TAIKAVARPU VESIVARPU USKOTKO VAIKO ET?

Erämaasta

Taikavarpu tahi vesivarpu johon uskoo iso osa suomalaisista ja johon on uskonut myös Euroopassa muinaisina aikoina kansat, taikavarvulla on etsitty
Malmia rikollisia maahisia sängyille hyvää leposijaa jalometallia ja viimeiseksi vettä meidän aikana kun
Muuta ei ole löytynyt kaivon paikkaa.
LÖYTYYKÖ NIITÄ JA MISTÄ TÄLLÄISEN SAAPI TILATA.

18

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastajajosef

      Kyllä minä uskon.

    • Rentunruusuke

      Minä en usko sellaisiin henkilöihin joidenka viisaus on pajunraipoissa,
      Enkä usko että suomesta löytyy sellaisia henkilöitä jotka uskoo oikeen tosissaan, vaan leikisti.

    • ö-Öö

      Joillain toimii, ei kaikilla

      Kai se liittyy jotenkin sähköön, liekö tutkittu. Mulla, ei monella muullakaan toimi, mutta nähnyt ihmisiä, joilla toimii. Kaivonkatsoja ollut erittäin tärkeä ihminen aina, ennen oli noi keinot, nyt tekniikkaa. Ei kande alkaa kaivamaan lapiolla syvää monttua vedettömään paikkaan. Ei se mun käsittääkseni ole sinällään mitään salatiedettä, enenpi perinnetietoa ja perinnetaitoa. Paska kaivonpaikankatsoja ei montaa kaivoa sitten enää etsinytkään aikanaan, nyt homma tieteellisempää.

      Malmit nyt on magneettisilt ominaisuuksilaan erilaisia, kuin multa tms, en tiedä malminetsinnästä, mutta tekniikkaa siihen nykyisin käytetään. Oletan, ehkäpä joku varpukin saattaa antaa osviittaa siitäkin.

      Tee koe. Puun ohut pieni varpu seinanrakoon. Se roikkuu alaspäin helteellä, ennen sadetta se alkaa nousemaan ylöspäin. Johtuu ilmeisimmin ilman kosteuden lisääntymisestä. Vähän sama asia, kuin ilmapuntari. Net kai aikoinaan olleet johonkin hevosen häntäjouheen perustuvia härpäkkeitä, joitten pituus muuttuu ilmankosteuden mukaan.

      "Taikavarpuja" ihan varmasti joku myykin. Helpoiten sen saa lähimmästä pusikosta.

      Ai niin, kultasormus ompelulangasta sormeen roikkumaan. Se alkaa pyörimään vesisuonten kohdalla. Siis joillain alkaa, mulla ei. Liekö sitten magnetismia, tahi sähköjuttuja, noin van kuitenkin on.

      Ei taikauskoja, primitiivistä maaperätutkimusta.

      =DW=

      • maahiset_avuksi

      • ö-Öö
        maahiset_avuksi kirjoitti:

        Onhan nämä kaivonkatsojat testattu,kaikki epäonnistuivat surkeasti.
        http://www.skepsis.fi/jutut/paholaisen_asianajaja/luku5.html
        Tosin Suomessa löytyy vettä lähes mistä tahansa kun tarpeeksi kaivaa, kaivonkatsoja voi vedota siihen että ei kaivettu tarpeeksi syvältä;)

        Sattuikin.

        Sen verran pakko avata, meitsi ollut pitkään Skepsiksen jäsen. Mä sitä mieltä, jos ei voi todistaa, on epätotta, jos voi todistaa, voi olla epätotta. Taikavarpu kiintoisa asia sinällään. Se tosiaan toimii, miten toimii. Mutta miksi se toimii, se epäselvää. Tai miksi ei toimi.

        Veden katsomisessa olet täsmälleen oikeassa, jossain suomessa löytyy vettä mistä tahansa, kun tarpeeksi kaivaa. Nykyteknologialla ja tiedolla helpompi löytää helpoin kohde.

        Jotain tossa taikavarpu-asiassa on todistamatta. Siis se, miksi se joskus satttuukin oikeaan vaikka erittäin harvoin näin käykin. Jostain syystä varvut kääntyilee ja sormukset pyörii, joillain. Mikä syy, se selvittämättä. Kun kaikki ei oi olla huijareita. Oletan, riippuu sähköjutuista, magneettikentistä, selaisista asioista.

        Asia taikauskoa. Mutt skeptisesti ilmaistuna, jotain on taikauskon takana, kukaan vain ei tiedä, että mitä :DDD

        Jokin luonnonilmiö, näin mun mielestä. Asia nykyisin erittäin vähän tärkeä, aikoinaan sill voinut olla suurikin merkitys vähän kaikkeen. Vanhoja kansanuskomuksia, perinnetietoja, taikauskojakaan ei pitäisi jättää tieteen tutkimisen kannalta pois. Nimenomaan, jos jotain ei voida todistaa tieteellisesti, se periaatteessa on tieteellisesti todistamatonta. Mutta jos asiaan löytyy tieteellinen selitys, se selittääkin sitten paljon asiasta ja monesta muustakin asiasta.

        Öf. Mä kai skeptikoksi turhan positiivinen. Mun mielestä kuitenkin aina kaikki todistamaton huuhaa voi sisältää tieteellistäkin perustetta. Tai sitten ei.

        Selitystä, miks varvut kääntyilee, tahi sormukset pyörii, sitä ei ole näkynyt. Ihan todistettava ilmiö, mitä ie huuhaata, mutta tollanen juttu on olemassa, jostain syystä. Syy ois hyvä selvittää. Ei kovin tärkeää asiaa, eipä tuolla kiire, tai sitten voi olla kovakin kiire. Mun mielestä paljon huuhaata, minkä takana voi olla ihan selitettävissä olevia, vaikkapa fysiologisia asioita.

        Jaa, jos mä tarvitsisin kaivoa, hankkisin geolokin paikkaa katsomaan en varpu-ukkoa.

        =DW=


      • jhans
        ö-Öö kirjoitti:

        Sattuikin.

        Sen verran pakko avata, meitsi ollut pitkään Skepsiksen jäsen. Mä sitä mieltä, jos ei voi todistaa, on epätotta, jos voi todistaa, voi olla epätotta. Taikavarpu kiintoisa asia sinällään. Se tosiaan toimii, miten toimii. Mutta miksi se toimii, se epäselvää. Tai miksi ei toimi.

        Veden katsomisessa olet täsmälleen oikeassa, jossain suomessa löytyy vettä mistä tahansa, kun tarpeeksi kaivaa. Nykyteknologialla ja tiedolla helpompi löytää helpoin kohde.

        Jotain tossa taikavarpu-asiassa on todistamatta. Siis se, miksi se joskus satttuukin oikeaan vaikka erittäin harvoin näin käykin. Jostain syystä varvut kääntyilee ja sormukset pyörii, joillain. Mikä syy, se selvittämättä. Kun kaikki ei oi olla huijareita. Oletan, riippuu sähköjutuista, magneettikentistä, selaisista asioista.

        Asia taikauskoa. Mutt skeptisesti ilmaistuna, jotain on taikauskon takana, kukaan vain ei tiedä, että mitä :DDD

        Jokin luonnonilmiö, näin mun mielestä. Asia nykyisin erittäin vähän tärkeä, aikoinaan sill voinut olla suurikin merkitys vähän kaikkeen. Vanhoja kansanuskomuksia, perinnetietoja, taikauskojakaan ei pitäisi jättää tieteen tutkimisen kannalta pois. Nimenomaan, jos jotain ei voida todistaa tieteellisesti, se periaatteessa on tieteellisesti todistamatonta. Mutta jos asiaan löytyy tieteellinen selitys, se selittääkin sitten paljon asiasta ja monesta muustakin asiasta.

        Öf. Mä kai skeptikoksi turhan positiivinen. Mun mielestä kuitenkin aina kaikki todistamaton huuhaa voi sisältää tieteellistäkin perustetta. Tai sitten ei.

        Selitystä, miks varvut kääntyilee, tahi sormukset pyörii, sitä ei ole näkynyt. Ihan todistettava ilmiö, mitä ie huuhaata, mutta tollanen juttu on olemassa, jostain syystä. Syy ois hyvä selvittää. Ei kovin tärkeää asiaa, eipä tuolla kiire, tai sitten voi olla kovakin kiire. Mun mielestä paljon huuhaata, minkä takana voi olla ihan selitettävissä olevia, vaikkapa fysiologisia asioita.

        Jaa, jos mä tarvitsisin kaivoa, hankkisin geolokin paikkaa katsomaan en varpu-ukkoa.

        =DW=

        "Selitystä, miks varvut kääntyilee, ...."
        Katso ylläolevasta linkistä "Selittävä tekijä"


      • ö-Öö
        jhans kirjoitti:

        "Selitystä, miks varvut kääntyilee, ...."
        Katso ylläolevasta linkistä "Selittävä tekijä"

        Mnaah

        Tottakai paljon huuhaata. Tässäkin asiassa. Tosiasia on, seinään tökätty varpu reagoi ilmankosteuteen. Ihan itsekseen. Se selvillä. Mua kiinnostaa asiassa noit muut jutut. Se, miksi sormus pyörii joillain ja toisilla ei, se kiintoisaa. Se, mitä itse saanut selville ja nähnyt, sormus pyörii joillain sellaisilla alueilla, missä korkea radonpitoisuus. Siis tarkemmin tutkittua radon. Sitä vaan ei ole tutkittu, miten ihminen liittyy sormuksen pyörimiseen. Tässä kohti epäilen magnetismia, mutta koska ei todisteita, koska ei tutkittu, asia on, sellainen kuin on, hämärä.

        Skepsismi tarkoittaa juu epäilemistä, mutta se tarkoittaa myös asioitten tieteellisen tutkimisen tarpeellisuutta. Mun mielestä ihan yhtä tärkeää, kuin tieteellisesti todistaa joku asia höpöksi, on etsiä tieteellisiä selityksiä asioille. Kumpikaan ei sinällään sulje pois toisiaan. Jokin asia voi olla varsin yksiselitteinen, nykyisen tietämyksen mukaan, joku toinen ei ole mitenkään selvitetty.

        Varpukeississä on juu löydetty paljon huuhaata, mutta faktoja vähän. Huuhaa itsessään ei tarkoita, että asia ois totaalisen oikea/väärä. Sitä vaan ei ole selitetty.

        Öf, ei jaksa kirjoittaa pitemmästi. "Taikavarvuissa" on mun mielestä olemassa mahdollisuus ihan todistettavaankin perusteeseen, toimivuudesta. Se, että ei tahdo toimia käytännössä tutkimusten perusteella, sitäkin voipi miettiä :DDD

        =DW=


    • HuuHaaJutut

      Viisaat vesisuonten katsojat jotka uskovat maagisiin raippavoimiin voisivat kerätä kaikki yhteen porukkasn ja ilmoittaa kun suomessa leivotaan paras valehtelija kortesjärvellä, muistakaa että teidät testataan siellä.

    • Nokipannustakahvia

      Oulussa ja helsingissä on testttu kyseiset papparat ja voin vain todeta
      Että mitään ei sitten ole löytynyt.
      Voitte itse lukea "taikavarpu"sivustoilta en edes viitsi
      Alkaa toistelemaan tarinoita on ne niin paksua juttua että raipan kuorikin
      Irtoaa kun vääntääpi niin julmetusti.
      Kupariakin on löytynyt kyseisillä raipoilla ja tämä jos mikä pitää sitten paikkansa. Papparainen kantoi hesaan
      Vanhan kuparipannunsa ja väittöö niin
      Tottajumalauta kivenkovahan taitoansa. Ja muillakin taipui pajunraippa. Mutta kun se saatanan kuparipannu laitettihin pahavilaatikkohon ja testattihin niin k.yllä taittuu mutta kun laitettihin kaksikymmentä laatikkoa parinmetrin välein ja yhtehen se saatanan paskaanen nokinen kuparipannu ja sanottihin sille papparaiselle jotta kysäiseppä ny siltä raipaltasi pannun sijaintia niin eipä tullutkaan vastauksia. Niinse papparainen sanoo notta pitää nähäräkkin ja mää en nähänyt mihin lootahan se pannu laitettihin.Ei kuulopuheihin pirä luottaa pitää nähäräkkin, sanoo se entinenkin tuomarismies.

    • Noitatohtori

      HÖPÖ HÖPÖ JUTTUJA KAIKKI

      • Seinäjoenlikka

        Paitsi tämä NOKIPANNUJUTTU OLI TOTUUDENMUKAINEN JUTUISTA OLISI LUKENUT VIELÄKIN.


    • Raippanpastori

      Taikavarvun sankarit jokka uskoo varvun maakiseen voimaan ovat kaikki henkilöitä jotka ovat epäonnistuneet elämässään pahoin.
      Kysykäät ny siltä raipalta uudet lottonumerot, niin jotta kuori vääntyy irti raipasta.

    • Herttanensentään

      En usko, mutta uskon raippapapparaisiin heidän"viisaaseen"
      Raippaansa koska he ovat näin sanoneet ovat löytäneet jopa kultakimpaleitakin ei vain vettä, kuparia on löytynyt ja rikollisia kadonneita esineitä joku jopa hyvän morsiamen,

    • Mitäkä.mies

      Rautalangan pätkä käy hyvin kokeeksi.Taivuta jäykäkö rautalanka toisesta päästä 90 asteen kulmaan,vaikka kymmenen senttiä ja jätä pidempi osuus noin puoli metriseksi.
      Purista nyrkkiin lyhyestä päästä,aivan kuin pitäisit pistoolia ja alat kävellä niin löytyy pintavesi viemärit ja vesisuonet.

      • Konstikasmies

        Juuri tämä konsti on luokiteltu niinsanotuksi huuhaa jutuksi jota en usko en sitten millään, tule niin testataan konstisi,


      • Mitäkä.mies
        Konstikasmies kirjoitti:

        Juuri tämä konsti on luokiteltu niinsanotuksi huuhaa jutuksi jota en usko en sitten millään, tule niin testataan konstisi,

        Ensin luokittelin höpö,höpö keinoksi mutta sattumalta törmäsin hyvään kaivon paikkaan tällä etsimellä.Voi olla silkkaa tuuriakin mutta jos teen vielä joskus kaivon niin filmaan etsinnän ja laitan esille.Titysti pysyn hiljaa hulluudessani jos epäonnistun.
        Meitä oli neljä ihmistä kokeilemassa taikarautalankaa ja vain kahella henkilöllä lanka kääntyi ja täsälleen samassa kohdassa.Kahdella ei mitään reaktiota.
        Kokeilin asfaltti alueella keväällä.Lagan kääntymisen kohdalla oli oletettavasti pintavesiviemäri.Kaivojen linjauksesta päätellen.
        Ei tarvi uskoa,mutta minä löydän vettä rautalangalla.


      • lhnen
        Mitäkä.mies kirjoitti:

        Ensin luokittelin höpö,höpö keinoksi mutta sattumalta törmäsin hyvään kaivon paikkaan tällä etsimellä.Voi olla silkkaa tuuriakin mutta jos teen vielä joskus kaivon niin filmaan etsinnän ja laitan esille.Titysti pysyn hiljaa hulluudessani jos epäonnistun.
        Meitä oli neljä ihmistä kokeilemassa taikarautalankaa ja vain kahella henkilöllä lanka kääntyi ja täsälleen samassa kohdassa.Kahdella ei mitään reaktiota.
        Kokeilin asfaltti alueella keväällä.Lagan kääntymisen kohdalla oli oletettavasti pintavesiviemäri.Kaivojen linjauksesta päätellen.
        Ei tarvi uskoa,mutta minä löydän vettä rautalangalla.

        "...mutta sattumalta törmäsin hyvään kaivon paikkaan ..."
        Kuten sanottu,suomessa löytää vettä lähes mistä tahansa. Jossain vaan täytyy kaivaa syvemmälle....


    • Oiminkäautuudensain

      Taikavarvulla on haettu suuria rikollisia ja sitten on mestattu rikollinen, mitäs tästä sanotte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe