Viirin kiinnitys lippunaruun

hmk2000

Jos olisi sellainen ihminen, joka ei haluaisi näpärtää kalastajansolmuilla tms viiriä kiinni lippunaruun joka kerta merelle lähtiessä, niin onko muita hyväksi havaittuja keinoja pikakiinnittää viiri paikalleen?

Vääräleuka-viisastelijat pätekööt jossain muualla eli vain asiallisia ja avuliaita neuvoja, kiitos! :)

19

2068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeasitäkanssa

      Ei tämmöinen asia voi olla kenellekään ongelma - toisaalta jos on niin kantsii pysyä maissa, koska merellä voi joutua käyttämään "maalaisjärkeä" vähän enemmänkin....

    • eioovaikee
      • Kysyjää ei ilmeisestikään pätkääkään kiinnosta näprätä tuon parissa toistuvasti. Tosin minua taas aavistuksen ihmetyttää, miksi niiden viirien kanssa joutuisi säätämään muuta kuin kiinnityksen keväällä ja irrotuksen syksyllä. Tai senkään vertaa, jos vain jättää lippunarut viireineen kiinni mastolle syksyllä?


      • Koska veneilemme Turku-Ahvenanmaa väliä ja kohteliaisuusviirin käytön vuoksi saa olla jatkuvasti siirtämässä päällikkö/pätevyysviirejä saalingista toiseen. Siksi.


      • Omajokaiselle
        hmk2000 kirjoitti:

        Koska veneilemme Turku-Ahvenanmaa väliä ja kohteliaisuusviirin käytön vuoksi saa olla jatkuvasti siirtämässä päällikkö/pätevyysviirejä saalingista toiseen. Siksi.

        Lippusolmun tekoon menee noin 30 sec. Ei paha ongelma.


      • kukin.tavallaan
        Omajokaiselle kirjoitti:

        Lippusolmun tekoon menee noin 30 sec. Ei paha ongelma.

        Näpertelemällä saa menemään 30 s, normaalinäppinen tekaisee puoleen tuosta. Paljon nopeampikin mahdollista, jopa helppoa. Mutta kukin tyylillään, joillekin toimii ne tehtaassa tehdyt "solmut".


    • Tästä tulikin hieno ketju. Ilmeisesti iältään ihan aikuiset ihmiset (miehet?) dissaavat alaikäistä (16 vee) snupulaista! Ei voi kuin olla ylpeä kanssapurjehtijoista!

      • T1edoksi

        Väärä johtopäätös. Olen mies ja olen aikuinen enkä dissaa ketään.


    • 3ee3e

      Maritim ainakin myy sellaisia muovihakasia lippunaruun, joka helpottaa viirin vaihtoa. Pujotellaan vain uusi viiri aina hakaseen. Ei solmimista joka kerta.

    • Voijumalei

      Pitäisikö keskittyä veneilyyn viirien näpräämisen sijaan? Tai jos järjestettäisiin viirinnäprääjän pätevyyskurssi niin sittenhän olis ihan ok näpräillä viirejä, varsinkin viirinnäprääjän pätevyysviiriä ees sun taas... On stana jengillä ongelmat...

      • päivystäväseilori

        Taisi käydä niin, että aloittaja iski heikkoon kohtaan. "Tosipurjehtijat" eivät harrasta viirien kanssa pelaamista ja pillastuvat kysymyksestä.
        Mutta onpa yksi ratkaisuehdotus tehty, olisiko siitä apua?


    • Laita Bilteman pienet haat naruun ja sido pysyvät lenkit lippuun. Olen kyllä itsekin miettinyt samaa, kun vedän perälipun mesaanimaston huippuun aamuisin ja alas iltaisin. Jos en ole jaksanut avata solmuja, olen laittanut lipun pieneen kiristyslenkillä suljettavaan pussiin irrottamatta sitä narusta..

      • omakotiseilori

        Elikä sama konsti kuin isommassakin lipussa, joka vedetään pihan lipputalkoon!



      • MitaanTietamaton

      • Bossu
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Entäpä Bilailupuodin tms. valikoimista S-koukkuja
        http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Helat-ja-tarvikkeet/Koukut/S-koukku-2000023772/

        Lippunaruihin ja viireihin lenkit ja S-koukuilla yhteen. Sopivan kireällä narulla saattaa jopa pysyä.

        Meillä käytetään jalussolmua tai lippusolmua päivästä riippuen, mutta meillä ei ole ollutkaan veneessä kohteliaisuuslippujen lisäksi kuin seuraviiri.

        Noi aukeaa pari kertaluokkaa helpommin kuin lippuihin tarkoitetut kiinnittimet, kuten seuraavat. Niiden pitää olla tietyssä kulmassa, jotta ne saa auki. kotona olen ainakin sata kertaa nostanut lipun näiden kanssa, eikä ole itsestään auennut. Narussa kannattaa silti pitää koko ajan riittävä jännitys, jotta ne ei nostettaessa tai laskettaessa itsekseen aukea. Kun asia tuli puheeksi, kävin tällaiset ostamassa, niin ei tarvitse kesällä tehdä joka aamu uusia solmuja.

        http://www.clasohlson.com/fi/Lippulukko/34-2491


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe