Naapuriapuako

sinipiikapieni

Kaikkeen sitä joutuu..naapurin yksin asuva asukas ilmestyi käsi paketissa oveni taa,oli kaatunut,ja tuli ensiavusta taksilla kotiin.Hädissään oli ja pyysi minua auttamaan,miten sitä käsipuolena pärjää...no minä avuliaana olen sitten autellut häntä ,aamua iltaa käyn auttamassa pukemisessa,ja pienissä askareissa,ulkoillaan yhdessä,käydään asioilla,käytän omalla autollani.Koko aikana tämä varakas vanhapiika ei ole maksusta puhunut,palkkaa kyllä kotiinsa siivousapua ym ja kehuu paljonko maksoi.Taisin tehdä virheen,kova on määräilemään,itsekäästi tuntuu ajattelevan minun olevan häntä varten vaikka on omakin sakki hoidettavana.Ja kyllä se maksukin kelpaisi,mielläni autan.Olen myös elämäni aikana joutunut aiemminkin auttamaan vanhuksia,aina on ollut heille kunnia asia maksaa kun pyytävät palveluksia,tuntuu että naapurini käyttää hyväntahtoisuuttani häikäilemättömästi hyväksi.Onhan se hauska yksinäisestä kun joku käy,tietyllä kellonlyömällä vielä...

2

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghjfgh

      Älä anna hyväksikäyttää itseäsi. Jos naapurisi on niin röyhkeä, että edellyttää sinun auttavan häntä säännöllisesti ja ilman maksua, oikaise häntä. Mutta jos hän on noin härski, hän saattaa myös ilmiantaa sinut työkkärille (jos siis olet työtön työnhakija) saamastasi palkasta. Harkitse.

    • sinipiikapieni

      En ole työtön työnhakija,vaan itsekkin eläkkeellä.Ymmärrän että apuni on kullanarvoista,eikä sitä sen kaltaista saa mistään hoivapalvelusta.Hän on innostunut tekemään itsekkin pieniä kotihommia mitä nyt yks kätisenä kykenee...olen toiminut innoittajana,antanut uusia näkökulmia,ja ideoita.Ja kävelyllä käyn yksinkin,naapuri menee siinä samalla mukana,matka taittuu nopsaan kun on puhekeveri.Olen huomannut hänen tarvitsevan apua monessa asiassa,on vain niin vaikea ostaa sitä,olen kyllä puhunut hänelle jos jatkossa ottaisi hoivapalvelua,kun kerran on lisääntyvästi sen tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4914
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3227
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1375
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1206
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      887
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe