niin paljooo, ehkä tää tästä.
        Se Ville on kyl tosi mukava, ollaan juteltu tosi paljo vapaa-ajalla ja se nyt edes yrittää ymmärtää mua, eikä se oo vielä suoraan sanonu ettei uskois mua vaan yrittää tukea.
        Tääl ei yleensä saa mennä toisten huoneisiin mut joskus tääl on tehty jotai poikkeuksia mut mä en oikee tiiä siitä mitää


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, luin kyl eilen sun viestin mut mä en jaksanu enää vastata siihen (sori) .
        Oon vaa nukkunu tänää 14.00 asti, mä en oikeesti tajua miks mul on näin väsy. Ne sano et nää kyseiset lääkkeet ei oo viel väsyttäny ketää.
        Kiitti taas tosta tuesta <3 toosi kiva ku on joku joka jaksaa olla samal puolel.
        Ku ei noi hoitajat jaksa ku on vaa niin paljon helpompaa antaa lääkkeitä ja sekottaa pää lopullisesti.

        Mä en ehkä kuitenkaan haluais kertoo mitää nimiä, ei sun tarvi puuttuu niin paljooo, ehkä tää tästä.
        Se Ville on kyl tosi mukava, ollaan juteltu tosi paljo vapaa-ajalla ja se nyt edes yrittää ymmärtää mua, eikä se oo vielä suoraan sanonu ettei uskois mua vaan yrittää tukea.
        Tääl ei yleensä saa mennä toisten huoneisiin mut joskus tääl on tehty jotai poikkeuksia mut mä en oikee tiiä siitä mitää

        Terve ! Lääkkeet vaikuttaa kauan elimistössä vielä lopettamisen jälkeen. Eli sitä entistä lääkettä voi olla veressä vaikka viikon ja nyt kun olet ilmeisesti saanut toisen lääkkeen, sulla voi olla kahta lääkettä päällekkäin jonkun aikaa vaikuttamassa. Se voi väsyttää. Varmasti sua väsyttää myös se, että on niin rankkaa henkisesti. Huolestuneisuus ja murehtiminen väsyttää paljon ihmistä. Mitähän lääkettä sulla nyt on ? Melkein kaikki psyykenlääkkeet väsyttää jonkun verran, mun mielestä, mutta en ole lääkäri. Omaa kokemusta on "mämmäjen" syömisestä. Vähän ne auttaa, mutta aiheuttaa myös haittaoireita tai sivuoireita, jotka ei ole kivoja. Onko olo helpottanut eilisestä yhtään ? Eli päänsärky ja se outo tunne päässä ?

        Vielä niistä sun muka harhaluuloista sen verran, että hoitajahan ei ole ollut terapeutin huoneessa ! Hoitaja ei tiedä, mitä siellä on tapahtunut ! Sinä tiedät ! On ihan väärin, että hoitajat väittää, että harhaluuloja vaan ja sitten lisätään lääkitystä ! Eihän ne oikeasti tiedä asiasta mitään ! Sinä olet ainoa, joka tietää totuuden ja se terapeutti, joka ei ikinä tunnustaisi mitään tietenkään vaan sanoisi samaa kuin hoitajat, muuten se saisi potkut.

        En ymmärrä niitä hoitajia, nekään ei toimi ammatillisesti oikein. Niitten kuuluu kuunnella sua, ja ottaa sinun puheesi tosissaan eikä kuitata niitä "harhoilla". Hoitohenkilökunnan kuuluu olla potilaan puolella ja syventyä potilaan tilanteeseen! Monet hoitoalan ihmiset kuitenkin haluaa päästä vaan mahdollisimman helpolla. "Nappia" vaan naamaan potilaalle, se on helpointa, vaikka ei se saisi olla niin.

        Älä pelkää ollenkaan, ei mulla ole minkäänlaista aikomusta puuttua mihinkään sen terapeutin suhteen. Kaikki valtion ja kuntien palveluksessa olevat erikoistyöntekijät löytää googlaamalla. Olisin vain katsonut onko se oikein lääkäri vai "pikakoulutettu" terapeutti. Psykiatri joutuu opiskelemaan ensin lääkäriksi ja opikslee lisää eli erikoistuu psykiatriaan ja voi toimia terapeuttinakin, antaa terapiaa. Sitten on olemassa "pikakoulutettuja" terapeutteja, joilla ei ole lääkärinkoulutusta ollenkaan. Terpaeutin koulutusta on monenasteista. Nämä perusasiat vain minua mm. olisivat kiinnostaneet. En mihinkään tai keneenkään aio ottaa yhteyttä. Ole ihan huoletta.

        Oikein kiva, että sulla on Ville kaverina. Minua huojentaa paljon, kun tiedän, että sulla on mukava juttukaveri, joka on myös samalla tuki sinulle. Se on tärkeää. Täällä olen minäkin. Sinä olet mielessäni ja usein päivän mittaan mietin, mitenköhän sinulla menee ja aina toivon parasta ja kaikkea hyvää jokaiseen päivääsi ! Tunnen suurta sympatiaa sinua kohtaan. Toivoisin, että voisin jotenkin elämääsi helpottaa, mutta en tiedä keinoja, toivottavasti se helpottaa sinua, että olen kumminkin olemassa täällä sinua varten "kuulolla" ja ystäväsi !
        Sinä olet tärkeä minulle ! Toivon, että voisit oikein hyvin, ettei olisi mitään pahoja oloja lääkityksestä ja mielialatkin joskus paremmat.
        Mukavaa iltaa sulle, toivon, että se on edes vähän rento, ja oikein hyviä unia !
        Palataan !

        Taas näin pitkä juttu (sori), en vaan osaa kirjoitella lyhyesti…
        Koulussakin mun aineet oli kaikkein pisimmät, hyvä kun tunti riitti kirjoittamiseen, muut lähti välkkärille puolen tunnin päästä jättäen puol tyhjän paperin.


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Terve ! Lääkkeet vaikuttaa kauan elimistössä vielä lopettamisen jälkeen. Eli sitä entistä lääkettä voi olla veressä vaikka viikon ja nyt kun olet ilmeisesti saanut toisen lääkkeen, sulla voi olla kahta lääkettä päällekkäin jonkun aikaa vaikuttamassa. Se voi väsyttää. Varmasti sua väsyttää myös se, että on niin rankkaa henkisesti. Huolestuneisuus ja murehtiminen väsyttää paljon ihmistä. Mitähän lääkettä sulla nyt on ? Melkein kaikki psyykenlääkkeet väsyttää jonkun verran, mun mielestä, mutta en ole lääkäri. Omaa kokemusta on "mämmäjen" syömisestä. Vähän ne auttaa, mutta aiheuttaa myös haittaoireita tai sivuoireita, jotka ei ole kivoja. Onko olo helpottanut eilisestä yhtään ? Eli päänsärky ja se outo tunne päässä ?

        Vielä niistä sun muka harhaluuloista sen verran, että hoitajahan ei ole ollut terapeutin huoneessa ! Hoitaja ei tiedä, mitä siellä on tapahtunut ! Sinä tiedät ! On ihan väärin, että hoitajat väittää, että harhaluuloja vaan ja sitten lisätään lääkitystä ! Eihän ne oikeasti tiedä asiasta mitään ! Sinä olet ainoa, joka tietää totuuden ja se terapeutti, joka ei ikinä tunnustaisi mitään tietenkään vaan sanoisi samaa kuin hoitajat, muuten se saisi potkut.

        En ymmärrä niitä hoitajia, nekään ei toimi ammatillisesti oikein. Niitten kuuluu kuunnella sua, ja ottaa sinun puheesi tosissaan eikä kuitata niitä "harhoilla". Hoitohenkilökunnan kuuluu olla potilaan puolella ja syventyä potilaan tilanteeseen! Monet hoitoalan ihmiset kuitenkin haluaa päästä vaan mahdollisimman helpolla. "Nappia" vaan naamaan potilaalle, se on helpointa, vaikka ei se saisi olla niin.

        Älä pelkää ollenkaan, ei mulla ole minkäänlaista aikomusta puuttua mihinkään sen terapeutin suhteen. Kaikki valtion ja kuntien palveluksessa olevat erikoistyöntekijät löytää googlaamalla. Olisin vain katsonut onko se oikein lääkäri vai "pikakoulutettu" terapeutti. Psykiatri joutuu opiskelemaan ensin lääkäriksi ja opikslee lisää eli erikoistuu psykiatriaan ja voi toimia terapeuttinakin, antaa terapiaa. Sitten on olemassa "pikakoulutettuja" terapeutteja, joilla ei ole lääkärinkoulutusta ollenkaan. Terpaeutin koulutusta on monenasteista. Nämä perusasiat vain minua mm. olisivat kiinnostaneet. En mihinkään tai keneenkään aio ottaa yhteyttä. Ole ihan huoletta.

        Oikein kiva, että sulla on Ville kaverina. Minua huojentaa paljon, kun tiedän, että sulla on mukava juttukaveri, joka on myös samalla tuki sinulle. Se on tärkeää. Täällä olen minäkin. Sinä olet mielessäni ja usein päivän mittaan mietin, mitenköhän sinulla menee ja aina toivon parasta ja kaikkea hyvää jokaiseen päivääsi ! Tunnen suurta sympatiaa sinua kohtaan. Toivoisin, että voisin jotenkin elämääsi helpottaa, mutta en tiedä keinoja, toivottavasti se helpottaa sinua, että olen kumminkin olemassa täällä sinua varten "kuulolla" ja ystäväsi !
        Sinä olet tärkeä minulle ! Toivon, että voisit oikein hyvin, ettei olisi mitään pahoja oloja lääkityksestä ja mielialatkin joskus paremmat.
        Mukavaa iltaa sulle, toivon, että se on edes vähän rento, ja oikein hyviä unia !
        Palataan !

        Taas näin pitkä juttu (sori), en vaan osaa kirjoitella lyhyesti…
        Koulussakin mun aineet oli kaikkein pisimmät, hyvä kun tunti riitti kirjoittamiseen, muut lähti välkkärille puolen tunnin päästä jättäen puol tyhjän paperin.

        Hei viel ! Piti tietysti lukea "mömmöjen" eikä mämmöjen, lukihäiriötä tuli muuallekin juttuuni, mutta luotan älykkyyteesi, ymmärrät kyllä :)


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei viel ! Piti tietysti lukea "mömmöjen" eikä mämmöjen, lukihäiriötä tuli muuallekin juttuuni, mutta luotan älykkyyteesi, ymmärrät kyllä :)

        Moi, mul on ollu viel vähän pää kipee ja oon sanonu noille hoitajille et en haluais syödä niitä mut ne sano et se helpottaa kyllä.

        Ärsyttää ihan sikana ku oon nukkunu tänki päivän. Mikä siinä on etten pysy hereillä päivisi ja yöt valvon.

        Huomenna mun pitää mennä sinne terapeutille :/ mua stressaa ihan sikana ja mua pelottaa et saan paniikkikohtaukse, mun kädet tärisee ja hikoilee.
        Omg mä en halua mennä! Se oikeesti tappaa mut, mä en halua.
        Mä tuun ihan varmasti vaan itkemään koko seuraavan yön ja sit ne kysyy et mikä hätänä..... No vittu mieti jumalauta..

        Sori tää manaamine ei helpota ny kenenkää tilannetta

        Onneks sä ja Ville jaksatte tsempata vaik tiiän kyl et Villel on omat ongelmansa myös eikä sullakaa oo ollu helppoa,
        Se vaa tuntuu niin hyvältä halata Villee ku hali auttaa aina, paitsi jos halaa sitä vitun pedofiiliä.

        No mut ehkä mä yritän saada nyt edes jotenkin unta.
        Hyvää yötä, nuku säki hyvi :)


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, mul on ollu viel vähän pää kipee ja oon sanonu noille hoitajille et en haluais syödä niitä mut ne sano et se helpottaa kyllä.

        Ärsyttää ihan sikana ku oon nukkunu tänki päivän. Mikä siinä on etten pysy hereillä päivisi ja yöt valvon.

        Huomenna mun pitää mennä sinne terapeutille :/ mua stressaa ihan sikana ja mua pelottaa et saan paniikkikohtaukse, mun kädet tärisee ja hikoilee.
        Omg mä en halua mennä! Se oikeesti tappaa mut, mä en halua.
        Mä tuun ihan varmasti vaan itkemään koko seuraavan yön ja sit ne kysyy et mikä hätänä..... No vittu mieti jumalauta..

        Sori tää manaamine ei helpota ny kenenkää tilannetta

        Onneks sä ja Ville jaksatte tsempata vaik tiiän kyl et Villel on omat ongelmansa myös eikä sullakaa oo ollu helppoa,
        Se vaa tuntuu niin hyvältä halata Villee ku hali auttaa aina, paitsi jos halaa sitä vitun pedofiiliä.

        No mut ehkä mä yritän saada nyt edes jotenkin unta.
        Hyvää yötä, nuku säki hyvi :)

        Moi ! Tosi ahdistava tilanne ! Hyvä kun annat tulla ulos, manaa vaikka kuinka ! Niin mäkin tekisin ! Siis ihan h****tin ahdistava tilanne sulla. Moneltako meet sille pedofiilille ? Hyvä, kun sanoit itte pedofiili, mä en uskaltanut, vaikka olen ajatellut onko joku se pirun pedofiili ! Mutta usko sinä itseesi ja yritä todellakin nukkua edes jotenkuten.

        Äläkä vahingossakaan sano ääneen, että haluat kuolla tai jotain vastaavaa. Just se itsetuhoisuus, että on pelko, että ihminen tekee jotain itselleen (tai muille) on ainoa lakiin perustuva syy, että ihminen voidaan laittaa lepositeisiin !
        Vaikka olis mikä tuska, niin yritä ettet viiltele etkä puhu itsetuhoisia ääneen hoitajille.
        Kirjoita siitä vaikka mulle suoraa soittoa, kaikki paska ja tuska miltä susta tuntuu, pura se tänne, ei haittaa yhtään mitään mitä tekstiä pamautat laittaa, mähän tiedän mistä se johtuu ! ihanaa, että se Villekin jeesaa sua.
        Monelta meet sille terapeutille siis ? Meen nyt nukkuu, mun täytyy olla puhelimen kammessa aamulla 7.30 taistelemassa yhden mun iäkkään omaisen puolesta, jonka kotihoito aikoo jättää käytännössä heitteille. Palaan aamun puolella tai aamupäivällä tänne, kun saan puhelinsoitot hoidettua aamusta, jos mulle joku edes vastaa…
        Yritetään nukkua ! Hyviä öitä !
        Palataan !
        En muista nyt mikä lääke aiheuttaa päänsärkyä ja pääkipua, jotenkin muistan, että se on joku , jota ei saisi lapsille ja nuorilleollenkaan antaa. Mut voi olla muitakin syitä. Sekin asia pitäis ottaa pedofiilin :DDD kanssa keskustelun alle. Sekö ne määrää ?
        Unihiekkaa silmiin nyt <3


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Moi ! Tosi ahdistava tilanne ! Hyvä kun annat tulla ulos, manaa vaikka kuinka ! Niin mäkin tekisin ! Siis ihan h****tin ahdistava tilanne sulla. Moneltako meet sille pedofiilille ? Hyvä, kun sanoit itte pedofiili, mä en uskaltanut, vaikka olen ajatellut onko joku se pirun pedofiili ! Mutta usko sinä itseesi ja yritä todellakin nukkua edes jotenkuten.

        Äläkä vahingossakaan sano ääneen, että haluat kuolla tai jotain vastaavaa. Just se itsetuhoisuus, että on pelko, että ihminen tekee jotain itselleen (tai muille) on ainoa lakiin perustuva syy, että ihminen voidaan laittaa lepositeisiin !
        Vaikka olis mikä tuska, niin yritä ettet viiltele etkä puhu itsetuhoisia ääneen hoitajille.
        Kirjoita siitä vaikka mulle suoraa soittoa, kaikki paska ja tuska miltä susta tuntuu, pura se tänne, ei haittaa yhtään mitään mitä tekstiä pamautat laittaa, mähän tiedän mistä se johtuu ! ihanaa, että se Villekin jeesaa sua.
        Monelta meet sille terapeutille siis ? Meen nyt nukkuu, mun täytyy olla puhelimen kammessa aamulla 7.30 taistelemassa yhden mun iäkkään omaisen puolesta, jonka kotihoito aikoo jättää käytännössä heitteille. Palaan aamun puolella tai aamupäivällä tänne, kun saan puhelinsoitot hoidettua aamusta, jos mulle joku edes vastaa…
        Yritetään nukkua ! Hyviä öitä !
        Palataan !
        En muista nyt mikä lääke aiheuttaa päänsärkyä ja pääkipua, jotenkin muistan, että se on joku , jota ei saisi lapsille ja nuorilleollenkaan antaa. Mut voi olla muitakin syitä. Sekin asia pitäis ottaa pedofiilin :DDD kanssa keskustelun alle. Sekö ne määrää ?
        Unihiekkaa silmiin nyt <3

        16.00 mulla on se, mä en vaan pysty. En usko et voin kävellä sinne omilla jaloilla ees. En ol muutenkaa kävelly koko iltana ku oon vaa itkeny.

        Mun käsi on täynnä sellasii pieniä palovammoja ku poltin mun kättä päivällä..

        Mä en oikeesti uskalla sanoa tänne kaikkia mun ajatuksia koska ne on oikeesti ihan hirveitä.

        Oikeesti voimia sulle :(
        Tuntuu niin pahalta kaataa kaikki mun ongelmat sun niskaan ku sulla on omatki


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        16.00 mulla on se, mä en vaan pysty. En usko et voin kävellä sinne omilla jaloilla ees. En ol muutenkaa kävelly koko iltana ku oon vaa itkeny.

        Mun käsi on täynnä sellasii pieniä palovammoja ku poltin mun kättä päivällä..

        Mä en oikeesti uskalla sanoa tänne kaikkia mun ajatuksia koska ne on oikeesti ihan hirveitä.

        Oikeesti voimia sulle :(
        Tuntuu niin pahalta kaataa kaikki mun ongelmat sun niskaan ku sulla on omatki

        Hei ! Kirjoitan pikaseen nyt aluksi. Kerro hoitajille suoraan, että juuri se terapeutti saa sut voimaan vielä huonommin! Ettet halua sille missään nimessä, koska se huonontaa sun oloja. Lisää ahdistusta. Sehän on totta !!!Kysy voitko saada toisen terapeutin tai sitten olet mieluummin ilman !
        Palaan vähän myöhemmin tänne uudestaan !
        Koita jaksaa siihen asti !
        Et ole yksin ! olen täällä sun henkisenä tukena !
        palataan !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Kirjoitan pikaseen nyt aluksi. Kerro hoitajille suoraan, että juuri se terapeutti saa sut voimaan vielä huonommin! Ettet halua sille missään nimessä, koska se huonontaa sun oloja. Lisää ahdistusta. Sehän on totta !!!Kysy voitko saada toisen terapeutin tai sitten olet mieluummin ilman !
        Palaan vähän myöhemmin tänne uudestaan !
        Koita jaksaa siihen asti !
        Et ole yksin ! olen täällä sun henkisenä tukena !
        palataan !

        Hei ! "Kaada" tänne vaan ongelmat, se on parempi niin eikä haittaa minua. Tietysti olen ihan äärettömän huolissani sinusta, mutta olen sitä varten, että jos sua helpottaa, niin kirjoita ihan mitä vaan ! (Tai [email protected]. Ei sinne kirjoittaminen ole erilaista kuin tänne. Päinvastoin vapaammin voi kirjoittaa !)

        Voitko mitenkään rukoilla hoitajia, että peruisivat sen terapeutin edes tämän kerran, koska se pelottaa sinua niin paljon. Ei se terapeutti sua nyt sun paniikkimielentilassa pysty auttamaan, koska se i t s e on sen paniikin syy !!!

        Älytöntä, että sua pakotetaan johonkin joka on ihan mahdotonta sulle.
        Eikö ne hoitajat mitään tajua ?!

        Kerro sille terapeutillekin, jos sut sinne väkisin pakotetaan, että pelkäät sitä, että et halua sen luo etkä halua juuri nyt edes puhuakaan asiasta tai selittää sitä, sulla on niin vaikea olotila !

        Ihmettelen, voiko noin vaikeaan tilanteeseen ihmisen pakottaa ???
        Ihmistä ei voi kylläkään pakottaa. Potilaalla on oikeus kieltäytyä.
        Vaikka sinä olet alaikäinen, mun mielestä se koskee sinuakin.
        Kysy hoitajilta, onko täällä kukaan sun puolella ???
        Sinä tarvitset oikeanlaista apua, et pakottamista !!!

        Luota nyt kuitenkin itseesi ! Sinun mielipiteesi on yhtä arvokas ja tärkeä kuin muitten.
        Muitten on otettava se huomioon !

        Kirjoittele sitten kun kykenet ja jaksat, vaikka pari sanaa. Haluan ehdottomasti tietää mikä on tilanne nyt ja myöhemmin tänään !

        Lämpimiä halauksia, lämpimiä ajatuksia, olen hengessä mukana vierelläsi tukenasi !
        Olet hyvä, olet fiksu, olet arvokas, olet kiva ja olet tärkeä minulle, muista se !
        Palataan ! Käyn täällä usein tänään.


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! "Kaada" tänne vaan ongelmat, se on parempi niin eikä haittaa minua. Tietysti olen ihan äärettömän huolissani sinusta, mutta olen sitä varten, että jos sua helpottaa, niin kirjoita ihan mitä vaan ! (Tai [email protected]. Ei sinne kirjoittaminen ole erilaista kuin tänne. Päinvastoin vapaammin voi kirjoittaa !)

        Voitko mitenkään rukoilla hoitajia, että peruisivat sen terapeutin edes tämän kerran, koska se pelottaa sinua niin paljon. Ei se terapeutti sua nyt sun paniikkimielentilassa pysty auttamaan, koska se i t s e on sen paniikin syy !!!

        Älytöntä, että sua pakotetaan johonkin joka on ihan mahdotonta sulle.
        Eikö ne hoitajat mitään tajua ?!

        Kerro sille terapeutillekin, jos sut sinne väkisin pakotetaan, että pelkäät sitä, että et halua sen luo etkä halua juuri nyt edes puhuakaan asiasta tai selittää sitä, sulla on niin vaikea olotila !

        Ihmettelen, voiko noin vaikeaan tilanteeseen ihmisen pakottaa ???
        Ihmistä ei voi kylläkään pakottaa. Potilaalla on oikeus kieltäytyä.
        Vaikka sinä olet alaikäinen, mun mielestä se koskee sinuakin.
        Kysy hoitajilta, onko täällä kukaan sun puolella ???
        Sinä tarvitset oikeanlaista apua, et pakottamista !!!

        Luota nyt kuitenkin itseesi ! Sinun mielipiteesi on yhtä arvokas ja tärkeä kuin muitten.
        Muitten on otettava se huomioon !

        Kirjoittele sitten kun kykenet ja jaksat, vaikka pari sanaa. Haluan ehdottomasti tietää mikä on tilanne nyt ja myöhemmin tänään !

        Lämpimiä halauksia, lämpimiä ajatuksia, olen hengessä mukana vierelläsi tukenasi !
        Olet hyvä, olet fiksu, olet arvokas, olet kiva ja olet tärkeä minulle, muista se !
        Palataan ! Käyn täällä usein tänään.

        Oon kysyny jo useampaa otteeseen et eikö sitä vois jättää väliin ku mua pelottaa et se tekee jotai mut noi hoitajat vaa puolustelee sitä. No sain mä sen verran vapautta et saan lähtee siitä huoneesta kesken kaiken jos mua rupee ahdistamaan sen ihmisen seura.

        Todellaki aion lähteä melkee heti, mä en oikeesti vaan pysty olla sielä ku se aikoo raiskata mut


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Oon kysyny jo useampaa otteeseen et eikö sitä vois jättää väliin ku mua pelottaa et se tekee jotai mut noi hoitajat vaa puolustelee sitä. No sain mä sen verran vapautta et saan lähtee siitä huoneesta kesken kaiken jos mua rupee ahdistamaan sen ihmisen seura.

        Todellaki aion lähteä melkee heti, mä en oikeesti vaan pysty olla sielä ku se aikoo raiskata mut

        Hyvä että olet saanut puhutuksi asiasta ja sua on kuunneltu !
        Tsemppiä siihen reissuun nyt ! Mieti jos sanoisit sille terapeutille, että haluat toisen terapeutin, koska pelkäät sitä (vaikka se vastais mitä) Voit sanoa, että lähdet, koska pelkäät etkä halua selittää mitään tällä kertaa ainakaan sen pelon takia.
        Pidän sinua kädestä virtuaalisesti :)
        Palataan, miten meni.


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hyvä että olet saanut puhutuksi asiasta ja sua on kuunneltu !
        Tsemppiä siihen reissuun nyt ! Mieti jos sanoisit sille terapeutille, että haluat toisen terapeutin, koska pelkäät sitä (vaikka se vastais mitä) Voit sanoa, että lähdet, koska pelkäät etkä halua selittää mitään tällä kertaa ainakaan sen pelon takia.
        Pidän sinua kädestä virtuaalisesti :)
        Palataan, miten meni.

        Moi ! Miten sun kävi ??? Odottelen ihan rauhassa tietoa. Sun ensisijainen velvollisuus on levätä, kun tarvitset lepoa, ei vastata mulle. Vastailet sitten kun jaksat !
        Me kaksi mennään sun ehdoilla !
        Sinä päätät vointisi mukaan ! Mitä parhainta vointia toivotan sulle (terapeutista johtuvan) päivien tuskan ja kaaoksen jälkeen. Olen täällä ja olen luonasi. Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Moi ! Miten sun kävi ??? Odottelen ihan rauhassa tietoa. Sun ensisijainen velvollisuus on levätä, kun tarvitset lepoa, ei vastata mulle. Vastailet sitten kun jaksat !
        Me kaksi mennään sun ehdoilla !
        Sinä päätät vointisi mukaan ! Mitä parhainta vointia toivotan sulle (terapeutista johtuvan) päivien tuskan ja kaaoksen jälkeen. Olen täällä ja olen luonasi. Palataan !

        Se oli kyl aivan yhtä helvettiä nyt suoraa sanoen, olin siel 20 minuuttia mut sit mun oli vaan pakko lähteä sieltä pois mua rupes ahdistaan se koko tilanne niin paljon. Nyt mä haluaisin vaan viiltää mun ranteita.


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Se oli kyl aivan yhtä helvettiä nyt suoraa sanoen, olin siel 20 minuuttia mut sit mun oli vaan pakko lähteä sieltä pois mua rupes ahdistaan se koko tilanne niin paljon. Nyt mä haluaisin vaan viiltää mun ranteita.

        Älä viiltele !!! Pliiiiis !!!
        Tuun takas kohta !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Älä viiltele !!! Pliiiiis !!!
        Tuun takas kohta !

        Uhg.. Sori et oon tälläne:/


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Uhg.. Sori et oon tälläne:/

        Noniin, tässä olen taas ! Älä "sorittele" turhaan mitään. Ymmärrän, että sun tilanne on hirveän vaikea ja se koskee minua sydämestä niin paljon, ettet voi tietää. Miten siitä viiltelystä voi päästä eroon ? Vain siten, että tuska hellittää ? Miten sen tuskan vois saada hellittämään ?
        Lääkitys ei helpota. Terapeutti on kamala.
        Oliko siellä käynnistä yhtään mitään hyötyä eli siis saitko sanotuksi mitään ???
        Vaikka sen, ettet halua sillä käydä.
        Miten se terapeutti suhtautui ?
        Pyydän, yritä olla viiltelemättä ! Tietysti yrität, tiedän sen takuuvarmasti, mutta pyydän kuitenkin. Ole itsellesi hyvä, älä viiltele ! Sinä olet hyvä ja arvokas ja ansaitset hyvyyttä - itseltäsikin. Onko kummallinen ajatus ?
        Eiköhän mennä yöpuulle ? Lepäilemään ja nukkumaan rauhassa kaikilta ajatuksilta.
        Saatko yleensä unta vai jollakin unilääkkeellä vain ? Vai valvotko paljon öisin ?
        Ilmeisesti kun päivällä olet väsynyt, mutta se johtuu tietysti lääkkeistäkin.
        Yritä nukkua. Höpöttelen kaikki "rukoukset" puolestasi, että kaikki alkaisi helpottaa !
        Mulla on tapana "höpötellä rukouksia" ystävien puolesta kun saan pään tyynyyn, vaikka en ole uskonnollinen mitenkään, ne on tavallaan vaan kaiken hyvän toivotuksia ja pyyntöjä.
        Sinulle "höpöttelen" pitkään tänään kaikkea hyvää.
        Nuku hyvin !
        Palaan aamulla tänne ja myöhemmin huomenna.
        "See You !"


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Noniin, tässä olen taas ! Älä "sorittele" turhaan mitään. Ymmärrän, että sun tilanne on hirveän vaikea ja se koskee minua sydämestä niin paljon, ettet voi tietää. Miten siitä viiltelystä voi päästä eroon ? Vain siten, että tuska hellittää ? Miten sen tuskan vois saada hellittämään ?
        Lääkitys ei helpota. Terapeutti on kamala.
        Oliko siellä käynnistä yhtään mitään hyötyä eli siis saitko sanotuksi mitään ???
        Vaikka sen, ettet halua sillä käydä.
        Miten se terapeutti suhtautui ?
        Pyydän, yritä olla viiltelemättä ! Tietysti yrität, tiedän sen takuuvarmasti, mutta pyydän kuitenkin. Ole itsellesi hyvä, älä viiltele ! Sinä olet hyvä ja arvokas ja ansaitset hyvyyttä - itseltäsikin. Onko kummallinen ajatus ?
        Eiköhän mennä yöpuulle ? Lepäilemään ja nukkumaan rauhassa kaikilta ajatuksilta.
        Saatko yleensä unta vai jollakin unilääkkeellä vain ? Vai valvotko paljon öisin ?
        Ilmeisesti kun päivällä olet väsynyt, mutta se johtuu tietysti lääkkeistäkin.
        Yritä nukkua. Höpöttelen kaikki "rukoukset" puolestasi, että kaikki alkaisi helpottaa !
        Mulla on tapana "höpötellä rukouksia" ystävien puolesta kun saan pään tyynyyn, vaikka en ole uskonnollinen mitenkään, ne on tavallaan vaan kaiken hyvän toivotuksia ja pyyntöjä.
        Sinulle "höpöttelen" pitkään tänään kaikkea hyvää.
        Nuku hyvin !
        Palaan aamulla tänne ja myöhemmin huomenna.
        "See You !"

        No siis aina ku mun tekee mieli viillellä niin mun pitää pitää jääpaloja kädes tai sit räpsyttää kuminauhaa ranteeseen nii se helpottaa.

        Ja joo mä valvon tosi paljon aina ja ihan liian myöhään mut ei mua vaan nukuta iltasin sillon ku pitäis.

        Joo nuku hyvin :)


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        No siis aina ku mun tekee mieli viillellä niin mun pitää pitää jääpaloja kädes tai sit räpsyttää kuminauhaa ranteeseen nii se helpottaa.

        Ja joo mä valvon tosi paljon aina ja ihan liian myöhään mut ei mua vaan nukuta iltasin sillon ku pitäis.

        Joo nuku hyvin :)

        Mulla oli vielä "sisäinen pakko" palata tänne sun luo. Mullakin on ollut kamalia hetkiä elämässä.
        Ei toivon pilkahdusta ole näkynyt. Koko maailma on romahtanut. Eli ymmärrän sun kokonaistilannetta erittäin hyvin, vaikka ne tunteet ovat tietysti sinun omiasi, vain sinä koet niitä ja olet oman elämäsi asiantuntija. Voin samaistua niihin tunteisiinkin. Tuska ja ahdistus ei ole vierasta minullekaan. Mietitään yhdessä jatkamalla tätä ajatustenvaihtoa, jos löydettäisiin joku "kipinä", joku toivon pilkahdus, millä saataisiin sinut kiskottua ylös sieltä "suosta" !!!
        Olen minäkin noussut. Yksinäni. Sinäkin pystyt ! Usko se ! Mä autan sua, minkä osaan.
        Elämä voittaa lopulta.
        Noniin, köpöttelehän nyt punkkaan ja laita simmu kiinni :)
        Huomiseen !
        PS. Kerro siitä käynnistä sen mulperon luona, kun jaksat.


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Mulla oli vielä "sisäinen pakko" palata tänne sun luo. Mullakin on ollut kamalia hetkiä elämässä.
        Ei toivon pilkahdusta ole näkynyt. Koko maailma on romahtanut. Eli ymmärrän sun kokonaistilannetta erittäin hyvin, vaikka ne tunteet ovat tietysti sinun omiasi, vain sinä koet niitä ja olet oman elämäsi asiantuntija. Voin samaistua niihin tunteisiinkin. Tuska ja ahdistus ei ole vierasta minullekaan. Mietitään yhdessä jatkamalla tätä ajatustenvaihtoa, jos löydettäisiin joku "kipinä", joku toivon pilkahdus, millä saataisiin sinut kiskottua ylös sieltä "suosta" !!!
        Olen minäkin noussut. Yksinäni. Sinäkin pystyt ! Usko se ! Mä autan sua, minkä osaan.
        Elämä voittaa lopulta.
        Noniin, köpöttelehän nyt punkkaan ja laita simmu kiinni :)
        Huomiseen !
        PS. Kerro siitä käynnistä sen mulperon luona, kun jaksat.

        Joo, välil on niit päiviä et jaksaa uskoo hyvään


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Joo, välil on niit päiviä et jaksaa uskoo hyvään

        Kylläpä olet myöhään kukkunut valveilla ! Sun unirytmit on aika sekaisin, niinkuin itse tiedät :) Voiskohan asiaa yrittää auttaa millään lailla, ettei valvottais öisin ? Meidän "sisäinen kellomme" on kuitenkin viritetty niin, että on parempi olo, jos nukkuis yöllä ja olis valveilla päivällä. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että on tiettyjä (ahdistuneita) mielentiloja, kun ei saa ajatuksiltaan rauhaa öisin ja ne valvottaa ja valvottaa… Nukkumisasiaan pitäisi paneutua, opetella uudestaan normaalirytmi.
        Ensin pitäis yrittää alkaa nousta aamuisin vähän aikaisemmin, niin illalla alkaa uni tulla aikaisemmin. Se voi viedä kuukausia, että rytmin päästä pääsee kiinni. Luontainen päivä-yö rytmi tekee kuitenkin hyvää kehon ja rasittuneen mielen hyvinvoinnille.
        Koen sen hyväätekevän vaikutuksen, kun itse joskus saan unta illalla jo puoliltaöin ja nukun vähän yhtäjaksoisemmin aamuyöhön edes. Kaikenlaiset ongelmat vuosien varrella on johtaneet mun kohdalla siihen, että nukkuminen ei oikein onnistu. Näin käy varmaan useimmille "ongelmaisille" ja on käynyt sullekin ? Lääkkeetkin sekottaa unirytmiä.

        "Unettavan uniluentoni" (hahhhah) jälkeen toivotan sulle mukavasti sujuvaa pirteää päivää, sitten kun olet heräillyt ! Olkoon tämä yksi niistä päivistä, kun uskot hyvään ja tulkoon niitä päiviä useammin ja useammin !

        Heitä tänään raskaat ajatukset romukoppaan ja nauti päivästä kavereittesi kanssa, varsinkin Villen !!!

        Lähden asioille vähäksi aikaa. Palataan päivän mittaan/illemmalla kuuluumisiin !
        Pirteää päivää siis sulle ! Smile ;)


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Kylläpä olet myöhään kukkunut valveilla ! Sun unirytmit on aika sekaisin, niinkuin itse tiedät :) Voiskohan asiaa yrittää auttaa millään lailla, ettei valvottais öisin ? Meidän "sisäinen kellomme" on kuitenkin viritetty niin, että on parempi olo, jos nukkuis yöllä ja olis valveilla päivällä. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että on tiettyjä (ahdistuneita) mielentiloja, kun ei saa ajatuksiltaan rauhaa öisin ja ne valvottaa ja valvottaa… Nukkumisasiaan pitäisi paneutua, opetella uudestaan normaalirytmi.
        Ensin pitäis yrittää alkaa nousta aamuisin vähän aikaisemmin, niin illalla alkaa uni tulla aikaisemmin. Se voi viedä kuukausia, että rytmin päästä pääsee kiinni. Luontainen päivä-yö rytmi tekee kuitenkin hyvää kehon ja rasittuneen mielen hyvinvoinnille.
        Koen sen hyväätekevän vaikutuksen, kun itse joskus saan unta illalla jo puoliltaöin ja nukun vähän yhtäjaksoisemmin aamuyöhön edes. Kaikenlaiset ongelmat vuosien varrella on johtaneet mun kohdalla siihen, että nukkuminen ei oikein onnistu. Näin käy varmaan useimmille "ongelmaisille" ja on käynyt sullekin ? Lääkkeetkin sekottaa unirytmiä.

        "Unettavan uniluentoni" (hahhhah) jälkeen toivotan sulle mukavasti sujuvaa pirteää päivää, sitten kun olet heräillyt ! Olkoon tämä yksi niistä päivistä, kun uskot hyvään ja tulkoon niitä päiviä useammin ja useammin !

        Heitä tänään raskaat ajatukset romukoppaan ja nauti päivästä kavereittesi kanssa, varsinkin Villen !!!

        Lähden asioille vähäksi aikaa. Palataan päivän mittaan/illemmalla kuuluumisiin !
        Pirteää päivää siis sulle ! Smile ;)

        Mulla on ollu tosi nuoresta asti silleen et valvon myöhään ja nukun sit päivällä, mut nykyään se on voimistunu tosi paljo. Yöllä ku ei oo kiire mihinkään niin kaikki ajatukset vaan puskee läpi ja pitää hereillä ties miten monta tuntia

        Mulle on kyllä tarjottu unilääkkeitä mut en oo ikinä ottanu


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Mulla on ollu tosi nuoresta asti silleen et valvon myöhään ja nukun sit päivällä, mut nykyään se on voimistunu tosi paljo. Yöllä ku ei oo kiire mihinkään niin kaikki ajatukset vaan puskee läpi ja pitää hereillä ties miten monta tuntia

        Mulle on kyllä tarjottu unilääkkeitä mut en oo ikinä ottanu

        Terve ! Sitä on sitten herätty :D
        Oikein hyvä, kun et unilääkkeitä huoli, auttaa ne ensin nukahtamiseen, mutta ongelma niistä vaan tulee, kun ei nuku sitten ollenkaan ilman niitä. Ongelma tuli tutuksi mulle.
        En olisi ottanut ensimmäistäkään unipillerä, jos olisin tiennyt, että niistä seuraa vielä pahempia ongelmia kuin huonosti nukkuminen. Se mulla oli riesana niin kauan, etten meinannut jaksaa enää töihin nousta aamuisin. Unettomuutta aiheutti kaikenlaiset ongelmat, jotka valvotti yökausia. Sama kuin sullakin, yöllä ajatuksiin tulee kaikenlaiset asiat, niitä jää pyörittämään päässään eikä nuku. Ei kannattaisi joka yö pyöritellä niitä, kun ei asiat sillä parane, ahdistuu vaan lisää. Yöllä valvoessa voisi tehdä jotain muutakin ?
        Oletko käynyt kirjastossa viime aikoina ? Oisko mitään ideaa alkaa lukea iltaisin, kun on nukkuma-aika eli siis kun muut menee nukkumaan. Kirjaan syventyessä ei tunge muut ajatukset päähän - ainakaan niin helposti.
        Mitkä nyt on olleet fiilikset ?
        Toivottavasti tää ilta olis sulle rento ja mukava ja yö olis rauhallinen ja hyvä !
        Olet kiva ja olet tärkeä mulle !
        Palaillaan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Terve ! Sitä on sitten herätty :D
        Oikein hyvä, kun et unilääkkeitä huoli, auttaa ne ensin nukahtamiseen, mutta ongelma niistä vaan tulee, kun ei nuku sitten ollenkaan ilman niitä. Ongelma tuli tutuksi mulle.
        En olisi ottanut ensimmäistäkään unipillerä, jos olisin tiennyt, että niistä seuraa vielä pahempia ongelmia kuin huonosti nukkuminen. Se mulla oli riesana niin kauan, etten meinannut jaksaa enää töihin nousta aamuisin. Unettomuutta aiheutti kaikenlaiset ongelmat, jotka valvotti yökausia. Sama kuin sullakin, yöllä ajatuksiin tulee kaikenlaiset asiat, niitä jää pyörittämään päässään eikä nuku. Ei kannattaisi joka yö pyöritellä niitä, kun ei asiat sillä parane, ahdistuu vaan lisää. Yöllä valvoessa voisi tehdä jotain muutakin ?
        Oletko käynyt kirjastossa viime aikoina ? Oisko mitään ideaa alkaa lukea iltaisin, kun on nukkuma-aika eli siis kun muut menee nukkumaan. Kirjaan syventyessä ei tunge muut ajatukset päähän - ainakaan niin helposti.
        Mitkä nyt on olleet fiilikset ?
        Toivottavasti tää ilta olis sulle rento ja mukava ja yö olis rauhallinen ja hyvä !
        Olet kiva ja olet tärkeä mulle !
        Palaillaan !

        Jos saisin valita nii en kyl söis mitään lääkkeitä. Ja jos mul on mahollisuus päättää et haluunks lisää lääkkeitä nii en tietenkää. Vaikka ne saattais auttaa mua nukahtaan.

        Joo mä oon ennenkin lukenu kirjaa yöl et saisin nukuttua mut siitäkää ei tuu pitää ku silmät vaa pomppii riviltä toiselle ja ajatukset on jossai ihan muualla ku en pysty keskittyyn


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Jos saisin valita nii en kyl söis mitään lääkkeitä. Ja jos mul on mahollisuus päättää et haluunks lisää lääkkeitä nii en tietenkää. Vaikka ne saattais auttaa mua nukahtaan.

        Joo mä oon ennenkin lukenu kirjaa yöl et saisin nukuttua mut siitäkää ei tuu pitää ku silmät vaa pomppii riviltä toiselle ja ajatukset on jossai ihan muualla ku en pysty keskittyyn

        Hei ! Mitä kuuluu sulle ? Mulla on ollut kiireinen ja työteliäs päivä.
        Miten sun päivä on mennyt ? Oletko välttynyt pahimmilta ahdistuksilta ?
        Toivottavasti ! Onko sulla siellä liian vähän älyllistä tekemistä ja toimintaa ?
        Sitä varmaan fiksuna nuorena miehenä kaipaisit ?
        Sinussa on niin paljon ihania piirteitä, luen niistä "rivien välistä".

        Tulin vasta kotiin. Lyhyesti toivottelen hyviä illanjatkoja ja oikein hyvää yötä !
        Jään odottelemaan kuulumisiasi, vaikka ei niitä yhden päivän mittaan paljon kerry (kellekään), mutta kuitenkin sitä, miten on jaksamisesi ja olotilojesi laita ollut.
        Kaukohalauksia täältä lähetän sinulle. Olet mielessäni kaikin hyvin toivotuksin.
        Hyvää mieltä ja hyvää oloa sinulle !
        Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Mitä kuuluu sulle ? Mulla on ollut kiireinen ja työteliäs päivä.
        Miten sun päivä on mennyt ? Oletko välttynyt pahimmilta ahdistuksilta ?
        Toivottavasti ! Onko sulla siellä liian vähän älyllistä tekemistä ja toimintaa ?
        Sitä varmaan fiksuna nuorena miehenä kaipaisit ?
        Sinussa on niin paljon ihania piirteitä, luen niistä "rivien välistä".

        Tulin vasta kotiin. Lyhyesti toivottelen hyviä illanjatkoja ja oikein hyvää yötä !
        Jään odottelemaan kuulumisiasi, vaikka ei niitä yhden päivän mittaan paljon kerry (kellekään), mutta kuitenkin sitä, miten on jaksamisesi ja olotilojesi laita ollut.
        Kaukohalauksia täältä lähetän sinulle. Olet mielessäni kaikin hyvin toivotuksin.
        Hyvää mieltä ja hyvää oloa sinulle !
        Palataan !

        Moi, ihan ok päivä mulla on ollu. Oon ollu vaa ulkona tänää en mitää sen ihmeellisempää... Ja siis oon tyttö, heh..
        Tiiä et toi nimi saattaa hämätä ku Karohan on sukupuolineutraali nimi.

        Mut oon pian menos nukkumaan ja sillee


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, ihan ok päivä mulla on ollu. Oon ollu vaa ulkona tänää en mitää sen ihmeellisempää... Ja siis oon tyttö, heh..
        Tiiä et toi nimi saattaa hämätä ku Karohan on sukupuolineutraali nimi.

        Mut oon pian menos nukkumaan ja sillee

        Hei ! Joo siis nimi Karo lienee tullut Italiasta. Italiassa Caro (äännä Karo) on nimi miehelle, ja Cara (Kara) naiselle. Se on paitsi nimi, tarkoittaa myös "rakas", "kallis". Tiedän yhden Karon Suomessa, miehen. Juuri tuon italialaisalkuperän takia en ole tiennyt, että nimi on sukupuolineutraali Suomessa.
        Kivaa päivää sulle ! Bon giorno !
        Palataan !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! Joo siis nimi Karo lienee tullut Italiasta. Italiassa Caro (äännä Karo) on nimi miehelle, ja Cara (Kara) naiselle. Se on paitsi nimi, tarkoittaa myös "rakas", "kallis". Tiedän yhden Karon Suomessa, miehen. Juuri tuon italialaisalkuperän takia en ole tiennyt, että nimi on sukupuolineutraali Suomessa.
        Kivaa päivää sulle ! Bon giorno !
        Palataan !

        Ciao ! Come stai/miten voti/miten menee ? Siinä mun kolme italiansanaa, hahhah !
        Miten niin sä et saa itse valita, syötkö sä lääkkeitä ? Ei Suomessa voi ketään pakottaa syömään lääkkeitä, ehkä ei edes pakkohoidossa, en ole varma siitä. Hoitopaikkaan voidaan kolmen lääkärin lausunnolla ihminen pakosti ottaa, mutta lääkkeistä en tiedä.
        Potilaalla on Suomessa itsemäärämisoikeus. Se on laissa.
        Mitä se aiheuttaisi, jos et ottaisi lääkkeitä ?
        Kivaa iltaa sulle ja makean rauhalliset yöunet !
        "Höpöttelen" illalla myöhään sulle vielä parempaa huomista kuin tämä päivä oli.
        Olet ajatuksissani ! Tyttö tai poika. Ei vaikuta asiaan.
        Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Ciao ! Come stai/miten voti/miten menee ? Siinä mun kolme italiansanaa, hahhah !
        Miten niin sä et saa itse valita, syötkö sä lääkkeitä ? Ei Suomessa voi ketään pakottaa syömään lääkkeitä, ehkä ei edes pakkohoidossa, en ole varma siitä. Hoitopaikkaan voidaan kolmen lääkärin lausunnolla ihminen pakosti ottaa, mutta lääkkeistä en tiedä.
        Potilaalla on Suomessa itsemäärämisoikeus. Se on laissa.
        Mitä se aiheuttaisi, jos et ottaisi lääkkeitä ?
        Kivaa iltaa sulle ja makean rauhalliset yöunet !
        "Höpöttelen" illalla myöhään sulle vielä parempaa huomista kuin tämä päivä oli.
        Olet ajatuksissani ! Tyttö tai poika. Ei vaikuta asiaan.
        Palataan !

        Moi, ehkä se on sit enemmän kehotusta ku pakotusta ottaa ne lääkkeet.
        Mut jos en ota niitä nii siin on aina käyny sillee et mua rupee ahdistaan iha sikana ja sit alkaa masentaa ja tulee niit itsetuhosii ajatuksii


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, ehkä se on sit enemmän kehotusta ku pakotusta ottaa ne lääkkeet.
        Mut jos en ota niitä nii siin on aina käyny sillee et mua rupee ahdistaan iha sikana ja sit alkaa masentaa ja tulee niit itsetuhosii ajatuksii

        Hei ! En ole sinua unohtanut, enkä aiokaan ! On ollut kaikenlaista ja vaikka olen päivittäin käynyt täällä varta vasten katsomassa, en ole huomannut viestiäsi jostain syystä.
        Ehkä kiire ja muu vaikuttaa aivoihin niin, ettei "rekisteröi" kaikkea. On mennyt muutakin ohi :)
        Koko elämän ajan ehkä, hahhahh…
        Psyykenlääkkeet on ongelmallisia. Niitä tarvitsee joskus, vaikkei haluaisi. Ilmankaan ei pärjää.
        Kaikista on jotain sivuvaikutuksia. Mulla sivuvaikutukset paheni, mitä kauemmin söin.
        Mahdollisimman kevyt ja vähän haittaava lääkitys pitäisi löytää, että sen lääkityksen kanssa voi elää sen ajan kun sitä tarvitsee. Väsymys tulee kai useimmista lääkkeistä, arvelen.
        Aina on ihan naatti, ei jaksa tehdä mitään eikä kiinnosta mikään. Sitten se zombi-olo on aika yleinen. Ei ole oikein todellisuudessa vaan tuntuu, että hihhuloi jossain "hämärän rajamailla".
        Se on kurjaa, niin saamarin kurjaa ! Usein lääkärit määrää liian suuren annoksen. Mulle ainakin on käynyt niin. Kaikkien pää ei kestä sitä mitä jonkun toisen. Puoletkin voisi riittää, teho olisi sama eikä olisi niin väsynyt.
        Onko sulla kesälläkin se terapeutin vastaanotto ?
        Voikun saisit sellaisen, joka todella auttaisi sinua pääsemään ahdistuksista ja muusta.
        Pääsisit joskus niistä lääkkeistäkin ! Mutta sä et taida saada valita terapeuttia ? Keljua !
        Koulu on loppu, eiks vaan ? Mitä nyt seuraa kesän mittaan ?
        Nauti nyt ensiksi kouluttomuudesta ja kesäsäistä !
        Olen luonasi edelleen lämpimin ajatuksin !
        Toivon, että henkiset olotilat lievenisivät vähitellen ! Yritä nauttia näistä aurinkoisista päivistä, anna niitten viedä ajatuksesi jonnekin kevyempiin asioihin !
        Tiedän kyllä (omasta kokemuksesta), että kun on paha olo, siihen ei auta oikein mitkään toivomiset ja toivotukset, mutta olen henkisenä tukena täällä joka tapauksessa kaikkea hyvää sinulle toivotellen ! Odottelen kuulumisiasi !
        Palataan !


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi, ehkä se on sit enemmän kehotusta ku pakotusta ottaa ne lääkkeet.
        Mut jos en ota niitä nii siin on aina käyny sillee et mua rupee ahdistaan iha sikana ja sit alkaa masentaa ja tulee niit itsetuhosii ajatuksii

        Hei taas ! Eilenkin kirjoittelin. Tänään tuli mieleeni omat kokemukseni bentzoista vieroittumisesta. Annokseni oli pienin mahdollinen, mutta vieroitusoireet oli silti aika vaikeat.
        Annosta tiputettiin ihan aavistuksen pienemmäksi muutaman viikon välein. Voi tiputtaa kai parin kuukaudenkin väleinkin, niin aivot tottuu helpommin vähennykseen, tulee vähemmän vieroitusoireita. Taas kun on tottunut, tiputetaan vähän. Se vieroitus voi kestää puoli vuottakin. Asteittain annosta vähentäen, kunnes pääsee eroon. Hitaasti on helpompaa ja niin kuuluukin tehdä.

        Huomasin itselläni sellaisen asian, että kun yritin ensin itse omatoimisesti lopettaa, laskin annosta liian nopeasti, sen takia ne oli vieroitusoireet lääkkeestä, joita mulle tuli,
        eikä siis mun ahdistus palannutkaan kovinkaan vahvana eikä hyökännyt kauheesti päälle vaan pahat oireet oli liian nopean lääkevieroituksen syytä. Osasinkohan sanoa oikein ?
        Ymmärsitköhän sinä ?
        Menin sitten myöhemmin lääkärille, ja aloitettiin ohjatusti se lääkkeen vähennys.

        Luin myöhemmin kirjan: "Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista". Sen oli kirjoittanut Stefan Borg ja Katarina Johansson. Se on WSOY:n kustantama ja sitä saa vieläkin kirjastoista, jos ei ole, sen voi tilata.
        Voi olla, että parempiakin ja uudempiakin kirjoja aiheesta on, mutta ihan hyvän kuvan siitä sai, miten vieroitus voi onnistua.

        Sietämätön ahdistus, jota omatekoisella vieroitusaikataululla tunsin, oli oire liian nopeasta tahdista, lääkeannosta pitää vähentää vähän kerrallaan ja hitaalla tahdilla.

        Ei se ihan helppoa ole, mutta ei niin vaikeaakaan kuin luulee.
        Kannustan sinua miettimään asiaa.
        Mukavaa iltaa sinulle, olet mielessäni ! Ajattelen sinua usein, miten voit siellä jossain ja toivon, että sinulla EI olisi kamala olo, EIKÄ viiltelyjä eikä muutenkaan sietämätöntä,
        vaan että sinulla olisi mahdollisimman hyvä olo !
        Mitä sinulle tänään kuuluu ?
        Kirjoittele kun jaksat ! Jään odottelemaan vastausta !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei taas ! Eilenkin kirjoittelin. Tänään tuli mieleeni omat kokemukseni bentzoista vieroittumisesta. Annokseni oli pienin mahdollinen, mutta vieroitusoireet oli silti aika vaikeat.
        Annosta tiputettiin ihan aavistuksen pienemmäksi muutaman viikon välein. Voi tiputtaa kai parin kuukaudenkin väleinkin, niin aivot tottuu helpommin vähennykseen, tulee vähemmän vieroitusoireita. Taas kun on tottunut, tiputetaan vähän. Se vieroitus voi kestää puoli vuottakin. Asteittain annosta vähentäen, kunnes pääsee eroon. Hitaasti on helpompaa ja niin kuuluukin tehdä.

        Huomasin itselläni sellaisen asian, että kun yritin ensin itse omatoimisesti lopettaa, laskin annosta liian nopeasti, sen takia ne oli vieroitusoireet lääkkeestä, joita mulle tuli,
        eikä siis mun ahdistus palannutkaan kovinkaan vahvana eikä hyökännyt kauheesti päälle vaan pahat oireet oli liian nopean lääkevieroituksen syytä. Osasinkohan sanoa oikein ?
        Ymmärsitköhän sinä ?
        Menin sitten myöhemmin lääkärille, ja aloitettiin ohjatusti se lääkkeen vähennys.

        Luin myöhemmin kirjan: "Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista". Sen oli kirjoittanut Stefan Borg ja Katarina Johansson. Se on WSOY:n kustantama ja sitä saa vieläkin kirjastoista, jos ei ole, sen voi tilata.
        Voi olla, että parempiakin ja uudempiakin kirjoja aiheesta on, mutta ihan hyvän kuvan siitä sai, miten vieroitus voi onnistua.

        Sietämätön ahdistus, jota omatekoisella vieroitusaikataululla tunsin, oli oire liian nopeasta tahdista, lääkeannosta pitää vähentää vähän kerrallaan ja hitaalla tahdilla.

        Ei se ihan helppoa ole, mutta ei niin vaikeaakaan kuin luulee.
        Kannustan sinua miettimään asiaa.
        Mukavaa iltaa sinulle, olet mielessäni ! Ajattelen sinua usein, miten voit siellä jossain ja toivon, että sinulla EI olisi kamala olo, EIKÄ viiltelyjä eikä muutenkaan sietämätöntä,
        vaan että sinulla olisi mahdollisimman hyvä olo !
        Mitä sinulle tänään kuuluu ?
        Kirjoittele kun jaksat ! Jään odottelemaan vastausta !

        Hei ystävä ! Olen kirjoitellut 3. ja 4.6. Nyt kysyn vain miten sinulla menee ?


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ystävä ! Olen kirjoitellut 3. ja 4.6. Nyt kysyn vain miten sinulla menee ?

        Moi ihan hyvin mulla menee, oon tosi pahoillani ku en oo vastannu sulle. Anteeks oikeesti


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi ihan hyvin mulla menee, oon tosi pahoillani ku en oo vastannu sulle. Anteeks oikeesti

        Hyvät huomenet ! Mukava kuulla, että tunnet, että menee hyvin. Ei mitään anteeksi tarvitse pyytää, olen vaan vähän huolissani, miten pärjäilet. Enkä tahdo sinua "orjuuttaa" tähän kirjeenvaihtoon, jos et itse halua. Olisin kuitenkin iloinen, jos ainakin silloin tällöin kuulisin sinusta ja voinnistasi.
        Minkälainen "kesäohjelmasi" on ? Onko mitään ohjelmaa ? Vai vapaata oleskelua vain ?
        Koulu kai loppui teilläkin siellä ? Oikein kivoja kesäpäiviä ! Voi oikein hyvin !
        Alan nyt aamukahvin keittoon :)


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Hyvät huomenet ! Mukava kuulla, että tunnet, että menee hyvin. Ei mitään anteeksi tarvitse pyytää, olen vaan vähän huolissani, miten pärjäilet. Enkä tahdo sinua "orjuuttaa" tähän kirjeenvaihtoon, jos et itse halua. Olisin kuitenkin iloinen, jos ainakin silloin tällöin kuulisin sinusta ja voinnistasi.
        Minkälainen "kesäohjelmasi" on ? Onko mitään ohjelmaa ? Vai vapaata oleskelua vain ?
        Koulu kai loppui teilläkin siellä ? Oikein kivoja kesäpäiviä ! Voi oikein hyvin !
        Alan nyt aamukahvin keittoon :)

        Joo koulut loppu täälä kans ja saa olla ihan vapaasti. Jotain järjestettyy ohjelmaa on välillä mut ei oo pakko osallistua


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Joo koulut loppu täälä kans ja saa olla ihan vapaasti. Jotain järjestettyy ohjelmaa on välillä mut ei oo pakko osallistua

        Moi ystävä ! Miten menee tänään ? Onko huomenna terapeuttipäivä (anteeksi, jos pilaan päiväsi tällä kysymyksellä !) Vai onko terapeutistakin kesäloma ?
        Meneekö yhtään kevyemmin ja rennommin, kun ei ole "koulupakkoa" ?
        Olen kanssasi, luonasi ja tukenasi ja olet ajatuksissani !
        Palataan !


      • Depressedkaro
        henkkaM kirjoitti:

        Moi ystävä ! Miten menee tänään ? Onko huomenna terapeuttipäivä (anteeksi, jos pilaan päiväsi tällä kysymyksellä !) Vai onko terapeutistakin kesäloma ?
        Meneekö yhtään kevyemmin ja rennommin, kun ei ole "koulupakkoa" ?
        Olen kanssasi, luonasi ja tukenasi ja olet ajatuksissani !
        Palataan !

        Moi iha hyvi mulla menee, toivottavasti sullaki. Onneks ei ole huonenna terapeuttia, oon iha tarpeeks väsyny ilmanki sitä mut kiva ku ei tarvi edes ajatella koko asiaa


      • henkkaM
        Depressedkaro kirjoitti:

        Moi iha hyvi mulla menee, toivottavasti sullaki. Onneks ei ole huonenna terapeuttia, oon iha tarpeeks väsyny ilmanki sitä mut kiva ku ei tarvi edes ajatella koko asiaa

        Hei ! On kiva, että sillä terapeutillakin on joku tervehdyttävä vaikutus, nimittäin se, ettei sun tarvitse mennä sille ollenkaan eikä ajatella koko asiaa :D

        Käyttekö te missään uimassa tai onko muuta kesäharrastusta ?
        Onko mahis sellaisiin ? Vai kiinnostaisko sellaiset sua ?
        Jollakin on aika saatava kulumaan. Ei koko kesää jaksa ehkä "oleilla" vaan, vai miten ?

        Saatteko te mitään omaa käyttörahaa ? (Anteeksi, jos kysymys on epähieno!)

        Nauti vapaista kesäpäivistä edelleenkin ihan niin kuin parhaaksi näet !
        Kirmaa kuin varsa laitumella :D
        Voi oikein hyvin ! Ajattelen sinua joka päivä ! Niin lähellä olet sydäntäni.
        Palataan !


      • henkkaM
        henkkaM kirjoitti:

        Hei ! On kiva, että sillä terapeutillakin on joku tervehdyttävä vaikutus, nimittäin se, ettei sun tarvitse mennä sille ollenkaan eikä ajatella koko asiaa :D

        Käyttekö te missään uimassa tai onko muuta kesäharrastusta ?
        Onko mahis sellaisiin ? Vai kiinnostaisko sellaiset sua ?
        Jollakin on aika saatava kulumaan. Ei koko kesää jaksa ehkä "oleilla" vaan, vai miten ?

        Saatteko te mitään omaa käyttörahaa ? (Anteeksi, jos kysymys on epähieno!)

        Nauti vapaista kesäpäivistä edelleenkin ihan niin kuin parhaaksi näet !
        Kirmaa kuin varsa laitumella :D
        Voi oikein hyvin ! Ajattelen sinua joka päivä ! Niin lähellä olet sydäntäni.
        Palataan !

        Hei taas Karo ! Älä hämmenny mun kirjoituksista, ethän !?
        Tunnen yleisinhimillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Niitäkin, jotka on toisella puolella maapalloa ja joita en tunne yhtään.

        Me ressukkaparat, ihmiset, ollaan kaikki tällä maapallolla enemmän tai vähemmän kohtalomme riepoteltavana ja tarvitsemme välittämistä. On tärkeää, että joku välittää.
        Enemmän riepoteltavana olleet tarvitsevat enemmän välittämistä. Siksi sinäkin olet lähellä sydäntäni !

        Ja yksi asia vielä, älä hämmennyt lisää: henkkaM on vain nimimerkkini, jonka "ilmasta tempaisin" äkkiseltään, kun eka kirjoituksesi kosketti minua ja halusin vastata heti jotain.
        Olen oikeasti nainen. Se ei muuta mitään. Kirjoitan sydämestäni ja sielustani rehellisesti niin nyt
        kuin ennen. Olen ihan sama ihminen joka kirjoituksessani, niin alussa kuin nyt.

        Olet ajatuksissani. Suojelen sinua ajatuksissani. Voi hyvin !
        Nuku rauhallisesti ja hyvin ! Ja mukavaa huomista päivää sinulle !
        Palataan !


    • henkkaM

      No voi ! Sitä sun ujoutta, mutta se on ihan sympaattinen piirre niinkuin joku punastelukin, vaikka toki ymmärrän, että asianomaiselle se ei aina ole mukavaa. Oletko aina ollut ujo, vai onko se tullut tapahtumien seurauksena, kun ne on syöneet itsetuntoa ? Onneksi monet asiat ovat vapaaehtoisia, turha sitä on mennä itseään kiduttamaan, jos joskus tuntuu vaikealta.

      Toi 14:13 juttu oli kaikenkaikkiaan hyvä saavutus.
      Se, että sait kirjoitettua niistä asioista, se ei varmaan ollut helppoa, niinkuin ei niistä puhuminenkaan terapeutille. Se kuulostaa askeleelta eteenpäin mielesi sopukoissa.
      Terapeutti niinkuin lääkärikin on puolueeton ihminen, jonka tehtävä on parantaa.
      Terapeutti tai lääkäri ei tuomitse, eikä arvostele ihmistä minkään perusteella eikä
      voi olla vihainen potilaalle mistään syystä.
      (terapeuttikin voi joskus olla koulutukseltaan lääkäri, psykiatriaan erikoistunut)
      Sun ei tarvitse jännittää sitä, että sanot jotain pieleen. Mikään mitä sanot, ei voi olla pieleen sanottu. Ihan samoin kuin jos olisi jalka poikki tai kaatunut päissään päänsä tai keuhkokuume,
      lääkärin tehtävä on parantaa sinut, ei se tuomaroida sinua. Terapeutti/lääkäri hoitaa sairauttasi/oireitasi, eikä ota moraalisesti eikä tuomitsijan ominaisudessa kantaa sairauteesi tai sen aiheuttamiin oireisiin. Voit olla huoletta !
      Nyt annan sinulle yörauhan. En halua herätellä mitään häiritseviä ajatuksia, koska yö on rauhoittumista, lepoa ja nukkumista varten ! Oikein hyvää yötä sinulle ! Nuku hyvin !
      Olet mielessäni, sympatialla ajattelen sinua ! Olet kiva kaveri !
      Palataan !
      PS. Mielellään haluaisin huomenna tietää, miten ilta ja yö meni….
      vapaaehtoisuupohjalla edelleenkin...

      • Depressedkaro

        No en oo aina ollu näin ujo, siitä lähtien ku tajusin et en oo rakastettu nii aloin olee ujo.

        Musta tuntuu et terapeutti ei ymmärrä aina mitä yritän sanoo sille, mä oon tosi huono pukemaan sanoiksi mitään miltä musta tuntuu. Se varmaan vihaa työtään tääl.


    • henkkaM

      Hei ! Niin vähän arvelinkin, että vaikeudet on "kuorineet" pois sinusta alkuperäisiä ominaisuuksia,
      joita ihmisessä on, itseluottamusta ja itsetuntoa. Tilalle tulee ujoutta ja jännittämistä.
      Mutta sitten toipumisen myötä, kun itsetunto taas rakentuu, ujous ja jännittäminen alkaa hävitä.

      Mitä terapeutteihin tulee, uskoisin niin, että terapeutiksi haluavalla täytyy olla luontainen kiinnostus ammattiin, auttaa ihmisiä toipumaan, auttaa ratkaisemaan mielen "solmuja", että ihminen pääsisi eteenpäin elämässään. En millään voi uskoa, että terapeutti "vihaisi" työtään missään.
      Luulen, että se on aika tavallista, että potilas ajattelee, että ei tule ymmärretyksi, koska tunteista on niin vaikea kertoa ja terapeutit on aika vaitonaisia. Onko sinun ? Itsellä ei ole kokemusta paljon, mutta tuntui riittämättömältä, ettei koskaan keskusteltu varsinaisesti. Olisin toivonut, että terapeutti olisi puhunut enemmän, ottanut kantaa ja sanonut "jotain". Vastaanotolla tuntuu aika yksipuoliselta, että potilaan odotetaan puhuvan ja puhuvan, mutta terapeutti ei sano juuri mitään.
      Tää on mun kokemus. Toisenlaisiakin terapeutteja varmaan on ja ehkä siinä on terapian kannalta joku "itu", en tiedä mikä.
      Traumaattisista kokemuksista ja tunteista on kenen hyvänsä hyvin vaikea puhua, et ole ollenkaan ainoa. Vaikka sanoisi mitä, tuntuu ettei pysty ilmaisemaan sitä kokemusta tai tunnetta niin syvällisesti kuin millainen se on. On vain sanat ilmaisemaan ja se itse tunne on itse kunkin ihmisen sisällä, "päässä", aivoissa, sydämessä ja sielussa.
      Sitä terapeutilla käyntiä ei pidä ottaa minään suorituksena tai suorituspakkona, josta pitää selviytyä hyvin. Sinne pitäisi mennä ilman mitään ennakkovaatimuksia itseään kohtaan.
      Keskustelu menee omia latujaan kuitenkin ja saa vapaasti mennä ja on tarkoituskin,
      muuten jotkut asiat ei "pullahda" koskaan esiin.

      Olen iloinen, että koulu menee hyvin ja mun on tehnyt mieli kysyä sulta koulunkäynnistä sen verran, että mitkä aineet kiinnostaa sua eniten vai pitäiskö kysyä, mitkä on vähiten vastenmielisiä :) Koulussa kun ei mikään aine tuntunut kauhean kiinnostavalta, koska sitä oli pakko lukea, mutta myöhemmin koulun jälkeen jostain aineesta, aiheesta, vaikka historiasta saattoi kiinnostua, kun se oli vapaaehtoista luetko vai et. Tykkäätkö lukea jotain ? Onko siellä kirjasto ? Kirjasto taitaa olla nettinuorisolle vanhanaikanen ja tarpeeton laitos…
      (Tutkin sekä nettiä että luen paljon kirjoja)

      Toivotan taas sulle leppoisaa päivää ! Toivottavasti on jotain ajankulua päivän mittaan ?
      Miten viikonloput yleensä menee, mitä sulla/teillä siellä on mahdollisuus tehdä ? Oleskella ja "roikkua" vainko ?
      Täällä olen, ystävänä ja "henkireikänä" sinulle, palataan !
      Voi hyvin !!!

      • Depressedkaro

        No mun terapeutin kanssa se menee usein silleen et se puhuu ja mä oon hiljaa mutta joskus mä puhun ja se on hiljaa mut se on vähä harv inaisempaa ku oon nii huono puhuun.

        Koulunkäynnistä että historia on vissiin se vähiten vastenmielisin vaikka oon ihan paska siinäkin.

        Ja joo mä luen tosi paljon ku sillä saa ajatukset pois hetkeks mut en mä mitää koulukirjoja jaksa lukee. Täs on iha lähellä kirjasto jonne saa mennä jos hoitaja lähtee mukaan.

        On tääl päivisin aktiviteettejä ja viikonloppusin katotaa leffaa tai pelataan blijardia. Hoitajie mielest se tekee mulle hyvää olla noiden muiden seuras vaikka mä en ite nauti siitä vaan se on ahdistavaa. Tänä iltana katotaa vissii lätkää ku on suomen peli vissii


    • henkkaM

      Hei ! Älä mollaile itseäs joka asiasta, olet ihan ok, enemmänkin, usko jo ! Mollaa vaikka vaihteeks Suomen kiekkoilijoita :D Kuin ne kehtas hävitä Ranskalle ? Surkeeta. Se varmaan väsytti mut, olen ihan nukuksissa jo näin aikaisin. Pitää kuitenkin vielä kattella Ranskan pressanvaalien ensituloksia klo 21 jälkeen.
      Toivottelen sulle hyviä öitä ja erittäin hyvää alkua ensi viikolle !
      Kevyt ja lyhyt tervehdys vaihteeks…
      Palataan ! Lämpimiä ajatuksia ! Kaikkea hyvää !
      Olet OK ! Olet OK ! Olet OK !
      Menikö perille ? Hymyile ja vastaa "meni !"

      • Depressedkaro

        Joo sori, mut on vaa aivopesty tähän asenteeseen kiinni. Ärsyttää kyl ihan hirveesti nyt :D ranska ei muutenkaa oo mikää jääkiekkomaa.. Mut joo aivan sama

        Ja aloin hymyilee tolle lopulle :D


    • henkkaM

      Terve ! Mites on päivä mennyt ?
      Kuten tiedät ihmisellä on (tiedostamaton) alitajunta, joka työskentelee puolestamme ja hyväksemme päivisin ja öisin nukkuessammekin "järjestellen asioita" päässämme.
      Mietin, että jos ei revitä niitä kipeitä aiheita niin paljon tällä viikolla, koska ei aina saa murehtia !
      Ei aina tarvitse muistuttaa itseään niistä, tulee ne muutenkin turhan usein mieleen.
      Ota rennommin (jos voit) ja anna sen alitajunnan tehdä "duunit" sun puolesta välillä !
      Miltä kuulostais ?

      Mulla on aina pino erilaisia kirjoja siltä varaltakin, jos ahdistus alkaa hiipiä päähäni.
      Ennenkuin se ottaa vallan, nappaan jonkun kirjan ja niittaan ajatukseni siihen.
      Telkkari on aika hyvä, vaikka harvoin sieltä mitään kovin kiinnostavaa tulee, mut joskus kelpaa mikä vaan paskaohjelmakin ajankuluks.
      Tänään on tsekit var-maan vapiseet, kun niillä on matsi Suomea vastaan illalla, hahhah….
      En ole yhtään urheiluhullu, joskus jotain katson.

      Mukavat illat ja muista:
      Hymyile, hymyile, hymyile ! ;)
      Muista olla iloinenkin joskus !
      Ole hyvällä mielellä ja nuku hyvin myös
      Palataan !
      PS. Mitä ei-koulukirjoja olet viimeks lukenut ?
      (ei pakko kertoa…eihän niitä kaikkia muistakaan, jos paljon lukee)

      • henkkaM

        Oho, tuli kirjoitettua rehellisesti "paskaohjelmia" vaikka piti kirjoittaa asteen sivistyneemmin:
        humpuukiohjelmia… Kohta alkaa "Heikoin lenkki", voi testata omaa tietämystään…
        ei tässä einsteineja olla...


      • henkkaM

        Mullakin on ollut jonkunmoinen arsenaali ns. mielenterveysongelmia, joista pahin aivan infernaalinen paniikkihäiriö (vieläkin tuppaa tulee), siks olen joutunut kehittelee ennaltaestokeinoja, kirjat ym. Kirjat toimii jollain lailla, kun lukee melkein aina (jos ei muuta tee)
        ajatuksiin ei pääse niin helposti "häiriöt hyökkäämään".


      • Depressedkaro

        Joo mä voin yrittää olla tän viikon miettimätt mitää ikävii asioita.

        Mäki luen tosi paljo kirjoja siihen pahaan oloon mut joskus se vaan puskee läpi eikä pysty keskittyy.

        Luen enimmäksee fantasioita. Viimesin oli nimeltään Kukaan ei kaipaa sinua


    • loppu_lähestyy

      Nyt vedät pari kertaa syvään henkeä ja sitten ryhdistäydyt ja fixaat ittses lopullisesti. Teet sellasen itse-eutanasian.

    • henkkaM

      Hei ! Mitä kuuluu ? Toivottavasti jakselet hyvin ! Hyvää juhannusta sinulle, ystävä !
      Muista olla iloinenkin !
      Älä koskaan kadu asiaa, joka sai sinut nauramaan !
      Olet ajatuksissani - yhä !
      Kaikkea hyvää toivotan sinulle !

    • henkkaM

      Haluaisin auttaa sinua jossain käytännön asiassa.
      Olisiko jotain sellaista ?

    • henkkaM

      Hei ujo ! Miten menee ? Ok ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe