Playa del Ingles kaudella 2017-2018

Green-Field

Kertokaahan matkasuunnitelmia ensi kaudelle Inglesiin ja muualla Gran Canarialle. Itse pohdin että jos kesä näyttää sateiselta, varaan lennot saarelle ja majoitushan tunnetusti järjestyy aina jostain. Päättyneellä kaudella olin kaksi viikkoa helmikuussa ja majoitus oli Green Field hotellissa joka osoittautui ihan hyväksi hotelliksi. En ole siinä ollut aikaisemmin mutta mukava olisi mennä uudelleen. Oli hyvällä paikalla. Mukava olisi kuulla matkakokemuksia myös nyt päättäneeltä kaudelta. Missä hotellissa olitte ja vastasiko odotuksia? Vanhoilta palstan aktiiveilta olisi mukava kanssa kuulla kuluneen kauden lomakokemuksia. Don Luis, Blues Brother ja kumppanit, antakaahan kuulua itsestänne. Ette ole aikoihin näköjään kirjoitelleet, tosin en itsekään ole tätä palstaa juuri seurannut yli vuoteen.

41

1985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turistinen

      matka varattu marraskuussa 3viikkoa inglesiin hotelli buenos aires kuten aina hyvä ja siisti hotla kahdestoista kerta inglesissä,siellä on kaikki mitä turisti tarvitsee.

      • matkakuumeinen

        Sama hotla täällä varattuna tammikuulle, en ole aikaisemmin ollut mutta kovasti kehuttu paikka ja kaikki lähellä.


    • itsekinmenisin

      Europalace. Hyvällä paikalla. Varaa kaksio, merinäkymä tulee siihen, koska huoneistot läpi talon. Puolihoito on plussaa. Ei ole kallis eikä halpa.

    • Matka varattu aikkaa sitten .Kolme viikkoa ,kuten tavaksi on tullut. Hotellikin pysyy samana ,kuin viimeiset 6-7 kertaa. (Pääkatujen varrella).Viime vuonna olimme Pari kertaa (talvella ja loppusyksystä.) Tuleva matka on loka-marraskuulle osuva. Ingles ei petä,joten säät suosivat ja aika oli pysähtynyt kuten ennenkin.

    • Lämminjoulu

      Joulukuussa Las Palmas (kolmas kerta) ja Apart. Brisamar (ensimmäinen kerta). Kaksi viikkoa tällä kertaa. Mielellään lukisin em. apartementoksesta kommentteja siellä majoittuneilta. Jostain syystä netistä löytyy aika nihkeästi muiden kuin matkajärjestäjien arvioita.

      • LasPalmasiin

        Minä etsin apartamentosta Las Palmasista mutta en ihan noin kallista. Näytti olevan 45-55€ per vuorokausi. Minulla ei haittaa vaikka olisi 1-3 km päässä Canteraksen rannasta mutta eläkeläisbudjettini ei oikein salli maksaa kuukaudesta 1350-1650€. Ehkä sellainen 500-600 euroa olisi vielä kohtuullinen jos olisin ehkäpä 2-3 kuukautta. Joku laittoi ehkä viime kesänä linkin jonkun apartamentoksen sivuille mutta minä peijooni hukkasin sen linkin kirjanmerkeistä enkä sitä enää täältä löydä kun tuossa on ollut satoja ja taas satoja viestiketjuja sen jälkeen. En edes haulla löytänyt. Jos tämän nekee se joka kertoi siitä edullisesta apartamentoksesta niin laittaisitko sen linkin uudelleen. Kiitollinen olisin. Siinä vuokrat olivat alkaen 450 euroa kuukaudelta.


      • Sunluoksesilämpimään
        LasPalmasiin kirjoitti:

        Minä etsin apartamentosta Las Palmasista mutta en ihan noin kallista. Näytti olevan 45-55€ per vuorokausi. Minulla ei haittaa vaikka olisi 1-3 km päässä Canteraksen rannasta mutta eläkeläisbudjettini ei oikein salli maksaa kuukaudesta 1350-1650€. Ehkä sellainen 500-600 euroa olisi vielä kohtuullinen jos olisin ehkäpä 2-3 kuukautta. Joku laittoi ehkä viime kesänä linkin jonkun apartamentoksen sivuille mutta minä peijooni hukkasin sen linkin kirjanmerkeistä enkä sitä enää täältä löydä kun tuossa on ollut satoja ja taas satoja viestiketjuja sen jälkeen. En edes haulla löytänyt. Jos tämän nekee se joka kertoi siitä edullisesta apartamentoksesta niin laittaisitko sen linkin uudelleen. Kiitollinen olisin. Siinä vuokrat olivat alkaen 450 euroa kuukaudelta.

        Tämäkö?
        http://www.apartamentosciudadjardin.es/en/

        Hinnat alkaen näköjään 475€/kk nykyisin.


      • aadalmiina

        Olen ollut Brisamarissa useamman kerran,parveke ehdottomasti meren puolelle koska kadun puolelle ei paista kuin aamuaurinko muuten ihan ok paikka ja kaupat lähellä.


      • LasPalmasiin
        Sunluoksesilämpimään kirjoitti:

        Tämäkö?
        http://www.apartamentosciudadjardin.es/en/

        Hinnat alkaen näköjään 475€/kk nykyisin.

        Tuo se juuri oli, kiitos. Minulle sopivan edullinen ja ihan käveltävän matkan päässä rannalta. Oliko minkälainen asua? Oliko liikenteen meteliä paljon ja millainen noin muuten oli?


      • Sunluoksesilämpimään
        LasPalmasiin kirjoitti:

        Tuo se juuri oli, kiitos. Minulle sopivan edullinen ja ihan käveltävän matkan päässä rannalta. Oliko minkälainen asua? Oliko liikenteen meteliä paljon ja millainen noin muuten oli?

        En ole tuossa majapaikassa vielä ollut. Otin vaan tuon osoitteen ylös kun joku siitä puhui. Kiinnostunut olisin kokemuksista minäkin jos alkuperäinen kirjoittaja on linjoilla.


      • aadalmiina
        LasPalmasiin kirjoitti:

        Tuo se juuri oli, kiitos. Minulle sopivan edullinen ja ihan käveltävän matkan päässä rannalta. Oliko minkälainen asua? Oliko liikenteen meteliä paljon ja millainen noin muuten oli?

        ola matka lähenee Las Palmas vajaa kuukausi enään ,niin siellä ollaan lämpimässä.


    • vakiokundi

      Kymmenkunta kertaa olen noin 35 vuoden aikana käynyt Playa del Inglesissä ja joskus muuallakin , mutta kyllä tuo Ingles on ykkönen . Siellä on porukkaa vauvasta vaariin eikä jää yksinäiseksi , vaikka yksin reissaisi. Enemmän kuitenkin on ns. aikuisia kuin nuorisoa.
      Nyt eläkeläisenä käyn luultavasti joka talvi, helmi- maaliskuun vaihteessa.
      Olen melkein aina asunut Inglesissä Agaette Parkissa. Se on Green Fieldin vieressä ja jos joskus vaihdan siihen, katson että en ainakaan siinä alempiin kerroksiin asetu. On siinä isossa katuravintolassa ja irkkupubissa sen verran ääntä.

      Agaette Parkkiin olen tykästynyt, paitsi sen keskeisen aseman takia, myös kun siinä ei ole kummallakaan puolella aivan lähellä isoja hotelleja eikä tarvitse parvekkeelta tuijottaa vastapäistä seinää. Huoneistot ovat kaksioita, joissa riittävästi on keittiövälineitä ja kahvinkeitin ja jääkaappi. Mitään aamupalaa ei siinä saa, mutta itse laitan.
      Taidan kuitenkin vaihtaa hotellia kun viimeksi sain pihan puolelta alakerran kulmahuoneen, josta ei näkynyt kuin lentopallokenttä ja osa puutarhaa. Ei onnistunut huoneen vaihto.
      Nyt huomasin ikäväkseni, että ainakin allasalueen puolelta ylimpien kerrosten asunnot oli paikallisille pysyville asukkaille vuokrattu tai myyty. Kuten normaalit asunnot .
      Alakerrassa on ainakin vuoden ollut remontti. Joku liikehuoneisto siihen tulee. Ennen oli baari-ravintola, mutta ei enää. Tosin oli ilmestynyt suomalaisten ylläpitämä makkarabaari, josta pikkutunneilla sai hiukopalaa. Suomalaispubi Ryysyranta on yhä, mutta hiljentynyt vauhdikkaimmista päivistään.
      Ne, jotka haluavat väljää allasaluetta, siinä teille hotelli. Iso allas ja lisäksi hieno puutarha, jota puutarhuri hoiti antaumuksella.
      Ja näistä jorinoista, ei kun etsimään Inglesiin uutta matkaa...Siellä tavataan .

    • retkeilyimmeinen

      4. kertaa menossa syksyllä.

      8 yöksi olen sieltä nyt hotellin taas itselleni varannut elo- syyskuun taitteessa.
      3 vuorokautta menomatkaan ja saman verran paluumatkaan, joten 2 viikkoa menee reissussa.
      Lauantaina 26.8. aamulautalla Tallinnaan ja siitä nokka kohti Espanjaa Via Balticaa pitkin.
      Sunnuntaina 10.9. sitten iltalautalla suomeen.

      Autolautta Espanja - Playa del Ingles täältä: https://www.fredolsen.es/es
      Hotellina perillä Sol Barbacan Hotel
      Matkalla sitten yö Varsovassa, Milanossa ja Malagassa palatessa käänteinen järjestys.

      Yksin ajaen vaatii kolme yötä, jotta ei ole epämiellyttävää.
      2-3 hengen voiminhan tuo menisi vaikka yhtä soittoa ajaessa.

    • komero

      ensi talveksi vielä ei ole matkaa varattu , mutta tänä talvena olimme maaliskuussa kaksi viikkoa hotellissa nimeltä las condolas . se on aivan siellä rantapulevardilla .siellä on se iso taksiasema ja pitkä rivi erilaisia liikkeitä ja ruokapaikkoja .tosi hyvät sängyt ja makuuhuone sopivan viileä kun ei aurinko paistanut sinne .ei ollut aamiaista , mutta aina teemme itse .tosin pitkä , loiva ylämäki kun lähti esim. jumboon päin ,mutta eihän taksikaan sinne maksanut kuin 3 euroa .olemme käyneet inglesissä 5 kertaa , mutta olemme aina eri hotellissa .haluan kokemuksia .

    • Noohihanok

      Ei inglesissä moneen vuoteen..tuli oltua niinpaljon siellä..ihan yes paikka.Mutta nykyään kaukokohteita.Kerran tuli jopa käytyä kuparipannussakin..syömässä.Sehän oli silloin paikallinen nähtävyys..tms.Eihän inglesissä mitään vikaa ole.hieman tuulista.
      Iso paikka..ja melkovarma aurinko.Monta joulua tuli vietettyä.

    • Marraskuussamatkaan

      Minä varaan lennot vasta marraskuussa ja majoitus löytyy kyllä. Olen Las Palmasissa ja vuokraan auton sekä ajelen pitkin saarta. Moottoritietä Inglesiin ei kauan kestä ja auton saa siihen dyynien vieressä olevalla parkkipaikalla kätevästi. Illalla lyhyt reissu Puerto Ricoon joka on mielestäni valojensa puolesta tosi kaunis iltaisin.

      • SinikkaLPR

        Puerto on tosi mahtava pimeällä. Me olemme usein rannalla ja vain ihailemme valoloistoa.


      • Puertofanit

        Puertossa on se pitkä aallonmurtaja josta näkee koko kylän.


    • TohtoriPerEräreikä

      Onko kenelläkään havaintoa Inglesin homokaasutilanteesta ?

      • kiinnostunutaiheesta

        dyyneillähän sitä esiintyy. havaintoja


      • hegdgwhwje

        Onko tää tyyppi pitkäänkin vastaillut itselleen. Synkkää yksinpuhelua puoli ketjua


    • Inglesiin.matkaava

      Onkos kenelläkään tietoa tuolla Gran Canarialla olevasta Playa del Inglesin homopaikoista?

      Olen kuullut että siellä on aika vapautunut ilmapiiri....Pitääköhän paikkansa? Ja osaisko joku suositella/neuvoa että missä on sitten niitä gay baareja/discoja? Ja onko ne maksullisia?

    • Paraisoon

      Joulukuussa kahdeksi viikoksi ja hotellina Paraiso Maspalomas. Olemme samassa hotellissa olleet kahdesti ja on oikein mukava hotelli. Pihalla on uima-altaita useampi ja mukavasti tilaa auringonottoon. Nimestään huolimatta Paraiso Maspalomas on kuitenkin Inglesin puolella juuri siellä mäen reunalla josta on lyhyt matka menopaikoilla Yumboon ja siihen lähistölle. Taksilla sitten muihin paikkoihin. Ainakin tuota Paraiso hotellia voi suositella myös lapsiperheille.

      • Olenkanssaollut

        Vuonna 1994 kun olin ensimmäistä kertaa Inglesissä niin olin viikon juuri tuossa Paraiso Maspalomas hotellissa. Matkan hintaan sisältyi aamiainen joka oli todella runsas. Tuli ahmittua aina niin paljon herkkuja että piti mennä vielä hetkeksi lepäämään ennen kuin läksin sitten liikenteeseen. Pihalla tosiaan on neljä uima-allasta ja allasbaari josta sai myös purtavaa. Tuskin paikka on vuosian aikana muuttunut, ainakin mitä olen netistä katsonut että tuonne voisi mennä uudelleenkin. Rauhallisella alueella mutta juuri kävelymatkan päässä keskustasta. Plussana on kanssa iso parkkipaikka vuokra-autolle ettei kadun varteen tarvitse autoa jättää kolhittavaksi.


    • Lokakuun lopulla eli hiihtolomalla olisi tarkoitus mennä. Käydä samalla tsekkaamassa myös Las Palmas, Puerto Rico ja Maspalomas. Tarkoituksena olla rannoilla, karaokessa, vesipuistossa, eläintarhassa ja totta kai kulttuuria myös.

    • Olisko20kerta

      Helmikuun alussa Playa del ingles kutsuu. Vähän yli kolme viikkoa lomailua.

    • eieienää

      Kävin vuosituhannen vaihteen molemmin puolin toistakymmentä kertaa Inglesissä lomalla ja aina siinä marraskuun kieppeillä parisen viikkoa. Toki saarta kierrettiin, vuokrattiin autoa ja reissattiin ympäriinsä vuosien aikana. Jotenkin tuli täyteen se hulabaloo -kokemus, ei enää jaksa eikä oikein tee mieli sinne, se on niin nähty. Samat tyypithän siellä aina treffasi, sikäli mukavaa. Agaete Parkissa oltiin useimmiten tai niillä kulmilla. Jos nyt Kanarialle pitäisi pakosti lähteä niin ottaisin La Palman saaren kohteeksi.

      Takki tuli jotenkin täyteen sitä lajia. Nyt on toinen buumi (ikä kai sen tekee) .Viime keväänä Dublin (toista kertaa), nyt syksyllä Budapest (toista kertaa). Nopeita lentoja lähelle, voi ottaa useamman vuodessa. Kaukaisempia kohteita lähivuosina on ollut mm. Intia, Nepal, New York. Viime talvena Kuuba.
      Grönlanti haaveissa.

    • röönlanti

      Taitaa olla sinun pisin matka lähikaupan kaljapatterille ja takaisin heh heh..vai että ihan röönlantiin.

    • IlmarijaRaija

      Asumme täällä maspalomasissa nyt kuudetta vuotta peräkkäin kauniimman puoliskoni kanssa. Asuimme ensin vuokra-asunnossa puoli vuotta ennen kuin teimme pidemmän toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen todella mukavan paikallisen pariskunnan asunnosta. Keväällä, kesällä ja näin alkusyksystä meillä täällä ei ole juurikaan suomalaisia, paitsi vakiasukkaat. Enemmän kesäisin on saksalaisia, venäläisiä ja manner-espanjasta aika paljon lomalaisia. Täällä kesäisin alkaa kaipaamaan sitä kun joka puolella puhutaan Suomea ja paljon on vanhoilta kotinurkiltakin kävijöitä asunnossamme käynyt muistelemassa menneitä. Mukava taas kun kausi alkaa ja suomalaisten ravinteleissa alkaa kuhina käymään. Silloin me vanhuksetkin aktivoidumme kesän ja kuuman syksyn jäljiltä tapaamaan lomalaisia eri kuppiloihin. Tervetuloa kaikille aikaisemmin käyneille ja niille joilla Ingles ja lähialueet ovat ensimmäistä kertaa lomavuorossa. Pian taas nähdään!

      • odotanvastausta

        IlmarijaRaija. Kertokaahan tarkemmin miten saitte tuon asunnon? Ja paljonko ne maksaa?
        Onko siellä yksityisellä vuokrata esim. pientä kaksiota 40-45 neliötä, juuri Ingles-Maspalomas -alueelta. Näin eläkeukkona täältä pohjoisen kaamoksesta tekisi mieli päästä tammi-helmikuussa etelään kuukaudeksi tai pariksi .


    • komero

      hyvin olette viihtyneet ,ettekö ole suomessa edes käyneet kuuden vuoden aikana .sinne on aina mukava tulla ,mutta seuraavan kerran tulemme vasta ensi vuoden marraskuussa , jos olemme näistä sairauksistamme selvinneet . ja mulle tulee tasakympit täyteen .maspalomasin puolella olemme olleet glub maspalomasissa ja maspalomas lagossa . olen 68 v. jamieheni on 73 v .niin se vaan menee , että meistä taas on kiva kuunnella välillä jotain muuta kun suomen kieltä .olemme joka kerta eri hotellissa , kun haluan kokemuksia erilaisista hotelleista .oikein hyvää jatkoa teille sinne aurinkoon ,

    • Sontasäkki

      Nyt on taas matka varattu ja tällä kertaa vähän parempaan paikkaan eli San Agustiniin, inglesin viereen. Siellä on mukavempi olla paikallisten joukossa.

      • Buahhahhis

        Mitä paikallista San Agustinissa on? Turistipaikka sekin, ruotsalaisten suosima.


      • Sontasäkki

        Kyllä siellä enemmän paikallisia on kuin Inglesissä. Totta, että sielläkin on uusavuttomia matkailijoita, mutta paljon vähemmän ja rannatkin ovat tyhjiä.


    • Vanlila

      Miksi päädyitte Inglesiin?

    • ViikkoturistiObserveri

      Hiukan aiheen vierestä toi vakiasuminen, mutta tuli vaan mieleen että suomalaista aika moni on asettunu maspalomas-ingles alueelle tai las palmasiin tai pto cruziin.

      Voisko olla niin että vaikkei viikon tai kahden reisulla pätkääkään kiinnosta suomibaarit ja kerhot, niin mieli muuttuu kun harkitsee muuttoa. Sehän on kompromissi Suomessa ja ulkomailla asumisen välillä kun asettuu suomikulmille.

      • Sontasäkki

        Hifkin jullit häviää taas :D


    • santaapi

      Onko muuta eroa maspalomas ja meloneras kuin jälkimäisessä kalliimmat hotellit?

      • T.R.Olli

        Johan itse vastasitkin. Melonerasin hotellit on enimmäkseen kalliita useemmalla tähdellä varustettuja all-inclusive paikkoja. Suurin piirtein majakan kohdalta alkaa Meloneras. Onhan se ranta melonerasin puolella vähän rauhallisempi ja tuulen suojasempi.


    • puertopete

      iglesiin marraskuussa.muistakaa foxsin omistajan rahan vaihto huijaukset .

    • Donjohn1

      Marraskuussa Melonerasiin Costa Meloneras hotelliin, jossa oltu jo vaimon ja ystävien kanssa useamman kerran. Hyvä hotelli tosin melkoinen tehdas. Edellisella kerralla olimme Bao Baossa, ihan kiva sekin. Kannattaa muistaa se että Kanarialla saa mitä haluaa. Laatu verrannollinen hintaan, tosin kun taas 18 maaliskuussa tulen sinne yksin, niin minusta Green Field on paras valinta bile alueella ja sieltä huone ylhäältä kadun puolela. Aurinkomatkoilla Green.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe