Sydän palasina

Mitentässäkävinäin

Tiedän ettei kyseinen nainen koskaan tätä lue niin voin purkaa suruani tänne. Erosin unelmieni naisesta 4.11.16. Siitä lähtien oon ollut ihan täysin rikki. En edes tiennyt että ihminen voi olla näin hajalla. Ero tuli täysin puun takaa, en olis koskaan uskonut että se henkilö jota rakastan yli kaiken tekis näin paskasti mulle. Meillä oli täydellinen suhde, ei kertaakaan riidelty ja meillä klikkas niin hyvin. En ole koskaan elämässäni tuntenut semmosta onnellisuutta, vapautta, rakkautta kuin hänen kanssaan. Hän oli ja on ensirakkauteni. Miten tästä pääsee yli? Ikävöin sitä naista niin helvetisti että kaikki mun ympärillä hajoo käsiin. Jätin koulun keskelle, syön taas mielialalääkkeitä, pilannut kaikki ihmissuhteet mun elämässä, oon täysin eristäytynyt kaikesta ja kaikista. Välillä tuntuu että elän jossain painajaisessa, ettei tää voi vaan olla totta. Miten joku voi viedä sulta elämäsi rakkauden sun nenän edestä? Miten helvetissä se on mahdollista? Mitä mun täytyy muuttaa itessäni että saan sen naisen takas mun elämään? Mä en vaan voi käsittää. Sain niin paljon rakkautta ja unohdin hänen kanssaan miltä tuntuu vihata itseään. Oon niin sekasin, tuntuu ettei mua ole edes olemassa enään. Joka päivä olo pahenee, joka aamu herään tähän painajaiseen, joka yö itken itteni uneen. Ruokahalu kadonnut kokonaan, hyvä että pääsen sängystä ylös, oksettaa, ahdistaa, väsyttää. Oisko itsemurha ratkaisu? En vaan jaksa enään, sanokaa pliis etten ole ainoa :(

6

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elävääelämää

      Olen pahoillani erostasi. Varsinkin kun se tulee yllätyksenä ja kuvaamallasi tavalla, on suru, järkytys ja epätoivokin pinnalla. Olet selvästi paljon tunteva ja lämmin ihminen. Kumppanisi ei ole tainnut kohdella sinua oikeudenmukaisesti. Nyt olisi kaikista tärkeintä, että pystyisit huolehtimaan itsestäsi.

      Keneltä voisit saada tukea eron käsittelyyn? Ystäviä, perhettä tai tarvittaessa muutama käynti jollakin psykologilla voisi olla paikallaan tuen saamiseksi.

      Koulua ja itselle tärkeitä asioita kannattaa nimenomaan jatkaa. Pahimman vaiheen ylitettyäsi huomaat, että ne on asioita joista saat voimaa. Voit keksiä myls jotakin uutta mukavaa, joka hetkellisesti rauhoittaa ajatuksia. Kaikkia eroon kuuluvia tunteita on kuitenkin hyvä tuntea, mutta muista, että sinulla on hyvin paljon kaunista vielä edessä.

      Sinä olet tärkeä ja sinun asiat ovat tärkeitä, muista se. Erosurun keskellä voi ajatus tuntua kaukaiselta, mutta ihan varmasti tuolla jossain on joku, joka haluaa jakaa kaiken kauniin kanssasi. Jonakin päivänä huomaat olevasi valmis siihen, mutta anna itsellesi aikaa. Ja mene takaisin kouluun. Aurinko paistaa ulkona :)

      T. Täti-ihminen

    • kylläsehelpottaa

      Omasta erosta on kohta jo vuosi ja mulla oli pitkään yhtä paha olla. Vieläkin ikävöin ja välillä en haluaisi tehdä mitään, maata vaan sängyllä ja pysyä sielä. Pääsin sen pahimman vaiheen yli kavereiden ja harrastuksien avulla, vaikka olinkin yksin suurimman osan ajasta.

      Se on ok että ikävöi mutta älä anna sen vallata sua. Yritä keksiä tekemistä, ihan mitä vaan mikä saa sun mieles edes hetkeksi pois siitä ikävästä. Itsemurhaa ei kannata tehdä, juoksisit vain pakoon. Ota itseesi niskasta kiini, kääri hihat ja mäiski sitä kaikkea paskaa turpaan ja voit sitten myöhemmin muistella hymy huulilla :)

    • Nipsunapsunopsu

      Laittele kavereille tuttaville viestiä, suunnittele heidän kanssaan jotain kivaa tekemistä että saat ajatukset muualle. Monesti se että keksii tekemistä päivisin auttaa pääsemään pahimman vaiheen ohi ja huomaa että enhän mä sitä toista tarvitse että mulla olisi kivaa ja että olen onnellinen. Miten olit ennen kun tutustuit tähän naisystävään? Elit ilman häntä silloinkin miksi et nyt voisi? Kannattaa mennä puhumaan esimerkiksi psykologille, tiedän kokemuksesta että se auttaa ja tulee parempi olla. Pääset ihan varmasti tuosta yli, älä sen takia ittees tapa turhaan. Selviit ja oot vahvempi sen jälkeen. Susta tuntuu vain että se ihminen oli sun kaikki, mutta se ei oo todellisuutta.

    • Voi ei :( Paljon tsemppiä, fiilaan siuu...:( Tosin ite erosin maaliskuussa...Noi tunteet kuulosstaa niin tutulle, kaipaisitko juttuseuraa?

    • fword

      kuuleppas, rakkaus on maailman upein asia, mutta vain silloin kuin se toimii. Se että tuli ero tuntuu tietenkin pahalle, mutta mitä jos hän olisi jäänyt suhteeseen jossa ei rakasta sua? Olisitko nyt edelleen onnellinen vaikka hän ei olisi enää onnellinen sun kanssa? Rakkauteen tarvitaan kaksi samoin tuntevaa.
      Miten toipua erosta, mä suosittelen asioiden hyväksymistä ja anteeksiantoa. Hyväksy se tosiasia että teillä oli kaunista ja ihanaa ja sen aika päättyi. Kertaa päässäsi koko suhteenne, kirjoita ylös tarinasi ja sulje kansi. On hyvä oppia nauttimaan myös muistoista, ei kauhean moni jää ensirakkautensa kanssa ikuiseen onneen. Kaikessa on oppirahat elämässä, myös rakkaudessa. Se on elämän yksi tarkoitus, opettaa kokemaan ja oppia itsestäsi kokemuksien kautta.
      Sä olet kokenut nyt hienon ensirakkauden, se ei kestänyt mutta se minkä se kesti oli upea. Ole onnellinen siitä äläkkä mieti että sun elämä loppui siihen. Nyt sä olet yhtä kokemusta tunnepuolella valmiimpi seurvaanaan. Kaiken ei pidä kestää ikuisesti ollakseen arvokasta.

      Ero ahdistaa ja pelottaa, se tuttu kaava meni rikki, elämä uusiutuu. Se vaatii itseltäkin jotain, sitä kasvamista omien tunteidensa herraksi. Erot on surullisia ja arvokkaista hetkiä. Niissä oppii omat heikkoutensa mutta myös omat vahvuutensa. Käy kaikki ajatuksesi läpi, kirjoita ylös niitä, katso mitä tunteita sulla on ja mitä sä voit niille tehdä. Kyse on askelista, yksi askel kerrallaan. Käsittele ne ja opi ja kasva. Se on elämää, kaikessa ihanuudessaan ja pettymyksissään.

      Muista että suhun sattuu niin kauan kuin annat suhun sattua. Sä et saa säälistä mitään tässä elämässä, se että kärsit kauan ei tuo sulle parempaa jatkossa. Sun pitää itse lopettaa erossa eläminen ja jatkaa eteenpäin. Luovu yksi asia kerrallaan nykyisestä surutilastasi. Itke, kuuntele teidän kappaleita, katso kuvia. Sitten ala vain kuunella toisenlaista musaa, katsele muita kuvia ja ala ajattelemaan muita asioita kuin menetettyä. Sulla on elämä ja rakkauksia edessä. Se kuinka ehjänä ja valmiina niihin kuljet on omissa käsissäsi. Katse eteenpäin, päästä irti siitä mitä ei enää ole. Hyvät asiat siitäkin seuraa sua mukanasi, nyt sun ei tarvi roikkua niissä ajatuksissa.

      Päästä irti, ota ensimmäinen askel pois tuosta menettämisen pettymyksestä. Sano että se oli ihanaa ja olit onnellinen, mutta nyt sinun on ajateltava itseäsi eikä enää vellottava menneissä.

    • Gillis

      muista että olet arvokas ihmisenä jokainen kokee elämässä vastoin käymisiä älä luovuta elämässä mikä tärkeintä että saat itseluottamuksen ja elämän ilon takas jokaiselle joku ihan varmasti jossain on mut älä päästä sit uudeleen satuttamaan sua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe