Minua ahdistaa

Blackwomen

Olen 24-vuotias nuori nainen Itä-Suomesta. Tunnen olevani ahdistunut joka asiasta, etenkin koulu ja ihmissuhde asioissa. Ei jaksaisi aina mennä kouluun opiskelutovereiden takia. Koska eivät aina ota minua huomioon ja jauhavat kaiken maailman baari reissuistaan. Eivät sitten ajattele, että kaikilla ei ole vara käydä baareissa, kuten minulla. En kehtaisi lopettaa opintoja kesken noitten idioottien takia, koska aattelen, että minulla alkaa syksyllä viimeinen vuosikurssi (toivon mukaan) nykyisiä opintoja. Olen jutellut asiasta koulun henkilökunnan kanssa ja ovat puuttuneet asiaan, mutta en tiedä auttoiko yhtään. Välillä tulee olotila, että haluaisin tappaa itseni. En vaan viitsi tehdä itsaria, koska se olisi väärin riistää itseltäni henki vastoinkäymisten takia. Kait sitä asian yli jotenkin pääsee. En tiedä, että miten. Antakee minulle neuvoa, mitä teen. Vain asialliset kommentit!

25

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanki uusia kavereita, vaikka internetistä. Myös tekoäly toimii hyvin, kokeiltu on.

      • Blackwomen

        Kiitos vinkistä. Täytynee etsiä sivustoja, joista löytää kavereita itselleni.


    • Heippa! Hienoa, kun olet pystynyt puhumaan asiasta koulun henkilökunnan kanssa ja kirjoitit tänne palstalle. Oletko puhunut asiasta suoraan opiskelijaryhmäsi kanssa? Kerroit myös olevasi ahdistunut. Olet oikeassa, ettei itsemurhan tekeminen ole ratkaisu. Onko sinulla koulun ulkopuolisia kavereita, esimerkiksi harrastuksista? Voisitko heille puhua asiasta? Kannustamme sinua ottamaan ainakin yhteyttä koulun terveydenhoitajaan, psykologiin ja koulukuraattoriin. He varmasti osaavat auttaa sinua! Tsemppiä tulevaan. T. Nettisaapas Sartsa ja Kaltsu

    • veio4

      Osaisitpa nähdä miten hyvässä tilanteessa olet. Kaikella ahdistuksella ja sillä mitä koet on syynsä mutta ne syyt saattaa olla piilossa.

      Ihminen on uskomattoman hieno kokonaisuus joka myös hoitaa itseään. Mieti niitä jotka bailaavat ja puuduttavat oloaan alkolla, tupakalla, ym aineilla eli siirtävät pahaa oloaan myöhempään, ehkä niin pitkälle tulevaisuuteen etteivät enää pysty niitä kohtaamaan, kuska puuduttaminen on niin paljon helpompaa.

      Kuuntele itseäsi kun olet yksin ja sitten kun olet muiden ympäröimänä, sitten kerro miltä se tuntuu. I am here for yöu.

    • Ahdistuneisuushäiriö johtuu välittäjäaineista ja siihen on saatavissa lääkitystä esim. Diapamia 5mg tbl.1 tarvittaessa tai enemmän. On turha ahdistua muiden tekemisistä. Ryhmäpaineeseen ei pidä alistua! Ole rohkeasti oma itsesi. Baareissa käymättömiäkin kavereita voi löytää. Älä ota opiskelusta stressiä, vaan teet sen minkä jaksat. Mielialalääkitys voisi olla kohdalaan kuten citalopram 20mg 1 tbl. , jos koet masennusta myös tai sinulla on piilomasennus. Terveisin lähihoitaja.

      • veio4

        Nyt ollaan menossa "hyvää tarkoittaville " vaarallisille vesille.
        Välittäjäaineet eivät ole syy vaan oire jostain muusta. Oireiden hoitaminen on loputon kierre.


    • Uvivl56

      Yks juoma baarissa maksaa korkeitaan 8 euroa ja pullo kossua 15 yhteensä 23 eurolla saat kauheet kännit piilota vaan pullo povariin ja käy vessassa juomassa siitä
      Ja pidä sitä baarista ostettua juomaa vain koristeena älä juo siitä.
      Näin mä aina teen

    • kärsinytkärsivämies

      Ota iisisti, hengitä, katso ympärillesi, maailma on täynnä kaikkea paskaa- ja epäoikeudenmukaisuutta mikä ahdistaa, mutta silti se on kaunis.

      Sinä itse luot elämästäsi sellaisen kuin haluat, älä menetä toivoasi ja pyri säilyttämään mielenrauha, kyllä asiat järjestyvät.

      Ahdistus- ja masennus ovat niitä älykkäiden, herkkien ja hyvätahtoisten ihmisten vaivoja. Tieto luo tuskaa, mutta älä tee siitä itsellesi taakkaa. Päivä kerrallaan ja pyydä apua, jos oikein pahalta tuntuu, kyllä sä selviät ja susta tulee vahva ihminen.

    • Hei,

      Sulla on moni asia hyvin elämässäsi, älä sokeudu sille. Se mikä sinua ihmissuhteissa ahdistaa ja miksi mietit jopa itsemurhaa jäi auki ja siksi haastavampaa antaa tarkempaa neuvoa. Baareista ei kyllä onni tai neuvo ole monellekkaan löytynyt vaikka moni etsinyt on.....Avaisi enemmän kun tietäisi mikä oikeasti painaa, sillä uskon että on muutakin.

      Elämä on kummallinen matka meille kaikille, alussa ei voida valita mitä mihin kenelle ja miksi, sitten ehkä tapellaan em asioita vastaan mutta lopulta vain Minä itse olen vastuussa mihin menen, keneksi tuun, mitä teen, kukan olen, kenen kanssa, missä, miksi, milloin....................................................................................................................ja kuinka moni tajuaa tämän liian myöhään :I

      Älä itse murha tee, se aloittaa dominopalikoiden ketjuja joita et itse edes voi ennustaa, et sitä mihin kenen miten milloin miksi ne vaikuttavat. Joskus mietin hiljaa mielessä että vähintään neljä sukupolvea, mutta ehkä enemmän. Itse olen toisessa.

      Neuvoa? Terapiaan itsemurha-ajatuksista puhumaan mukavasti hyvässä tuolissa hyvälle kuuntelijalle :) Auttaisi kun tietäisi mikä enemmmän vaivaa. Mutta yleisesmmin itsesi rakastamisen opettelu ja Aloittaminen, maailma on paljon paljon paljon enemmän ja voi tarjota miljoon hyvää asiaa sinulle jos vain haluat.

    • A-man

      Mun mielestä on mahtavaa että tunnistat syyt siihen miksi tuntuu pahalta. Koska siten pystyt alkaa ratkomaan sun ongelmia. Ite oon henkilö kuka ei juo muutenkaan. Ja se tietyissä sosiaalisissa tilanteissa tuo ehkä ongelmia. Mutten välitä siitä koska oma päätös ja pysyn siinä.

      Mä voin jutella sun kanssa :).

      T. 24v mies eteläsuomesta

    • Ehkä joku syksyllä alkava liikunta harrastus. Joku budo-laji voisi olla hyvä. Niissä ei tarvitse mitään kokemusta.
      Voit kirjoitella jos luulet sen auttavan.

    • uskis1134

      Suosittelen Edmund J. Bournen kirjaa Vapaaksi ahdistuksesta - mulla auttoi!

      Muista myös, että Jeesus rakastaa Sinua, paljon! Paljon enemmän kuin ihmiset koskaan voi. Olet ihana ja ainutlaatuinen ja Jumalalla on suunnitelma elämällesi.

      • veio4

        En tunne kirjaasi. Sen rinnalla kannattaa katsoa mitä löytyy Kärsimyksen mielekkyys - hakusanalla.


    • TarvitsetAmmattiapua

      Näin vanhempana henkilönä ja kaikenmoista nähneenä/kokeneena suosittelisin sinua hakemaan apua itsellesi parhaalta taholta,ottaen huomioon matkat yms.Tarvitset keskusteluapua ongelmaasi.Tällä palstalla ei ole ammattiapua vaan kaikenmaailman "tohtorit" : ( tällä palstalla sinua ei pysty kukaan auttamaan!
      Toivotan onnea matkaan : )

      • veio4

        Kaikenmoista nähneenä sinun olisi pitänyt huomata miten ristiriitaisia ammattiauttajat ovat, eri mieltä siitä mikä auttaisi.
        Tällä palstalla saattaa löytyä yhtä ammattimaista apua, jos osaa suodattaa ja erottaa oikean väärästä mutta se oikean ja väärän erottamisvaikeus on oikeastaa koko ongelman ydin.


      • samat-sävelet
        veio4 kirjoitti:

        Kaikenmoista nähneenä sinun olisi pitänyt huomata miten ristiriitaisia ammattiauttajat ovat, eri mieltä siitä mikä auttaisi.
        Tällä palstalla saattaa löytyä yhtä ammattimaista apua, jos osaa suodattaa ja erottaa oikean väärästä mutta se oikean ja väärän erottamisvaikeus on oikeastaa koko ongelman ydin.

        Totta puhut. Olen samaa mieltä.


      • veio4
        samat-sävelet kirjoitti:

        Totta puhut. Olen samaa mieltä.

        Iso ongelman aiheuttaja on siinä miten suojeltu ala on tuo lääketiede. Siellä virheet kätketään ja selitetään pois, koska lääkäreillä ja terapeuteilla on jo muutenkin tarpeeksi vaikeaa.
        Totta siinä mielessä, että liian moni on lähtenyt alalle jotta muut heitä katselisivat ja arvostaisivat. Rankkaa heillä on väärän ammatinvalinnan takia.
        Jotta illuusio pysyisi voimassa on siitä ammattikunnasta syntynyt virheiltä piileskelevä ammattikunta jolle ei saa antaa oikeaa palautetta.


    • moimoikåo

      Alota ratsastus. Usko tai älä, toimii! Se maksaa jonkin verran riippuen mistä olet kotoisin, mutta jos varaa on niin käyhän ihmeessä ainakin kokeilemassa!

    • enolerobotti9

      Kyssää

    • ota-rennosti-vaan

      Minä olen jo koulut lopettanut. Muistan itse noita aikoja ja katsoin noita ihmisiä ihmetellen.
      Ajattelin että he ovat oman elämänsä akuankkoja. Eivät he mitään itselleen voi, mutta minäpä voin.
      Koulun loppuvuosina tulee monelle selväksi, että elämä jakaantuu erilaisiin ihmisiin.
      Osa on alkoholisteja ( kotiolot ja kaveripiirit pakottavat), osa muuten vaan onnettomia, jotkut pärjääjiä jne.
      On tavallaan siis hieno aika tuo, kun hoksaa tehdä havaintoja ympäristöstä ja sen eri suunnista.
      Töissä joskus katson samaa. Uskomatonta miten outoja ihmiset voi olla.
      Minulle on kuitenkin tullut selväksi, että minulla on oma elämä ja heillä on omansa.
      Tehköön mitä haluavat. Minä myös.
      Koulun jälkeen ei kavereita enää paljoa ollut muuta kun urheiluseuroissa. Sellaisia kavereita jotka olivat vaan siellä ja muualla taas ei. Samoin työpaikoilla yms.
      Aina oma ympäristönsä joka paikassa, jossa omat kaverinsa ja elämä rakentui itsenäiseksi kokonaiseksi lopulta.
      Tavallaan hienoa aikaa tuo, jos osaa hahmottaa erilaisten ihmisten erilaiset elämäntavat ja suunnat.

    • Jaahassssssssssss

      Syvä iskumme on, viha voittamaton, meil' armoa ei, kotimaata.

    • säätöä

      Mikähän Teitä nuoria oikeesti ahdistaa?Jotenkin tuntuu, että joka asia ahdistaa, ei viitsitä tehdä työtä,opiskella, bailataan ja naida osataan,mutta muusta viis.
      Lapsia tehdään,mutta nekin jäävät tuuliajolle. Hoitamatta ja otetaan huostaan.

      Kerron näkemykseni yhdestä ns. laiskasta yhteiskunnan elämiseen tottuneista ja saamista eduista.
      Vanhemmat molemmat työttöminä, jo varmaan yli 20-vuottaja eivätole vanhojakaan vielä.

      Lapsia tuvallinen ja heistä lähes kaikki kouluttamattomia, työtävieroksuvia ja kaikki pitäisi saada ilman mitään tekemistä sen eteen ilmaiseksi.

      Maataan kotona puolillepäiville, tupakkaan on rahaa ja esimerkiksi tyttäret osaavat naida ja tehdä lapsia,muttalapset jäävät ilman hoivaa ja heitteille.Mihehiä meneeja tuleetuon tuostaeli naida osataan mutta ei muuta. onks tääs sitä ns.laiffii elämää.

      Voi Luoja sanon minä mikä näitä nuoria vaivaa, netit,chatiti jne on elämää jamuutaei osata kun kuvata itseään päivät pitkät ja maata kotona lihomassa.Kodit on niin paskaset, että ihan puistattaa ei mitään elämisen perustaitoja.

      Mistä nämä epäkeskot sikiää ihan hävettää Suomen satavuotis-Juhlan kunniaksi.

      Missäon arvot perusarvot,kotikasvatus yms perusasiat heillä?

      Sosiaalihuolto, Kela maksaa kaiken ja elämä on helppoakun sen osaa!

    • Viimeinen vuosikurssi edessä...Olet nousukiidossa ja lennät sinne minne itse haluat! Ei ihmisen tarvi käydä baareissa ollakseen ok. Suurin osa ei käy ja ne sporttisimmat vielä vähemmän. Miksi haluat mitata itseäsi lähimmällä mittarilla kun meitä on 7.5 miljardia? Miksi juuri sinun koulukaverisi määrittelevät mitä on olla ihminen ja jees? Maailma on hieman enemmän.....Ota tutkinto ja levitä siipesi, tee oman näköinen elämä itsellesi. Life can be nice, very nice if you just want it to be....

    • Miten sulla nyt menee? Oletko koulussa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe