Rakas naapuri.

lumikinos

Onko se syksyllä, niin mahdottoman vaikeaa haravoida lehdet pihasta vaikka kompostiin?
Nyt ne laiskuuksissa jätetään epämääräisiin kekoihin talven alle. Kun kevät koittaa ja aletaan rapsuttamaan pihoja ja katujen varsia, niin nämä talven alla olleet keot riemastuvat lentelemään tuulen mukana pitkin raittia. Ei ehdi, kun siivota toisten lehtikasoja pois. Koko kylä olisi siistimpi, jos jokainen kohdaltaan huolehtisi pihansa puiden tuotteista. Ottakaamme opiksi.

30

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helekattilaine

      Sano jumalauti suoraan sille naapurille eläkä tänne vingu :D

      • lumikinos

        Oootko kokeillu tuota neuvoasi? Minä en ainakaan kokemuksieni pohjalta huomauta muusta kuin henkeen ja terveyteen kohdistuvista vaaroista. Ei koskaan arvaa saako vastaukseksi halosta vai halkojen halkaisuun tarkoitetusta välineestä.


    • jfäajdäkjdöfj

      Ei työssä käyvät ihmiset jouda semmosia höpö hommia tekemään, mutta hyvä kun sinä olet työtön niin voit edes jotain tehdä.

      • lumikinos

        Nimen omaan, kun käy töissä haluaa pihan olevan siisti silloin kun siellä joutaa viettämään vapaa-aikaansa.


      • fäfäfäfäfäfäf

        oot vaan niin huonokuntoinen että työ vie kaiken tarmosi ja sitten laiska jos joskus sattuis jaksamaan siistiä lättiään.


    • ruohonleikkurillalehdet

      No pientä se on jos puunlehdet lentelee. Meidä kadulla nuoripari ei jaksanut roskapussia viedä ovensuusta roskikseen, niin naapurin koirat levitti sisällön vauvanvaippoja myöten pitkin pihoja ja katua ja tämä vielä sattui varmaan x5. Meinasin sanoa, mutta eipä ollut mun roskat eikä koirat, niin annoin olla. Ihan kuin ois jossain slummissa asuttu :)

      • Matontamppaaja

        samasen talon pihan ympärillä näkkyy kaikennäkösiä romuautoja pyörivä ja huuvattaavat niitä vehkeitä siinä


      • lumikinos

        Nuo kuuluu ilmoittaa viranomaisille. Ovat jo terveysriskejä niin roskapussit kuin romuautot.


      • Ruohonsyöjä

        Vaikka en ehkä ihan kyseisellä alueella asukaa nii pakko puuttua sen verran että kyllä toisen pihoilla saa pyöriä vaikka minkälaista romua tahansa kunhan ovat laillisia. Ja kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä roskapussi oven pieleen jättämään ilman että naapurin koira sitä levittelee koska eihän se koira saa vapaana juosta miten sattuu toisten pihoissa.


      • TakasÄitinHelmoihin

        No kenenkä mielestäsi pitäisi ne kakkavaipat kerätä vai jätetäänkö pyörimään koko naapuruston iloksi? Ei kait kerros -tai rivitaloissakaan roskapusseja ovenpieliin jätetä, jos ei koirat levitä niin taivaan vapaat linnut, varikset ja harakat.


      • höpönöpö
        Ruohonsyöjä kirjoitti:

        Vaikka en ehkä ihan kyseisellä alueella asukaa nii pakko puuttua sen verran että kyllä toisen pihoilla saa pyöriä vaikka minkälaista romua tahansa kunhan ovat laillisia. Ja kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä roskapussi oven pieleen jättämään ilman että naapurin koira sitä levittelee koska eihän se koira saa vapaana juosta miten sattuu toisten pihoissa.

        Oletko sinä ihan terve !?
        Oletpa mikä tahansa, mutta ainoastaan tuo koirien juoksu osuus on kirjoituksessasi oikein, romut toisten pihalla, ja roskapussit ovenpielessä on väärin.
        Kysäseppä viranomaisilta, ethän sinä uskone edes heitäkään.


    • eimeilleroskia

      HUH HUH, JA VIELÄ KERRAN.
      Kyllä aloittaja on täysin oikeassa, ei nyt eikä koskaan saa roskat levitä ympäri kylää, eikä jätteitä saa varastoida EI OMANKAAN asunnon ovenpieliin. (kannattaa kysyä viranomaisilta)
      Olen asunut omakotitalossa koko elämäni ajan, ja aion asua niin kauan kuin suinkin .
      Siisteys on unohtunut vuosi vuodelta, laiskuus ja saamattomuus kukoistaa kuin kukon heltta.
      Kaveruus ja toveruus säilyy vain täyden pullon kera, sekin pitää juottaa naapureilla.
      Vähintäin viikon loppuna pitää kännätä, että uskaltaa rähistä, ja näyttää julmuuttaan ja loistavuuttaan kanssa ihmisille.
      On suoraa laiskuutta ja suurta saamattomuutta puhua, että "ei kerkii siivota, kun käy töissä."
      Sikakin on siistimpi, kuin nykyaikaiset kaksijalkaiset. LOPUKSI. On toki siistejäkin ihmisiä, kiitos heille, mutta noille sotkijoille sanoisin, KANNATTAA AJATELLA miten hyvä sopu rakennetaan naapurusten kesken.
      Tiedän että kirjoitukseni herättää haukkumisia ja "erinomaisia" kommentteja, niistä näkee, "missä mennään"

    • ränstyk

      Aloittaja on joku nipottaja,valittaa mitättömistä asioista.
      Onneksi et ole Meidän naapuri.

      • eimeilleroskia

        Sinä lienetkin niitä: "paskassa kasvaa, kun vaan olla jaksaa"
        Se on todella positiivinen laskeuma, kun ei olla naapureita.
        Meillä ei vielä tarvitse paskassa eikä muussakaan jätteessä asua.


      • lumikinos

        Mistä päättelet?


    • lumikinos

      Onneksi on niitäkin naapureita, jotka toimivat siistin yhteisön tyyliin. Kiitos heille, kun ottavat muutkin ympärillä olevat huomioon. Missä vaiheessa on unohtunut opettaa lapsille siisteyttä, jos ei itse osaa niin kuinka nuoremmiltakaan osaa vaatia. Asuinalue muuttuu muutaman pihan takia slummimaiseksi.

    • kohtuuskaikessa

      No, eihän ne lehdet muita haittaa,kuin nipottajia. Lehdet muuttuu mullaksi. Olisi karseeta asua aloittajan kaltaisen kyttääjän naapurissa.
      Hyi saatan...

      • urpooooo

        Sinäkin muutut mullaksi.


      • lumikinos

        Onnittelen! Asu vain siellä lokerossasi.


    • Kiitosriitti

      Olen itsekin ihmetellyt moista siivottomuutta. Vieläkö joku pitää vaahteraa pienen tontin puuna. Eihän niiden lehdistä pääse eroon millään. Itse olemme hävittäneet vaahterat pois ja niin on moni muukin tehnyt.

      • lujastiomakodissa

        Tavaraahan kertyy vuosien varrella, mutta nekin pystyy tallentamaan järjestykseen.
        Joillakin tavarat ovat pitkin tonttia, jopa sähköroikkia siellä sun täällä.
        Laiskimmat eivät viitsi lyhentää orapihlaja aitaansakaan joka vuosi, ja jos lyhentää, niin ihan vähän vaan. Meitä on moneksi mäkeen ja tasaselle maastolle.


    • nurmirölli

      Jonkun naapuri kuulu vievän yhden heinän kerrallaan roskiin.

      • heinänkierrätys

        Voi voi, heinäthän voi kierrättää heinähatussa!


    • Jäkäjäkä

      Itseasiassa kun lehdet tulisi jättää maahan ravinnoksi luonnon oman kiertokulun mukaan.
      Mutta miten ne lumen alta märät ja liiskaiset lehdet lentelee niin hyvin?
      Toisaalta tervetuloa katsomaan minun naapurin pihaa. Nurmea ei ole koko kesänä leikattu ja humala vallannut koko pihan.

      • Huumorvitsi

        Jos alkaa ammattimaisesti viljelemään humalaa, voiko silloin hakea maataloustukia humalatilan ylläpitämistä varten?


    • Hallavaliako

      Pensasaidan leikkuujätteet on taas läjänä ja valmiina lähtemään tuulen mukaan.

      • naapurisitäällähei

        Kerropa miten hyvin ne aitani oksat lähtevät tuulen mukana, ja millä tavoin ne pääsevät sen aitamme lävitse sinun puolellesi hankaloittamaan elämääsi? Tosin jos huomasit, keräsin ne tänään aamupäivällä pois kun tulin yövuorosta kotiin. Tuolla ne odottavat peräkärryssä että vien pois. Vieläkö häiritsevät arvon naapuria :D

        P.S. Aina puhutaan kerrostaloissa kyttäävistä mummoista. On niitä näköjään näissä vanhoissa ukoissakin...


    • vaekeetapahyvinnii

      On se.

    • Hirmurikas

      Köyhät. Huoltoyhtiön ukot siistivät paikat. Rahaa vastaan.

    • Uxufuzlhzlyzöuyx

      Muuta petterinkulmien ylihintaisiin vuokra-asuntoihin ni ei tarte valittaa.Eihän niilläkään ole kuin noin 3 miljoonaa ekua velkaa.et semmosta kiinteistön huoltoo...hah hah hah😂😂😂😂😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe