Paypal huijaus VAROKAA.

OUTSMARTEDHIM

Ajattelin kirjoittaa tänne jotta tavoittaisi ehkä muitakin..

Myyn tietokonettani tori.fissä, ja sain sieltä yhteydenoton "Branco Silver" nimiseltä henkilöltä.

Sähköposteissaan hän sanoi olevansa amerikkalainen sotilas ja tällä hetkellä merellä.
Hän olisi ostamassa tietokonetta veljenpojalleen lahjaksi ja haluaa sen olevan yllätys, sanoi tarvitsevansa tietokoneen nopeasti ja maksavansa PayPalilla.
Sanoi tarvitsevansa vain paypal sähköpostiosoitteeni jotta voi suorittaa maksun ja minä voin lähettää tuotteen sitten samantien.

osoitteen hän kertoi OYO STATE, NIGERIA! ja nimenä "Wale Peter" ?

tähän kun en heti vastannut niin tuli viesti jossa oli linkki paypalin nettisivuille (100% varmasti feikki sivusto), tämä branco yritti siinä viestissä houkutella minua klikkaamaan linkkiä ja tekemään käyttäjän paypaliin jotta hän saa maksettua.

Sehän olisi ollut hyvä homma mennä linkkiin ja tehdä käyttäjä ja antaa pankkitietonsa tekaistuun huijaus paypal sivustoon.. :'D

jokatapauksessa, minä sanoin että minulla on jo paypal sähköposti ja se on sama kun mihin on nyt ollut yhteydessä. Sen jälkeen sanoin, että en kyllä hyväksy paypal maksua nyt, kysyin josko pankkisiirto onnistuisi jotta varmistun etten joudu huijauksen uhriksi.

Ei mennyt kuin hetki kun jo tuli sähköpostiin viesti lähettäjältä:
service@int'l.paypal.com
Jossa kerrottiin että paypal tililleni on siirtynyt rahaa henkilöltä branco silver, tämä raha on tällä hetkellä näkymättömissä turvallisuus syistä ja minun täytyisi lähettää tuote seuraavan 24h sisällä ja toimittaa lähetyksestä seurantanumerot ja todisteet jotta rahat saadaan näkyviin paypal tililleni.

Arvatkaapa soiko hälytyskellot..

No tuossa sitten piruuttani katsoin (ennenkin kauppaa paypalilla tehneenä)
että paypalin sähköpostiosoite on: [email protected].

Tuossa huijaus sähköpostissa INTL kohtaan oli väliin heitetty heittomerkki.

Tokihan tuossa feikki sähköpostissa sanottiin että kaikki yhteydenotot turvallisuus syistä hoidettava sähköpostilla tähän samaan viestiketjuun.. ettei vaan myyjä vahingossa kävisi oikealla paypal sivullaan ja huomaisi että eihän täälä mittään oo :D

Nämäkin asiat voi huolestuttavan monilta jäädä huomaamatta, ja jotkut voivat ihan paniikeissaan tekaistua lakisyytettä vältellessään oikeasti lähettää myymänsä tuotteen näille huijareille..

Juurihan oli "stara" lehdessä juttu että nigeriasta löytynyt jotain 24-miljoonaa dollaria anastettua rahaa. Paljonkohan näistä rahoista on tullut sinisilmäisiltä suomalaisilta? nää apinat ostaa jotain ja saa sen ilmaiseksi tekaistun paypal siirron avulla ja myy sitten itse eteenpäin oikeasta rahasta..

Ps. samasta NIGERIA huijauksesta löytyy paljon juttua jo vuodesta 2011 eteenpäin. Ja edelleen jatkuu?

Varokaa siis oikeasti tätä!!

33

8461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopay

      Sama "kaveri" oli ostamassa autoa minulta. Suunnileen samalla tarinalla. Kerroin että vain käteinen kelpaa:)

      • Tyttö79

        Minä sain tänään sähköpostia seilorilta, oli ostamassa mun autoa pojalleen lahjaksi. Oli varannut kuriirin jo noutoa varten ja kyseli kovasti onko PayPal tiliä! Ja samainen Branco Silver on asialla!!! Aluksi jo hölmönä luulin että on oikea ostaja. Onneksi etsin netistä vielä infoa! Olkaa varovaisia.


    • PeiPäl

      Tuohon huijaukseen on moni mennyt, ei ehkä Suomessa mutta esim. Amerikassa. PayPalin foorumi ja netti muutenkin on täynnä tuollaisia tarinoita. Jännä miten moni ei ajattele että PayPal tilille kannattaisi kirjautua ja sieltä varmistaa, puhelimiin saan myös PP:n oman ohjelman.

      Tosin vaikka maksu tulisikin asianmukaisesti niin arvokkaan tavaran kanssa piilee edelleen mahdollisuus sille että ostaja huijaa valheellisilla väitteillä.

    • tarkistankyllä

      hyvä tietää

      itselläki paypal ja sillä jotain pientä satasten kauppaa ilmeisesti vois tehdä suuntaan tai toiseen

      aikoinaan ainoa ostos ollut cc-cleaner pro version maksoin ja jotai virtuaali sälää joskus ostin taggedista

      kyllähä se raha siellä oikeasti näky kuitenkin eikä mitää turvallisuus näkymättömyyksiä

      jotai idiootteja ne etsii ja tiedot salasanoineen saisivat kalastettua feikki kirjautumis sivulla

      on kai nuo huijarit teheneet feikki kirj.sivut varmaan joka pankkiin ym. missä raha liikkuu sit tarinoilla etsivät niitä kellä tili vois olla jonnekin

      • Anonyymi

        kyllä Paypalin kautta tapahtuu huijauksia , tilasin Amerikasta maailman-antennin joka
        maksoi 150 €, sitten tililtäni oli kadonnut mystisesti myös 50 € eli se oli kavallus


    • Hupilinna

      Kiitos teille kaikille...tästä oli minulle hyötyä😊

    • FiksumiKuinHuijari

      Sama kävi nyt minulle, mutta eri niminen henkilö kyseessä. Halusi, että lähetän Western Unionin kautta hänelle rahat ennen kuin ne näkyvät minun paypalissani. Ja kun kerroin, että en halua enää myydä tuotetta (hälykellot soi) niin kertoi jo laittaneensa rahat minulle, käytti sanoja huijari ja kuulemma ihan FBI tutkii tätä. FBI:tä kiinosta ilmeisesti Tori.fi Hahah. Mutta ärsyttävää tämmöinen vaikkei lähettäisikään rahojaan randomeille huijareille, kun menee aikaa ja vaivaa ja pari turhaa stressi-sydämeniskuakin koin, kun sain täydellisesti PayPalilta näyttävän sähköpostin, missä kerrottiin, että minua kohtaan on syytteet nostettu ja ainut tapa on nopeasti lähettää rahat ko. henkilölle :D

    • MitäsVattua

      Mites tällainen kun mulla tuli sähköpostiin PayPalilta ilmoitus, ett ä PayPal-tililläni on havaittu epätavallista toimintaa ja minun tulisi kirjautua ko tilille ja siellä sitten hoidettaisiin asia kuntoon. Ja että tuo ilmoitus on viimeinen tuosta asiasta ja olisi kiire.
      Vielä kun minulla ei ole edes mitään PayPal-tiliä enkä ostele muutenkaan mitään verkossa.
      Haiskahtaa joltain tietojen kalastelulta tms.

      • peipalli

        No kyllä, jos sinulla olisi PayPal tili niin yrittänevät varastaa kirjautumistietosi, sähköpostissa lienee linkki väärennetylle kirjautumissivulle ja kyllähän joku sitä klikkaa ja tietonsa luovuttaa sen sijaan että menisi sille varmasti oikealle sivulle.


      • MitäsVattua

        No joo sitä minäkin.
        Sinänsä huvittaa kyllä, kun ei ole tosiaan mitään ostotiliä netissä millään foorumilla tai minkään sivustojen kautta.
        Mutta kaipa nuo huijarit vaan lähettää sokkona joka osoitteeseen noita viestejänsä ja toivovat että joku erehtyisi heidän ansaansa.


      • peipalli
        MitäsVattua kirjoitti:

        No joo sitä minäkin.
        Sinänsä huvittaa kyllä, kun ei ole tosiaan mitään ostotiliä netissä millään foorumilla tai minkään sivustojen kautta.
        Mutta kaipa nuo huijarit vaan lähettää sokkona joka osoitteeseen noita viestejänsä ja toivovat että joku erehtyisi heidän ansaansa.

        Heillä lienee jokin automaattinen roskapostiohjelmisto ja tietokone joka keräilee osoitteita ja sitten tykittää menemään noita viestejä, joskus sitten osuu kohdalle.


      • Anonyymi
        peipalli kirjoitti:

        Heillä lienee jokin automaattinen roskapostiohjelmisto ja tietokone joka keräilee osoitteita ja sitten tykittää menemään noita viestejä, joskus sitten osuu kohdalle.

        Samaa sarjaa oli tuote myynnissä ja tuli tarjous ,kiire lähettää rahat Paypal siirtona ,olisi pitänyt avata Paypal tili , onneksi epäili jo aluksi tätä tarjousta keski Euroopasta en luvannut avata ko tiliä ,no voivat kuulemma laittaa rahat minun tilille , en antanut nytkään tili numeroa ,kun aavistus oli ettei olla oikealla asialla ,vaan kuuluu näihin huijari porukoihin.
        Ilmoitin että ,tervetuloa Suomeen joko he tai asiamiehen toimesta tuoden rahat ja saavat tuotteet .
        Sen jälkeen ei ole otettu yhteyttä !
        Eli nyt on entistä enemmän erilaisia huijareita liikkeellä, on näitä korona virus "tarkastaja 'pareja ,ja jopa Nigeria
        " Kenraali ja kirurgian tohtori' tapauksia ?
        Etenkin vanhukset ovat vielä näille kotimaisille "tarkastajille ja 'koti myyjille ' joutunut maksamaan kalliit oppirahat . Nyt kannattaisi laittaa ulko ovelle kyltti kaupiustelu kielletty ja puhelin myyjille ,ei kiitos !


      • Anonyymi
        peipalli kirjoitti:

        Heillä lienee jokin automaattinen roskapostiohjelmisto ja tietokone joka keräilee osoitteita ja sitten tykittää menemään noita viestejä, joskus sitten osuu kohdalle.

        Samaa sarjaa oli tuote myynnissä ja tuli tarjous ,kiire lähettää rahat Paypal siirtona ,olisi pitänyt avata Paypal tili , onneksi epäili jo aluksi tätä tarjousta keski Euroopasta en luvannut avata ko tiliä ,no voivat kuulemma laittaa rahat minun tilille , en antanut nytkään tili numeroa ,kun aavistus oli ettei olla oikealla asialla ,vaan kuuluu näihin huijari porukoihin.
        Ilmoitin että ,tervetuloa Suomeen joko he tai asiamiehen toimesta tuoden rahat ja saavat tuotteet .
        Sen jälkeen ei ole otettu yhteyttä !
        Eli nyt on entistä enemmän erilaisia huijareita liikkeellä, on näitä korona virus "tarkastaja 'pareja ,ja jopa Nigeria
        " Kenraali ja kirurgian tohtori' tapauksia ?
        Etenkin vanhukset ovat vielä näille kotimaisille "tarkastajille ja 'koti myyjille ' joutunut maksamaan kalliit oppirahat . Nyt kannattaisi laittaa ulko ovelle kyltti kaupiustelu kielletty ja puhelin myyjille ,ei kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa sarjaa oli tuote myynnissä ja tuli tarjous ,kiire lähettää rahat Paypal siirtona ,olisi pitänyt avata Paypal tili , onneksi epäili jo aluksi tätä tarjousta keski Euroopasta en luvannut avata ko tiliä ,no voivat kuulemma laittaa rahat minun tilille , en antanut nytkään tili numeroa ,kun aavistus oli ettei olla oikealla asialla ,vaan kuuluu näihin huijari porukoihin.
        Ilmoitin että ,tervetuloa Suomeen joko he tai asiamiehen toimesta tuoden rahat ja saavat tuotteet .
        Sen jälkeen ei ole otettu yhteyttä !
        Eli nyt on entistä enemmän erilaisia huijareita liikkeellä, on näitä korona virus "tarkastaja 'pareja ,ja jopa Nigeria
        " Kenraali ja kirurgian tohtori' tapauksia ?
        Etenkin vanhukset ovat vielä näille kotimaisille "tarkastajille ja 'koti myyjille ' joutunut maksamaan kalliit oppirahat . Nyt kannattaisi laittaa ulko ovelle kyltti kaupiustelu kielletty ja puhelin myyjille ,ei kiitos !

        Kertaus on opin äiti .

        PS. Ehkä kannattaisi jakaa mainos lätkää jossa olisi keskellä teksti , KAUPUSTELU KIELLETTY ? '
        Moni vanhempi Omakoti ja jopa kerrostalo asukas laittaisi sen esille ,ja vältyttäisiin huijauksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertaus on opin äiti .

        PS. Ehkä kannattaisi jakaa mainos lätkää jossa olisi keskellä teksti , KAUPUSTELU KIELLETTY ? '
        Moni vanhempi Omakoti ja jopa kerrostalo asukas laittaisi sen esille ,ja vältyttäisiin huijauksilta.

        Tosi asia on ,että nyt kun korona virus on levinnyt ja ihmiset on kotona ,ei rehelliset murtovarkaat ole toimissa ,vaan on näitä ulkomaalaisia huijareita .
        Netin välityksellä kirjoitellaan Rakkauskirje jolla huijataan niin miehiä kuin naisia ja ostotarjouksia
        tulee kaikestaa mahdollisesta tavarasta , mm autoista ja veneistä , jotka luvataan maksaa mm Paypallin kautta , saattaa noutaja hakea auton kun on tullut ,tieto että rahat on myyjän tilillä , mutta kohta tulee tieto ,että tilille on maksettu sekillä , joka väärennetty ,ja rahat pitää palauttaa , ja on jauto on huijarin hallussa ,jopa niin että myyjä on.maksanut kuljetuksen,,!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi asia on ,että nyt kun korona virus on levinnyt ja ihmiset on kotona ,ei rehelliset murtovarkaat ole toimissa ,vaan on näitä ulkomaalaisia huijareita .
        Netin välityksellä kirjoitellaan Rakkauskirje jolla huijataan niin miehiä kuin naisia ja ostotarjouksia
        tulee kaikestaa mahdollisesta tavarasta , mm autoista ja veneistä , jotka luvataan maksaa mm Paypallin kautta , saattaa noutaja hakea auton kun on tullut ,tieto että rahat on myyjän tilillä , mutta kohta tulee tieto ,että tilille on maksettu sekillä , joka väärennetty ,ja rahat pitää palauttaa , ja on jauto on huijarin hallussa ,jopa niin että myyjä on.maksanut kuljetuksen,,!

        Yllä olevaan onko kukaan joutunut tori. FI tuote myyjä tällaisen nimen kanssa tekemiseen kuin Stacy Ahadzy ,ilmoittaa olevansa Unkarista .
        Todellinen paikka taitaa olla Nigeria ,josta näitä huijaus tarjouksia tulee Paypal tililtä muka maksut , näitä tapauksia löytyy mm huijataan huijareita palstalta.
        Eräs Pauli M on tehnyt videoita näistä niin kotimaisista kuin ulkomaalaisista huijareita videoita ,herkullisin taitaa olla kun vedätti kännykkä ostajaa Nigeriassa .
        Nyt kun lama iskee , koko maailmaan ,niin myös tämä huijaus homma lisääntyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä olevaan onko kukaan joutunut tori. FI tuote myyjä tällaisen nimen kanssa tekemiseen kuin Stacy Ahadzy ,ilmoittaa olevansa Unkarista .
        Todellinen paikka taitaa olla Nigeria ,josta näitä huijaus tarjouksia tulee Paypal tililtä muka maksut , näitä tapauksia löytyy mm huijataan huijareita palstalta.
        Eräs Pauli M on tehnyt videoita näistä niin kotimaisista kuin ulkomaalaisista huijareita videoita ,herkullisin taitaa olla kun vedätti kännykkä ostajaa Nigeriassa .
        Nyt kun lama iskee , koko maailmaan ,niin myös tämä huijaus homma lisääntyy!

        Juuri kyseinen tyyppi Stacy Ahadzy yritti ostaa huutonetista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä olevaan onko kukaan joutunut tori. FI tuote myyjä tällaisen nimen kanssa tekemiseen kuin Stacy Ahadzy ,ilmoittaa olevansa Unkarista .
        Todellinen paikka taitaa olla Nigeria ,josta näitä huijaus tarjouksia tulee Paypal tililtä muka maksut , näitä tapauksia löytyy mm huijataan huijareita palstalta.
        Eräs Pauli M on tehnyt videoita näistä niin kotimaisista kuin ulkomaalaisista huijareita videoita ,herkullisin taitaa olla kun vedätti kännykkä ostajaa Nigeriassa .
        Nyt kun lama iskee , koko maailmaan ,niin myös tämä huijaus homma lisääntyy!

        stacy ahadzy niminen henkilö kyseli just huutonetissä multa et haluis vaappuja ostaa Unkariin! Varmaan yrittävät ostaa "vaan" kymppien arvosia ostoksia erihenkilöiltä paljon, niin moni en jaksa alkaa taisteleen pienempiä summia takas. Nyt sen nimimerkki huutonetiin oli vaihtnut horew75088.


    • Anonyymi

      Juuri samainen henkilö otti yhteyttä tori.fi svuston kautta. Ei tule onnistumaan kaupat. Tämä samainen yrittää kaikkensa, kun jo vuosien takaa on näitä viestejä.

    • Anonyymi

      Stacy Ahadzy kyseli minunkin tuotteiden perään Torissa. Taidanpa jättää kaupat väliin.

      • Anonyymi

        Kaikenlaiset paypalin tapaiset paskat lisääntyy ja ihmiset menettävät rahojaan yhä suuremmassa mitassa, porukka vaan ei kehtaa siitä ilmoitella kun hävettää.
        Miksei voida pysyä pankkitunnusten kautta tapahtuvassa maksamisessa pelkästään.
        Minä ei tule koskan antamaan luotto ja pankkikorttitietojani mihinkään. Jos en saa pakkitunnusten kautta ostettua niin jääköön ostamatta ja onhan aina mahdollisuus mennä
        shoppailemaan kauppoihin, saa liikuntaa ja tuote on siinä hyppysissä samantien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaiset paypalin tapaiset paskat lisääntyy ja ihmiset menettävät rahojaan yhä suuremmassa mitassa, porukka vaan ei kehtaa siitä ilmoitella kun hävettää.
        Miksei voida pysyä pankkitunnusten kautta tapahtuvassa maksamisessa pelkästään.
        Minä ei tule koskan antamaan luotto ja pankkikorttitietojani mihinkään. Jos en saa pakkitunnusten kautta ostettua niin jääköön ostamatta ja onhan aina mahdollisuus mennä
        shoppailemaan kauppoihin, saa liikuntaa ja tuote on siinä hyppysissä samantien.

        https://www.mikrobitti.fi/uutiset/rikollinen-saattaa-tyhjentaa-paypal-tilin-yhdella-puhelinsoitolla-suomalaiset-ovat-onneksi-turvassa/173617d0-9c81-41f5-beb0-ce560322980b
        Linkki.


    • Anonyymi

      Turvallisinta on ostaa isoista tunnetuista verkkokaupoista suomalaisen pankin antamalla luottokortilla. PayPal ei palauta huijareiden viemiä rahoja aina. Kokemusta on!

      Itse vältän PayPaliä jouduttuani huijatuksi.

      • Anonyymi

        Ite oon ostellu yli 100 tuotetta eBaystä ja maksanut paypallilla ja homma rokannut tosi hyvin. Vielä kun on varmuuden vuoksi tehnyt sillein että paypall laskuttaa ostokset mun visaa, niin on vielä visan varmistus. Jos ja kun on myyjä huijannut siten ettei ole lähettänyt tuotetta, niin kyllä olen saanut paypalin kautta rahat takaisin !
        Jos ei paypall jostain syystä maksaisi, niin sitten pyytäisin rahat luottokunnalta...


      • Anonyymi

        Minultakin Paypal huijasi rahat


    • Anonyymi

      Juuri tänään tuli tuontapaiselta feikiltä huijaus ja menetin 150€. Pyysi ostamaan kortteja kuljetusmaksuun ja menin mukana kun en tajunnut.

    • Anonyymi

      Varokaa kaiki tori.fi sivustossa myytäviä tuotteitanne,että kuka näitä "ostaa" . Minuun otti yhteyttä henkilö Elea, ja hän laittoi, että hänen pomonsa on halukas ostamaan minulta tuotteen, ja minun tulee käydä "pomon" kanssa sähköposti keskustelua asiasta. Näin tein, mutta sieltä ruvettiin vaatimaan muka paypalin kautta minun ostaa iTunes kortteja ja lähettämään niistä kuvia poistettuani raaputuspinnan, että näkevät koodin. Olin niin hyväuskoinen,että ostin ja laitoin kuvat, mutta sitten vaadittiin lisää kortteja ostamaan, niin selvitin asiaa oikean Paypalin kanssa, niin he sanoivat, että tuo on huijaus ja he alkavat selvittää asiaa, tein myös poliisille rikosilmoituksen. Laitan tähän teille sähköpostin,minkä henkilön kanssa tein " kauppoja", sekä tuon "paypalin" asiakssivuston( siis feikki ). [email protected], sekä tuo "paypalin" asiakassivu [email protected]. VAROKAA NÄITÄ

      • Anonyymi

        Sama [email protected] yrittää vieläkin huijata Paypalin kautta tori.fi ilmoituksia. Ensin otti yhteyttä Tori viestien kautta ja hän puhui hyvää Suomea ja kertoi että joku hänen kaverinsa on halukas ostamaan minun tuotteeni. Hän antoi sähköpostiosoitteen [email protected] ja kertoi että laita viestiä hänelle, ja kertoi että ei osaa käyttää Tori.fi sivua ja on mukamas vanha mies. No otin yhteyttä häneen ja kysyin pitikö paikkansa että on etsimässä tuotettani. Huonolla Suomella varmaan google translatea käyttäen kertoi että hinta on hyvä ja haluaa ostaa serkulleen lahjaksi tämän tuotteen. Kun kysyin maksutapaa niin hän vastasi heti että Paypal koska hänellä ei ole käteistä tai pääsyä muihin maksutapoihin... ja silloin tajusin että selvä huijari googlasin hänen sähköpostiosoitteen joka muuten muuttui ottaeni yhteyytä [email protected] --> [email protected]. Tämä craigryan sähköposti toi minut tänne. Vastasin huijarile että en hyväksy paypalia ja että tiedän että hän on huijari. Ei ollut hänellä kiinnostusta sen jälkeen tuotteeseeni :D Olkaa varovaisia, googlaakaa sähköpostiosoitteet ja pitäkää silmillä paypal maksutapoja.


    • Anonyymi

      Puutavaraa myydessäni sovittiin summa 360e ostaja ilmotti että voi maksaa vain paypalin kautta minä avasin sellisen ja seuraavaksi tuli viesti että hän maksaa 510e jossa on kuljetusmaksua 150e ja minun piti lähettää itunes korteista kuvat jotka hän hyödynsi itselle pyysi vielä 100e korteilla lisää veron maksuun en maksa asia loppui tähän ja minä 150e tappiolle

    • Anonyymi

      Näillä sähköpostitileillä/ käyttäjänimillä tullut huijausyrityksiä (Paypal) 12.5.2022:

      [email protected]
      [email protected]
      Benjamin Aalto
      Linqvist/ Tori.fi

      Viestit oletettavasti käännetty suomeksi jollain Google Translatella. Esittää alkuun Tori -ostajaa ja tarjoaa ainoaksi maksuvaihtoehdoksi Paypalia.

    • Anonyymi

      Nyt he yrittävät ostaa minulta nojatuoli Artekia samalla kaavalla. Sanoin vain käteisellä. Nyt hän esitteli itsensä Matias Niemisenä. Ole varovainen.

    • Anonyymi

      Minä huomasin tänään 24.2.2024 iltalehden kirjoituksen pau pal huijauksista.
      Tuli mieleen oma pau pal tori. Fi myynti ilmoitus parin vuoden takaa.
      Tälläinen juttu, laitoin veneen myyntiin tori. FI n kautta, hinta oli aika kova.
      Tuli viesti Unkarista, onko vene viellä myynnissä, vastasin kyllä on.
      Tuli viesti ostamme sen ja ja maksu veneestä ja rahdista Unkariin tulee pau pal tilin kautta.
      Kehoitus maksakaa tuolla rahti summalla, kuljetus liikkeelle kuljetus Unkariin.
      Tarkistin sekä pau pal yhtiön ja pankin kautta, varoitettiin tekemästä kauppaa.
      Siinä olisi vaara, että veneen saatuaan, huijari voisi vaatia veneet kauppa hintaa takaisin esittmällä väitteen, ettei vene ole sellainen kuin tori, ifi n tarjouksessa on ollut esillä.
      Eli jopa pau pal joutuu palauttamaan rahat veneestä ja rahti rahatkin voi olla huijatrilla.?
      Ilmoitin Suomessa kaupat tehdään niin, että tuote tarkistetaan ja tehdään kauppakirja.
      Sekä ilmoitin, että tulkaa Suomeen tai asiamies tulee rahojen kanssa, joten menee Suomen kauppa tapojen ja minun mielestä oikein. Ei tullut enää viestejä.
      No möin veneen halvemmalla suomalaiseen perheeseen, no olihan siinäkin pientä hämminkiä, kun ostaja ei pitänyt kaikkia sopimaan, mutta kyllä lause on paikallaan.
      Eli on 2 onelista päivää veneen ostajalla, 1 kun ostaa veneen, 2 kun on saanut sen myytyä.!

    • Anonyymi

      PayPal huijarit ei ainoita, myös tänään kirjoitti iltalehti, suomalainen huijasi 200 suomalaista. Tämäkin Tori. Fi sivuilla teki kauppaa. Suomalainen mies tekijä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe