Patrick Tiasella salasuhden mieheen + itsariyritys

TiaisenTarunPäästös

Tiainen on tiedottanut, että hänellä on ollut avioliiton ulkopuolinen suhde mieheen ja sen takia hän on päätynyt epätoivoiseen itsariyritykseen. Tiainen on päättänyt erota World of Faith -seurakunnan johdosta 4.5.2017 alkaen. Tiainen kirjoittaa Facebookissa:

Tiedote 3.5.17

Monet ovat kyselleet mitä minulle ja palvelutyölleni kuuluu. Kiitos siitä.

Olen irtisanoutunut Word Of Faith-kirkkokunnan johtajuudesta omasta pyynnöstäni 5.4.17. Seuraavaksi kerron siihen johtaneista syistä:

Minun vilpitön haluni on ollut palvella Suomen seurakuntia viimeisen kolmen vuoden ajan. On ollut hienoa nähdä se ilo minkä evankeliumi saa aikaan ihmisissä rohkaistumisten, pelastumisten ja parantumisten kautta. Olen kiitollinen näistä asioista Jumalalle.

Samalla kun työni kosketti seurakuntia ja median kautta laajemmin ihmisiä, syntyi ympärilläni olevissa työntekijöissä huolta siitä kovasta vauhdista joka minulla oli ja siitä suhteettomasta kritiikistä, joka minuun kohdistui. Kova vauhti, suhteeton kritiikki sekä monet henkilökohtaisen elämäni ongelmat johtivat seuraaviin tilanteisiin:
Jatkuva henkinen ja fyysinen kuormitus alkoivat näkyä käytöksessäni. Kuormitus johti uupumisen kokemuksiin, vauhdin entiseen lisääntymiseen, harkintakyvyn vähenemiseen, ongelmiin rehellisyyden kanssa ja epäviisaisiin valintoihin.

Viimeisten kuukausien aikana minulla on ollut avioliiton ulkopuolinen suhde mieshenkilön kanssa. Tämä kysymyksiä herättävä asia on tullut esille tämän maaliskuun lopussa. Tämän tilanteen johdosta ajauduin epätoivon tunteisiin ja tekoihin. Kaikki kärjistyi tapahtumasarjaan, joka päättyi keskiviikkona 29.3.17 kun olin Kokkolassa vakavassa auto-onnettomuudessa, jossa minut pelastettiin palavasta autosta.
Onnettomuuden jälkeen olen saanut laaja-alaista lääketieteellistä apua. Minulle on myös tarjottu apua ystävätyöntekijöiden kautta. Minua on autettu ja olen kiitollinen siitä.

Kannan vastuun tapahtuneista asioista ja olen itsenäisesti tehnyt päätöksen jäädä sivuun palvelutyöstä. Tarvitsen nyt aikaa laittaa henkilökohtaisen elämäni asiat kuntoon.
Kiitän kaikki minua tukeneita tahoja viime vuosien ajalta.

Patrick Tiainen

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1540768392662834&id=1133806926692318

33

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raudansahalainen

      Näyttäisi siltä että suuri osa menestyneistä evankelistoista ovat kaappihomoja. Esim. Markku Koivisto, Ted Haggard ja nyt Tiainen.

    • UskonSanaKaatuu

      Ei se mikään kumma ollut, että Tianen väsyi ja uupui, kun omassa voimassaan johti seurakuntaa.
      Homous on synti, eikä Jumala sellaista hyvällä katso ja sellainen seurakunta ei kauan pystyssä pysy, jonka johtaja on homoseksuaali.
      Ei sellainen seurakunta menesty pitkään.
      Ihmetyttää suuresti, että kuinka sokeita ovat helluntailaiset, kun he eivät näe homoseksuaalisuutta jo henkilön käyttäytymisen perusteella.
      Kuten naismainen/neitimäinen käyttäytyminen, joka selvästi oli havaittavissa ja naismainen kikatus.
      Eivätkö helluntailaiset ole edes epäilleet Tiaisen homoseksuaalisuutta, ennekuin hän itse asiasta kertoi.
      Herätys liikkeiden ulkopuoliset ovat jo kauan esittäneet epäilyksia Uskon Sanan toiminnasta, mutta yksikään herätys liikke ei ole epäillyt millään tavoin Uskon Sanan toimintaa, vaan uskoneet ja pitäneet sitä oikeana ja totena.
      Mitenkähän suhtautuminen nyt muuttuu, vieläkö ovat samaa mieltä.

      • Raamatun mukaan seurakuntaa johtaa vanhimmisto eli ryhmä miehiä. Ei yksi mies.


    • Nähdäännäkyjä

      Tässä taas yksi vahvistus epäuskolleni. En ole koskaan uskonut noiden uskisten höpötyksiä.

    • KustaAadolfsgatan

      Täällä kokkolassa on tämä tiedetty aikoja sitten. Selvästi nähty tämä "suuntaus" itse sanoi, etteivät edes pussaa Marian kanssa, ennen papin aamenta. Toisetkin tiesivät, mutteivät haluneet uskoa. Sitten oli se pieni "lauma" joilla oli laput silmillä, olisivat hypänneet vaikka suntiin (kaupunginjoki,saastunut) jos heidän jumalansa olisi käskenyt. Ja sanonpa sellaisen asian vielä; tätä paljastusta ja tunnustusta ei olisi koskaan tullut, ellei hän olisi jäänyt kiinni. Siis: katuminen ei ole rehellistä Jumalan edessä, sitä että on teoillaan loukannut Jumalan käskyjä vastaan, vaan katuminen siitä, kun jäi kiinni. On vähän eri asia. Yhtä kaikki, hyvä asia ettei jatka enää julistajana.

      • Käsittääkseni Tiainen ei vieläkään ole myöntänyt että homoseksuaalisuus on synti.


      • Veggsu

        Ei tulekaan myöntää. Ei seksuaalinen suuntaus ole synti. Jos leikkaat naisen mieheksi ja hän rakastaa yhä miehiä, ei hänestä yhtäkkiä tule syntistä. Homo hän silti on.


    • Huikauhistusta

      Sitä minä en ymmärrä, että on kuukausia kestänyt salasuhde mieheen!!!! Samalla pitänyt puheita, opettanut ym. Samalla elänyt avioliitossa vaimonsa kanssa. Eihän noin tee tavalliset uskovaiset? Ei edes siivosyntiset. Tai jumalattomat. Miten tämä oikein on, tämä asia? Onko vasta se vuoren huippu, että jos aletaan tonkia, sieltä löytyy muutakin vilppiä. Vai?

      • DoctorT

        Nähty on ja jo varhain.

        Kirjoitin runsas vuosi sitten heidän jo avioiduttua, "ettei vain nuorta naista huijattu yhteen miehimyksen kanssa!"


      • Ei_Hellari

        PT ei ole uudestisyntynyt kristitty, vaan käännynnäinen. Käännynnäisen sydämessä ei tapahdu muutosta, eikä synny halua/tarvetta parannuksentekoon.

        Minä olen Tiaisen homoutta epäillyt siitä asti kun olen hänen ensimmäisen "esiintymisensä" nähnyt netistä ja useasti olen täälläkin epäilystäni tuonut julki. PT ei ole edes mikään kaappihomo niin kuin Markku Koivisto oli, vaan kaikki hänessä suorastaan "huokui" homouden merkkejä kuten puhetapa, elekieli ja pukeutuminen. Yksi hyvin merkillepantava asia oli myöskin se, kun luin tai kuuntelin jostain Marian kosinnasta, eikä PT edes tajunnut tytön olevan kiinnostunut hänestä. Kyllä jokainen terve nuorimies huomaa kauniin nuoren naisen kiinnostuksen.

        Suomi on täynnä eksytystä. Jos ihmiset valvoisivat, koettelisivat kaikki henget ja opettajat ja tuntisivat mitä sanassa sanotaan, sekä tuntisivat Jumalan tahdon, niin nämä eksytykset eivät saisi jalansijaa täällä. Mutta koska ihmiset janoavat ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja enemmän kuin pyhittäytymistä ja Jumalan tuntemista, niin kaikki otetaan vastaan missä vain sanotaan tuulen puhaltavan.

        Kaikki Elämän Sanat, Cityseurakunnat, Elävät kivet, Esy Flowt ym vastaavat ovat tästä samasta juopumuksen hengestä syntyneitä. Ne eivät ole raittiita kasvupaikkoja kenellekkään.


      • Veggsu

        Jos Patrik leikattaisiin naiseksi, olisiko hänen kiinnostuksensa mieheen synnitöntä?


      • PerusUskova
        Ei_Hellari kirjoitti:

        PT ei ole uudestisyntynyt kristitty, vaan käännynnäinen. Käännynnäisen sydämessä ei tapahdu muutosta, eikä synny halua/tarvetta parannuksentekoon.

        Minä olen Tiaisen homoutta epäillyt siitä asti kun olen hänen ensimmäisen "esiintymisensä" nähnyt netistä ja useasti olen täälläkin epäilystäni tuonut julki. PT ei ole edes mikään kaappihomo niin kuin Markku Koivisto oli, vaan kaikki hänessä suorastaan "huokui" homouden merkkejä kuten puhetapa, elekieli ja pukeutuminen. Yksi hyvin merkillepantava asia oli myöskin se, kun luin tai kuuntelin jostain Marian kosinnasta, eikä PT edes tajunnut tytön olevan kiinnostunut hänestä. Kyllä jokainen terve nuorimies huomaa kauniin nuoren naisen kiinnostuksen.

        Suomi on täynnä eksytystä. Jos ihmiset valvoisivat, koettelisivat kaikki henget ja opettajat ja tuntisivat mitä sanassa sanotaan, sekä tuntisivat Jumalan tahdon, niin nämä eksytykset eivät saisi jalansijaa täällä. Mutta koska ihmiset janoavat ihmeitä, merkkejä ja tunnustekoja enemmän kuin pyhittäytymistä ja Jumalan tuntemista, niin kaikki otetaan vastaan missä vain sanotaan tuulen puhaltavan.

        Kaikki Elämän Sanat, Cityseurakunnat, Elävät kivet, Esy Flowt ym vastaavat ovat tästä samasta juopumuksen hengestä syntyneitä. Ne eivät ole raittiita kasvupaikkoja kenellekkään.

        Aika erikoista, etteivät helluntailaiset ja muut kiihkouskovaiset huomanneet PT käytöksessä selviä homouden merkkejä.
        Eniten PT:n touhuja epäilivät ei-kiihkouskoiset.
        Minun sukulaiset, jotka ovat hellareita, kehuivat PT oppeja ja kehoittivat menemään PT tilaisuuksiin.
        Jos olisin huomauttanut heille, että eivätkö he ole huomanneet PT käytöksessä homomaisuuden merkkejä, niin he olisivat todennäköisesti sanoneet, että älä nyt tuollaisia puhu, ei PT ole mikään homo, kun hän on naimisissa naisen kanssa.
        Vieläköhän pitävät PT oikeaoppisena.


    • Lavalaval

      No näinpä.

    • JoonaBoyVS
    • Veggsu

      Naissukupuoli ei ole miestä alempi eikä saastaisempi. Kun mies ajattelee ja käyttäytyy kuin nainen, hän ei ole syntisempi tai saastaisempi kuin kukaan meistä. Nainen ei ole saastainen.

      Raamattu opettaa, ettei tule himoita ihmislihaa, palvoa epäjumalia, harrastaa irstailua, raiskata ja harrastaa likaista seksiä. Missään ei sanota: älä rakasta.

    • AikaJotaElämme

      Sain tietooni, että niitä homo-uskovaisia on muitakin ja ihan seurakunnassa toimivat. Jo on aikoihin eletty. Alan uskomaan minäkin siihen, että vielä perustavat homo-seurakunnan, kuten jostain luin. PT:hän kertoi, kuinka moni uskovainen homo oli ottanut yhteyttä ja tuskailleet, kun pitää olla kaapissa ja vetää roolia. Parannuksen teosta ei sanaakaan. Huolestuttaa.

      • Veggsu

        Sateenkaariseurakunta on jo olemassa. Tervetuloa. Jumalaa pelkäävää uskovaa homoseksuaalista väkeä. Ainoa mikä puuttuu on viha.


      • Veggsu kirjoitti:

        Sateenkaariseurakunta on jo olemassa. Tervetuloa. Jumalaa pelkäävää uskovaa homoseksuaalista väkeä. Ainoa mikä puuttuu on viha.

        miehimykset eivät peri taivasten valtakuntaa


      • Veggsu

        Miehimys-sana ei ole synonyymi homolle. Homous on seksuaalinen suuntaus, ilman tekoja.
        Koska homomiehen ei erota heteronaisesta muu kuin sukupuoli, homovaino viittaa siihen, että pidätte naiseutta syntinä. Naisena oleminen ei ole syntiä. Eevan perisynti on jo sovitettu.

        Toisaalta, jos Jumalaasi loukkaa ihmisten välinen rakkaus, minä pelkäisin sinuna Taivaaseen pääsyä yli kaiken. Ikuisuus pikkumaisen vihaajan kanssa on pelottavaa.


      • miehimys.on.homo
        Veggsu kirjoitti:

        Miehimys-sana ei ole synonyymi homolle. Homous on seksuaalinen suuntaus, ilman tekoja.
        Koska homomiehen ei erota heteronaisesta muu kuin sukupuoli, homovaino viittaa siihen, että pidätte naiseutta syntinä. Naisena oleminen ei ole syntiä. Eevan perisynti on jo sovitettu.

        Toisaalta, jos Jumalaasi loukkaa ihmisten välinen rakkaus, minä pelkäisin sinuna Taivaaseen pääsyä yli kaiken. Ikuisuus pikkumaisen vihaajan kanssa on pelottavaa.

        Tämä selvä ja taivahan tosi.


    • dfsrfr

      ai kyseisessä samassa seurakunnassa, vai toisessa? Kyllähän se selvä on että heitä on, mutta avoimesti pastorinvirassa ei taida olla kuin luterilaisila??

    • Kaunispoika123

      Ai mis on sellainen seurakunta? Menen heti sinne ja otan ihqun poitsuni mukaan! Jumala rakastaa jokaista ihmistä!

      • Jumala vihaa syntiä, mukaan lukien homoseksuaalisuuden synti

        Lopeta tyhjät puheesi ja jos olet homoseksuaali, tee parannus siitä ja muista synneistäsi ja ota uskossa vastaan Jeesus Herraksesi ja Vapahtajaksesi niin sinusta tulee Jumalan lapsi ja saat ikuisen elämän


      • Veggsu

        Raamattussa ei ole missään kohtaan mainintaa, että seksuaalinen suuntautuneisuus olisi syntiä.

        Jos mies rakastaa miestä, hän ei ole yhtään vähemmän syntinen, jos menee sukupuolenvaihtoleikkaukseen.


      • NäinSeVainOn

        Jos mies tekee "sukupuolenvaihdosleikkauksen" ja sen jälkeen yhtyy mieheen, niin hän on tehnyt synnin, sillä ei sukupuolta voi oikeasti muuttaa. Voi yrittää tehdä viritelmiä toisen sukupuolen sukuelimistä ja ottaa hormonihoitoja, mutta ei sukupuoli oikeasti muutu.


      • Veggsu
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        Jos mies tekee "sukupuolenvaihdosleikkauksen" ja sen jälkeen yhtyy mieheen, niin hän on tehnyt synnin, sillä ei sukupuolta voi oikeasti muuttaa. Voi yrittää tehdä viritelmiä toisen sukupuolen sukuelimistä ja ottaa hormonihoitoja, mutta ei sukupuoli oikeasti muutu.

        Tarkoitatko, että naisilla ja miehillä ei ole samat säännöt Taivaaseen menoon? Et ole tosissasi.


      • Veggsu kirjoitti:

        Raamattussa ei ole missään kohtaan mainintaa, että seksuaalinen suuntautuneisuus olisi syntiä.

        Jos mies rakastaa miestä, hän ei ole yhtään vähemmän syntinen, jos menee sukupuolenvaihtoleikkaukseen.

        homoseksuaalisuus on synti

        sukupuolen vaihtaminen on synti


      • Veggsu

        Näytä Raamatunkohdat, joissa kielletään vaihtamasta sukupuolta.


      • Veggsu kirjoitti:

        Näytä Raamatunkohdat, joissa kielletään vaihtamasta sukupuolta.

        1. Moos. 27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.


      • saarnamies
        apumies_ kirjoitti:

        1. Moos. 27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        Eivät nämä Jumalan luomat kuvatukset kovin hääppösiä ole. Toisaalta taas ei se jumalakaan ole niin ihmeellinen, jos hän on meidänkaltaisemme näköinen. Tuntuu kuitenkin, että jokin asia tässä jutussa mättää.


      • Veggsu
        apumies_ kirjoitti:

        1. Moos. 27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        Kuten tiedät, kuvien muokkauksessa ei ole koskaan ollut mitää ihmeellistä. Se ei ole synti, varsinkaan Jumalan kuvasta toiseksi.

        Jos väität sekä naisen että miehen olevan Jumalan kuva, lienee selvä, ettei kuva kuvaa anatomiaa.


    • seurasetä

      Voihan paavin pallit! Vieläkö näitä juttuja piisaa tästä helvetin kahjosta taukista. Että vielä raamattukin vedetään mukaan. Eikö mistään psykiatrisesta hoitolaitoksesta(vrt. hullujenhuoneelta) löydy lopullista sijoituspaikkaa tällaiselle mielenterveyspotilaalle.

    • Opestualaps

      Mutta missä luuraa Tiainen? Kai hänellä ny jotain moraalia luulis löytyvän? Ehottomasti parannuksentekoo homoudesta? Mut mitä vielä, sehän ihan simona nauttii sen Fransin seurasta. Mitä kuuluu AvioVaimolle Miks kaikki on salattuu? Mikä täs oikeen kävi. Haluan tietää! Tarviin tietää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe