Nimi-lain muutos

Jos laki hyväksytään, kuka tahansa Möttönen voi antaa/ottaa nimekseen jonkun hienon, kunnioitusta edellyttävän/vaativan nimen.
Jumal-hauta, minunkin nimeni!
Nimeni, joka on vuosi-tuhansia vanha.
Kaikkien käsi-työ-ammattien harjoittajien kunnioittama.
Saa ottaa nimekseen, vaikka ei osaa kieltäkään!
-
Tähän asti vain muutama Anja Kauranen on saanut olla Snellman.
Joku Anja sentään pysynyt Leskisenä.
Sekä jokunen Helmi Aliina olla Jessica tahi Jasmin.
Onneksi meistä miehistä vain harva on suostunut halveksittavaksi.
Kaappien kummituksia en laske edes ihmisiksi.
Saati ihmiseksi.

H.

38

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun ei tarvitse varastaa kenenkään nimeä, otan vain käyttööni sukunimen joka äidilläni oli syntyessään.
      Vaikka en saksaa täydellisesti osaakaan, jotain achtung, ich liebe dich, danke schön ja auf wiedersehen, niillä pärjää jo pitkälle.

      • "Ancelina"

        Härlich!
        Du besser wisser Wolksvagen ist!
        Donnerwetter!
        Swartskopf!
        Blaupunkt!
        Bayerische motor werke!
        Messerschmitt!
        Kyssenlipse!
        Bussenhuulen!

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Härlich!
        Du besser wisser Wolksvagen ist!
        Donnerwetter!
        Swartskopf!
        Blaupunkt!
        Bayerische motor werke!
        Messerschmitt!
        Kyssenlipse!
        Bussenhuulen!

        H.

        hunksz

        Guten tag.
        Simon Schempp, pum pum!


    • Minulla on jo tarpeeksi hienot sukunimet. Ei mee vaihtoon. Jos sattuisin käymään vihillä niin mieheni saisi ottaa mun sukunimet, Jos haluaisi. (Tyttärenikin mies otti tyttäreni sukunimen kunne meni vihille.

      • "Paloma.se.co"

        Minä olen xxxx
        Lapseni ovat xxxx
        Heillä on 2 etu-nimeä.
        Nekin sointuvat xxxx.
        -
        Jos, mitä ihmettelisin, he menisivät naimisiin.
        Ei tulisi kuuloonkaan että he antaisivat miehilleen luvan olla lähelläkään xxxx.
        Nimellisesti siis.
        Muuten tietysti saavat huseerata.
        Lapsensa saavat/pitää sitten olla isänsä suku-nimellä.
        Kunhan nimi ei ole jotain Peppu-Allah-Paraht.
        Tahi Tollee-Tooraan-Turaht.

        H.


    • Jos olisin Möttönen, niin mihin sitä vaihtamaan, eihän nimi miestä ei naista pahenna.

      Sointuisi tuokin niin somasti omaan etunimeeni, että pitäisin sitä taiteilijanimenäkin,
      niin kuin nykyistäkin nimeäni.
      On savolaista aatelia nimeni, olen aina ollut savolaista aatelia,
      omaa sukuakin vaikka karjalaista os.nimeä kannankin.

      • "rosaliin"

        Roosa Roselliina Rummukainen...
        Rummukainen oli tuntemattoman Vanhalan esikuva.
        Olisi kauheaa jos olisit:
        Rosie Rachel Rummukainen.
        Tai Roosa Frangen.
        Kun ei ole, niin on parenpi olla Meriläinen tms.
        Saimaan takanakin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Roosa Roselliina Rummukainen...
        Rummukainen oli tuntemattoman Vanhalan esikuva.
        Olisi kauheaa jos olisit:
        Rosie Rachel Rummukainen.
        Tai Roosa Frangen.
        Kun ei ole, niin on parenpi olla Meriläinen tms.
        Saimaan takanakin.

        H.

        Ihanaa, taidankin ryhtyä nimimerkin vaihtopuuhiin
        rosaliiin > rummukaiska,
        voisin sen nimimerkin alla savvoo vääntää vaikken osaakaan.

        Kyllä Rokan esikuva Viljami Pylkäs
        siitä myös hyvän nimimerkin saisi jos vaihtoja suunnittelisi
        "pylkkäskä" kuulostaa tosi aidolta ja vakuuttavalta
        vaikka höpöjä rupattelisikin.


    • Kun esikoiseni meni naimisiin, molemmat pitivät omat suomalaiset maatiaisnimensä kuten minäkin kun vaihdoin nimeni tyttönimelle, entisestä maatiaisnimestä. Tiedän kyllä yhden, joka ei vaihda nimeään. Hänen tyttönimensä on peri suomalainen ja avioliitosta saatu nimi Suomessa erikoinen.

      Onneksi nimenmuutos ei ole enää ajankohtainen, joten näillä mennään.

      • "korpikirjailija"

        Rouva muistaa kuitenkin...
        Kun/jos laki hyväksytään voi hänkin muuttaa taaskin nimensä.
        -
        Mites olis...
        Malviina Schwarzenegger.
        Koti-kiusattukin varmaan tykkäisi :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Rouva muistaa kuitenkin...
        Kun/jos laki hyväksytään voi hänkin muuttaa taaskin nimensä.
        -
        Mites olis...
        Malviina Schwarzenegger.
        Koti-kiusattukin varmaan tykkäisi :)

        H.

        Ei, mutta kauneimmat etunimet jotka tiedän on Petzen vanhemmat kolmelle lapselleen antaneet.

        Minähän olen jo Mandi Korppi.


    • ö-Öö

      Intiaaninimi

      Sinällään nimellä ei isompaa merkitystä, hetu-lla kylläkin. Paljon merkittävämpi tunniste ihmisestä ei ole varsinainen nimi, intiaaninimi määrittää ihmisen paljon spesifikuoidummin. Kyllä jokaisella on lempi/haukkumanimensä, niillä ihminen tunnetaan. Merkittävä asia, se annetaan ihmiselle muitten toimesta, siihen ei vaikuta vanhempien, tai oma mielipide.

      Yleensäkin ihmisistä käytetään lähinnä intiaaninimiä. Hah, mulla pöndellä naapurissa suuri lauma samansukunimen omaavia ihmisiä. Lisäksi niillä kaikilla samanlaisia eunimiä. Tosiasiassa ne erotellaan toisistaan kutsuma, siis intiaaninimillään. Se nyt selkeintä, tiedetään, kenestä kyse, Samassa pesueessa saattaa nytkin olla kolmekin samannimistä heeboa, vähän ei ikäisiä ja eri näköisiä, mutta samat nimet.

      Nimilain muuttaminen ei muuta oikein mitään, ehkä menee sekavammaksi ihmisten tunnistaminen entisestään. Onneksi kuitenkin on hetu, s vähän kuin auton runkonumero. Nimi voi vaihtua, samaten rekisterikilpi autossa, kuitenkin yleensä historia selvitettävissä. Se hyväpuoli, ihmisen tapauksessa, sen dna:n kautta asiavaoka hyvin selvtettävissä. autojen historia johtaa lähinnä autotehtaalle, jos sinnekkään. Vähän ontuva esimerkki, mutta kuka loppujen lopuksi erottaa ihmisen toisesta nimen perusteella?

      =DW=

      • "teevee"

        Ongelmanahan on kuitenkin se.
        Jos tulevaisuudessa löytyy iki-vanha hauta, jonka kannessa/päällä lukee:
        Pottu Teevee. S19.. - K20..
        Kertoo se enemmän kuin hetu.
        Etenkin kuin hetua ei yleensä kirjoiteta kiveen.
        On törkeätä omata nimeksi Korppi, jos kerta todellisesti onkin ollut Saastamoinen. :)

        H.


    • mimmimum-..mi

      Eniten ihmettelen sitä....kuinka jotkut rikolliset vaihtavat nimeä jatkuvasti....mitä erikoisempiin nimiin....eikö sille ole mitään estoa....Esimerkkinä Juha Valjakkala....aslak ahonen....nikita fouganthine,,,,nikita bergenström.... hakemus vain maistraattiin ja uusi nimi....ei se hieno nimi takaa mitään....

      • "mimmimum-..mi"

        Kyllä se joissakin tapauksissa takaa. :)
        Kultaseni.

        H.


      • mimmimum-..mi

        No joo.....mutta ei tuossa tapauksessa....vaikka leikkisi kuinka herra fouganthineä ...


      • Muistelen, että rikolliset saavat vaihtaa sukunimensä, kunhan eivät ota käytössä olevaa sukunimeä. Kai heille piti suoda "uusi alku" ja heillä onkin komeita/kauniita sukunimiä.
        "Niittykukka" oli eräs kriminaalikirjailija.
        Valinnan helpottamiseksi heille on kuulemma näytetty lista nimiehdotuksia. Tuo"Fugathine" ei taida olla mistään listasta peräisin..))
        Tuota uutta lain muutosta en tajua ollenkaan, eihän se tiettävästi tuo entiseen muuta uutta kuin mahdollisuuden neljään etunimeen entisen kolmen sijasta.
        Kovasti täälläkin on moitittu lapsikastetta, kun lapsi "pakotetaan" seurakunnan jäseneksi.
        Eipä hän saa valita nimeään/nimiäänkään. Mitähän lapsi tekee neljällä etunimellä ?
        Vanhemmalle se voi olla tapa "erottua muista"...
        Ja onhan se kiva, kun saadaan uusia "oikeuksia", niitä kun meillä on niin vähän...


      • Ai niin. Minä olen halunnut pitää entisen puolisoni sukunimen, kun se sointuu paremmin etunimen kanssa...))
        Painavampi syy on tietysti se, että tahdoin pitää saman sukunimen, mikä pojillani on.
        Tämä on myös aika harvinainen, alkuperäinen oli kymmenen yleisimmän sukunimen listalla.


      • demeter1 kirjoitti:

        Muistelen, että rikolliset saavat vaihtaa sukunimensä, kunhan eivät ota käytössä olevaa sukunimeä. Kai heille piti suoda "uusi alku" ja heillä onkin komeita/kauniita sukunimiä.
        "Niittykukka" oli eräs kriminaalikirjailija.
        Valinnan helpottamiseksi heille on kuulemma näytetty lista nimiehdotuksia. Tuo"Fugathine" ei taida olla mistään listasta peräisin..))
        Tuota uutta lain muutosta en tajua ollenkaan, eihän se tiettävästi tuo entiseen muuta uutta kuin mahdollisuuden neljään etunimeen entisen kolmen sijasta.
        Kovasti täälläkin on moitittu lapsikastetta, kun lapsi "pakotetaan" seurakunnan jäseneksi.
        Eipä hän saa valita nimeään/nimiäänkään. Mitähän lapsi tekee neljällä etunimellä ?
        Vanhemmalle se voi olla tapa "erottua muista"...
        Ja onhan se kiva, kun saadaan uusia "oikeuksia", niitä kun meillä on niin vähän...

        Minäpä se sain valita itse omat etunimeni, eikä minua pakoitettu minkään seurakunnan jäseneksi.
        Enhän minä ihan silloin vielä lukea osannut, kun sain valita nimeni, mutta laitoin arvaamalla. Ja mikäs siinä, en minä ole katunutkaan niitä. Sukunimi tuli siinä kylkiäisinä ihan valikoimatta.

        En usko, että siinä on vanhemmilla niinkään erikoisuuden tavoittelua, jos antaa lapselle neljä etunimeä. Se antaa lapsille itselleen vain vähän laajemman valinnanvapauden, mitä nimeä niistä haluaa etupäässä käyttää.
        Toisella lapsistani on kolme etunimeä, mutta silti hän niistä yhden tuunasi aikuisena vähän eri muotoon. Hän ei pitänyt nimen Anu ruotsalaisesta genetiivimuodosta nimenään vaikka ei hän sitä nimeä koskaan ole muuten käyttänytkään, mutta joskus jotkut vahingossa luulleet sen olevan hänen pääasiallinen nimensä ja sattuneet mainitsemaan ääneen...


      • Tellukka kirjoitti:

        Minäpä se sain valita itse omat etunimeni, eikä minua pakoitettu minkään seurakunnan jäseneksi.
        Enhän minä ihan silloin vielä lukea osannut, kun sain valita nimeni, mutta laitoin arvaamalla. Ja mikäs siinä, en minä ole katunutkaan niitä. Sukunimi tuli siinä kylkiäisinä ihan valikoimatta.

        En usko, että siinä on vanhemmilla niinkään erikoisuuden tavoittelua, jos antaa lapselle neljä etunimeä. Se antaa lapsille itselleen vain vähän laajemman valinnanvapauden, mitä nimeä niistä haluaa etupäässä käyttää.
        Toisella lapsistani on kolme etunimeä, mutta silti hän niistä yhden tuunasi aikuisena vähän eri muotoon. Hän ei pitänyt nimen Anu ruotsalaisesta genetiivimuodosta nimenään vaikka ei hän sitä nimeä koskaan ole muuten käyttänytkään, mutta joskus jotkut vahingossa luulleet sen olevan hänen pääasiallinen nimensä ja sattuneet mainitsemaan ääneen...

        Mitenkäs se oli mahdollista, että sait itse valita nimesi, Telllukka? Minulle ne tulivat serkkujen mukaan..)).
        Taisi olla tapana, ainakin meillä päin, että tietyt nimet pyörivät suvussa jopa niin, että jos lapsi kuoli, sisarelle/veljelle saatettiin antaa hänen nimensä. Samoin sodassa kaatuneiden nimet periytyivät seuraavan sukupolven edustajille...

        Tuotapa en tullut ajatelleeksi, ettei tarvitse pitää sitä "listan ensimmäistä" nimeä, voi sitten valita vaikka niistä neljästä.
        Minun toisella pojalla on kolme etunimeä, mutta hän ole koskaan siitä listasta pitänyt, paljon kirjoittamista,,))
        Ajattelen, että virallisissa yhteyksissä tuollainen pitkä etunimilista voi aiheuttaa sekaannusta ja kuten sanottu: lainmuutos oli mielestäni tarpeeton . Luulisi, että virkamiehillä riittäisi tärkeämpääkin toimiteltavaa....


      • demeter1 kirjoitti:

        Mitenkäs se oli mahdollista, että sait itse valita nimesi, Telllukka? Minulle ne tulivat serkkujen mukaan..)).
        Taisi olla tapana, ainakin meillä päin, että tietyt nimet pyörivät suvussa jopa niin, että jos lapsi kuoli, sisarelle/veljelle saatettiin antaa hänen nimensä. Samoin sodassa kaatuneiden nimet periytyivät seuraavan sukupolven edustajille...

        Tuotapa en tullut ajatelleeksi, ettei tarvitse pitää sitä "listan ensimmäistä" nimeä, voi sitten valita vaikka niistä neljästä.
        Minun toisella pojalla on kolme etunimeä, mutta hän ole koskaan siitä listasta pitänyt, paljon kirjoittamista,,))
        Ajattelen, että virallisissa yhteyksissä tuollainen pitkä etunimilista voi aiheuttaa sekaannusta ja kuten sanottu: lainmuutos oli mielestäni tarpeeton . Luulisi, että virkamiehillä riittäisi tärkeämpääkin toimiteltavaa....

        Se nimeni valikoiminen oli sellainen arpajaishomma, että sain itse pienellä kädelläni nostaa isän hatusta kaksi nimilappua, kun käteni ohjattiin sinne hattuun. Eka yrityksellä olin nostanut niitä heti kourallisen, kun enhän minä tiennyt sääntöjä kuinka monta nimeä lapselle saa antaa, enkä osannut vielä laskeakaan. Sitten olin onnistunut ottamaan nätisti vain ne kaksi, joista tuli nimeni.

        Se oli ollut yksi niitä isäni erikoisia ideoita antaa minun valita itse nimeni.
        Ei siinä hatussa kaikkia naisten nimiä ollut vaikka paljon valinnanvaraa kuitenkin, koska allakassa on niin paljon nimiä. Pois oli jätetty siskojeni ja muittenkin lähisukulaisten nimet sekä lähinaapuriston naisväen nimet. Onneksi oli karsittu pois myös kaikenlaisia adjektiiveja niinkuin Sievä, Siviä, Vieno, Kaino ..., etten vahingossa niitä.


      • kymysys

        Nimenanto tulee suorittaa kahdenkuukauden kuluessa syntymästä. Kaksi kuukautinenko olit????


      • kymysys kirjoitti:

        Nimenanto tulee suorittaa kahdenkuukauden kuluessa syntymästä. Kaksi kuukautinenko olit????

        Ikää en tiedä tarkasti, mutta oli minulta jo varmaan napanuora katkaistu ennen sitä.
        Liian pieni kuitenkin ymmärtääkseni mitään siitä mitä siinä oli tekeillä sen enempää kuin ne kastettavat lapsetkaan ymmärtävät.


      • Tellukka kirjoitti:

        Se nimeni valikoiminen oli sellainen arpajaishomma, että sain itse pienellä kädelläni nostaa isän hatusta kaksi nimilappua, kun käteni ohjattiin sinne hattuun. Eka yrityksellä olin nostanut niitä heti kourallisen, kun enhän minä tiennyt sääntöjä kuinka monta nimeä lapselle saa antaa, enkä osannut vielä laskeakaan. Sitten olin onnistunut ottamaan nätisti vain ne kaksi, joista tuli nimeni.

        Se oli ollut yksi niitä isäni erikoisia ideoita antaa minun valita itse nimeni.
        Ei siinä hatussa kaikkia naisten nimiä ollut vaikka paljon valinnanvaraa kuitenkin, koska allakassa on niin paljon nimiä. Pois oli jätetty siskojeni ja muittenkin lähisukulaisten nimet sekä lähinaapuriston naisväen nimet. Onneksi oli karsittu pois myös kaikenlaisia adjektiiveja niinkuin Sievä, Siviä, Vieno, Kaino ..., etten vahingossa niitä.

        Heh, olipa hauska tarina, Tellukka. Isäsi taisi olla melkoinen persoona. Ilmankos tyttärestäkin...))

        Entisaikaiset nimenannot herättävät ihmetystä, hilpeyttäkin. ainakin jälkipolvissa.
        Ilmari Kiannon kahdentoista lapsen nimissä löytyy Iltatähteä, Tähtivaloa, Orvokki Hlevi Simpukkaa...
        Vitsinä muistetaan myös erään perheen lasten nimet: Anna, Aina, Naima, Rauha, Ensi, Lempi, Ville.... Ja se, miten kävi kun Rauha ja Toivo erosivat: Rauhasta tuli toivoton ja Toivosta Rauhaton..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Heh, olipa hauska tarina, Tellukka. Isäsi taisi olla melkoinen persoona. Ilmankos tyttärestäkin...))

        Entisaikaiset nimenannot herättävät ihmetystä, hilpeyttäkin. ainakin jälkipolvissa.
        Ilmari Kiannon kahdentoista lapsen nimissä löytyy Iltatähteä, Tähtivaloa, Orvokki Hlevi Simpukkaa...
        Vitsinä muistetaan myös erään perheen lasten nimet: Anna, Aina, Naima, Rauha, Ensi, Lempi, Ville.... Ja se, miten kävi kun Rauha ja Toivo erosivat: Rauhasta tuli toivoton ja Toivosta Rauhaton..))

        p,o "Orvokki Helmi Simpukka" Vieläkään en ole saanut silmiäni kuntoon....


    • Isän äidin sukunimi on suojattu, se on aika tunnettu suomessa. Äidin tyttönimi on erikoinen, sitä voi joko pitää tai inhota, lapsena minusta mummoni sukunimi oli ruma, nyt olen vähän eri mieltä, ainakin on harvinainen.
      Olen ottanut tyttönimeni takaisin miehen "nen" päätteisen sijaan. Nykyinen sukunimeni on aika tunnettu tätä nykyä. Nimi on suomennettu viime vuosisadan alussa.

      • Ihmeekseni huomasin sukunimi-infosta, että minunkin sukunimeni on suojattu. Vaikka kukapa sitä vapaaehtoisesti ottaisikaan vaikka saisikin. Tosin yli viidelläsadalla Suomen kansalaisella, muuallakin kuin Suomessa asuvilla, on se nimi.

        Sitten, kun jatkoin lukemista, niin huomasin muittenkin suomalaisten sukunimien olevan suojattuja:
        "(Sukunimeni) on suojattu sukunimi kuten nykyään kaikki Suomessa käytetyt sukunimet. Ulkopuolinen ei voi Suomessa ottaa nimekseen (sukunimeäni) ilman laillista hyväksyttävää syytä."

        Siihenkö on sitten tulossa muutos, vai minkä lain hyväksymisestä aloituksessa on kysymys?


      • nimenvaihtaja
        Tellukka kirjoitti:

        Ihmeekseni huomasin sukunimi-infosta, että minunkin sukunimeni on suojattu. Vaikka kukapa sitä vapaaehtoisesti ottaisikaan vaikka saisikin. Tosin yli viidelläsadalla Suomen kansalaisella, muuallakin kuin Suomessa asuvilla, on se nimi.

        Sitten, kun jatkoin lukemista, niin huomasin muittenkin suomalaisten sukunimien olevan suojattuja:
        "(Sukunimeni) on suojattu sukunimi kuten nykyään kaikki Suomessa käytetyt sukunimet. Ulkopuolinen ei voi Suomessa ottaa nimekseen (sukunimeäni) ilman laillista hyväksyttävää syytä."

        Siihenkö on sitten tulossa muutos, vai minkä lain hyväksymisestä aloituksessa on kysymys?

        Juu, sukunimensä on voinut vaihtaa jonkin esiäidin tai - isän sukunimeen, muihin olemassa oleviin ei, koska kaikki ovat suojattuja ja niihin voi vaihtaa vain avioliiton myötä.
        Itse vaihdoin erottuani ex-mieheni sukunimen isoäitini tyttönimeen, joka on aika harvinainen ja mielestäni itselleni hyvin sopiva.


    • Kyllä se on hunksi niin et näillä tantereilla katotaan mies eikä nuttu ,ei vaihreta ruottalaisen kirkonmiehen Suomeen tuomaa nimeä.
      Pappissukua sano .

      • Sukunimesi lienee sitten -us päätteinen.
        Ainakin Ruotsissa se pääte viittaa vanhaan pappissukuun, olipa siinä alkuosana sitten mitä vaan.


      • Katopa vaan, meitä onkin tässä kolme hengellistä peräkkäin.
        Kaksi perimältään pappissukua olevaa ja yksi melkein pappi.


      • Ancelina kirjoitti:

        Katopa vaan, meitä onkin tässä kolme hengellistä peräkkäin.
        Kaksi perimältään pappissukua olevaa ja yksi melkein pappi.

        Ilmankos meiän jutut on nii henkeviä.


      • piikkiö kirjoitti:

        Ilmankos meiän jutut on nii henkeviä.

        Totta, "aateluus" velvoittaa puhumaan henkeviä.


    • Viime uutiset kertovat Paloman alkaneen suunnitella Ruotsalaisten lisäämistä maansa vahvuuteen.
      Kuiskutellaan hänen viimeinkin tajunneen Islamistisen invaasion vaarat.
      Uutisessa kerrottiin suunnitelmasta, jossa myönnettäisiin Suomen-Ruotsalaisille vähemmistö-kansan status.
      Tiettävästi NATO on vaatinutkin Ruotsin puolustus-voimille edes pikkuisen selkä-rankaa.
      -
      Suomen hallitus on tiettävästi hyväksynyt suunnitelman.
      Suomessa kun ei ole enää fiksuille töitä.
      On enää vain höpö-hommia filmin ja muovi-tissin maailmassa.
      Sekä oppaana yltiö-Demokraattisen Turkin ranta-pallossa.
      H.Harkimo on tehnyt aloitteen, jolla vero-varoja myönnettäisiin myös Mainos-teeveelle.
      Aloitettaisiin neljällä miljoonalla.
      Harkimon väitetään tykkäävän YLE:n tavasta uusia kaikkea monesti ja jankuttaa loputtomiin.
      -
      Hienointa suunnitelmassa mielestäni on.
      Status myönnettäisiin myös meille, jotka osaamme Ruotsia paremmin kuin Suomen-Ruotsalaiset.
      Se olisi noin 80% Suomalaisista.

      H.

      • "Viime uutiset kertovat Paloman alkaneen suunnitella... " kirjoittaa hunksz.
        Muuttolinnut ovat tulleet ja eilen näin jo västäräkkejäkin. Pääskyset tulevat kohta.
        Mutta onko hunkszin pääkoppaan pesiytynyt (vuokraa maksamaton) rauhanaatteen lempeä sanansaattaja?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Viime uutiset kertovat Paloman alkaneen suunnitella... " kirjoittaa hunksz.
        Muuttolinnut ovat tulleet ja eilen näin jo västäräkkejäkin. Pääskyset tulevat kohta.
        Mutta onko hunkszin pääkoppaan pesiytynyt (vuokraa maksamaton) rauhanaatteen lempeä sanansaattaja?

        "Paloma.se.co"

        För det mesta...
        Hellimistähän minä vain.
        -
        Mutta uutinen oli svenska ja hauska.
        Sitä oli helppo tarinoida hiukkasen liioitellen.
        Vaan ei horjuen.

        H.


    • Von_Ugrian

      Kaikki svekofreenit vaihtaa ruotsalaisiin nimeihin! Muuttakaa Ruotsin ihannekansalle.

      • New-age

        No ei kandee vaihtaa nennästä nennään takaisin. Mun papalla oli kaunis ruotsalainen sukunimi. Jos jotain muutosta nimeen, niin sen ottaisin ja kaikkien tulevien miesteni olisikin otettava se. Että ikäänkuin tässä syvässä keski-iässä lisäännyttäisi suomenruotsalaisia nimellisesti. Suomenkieli on kivaa.
        Ei vaiseskaan. Nimenmuutos teetättäisi parinsadan euron laskun kaikkiin kortteihin kohdistuvista muutoksista. Ja mikä rumba. Miten elämä muuttuisi. Sitten olisi omaasukuaentinenentinen, plääh, en jaksa. Yksi nimenmuutos per elämä iiihan riittää.
        Ja puhelimeen vastailu: nen eikun xxxx.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe