Miten voin muuttaa isälle

Helppiä

Olen 12v tyttö, vanhemmat erosi kun olin 6v. Eli on kokemusta molempien elämän tavoista. Äidillä on uusi mies ystävä joka on joissain tilanteissa jopa hieman pelottava ja äitikin lähtenyt ajelemaan välillä. Uusi mies ystävä on haukkunut minua häiriköksi ja tönnäissyt minua. Aina kun tulen kotii isän luota sunnuntaina ja leikin pikkusiskon kanssa ja hän rupeaa itkemään saan aina kuulla sen miten häiriköin...olen yrittänyt sanoa tästä äidille, mutta aina kuuluu "no eihän pahaa tarkoita/ei hän tosissaan". Isältä en ole kysynyt. Aikuiset riitelee tosi usein ja olen jo kertonut muutamille kavereillekin ja tukea oon saanu. Olen kysynyt siis jo ainakin kahdesti, että miksen saa muuttaa isälle? Voisko ees joku auttaa.

11

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sano sossuille.

      • Nanna.02

        Nimenomaan. Ei sua oikein kukaan muukaan voi auttaa. Googlaa vaikka "sosiaalipäivystys", soita sinne ja kerro asiat miten ne on. Itse sain sieltä paljon apua.


    • kokemustakin

      Ihan ensin pitää puhua asiasta isän kanssa ja käyttäytyä niin, että isä haluaa asua kanssasi. Isä on paras neuvomaan ja auttamaan asiassa.
      Äidin miesystävän kanssa ei kannata riidellä eikä välittää hänen haukkumisistaan jos niihin ei ole todellista aihetta.

    • 12vtytteli

      Hei mäkin oon 12v tyttö ja mun vanhemmat eros kun olin 6v mulla on sama tunbe mun isäpuoli on joksenkin pelottava ja aina ärsyttävä tönii haukkuu lyö äitiä jne mäkin haluaisin muuttaa isälle mutta mun äiti ei anna ja nyt joudun oleen täällä mutta tuohon ei auta kuin isän kanssa puhuminen (itselläni on henkilökohtaisia kokemuksia) aika sattuma että kävi näin
      Mutta koita jaksaa

    • muumimumminmummi

      voisit aloittaa siitä että puhut terveydenhoitajan kanssa ja kuraattorin,ja he ottavat yhteyttä sosiaalityöntekijään,joka voi tulla vaikka sinne koululuun juttelemaan ensin niin että hän kuuntelee sinua vain,sitten ehkä niin että vanhempasi tulevat keskusteluun mukaan,sinne ei isäpuoli saa tulla sinä määräät,lastenvalvojakin saattaa tulla mukaan,pelkästään jo se että sinä haluat,ja syy on pätevä...sinun puoliasi siellä viranomaiset pitävät,muista se.
      Aikoinaan minäkin lähdin sinun ikäisenä kotoa,isäpuolen takia juurikin...silloin en ikävä kyllä tajunnut että saisin apua viranomaisilta,mutta se minusta...olet sen ikäinen että voit valita.

      • Pikku_huomautus

        Ei nyt oikein vakuuta että avaus olisi 12 vuotiaan tytön avautuminen ... Vanhempana sanoisin ...,
        että tässä on epätyypillisyyksiä joiden vuoksi uskon että tää on jonku itsensä kanssa kirjoittelevan hörhöilijän ketju ... Ei oo mitää 12v tytön ajatusjuoksua eikä ympäristöjä avautua
        suomi24 .... Lorei ipsum ....

        Ensisijassa suositeltavinta on että tyttö vaatisi äidiltään saada tavata isänsä, ilman byrokraattista vääntöä ... Maailma tuntuu lapsena monesti väärältä .... Isyys ei ole mikään ura vaan kutsumus. Kaikista ei vaan ole kantamaan sitä .... Joten lapsen on hyvä ensin varmistaa
        että isä jaksaa ottaa vanhemman roolin ja tämän elintavat sallivat ... Lapset aina tahtoo sen
        helpoimman vanhemman määräilläkseen omaa asemaansa.. Jos kotona asuminen pelottaa niin vasta sitten puhumaan viranomaisen kanssa (sosiaalityöntekijä). Kodin kuuluu olla turvallinen.
        Lyöminen on virhe - on uhri vanhempi tai lapsi, virheiden jatkuminen on väkivaltaa ... Kierre joka
        ei pääty ilman ulkopuolista apua ainakaan.

        12 vuotiaan kanta voidaan huomioida sijoituksessa, juriidisesti 15 vuotias voi valita ... Ylin valta on kuitenkin sosiaaliviranomaisella .... Jos se katsoo ettei lapsesta välitetä niin hups heijaa sijaiskodin ovi heilahtaa .... Suosittelen että kukkahattutädit miettii 2 kertaa ennenkun maalailee kultareunaisia pilviä taivaalle tytön mielessä ja mikä tyttöö painaa...... Murrosikä pistää uhmaamaan rajoja hakemaan vapauksia joita ei ole .... Isä- ja äitipuolia vaikka oikeesti olis hätää .... Viranomaisseuranta on melkosen tiivistä .... Hädässä olevat lapset ei jää huomaamatta,
        toimenpiteiden ryhdikkyys on sitten ihan toinen asia ja hyvin alue eroista mutta tässä tapauksessa viranomaiskontaktia ei olisi .... Kyllä koulussa valistetaan avun hakemisesta jo pienestä pitäen joten tämä tietämättömyys on ihan tekaistua ....


    • Rehellinenpoika

      Olen poika ja vielä sitä sukupolvea joka antaisi isäpuolelle kunnon selkäsaunan. Joko yksin tai porukalla antaisin turpaan niin monta kertaa kuin olis tarvis.

    • Eroäiti

      12 vuotta täyttänyttä lasta ei palauteta (esim. poliisien avustuksella) lähivanhemman luo. Jos isäsi haluaa, että muutat sinne niin sen kus muutat ja muutartte maistraatissa kirjat isälle

    • Kysy isäsi mielipide. Voit sanoa äidillesi että olet vaan väliaikaisesti isäsi luona. Uskoisin että sinun ikäisiltä kysytään jo omaa mielipidettä kenen luona haluat asua.

    • Soby

      Hei,12-vuotias saa päättä,k´juttele isäsi kanssa.t.sari

    • beyourselfff

      Aivan ensimmäiseksi, minulla ei ole tarkoituksena loukata sinua mutta mikäli näin tapahtuu, niin pyydän syvästi anteeksi. Minä en halua sinulle minkäänlaista mielipahaa, vaan yritän lähestyä tätä asiaa useammasta kuin yhdestä näkökulmasta - en ole kenenkään puolella.

      En väitä, että sinä olisit tehnyt jotain väärin mutta kannattaa hetkeksi pysähtyä ja miettiä, että oletko tehnyt jotain mitä olisit voinut tehdä toisin. En sano, että äitisi miesystävän teot olisivat oikeutettuja, vaikka olisitkin toiminut väärin ja tilanne olisi sen takia paisunut tuollaiseksi. Omat virheet on hyvä tiedostaa ja niitä on meissä kaikissa.

      Keskustele äitisi kanssa asiasta. Yritä pitää keskustelu asiallisena, älä anna tunteille liikaa valtaa koska huutaminen ja muu raivoaminen harvoin edistää yhtään mitään. Kerro, mitä sinulla on mielen päällä. Mitä sinä haluat ja mitä sinä toivot. Yritä perustella sanojasi, jotta äitillesi ehkä menisi viesti helpommin perille. Kannattaa myös keskustella asiasta isäsi kanssa.

      Jos ette pääse yhteisymmärrykseen eikä tilanne parane äitisi luona, niin ole yhteydessä ammattitahoon - vaikka kouluterveydenhoitajaan tai psykologiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe