Spironolactone kuukautisten puuttuminen?

Mitäköhän keholleni on tapahtunut syön spironolactonea 3 viikkoa ja viikon tauko periaatteella. Olen syönyt spironolactonea 2kk ja kuukautisia ei ole kuulunut koko aikana ja hiuksia lähtee entistä enemmän.
Onko muilla ollut samaa? E-pillereitä en käytä.
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta



Jos vika onkin lääkkeen sijaan omassa hormonikierrossasi. Selvitettiinkö sinulta, onko sinulla esim. polykystiset ovariot tai vastaavaa? Jos siis primäärisyy olikin, ettei naishormonisi toimi kunnolla? Käy lääkärissä, asioita voidaan selvittää verikokeilla ym. Sinsänsä parin kuukauden tauko kuukautisissa ei ole vielä hälyttävää. Mutta kun muitakin oireita on (hiustenlähtö), niin kaikki hormonitasot (insuliini - verensokerit, naishormonit, kilpirauhashormonit) olisi mielestäni varmistettava ja tehtävä tarvittaessa ultraääni (kohtu ja munasarjat).
Ilmianna
Jaa
Kiitos vastauksesta!
Minulla on ollut aivan säännöllinen kierto ennen spironolactonea. Kilpirauhasarvot, naishormooniarvot katsottu. Estrogeeni vähän alakantissa kuitenkin ihan viitteissä eli ei vikaa sielläkään. Myöskään ultratessa munasarjat oikein loistavat. Nämä tutkittiin siis juuri ennen spiron aloitusta.
Ilmianna
Jaa
Miten spironolactone voisi vaikuttaa kuukautiskiertoon ?
Tuskin ?
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Spironolactone kuukautisten puuttuminen?

Mitäköhän keholleni on tapahtunut syön spironolactonea 3 viikkoa ja viikon tauko periaatteella. Olen syönyt spironolactonea 2kk ja kuukautisia ei ole kuulunut koko aikana ja hiuksia lähtee entistä enemmän.
Onko muilla ollut samaa? E-pillereitä en käytä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta