epäonnistunut silmäluomileikkaus -miten korvaukset

MarjaAronia500

Olin 2kk sitten yläluomileikkauksessa. Olen 33v-nainen. Olen koko elämäni kärsinyt väsyneestä ja surullisesta ilmeestä ja siitä johtuvasta otsan nostelemisesta, ja tähän siis lähdin hakemaan apua, piristyneemmän ilmeen toivossa.

En ole leikkaukseen tyytyväinen,sillä kulmakarvani alenivat huomattavasti. Silmissä on myös outo, jotenkin aiempaa surullisempi tyhjä katse.

Kaikista pahinta on kuitenkin se että toinen silmäni ei mene enää kunnolla kiinni!! Olen ottanut itsestäni kännykkäkuvia joissa näkyy selkeästi, tilanteesta ja asennosta riippuen 2-3mm rako josta näkyy valkuaista. Lisäksi tätä silmää särkee: silmänpohjaa vetää ja kiristää, joskus tämä särky säteilee koko sen puoleiseen päähän.

Kerroin näistä kaikille minua leikanneelle lääkärilleni, kun tapasimme viikko sitten jälkitarkastuksesta. Hänen mielestään leikkaus meni hyvin ja luomet ovat symmetriset. Hän arveli että tämä valokuvissa näkyvä rako johtuu siitä että pitelen kännykkää toisella kädellä.
Olin kuitenkin niin älyttömä huolissani kun menin kontrolliin, ja olin varma että jotain on pahasti pielessä. Hän tutki silmän kalvot ja pinnat ja näkei että siellä on kaikki kunnossa. Olin niin helpottunut siitä, etten sitten hoksannut kysellä muita asioita, olin niin huojentunut että en olekaan sokeutumassa niinkuin pelkäsin.

Kysymys: Mitä minä nyt teen? En halua olla lopunelämääni silmän kanssa joka ei sulkeudu kunnolla. Eihän se voi olla terveellistä?! Miten voi tehdä korjausleikkauksen, kun pois leikattu iho on tietysti jo roskiksessa.

Miten etenen jos lääkäri vielä väittää ettei virhettä ole tapahtunut? Minun on määrä tavata hänet vielä kesän lopulla, ilmainen jälkitarkastus kyseessä. Onko jollain kokemusta tällaisesta asiasta valittamisesta, miten se prosessi etenee? Leikkaus tehtiin suomessa, suomalainen lääkäri.

Olen todella huolissani ja näitä silmäpohjan tuntemuksia on joka päivä. En voi uskoa todeksi että minulle kävi näin huono tuuri. Kaikista tärkeintä on nyt terveyteni. Sanomattakin selvää on että kadun tätä operaatiota.

Nyt mietin että varaanko ajan toiselle kirurgille jotta kuulen mitä hänen mielestään pitää tehdä, mutta kauppaako hänkin sitten vain omia palveluitaan? Entä tavallinen lääkäri, hän olisi objektiivinen, mutta tietääkö tarpeeksi esteettisestä kirurgiasta.

Ja haluan vain asiallisia kommentteja, minulla on jo aivan tarpeeksi paha olo muutenkin.

Laitoin tämän saman tekstin alussa vahingossa väärään kategoriaan, eli nyt tämä on kahdessa paikassa.

30

9249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 674637

      Kuka tahansa pystyy ottamaan kuvat silmistäsi kiinni ja aukipidettynä, mutta voi olla aiheellista varmistua käymällä jollakin toisella kauneuskirurgilla. Puoli vuotta menee sopeutumiseen.

      Raskaista luomista huomautellaan helposti, koska ne ovat erilaiset kuin mitä valtaväestöllä ja siitä aiheutuu turhia ongelmia. Olisi tärkeää, että kouluissa ja muutoinkin terveydenhuollossa osattaisiin ottaa tämä huomioon ja tuettaisiin erilaisen ulkomuodon omaavia itsetunnossa, sillä kaikenlainen poikkeavuus, jopa vähäinenkin varsinkin kasvojen alueella, antaa sosiaalisessa kanssakäymisessä tekosyyn alistaa toista ilman että uhriksi joutunut välttämättä edes ymmärtää tilannettaan.

    • Voi_harmi

      Moi! Kuka sinut leikkasi?
      Minulta on leikattu luomet samassa iässä, ja silmät menivät hyvin kiinni. Sinulta on ilmeisesti otettu pois liikaa rasvaa.

      Oletko varma, että kirurgi on plastiikkakirurgi? Tarkistitko JulkiTerhikistä?

      Käy esim Dextrassa, Laser Tilkassa, Siluetissa, Asko Salmella sekä julkisella kysymyssä toinen mielipide. Ota toisen kirurgin lausunto asiasta. Hyvällä kirurgilla tällaista ei koskaan pitäisi käydä. Korjaus on varmasti mahdollinen, mutta erittäin vaativa. Mitä olen ymmärtänyt niin ainakin Asko Salmi osaa konsultoida pieleen menneitä operaatioita Suomessa.

      Jos silmäsi ei oikeasti mene kiinni, silloin sinut täytyisi kiikuttaa julkisen puolen sairaalaan kiireelliseen leikkaukseen. Terveyskeskuksen lääkärille tulee varata aika. Kerro leikkauksesta ja siitä, ettet pysty olla.

    • sajfewodöds

      En tiedä. Tuntuu ettei plastiikkakirurgian uhreille ole saatavissa mitään apua, vaikka joku olisi tehnyt huonoa jälkeä tahallaan. Lääkärit eivät auta vaan vähättelevät sattunutta.
      Kaverini tappoi itsensä, koska ulkomaalainen lääkäri tuhosi hänet tekemällä laittomuuksia, eikä hän kestänyt sitä miehistä ulkonäköä, jonka tämä "maailmankuulu" paskiainen hänelle teki.

      • 8765

        sajfewodödsille: Järkyttävä tarina, kun kaverisi tappoi itsensä plastiikkakirurgin leikkauksen jälkeen. Minulle tehtiin vuosikymmeniä sitten yläsilmäluomileikkaus, ja se teki täyden helvetin elämästäni. Se pilasi täysin ulkonäköni. Ja kaikenlisäksi se aiheutyi pahan arpeutumisen. Kulmakarvojen laskeutumisen aivan alas ja ripsien kasvun lakkaamisen. Koska ihoa ja rasvaa leikattiin pois, se aiheutti sen, että silmäluomiani kiristää jatkuvasti. Silmiini jäi myös tuijottava ilme . Muutuin myöskin todella miehiseksi kasvoiltani, vaikka kun katsoin ennen leikkausta otettuja kuvia, niin olin poikkeuksellisen naisellinen, josta sainkin usein kuulla. Usein sanottiin kauniiksikin. En viitsi edes kaikkea luetella. Joku sanoi jossain vanhemmassa ketjussa, että pitäisi jo unohtaa noin vanha juttu. Hän suositteli psykiatrille menoa lisäksi. Ihan naurettava kommentti. Ei taida itsellä olla vastaavaa kokemusta. Kasvoni yksinkertaisesti tuhoutuivat. Olin alkuaikoina niin epätoivoinen, että minäkin suunnittelin tekeväni itsemurhan. Näin jälkikäteen pitkän ajan jälkeen kadun, että en tehnyt itsemurhaa silloin nuorena. Olen kärsinyt koko elämäni joka hetki sen leikkauksen seurauksista.


      • åäö1234

        sajfewodödsille: olen vaihtanut maileja erään vastaavan tapauksen kanssa. Nyt tämä henkilö ei enää vastaa. Voisitko kertoa milloin tämä sinun kertomasi tapaus on sattunut?


    • Kuluttajanoikeus

      Hei.
      Kerro sinut leikanneelle lääkärille, että haluat edetä sovussa. Vaadi napakasti mutta asiallisesti rahat takaisin ja korvaukset korjausleikkauksesta.

      Jos sovinnollinen ote ei auta, kerro, että ainoa vaihtoehto on viedä asia potilasvakuutuskeskukseen ja kuluttajariitalautakuntaan.

      Jos uhkaus riitauttaa asia ei saa leikannutta lääkäriä järkiinsä, toteuta uhkaus.
      Pidä itsestäsi huolta.

      • Uhkailu_ei_auta

        Uhkailu potilasvakuutuskeskuksella ei auta. Jos lääkäri on jo jälkitarkastuksessa todennut ettei leikkauksessa ole tapahtunut mitään vahinkoa, korvauksia ei tipu. Korvausten saanti edellyttää lääkäriltä tuottamuksellista huonoa hoitoa joka olisi voitu välttää paremmalla toteutuksella. Toinenkin lääkäri päätynee samaan arvioon.
        Vaikka korvauksia saisikin, ne ovat yleensä niin pieniä ettei sillä rahalla tehdä mitään isoja ja monimutkaisia korjausleikkauksia (miten liikaa poistettua silmäluomea edes voisi palauttaa). Kannattaa lukea potilasvakuutuskeskuksen nettisivulta mitä korvataa ja kuinka paljon.

        Kannattaa neuvotella leikanneen lääkärin kanssa sovussa ja tarkastella tilannetta vielä vasta lähempänä vuotta leikkauksesta. Siihen mennessä leikkaustulos on saavuttanut lopullisen muotonsa ja lääkärikin pystyy vasta silloin määrittelemään tarvitaanko korjausta ja millaista.
        Todennäköisesti rahoja ei saa takaisin ja mahdollisen korjausleikkauksenkin joutuu maksamaan itse, jos lääkäri ja/tai potilasvakuutuskeskus katsoo ettei virhettä ole tapahtunut.


    • Expl

      Jos silmät menevät normaalisti kiinni nukkuessa, ei ole mitään kiirettä asian selvittämiseen. Silmäluomileikkauksen uusintakorjausta ei pidä tehdä ennen kuin entisen toimenpiteen arvet ovat rauhoittuneet, ei ennen puolta vuotta leikkauksesta ja mieluummin yli vuoden kuluttua. Silloin vasta näkee lopullisen tuloksenkin. Tässä vaiheessa kuin sinä olet, 2 kk:n kuluttua leikkauksesta, turpeus ja arven paranemisprosessi näkyy yleensä koko silmän seudussa ja mikään ei näytä olevan täysin kohdallaan.
      Jos silmät ei kunnolla sulkeudu ja ärtyvät kuivumisesta, kannattaa käydä näyttämässä silmälääkärille tai plastiikkakirurgille, joka katsoo hoidon tarpeen. Kaikissa tapauksissa leikkauksen jälkeisiin oireisiin yleensäkin on hyvä käyttää silmiin kostutustippoja jonkin aikaa.
      Huono silmien sulkeutuminen voi johtua myös pelkästään turpeudesta. Yleensä yläluomen ihon liian suuri poisto ei aiheuta pysyvää silmän sulkuvajausta, kudokset venyvät. Arpi kylläkin pyrkii jäämään huonoon kohtaan ja näkyväksi. Tilan korjaamisen ongelma silloin onkin , ettei arpea useinkaan ole mahdollista siirtää silmäluomen poimuun näkymättömäksi. Leikanneen lääkärin ammattitaidon osoittaa usein se, onko arpi näkyvissä silmän sisänurkassa. Niin ei pitäisi olla.

    • MarjaAronia500

      Kiitos tosi paljon jo tähänastisista vastauksista. Minua ei nyt haittaa arvet, vaikka niitä tulisi lisääkin, kauneuden tai minkään esteettisen tavoittelu on jo historiaa, - pääasia olisi se että ei olisi tätä outoa vedon tunnetta silmässä, ja että silmä menisi kunnolla kiinni!!
      Täytyy pyytää jotakuta läheistä yökylään ja tarkastelemaan/ottamaan kuvia että mitenkä silmä sulkeutuu kun nukun. Kyse siis vain toisesta silmästä. Mutta jos kerta se on valokuvissa raollaan, kun olen rentona sängyllä makuulla, en usko että se sulkeutuisi nukkuessani. Saan tuon silmän tahdonvoimalla kyllä kiinni, mutta se avautuu kun rentoudun, näin ainakin luulen.

      Laitan nyt öisin silmävoidetta, sain kahden viikon päähän toiselle kirurgille tapaamisajan.
      Tosi ahdistavaa kyllä, olen itkenyt jo monena iltana. eikä huvita nähdä ketään. Tulevaisuus huolestuttaa..

      • 746

        MarjaAronia500: Sanoit, että sinua vetää oudosti silmistä silmäluomileikkauksen jälkeen. Minulle tehtiin 19- vuotiaana yläsilmäluomileikkaus, ja nyt olen 63-vuotias. Silmiäni on vetänyt koko ajan siitä leikkauksesta lähtien tähän päivään saakka. Mihinkään ei pysty keskittymään, eikä mitään pysty tekemään kunnolla. Työssä tein jatkuvasti virheitä, kun keskittyminen oli mahdotonta. Työkyky sanalla sanoen meni sen leikkauksen mukana. Tämä on ollut vuosikymmenien painajainen, joka päättyy vasta haudassa.


    • Silmäteriparia

      Minulla myös epäonnistunut silmän alueen leikkaus jo vuoden takaa. Harmittaa vieläkin, vaikka alan olla tottunut siihen, että silmät epäsymmetriset ja toinen luomi pussittaa, Mietin edelleen, mitä teen jatkossa vai jätänkö asian tähän. Uusintaleikkaus pelottaa. Leikannut lääkäri olisi valmis tekemään jotain silmälle, mutta luottamus on kadonnut.

      Olisi kiva tietää, kuka sinut leikkasi tai mikä klinikka oli kyseessä? Minut leikanneen lääkärin tuntuu olevan vaikea myöntää, että mitään virhettä tai vahinkoa on sattunut. Olisi mukavampaa, jos hän myöntäisi virheen ja voisimme keskustella avoimesti sen korjaamisesta. Aika paksua, että sinun lääkärisi sanoo kännykkäkameran olevan syy siihen, että silmä näyttää olevan auki. Eikö hän itse todennut (myöntänyt) asiaa, kun näki tilanteen?

      Expl on asiantuntija ja saattaahan olla, että syy on turvotuksen. Toivotaan näin ainakin! Toisaalta sinut leikannut lääkäri olisi nähnyt, jos turvotusta olisi vielä jäljellä ja maininnut syyn olevan se.

      Minä tunnen vieläkin toisessa silmässä vetoa ja kiristystä. Olen ajatellut sen liittyvän jotenkin silmän lihaksiin, mutta en ole siitä varma. En ole saanut tähän vastausta kirurgiltani, vaikka olen kysynyt.

      Tsemppiä sinulle! Itsekin olin aivan epätoivoinen ja mietin, kuinka näin voi käydä. Ajan kanssa on helpottanut, mutta vieläkin harmittaa. Yritän olla ajattelematta kuinka paljon maksoin tästä lystistä...

    • MarjaAronia500

      hei silmäteriparia, voisitko kirjoittaa minulle tänne: [email protected] , olisi kiva jutella aiheesta kanssasi ja saada vertaistukea.
      Muutkin saa kirjoittaa jos koet että siitä voisi olla hyötyä.

      Tosiaan leikkaus on muutenkin mielestäni epäonnistuntut: On otettu liikaa ihoa ja rasvaa pois. Näytän vieraalta, mikä ei ollu tarkoitukseni. Muutama tuttava on ihmetellyt miten näytän jotenkin erilaiselta. En ole kertonut. Yksi tuttava kommentoi että silmäni näyttävät väsyneeltä ja toinen ihmetteli olenko itkuinen. Että mahtavaa palautetta!! Kukaan ei ole sanonut mitään positiivista, enkä ihmettele. En näe itsekään mitään positiivista muutosta. Lohduttaa kuitenkin se, että siskoni ei nähnyt mitään eroa, heh.
      Tarkoituksenihan oli näyttää samalta kuin ennen, ainoastaan saada pari milliä ylimääräistä nahkaa pois silmän päältä.

      Sen sijaan silmät ovat nyt syvällä päässä, ja alentuneet kulmakarvat heittää varjon silmien päälle, luoden tumman katseen. Joudun nostelemaan kulmia samaan tapaan kuin ennenkin, ehkä jopa enemmän, jotta näyttäisin ystävälliseltä. Auringossa tai edes kovin valoisassa paikassa oleminen on vaikeaa koska häikäisee hirveästi, eikä minulla ole enää silmissä massaa jolla suojata silmiä niinkuin normaalella ihmisillä, vaan pakko pitää aurinkolaseja varmaan koko kesä.
      Vähän ahdistaa sekin, että kun vanhenen ja kulmakarvat laskeutuu nykyisestä, ne ovat kohta jo kiinni ripsissä. Että se siitä virkeästä ilmeestä.

      • 898987

        Kolmekymmpisellä ei ole vielä mitään ylimääräistä poistettavaa, joten ei mikään ihme, jos lopputulos näyttää aiempaan verrattuna oudolta, mutta ylipäätään kuulostaa vähän siltä, että vahtaat liikaa naamatauluasi.


      • Voi_olla_poistettavaa
        898987 kirjoitti:

        Kolmekymmpisellä ei ole vielä mitään ylimääräistä poistettavaa, joten ei mikään ihme, jos lopputulos näyttää aiempaan verrattuna oudolta, mutta ylipäätään kuulostaa vähän siltä, että vahtaat liikaa naamatauluasi.

        Minulla oli jo lapsuudesta saakka "kolmiosilmät" (silmäluomet painuneet). Vasta vanhoilla päivillä uskaltauduin silmäluomileikkaukseen. Yläluomileikkauksessa ei poistettu rasvaa varsinaisesti silmäluomista, vain silmien sisänurkista. Sieltä poistettiin vuosien mittaan kasvaneet selvät rasvapahkurat.


      • 898987
        Voi_olla_poistettavaa kirjoitti:

        Minulla oli jo lapsuudesta saakka "kolmiosilmät" (silmäluomet painuneet). Vasta vanhoilla päivillä uskaltauduin silmäluomileikkaukseen. Yläluomileikkauksessa ei poistettu rasvaa varsinaisesti silmäluomista, vain silmien sisänurkista. Sieltä poistettiin vuosien mittaan kasvaneet selvät rasvapahkurat.

        Nuorella ihmisellä iho asettuu kudosten päälle kimmoisasti ja jos sitä aletaan kiristämään, kudokset käyttäytyvät samalla tavoin kuin liian pienien rintaliivien kanssa, alla oleva massa pyrkii siirtymään sinne minne pääsee ja mahtuu tai sitten yrittää venyttää päälle pingotettua kuorta.

        Siinä mielessä kauneusbisnes on härskiä, että lääkäreillä ei ole velvoitetta hoitaa potilasta kokonaisvaltaisesti, vaan jos joku pyytää parin millin poistoa ihokudoksesta, se joudutaan tekemään silloin kun toimenpiteelle ei ole lääketieteellisesti estettä, jos kohta lääkärillä vastuu arvioida tarpeellisuutta ja tietysti ennakoida myös lopputuloksen esteettisyyttä, mutta yksityispraktiikkaa harjoittavilla kuitenkin intressi toiminnan tuottavuudessa, joten ei ne kovin helposti käännytä potilaaksi pyrkivää ovelta.


      • Khvh

        Minulle tapahtui tuo sama silmäluomileikkauksen jälkeen kuin sinulle. Kun ihoa ja rasvaa oli poistettu, aurinko ja muukin valo paistaa ohuen nahkan läpi suoraan silmiin, vaikka silmät ovat kiinni. Niitä ei voi suojata valolta enää.


      • Hfjk

        MarjaAronia500: Kirjoitat juuri samalla tavalla, kuin minäkin koen yläluomileikkauksen. Aivan samoja kokemuksia. Minäkin halusin säilyttää luomeni muuten aivan samanlaisina kuin ne olivatkin, mutta halusin luomen laskeutumiskohdasta vain huomaamattoman yhden millin pienen kevennyksen . Kuitenkin minulta oli poistettu ihoa ihan liikaa ja lisäksi rasvaa niin, että nyt siellä ei ole rasvaa ollenkaan, vaan ohut nahka luuta vasten. Se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.Pidin täyteläisistä luomistani, ja siitä että ne olivat raskaat, mutta halusin vain hyvin pienen tuskin huomattavan kevennyksen. Nyt silmäni ovat kuin kuopassa aivan kuin kuvasit samalla tavalla, ja kulmakarvat ovat aivan kiinni silmissä. Lisäksi ne ovat aivan pyöreät, kuin ne tapittaisivat koko ajan. En halunnut muuttaa ulkonäköäni ja silmieni muotoa. Ne olivat mantelinmuotoiset, ja pidin niistä. Olen minäkin saanut palautetta vuosien varrella silmistäni ja ulkonäöstäni. Ja en yhtäkään positiivista kommenttia. Eräs tuttuni sanoi, että silmäni ovat jotenkin pelottavat. Eräs ystäväni sanoi, että ei noi sun luomet ole hyvännäköiset. Yksi sukulaiseni sanoi, että silmäni ovat kauhean näköiset. Siitä nyt on kauan aikaa, mutta ennen leikkausta sanottiin usein kauniiksi. Ehdotettiin valokuvamalliksi menemistä.Sen jälkeen ei ole enää sanottu. Päinvastoin, olen saanut paljon vähättelyä ulkonäköni takia. Kuulemma mun ystävät ovat kauniita, mutta minä en ole. Että sellaista palautetta silmäluomileikkauksen jäljiltä.


      • Jytjp

        MarjaAronia500: Kun sanoit, että silmäsi näyttävät nyt luomileikkauksen jälkeen siltä, että silmäsi ovat syvällä päässä, niin minunkin silmät näyttävät samalla tavalla siltä, että ne ovat syvällä päässä. Se johtuu varmasti siitä, että kun on raskaat luomet, niin silmät ovat syvemmällä kuin muilla. Mutta raskaat luomet suojaavat ja pehmentävät silmiä. Kun raskaat luomet poistetaan, silmät näyttävät siltä, että ne ovat syvällä kuopassa. Eivät todellakaan ole mikään kaunis näky. Itseasiassa aika kammottavan näköistä, jopa miehekkään näköistä.


    • heiiiiii

      Voisiko se kinnauksen tunne johtua arvesta, joka ei ole vielä pehmentynyt ja parantunut? Tee kirurgista valitus valviraan tai avihin. Kannattaa käydä näyttämässä ja arvioituttamassa tilanne jollakkin toisella lääkärillä. Jos se kirurgi on epäonnistunut toimenpiteessä, ei kannata hänen antaa tehdä enää mitään. Tsemppiä sinulle ja toivon, että silmäsi palautuu ja tuleekuntoon.

    • heiiiiiii

      Voit tehdä myös muistutuksen sairaalan johtajalle. Näin itse toimein epäonnistuneen toimenpiteen jälkeen. Kyseessä oli erinlainen plastiikkakirurginen leikkaus. Pyydä myös rahojasi takaisin.

    • lkjjkljlk

      Olen keskustelun aloittaja. Tapasin eilen toista kirurgia ja hän valokuvasi minut kun istuin ja makasin ja kummassakin kuvassa näkyy selkeästi että toinen silmäni on suljettaessa auki. Hän sanoi että tämä on niin selkeä virhe että suurella todennäköisyydellä tulen saamaan korjausleikkauksen ilmaiseksi ja ehkä vielä muutakin korvausta. Ja että tätä toimenpidettä ei voida odottaa muutamaa kuukautta pidempään. Silmäluomeen laitetaan lisä-ihokaistale.
      Kuulemma rasvojakin voidaan palauttaa, mutta se on sitten isompi operaatio, enkä aio siihen nyt lähteä.
      Hän sanoi että silmäluomileikkausta vähätellään ja on semmoinen harhaluulo että se on vain pieni ja yksinkertainen leikkaus, mitä se ei todellakaan ole. Hän sanoi ettei olisi alun alkaenkaan tehnyt tuota operaatiota minulla, vaan paljon pienemmän, ompeleilla tehdyn "luomien asennon uudelleen muokkaamisen", jossa ei rasvoja olisi poistettu.

      Ihmiset, menkää käymään usealla eri kirurgilla ennen toimenpidettä. Se maksaa rahaa mutta se kannattaa. Älkää ikinä menkö ensimmäiselle vaan kysykää aina usean kirurgin mielipide.

    • blueeye1270

      2 kk on pieni aika vielä ja silmät ei näytä siltä miltä pitää. Itsellä kesti melkein puoli vuotta ja nyt kun on kulunut vuosi, on ne täydelliset. Minullakin kesti pitkään että toinen silmä meni "kiinni". Ne parani muutenkin ihan eri tahtia. Monesti täällä saa lukea täydellisistä parantumisista heti ja olen omalla kohdallani huomannut ettei pidä paikkaansa. Kosteutustippoja sain laittaa tosi pitkään ja arvetkaan ei parantunut hetkessä. Sinuna odottelisin rauhassa puoli vuotta enkä tuhlaisi rahoja toisille kirurgeille. Paljonko sinulta leikattiin?

    • MarjaAronia500

      En tiedä paljonko leikattiin. Luulen ettei hän itsekään tiedä, koska meni niin päin persettä. Masentaa katsella nyt valokuvia mitä minusta on otettu operaation jälkeen. Näytän paljon surullisemmalta kuin ennen, koska alentuneet kulmakarvat heittävät tosi tummat varjot silmien päälle.
      Mitä tarkoitat että sinullakin kesti aikaa ennenkuin silmät menivät "kiinni"? Siis minulla ei ihan oikeasti se toinen silmä mene kiinni, muutakuin tahdon voimalla.
      Tämä leikkaus ei ole aiheuttanut minulle mitään hyvää. Huonoista kirurgeista/lääkäreistä pitäisi olla joku lista. Säälittää minut leikanneen lääkärin uudet potilaat/uhrit. Ja hän sen kun jatkaa hommiaan, kuten viimeiset 10vuotta.

      • 2vuotta

        Et ymm.." kesti puoli vuotta"? Onko mielenterveysongelmat ?

        ja minullakin kesti n.4kk. ja olin tyytyväinen


    • olikoooo

      Oliko lääkäri JK? Minulla on kamalat kokemukset tästä ihmisestä, joka tuhosi kasvoni leikkauksessa reilut kaksi vuotta sitten. Lääkäri s.1953?

    • äölkjhgfdsa

      Ompa ikävästi käynyt sinulle. Silmäluomileikkauksissa on kyllä riskinsä. Miten tuollaista pystyy korjaamaan ihokaistaleella? Toimiiko silmäluomi normaalilla tavalla sen jälkeen? Pyydä uuden lääkärin tekemään lausunto potilasvakuutuskeskukselle, että voisit saada rahallista korvausta.

      • Vaikeaa_on

        Potilasvakuutuksesta on vaikeaa saada korvauksia. Leikkauksessa on pitänyt tapahtua jokin virheellinen toiminta joka olisi voitu välttää huolellisella toiminnalla. Toinen lääkäri ei pysty kertomaan miten leikkauksessa on toimittu, hän näkee vain lopputuloksen.

        Potilasvakuutuksesta saa vain "kipukorvauksia", summat ovat aika pieniä ja myönteisen päätöksen saa noin kolmasosa hakijoista.


    • Expl

      Ilman muuta kannattaa tehdä potilasvakuutukseen reklamaatio.
      Hoitanut lääkärisi antaa sinulle mielellään lomakkeet ja kopiot dokumenteistasi sitä varten ja voi auttaa sinua täyttämään vahinkoilmoituksen. Potilasvakuutukseen reklamointi ei ole loukkaus lääkäriäsi kohtaan. Se on väylä, jonka kautta saat asiantuntijan mielipiteen sinulle annetusta hoidosta. Potilasvakuutuksessa kysytään asiantuntijalääkäriltä, oliko toimenpide tehty niin kuin kokenut plastiikkakirurgi olisi sen suorittanut. Sillä lausunnolla on suuri vaikutus ratkaisuihin, mitkä potilasvakuutuksessa tehdään lääketieteelliseltä kannalta. Vakuutus korvaa potilaalle aiheutuneen todellisen vahingon ja myös tarvittavat korjaustoimenpiteet haluamasi suomalaisen erikoislääkärin tekeminä.
      Meillä Suomessa Potilasvakuutus on pakollinen kaikille terveydenhoitoyksiköille. Nämä laitokset maksavat liikevaihtoon sidottua vakuutusmaksua potilaidensa turvaksi Potilasvakuutusyhdistykselle. Vakuutus toimii erittäin hyvin nimenomaan lääketieteelliseltä kannalta. Vakuutus ei kuitenkaan korvaa mahdollisia mielipide-eroja ulkonäön laadusta. Niihin ottaa kantaa kuluttajasuojalain perusteella kuluttajaviranomainen. Jos on luvattu enemmän, kuin on saatu aikaan, se kuuluu kuluttajasuojan piiriin. Samoin jos ei ole todistettavasti kerrottu hoitoon mahdollisesti liittyvistä komplikaatioista vaikkapa, että silmäluomet saattavat olla pitkään turpeat, kuluttajaviranomainen voi ottaa asian selvitettäväksi ja määrätä siitä korvauksia.
      Joillakin ISAPS:iin kuuluvilla plastiikkakirurgilla on myynnissä erillisiä amerikkalaisia vakuutuksia kutakin esteettistä toimenpidettä varten, joita saa kohtuullisella hinnalla. Itselläni ei ole kokemusta miten hyvin ne hoitavat potilaan asiaa.
      Potilasvakuutus on erittäin hyvä turva potilaalle odottamattomien komplikaatioiden varalta. Se on myös hinnaltaan kohtuullinen, koska sen tarkoituskaan ei ole korvata muuta kuin hoitovirheestä tullut todellinen haitta. Siksi sen vaikutus hoidon kustannuksiin on vähäisempi. Esteettiselle kirurgialle ja hoidolle on pari vuotta sitten määrätty alv 24% hoidon hinnasta. Joka tulee suoraan ulkonäkökirurgian potilaiden maksettavaksi.

      USA:ssa lääkäreiden pakolliset vakuutukset ovat noin 30% lääkärin bruttoansiosta.

    • Anonyymi

      Hei minulla tehtiin espanjassa juuri yhtä epäonnistunut leikkaus. Lääkäri oli suomalainen ja piti esittelytilaisuuden Suomelassa. Muistuis nimi vaan mieleeni. Lähemmäs kaksikymmentä vuotta aikaa. Silmiä en saanut kiinni ja arvet näkyy vielä tänäpäivänö. Mutta kiristi luomet sillalailla että luomi pieneni. Silmät muuttuivat pienemmiksi ja mika kamalinta luoniin tuli molempiin tummanruskeat värimuutokset. Olen nut etsinyt ammattinsa osavaa korjaajaa. Mutta todella vaikeaa kun kukaan ei onalla nimellään uskalla esiintyö. Olisi kahden mukava puhua. Harmittanut on.😡

      • Anonyymi

        Suomalainen Espaniassa ? leikkaus Espaniassa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe