Naapurini uusi auto

Rouva tuli eilen illalla kotiin ja kysyi, että näinkö jo naapurin uuden auton?

Sydämen sykkeeni tuplaantui välittömästi ja pelästyin jo näkeväni jaguarin tai mersun.

Mutta kohta ikkunalle päästyäni repesin järisyttävään nauruun.

Naapurini oli hankkinut uuden SKODA-itäauton.

126

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö skodat ole nykyisin ihan käyttökelpoisia arkiautoja? Jospa naapuri halusi vain halvan käyttöauton eikä ostanutkaan sitä naapureiden iloksi tai harmiksi???

      • Voi olla, mutta minulle tulee Skodasta mieleen aina ne 70-luvun Skodat, en mahda sille mitään.


      • Skoda-myös-maksaa

        Totuushan on, että yksikään Skoda ei ole halpa enää ja niillä on myös vaihtoautoarvoa siinä kun muillakin merkeillä.
        Autohan nykyään on vain kulkuväline. Niillä elvistelee korkeintaan nuoriso tai munattomat hyväosaiset.


      • Skoda-myös-maksaa kirjoitti:

        Totuushan on, että yksikään Skoda ei ole halpa enää ja niillä on myös vaihtoautoarvoa siinä kun muillakin merkeillä.
        Autohan nykyään on vain kulkuväline. Niillä elvistelee korkeintaan nuoriso tai munattomat hyväosaiset.

        "Skoda-myös-maksaa"

        Autollaan elvistelee vain hän, jolla on rahaa.
        Autoille irvistelee köyhä.

        H.


      • NäinKirjoittaa
        Skoda-myös-maksaa kirjoitti:

        Totuushan on, että yksikään Skoda ei ole halpa enää ja niillä on myös vaihtoautoarvoa siinä kun muillakin merkeillä.
        Autohan nykyään on vain kulkuväline. Niillä elvistelee korkeintaan nuoriso tai munattomat hyväosaiset.

        tosi kova Skodan ystävä tai omistaja kirjoittaa näin! Ei niillä mitään vaihtoarvoa ole ja myös nuoriso tietää kuinka munattomia Skodalla ajavat ovat, joten kaada itellesi vaan.


      • ö-Öö
        hunksz kirjoitti:

        "Skoda-myös-maksaa"

        Autollaan elvistelee vain hän, jolla on rahaa.
        Autoille irvistelee köyhä.

        H.

        Autollaan elvistelee vain rikas.

        Mikäli oikein tulkiten näitä arvoituskirjoitusiasi, tarkoitat ettei Skodalla voi elvistellä.

        Kerrankin olet oikeassa, mutta vaan siinä tapauksessa, että tulkitsen oikein.

        =DW=


      • MopoAutollaAjavia
        NäinKirjoittaa kirjoitti:

        tosi kova Skodan ystävä tai omistaja kirjoittaa näin! Ei niillä mitään vaihtoarvoa ole ja myös nuoriso tietää kuinka munattomia Skodalla ajavat ovat, joten kaada itellesi vaan.

        Ja omaa arvoaa epäilevä typerys rehvastelee autollaan ja arvostelee fiksumpia sen mukaan, millaisella autolla nämä ajavat,

        Monelle hyvin toimeentulevalle, menestyneelle, fiksulle, varakkaalle auto on vain väline jolla siirrytään yhdestä pisteestä toiseen. Moni ajaa työsuhdeautollaan, eikä ole kiinnostunut merkkeihin liittyviin pätemistarpeisiin. Jossain firmassa vaaditaan, että pitäisi ottaa työsuhdeautoksi tiettyjen arvossa pidettyjen merkkien jokin malli.

        Itse olen ajatellut, että kun tästä vielä vanhenen, saatan ostaa kahden hengen katetun mopon, jolla ajelen sitten kun koen tulleeni vanhaksi.


    • Polskl

      Hehe, meitin naapuri otti itä-eurooppalaisen muijan, mutta auto on saksalainen.

      • En ole kyllä koskaan ymmärtänyt suomalaismiehiä, jotka ottavat venäläisen tai thaimaalaisen emännän. Ymmärrän toki joskus olevan kyse ihan oikeasta rakkaudesta, mutta varmasti useammin tarkoitusperät ovat jotain muuta. Minun mottoni on, että suomalainen muija sen olla pitää, jos ei löydy niin sitten ollaan ilman.

        Saksalainen auto kyllä useimmiten hyvä esim. Mercedes Benz.


      • AutoJaMuijjaVaihtoon

        Kaverini otti 5 vuotta sitten venäläisen muijan, auto on vaihtunut muutaman kerran sen jälkeen mutta muija ei, nyt ajaa volvolla. On muuten karjalaismuijjien "suurkuluttaja", ensimmäinen oli pohjois-, toinen etelä- ja tämä kolmas on venäjän karjalasta. Autot on olleet milloin mistäkin joten sillä ei näytä olevan väliä.


      • AutoJaMuijjaVaihtoon kirjoitti:

        Kaverini otti 5 vuotta sitten venäläisen muijan, auto on vaihtunut muutaman kerran sen jälkeen mutta muija ei, nyt ajaa volvolla. On muuten karjalaismuijjien "suurkuluttaja", ensimmäinen oli pohjois-, toinen etelä- ja tämä kolmas on venäjän karjalasta. Autot on olleet milloin mistäkin joten sillä ei näytä olevan väliä.

        Ehkä minä sitten olen vaan niin isänmaallinen, että ei missään tapauksessa venäläistä? Nykymaailmassa voi silti olla mahdollista ihastua ihan minkä maalaiseen tahansa, vaikka eskimonaiseen. Sen verran ihmeelliset netin kanavat ovat olemassa.


      • Ei kai se sinulle ole ajankohtaistakaan. Vai kenen rouvasta aloituksessa puhuit? Vai onko menossa vaihtoon?


    • varmaan-hyvä

      Taitaa kohta olla yleisin automerkki uusissa autoissa Suomessa, ainakin farkkuja näkee joka puolella jatkuvasti.

      • Olen huomannut asian ja tunnetusti suomalaiset ostavat sitä minkä saa halvimmalla. Siinä listassa taitaa olla myöskin Skoda ykkösenä?


      • Peräkylänäijä
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Olen huomannut asian ja tunnetusti suomalaiset ostavat sitä minkä saa halvimmalla. Siinä listassa taitaa olla myöskin Skoda ykkösenä?

        skoodat ovat kyllä halpoja. nyt kun ei enää ladojakaan saa niin voin kyllä skoodaa harkita seuraavaksi menopeliksi.


      • Peräkylänäijä kirjoitti:

        skoodat ovat kyllä halpoja. nyt kun ei enää ladojakaan saa niin voin kyllä skoodaa harkita seuraavaksi menopeliksi.

        Ehkä nyt kannattaisi hetki vielä harkita sen Skodan suhteen. On ne varmaan halpoja hankkia, mutta korjauskustannuksiin menee usein ne säästöt. Eipä ole meikäläinen kyllä edes koskaan ajanut Ladalla, saati omistanut sellaista. Sama koskee Skodaa.


    • ÄläIkinäOsta
      • On varmaan Skodien ovet hyvässä kunnossa, kun pari vuotta suolavesi tuolla ovissa lilluu? Lujaa laatua tosiaan!


      • En löydä tästä sitä määrättyä kauneutta, jota mielestäni autossa pitää olla, jotta voisin ajatella hankkivani sen. Toki tiedän kauneuden olevan katsojan silmässä ja ja makuja olevan monia, mutta ei vaan ole mun juttu.


      • hei, vielä...
        ...mielelläni Rouva ja Herra Porvoollekin pienen kieputuksen ajeluttaisin
        moottoritietä porhallettas Kotkaan ja pikkuteitäkin voitaisiin lenkki rallatella
        ja käytäisiin kolmen äffän kafffellakin jossain...


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Naapurini rouvalla on tosihieno Mersu. Itse ajelen Hyundai i30 farkulla, ja olen siihen tyytyväinen. Noita pirssejä minulla on tosin kolme omistuksessani. Kaksi on lapsillani.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        En löydä tästä sitä määrättyä kauneutta, jota mielestäni autossa pitää olla, jotta voisin ajatella hankkivani sen. Toki tiedän kauneuden olevan katsojan silmässä ja ja makuja olevan monia, mutta ei vaan ole mun juttu.

        ..kuskin paikalta ei sitä kaunettakaan huomoo, pitää vain sitä vaimokultaa katsella ja kuunnella moottorin tasaista pehmeää hurinaa...


      • rosaliiin kirjoitti:

        hei, vielä...
        ...mielelläni Rouva ja Herra Porvoollekin pienen kieputuksen ajeluttaisin
        moottoritietä porhallettas Kotkaan ja pikkuteitäkin voitaisiin lenkki rallatella
        ja käytäisiin kolmen äffän kafffellakin jossain...

        Kiitos paljon tarjouksesta, pitkästä aikaa voisikin olla mukava käydä Kotkassa. Laulettaisiin yhdessä vaikka laulua, että Moottoritie on kuuma...


    • Ei.takerruta

      Samapa sille mitä naapuri omilla varoillaan ostaa. Tietenkin jos se naapurin silmää haittaa minkäs sille sitten voi. Jos niin paljon haittaa ostakoon itselle mieleisen auton naapurille lahjaksi joka ilahduttaa omaakin silmää. Se onkin jo toinen juttu onko se naapurille mieleinen.
      Auto on vain kulkuväline ja tärkeintä että se toimii ja sillä pääsee, eiks nii :)

      • Tottakai se on on kulkuväline, ehdottomasti.

        Uskotko jos kerron kirjoittaneeni tämän pilke silmäkulmassani?


    • Ei saa nauraa Skodaa :)

      Ystäväperhekin vaihtoi Mazdan Skodaan ja Ylläksellä saakka ovat sillä käyneet.
      Ei jättänyt tielle, eikä mitään vikaa ole ilmennyt.

      • Eikö saa nauraa, vaikka nauru pidentää ikää.

        Meillä töissä on monella kaverilla ollut ongelmia Skodan kanssa, siitä tämä aihe kirposi. Voihan se johtua siitä, kun ne ovat viime aikoina lisääntyneet valtavasti.

        On se vaan kumma, kun ei millään saa mielikuvista pois sitä 70-luvun Skodaa. Ikävä huomata itsensä tällaiseksi vanhoihin asioihin takertujaksi.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Eikö saa nauraa, vaikka nauru pidentää ikää.

        Meillä töissä on monella kaverilla ollut ongelmia Skodan kanssa, siitä tämä aihe kirposi. Voihan se johtua siitä, kun ne ovat viime aikoina lisääntyneet valtavasti.

        On se vaan kumma, kun ei millään saa mielikuvista pois sitä 70-luvun Skodaa. Ikävä huomata itsensä tällaiseksi vanhoihin asioihin takertujaksi.

        Minä nauran muutenkin niin ylettömästi, ettei haittaa jos Skodalle nauraminen jää väliin :)

        Kaksi kertaa olen Skodan kyytiin päässyt/joutunut, hyvin se kuljetti.
        Huono maine istuu kyllä lujassa, se on ihan totta.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minä nauran muutenkin niin ylettömästi, ettei haittaa jos Skodalle nauraminen jää väliin :)

        Kaksi kertaa olen Skodan kyytiin päässyt/joutunut, hyvin se kuljetti.
        Huono maine istuu kyllä lujassa, se on ihan totta.

        Ja maine kasvaa helpolla, varsinkin huonompaan suuntaan. Ei tarvitse paljoa löytyä huonoa, kun heti leimataan, että on tämä asia tiedetty vuosikymmenet.

        Mukava se on nyt naureskella, kun ulkona on niin mukava ilma. Ihan oikea kevätpäivä.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ja maine kasvaa helpolla, varsinkin huonompaan suuntaan. Ei tarvitse paljoa löytyä huonoa, kun heti leimataan, että on tämä asia tiedetty vuosikymmenet.

        Mukava se on nyt naureskella, kun ulkona on niin mukava ilma. Ihan oikea kevätpäivä.

        On tosi aurinkoinen sää, varmaan tulee yhtä lämmin päivä kuin eilinenkin oli.
        Ja tiedä häntä vaikka näkisin tänään Skodan.

        Nyt naurattaa kun tökkäsin itselleni punaisen peukun, osui ihan oikeaan kohteeseen :)


      • Ancelina kirjoitti:

        On tosi aurinkoinen sää, varmaan tulee yhtä lämmin päivä kuin eilinenkin oli.
        Ja tiedä häntä vaikka näkisin tänään Skodan.

        Nyt naurattaa kun tökkäsin itselleni punaisen peukun, osui ihan oikeaan kohteeseen :)

        Ei se naapurinkaan Skoda varmaan naurata enää yhtä paljon mitä eilen. Minulla on sininen peukku, samanvärinen kuin nappurin uusi auto. Se tuli viallisesta kuulakärkikynästä, kun vähän sähläsin...


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Ei se naapurinkaan Skoda varmaan naurata enää yhtä paljon mitä eilen. Minulla on sininen peukku, samanvärinen kuin nappurin uusi auto. Se tuli viallisesta kuulakärkikynästä, kun vähän sähläsin...

        Hymy hyytyy aikanaan, niin se menee.

        Minulla taas on mustat kynnenaluset, kun istuttelin pikkutaimia uusiin ruukkuihin.


    • mimmimum-..mi

      Onhan se hienoa moittia autoa välillä....Lenitakin saa jäädä rauhaan....Ihmeen paljon on muuten nuo skodat yleistyneet.....Muistan yhden sukulaiseni skodan joka ruostui kuin sardiinipurkki...ikävän näköiseksi ....keltainen..... kymmeniä vuosia sitten...
      Skoda yetin kyydissä tulee joskus oltua....ei moitittavaa...

      • Kymmeniä vuosia sitten muistan olleeni Skodan kyydissä. Siellä takapenkin hattuhyllyllä oli samanlainen kolo mitä vanhoissa kuplavolkkareissa oli. Sinne minä pikkupoikana jouduin ja siellä haisi kamalan pahalle. Siitä saakka Skoda on ollut mielessäin...


    • autojobbari

      Vai osti naapuri Sokotan?Otan kyllä osaa.Ihan romuja nämä Sokotat on.
      Kyllä menee rahat hukkaan kun Sokotan ostaa.Romunsiitä sitten saa.
      En ikinä ota Sokotaa.Romu mikä romu.

      • Naapurijobbari

        Noh, mikä hajosi skoodastasi? Vai puhutaanko sitä paskaa ilman mitää faktoja?


      • Ja jos tulee lähiaikoina heitettyä lusikka nurkkaan, niin jäähän perillisille ikävä tehtävä, kun yrittää päästä siitä Skodasta eroon.


    • Tyydytetty

      Vaihdon vikoja täynnä olleen 2-vuotta vanhan skoodani rinta-juippien ooppeliin. Voin sanoa että on valovuoden edellä skooda itäautoa. Opelilla kahdessa vuodessa 100tkm eikä vian vikaa. Ei edes polttimoita ole vielä vaihdettu.

    • Ensimmäinen autoni oli Volkswagen kupla vm. 72. Se oli talvella kylmä, mutta varma käynnistymään. Sitten ostin uuden Skodan ja jo vain tarkeni. Yksi outo ominaisuus siinä oli. Varapyörä oli auton alla ja pyörän luukku aukesi kulkusuuntaan. Se alkoi minua häiritsemään ja vaihdoin autoa, en nyt muista mihin kun minulla on ollut jo aika monta autoa.

      Palasin Volswageniin vuonna 1996 ja viime vuonna ostin myös VW:n. Automyyjä tarkisti vanhan VW:ni tiedot, vielä sekin on liikenteessä.

      Nykyisessä autossani etuistuimen saa säädettyä korkealle joten nousu autoon on helppoa asettaa vain takamuksen penkille ja jalat perässä, ei kumartelua tai kyykistelyä.

      Sitä tällä ikää tykkää pienistä mukavuustekojöistä.

      • Tää unohtui 😊

        Škoda Auto (lausutaan [ʃkoda]) on saksalaiseen Volkswagen-konserniin kuuluva tšekkiläinen, aiemmin tšekkoslovakialainen autonvalmistaja, joka sijaitsee Mladá Boleslavin kaupungissa. Se on Mercedes-Benzin ja Peugeot’n ohella yksi vanhimmista edelleen toimivista autonvalmistajista.

        Škoda on ollut jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen pääsponsori vuodesta 1993 vuoteen 2017 asti.[1][2]

        wiki


      • Minä myös tykkään mukavuustekijöistä, siksi ajelen uuden karhealla mersulla. Äänet eivät kuulu sisälle, takapenkillä voi keskustella normaali puheäänellä kuskille, eikä hänen tarvitse huutaa tai kuskin pienentää radiota sen takia. Kaikki auton laitteet ovat aina kunnossa ja määräaikaishuoltojen yhteydessä vaihdetaan myös öljyt ja siellä on muutenkin erittäin hyvä palvelu. Koskaan ei ole tien päälle jättänyt. Se on minulle tärkeätä.


    • Minä olen sitä mieltä että vaikka en itse ostaisi skodaa, niin kyllä sellaisen voisi hommaa lapselle harjoitteluautoksi. Käytetty, katsastettu, hyvin kulkeva skoda, halvalla, että saavat lapset tai lapsenlapset harjoitella taskuparkkaamista tai mäkilähtöä talvikelillä.
      On parikin tuttua jotka ajelevat skoda fabialla tai felicialla ja kehuvat autojaan.

      • Meinaatko skodan sopivan paremmin ensiautoksi, siksi etteivät kustannukset olisi niin suuret, jos tapahtuu vaikka vahinko?


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Meinaatko skodan sopivan paremmin ensiautoksi, siksi etteivät kustannukset olisi niin suuret, jos tapahtuu vaikka vahinko?

        Koska skodalla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa niin se sopii hyvin harjoitteluatoksi jonka voi sitten romuttaa kunhan se on tarpeeksi kolhittu.
        Auto voi olla teille jannuille jonkinlainen statussymboli tai ns. peniksenjatke, mutta suurin osa meistä naisista näkee siinä vain käyttöesineen. :) Tarkoituksenmukaisuus on kaiken a ja o.


      • vertailtuon
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Koska skodalla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa niin se sopii hyvin harjoitteluatoksi jonka voi sitten romuttaa kunhan se on tarpeeksi kolhittu.
        Auto voi olla teille jannuille jonkinlainen statussymboli tai ns. peniksenjatke, mutta suurin osa meistä naisista näkee siinä vain käyttöesineen. :) Tarkoituksenmukaisuus on kaiken a ja o.

        Onhan skodalla jälleenmyyntiarvoa, nykyisin parempi kuin renulla.


    • ennakkoluuloja-

      Ette te tiedä autoista yhtään mitään, jos nykyaikaista Skodaa huonoksi haukutte. Jokaisessa merkissä on tietyt heikkouden. Siinä mersussakin, vaikka keulassa tähti onkin.

      • ö-Öö

        Arjalaisista muskeliautoista.

        Niissä juu omia juttujaan, sähköt tahtoo bragata, paljon hienoa elektroniikkaa, mikä tottakai hajoaa ajanoloon. Se hokattava, niillä ajetaan paljon enemmän ja pitempään, kuin jollain tosilla merkeillä.

        Jossain vaiheessa -90 luvulla korit alkoivat ruostumaan. Kai maalaamista tai maaleja muutettu. uusimmista ei tietenkään oikein kokemuksia, ainakin jonkin aikaa mersut mätäni luvattoman nopeasti.

        Sitäpaitsi, ei kannata tehdä liian hyviä autoja, sittenhän autokauppa tyrehtyisi ja sillä omat, laajemmat vaikutukset moniinkin asioihin.

        Kiinnostaa seurailla, miten sähköautoille käy käytettynä. Kun akut lopusa, niillä ei oikein tee enään mitään ja akut maksaa rahaa. Vähän ajetun teslan voi saada varsin sopuisaan hintaan viel joskus. Pitää vaan tyytyä lyhyeisiin ajomatkoihin. sopivia kauppakasseja vanhoina.

        =DW=


      • cfgmm

        Meidän nuorisollakin on jo kaksi skoodaa, hyvä tuntuu olevan


    • ö-Öö

      "Skoda leviää maamme teille".

      Tollanen lehtimainos ollut kuuskytluvulla. Aikanaan kaikki autot oli kehnohkoja, kaikenlaista kuplaa, pikkufiiattia, vauksaleita, vartpurgeja, halpoja japanilaisia, ruostuvia ranskalaisia.. Ei Skoda ollut sen kehnonpi, kuin muutkaan, pikemminkin hyvä auto.Oli juu mersuja ja volvoja, mutta ne sitten oli aivan eri hintaisia.

      Nykyautot aivan eri asia. Skoda käytännössä melkein volkkari vähän audiakin. Ei varsinaisesti enään halpismerkkikään, on näitä korealaisia ja kai pian kiinalaisiakin halvoissa hintaluokissa. Mun mielestä Skodassa samaa ideologiaa, kuin Lexuksessa. Ei näytä pramealta tai herätä naapurikatetutta, kuitenkin laadukkaita ja hyviä kulkupelejä. Skodaakin monenlaista mallia samalla korilla, äkkivilkaisulla ei erota perusmallia kalliista.

      Joop, kuten joka kevät, sivusilmällä tutkaillut vaihtoautoja. Vaan kun arjalainen muskeliauto kestää ja kestää, ei ole mitään syytä vaihtaa. Sitäpaitsi, vanhakin arjalainen muskeliquto herättää kivasti naapurikateutta, enemmän, kuin tuliterä Skoda.

      Imago- ja brändijuttuja, ne vähän omituisia, kerran aikaansaatua imagoa hankala muutaa hetkessä. Toisinkin päin. Jaggrlla kova maine. Tosiasiassa ne oli älillä tosi kehnoja, sitten vielä voortiomistusta. Tollanen X-type käytännössä voortin mondeo jalopuilla ja nahkapenkeillä, siis paljon voortia jaggen näköisenä.

      Niin autokaupoista, niitä en tee. Mutta alkanut vähän miettimään arjalaiselle vaihtoehtoa ameriikkalaisesta. Niillä vanhaa mainetta pensarosvoina. ei ole pitänyt aikoihin paikkaansa. Eikä ne ole enään mitään valtamerilaivan kokoisia, ihan tavallisia autoja.Tullut vaan mieleen, ois ehkä kiva joskus omistaa jenkkiautokin, joku totke tai kadillak. Kyllä sellainenkin naapureita häiritsisi.

      =DW=

      • Muistan hyvin tuon Skoda leviää maamme teille. Nimenomaan leviää!

        Ei amerikkalaisissa autoissa varmaan muuta epäkohtaa löydy kuin, että mitenköhän niiden huolto pelaa Suomessa. Varmaan löytyy asiantuntijoitakin, mutta mitä helpommin saa huollettua, sitä halvempaa se myös on.

        Kyllä olisi kova sana hankkia Dodge tai Cadillac Itsellä oli nuorena miehenä Chervolet ChevY II ja kyllä silloin oltiin kyllä rehvahkaita. Miksipä ei tällainen vanhempi herramies voisi ajella sellaisella?

        Naapurikateus on mielestäni ihan hauska asia. Monet eivät mielellään myönnä, mutta minä myönnän ja ihan hauskasti pärjään sen kanssa.


      • ö-Öö
        mennäporvooseen kirjoitti:

        Muistan hyvin tuon Skoda leviää maamme teille. Nimenomaan leviää!

        Ei amerikkalaisissa autoissa varmaan muuta epäkohtaa löydy kuin, että mitenköhän niiden huolto pelaa Suomessa. Varmaan löytyy asiantuntijoitakin, mutta mitä helpommin saa huollettua, sitä halvempaa se myös on.

        Kyllä olisi kova sana hankkia Dodge tai Cadillac Itsellä oli nuorena miehenä Chervolet ChevY II ja kyllä silloin oltiin kyllä rehvahkaita. Miksipä ei tällainen vanhempi herramies voisi ajella sellaisella?

        Naapurikateus on mielestäni ihan hauska asia. Monet eivät mielellään myönnä, mutta minä myönnän ja ihan hauskasti pärjään sen kanssa.

        Huoltoja on

        Aika harvassa kuitenkin. Tsadissa toimii, jossain pöndellä kehnoa. Chrysleriä ja Dodgea myyty aika hyvin, myös muita. Cadillackeja vähemmän. Ei ne autoja kummempia ole, osat saattaa olla usein tilauskamaa. Tosin, ei arjalaiseen muskeliautoonkaan mitä tahansa osaa saa suoraan hyllystä. Saksalaisiin useita varaosa maahantuojia, kyllä jenkkeihinkin osaa saa, niillä omat kanavansa.

        Se vaan, en oikein tiedä amerikkalaisten osien hinnoista. Tavallisia remontteja pystyy tavalliset korjaamot tekemään. Alkaa vaan tavalliset korjaamot harveta, nykyautot monimutkaisempia, kaikkia testeriohjelmia ei mitenkään voi normaalissa yleiskorjaamossa olla. Jarruremppa ja sen sellaista saa kyllä teetettyä.

        =DW=


    • Tekniikan_maalima

      "Rouva tuli eilen illalla kotiin ja kysyi, että näinkö jo naapurin uuden auton?"

      Kerroin rouvalle, että se Tesla jota ottivat hinurin lavalle oli miun uus Teslani. Sellasia ne nykyään on. Sulla pitää olla vakuutus tai sopimus autoliiton kanssa hinauksesta. Hinaaminen on helevetin kallista, eikä nykyautot kauan liiku korjaamolle ilman hinausta. Ovat vähän kuin vormula-autot. Viidensadan kilometrin jälkeen pitää vaihtaa kone tai vaihelaatikko tai molemmat. Myös renkaat menee uusiksi sadan kilometrin välein.

      • Ei nuo sähköautot ole vielä lyöneet itseään lävitse ja niiden yleistymistä saadaan odotella pitkään. Koskaan ei kannata hankkia ihan viimeisimpi innovaatioita, vaan pitää odottaa sen aikaa, että joku muu on ehtinyt testaamaan ne.


    • semottii-tänään-

      Voittin kerran lähes parimiljoonaa,
      mietin, minkälaisen auton kehtaan ostaa,
      mersu tuntui liian pramealta, jagaarti oli älytön,
      joten tulin tulokeen
      näkymätön huomiota herättämätön sen olla ptää,
      ostin riisipuusin,
      ei harmita yhtään, erittäin hyväksi on osottautunu,

      • Sain isäukon kuollessa hieman perintöä muutava vuosi sitten, jonka sijoitin autoon. Olen erittäin tyytyväinen hankintaani, enkä tiedä vieläkään parempaa kohdetta, jonne olisin voinut rahat hukata.


    • ei.skodasta.puutu

      Niinpä, naapurut elävät omaa elämäänsä. Eivät perskele vieköön vaali mitään lastenvaunuja ja pahoita mieltään lastensa sanomisista tai suomi24 kirjoitteluista.

      • En tiedä lastenvaunuista ja suomi24:sta voin sanoa vain sen, että herkkänahkaiset loukkaantuvat, mutta se on heidän häpeänsä.


    • henrjii

      ei kai siinä mitään, mutta jos ei ole DSG vaihteistoa, jos perästä löytyy
      DSG niin sitten voi olla vahingoniloinen

      • Tuntuu niissä jotain muutakin olevan kuin vaihteisto ongelmia, ainakin Octavian turboahtimet ovat kränänneet alusta asti.


    • bessie-

      Repesit järisyttävään nauruun nähdessäsi naapurin hankkineen Skodan?!

      Oletko ihan täysjärkinen ja yleisesti ottaen tilanteen tasalla?

      • Kyllä olen.


      • Korkein.Totuus

        Taitaa oll tytöillä skodat autotallissa :))


      • TiedätKylläKuka

        Kaikki kyllä huomaavat että kumpi se potilas on. Ja sen on huomannut myös läheisesi. Skoda on naurettava idän paska romu, ja se tosiasia ei sinun itkuistasi muuksi muutu.


      • TiedätKylläKuka kirjoitti:

        Kaikki kyllä huomaavat että kumpi se potilas on. Ja sen on huomannut myös läheisesi. Skoda on naurettava idän paska romu, ja se tosiasia ei sinun itkuistasi muuksi muutu.

        Tunnet siis läheiseni? No sano heille terveisiä.

        Siis aikuinen mies "repeää järisyttävään nauruun" nähtyään naapurilla "idän paska romun". Itse on päässyt auton rattiin kiinni isänsä perinnöillä.
        Taitaa olla niitä miehiä, jotka lapsena nauroivat toisten lasten housuille saatuaan itse ensimmäiset teryleenihousunsa ilman henkseleitä.


    • Minulla on 2005 Renault.
      Hyvin toimiva peli.
      Säännöllisesti huollettu kohtuu-hinnoin.
      Outoa että joku idiootti tulee palstalle kertomaan olleensa niin typerä että osti huonon auton.
      Hänenhän pitäisi hävetä typeryyttään, eikä julistaa ominaisuuttaan täällä.
      Naapuriinhan ei usko kukaan.
      H.

      • Minulla on 2014 musta Mercedes-Benz E220, uutena ostettu ja täydellisesti huollettu. Erittäin hienosti toimiva peli.
        Sinulla on kiva tapa haukkua kaikki muut palstakirjoittajat idiooteiksi tai heidän aloituksissaan on jotain vikaa yms.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minulla on 2014 musta Mercedes-Benz E220, uutena ostettu ja täydellisesti huollettu. Erittäin hienosti toimiva peli.
        Sinulla on kiva tapa haukkua kaikki muut palstakirjoittajat idiooteiksi tai heidän aloituksissaan on jotain vikaa yms.

        "mennäporvooseen"

        Juu, mutta aina aiheesta.
        Aika "kiltti"" olit sinäkin herramme vähä-varaista Skodan ostajaa kohtaan.
        Joten, ole hyvä vaan.

        H.


      • mennäporvooseen kirjoitti:

        Minulla on 2014 musta Mercedes-Benz E220, uutena ostettu ja täydellisesti huollettu. Erittäin hienosti toimiva peli.
        Sinulla on kiva tapa haukkua kaikki muut palstakirjoittajat idiooteiksi tai heidän aloituksissaan on jotain vikaa yms.

        Ehkä naapurillesi ei ole jäänyt pahaistakaan perintöä isältään (niinkuin sinulle) ja joutui hankkimaan auton ihan itsetienaamillaan rahoilla?


    • JakomäessäKaverikertoi

      Skodissa on penkkien kangastuksena karkeita juuttisäkkikankaan sukulaistuotteita, että siinä housut kuluvat helposti istuessa.
      Mutkissa etenkin kun joutuu pitämään ovesta kiinni, ettei aukea ja kiihdytys pompotuksessa, kun nykii ja nykii.

      • Arvoitusta

        Mitä yhteistä on Skodalla ja kylpyammeella?


      • Polskl
        Arvoitusta kirjoitti:

        Mitä yhteistä on Skodalla ja kylpyammeella?

        Molemmista ylösnousu saattaa nolostuttaa ainakin julkisilla paikoilla.


      • hönönönönönönönönöööö

        Bemari ja audi kuskeilla on vikaa päässä. Saivat sen kaupantekijäisenä.


    • paskaa-moskaa-jätettä

      Uudet autot ovat täynnä liian hienoa tekniikkaa. Sähkövikoja tuppaavat olemaan täynnä ja ne ne ovat vittumaisia vikoja ja kallitta tutkia, saati sitten korjata, se maksaa aivan vitusti.
      Myös mekaniikka on jotain sveitsiläiskellon kopion mekaniikkaa. Hajoaa taatusti viimeistään takuun päätyttyä.

      • PaskaaSkoda

        Kerran mulla oli octavia, mutta kun koko kojelaudan mittaristot sammuivat välillä kosketushäiriön takia niin annoin sen liikkeeseen vaihdossa. Otin tilalle toyotan!


    • sdvsdvbdsfbg
    • autolla-voi-lentää-jos

      haluaa,, ottaa kovat vauhdit ja ajaa pellolle,
      kyllä lentää,
      moni on jo lentäny ja henkesä heittäny,

      --
      Aikonaan puolisoni kanssa suuniteltiin ostaa auto, ku ei vielä silloin ollu,
      huumori mielessä sanottiin , ostamme auton sitte kun sillä pääsee lentämään,
      - heh,
      tänää uutisissa sanottiin, nyt ollaan keksimässä autoa jolla voi lentää,
      olimme kolmekymmentä vuotta aikaamme edellä jo silloin haaveittemme kanssa,

      kaikkia ne saksalaiset keksii,,

    • Pikkuapulainen

      Tämä on tietysti vitsi koko juttu. En usko, että tämänikäiset voivat olla muka kateita, jos vaikka luulosta, että toisella olisi hienompi auto tai jotakin muuta. Musta on ainakin ihan samantekevää, onko naapurilla tai serkun kumminkaimalla auto, lentokone tai jotakin muuta merkistä nyt puhumattakaan. Sitä, kun hoitaa omat asiansa ja maksaa laskunsa, siinä on kylliksi.

      Tuota naapurikyttäämistäkään en ymmärrä, se kertoo vain kyttääjän oman elämän kapeudesta ja köyhyydestä, siis henkisestä sellaisesta. Oletan, että jutun kirjoittaja nauroi itselleen, koska muuten tässä ei ole mitään vitsiä. Tosin sanotaan, että vanhana tullaan lapsiksi jälleen. m.o.t.

      • Kyllä sitä naapurikateutta ihan todistetusti ilmenee:

        ww.ksml.fi/teemat/autot/Tämä-auto-aiheuttaa-naapurikateutta/920804


      • omani.on.mun

        Mikä tuntuma teillä on? Johtuuko naapurikateus paikkakunnasta? Totuttu siihen, että vertaillaan naapurin saavutuksia ja pistetään sitten paremmaksi.
        Kaupunkioloissa ei taida sitä kateutta olla, vai onko sitä itse vain niin välinpitämätön ettei kiinnitä huomiota minkälaisia autoja parkkipaikalla on.


      • omani.on.mun kirjoitti:

        Mikä tuntuma teillä on? Johtuuko naapurikateus paikkakunnasta? Totuttu siihen, että vertaillaan naapurin saavutuksia ja pistetään sitten paremmaksi.
        Kaupunkioloissa ei taida sitä kateutta olla, vai onko sitä itse vain niin välinpitämätön ettei kiinnitä huomiota minkälaisia autoja parkkipaikalla on.

        Löysin tällaisen tiivistelmän hikipediasta:

        Naapurikateutta on siis kaikkialla maapallolla (paitsi ehkä joissain köyhissä ja yhteisöhenkisissä maanosissa). Naapurikateus on kuitenkin yleisempää maaseutujen omakotitaloalueilla kuin tiheästi asutuissa kaupunkien kerrostalokortteleissa. Voidaan kuitenkin varmuudella sanoa, että kukaan ei voi välttää naapurikateutta. Oleellinen osa naapurikateutta on naapurin omaisuus. Naapurilla täytyy siis olla jotain, jota kadehtia (esim. suuri talo, hieno puutarha, kallis auto jne.), jotta ilmiö voisi saada alkunsa. Myös varallisuuserolla on todettu olevan huomattava merkitys naapurikateuden synnyssä.


    • Naapurikateutta on siis kaikkialla maapallolla (paitsi ehkä joissain köyhissä ja yhteisöhenkisissä maanosissa). Naapurikateus on kuitenkin yleisempää maaseutujen omakotitaloalueilla kuin tiheästi asutuissa kaupunkien kerrostalokortteleissa. Voidaan kuitenkin varmuudella sanoa, että kukaan ei voi välttää naapurikateutta. Oleellinen osa naapurikateutta on naapurin omaisuus. Naapurilla täytyy siis olla jotain, jota kadehtia (esim. suuri talo, hieno puutarha, kallis auto jne.), jotta ilmiö voisi saada alkunsa. Myös varallisuuserolla on todettu olevan huomattava merkitys naapurikateuden synnyssä.


      • omani.on.mun

        Uskotaa, uskotaan vähemmälläkin :)
        Tästäpä sain itselleni uuden harrastuksen. Alan pälyilemään naapureita sillä silmällä, että mistä voisin heitä kadehtia.
        Itseasiassa voisin kuvitella, että se olisi jotain "henkistä". Naapurin rauhallinen, tasapainoisen oloinen karisma.


      • omani.on.mun kirjoitti:

        Uskotaa, uskotaan vähemmälläkin :)
        Tästäpä sain itselleni uuden harrastuksen. Alan pälyilemään naapureita sillä silmällä, että mistä voisin heitä kadehtia.
        Itseasiassa voisin kuvitella, että se olisi jotain "henkistä". Naapurin rauhallinen, tasapainoisen oloinen karisma.

        Käytännössä naapurikateushan on täysin harmitonta kaikille osapuolille ja mukavaa ajankulua, jopa joillekin lähes harrastus.


      • mimmimum-..mi

        Minä alan kadehtia vasta uutta lentävää autoa naapurilla.....kun se pamauttaa ensimmäistä lyhtypylvästä päin.....jaa-a vieläkö sen ihmeen näkee....että auto lentää... kai ne sitten jo lehmätkin kohta..


    • Mun ystäväni kertoi juuri että hänen naapuriinsa on muuttanut 124 liettualaista....mistähän se löysi ne tiedot? Mä kollasin hitta.se:stä ja senmukaan siellä asuu yksi kpl naisihmisiä...voi tietysti olla vanhaa tietoa.

    • Skoda.on.nykyään.hyvä

      Skoda on ollut jo 90-luvulta lähtien osa Volkswagenia ja autot ovat yhtä hyviä kuin VW:tkin.
      Nykyään ei niin huonoja autoja enää olekaan kuin muinaiset itäautot kuten takatuuppari-Skodat, Wartburgit, FSO Polonezit, Moskvitsit ja muut surkimukset.
      Dacia ehkä on lähinnä sellaista halpisautoa mutta sekään ei ole lähellekään niin huono.

      • New-age

        Miksi mulla on mielikuva Chryslerista? Siis valmistetaanko samassa tehtaassa.
        Miksi MB-mies, jolla ko. merkki muutama kymmen vuosi käytössä, sanoo voivansa sotaa Skodan?

        Lapsena meillä oli jonkin aikaa isällä Skoda Oktavia. Lomakuvissa pellit ylhäällä ja isä "huoltamassa": bensatankki vuoti, äänitorvi juuttui jne.
        Mutta katsokaapa niitä 50-luvin Skodia. Minust ne on södejä
        Onko auto suoraan verrannollinen egoon?
        Minä inhoan ylisuuria aitoja, mitkä ovat kuin hyökkäysvaunuja.
        Ok. Lapin olosuhteissa, mutta täällä etelässä. Jos valtavasta autosta hyppää
        pikkuruinen ukko tai akka, ajattelen, että no, joooo.


      • VihreäKamari
        New-age kirjoitti:

        Miksi mulla on mielikuva Chryslerista? Siis valmistetaanko samassa tehtaassa.
        Miksi MB-mies, jolla ko. merkki muutama kymmen vuosi käytössä, sanoo voivansa sotaa Skodan?

        Lapsena meillä oli jonkin aikaa isällä Skoda Oktavia. Lomakuvissa pellit ylhäällä ja isä "huoltamassa": bensatankki vuoti, äänitorvi juuttui jne.
        Mutta katsokaapa niitä 50-luvin Skodia. Minust ne on södejä
        Onko auto suoraan verrannollinen egoon?
        Minä inhoan ylisuuria aitoja, mitkä ovat kuin hyökkäysvaunuja.
        Ok. Lapin olosuhteissa, mutta täällä etelässä. Jos valtavasta autosta hyppää
        pikkuruinen ukko tai akka, ajattelen, että no, joooo.

        """Lapsena meillä oli jonkin aikaa isällä Skoda Oktavia. Lomakuvissa pellit ylhäällä ja isä "huoltamassa": bensatankki vuoti, äänitorvi juuttui jne."""
        Se oli sitä aikaa, kun autoille pystyi itse ja tien päälläkin tekemään korjauksia. Ei paljoakaan onnistu nykyautoilla.
        ***

        Kaverilla oli 70-luvulla tonninen Skoda, jota tuli joskus ajettua ja siinä se kulki kuin muutkin sen ajan vehkeet.


    • MustaAudi2015

      Aloittajalle tiedoksi. Ei mitään hätää, jos ei vie lastenlasta kouluun. Tai jos viekin niin jättää kyydistä pois riittävän kaukana. Ettei kukaan nää autonmerkkiä. Itse ajan audilla koulun rappusten eteen ja aina on väh. 20 pikkulasta ihailemassa autoani, ja lapsenlapsille tulee uusia kavereita.

      • New-age

        Ne neljä rengasta ei tee minuun mitään vaikutusta.


      • Jossain itäblokin maassa? Maalaiskylässä Venäjällä?
        (Meilläpäin vanhempien parkkipaikka on sen verran kauempana että sinne ei pikkulapset ekaks ryntää ja jos ajaa rappusten eteen niin soitetaan poliisit, otetaan rekkarit ylös ja tehdään rikosilmoitus.


      • Ei mitään hätää, jos vie lapsia kuluun Skodalla.

        Ainakin meillä olivat kaikki toiset lapset olleet jo kauan luokissaan ennenkuin me oltiin koululla perillä jos isä vei meidät kouluun sillä entisellä ambulanssilla, sittemmin ruumisautolla, sittemmin meidän puutarhatuotteiden kuljetusautolla, kouluun.
        Siinä sitten seisoin taas luokan oven suussa perusasennossa ja latelin sen hyvästi ulkoa oppineeni (melkein ainut mitä koulussa opinkaan ulkoa) ja usein käyttämäni: "Onko opettaja hyvä ja antaa anteeks kun myöhästyin".
        Opettaja sitten utelemaan syytä myöhästymiseeni. No minä siihen, että kun tulin isän kyyvvillä. Se selittikin kaiken ja opettaja nyökkäsi vain hyväksyvästi minua menemään paikalleni. Se olikin se ainut hyvä syy myöhästymiseeni, mistä ei tullut jälkkäriä.


      • Voi hitsi, Tellukka. Olet nuori minuun verrattuna, tai vanhempasi oli varakkaita verrattuna omiini, koska isä vei meitä hevosella!D

        Muistan sellaisen (niitä harvoja, joita muistan siltä ajalta) huvittavan tapauksen, kun koululle tuli lääkäri ja me pennut siellä ihastelemassa autoa, ja joku tiesi, että se on Popeda!? Tuli siihen sitten itse lääkärikin ja opasti meitä, että se on Volvo! Samapa tuo, Volvo tai Popeda, meille se oli i h m e kapistus!

        Lapsiani vein tarhaan, mutta muistaakseni en koskaan rapun eteen ja mitäpä se vanha Opel olisi ketään kiinnostanut? Kouluun he menivät bussilla, kun taas harrastuksiin kuljetin heitä edelleen sillä samalla vanhalla Opelilla.

        Minulle nöyrrytävin ;) tapaus oli silloin, kun hankimme vanhan (-65) Opelin ns. i h m e e k s i, koska se on lapseni syntymä vuosi, ajettu 65.000.- km ja pelasi hyvin, joten minä porhalsin sillä Ikaalisten kylpylään mm. ja siellä joku sanoi sitä Ladaksi!?! Voi taivahan pyssyt, että minäkö Ladalla ajaisin! En koskaan. (naurua taas, koska ei minua autot kiinnosta, kunhan pakisen tässä)

        Minähän ajelen "riisikupilla mallia- 87 ja hyvin pelaa. D

        ps. aina muistan sinut siitä jutustasi, jonka äitisi mukamas sanoi sinulle, että "sinulle ei kunniankukko laula" ja samoin sanoi äitini, ainakin sisimäsään. Sinulla on kuitenkin sitä mieleistäni huumoria. Ei laula meille kukko, ei laula, ainakaan hyvällä!DD


      • 70plus

        "Samapa tuo, Volvo tai Pobeda". Minulla on nyt neljäs Volvo menossa, mutta hieno kapistus oli aikoinaan myös Pobeda. Tilava ja lämmin auto ja yleinen taksiauto 50-60 -luvulla. Muistan monet hauskat hetket tyttöjen seurassa kaverin Pobedassa. Oman itäauton ostin vasta 1969, Kauko-Idän Toyota.

        On vanhanaikaista enää puhua itäautoista, kun itäblokki lakkasi olemasta kohta 30 vuoatta sitten ja autoja rakennetaan ympäri maailmaa. Taitaa kohta Mersukin olla itäauto, kun niitä kasataan myös Suomessa.
        Skoda sai huonon maineensa, kun tehtaat olivat vanhanaikaisia ja laatu heikkeni, mutta vaikeuksissa oli myös Auto Union (Audi) ennen kuin siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi.
        Aloittaja on kai ahkerasti lukenut auto- ja liikennepalstaa, jolla mopopojat ja kortittomat kakarat kilpaa haukkuvat Skodaa.


      • bessie-
        70plus kirjoitti:

        "Samapa tuo, Volvo tai Pobeda". Minulla on nyt neljäs Volvo menossa, mutta hieno kapistus oli aikoinaan myös Pobeda. Tilava ja lämmin auto ja yleinen taksiauto 50-60 -luvulla. Muistan monet hauskat hetket tyttöjen seurassa kaverin Pobedassa. Oman itäauton ostin vasta 1969, Kauko-Idän Toyota.

        On vanhanaikaista enää puhua itäautoista, kun itäblokki lakkasi olemasta kohta 30 vuoatta sitten ja autoja rakennetaan ympäri maailmaa. Taitaa kohta Mersukin olla itäauto, kun niitä kasataan myös Suomessa.
        Skoda sai huonon maineensa, kun tehtaat olivat vanhanaikaisia ja laatu heikkeni, mutta vaikeuksissa oli myös Auto Union (Audi) ennen kuin siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi.
        Aloittaja on kai ahkerasti lukenut auto- ja liikennepalstaa, jolla mopopojat ja kortittomat kakarat kilpaa haukkuvat Skodaa.

        Aloitus lienee tarkoitettu huumoriksi, mutta 'vanhanaikaista' yhtä kaikki. Jatkosta en edes tuota alunperinkin heiveröistä ja köpelöä huumoriatapaista löytänyt.

        Nykyisillä edullisilla rahoitusmalleilla useimmille ei muutaman tonnin tai vaikka yli kymppitonninkaan hintaero kahden auton välillä sinänsä merkitse niin kovin paljon. Ihmiset miettivät asiaa omista lähtökohdistaan ja tarpeistaan, myös muutaman vuoden tähtäimellä. Voi olla perheenlisäystä suunnitelmissa jne.. Hinta/laatusuhde ratkaisee tavallisen järkevän ihmisen valitessa autoa. Vaikea kuvitella, että kenelläkään kävisi edes mielessä naapurit.

        Oman vanhan, mutta erittäin hyväkuntoisen Mondeoni seuraaja voisi hyvinkin olla Skoda.
        Tiedän mitä haluan, mutta aika monista kohdista voin tinkiä ja ehdottomasti sen teenkin jos sillä muutaman tonnin säästän.


      • New-age
        70plus kirjoitti:

        "Samapa tuo, Volvo tai Pobeda". Minulla on nyt neljäs Volvo menossa, mutta hieno kapistus oli aikoinaan myös Pobeda. Tilava ja lämmin auto ja yleinen taksiauto 50-60 -luvulla. Muistan monet hauskat hetket tyttöjen seurassa kaverin Pobedassa. Oman itäauton ostin vasta 1969, Kauko-Idän Toyota.

        On vanhanaikaista enää puhua itäautoista, kun itäblokki lakkasi olemasta kohta 30 vuoatta sitten ja autoja rakennetaan ympäri maailmaa. Taitaa kohta Mersukin olla itäauto, kun niitä kasataan myös Suomessa.
        Skoda sai huonon maineensa, kun tehtaat olivat vanhanaikaisia ja laatu heikkeni, mutta vaikeuksissa oli myös Auto Union (Audi) ennen kuin siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi.
        Aloittaja on kai ahkerasti lukenut auto- ja liikennepalstaa, jolla mopopojat ja kortittomat kakarat kilpaa haukkuvat Skodaa.

        Eikö Volga ollut yleinen pirssi? Joskus natiaisena olen istunut sellaisessa.
        Ja lähisukulaisen Henry J:ssä. Miksi tuon ajan autot olivat jotenkin mieleenpainuvia, persoonallisia? Vähänhän autoja oli vielä 50-luvulla.
        Minua ei liikuta muiden autot. Kukin taaplaa tyylillään. En oikein osaa arvottaa ihmistä autosta käsin.


      • Köyhääkorvainväliss

        Mutta jotkut arvottavat. Työkaveri menneisyydestä piti Mersun omistamista merkkinä hyvin pärjäämisestä. Ja se no. oli ainut kriteeri.


    • Mies42vee

      Mitäs mieltä vanhanliiton miehet on Kiasta jota ei Suomessa ollutkaan tarjolla ennen vuotta 2004 tai 05?
      Jos joku ei tiedä niin kyseessä on Etelä-Korealainen automerkki, samaa konsernia Hyundain kanssa.
      Itsellä Kia Rio vm. -16.

      • porattuon

        Kojetaulun pelti niin ohutta että laitteiden asennus on hankalaa.


      • Mies42vee
        porattuon kirjoitti:

        Kojetaulun pelti niin ohutta että laitteiden asennus on hankalaa.

        Täh? Olisikohan peltisiä kojetauluja ollut viimeksi 60-70-luvulla. Nykyään pitäisi kojetaulutkin olla soft touch muoveja, pehmeitä kosketella.


    • eppu2

      Miten se naapurin auto kenenkään elämään vaikuttaa. Ellei sitte ole aina kyytiä ruinaamassa.
      Minua ainakaan ei tee köyhemmäksi, eikä rikkaammaaksi, vaikka naapurilla olisi lentokone pihassaan.

    • Käsittämätöntä

      Mitä helweetten väliä on "naapurin uudella autolla"? Miten se liittyy omaan elämiseen ja olemiseen? Tai yhtään mihinkään ...

      Sama kummallinen yhtälö kuin esim. se, miten MM jääkiekossa muuttaisi ja vaikuttai yhtään mitään mihinkään, kenenkään sellaisen elämään jolla ei ole siihen mitään todellista yhteyttä. En minä ainakaan muutu yhdestäkään Suomi-mitalista yhtään sen paremmaksi tai pahemmaksi. Miten joku muu voi ...

      • Oh-hoh

        ... se, miten kulta MM-jääkiekossa muuttaisi ja ...


    • En ole kateellinen olen tottunut vähään. Ensimmäinen autoni oli Skoda oktavia -61 osto 1968. Kesärenkailla ajelin jäisillä teillä kai siinä opin yhtään kolaria ei ole ollut. Skoda oli siitä hyvä vaikka seisoi 2 viikkoa kovassa pakkasessa, lähti käyntiin kuin kuumana kesäpäivänä.

      Autoja on ollut uusia 8-9 ja monia käytettyjä, kuukausi sitten sain uuden mutta siinä on liian pieni moottori luultavasti vaihdan veto moment täytyy olla 400nm tai vähän alle. Volkswagen täytyy olla sekin painon takia, Golf Aalltrack 2,0 diesel( EU säännöt auto-asuntovaunu).

    • Mamun-Skoda

      Pihaan on ilmestynyt uusi punainen Skoda Octavia.
      Nyt selvisi että auton omistaa Puolalainen mamu.

    • flegmaatti

      Asioiden keskinäinen merkitys muuttuu vuosien myötä.
      Ollessani sveduissa 60-luvulla niin parin vuoden ikäinen Amazon olisi ollut toiveiden täyttymys mutta silloin oli tyytyminenkäytettyyn kuplaa.

      Sitten kun sen, vaikkapa uuden Porshen olisi voinut ostaa velkaantumatta tai muuttamatta elämäntapaa, niin se ei enää ollutkaan tärkeä.

      Takavarikoidun kuplan jälkeen olin vuosia jalkamiehenä ja sitten ajelin 15 vuotta kahdella käytetyllä.
      Jälkimmäiseen tein mm. konerempan.
      Nykyinen, toinen uutena ostettu on 18v ikäinen, pienehkö eurooppalainen bensavekotin ja ilman haaveria ajelen sillä niin kauan kuin oman kuntoni puolesta kykenen.

      Kun ensimmäinen lapseni sai ajokortin, ostin autoksi 1200 perus Ladan. En muista vuosimallia mutta halvalla sain ja päätökseni vahvistui kun se käynnistyi umpihangesta.
      Myös toinen tenava ajeli sillä niin pitkään kuin asui kotona.
      Venäläinen ostaja löytyi sitten helposti.

      Miksi Lada? Tekniikkaa, kustannuksia ja luonteen kasvatusta.
      Yksinkertainen perusvekotin joka oli helppo itse pitää ajokunnossa.
      Silloin löytyi purkaamoilta varaosia helposti ja halvalla.
      Valinta oli myös luonnollista jatkumoa itsenäiseen ajattelun kasvatukseen. Toisten mielipiteillä ei tälläisissä asioissa ole hitonkaan merkitystä!
      Vielä yksi peruste. Ko. Lada oli niin paskamoinen ajettava, että sen jälkeen kaikki muut tuntuivat helpoilta hallittavilta ja upeilta.

      • Ikäviä

        Onneksi suomi lopetti venäjän nöyristelyn, eikä tänne enää tule Ladoja. Saman kun vielä ymmärtäisivät Skoda miehet et ne on samassa sarjassa mitä 70 -luvun ladanomistajat!


      • flegmaatti
        Ikäviä kirjoitti:

        Onneksi suomi lopetti venäjän nöyristelyn, eikä tänne enää tule Ladoja. Saman kun vielä ymmärtäisivät Skoda miehet et ne on samassa sarjassa mitä 70 -luvun ladanomistajat!

        Pilkan kohde.
        Kerran kun olimme autollamme Unkarissa, Ketskemetissä tuttavamme painija Istvanin luona oli saman alueen parkissa Suomen rekisterissä oleva peruslada.
        Voi hyvänen aika sitä paikallisten, alaikäisten pikien ivallista riemua. Höhöö, höhöö"! Finsörski lada, hähää.
        Unkarin rekisterissä olleet Ladat eivät nostaneet mitään tunteita.
        Perus Skoda oli niille luksusauto. 1980 luvulla.


    • SKODAa

      Neljä pyörää ja loota, helppo kasata ja koota.

    • Ei kiinnosta naapurin auto. Ja ihan sama, onko Skoda , Volkkari tai Toyota, omaan pihaan ei sellaisia tule.

    • Satavuotiassuomi

      Tämä oli todella positiivinen keskustelu pitkästä aikaa palstalla, pelkkää asiaa ylpeästi suomalaisuudesta.

      • Eläkemirkku

        Suomalainen naapurikateus on osa elämäämme ja jos sille pystyy nauramaan se on voimavara.


      • No just, taas joku nosti toukokuisen ketjun ylös. Ei ilmeisesti osaa tehdä omia aloituksia.


      • Luupääsalmi
        eppu2 kirjoitti:

        No just, taas joku nosti toukokuisen ketjun ylös. Ei ilmeisesti osaa tehdä omia aloituksia.

        Osaatko sinä?


      • Luupääsalmi kirjoitti:

        Osaatko sinä?

        Joskus, kun kerkeän.


      • Luupääsalmi
        eppu2 kirjoitti:

        Joskus, kun kerkeän.

        Kommentoit myös toukokuussa tehtyyn avaukseen, joten olet ihan samassa muitten kanssa senkin hölösuu.


      • Luupääsalmi kirjoitti:

        Kommentoit myös toukokuussa tehtyyn avaukseen, joten olet ihan samassa muitten kanssa senkin hölösuu.

        Juu, kyllä näin on ja mukavaa olla toisten kanssa samassa junassa.


    • Lontoonskidit

      Helppo ymmärtää säästäväisten suomalaisten sortuvan Skoda merkkiin. Autoina ihan sekundaa tavaraa, halvalla ei saa mitään hyvää.

      • Hahhahaa

        Tellukan mielestä naapuria ei saa arvostella skodan perusteella :)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe