Satayksi salamaa eli Elämää CI vuorossa toukok -17

Avaan jo uuden valmiiksi kun niin kauniisti pyydettiin. Katsotaan ensin mahtuuko edelliseen vielä jotakin ennen kuin katkaistaan.
Ilmianna
Jaa

215 Vastausta

Täytyi tulla heti tänne uuteen ketjuun. Harmittaa kun tuli taas pilkkuvirhe tuonne edellisen ketjun viimeiseen kommenttiini. Ei ihme jos lopettivat ketjun yhtä vaille 500.

Vaikka minun koneeseeni tehtiin iso päivitys juuri ennen kuin tuo kyberhyökkäys iski tännekin, niin minun koneeni täällä S24:ssä tuo kirjaimet nyt pitkällä viiveellä esiin ja sekin aiheuttaa virheitä. Mistähän tuo viivästely nyt johtuu?

Mutta, Cee - kiitos tästä uuden aloituksesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Niinpä oli napsahtanut täyteen, siis kopsasin tänne sinne vielä tarjottua :

Juu ja meillä siellä on jäät yhä mutta ei oo itikoitakaan, luulisin :) Eikös Hyacint ole Mrs, Bukéé ja herra on " vaanRichard" ? Jos oikein muistan jostain viime vuosikymmeltä ellei peräti kauempaakin.

Jaa, tuli puhelu katkaisemaan niin jatketaan nyt.

Ravulle siis "koulutusta" ketjun avaamiseksi :) Eihän siinä tarvitse kun klikkaat tuo aihealueen Aloittelevat Keskustelijat auki sinne ylös niin siellä on kohta " Aloita uusi keskustelu". Siitä klik ja avautuu sen aloituksen paikka. Valmiina siellä lukee jo tämä aihealue, ja alle vaan sitten sitten siihen se otsikko > laatikkoon viesti > valitse sen ketjun symboolin "yleinen",

Nimimerkki alle, robotesti ja, Lähetä.

Nykyään joskus miettii aikansa ennenkuin esille palstalle tulee joten kantsii aina odotella ettei samaa lähetä useasti peräkkäin.

Ettäs näillä eväillä kesän varalle .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaaheeta, tuliko pilkkuvirhe ?
Mihis se kyber-hyökkäys on iskenyt kun en ole niin uutimia lukenut, maailmalla kyllä mutta meilläkö? Pitäis varmaan "päivittää" pollansa niiden osalta kun ehtisi .

Vai viipyilee kirjaimet, vaikea sanoa syytä. Mutta koko nämä sivut ovat Firefoxilla viipyilleet avautumisen kanssa jo useita viikkoja, tuo white side-viive on ollut noin 5-10 sek. eikä siihen ole korjausta löytynyt. Se on jokin tämän sivuston oma vika koska sitä esiintyy kaikilla käyttiksillä ja eri selaimilla myös. Todella ärsyttävä vika ja sen takia olen käyttänyt nyt vain Operan selainta täällä joka on kuin rasvattu salama muihin verrattuna.

Muilla sivustoilla myös Foxi toimii ihan normaalisti, täällä ei.
Kyllä tuokin vaikuttaa jotenkin nyt koneesi tai selaimen "vialta" joka on voinut tulla sen päivityksen mukana. Testaa sillä Edgellä onko sama vika ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Kaaheeta, tuliko pilkkuvirhe ?
Mihis se kyber-hyökkäys on iskenyt kun en ole niin uutimia lukenut, maailmalla kyllä mutta meilläkö? Pitäis varmaan "päivittää" pollansa niiden osalta kun ehtisi .

Vai viipyilee kirjaimet, vaikea sanoa syytä. Mutta koko nämä sivut ovat Firefoxilla viipyilleet avautumisen kanssa jo useita viikkoja, tuo white side-viive on ollut noin 5-10 sek. eikä siihen ole korjausta löytynyt. Se on jokin tämän sivuston oma vika koska sitä esiintyy kaikilla käyttiksillä ja eri selaimilla myös. Todella ärsyttävä vika ja sen takia olen käyttänyt nyt vain Operan selainta täällä joka on kuin rasvattu salama muihin verrattuna.

Muilla sivustoilla myös Foxi toimii ihan normaalisti, täällä ei.
Kyllä tuokin vaikuttaa jotenkin nyt koneesi tai selaimen "vialta" joka on voinut tulla sen päivityksen mukana. Testaa sillä Edgellä onko sama vika ?
Virheitä tulee tehtyä vaikka minkälaisia, mutta hälläväliä.

Huomenta ja Hyvää äitienpäivää kaikille äideille. Minä en ole mikään äitienpäiväihminen kylläkään. Äitien- samoin kuin isienpäivät tuntuvat teennäisiltä.

Ex:säni veljen vaimo soitti paripäivää sitten. Emme yleensä puhu menneistä, mutta nyt hän sanoi, että he aikovat mennä tänään käymään mummon ja vaarin haudalla Malmin hautausmaalla. Ennen mekin kävimme siellä useinkin, mutta minä en nyt ole siellä käynyt, ajatuksissani kyllä. Ex:säni veljen vaimo kertoi, että kun he ovat pyytäneet ex-miestäni osallistumaan haudan hoitoon, niin hän kuulemma kieltäytyy. Sanoo vain, että ne ovat kuolleet ja sillä selvä. Kun hautapaikka ja kivi ovat olemassa, niin aika kylmältä tuo tuntuu, vaikka en tuota pahemmin ihmettelekään.

No, nämä olivat nyt tällaisia äitienpäivämuistoja menneisyydestä mikä juontaa myös nykypäivään ja huomasin, että tuo kirvoitti myös muita muistoja. Poikien lapsuudesta ja nuoruudesta ja siitä kumpi pojista sai enemmän äidin rakkautta? Exäni veli oli tuntenut, että heidän äiti ei välittänyt hänestä, että äiti välitti vain tästä minun ex-miehestä. En ole samaa mieltä tuosta. Kyllä molemmat pojat olivat hänelle rakkaita (hänen omalla tavallaan) ja sitten myös lapsenlapset - vaikka mummo sanoikin, ettei hän olisi halunnut lapsia ollenkaan, mutta ei hän olisi pojistaan luopunutkaan kun kerran oli heidät saanut.

Tämä oli aika läheinen äitientarina. Meitä äitejäkin on moneksi.

Sori, mutta minun piti tuo juttu kirjoittaa. Stubbin sanoin "Sori siitä."

Hyvää päivänjatkoa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aamupäivää ja toki Hyvää Äitienpäivää niin äideille kuin isoäideillekin.

Niinhän se on että äitejäkin on moneksi mutta niin on niitä lapsiakin. Monesti nuo suhteet eivät välttämättä ole eri syistä kovinkaan läheisiä, tai niitä ei osata arvostaa kun vielä esim. vanhemmat elävät. Joskus ei senkään jälkeenkään muuten kuin perinnönjaon aikaan, niin brutaalia kuin se onkin.

No kukin tavallaan viettää tätäkin päivää, tai on tyystin viettämättä.

Jahas sitten,kuinkas moni kärsii " eurobliisu"-kankkusta? :) Voi karseus mitä mitä.....oli radio auki silloin kun alkoivat niin ei, ei korvat kestänyt kolmea ensimmäistä enempää kuunnella vaan toosa kiinni. Siis se niistä . Nyt uutisista katsoin niin hyvää kait niissä oli että Portugali oli voittanut ens. kertaa tuon sirkuksen. Pitää ehkä sitten ihan kuunnella se voittokappale joka toivottavasti ei ole samaa ulinaa mitä ne muutama ensimmäinen.
Ilmianna
Jaa
En ole kuunnellut ollenkaan moneen vuoteen Euroviisuja. En nytkään. Tv ja radion Euroviisukanava pysyivät kiinni. Radiosta kuuntelin melodisia kappaleita Järviradiosta.
Ilmianna
Jaa
Hyvää äitienpäivää minultakin. U ei ole onnitellut minua, enhän ole hänen äitinsä. Poikamme tulee meille syömään, en tee itse ruokaa, vaan haemme pannupitsoja läheisestä pizzeriasta, joiden pitsat ovat todella hyviä. Salaattia toki teen. Kielsin heitä myös tuomasta kukkia tai mitään tuomisia.

En kuunnellut euroviisuja, mutta kun kuulin että Portugali voitti, täytynee kuunnella tuubista millainen on. Uutisissa tuli siitä pieni pätkä, ei vaikuttanut ollenkaan portugalilaiselta tyypillisesltä musiikilta, mitä olisin kaivannut. Esim Cecaria Evora -tyyppistä.

Tuosta mitä Rapu kertoi, että kaikki omaiset eivät osallistu haudan hoitoon, haluan välttyä. Siksi en halua arkkuhautaa enkä mitään kiveä siihen. Ei synny kenellekään velvollisuutta ja huonoa omaatuntoa haudan hoidosta.
Ilmianna
Jaa
Kaunista äitienpäivää!

Kyllä huonommillekin asioille liputetaan kuin äideille. Itseäni en tarkoita, koska vaivoin sain yhden lapsen aikaseksi, mutta ovathan äidit yhteiskunnan tukipilareita monella tapaa. Mummot tietysti ne tärkeimmät, mitä Vappu Taipalekin eilen korosti. Ilman isoäitejä meidän ainokaisenkin hoito olisi ollut heikoissa kantimissa, kun me vanhemmat kävimme töissä liki piltin syntymästä saakka ilman nykyisiä äitien ja isien erikoisvapaita.

Nyt on taas ollut kirjoituksia lapsettomuuden puolesta ja vastaan. Tarkoituksella lapsettomiksi jääviä paheksutaan, moititaan kylmiksi ja koviksi, ja pakotetaan näitä keksimään valinnalleen ties mitä ekologisia selityksiä. Suku loppuu sen henkilön osalta siihen, entäs sitten?

Yhteiskunnan kannalta "lisääntymättömyys"on kuitenkin sen verran harvinaista, ettei maamme tulevaisuus siihen tyrehdy, kun taas harkitsematon ison lapsilauman teko voi pahimmillaan koitua yhteiskunnan rasitteeksi.

Suomalaisten loppumista ei ainakaan tarvitse pelätä, tätä menoa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Aivan typerää tuo lapsettomien syyllistäminen ja vielä typerämpää jos ei edes tiedä onko se tahtoinen valinta vai ei.

Juu, ei tule suomalaiset tai "suomalaiset" loppumaan kun meillä alkaa olla enenevässä määrin esim. 30-vuotiaita yksihuoltajaäitejä joilla on jo 7(kin) lasta maailmaan väännetty.

No nyt voi jo kertoa että tässä itse ollaan hiukan "tulisilla hiilillä" sillä Hurmarille pitäisi "pikkusysteri" putkahtaa ihan näinä päivinä :)) Pitkän, kuuden vuoden yritysten jälkeen.sittenkin, toivottavasti kaikki menee hyvin ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Aivan typerää tuo lapsettomien syyllistäminen ja vielä typerämpää jos ei edes tiedä onko se tahtoinen valinta vai ei.

Juu, ei tule suomalaiset tai "suomalaiset" loppumaan kun meillä alkaa olla enenevässä määrin esim. 30-vuotiaita yksihuoltajaäitejä joilla on jo 7(kin) lasta maailmaan väännetty.

No nyt voi jo kertoa että tässä itse ollaan hiukan "tulisilla hiilillä" sillä Hurmarille pitäisi "pikkusysteri" putkahtaa ihan näinä päivinä :)) Pitkän, kuuden vuoden yritysten jälkeen.sittenkin, toivottavasti kaikki menee hyvin ?
Onnittelut tulevalle vaarlille, toiseen kertaan. Kyllä kaikki varmasti hyvin menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:

Onnittelut hurmarille ja kotiväelleen. Isobroidina on kiva olla, pienempää neuvomassa ja vähän kurmuuttamassakin.

Onnea vaarille leikkaukseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:

Niin on, mutta jos haluaa lasta aivan "epätoivoisesti", eikä saa, niin pahalta sekin tuntuu.

Onnittelut vaarille! Tuohan on aivan ihanaa, että hurmarille on tulossa pikkusisko. Nyt on kyllä varottava, ettei isoveli tunne tulleensa syrjäytetyksi, kun on saanut kauan olla keskipiste. Kun minun vanhempi tyttäreni sai pojan, niin heidän tytär oli silloin kolmevuotias ja alkuun huulet mutrussa katseli veljeään. Joku täti sanoi, että saako hän ottaa tuon veljen omakseen, niin tyttö sanoi, että et saa, mutta mummi saa! Ei sitä nyt sentään anneta kuitenkaan kenelle tahansa.

Sinähän hoidit hurmariakin jo aivan vauva-aikoina, joten nyt sitten saat varmaan hoitaa tätä pikkuneitiäkin yhdessä isoveljen kanssa. Kyllä on mahtavaa. Onnea koko perheelle!

Nyt en ole aivan varma, voiko toivottaa etukäteen onnea tuohon leikkaukseen, mutta hyvin se menee. Noin voi varmaan sanoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos vaan kaikille ja kyllä se vähän "mietityttää" kun " mikset tule jo..." :) No ei tässä vielä pitäisi olla mitään mikä huonoihin uutisiin viittaisi. Mutta eihän koskaan tiedä mitä voi tapahtua.

Tuskin nyt vaaraa on että kurmuuttaja tulisi "syrjäytetyksi" tai tuntisi edes sellaista, luulen että "äijä" pitää siitä itte huolen :) Vaikka sanoikin aiemmin et "poika olis voinut olla " tuleva.

Nuo meikän ovat pikkujuttuja sentään tuohon verrattuna...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tutkailin tarkemmin tuossa noita paperi-pumaskoita sieltä Peijaksesta niin nythän veloitetaan näköjään esim. päiväkirugisesta toimenpiteestä 107, 30 € ja jos joutuu jäämään yön yli niin lisäksi tuo 38,80 €,n päivähoitomaksu. Ja niihin pkl:n maksuihin sisältyi kuvaukset jo aiemmin.

Ennenhän meni vain pelkkä päivähoitomaksu johon sisältyi toimenpiteet, lääkkeet, mahd. ruoka jne. Mutta eihän tuo kallis ole jos vertaisi menoa yksityiselle, arvio oli tuosta omasta huomisesta "touhusta" n. 4000 € .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hassua. Kun minut vietiin Kaunialasta Meikkuun päiväkirurgiseen toimenpiteeseen kahden varpaan takia, niin lasku oli 38,80. Saakohan sairaala itse määritellä hinnat? Systerikin puhui jostain isommasta summasta MiKKS:ssa. Paljonhan nuo summat eivät ole joka tapauksessa verrattuna yksityiseen sairaalaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:
Hassua. Kun minut vietiin Kaunialasta Meikkuun päiväkirurgiseen toimenpiteeseen kahden varpaan takia, niin lasku oli 38,80. Saakohan sairaala itse määritellä hinnat? Systerikin puhui jostain isommasta summasta MiKKS:ssa. Paljonhan nuo summat eivät ole joka tapauksessa verrattuna yksityiseen sairaalaan.
Kyllä julkinenkin puoli saa periä niitä maksuja joiden enimmäismäärän ministeriö on vahvistanut. Eli siitä juuri johtuu erisuuruiset maksut eri laitoksissa sekä myös eripuolin maata.

Myös isossa osassa maata peritään terveyskeskuksella käynnistä ( 13 € ? ) jonka keskus voi 3 krt/ v periä.
Tuo m ax. päivähoitomaksu lienee n. 42 €/vrk jonka ministeriö on vahvistanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvää äitienpäivää!

Kiitos, Cee, "uusista" tiloista. Nyt taas mahtuu tarinaa tuuttiin.

Ja valmiiksi jo onnittelut tuplavaarille! Leikattu klabbikin sitten varmasti paranee ennätysvauhtia kun toinen hurmaaja on maisemissa. Kyllä taitaa isoveljeäkin jännittää, minkälainen paketti sieltä sairaalasta pian tuodaan. Ei sitä näin aikuisena oikein osaa kuvitella pienen ihmisen ajatuksia semmoisessa(kaan) tapauksessa. Omasta vastaavasta tilanteesta on niin kauan, että on vain hämärässä muistissa enää se, että isoveli oli sinä aikana oppinut l-kirjaimen, ja sen osaamista hän innoissaan minulle ja pikkuveljelle kotimatkalla esitteli.

Pitkästä aikaa tuntuu ulkona lämpimältä. Terassin oveakin uskaltaa pitää auki; ei heti huurru kintut. Mökilläkin oli oikein mukava keli tänään, ja olisimmekin jääneet sinne vielä huomiseen elleme olsi luvanneet vahtia lapsosia.

Meillä ei kovin kummoisesti ole koskaan juhlittu äitienpäivää. Pojat aikoinaan tekivät kyllä kortteja ja siippakin silloin tällöin toi kukan. Lapsenlapsilta kyllä olen joka vuosi saanut muistiaisen, yleensä kukan ja kortit. Mutta sen enempiä ei päivää olla vietetty. Äitien ja isänpäivä enempikin tuntuvat olevan kauppiaitten ja ravintoloitsijoiden päiviä. Itse en muista koskaan käyneeni juuri äitienpäivänä ravintolassa syömässä eikä meillä kotonakaan mitään juhlallisia sapuskoita ole ollut, äskenkin syötiin mökiltä tuotuja tähteitä. Eipä meillä kyllä juhlita isänpäivääkään. Siippa ei ollenkaan arvosta sitä, äitienpäivää ehkä sentään hitusen.

Minä olen viimeksi terkkarin lääkärissä käynnistä maksanut jotain vaille neljä kymppiä. Tuo Ceen mainitsema 38,80 tuntuu tutulta luvulta. Silloin minullekin tehtiin toimenpide; kortisonipiikki niveleen. Se siinä vissiin maksoikin. Hoitajallakin kävin viime kesänä, mutta siitä en laskua saanut ollenkaan. Tai voihan se tulla vaikka ensi kesänä. Kerran aiemmin nimittäin sain laskun terkkarissa käynnistä, jota en itse enää muistanut. Soitin kiukkuisena, että lähettävät laskuja ei-mistään. Silloin selvisi, että lasku koski käyntiä melkein 11kk aikaisemmin. Hitaita ovat herrojen kiireet.

Nyt pitää lähteä hakemaan tyttö tallilta ja sitä myöten mennä lasten kanssa iltaa viettämään. Vanhemmat menevät tekemään juniorityötä uimahallille. Keräävät Espanjan uimaleirirahoja.

Leppoisan keväistä pyhäiltaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ollaan böndenböndeltä palattu ihailemaan Vanhankyläniemestä avutuvaa kristallinkirkasta järvivettä :)) No juu, kiitos vaan ja on pitkää tämän "odottavan" aika pirusvieköön.

Ja kohta pitäis päästä jo muuttamaan maisemiakin sitten mutta sinne nyt nouhätä, vielä ihan. Viime keväänä oli jo periferiassa talviturkki heitetty "lämpimään" järveen viikko tätä aiemmin, nyt kopsahtais vielä jäihin. Ei vain, rannat alkavat aueta joten tulevalla viikolla luultavasti helisee iloisesti.

Sellaista, ja pitää nyt toivottaa "iloista" maanantaita, ehkä tiistaina "kuvioissa" taas elleivät vallan pidätä sinne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Juhlat on juhlittu. Kaksitoista henkeä meitä oli täällä. Herkut toivat tullessaan ja kaikenlaista hyvää olikin, loimulohesta alkaen. Pojan tytär on sellainen "leipuri" ja hän oli tehnyt hienon ja hyvän täytekakun. Poika leiponut jalopeeno mausteisia, aika "tujuja", mutta hyviä lettusia. Salaattia ja muffineita oli myös. Nyt ei jäänyt tiskivuorta. En kyllä laittanut enää näin myöhällä konetta päälle. laitan huomenna sitten.

Siivoojat tulee huomenna kello kaksitoista. Tytär otti jo pois olohuoneen verhot ja vei ne pestäväksi. Niitä on niin paljon niitäkin.

Nyt minä käyn rentoutumaan kirjan kanssa.

Hyvää yötä!
Ilmianna
Jaa
Huomenta. On Rapua hellitty eilen. Verhotkin viety pesuun jo valmiiksi. Kaikenmaailman herkkuja toivat tullessaan. Meitä oli neljä syömässä, salaatit laitoin pöytään ja toivat tullessaan pitsalaatikot, jotka tilasin puhelimitse. Hyvää oli, pitkästä aikaa.

Websi on odottamassa "puukotusta" Peijaksessa. Toivottavasti leikkaus menee hyvin, ettei tarvitse odottaa uusintaa, kuten minulle kävi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onhan minua hellitty. Halauksia sain niin paljon, että jonkun ajan pahin tarve on nyt tyydytetty.

Olohuoneen verhot tytär vei pesuun, kun niitä on kuusikappaletta, pitkiä ja leveitä. Niitä ei oikein pysty täällä hoitelemaan puhtaaksi.

Olen minäkin ajatellut tätä meidän "puukotettavaa" - hyvin se menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika hulppeat äitienpäiväjuhlat Ravulla tuntuu olleen, vaikka ei omien sanojensa mukaan "äitienpäiväihminen" olekaan. Melkein kateeksi käy, kun saat pitää noin paljon omaisia lähelläsi.

Meillä kun äiti oli elossa, veimme me neljä lasta perheinemme äidin ulos syömään. Ja ihan kiva idea oli, että Kalastajatorpalla tai Lehtovaarassa annettiin ruusut kaikille äideille, muistaakseni jopa kaikille naisille äitiyttä kysymättä. Jostain syystä emme pitäneet ravintolan kukkaelettä mitenkään kaupallisena. Kriittisyys perinteisiä juhlia kohtaan on levinnyt vasta myöhempinä ja kuinka ollakaan, varakkaampina aikoina.

Yksi perinne, joka kestää ja kestää ja jonka unohtaminen on suorastaan loukkaus, monen mielestä, on haudoilla käynti juhlapäivinä. Vaikka en nyt pääsekään käymään äitini haudalla Hgissä, en tunne siitä omantunnontuskia. Äiti, samoin mieheni ja muut kuolleet omaiseni ovat muuten mielessä kyllä. Voin vaikka kotona polttaa kynttilöitä heidän muistokseen.

Tuosta konkreettisesta osallistumispakosta haudan hoidon kustannuksiin meillä oli mieheni suvussa jonkin verran riitoja, lähinnä siitä, kuinka monena kymmenenä vuotena pitäisi joka kevät kaukorahoittaa mieheni vanhempien valtavan sukuhaudan kukittamisen Keski-Suomessa. Yksi miniöistä (kälyistäni) oli aktiivinen kukkarahaston kerääjä. Vaikka omassakin suvussa kuoltiin, niin näiden appivanhempien haudat olivat olevinaan kaikkein tärkeimmät.

Näissä perinteissä mennään joskus jopa hullutuksiin ihan perinteen vuoksi. Haudassa lepääjä ei kärsi kukattomuudesta, toki naapurihaudoilla kävijät saattavat vähän juoruilla, jos kalmiston komeimmalla haudalla on huonosti kukkia. Siitä kai perimmältään hautojen runsaassa kukittamisessa on kysymys... ettei tarvitse hävetä muiden elävien silmissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tässä odotellessani "ikkunoiden putsaajia", istahdin koneelle.

Olihan ne minun äitienpäiväjuhlani kyllä "hulppeat." Samalla tuli kyllä juhlittua kolme muutakin äitiä lisäkseni. Yksi puuttui meidän porukasta, pojan vanhempi tytär. Hän oli mennyt onnittelemaan omaa äitiään nyt. Yleensä hän on aina mukana kaikissa tapaamisissamme. En minä tosiaan ole mikään äitienpäiväihminen, mutta kiva silti oli, kun kaikki tulivat. Tämä siivousjuttukin on heidän minulle lahjaksi antama, kaiken muun lisäksi. Ulko-oven vieressä roikkuu nyt aivan ihana orvokkiamppeli, senkin sain eilen.

On minutkin viety joskus "uloskin" syömään. Porvoossa olimme kerran ja meillekin kaikille naisille annettiin siellä ruusut. Tykkäsin tuosta eleestä.

Tuo haudoilla käynti ja hautojen hoidon kustannuksiin osallistuminen tuntuu aiheuttavan sukujen kesken aikamoista kitkaa. Ystävättäreni kanssa olemme käyneet kävelemässä aina kesällä Hietaniemen hautausmaalla. Joskus olemme kyllä ihmetelleet kukattomuutta ja hoitamattomuutta joidenkin entisten silmäätekevien haudoilla, jopa sellaisten, joiden hautojen "kukittaminen" kuuluisi valtiolle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nuo isot sukuhaudat, jollainen miehenikin suvulla on, ovat peräisin ajoilta, jolloin hautuumailla oli töissä hirveästi väkeä istuttelemassa kukkaryhmiä ja haravoimassa aaltokuvioita hautojen hiekkapintaan. Nythän seurakunnatkin säästävät ja hinnoittelevat omaisilta jokaisen toimenpiteen. Espoon vanhan kirkon kupeella olen nähnyt isoja hoitamattomia "arvohautoja". Kysymys voi olla sammuneista suvuista tai niin köyhtyneistä suvuista, ettei ole enää varaa kustantaa hyvää hoitoa.

Pieni uurnahauta, jollainen "suvustaan köyhtyneellä" miehelläni on, ei välttämättä vaadi kukittamista ollakseen kaunis. Itse asiassa se on kauniimpikin niin, että muistoveistos, Verso nimeltään, saksalaisesta katalogista löydetty, ikään kuin kasvaa suoraan nurmesta. Veistosta valitessani taisin aavistaa, että sinne se hauta jää, kun me molemmat, tytär ja minä, muutamme pois ennemmin tai myöhemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaisuviisut

Päikkäreiden jälkeen rohkaistuin lopulta kuuntelemaan euroviisuista Suomen ja Portugalin esitykset. Kumpikaan ei tehnyt vaikutusta, molemmat ponnettomia ja liian yksinkertaisia. Lauri Tähkän Minun Suomeni olisi ollut meiltä parempi edustaja. Portugalilta olisin odottanut myös jotain etnisempää.
Ilmianna
Jaa
Juu, tässä järvessä on tosiaan ihailemista;) Kettis teki niin: aina kun mentiin jostain kohdasta rantaan, niin eikun juomaan ja uimaan, jos vesi oli sula. Ei ollut kranttu veden laadun suhteen.

Joskus aikoinaan siippa kokeili järvessä surffaamista. Uimataitoa siinä ei olisi tarvittu lainkaan. Kun laudalta putosi, niin pohjassa saattoi seistä ja silti vesi ulottui vain hartioihin. Mutta muuten tuo vesi ja järven pohja kyllä kaamoittaa; uimaan eivät minua siihen saisi villit hevosetkaan.

Jokohan Websi on itsensä sairaalasta kotiin kyörännyt, tai ainakin juniori ellei itse ole kyennyt. Toivottavasti operatsuuni onnistui.

Operatsuunissa oli vuosi sitten sukulaistätikin, jonka 81v-synttäreillä käytiin tänään. Hänen kävelykykynsä huononi pienellä ajalla lähes nolliin. Selkä n. 90 asteen kulmassa pystyi kävelemään pari metriä. Selkä leikattiin, ja nyt pystyy ottamaan selkä vielä enemmän kumarassa vain ne samat viisi askelta ja nekin ainoastaan rollaattorin kanssa. Eli ulos ei mummo enää avutta pääse. Ihmetyttää po. leikkaus kasikymppiselle. Joko on vain avattu ja parsittu kasaan sillä seurauksella, että parsimuskin on mennyt pieleen. Tai jos jotain avaamisen jälkeen leikattiinkin, niin se on sitten mennyt totaalisesti äitiinsä. Huonompi on tilansa kuin ennen leikkausta.

Hautuumaalla käynti on minullekin jonkinlainen ongelma. Minä en meinaa muistaa asiaa silloin kun olisi aiheellista: isoina pyhinä, vanhempieni syntymäpäivinä, jne. Käyn siellä silloin kun/jos mieleen mällähtää. Sisareni taas on varsinainen haudanhoitaja, ja siitä se minun ogelmani tuleekin. Hänellä on hautuumaalle paljon pidempi matka kuin minulla, mutta aina muistaa ja viitsii käydä noina "merkittyinä" päivinä, jotka siis usein menevät minun muistini ohi. Nytkin kyllä olin tietoinen äitienpäivästä, mutta haudoilla käynti ei käynyt mielessäkään. Ihan hyvin olisin voinut eilen iltasella sinne mennä vaikka lasten kanssa, mutta niin vain pysyi asia poissa mielestä. Tänään on asia sitten ollut mielessä koko päivän. Huono omatunto.

Nyt kuskaamaan poikaa treeneihinsä. Kaunista iltaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
"järven pohja kyllä kaamoittaa"

Minun mökkilammessani pohja on niin syvällä, että pelkkää mustaa näkyy. Onneksi olen nuoruuteni kesät pulikoinut Hämeen mustissa suolammissa, joten enköhän uskalla mennä täälläkin uimaan... jos en ajattele pohjaa.

Luoja varjelkoon tätä mummelia parsimisilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
"järven pohja kyllä kaamoittaa"

Minun mökkilammessani pohja on niin syvällä, että pelkkää mustaa näkyy. Onneksi olen nuoruuteni kesät pulikoinut Hämeen mustissa suolammissa, joten enköhän uskalla mennä täälläkin uimaan... jos en ajattele pohjaa.

Luoja varjelkoon tätä mummelia parsimisilta.
Toivotaan että varjelee, kuka sen tekeekin sillä kyllä parsittavia riitti ihan liukuhihnalta tuolla. 8 leikkaushuonetta rullasi täydellä teholla pelkällä päiväkirurgian osastolla. Tuolla Peijaksessa onkin erikseen "kellarissa" päivystysleikkausten salit. Siis melkoisesta "lihanleikkaamosta" on kyse.Toki tuolla Päikin puolella tekevät myös isompia ortopedisiäkin leikkauksia kuten nytkin oli pari menossa polven tekonivelen "asennukseen" ja yksi myös lonkan tekonivel-operaatioaan.

Siinä porukan vaihtuessa odotteluhuoneessa selvisi sekin että suurin osa oli menossa johonkin reuman aiheuttamiin leikkauksiin, eikä kovin iäkästä porukkaa he olleet. No iäkästä tai "iäkästä", miten sen nyt tulkitsee.

Mutta kyllä mulle osui oikein hupaisa tiimi itse operaatioon, :) Karjalais/savolais/kymiläisiä "moottorihuulia" lähes koko porukka niin sen arvaa mikä on "läpänheiton" määrä silloin :)

Muuten joo, kattelin kerran sen "järvesi" syvyyskäyriä niin siinähän pohjois/koillispäässä on sellainen 9 m:n monttu joten mahtuu siinä isompikin "krotiili" ( hauki) asustelemaan , sikäli kun pikkukalaa evääksi riittää ? Hyvin useinhan vastaavissa paikoissa on jopa liian paljon pikkuahventa ja särkeä ja ne tahtovat jäädä "kitukasvuiseksi". Ihan senkin takia olisi hyvä ,jos näin on, niin vaikka reilummalla katiskapyynnillä harventaa kantaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Toivotaan että varjelee, kuka sen tekeekin sillä kyllä parsittavia riitti ihan liukuhihnalta tuolla. 8 leikkaushuonetta rullasi täydellä teholla pelkällä päiväkirurgian osastolla. Tuolla Peijaksessa onkin erikseen "kellarissa" päivystysleikkausten salit. Siis melkoisesta "lihanleikkaamosta" on kyse.Toki tuolla Päikin puolella tekevät myös isompia ortopedisiäkin leikkauksia kuten nytkin oli pari menossa polven tekonivelen "asennukseen" ja yksi myös lonkan tekonivel-operaatioaan.

Siinä porukan vaihtuessa odotteluhuoneessa selvisi sekin että suurin osa oli menossa johonkin reuman aiheuttamiin leikkauksiin, eikä kovin iäkästä porukkaa he olleet. No iäkästä tai "iäkästä", miten sen nyt tulkitsee.

Mutta kyllä mulle osui oikein hupaisa tiimi itse operaatioon, :) Karjalais/savolais/kymiläisiä "moottorihuulia" lähes koko porukka niin sen arvaa mikä on "läpänheiton" määrä silloin :)

Muuten joo, kattelin kerran sen "järvesi" syvyyskäyriä niin siinähän pohjois/koillispäässä on sellainen 9 m:n monttu joten mahtuu siinä isompikin "krotiili" ( hauki) asustelemaan , sikäli kun pikkukalaa evääksi riittää ? Hyvin useinhan vastaavissa paikoissa on jopa liian paljon pikkuahventa ja särkeä ja ne tahtovat jäädä "kitukasvuiseksi". Ihan senkin takia olisi hyvä ,jos näin on, niin vaikka reilummalla katiskapyynnillä harventaa kantaa.
Tervetuloa lihanleikkaamosta ihmisten ilmoille, vaikka moottoriturpien parissa kestitkin hyvin tosi vaikealta tuntuneen koettelemuksen. Kellareissa ne kauhufilmienkin pahimmat kohtaukset tuppaavat tapahtumaan, tosin ilman huumoria. Yksi reumaa sairastava tuttuni puhui joskus myös siitä, kuinka hänet vietiin jonkun sairaalan klitsuun rääkättäväksi. Jostain jalkaleikkauksesta oli silloinkin kysymys. Ymmärsin, että sairaala oli se Haartmann, jollain toisella nimellä silloin.

Vai rokotiilin mentävä monttu siellä herttaiselta tuntuvassa kotijärvessäni. Nyt täytyy ottaa selville ilmansuunnat - mihin päin pohjoiskoillinen sijoittuu mökkiin nähden - että osaa varoa. Mutta suo siellä, vetelä täällä, toisessa päässä asuu kuulemma majavia talttahampaineen.

Kyllä aiomme pienimuotoista kalastusta harjoittaa. Vaikkei se iso vonkale tartu pyydykseen, pientä roskakalaa vetää naapurin susilauman mahat rajattomasti.

Onnea siihen toiseen, iloisempaan odotukseen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Tervetuloa lihanleikkaamosta ihmisten ilmoille, vaikka moottoriturpien parissa kestitkin hyvin tosi vaikealta tuntuneen koettelemuksen. Kellareissa ne kauhufilmienkin pahimmat kohtaukset tuppaavat tapahtumaan, tosin ilman huumoria. Yksi reumaa sairastava tuttuni puhui joskus myös siitä, kuinka hänet vietiin jonkun sairaalan klitsuun rääkättäväksi. Jostain jalkaleikkauksesta oli silloinkin kysymys. Ymmärsin, että sairaala oli se Haartmann, jollain toisella nimellä silloin.

Vai rokotiilin mentävä monttu siellä herttaiselta tuntuvassa kotijärvessäni. Nyt täytyy ottaa selville ilmansuunnat - mihin päin pohjoiskoillinen sijoittuu mökkiin nähden - että osaa varoa. Mutta suo siellä, vetelä täällä, toisessa päässä asuu kuulemma majavia talttahampaineen.

Kyllä aiomme pienimuotoista kalastusta harjoittaa. Vaikkei se iso vonkale tartu pyydykseen, pientä roskakalaa vetää naapurin susilauman mahat rajattomasti.

Onnea siihen toiseen, iloisempaan odotukseen!
Terve vaan, ja kyllä meni koko yö valvoessa ja aamusta sai sitten muutaman tunnin "horrosteltua ja kohta yritettävä mennä huilimaan taas, käpälä yläviistoon. Jos ensi yö olisi sitten helpompi jo.

Se monttu tulee siitä sinun paikalta vas. etuviistoon sine koilliskulmaa kohden.
Itse olen siirtynyt käyttämään nyt enemmän tuota Retkikartta.fi koska sillä paikan etsittyä suurentamalla kohdetta riittävästi saa mm. vesien syvvyskartat esille, toisin kuin Kansalaisen karttapaikasta joka huononi niiltä osin. Tuosta mainitusta saa matkat mitattua sekä mm. aika hyvät ilmakuvat eikä tarvitse käyttää mitään google earthia. Tuosta Retkikartasta on myös hyvin toimiva sovellus mobiililaitteille.

Paikan voi hakea monellakin tapaa ja ihan yksinkertaisesti löytyy vaikka vain sitä karttaa selaimella siirtelemällä, ja halutun kohteen kohdalla sitten zoomaan suuremmaksi aluetta.

Kantsii tutustua siihen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Terve vaan, ja kyllä meni koko yö valvoessa ja aamusta sai sitten muutaman tunnin "horrosteltua ja kohta yritettävä mennä huilimaan taas, käpälä yläviistoon. Jos ensi yö olisi sitten helpompi jo.

Se monttu tulee siitä sinun paikalta vas. etuviistoon sine koilliskulmaa kohden.
Itse olen siirtynyt käyttämään nyt enemmän tuota Retkikartta.fi koska sillä paikan etsittyä suurentamalla kohdetta riittävästi saa mm. vesien syvvyskartat esille, toisin kuin Kansalaisen karttapaikasta joka huononi niiltä osin. Tuosta mainitusta saa matkat mitattua sekä mm. aika hyvät ilmakuvat eikä tarvitse käyttää mitään google earthia. Tuosta Retkikartasta on myös hyvin toimiva sovellus mobiililaitteille.

Paikan voi hakea monellakin tapaa ja ihan yksinkertaisesti löytyy vaikka vain sitä karttaa selaimella siirtelemällä, ja halutun kohteen kohdalla sitten zoomaan suuremmaksi aluetta.

Kantsii tutustua siihen.
Hei, kiitos siitä retkikartta-vihjeestä. Sainkin nopeasti esille "järveni" ja laiturikin erottui pienenä piikkinä, kun halusin samaan näkymään saada myös tyttären tilukset. Oma mökkini on niin pieni, että se jäi ilmakuvassa puiden sisälle. Nyt jatkan kokeilua, näkyiskö krokosta edes kuonon päätä, hih.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ole hyvä vaan, se on tosiaan aika hyvä sydeemi kun opettelee vähän käyttämään. Ja monipaikoin tarkemmat esim. ne ilmakuvat kuin googlella. Välimatkojen mittaus vähän alussa voi oudoksuttaa kun se tekee vain suoraa linjaa. Tarvittaessa mutkan kohdalla tekee klikin siihen ja kääntää kursorin sitten niin "kurvit" syntyy.

Koetahan paikallistaa krokon kutupaikka :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Ole hyvä vaan, se on tosiaan aika hyvä sydeemi kun opettelee vähän käyttämään. Ja monipaikoin tarkemmat esim. ne ilmakuvat kuin googlella. Välimatkojen mittaus vähän alussa voi oudoksuttaa kun se tekee vain suoraa linjaa. Tarvittaessa mutkan kohdalla tekee klikin siihen ja kääntää kursorin sitten niin "kurvit" syntyy.

Koetahan paikallistaa krokon kutupaikka :)
Tässä kunnassa on 1140 järveä Järviwikin mukaan.
Asun paitsi satojen tuhansien järvien maassa, myös yli tuhannen järven kunnassa. Toki Pielinen valtaa pinta-alasta sudenosan.

Taloyhtiön pöytäkirja viime kokouksesta tuli. Täytyypä ruveta ottamaan selvää, mitä jälkeen päin lisätyt hissit kustantavat. Henk koht en sellaista tarvitsisi, koska kämppääni on vain 20 askelmaa. Mutta kai siihen kaikkien on osallistuttava.

Taas puhuttiin Itä-Suomen uutisissa karhukannan kasvusta. Kotieläinpuistoa kiertelee sen ammutun lisäksi neljä karhu. On se yhtä per**lettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Tässä kunnassa on 1140 järveä Järviwikin mukaan.
Asun paitsi satojen tuhansien järvien maassa, myös yli tuhannen järven kunnassa. Toki Pielinen valtaa pinta-alasta sudenosan.

Taloyhtiön pöytäkirja viime kokouksesta tuli. Täytyypä ruveta ottamaan selvää, mitä jälkeen päin lisätyt hissit kustantavat. Henk koht en sellaista tarvitsisi, koska kämppääni on vain 20 askelmaa. Mutta kai siihen kaikkien on osallistuttava.

Taas puhuttiin Itä-Suomen uutisissa karhukannan kasvusta. Kotieläinpuistoa kiertelee sen ammutun lisäksi neljä karhu. On se yhtä per**lettä.
Kyllä siellä "järviä" riittää, lähes joka vaarojen väliin jää joku. Tuo järven ja lammen ero on aika monella tapaa tulkittu juttu. Tarkistamatta nyt mistään niin kaikkiaan meillä taitaa olla yli 150 000 "järveä" joka luku oli kai laskettu yli 5 aarin kokoisista. No jos tuota miettii niin eihän tuollainen mikään järvi vielä ole.
Sitten se luku putoaakin oikeamalle tasolle kun laskuissa huomioidaan vain yli 1-2 ha:n vesialat niin ollaan niissä kymmenissä tuhansissa mutta alle sadantuhannen kuitenkin.

Niin, kyllä tuossa hissijutussa tietysti kaikki osakkaat jonkin osan maksavat, onko se sitten jyvitetty kerros-ja huoneistoalan mukaan, se näkynee niistä päätöksistä.

Karhuja, niitä on kyllä maakunnassa niinkin viljalti että saa nähdä minkä verran esim, hirvenvasoista hengissä selviää aikuistumaan. Ja nyt niitä kiertelee ihan eläintilojen ympäristöissä kevätnälkänsä ajamina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Kyllä siellä "järviä" riittää, lähes joka vaarojen väliin jää joku. Tuo järven ja lammen ero on aika monella tapaa tulkittu juttu. Tarkistamatta nyt mistään niin kaikkiaan meillä taitaa olla yli 150 000 "järveä" joka luku oli kai laskettu yli 5 aarin kokoisista. No jos tuota miettii niin eihän tuollainen mikään järvi vielä ole.
Sitten se luku putoaakin oikeamalle tasolle kun laskuissa huomioidaan vain yli 1-2 ha:n vesialat niin ollaan niissä kymmenissä tuhansissa mutta alle sadantuhannen kuitenkin.

Niin, kyllä tuossa hissijutussa tietysti kaikki osakkaat jonkin osan maksavat, onko se sitten jyvitetty kerros-ja huoneistoalan mukaan, se näkynee niistä päätöksistä.

Karhuja, niitä on kyllä maakunnassa niinkin viljalti että saa nähdä minkä verran esim, hirvenvasoista hengissä selviää aikuistumaan. Ja nyt niitä kiertelee ihan eläintilojen ympäristöissä kevätnälkänsä ajamina.
Kyllä minä käsitän lammen ja järven eron, mutta on tuo 5,5 hehtaarillaan kuitenkin sen verran iso "uima-allas", ettei vastarannalta näe ilman kiikaria, kun olen nakuna uimassa. 1140 "lätäkön" joukossa näyttää olevan sijalla 445. On siellä ihmeellisen paljon erikokoisia vesiä!

Isolle järvelle menemme tyttären kanssa kesällä. Toki vain edestakaisin pistäytymään Kolilla. Tuollahan se Pielinen huokailee nytkin lähellä, vaikkei sitä tänne näy. Väliin jää kantatie, rautatie ja teollisuusaluetta. Asun lisäksi niin matalalla, etten voi kehua järvinäköalalla.

Eilen oli ensimmäinen lämmin päivä. Jospa ne lumet sulisivat sieltä auraamattomalta mökkitieltä. Ennen kaikkea odotan pääseväni metsään näiltä ikituulisilta kaduilta.

Nyt kun jalkasi on operoitu olet jo sinäkin monta askelta lähempänä omalle hönnällesi pääsyä. Tsemppia paranemiseen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Kyllä minä käsitän lammen ja järven eron, mutta on tuo 5,5 hehtaarillaan kuitenkin sen verran iso "uima-allas", ettei vastarannalta näe ilman kiikaria, kun olen nakuna uimassa. 1140 "lätäkön" joukossa näyttää olevan sijalla 445. On siellä ihmeellisen paljon erikokoisia vesiä!

Isolle järvelle menemme tyttären kanssa kesällä. Toki vain edestakaisin pistäytymään Kolilla. Tuollahan se Pielinen huokailee nytkin lähellä, vaikkei sitä tänne näy. Väliin jää kantatie, rautatie ja teollisuusaluetta. Asun lisäksi niin matalalla, etten voi kehua järvinäköalalla.

Eilen oli ensimmäinen lämmin päivä. Jospa ne lumet sulisivat sieltä auraamattomalta mökkitieltä. Ennen kaikkea odotan pääseväni metsään näiltä ikituulisilta kaduilta.

Nyt kun jalkasi on operoitu olet jo sinäkin monta askelta lähempänä omalle hönnällesi pääsyä. Tsemppia paranemiseen!
Jeps, ja tässä juuri harkinnassa ettäs "karkaanko" jo ensi viikolla vai odotanko kuun vaihteeseen kunnes saa nuo tikit pois. Toisaalta on tuo sen verran kipiä paikka ettei sillä juuri veneiden ym . kimpussa kovin pompita ehkä toviin.
Vaikka kuinka jo polttelisi kala-ja puuhommiin päästä ja sitähän siellä riittää....

Onkos siitä muuten säännöllinen veneyhteys sitten Kolille kesäaikaan olemassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joka päivä sinne menee kaksikin paattia.

http://www.koli.fi/fi/Aktiviteetit/Kesaaktiviteetit/Risteilyt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Joka päivä sinne menee kaksikin paattia.

http://www.koli.fi/fi/Aktiviteetit/Kesaaktiviteetit/Risteilyt
Hyvä noin, kun mielessä oli että jossain vaiheessa oli tapetilla tuonkin (noiden?) yhteyksien katkolla olo? Voin muistaa väärin tai sotkin johonkin toiseen lauttaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minun ikkunoistani näkyy nyt ulos. Kyllä niiden kirkastamiseen meni aikaa kahdelta riuskalta ihmiseltä (nainen ja mies) noin kolmetuntia. Sitten muu siivous niin lähes viisituntia he täällä viipyivät. Eli veloittavat sitten kymmenentuntia. Kumpikaan heistä ei ollut suomalainen. Nainen puhui jonkunverran suomea, mies vasta opetteli, niin hän kertoi. Kysyin, kun tekivät töitä syömättä, että haluaisivatko kahvia? niin kyllä kelpasi. Mies huokaili aivan onnessaan kun oli jotain eiliseltä jäänyttä "pullaakin." Minä pääsin nyt vähällä, mutta kovan työn olen aina ennen tehnyt pelkästään näiden ikkunoiden pesussa. Kauan pesin ne vielä kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Avasin kaikki kolmekerrosta ja revin sormenin verille niitä avatessani ja sulkiessa. Ikkunoiden yläosassa on tuuletusikkunat, jotka levähtivät tappeineen auki kuin haitari. Niitä en uskaltanut enää avata. Pesin vain ulko- ja sisäpuolelta, mutta harmitti kun näyttivät harmailta. Nyt nekin ovat kirkkaat.

Huomenna varmaan kuulemme, miten leikkaus meni? Se oli varmaan kuitenkin hieman toisenlainen kuin hiustenleikkaus, missä weepeli kävi usein? Onkohan vauvakin jo putkahtanut hieman väljemmillevesille ihmettelemään tätä maailmaa - ja elämää?
Ilmianna
Jaa
Myöhäisiltoja.

Kyllä "tuntematon potilas" on kotiutunut ja ainakin niiltä osin leikkaus onnistui että potilas on hengissä. Muustahan ei tiedä sitten kuin ajan kanssa. Tilanne klabbissa oli oikeastaan pahempi kuin toktorikaan etukäteen kuvista päätteli. Mutta nyt tehtiin se mitä oli suunniteltu ja katsotaan sitten joskus joudutaanko paljon isompaan operatioon.

Eli siellä akillesjänteen ulkopuolen kiinnesiteet kahden luun välissä ja hermo jatkuvasti puristuksessa. Nyt sitten luuta pois ja jänteen vapauttaminen (tilaa liikkua) oikeassa paikassa ja vahvikeompeleet kiinnikekohtaan jos vielä vaikka auttaisi joka kyllä erittäin epätodennäköista.
Mutta tilanteen jatkuminen vielä entisellään olisi todennäköisesti koska tahansa voinut "paukauttaa" akillesjänteen kiinnikkeen poikkimenon tai irtoamisen.

Näin se on monessa muussakin, ja kiitos tästä kahden vuoden viivyttelystä lankeaa asioita / lähetteitä söhlänneelle terkkarilääkärille.

Heh, vaikka saisi nyt painoa varata jalalle niin kyllä kipu on niin maan pers'''''leellinen kovista dropeista huolimatta ettei puhettakaan ottaa askeltakaan ilman kyynärsauvaa.
Ja luultavasti yön "saa" valvoa mutta joutaahan tässä .....

Tuo isompi tapahtuma antaa vielä kehvel odotuttaa ja pitää "hiilillä" :) "Oi mikset tule jo , mikset tule jo ? "
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Huomenta!

Hyvinhän se meni. Ja tänään paistaa jo aurinko! On se lääketiede nykyisin ihmeellistä ja paraneminen nopeaa. Heti kun jalkaa on leikelty, voisi sillä jo kävellä - siis saisi, jos voisi!

Pieni ihminen tulee, kun on valmis hieman avarampiin näkymiin.

Nyt minun täytyy lähteä "verta vuodattamaan" putkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eiköhän "likka" kohtapuolin , sitten kun "päättää" että aika on kypsä. Lähellä se on tai sitten vielä katsovat tämän viikon ja lopulta "komentavat" lähtemään.

Oliko se yhä punaista eikä sinistä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Eiköhän "likka" kohtapuolin , sitten kun "päättää" että aika on kypsä. Lähellä se on tai sitten vielä katsovat tämän viikon ja lopulta "komentavat" lähtemään.

Oliko se yhä punaista eikä sinistä?
Juu, oli punaista, eikä minulla ole mitään hinkua tulla "siniveriseksi", olkoon vaikka kuinka hienoa. Oli aivan kunnossakin, sain jo lääkäriltä tekstarin tuloksesta.

Puhuin juuri tyttäreni kanssa puhelimessa ja hän kertoi, että hänen miehensä siskolle pitäisi myös putkahtaa aivan näinä päivinä vauveli. Hänen anoppi on kuulemma aivan innoissaan.

Joko kipu jalassa alkaa hieman helpottaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvä että "edes punaista" ja kyllä minä jaksan ihmetellä aina mikä sen on meikälläkin muuttanut sinisestä......? Lienee ikuinen arvoitus se.

Kyllä kyllä, aika paljonkin on kipu vähentynyt mutta tietysti joutuu muutamat päivät särkydroppeja ottamaan mutta tämä päivä on jo mennyt yhdellä buranalla ja panadolilla ja yöksi vielä yksi Panadolin Forte. Lupasin samalla osallistua tutkimukseen jota tekevät juuri tuon päiväkirurgisten toimenpide+ kahden seuraavan päivän jälkeisen kipulääkityksen tarpeeseen.

Eli pyrkivät jotenkin "haarukoimaan" tuota määrättävien kipulääkkeiden määrää. Kaikki on tietysti yksilöllistä mutta katsovat hieman sellaista kun erille ei tuntuisi mikään olevan tarpeeksi, eli ovat "vaatimassa" niitä nuppi sekaisin-nappeja vähän liikaakin.

Siis "hyvin" on kipu vähentynyt ja voisi sanoa että kyllä jalalla astua voi herra tohtori mutta kävely tekee häijyä yhä ....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Hyvä että "edes punaista" ja kyllä minä jaksan ihmetellä aina mikä sen on meikälläkin muuttanut sinisestä......? Lienee ikuinen arvoitus se.

Kyllä kyllä, aika paljonkin on kipu vähentynyt mutta tietysti joutuu muutamat päivät särkydroppeja ottamaan mutta tämä päivä on jo mennyt yhdellä buranalla ja panadolilla ja yöksi vielä yksi Panadolin Forte. Lupasin samalla osallistua tutkimukseen jota tekevät juuri tuon päiväkirurgisten toimenpide+ kahden seuraavan päivän jälkeisen kipulääkityksen tarpeeseen.

Eli pyrkivät jotenkin "haarukoimaan" tuota määrättävien kipulääkkeiden määrää. Kaikki on tietysti yksilöllistä mutta katsovat hieman sellaista kun erille ei tuntuisi mikään olevan tarpeeksi, eli ovat "vaatimassa" niitä nuppi sekaisin-nappeja vähän liikaakin.

Siis "hyvin" on kipu vähentynyt ja voisi sanoa että kyllä jalalla astua voi herra tohtori mutta kävely tekee häijyä yhä ....
Kannattaa kuitenkin ottaa niitä kipulääkkeitä mieluummin näin alkuvaiheessa kuin yrittää kestää kipua. Ei kroppa, eikä elimistö kivustakaan tykkää.

Tuohon viimeiseen toteamukseesi sanon, että älä astu harhaan, voit pudota ojaan ja entäs sitten? kivut voivat olla vielä suuremmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huomenta ja mukavaa että Webs on jo kotiutunut ja leikkaus meni hyvin. On sinulle osunut mahtavan huumorintajuinen tiimi. Minullekin osui hyvin mukavaa porukkaa noihin neljään operaatioon, tosin ohitusleikkauksissa en kauaa hereillä ollut. Pallolaajennuksessa ja varpaiden poistossa tehtiin vain puudutukset pienelle alalle, joten kuulin hyvin heidän juttunsa.
Ilmianna
Jaa
Meidän ikkunoista ei näy kovin hyvin ulos, varsinkaan jos ilta-aurinko paistaa esim keittiön ikkunaan. Emme ole pesseet niitä vielä. En tiedä, mitä julkisivuikkunoillemme tapahtui, kun lopettivat hommat mielestäni kesken. Kallis nosturi vain makasi pihallamme. Illalla taloyhtiössämme oli pihatalkoot. Kyllä siellä ihmisiä näkyi olevan kottikärryjen, haravien, lapioiden ym kanssa. Jo pari päivää aiemmin etupihallamme olevat pensaat vedettiin kaivurilla ylös, maa tasattiin ja nyt se on hyvällä mulloksella. En tiedä, mitä siihen istutetaan. Sen näkee, kunhan kesä lähestyy. Kadun puoleinen nurmikko loistaa jo aivan vihreänä vaikka valkoposkien saapua ruokailemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Jep, oli ihan hulvaton tiimi joten ei siinä ollut juuri muuta kuin yrittää nauruaan pidellä välillä.

Ettei vain ole sattunut sama "pesufirma" kuten tässä oli yhtenä kesänä ollut. Oli joku sovittu könttäsumma urakasta millä nuo kiinteät julkilasitukset piti pestä. Sitten olivat häippässyt nostimineen keskenkaiken pois ja paljon tekemättä.

Olivat sitten väittäneet että sen summan edestä pestään mikä ehditään ja silleen. Siitähän aika soppa oli ollut ja heiltä ei "löytynyt" sitä alkuperäistä sopimusta. No taloyhtiöltä löytyi ja tappelun jälkeen olivat käynyt tekemässä urakkansa loppuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Jep, oli ihan hulvaton tiimi joten ei siinä ollut juuri muuta kuin yrittää nauruaan pidellä välillä.

Ettei vain ole sattunut sama "pesufirma" kuten tässä oli yhtenä kesänä ollut. Oli joku sovittu könttäsumma urakasta millä nuo kiinteät julkilasitukset piti pestä. Sitten olivat häippässyt nostimineen keskenkaiken pois ja paljon tekemättä.

Olivat sitten väittäneet että sen summan edestä pestään mikä ehditään ja silleen. Siitähän aika soppa oli ollut ja heiltä ei "löytynyt" sitä alkuperäistä sopimusta. No taloyhtiöltä löytyi ja tappelun jälkeen olivat käynyt tekemässä urakkansa loppuun.
Meilläkin oli jokunen vuosi sitten kärhämä talon julkisivujen uudelleen saumaamisessa. Näiden talojen ulkoseinäthän ovat sellaisia kaakeli/vast laattoja, joiden välit saumataan uudelleen tietyin välein. Silloin piti saumata myös parvekkeiden sisäpuolella olevien ikkunoiden saumat ja tekijiden piti päästä siis parvekkeelle. Eli parvekelasien oltava auki ja kalusteet pois tieltä. Mitään ei tapahtunut niiden osalta. Ei kuulunut kuulemma kuitenkaan sopimukseen. Laitoimme tavarat paikoilleen ja niitä saumauksia ei ole tehty uudelleen tähän päivään mennessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hieno juttu, että Websin leikkuut menneet hyvin. Se ei ole hienoa, että kivut vain jatkuvat, vaikka ainakin osa niistä kai poikii "lihanleikkuista". Toivottavasti niiden parantuessa paranevat lopulta kaikki muutkin kivut. Kivut on inhoja. Nuorempana niitä kesti kohtuullisesti, mm. migreenikin sujui jotenkin. Nykyään en juurikaan kipuja kuuntele. Otan pillerin. Näillä ikävuosilla kipulääkkeet eivät enää kovin kauheita kerkiä aiheuttaa. Korkeintaan kuolon, joka muutenkin vaanii joka nurkan takana.

Eilen saimme hauskan tiedon, jonka mahdoliinen toteutuminen olisi vielä hauskempaa. Kettikselle on löytynyt seuraaja - siinä tapauksessa, että pennun ykkösvaraaja peruuttaa, ja toivottavasti peruuttaa. Lähes mustavalkoinen kettis, jolla on pandan silmät. En ole vielä nähnyt kuvaa, mutta on kuulemma tosi hauskan näköinen vintiö. Voin uskoa. Kunpa nyt se ykkösvaraaja tosiaan peruisi. Oli kyllä vähän varoitellut asiasta. Miniä ja poika ynnä me pidetään peukaloita. heinäkuussa viimeistään selviää. Pentue on vasta syntynyt.

Meidänkin taloyhtiössä on lauantaina talkoot. Oma osallistumisemme on vielä auki. Menemme mökille, jos remppamies pääsee katsomaan mahdollista työmaata. Jos ei, niin sitten jäämme tänne paikkoja kohentamaan. Ainakin sää näyttää lupaavalta. Maalaushommiakin pääsisimme taas jatkamaan, jäivät syksyllä kesken.

Nyt kahvia naamaan. Kävimme vähän aikaa sitten myöhäisellä lounaalla. Minä söin susheja ja nyt kolottaa kahvihammasta. Sen jälkeen sitten lähdenkin kevään viimeiseen oopperaesitykseeen. Tiedossa on Richard Straussia.

Mukavaa iltaa kevään merkeissä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kävitte siis ulkona syömässä, koska söit sushia. Kotonahan sitä et varmaan syö siipan läsnä ollessa. Me söimme juuri maustettua lankkua, eli marmorikalaa eli seitiä, mikä oli paistettu pannulla runsaan sipulin, ruohosipulin, rakuunan, mustapippurin ja suolan hunnuttamana perunalohkojen kera, lisäkkeenä porkkanaraastetta ja puolukkasurvosta.

Vai Straussia menette kuuntelemaan. Hänellä on yksi mahtava valssi se Second Wals, mistä on monta upeata versiota tuubissa, missä kuuluisat näyttelijät ovat jossain osassa mahtavissa tynnyrihameissaan hovien tanssisaleissa tanssitettavina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:
Kävitte siis ulkona syömässä, koska söit sushia. Kotonahan sitä et varmaan syö siipan läsnä ollessa. Me söimme juuri maustettua lankkua, eli marmorikalaa eli seitiä, mikä oli paistettu pannulla runsaan sipulin, ruohosipulin, rakuunan, mustapippurin ja suolan hunnuttamana perunalohkojen kera, lisäkkeenä porkkanaraastetta ja puolukkasurvosta.

Vai Straussia menette kuuntelemaan. Hänellä on yksi mahtava valssi se Second Wals, mistä on monta upeata versiota tuubissa, missä kuuluisat näyttelijät ovat jossain osassa mahtavissa tynnyrihameissaan hovien tanssisaleissa tanssitettavina.
Se The Second Waltz on siis tietenkin Dmitri Shostakovitsia, muistin väärin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Eilen saimme hauskan tiedon,".....

Mitä, joku on kertonut , hiisivieköön hänet :)

http://but.fi/6k0

Jospa ne ovat puhuneet veljestäni kuitenkin......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onpas hauska kuva! Kenen veli... Tuon näköinen kai se pandakettiskin suunnilleen voisi olla, ehkä naamassa enempi valkoista. Edesmennyt Kettiksemme oli ruskeavalkoinen. Aikoinaan näyttelyissä jotkut tuomarit eivät tykänneet, kun ruskeaa oli liikaa, valkoisen pitää olla dominoiva. Jaa-a, kaiketi mieltymyskysymyksiä. No, ei kettis monessa näyttelyssä onneksi käynytkään. Ne ovat kaukana inhimillisistä tapahtumista. Monet koirat niissä eivät ole ihmisen ystäviä, vaan vain näyttelyesineitä, joilla voi tienata. Meidän Kettis lopetti heti näyttelyt, kun sai isäkelpoiset paperit. Ei kuitenkaan raasu tainnut koskaan päästä tositoimiin.

Luulin koko aamun, että tänään on lämmin päivä. Ja katin villat. Kun hain pyykkejä ulkoa, niin meinasin jäätyä. Vaan niin kai se ennustekin sanoo, että tänään ja huomennakin vielä viileää, ja sitten pamahtaa. Nyt jo poliisi varoittaa villistä viikonlopusta. Vissiin kansa menee sekaisin, kun vihdoin lämpiää. Olisikin vain hyvä, että lämpö pysyisi tuolla kympin turvallisella alapuolella, niin säilyisi porukoiden päätkin kylminä.

Nyt pitää pistää "perperi" niskaan ja lähteä käymään ihmisten ilmoilla. Siippa duunaa lounasta, joten käymiseni jälkeen pääsenkin ruokapöytään. Uloskin voisi mennä syömään - terassille - mutta on vähän holotna siihen puuhaan.

Päiviä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
amummu kirjoitti:
Onpas hauska kuva! Kenen veli... Tuon näköinen kai se pandakettiskin suunnilleen voisi olla, ehkä naamassa enempi valkoista. Edesmennyt Kettiksemme oli ruskeavalkoinen. Aikoinaan näyttelyissä jotkut tuomarit eivät tykänneet, kun ruskeaa oli liikaa, valkoisen pitää olla dominoiva. Jaa-a, kaiketi mieltymyskysymyksiä. No, ei kettis monessa näyttelyssä onneksi käynytkään. Ne ovat kaukana inhimillisistä tapahtumista. Monet koirat niissä eivät ole ihmisen ystäviä, vaan vain näyttelyesineitä, joilla voi tienata. Meidän Kettis lopetti heti näyttelyt, kun sai isäkelpoiset paperit. Ei kuitenkaan raasu tainnut koskaan päästä tositoimiin.

Luulin koko aamun, että tänään on lämmin päivä. Ja katin villat. Kun hain pyykkejä ulkoa, niin meinasin jäätyä. Vaan niin kai se ennustekin sanoo, että tänään ja huomennakin vielä viileää, ja sitten pamahtaa. Nyt jo poliisi varoittaa villistä viikonlopusta. Vissiin kansa menee sekaisin, kun vihdoin lämpiää. Olisikin vain hyvä, että lämpö pysyisi tuolla kympin turvallisella alapuolella, niin säilyisi porukoiden päätkin kylminä.

Nyt pitää pistää "perperi" niskaan ja lähteä käymään ihmisten ilmoilla. Siippa duunaa lounasta, joten käymiseni jälkeen pääsenkin ruokapöytään. Uloskin voisi mennä syömään - terassille - mutta on vähän holotna siihen puuhaan.

Päiviä!
Varmaan jonkun veli tuokin vesseli :) Noita värityksiä on paljon ja hauskan näköisiä osa kun näyttää että tekovaiheessa on maali kesken loppunut. Naamassa monella on puolikas ruskea ja toinen puolisko valkea.

No makuasioita, itse tykkään että noissa on reilusti joko mustaa tai ruskeaa kun rajat ovat "selväpiirteisiä". Ja silläkään nyt niin merkitystä ole kun ei näyttelyesinettä kaverista tehdä. Tietty pitää käyttää jos jalostukseen meinaa käyttää sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Unikeon" huomenet valtakuntaan. Tuo tuli ihan siitä etten muista koska viimeksi on nukkunut näin(kin) pitkälle aamusta.
Olin kyllä jalkeilla ennen kuutta kun koipi herätteli , nappasin panadolin ja painuin takaisin pehkuihin ja kyllävain, sai yli 2 tuntia vielä nukuttua. Hyvä homma kun tuntuu että jäin univelkaan, ja aika pahasti.

Saas nähdä tänään, saa ottaa nuo paksut " pallukkasiteet" pois niin mitä sieltä alta löytyy? Hih ja ehkä lähden "kipasemaan" jopa postissa ip:llä ? Edellyttäen että joku kenkä / tossu jalkaan menee. Sen näkee sitten.
Ilmianna
Jaa
Huomenta. Vai että postiin jo ehkä käymään? Hyvin sait nukuttua troppien avulla

Minäkin olin jo skypeyhteydessä ja sain nähdä taas pienimmän aamutouhuja, Siellä satoi vettä.

Meidän pihalla on sahattu puitakin poikki, ainakin isoja oksia leikattu, onhan ne varmaan pimentäneet alimman kerroksen asuntoja. Että sellaista savottaa täällä.
Ilmianna
Jaa
Sain juuri puhelinsoiton Meikusta, että huominen aikani on peruttu, missä piti tutkia, ettei jalkaani ole tulosssa uutta tukosta. Uutta aikaa ei osattu antaa. Sanottiin, että jos jalkaan tulee leposärkyä, on mentävä heti Meikun päivystykseen on sitten arki taikka pyhä. Paria rupea, joista mainitsin, että kiristelevät, sanoi, että niitä voidaan hoitaa terveyskeskuksessa. Kai niitä on mentävä näyttämään, koska rupien alla on vielä selvästi umpeutumatonta haavaa. Tihkuvatkin vielä jotain kudosnestettä, vaikka niiden haavojen teosta on jo yli 2 kuukautta. Sen sijaan amputaatiohaavat ovat ihan siistit varpaissa, tikkejä tosin pilkistää sieltäkin.

Montakohan sataa kuvaa saan taas ruksata, etten ole botti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No , ehkä siirrän sen postissa käynnin kuitenkin ainakin huomiseen, vielä..

Kannattaa niitä käydä terkkarilla näyttämässä ettei vain mitään bakteeritulehdusta siellä rupien alla ole muhimassa, se olisi jo vakavampi homma sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
No , ehkä siirrän sen postissa käynnin kuitenkin ainakin huomiseen, vielä..

Kannattaa niitä käydä terkkarilla näyttämässä ettei vain mitään bakteeritulehdusta siellä rupien alla ole muhimassa, se olisi jo vakavampi homma sitten.
Hyvä, että et heti ala klenkkaamaan sinne postiin. Missä sitten lienee.. Meillä lähin posti on SuperMarket Columbuksessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
U:lla oli kaksi vapaapäivää ja nyt tekee taas töitä hullun lailla, vaikka aamulla ei tarvitsekaan viedä minua minnekkään. Oli ottanut huomisen ap:n jo vapaaksi, mistä ilmoitin, ettei tarvitsekaan. Tehköön koko päivän siis huomennakin. On se mukavaa, kun ei itse tarvitse mennä minnekään.

Rapukin ihailee puhtaita ikkunoitaan niin, ettei ehdi tänne mitään kirjoittaa, Aurorakin tutkiskelee järvensä karttoja ja kala-apajia, mutta on jo Kolille menossa ainakin risteilylle. Siellä niitä maisemia ja ihasteltavaa piisaa.
Ilmianna
Jaa
Sain käytyä vihdoin viimein puutarhalla. Ja tärppäsi. Olen monena keväänä käynyt kyselemässä lumihiutaleita kukkaistutuksiin. Ja joka kerta saanut vastauksen, että ei oo enää, loppu, slut. Niitä oli aiemmin puutarhoilla jostain syystä hyvin vähän, ja kun loppuivat, niin eivät hyllyjä täyttäneet, kun niitä ei ollu enempää kasvamassa. Nyt niitä oli myynnissä vaikka kuinka paljon, ja niinpä raahasin niitä meillekin pari isoa kassillista. Po. kukka kukkii koko kesän, kun vain muistaa kastella. Kasvaa varjossakin, ei tarvitse nyppiä eikä pahemmin lannoittakaan. Kuullostaa siis minun kasviltani. Katsotaan kuinka ämmän käy.

Tänään on muuten niin saamaton olo. Eilisilta meni aika myöhään oopperassa. Se loppui vasta puoli yhdentoista maissa ja siitä vielä vierähti muutama tovi ennen kuin pääsin nukkumaan. Ja aamulla klo 7 herätti taas tuo samperin työmaa: ensin räjäytys sitten armoton kauhakuormaajien ryske, kun syntynyttä louhosta alkoivat kaapia. Kaikki kuului niin kuin vieressä olisi tehty; meillä makkarin ikkunat auki öisin, ja sitä kautta möyke tulee suoraan korviin. Sas nhdä, onko huomenna uusintaesitys. Louhimisille piti olla lupa vain 49vrk:ksi, mutta työ on jatkunut kohta jo neljä kuukautta. Tosin välissä oli jakso, jolloin eivät räjäytelleet, vaan vain kauhoivat louhikkoa tasaiseksi tantereeksi, ja kyllä siitäkin melkoin mäikinä lähtee.

Taidanpa tästä nyt lähteä istuttamaan ostamani lumihiutaleet, etteivät unohdu. Odotettavissa siis runsasta valkokukintaa koko kesäksi. Uskoo eräs.
Ilmianna
Jaa
Huomenta sateiseen aamuun....

Hyvää se nyt tekee kun joku "mummo" just kerkis käydä lunta ostamassa, ei ne entiset riittäny ? No pitäähän jussina lunta maassa olla ja toppahoussut jallaassa, mikäs suvi se muuten olis ?

Ja sitten taas "tuskailemaan" pitkäksi päiväksi, kyl oli vähän känkkäränkkää koko yö mutta siinä se kieppuessa meni. Torkahdus ,herätys,torkahdus, herätys...sitä rataa. Mutta ehkä se siitä hiljaa hyvä tulee, tai edes entiselleen.....

Nyt on kuitenkin valmistauduttava klenkkaamaan se postireissu kepin kanssa kun ehkä tossu mahtuu klabbiin jotenkin. On muuten Cee ihan sama posti meillä .
Ilmianna
Jaa
Huomenta täältä kirkkaiden ikkunoiden takaa!

Eilinen meni vähän ihmetellessä kun ei tarvinnut ajatella että pitäisi siivota, mutta yritin saada verhot ripustettua, mutta eihän se tällä kädellä onnistunut. Kuka kumma on keksinyt ne jäykät pienet nipistimet ja laittanut ne vielä verholaudan alle kapeaan rakoon? Seisoin keittiötikkaiden ylimmällä tasolla ja yritin saada nipistimien "leuat auki", mutta käteen sattu niin että piti luovuttaa - ja sitä minä en tee helpolla.

Täällä ei näy lunta, mutta harmaata on, vaikka joidenkin säätietojen mukaan piti olla aurinkoista ja lämmintä. Ei kai tuolla ulkona kovin kylmä kyllä ole, mutta ei kovin kesäiseltäkään näytä.

On se tuskallista heräillä kipuihin yöllä, kuten weepeli. Minä heräilin, kun näin niin todentuntuisia unia. Olin mukamas jättänyt ulko-oven auki, vaikka tiesin, että kokeilin ennen nukkumaan menoa että se on kiinni. Niinpä ajattelin hetken, että kukan on käynyt "kylässä?" Näin muitakin "painajaisunia."

Nyt on lähdettävä minunkin tuonne liikenteeseen. Kauppaan ja kirjastoon.

Kipuillaan, mutta kestetään!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Huomenta, täälläkin yksi painajaiskerholainen. Johtuiko eilisen Kummalliset kammot -jakson katsomisesta (aiheena korkeita paikkoja pelkäävät), kun olinkin äkkiä kummallisessa pinteessä. Kyhjötin jyrkällä vuorenrinteellä, josta en päässyt ylös enkä alas. En keksinyt muuta keinoa kuin kaivaa repusta puhelinta ja soittaa hätäkeskukseen. Mutta minkä osoitteen ilmoitan? Tähän tuskalliseen pohdintaan heräsin.

Harmaata on täälläkin, alkuillasta satoi. Näytelmäkappaleen viimeiset harkat edessä, ensi viikolla joudutaan tosi tulikokeeseen. Sen jälkeen täyspäiväisesti mökkikesää suunnittelemaan. Ja odottelemaan, odottelemaan. Tyttären viimeisimmän arvion mukaan menee vielä kolme viikkoa ennen kuin sinne autolla pääsee. Uskoiskohan tuota, vai kiusaako vain?

Puhutaan mustasta joulusta, valkoinen juhannuskin näyttää olevan mahdollinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Reissu heitetty ja eipä ihan kivutonta ollut, pahempaa kuin oletinkaan. Ja ihmettelin mitä helskattia taas tuolla ostarilla tapahtuu kun käytävällä oli liki sadan metrin jono ihmisiä?

No, Clas Ohlson siellä avaa myymälän, tulee tietty vähän jälkeen kun Tokmanni tuli. Kai siellä jotain olisi jaettu ilmaisin jonosta päätellen? Paljon ne viittii jumankekka jonottaakin ja sitten on kauhea märinä jos jossain muualla joutuu vähän aikaa jonossa olemaan.

Ai että painajaisia siellä täällä? Älkää kattoko tai lukeko illalla liian hurjia juttuja :)

Kyllä se voi olla et siel Á´ran tie pehmeenä pysyy hyvinkin sen 3 viikkoa ja ehtiikö edes kaikki lumet sulaa varjorinteiltä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ennen nuorina ja reippaina käytiin mökeillä keskellä talveakin. Autolta kahlattiin syvässä hangessa satoja metrejä, tavarat ja matalajalkaisin koira/kissa vedettiin lastenpulkassa. Perillä tulet pönttöuuniin ja hellaan, lämpöä odotellessa hiihtolenkki järven jäällä. Illalla vasta "romantisoitiin" sisäisten lämmikkeiden avulla, kirjoitettiin runoja ja viihdyttiin täydellisessä hiljaisuudessa.

Omalta pihaltaan tytär lähetti kuvan, jossa useita pieniä putouksia syöksyy tai liruu vaaranrinnettä alas, pysähtyy hetkeksi koiratarhoihin lillumaan ja jatkaa matkaa alaspäin. Kaunis luonnonnäytelmä se on ja varma kevään merkki.

Minäkin olen aina ihmetellyt noita jonoja. En todella viitsisi jonotella jotain konserttilippuja tai edes pääsyä pressanlinnaa kiertelemään. Leipää jonottaisin jos sellainen pakko tulisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Reissu heitetty ja eipä ihan kivutonta ollut, pahempaa kuin oletinkaan. Ja ihmettelin mitä helskattia taas tuolla ostarilla tapahtuu kun käytävällä oli liki sadan metrin jono ihmisiä?

No, Clas Ohlson siellä avaa myymälän, tulee tietty vähän jälkeen kun Tokmanni tuli. Kai siellä jotain olisi jaettu ilmaisin jonosta päätellen? Paljon ne viittii jumankekka jonottaakin ja sitten on kauhea märinä jos jossain muualla joutuu vähän aikaa jonossa olemaan.

Ai että painajaisia siellä täällä? Älkää kattoko tai lukeko illalla liian hurjia juttuja :)

Kyllä se voi olla et siel Á´ran tie pehmeenä pysyy hyvinkin sen 3 viikkoa ja ehtiikö edes kaikki lumet sulaa varjorinteiltä?
Huomenta. Mihin se Olsonkin on vielä mahtunut sinne? Onko Tokmannin ja Jyskin kanssa samassa kerooksessa? Huomasin tämän aamun Hesarin välissä niiden mainoksen. Yläkerrassa oli mielestäni jonkin verran tyhjää liiketilaa.

Minulla on aina vakiounina nuo kauheat korkean paikan kammot. Yhteen aikaan ajoin aina autoa, nykyäänkin monesti, aina on täpärällä mennä ojaan mutta aina selviän. Tiedän unessanikin, että ajotaitoni on niin ja näin, koska minulla ei ole edes korttia.

Nuo verhotangot ja niiden nipistimet ovat minullekin ikuinen riesa, eivät ole ainakaan naisen suunnittelemia, joka itse ripustelisi verhoja. Sellaiset tangot, mihin verhot ripustetaan lenkeillä ovat helppoja. Niiden edessä ei ole myöskään mitään lautaa esteenä. Ne U ja I -kiskot ovat tietenkin niin rumia, että ne on täytynyt peittää. Lenkkisysteemeissä on todella kauniita versioita ja tankojen päissä on valinnanvaraa, miten koristeelliset taikka yksinkertaiset ovat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:
Huomenta. Mihin se Olsonkin on vielä mahtunut sinne? Onko Tokmannin ja Jyskin kanssa samassa kerooksessa? Huomasin tämän aamun Hesarin välissä niiden mainoksen. Yläkerrassa oli mielestäni jonkin verran tyhjää liiketilaa.

Minulla on aina vakiounina nuo kauheat korkean paikan kammot. Yhteen aikaan ajoin aina autoa, nykyäänkin monesti, aina on täpärällä mennä ojaan mutta aina selviän. Tiedän unessanikin, että ajotaitoni on niin ja näin, koska minulla ei ole edes korttia.

Nuo verhotangot ja niiden nipistimet ovat minullekin ikuinen riesa, eivät ole ainakaan naisen suunnittelemia, joka itse ripustelisi verhoja. Sellaiset tangot, mihin verhot ripustetaan lenkeillä ovat helppoja. Niiden edessä ei ole myöskään mitään lautaa esteenä. Ne U ja I -kiskot ovat tietenkin niin rumia, että ne on täytynyt peittää. Lenkkisysteemeissä on todella kauniita versioita ja tankojen päissä on valinnanvaraa, miten koristeelliset taikka yksinkertaiset ovat.
Nuo autonajounet ovatkin aika huvittavia. Itsellänikään ei ole ajokorttia, mikä kai on alitajuisesti aina harmittanut. Unessa saan auton joten kuten liikkeelle, mutta vaihteita en osaa käyttää ja koko ajan pelkään, että skoude pysäyttää. Silti siinä on olevinaan vauhdin hurmaa. Nuorena näin autounia paljon useammin kuin nykyisin. Kai vähitellen olen alkanut tunnustaa itselleni, etten auton ratissa tule koskaan istumaan.

Verhojen nipsuttimet ovat todella hankalia. Se kurkottaminen tuntuu pahalta koko kropassa. Täällä vielä ikkunat ovat niin korkeat, ettei tulisi mieleen edes yrittää verhoja vaihdella. Lisäksi täällä on kaksi kiskoa rinnakkain eli tarkoitus kai olisi laittaa paksut verhot ja valoverhot erikseen. Tuplakurkottamista kerrakseen.

Ja sitten huoltoasemia merkkailemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:

Siihen yläkertaan , apteekista kohti K-markettia ja vastapäätä kukka-ja karkkikauppaa. En edes muista mitä niissä tiloissa aiemmin oli. Tokmanni näytti olevan sitten ihan siellä "persuksessa" :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Ennen nuorina ja reippaina käytiin mökeillä keskellä talveakin. Autolta kahlattiin syvässä hangessa satoja metrejä, tavarat ja matalajalkaisin koira/kissa vedettiin lastenpulkassa. Perillä tulet pönttöuuniin ja hellaan, lämpöä odotellessa hiihtolenkki järven jäällä. Illalla vasta "romantisoitiin" sisäisten lämmikkeiden avulla, kirjoitettiin runoja ja viihdyttiin täydellisessä hiljaisuudessa.

Omalta pihaltaan tytär lähetti kuvan, jossa useita pieniä putouksia syöksyy tai liruu vaaranrinnettä alas, pysähtyy hetkeksi koiratarhoihin lillumaan ja jatkaa matkaa alaspäin. Kaunis luonnonnäytelmä se on ja varma kevään merkki.

Minäkin olen aina ihmetellyt noita jonoja. En todella viitsisi jonotella jotain konserttilippuja tai edes pääsyä pressanlinnaa kiertelemään. Leipää jonottaisin jos sellainen pakko tulisi.
"Ennen nuorina ja reippaina käytiin mökeillä keskellä talveakin.".....

Niinpä, "aika entinen ei koskaan palaa" .

No toivottavasti emme sitä leipää joudu jonottamaan tai syytingille minnekään.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Silmääni kirjoituksistanne ensimmäiseksi sattui sana jono/jonotus. Ollaankohan me suomalaiset jonottajakansaa: jonotetaan ämpäreitä, lippuja, halpoja telkkareita, hullujapäiviä, Marimekon ystävämyyntiä, jne. Ankeinta varmaan olisi jonottaminen ravintolaan. Vielä v. 2017kin sitä tehdään!

Taannoin tapasin vanhoja työkavereita eräässä Hesan sushiravintolassa. Sinne ei tarvinnut jonottaa, mutta paikan tunnelma oli kuin hulluilla päivillä (en kyllä koskaan ole ollut, mutta olen kuullut). Siellä oli kuin hollitallissa. Porukka ravasi ja rynnisteli eestaas lautasiaan täyttämässä, möykkä oli täysillä (akustiikka vissiin vähän kepuli), meille löytyi ravinotolasalista paikat vain pirtin pöydän äärestä (niin Japania, niin Japania!!). No, sushit pitivät kutinsa mainostuksen suhteen ; olivat herkullisia, mutta siihen ilo loppuikin. Ei koskaan enää sinne, vaikka sushit sukupuuttoon kuolisivat!

Kun yllä mainitun kerroin eräälle tuttavalleni hän neuvoi paikan, missä sekä sushit että tunnelma ovat ensiluokkaisia. Kertoi jonottaneensa kadulla po. paikkaan kolme varttia!!! Se on suosittu eikä pöytävarauksia voi tehdä. Minä en kuunaan jonottaisi, vaikka paikkana olisi taivas. Sitäpaitsi, eihän ruokailusta voi rauhassa nauttia, kun tietää, että ulkona jengi odottaa vapautuvaa pöytää. Voisin kuvitella, että sellainen ahistus huokuu jo henkilökunnankin naamalta. - Ruokaa, ja hyvää sellaista, saa kyllä saa paikoista, mihin ei tarvitse jonottaa.

Nonni, siinä päivän urputukset kolmena kappaleena:/.

Meidänkin porukassa teatteri on puheenaiheena. Miniäni vastanäyttelijä loukkasi pahasti koipensa, ja näytelmä ja lavasteet pitää rakentaa nyt ramman ehdoilla, sijaista kun ei enää löytynyt; esitykset alkavat heti kesäkuun alussa. - Mutta kun esitykset kuun lopussa loppuvat alkaakin jännittäminen uudesta kettiksestä:)).

Tulipas nälkä, kun ruoasta puhuin. Eikun wokin tekoon (teen nykyään usein jokun sortin wokkia, valmistuu helposti ja nopeasti)

Hyvää päivää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
" Kertoi jonottaneensa kadulla po. paikkaan kolme varttia!!! "

Hih, ja kysyt ollaanko jonottajia ? Kyllä en minä jonottelis raakaa kalaa, kävisin kaupasta ja tekisin itte, ilman jonotusta, 5kertaa halvemmalla eikä välttämättä kukaan ruokarauhaa häiritsisi :)

No nyt "jonotan" kyllä,,,,, On se stana ettei sitä terkkarilta nimettyä yhteyshenkilöä ole tavoittanut koko keväänä. Useasta soitosta ja soittopyynnöstä huolimatta. Aina on vastaaja päällä eikä soittoa tule. Puhumattakaan että olis vastattu sähköisen asioinnin viestiin...

Kunhan nyt soittavat sieltä asemalta niin saattavat kuulla muutaman "valitun sanan" toiminnastaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
" Kertoi jonottaneensa kadulla po. paikkaan kolme varttia!!! "

Hih, ja kysyt ollaanko jonottajia ? Kyllä en minä jonottelis raakaa kalaa, kävisin kaupasta ja tekisin itte, ilman jonotusta, 5kertaa halvemmalla eikä välttämättä kukaan ruokarauhaa häiritsisi :)

No nyt "jonotan" kyllä,,,,, On se stana ettei sitä terkkarilta nimettyä yhteyshenkilöä ole tavoittanut koko keväänä. Useasta soitosta ja soittopyynnöstä huolimatta. Aina on vastaaja päällä eikä soittoa tule. Puhumattakaan että olis vastattu sähköisen asioinnin viestiin...

Kunhan nyt soittavat sieltä asemalta niin saattavat kuulla muutaman "valitun sanan" toiminnastaan.
En ole minäkään saanut sinne minkäänlaista kontaktia. En netillä onnistunut, täytynee ryhtyä jonottamaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuosta jonottamisesta. Kun vaikkapa joku suosittu bändi on tulossa Suomeen, jonotetaan sen lipunmyyntiin ja sen jälkeen itse konserttiin alkaen jopa aamuyöstä. Tullaan vaikkapa makuupusseissa Hartwall Areenan edustalle jne.

Luin aamuhesarista, että UITissa on taas uusi ilottelu meneillään, olen ollut monessakin esityksessä katsojana ja hauskoja ovat olleet. Tähän tekisi taas mieli mennä katsomaan, mitä sketsejä ja sutkauksia ovat keksineet tälle keväälle ja kesälle. Sehän on aina sellainen poliittinen revyy.

Yhtäkään muoviämpäriä en ole ikinä jonottanut. Toivottavasti en joudu ikinä leipäjonoon.

Maitomainen sumu meren yllä on ja näköjään pysyy. Nyt alkaa rakoilla.

Kaupoista: Olsson on tainnut tulla sen yhden vaatekaupan tilalle, siinä oli aiemmin Lindex ja sen jälkeen Seppälä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niinpä taisi ollakin siinä kello/koruliikkeen ja apteekin välissä "rättikauppoja" ja oliko joku luontaistuotemyymälä myös ? No nythän sinne on tullut Saiturin Pörssi, Tokmanni ja Olson. Niin ja se Jysk myös.

Jossain vaiheessa hetken oli K-kenkäkin mutta taisi hävitä todella nopeasti pois. Ja Expert lähti jo ennen kuin Lanterna valmistui vai lähtikö juuri niitä aikoja.
Tuonne pohjoisen ostarin laajennukselle uudistui se S-market, joku ravintola, hautaustoimisto, parturi ja olikohan kukkakauppa siellä vielä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kun ei toimi, niin ei toimi. Nimittäin sähköiset palvelut. Kirjastossa ei koneet pelannut ja näin oli kuulemma aivan joka kirjastossa. Sama sitten apteekissa. Koski kuulemma kaikkia apteekkeja. Vikaa korjataan, voitko tulla uudestaan? Sain sitten kuitenkin yhden laatikon lääkettäni, mutta siihen ei saanut mitään tarroja. Sanoin etten tarvitse tarraa, tuttu lääke. Luvattiin lähettää tekstiviesti kun koneet toimii taas ja resepti on uusittu, sillä sekin oli mennyt vanhaksi 2.5.

Nyt on nälkä, joten syömään...
Ilmianna
Jaa
"Nyt on nälkä, joten syömään..." Tätä ruoka-annosta sinun ei tarvinnut jonottaa.
Koko maailma menee sekaisin kun tietotekniikka ei pelaa, ihmiset kotiutetaan jopa sairaalasta kun koneet eivät toimi. Englannissakin on kuulemma jopa leikkaussalissa käytössä paperi ja kynä. Nekin taitaa olla varmemmmat taltiointivälineet, mikäli lappu ei tipahda lattialle siellä tuoksinassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Juttelin siellä Peijaksen heräämössä hoitajan kanssa noista juuri kun heilläkin on monta eri järjestelmää koneissa/koneilla ja niitä eri Win-pohjaisia yritetään nyt päivittää yhteen niin siinä kuulema soppa on.
Käyttöjärjestelmiä on useita , ja potilastietokantoja useita joita joudutaan käyttämään.

Ja mikä vielä, heillä on 10-15 potilasta heräämössä yhtäaikaa, ip:llä kiireimpään aikaan monitoreissa niin It- henkilöt tulevat päivittämään järjestelmiä?? Valvo siinä sitten heräämön potilaan toimintoja, koneet pimeinä ?

Tänään on taas koko kaupungin sekä Kanta.fi:n sähköiset jumissa joten varmasti myös sinne sähk. reseptitietokantaan jota apteekit käyttävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Juttelin siellä Peijaksen heräämössä hoitajan kanssa noista juuri kun heilläkin on monta eri järjestelmää koneissa/koneilla ja niitä eri Win-pohjaisia yritetään nyt päivittää yhteen niin siinä kuulema soppa on.
Käyttöjärjestelmiä on useita , ja potilastietokantoja useita joita joudutaan käyttämään.

Ja mikä vielä, heillä on 10-15 potilasta heräämössä yhtäaikaa, ip:llä kiireimpään aikaan monitoreissa niin It- henkilöt tulevat päivittämään järjestelmiä?? Valvo siinä sitten heräämön potilaan toimintoja, koneet pimeinä ?

Tänään on taas koko kaupungin sekä Kanta.fi:n sähköiset jumissa joten varmasti myös sinne sähk. reseptitietokantaan jota apteekit käyttävät.
Tytär soitti tunti sitten, kun oli ajelemassa Jorvista kotiin. Hän sanoi, että koneet ovat hidastelleet koko päivän ja nyt olivat lakanneet kokonaan toimimasta, joten hän lähti kotiin, kun olisi pitänyt hoitaa hommia koneella, mutta ei onnistunut.

Ystävätär soitti myös ja kertoi sisarensa käyneen eilen täällä ta:lla kun polvi oli kipeä, niin kipureseptin sai paperisena, kun E-resepti ei onnistunut. Voi tätä ihanaa ja nopeaa koneaikaa!

Yksi juttu, joka ei aukea minulle nyt millään. Ei koske tietokoneita.

Meillä kylmenee patterit heti, kun ulkona on muutama plussa-aste, siitähän minä jo kerroinkin aiemmin. Eilen käydessäni postilaatikolla tapasin hallituksen puheenjohtajan tuolla ulkona ja sanoin että "sisällä on niin kylmä, että täytyy laittaa villatakki päälle." "Onkohan minun pattereissani jotain vikaa, kun ne ovat aivan kylmät?" Hän selitteli jotain ja sanoi sitten, että se pattereiden kylmyys johtuu siitä, "kun Niinistö ei ole kertonut vielä sitä, että jatkaako hän presidenttinä?" Sanoin hänelle, että "ai, siitä johtuu meidän patterien kylmyys, hyvä tietää ja täytyy vain odotella, josko lämpeneis."

Ei kyllä auennut minulle tuo yhteys - Niinistön jatkoaikeet ja kylmät patterit?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Alkuperäinen-Rapu kirjoitti:
Tytär soitti tunti sitten, kun oli ajelemassa Jorvista kotiin. Hän sanoi, että koneet ovat hidastelleet koko päivän ja nyt olivat lakanneet kokonaan toimimasta, joten hän lähti kotiin, kun olisi pitänyt hoitaa hommia koneella, mutta ei onnistunut.

Ystävätär soitti myös ja kertoi sisarensa käyneen eilen täällä ta:lla kun polvi oli kipeä, niin kipureseptin sai paperisena, kun E-resepti ei onnistunut. Voi tätä ihanaa ja nopeaa koneaikaa!

Yksi juttu, joka ei aukea minulle nyt millään. Ei koske tietokoneita.

Meillä kylmenee patterit heti, kun ulkona on muutama plussa-aste, siitähän minä jo kerroinkin aiemmin. Eilen käydessäni postilaatikolla tapasin hallituksen puheenjohtajan tuolla ulkona ja sanoin että "sisällä on niin kylmä, että täytyy laittaa villatakki päälle." "Onkohan minun pattereissani jotain vikaa, kun ne ovat aivan kylmät?" Hän selitteli jotain ja sanoi sitten, että se pattereiden kylmyys johtuu siitä, "kun Niinistö ei ole kertonut vielä sitä, että jatkaako hän presidenttinä?" Sanoin hänelle, että "ai, siitä johtuu meidän patterien kylmyys, hyvä tietää ja täytyy vain odotella, josko lämpeneis."

Ei kyllä auennut minulle tuo yhteys - Niinistön jatkoaikeet ja kylmät patterit?
Hip heja Sverige ! Saakuta ei sentään, suomipojathan ne jenkit tiputti pois, ihme kyllä. Russia tosin laski alkulohkossa sovinnolla jenkit voittoon etteivät he joutunut taas meitä vastaan :)

Justiin noin, sairaaloissakin taas,,,,, mutta eipä kuulunut sitä soittoakaan sieltä terkkarilta vaikka oli aikaa puolesta päivästä lähtien ja taitaa nyt olla asema jatkoajalla auki aina klo 20:een asti.

Jaa, onko tuo teidän puh.johtaja ihan ok voimissaan? Vai viittasiko hän kenties juuri Niinistöllä idän suhteisiin ja kaukolämmön saannin jatkuvuuteen. Lähinnä siis kaasun suhteen. Ei kyllä oikein tuo aukene ei.

Mutta nyt pitää lähteä suihkuttelemaan tuota haavaa, perkutas sentään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili-webs kirjoitti:
Hip heja Sverige ! Saakuta ei sentään, suomipojathan ne jenkit tiputti pois, ihme kyllä. Russia tosin laski alkulohkossa sovinnolla jenkit voittoon etteivät he joutunut taas meitä vastaan :)

Justiin noin, sairaaloissakin taas,,,,, mutta eipä kuulunut sitä soittoakaan sieltä terkkarilta vaikka oli aikaa puolesta päivästä lähtien ja taitaa nyt olla asema jatkoajalla auki aina klo 20:een asti.

Jaa, onko tuo teidän puh.johtaja ihan ok voimissaan? Vai viittasiko hän kenties juuri Niinistöllä idän suhteisiin ja kaukolämmön saannin jatkuvuuteen. Lähinnä siis kaasun suhteen. Ei kyllä oikein tuo aukene ei.

Mutta nyt pitää lähteä suihkuttelemaan tuota haavaa, perkutas sentään.
Niinpä. Ihme ja kumma. Minäkin lumouduin sitä matsia katselemaan silloin tällöin. En uskaltanut katsoa lopussa kuin surfaten kakkoselle aina hetkeksi, kun ajattelin että pian ne taas mokaa. No onnea!

Vaikea on edelleenkään ymmärtää tuota puheenjohtajamme lausahdusta. Velmu ilme hänellä kyllä oli, joten voi olla että osuit oikeaan noissa idänsuhteissa. Siellä sitä "lämpöä" riittää, kun vain ymmärtää anoa.

Juu, vesi vanhin voitehista, niin se vaan on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niinpä. Ihme ja kumma. Minäkin lumouduin sitä matsia katselemaan silloin tällöin. En uskaltanut katsoa lopussa kuin surfaten kakkoselle aina hetkeksi, kun ajattelin että pian ne taas mokaa. No onnea!

Vaikea on edelleenkään ymmärtää tuota puheenjohtajamme lausahdusta. Velmu ilme hänellä kyllä oli, joten voi olla että osuit oikeaan noissa idänsuhteissa. Siellä sitä "lämpöä" riittää, kun vain ymmärtää anoa.

Ei kakkoselle, vaan kolmoselle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Huomenta kaikille!

Katselin äsken Jälkiviisaita ja nyt taisi ratketa taloyhtiömme puheenjohtajan viittaus patterieni kylmyyteen ja Niinistöön. Niinistö on luvannut aiemmin ilmoittaa jatko aikeistaan, kun kevät on tarpeeksi lämmin, mutta nyt hän on tarkentanut ilmoitustaan, että se tapahtuu tällä viikolla - joten lämpöä on luvassa aivan pian. Jokohan se tapahtuu tänään?

Oli miten oli, mutta toivossa on hyvä elää, kyllä se aurinko vielä (ainakin toivon niin) lämmittää meitäkin!

Mukavaa viikonlopun aloitusta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huomenta kaikille!

Katselin äsken Jälkiviisaita ja nyt taisi ratketa taloyhtiömme puheenjohtajan viittaus patterieni kylmyyteen ja Niinistöön. Niinistö on luvannut aiemmin ilmoittaa jatko aikeistaan, kun kevät on tarpeeksi lämmin, mutta nyt hän on tarkentanut ilmoitustaan, että se tapahtuu tällä viikolla - joten lämpöä on luvassa aivan pian. Jokohan se tapahtuu tänään?

Oli miten oli, mutta toivossa on hyvä elää, kyllä se aurinko vielä (ainakin toivon niin) lämmittää meitäkin!

Jaa, no "lämmöstä" kumminkin oli Niinistön kohdalla kyse ? :) Ei noita lausuntoja tule niin seurattua että heti osasisi yhdistellä.. Kuitenkin vielä "kaukolämmöstä ".....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huomenta kaikille!

En ole minäkään seurannut Niinistön (pressan) puheita niin tarkkaan, että tietäisin, mitä hän höpäjää puhuessaan lämmöstä, on se sitten lähi- tai kaukolämpöä.

Sitä olen ihmetellyt, miksi hän panttaa niin tarkkaan sitä ilmoitustaan, jatkaako pressakilvassa vai ei. Vaalihan on jo tammikuussa 2018, niin vielä panttaa. Oletan, että jos hän ei jatka, niin olisi antanut vallan varsinaiselle kisabuumille, mutta jos lopulta ilmoittaa, että jatkaa, niin lopettaa valtavan hulabaloon alkuunsa. Oletan siis, että jatkaa. Eikä muiden ehdokkaiden tarvitse myöskään tuhlata varojaan ja aikaansa turhalle löpinälle. Matti Vanhasta pyydettiin jo aikaa sitten keskustan ehdokkaaksi, ettei vain Paavo I Erehtymätön kampea jalkaansa oven väliin. Muita haastajia ei ole liiemmin näkynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kliffaa hei!

HS: "Viikonloppu alkaa yli 20 asteen lämmöllä."

HS: "Perjantaiaamuna saattaa yhä sadella jossain päin Suomea."

Pithän se arvata, eikä siinä kuntalistassa L:lle mitään luvattukaan.

Ei silti, kyllä sade hyvää tekee pakkasten jälkeen (tai välissä).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Heh, eihän sitä lämmintä nyt riitä vähästä koko näin pitkään maahan..Katsotaan nyt ne eilen "uhkaillut" helteet :) On siellä kyllä nyt jo +12 mutta siitä nyt on vielä matkaa sinne yli 20 :n.

Ja tehän tarvitsette ilman muuta vesisateita sinne kun niistä vähistä lumista ei vettä riittävästi tule.....ennen heinäkuuta. Ja sitä nyt näyttäisi sieltä Jns:n pohj.puolelta kulkevan melkoinen saderintama.

Mutta hei kliffaa, sinne näyttää ensi viikolle jopa n. +13-14 C !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Heh, eihän sitä lämmintä nyt riitä vähästä koko näin pitkään maahan..Katsotaan nyt ne eilen "uhkaillut" helteet :) On siellä kyllä nyt jo +12 mutta siitä nyt on vielä matkaa sinne yli 20 :n.

Ja tehän tarvitsette ilman muuta vesisateita sinne kun niistä vähistä lumista ei vettä riittävästi tule.....ennen heinäkuuta. Ja sitä nyt näyttäisi sieltä Jns:n pohj.puolelta kulkevan melkoinen saderintama.

Mutta hei kliffaa, sinne näyttää ensi viikolle jopa n. +13-14 C !
Ei riitä, ei. Pääasia, että Hietsun rannalle pääsevät kaikki rantakuntoon itsensä saattaneet stadilaiset. Meille muun Suomen viimeisille asukkaille riittää kylmänkestävyys. Ja sateen-

Tyttären kaivokin on pääosin jäässä, mutta kun se joskus vapautuu, syntyy uusi lampi niiden 1140 lisäksi.

Onneksi meillä on Koli, viimeinen turvapaikka tulvan ahdistamille. Sisävesien suurin autolautta saa tehdä työtä vuorotta kuskatessaan kansaa Pielisen yli traktoreineen lehmineen päivineen.

Viimeinen isku Sipilän aluepolitiikalle taitaa tulla yllättävältä taholta eli ns. Isän kadestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Ei riitä, ei. Pääasia, että Hietsun rannalle pääsevät kaikki rantakuntoon itsensä saattaneet stadilaiset. Meille muun Suomen viimeisille asukkaille riittää kylmänkestävyys. Ja sateen-

Tyttären kaivokin on pääosin jäässä, mutta kun se joskus vapautuu, syntyy uusi lampi niiden 1140 lisäksi.

Onneksi meillä on Koli, viimeinen turvapaikka tulvan ahdistamille. Sisävesien suurin autolautta saa tehdä työtä vuorotta kuskatessaan kansaa Pielisen yli traktoreineen lehmineen päivineen.

Viimeinen isku Sipilän aluepolitiikalle taitaa tulla yllättävältä taholta eli ns. Isän kadestä.
Eläs muuta virka, siiderit ja kaljat kassiin ja piitsille, ja Kaivarin nurtsit mustalle mullalle, se on kesä se .
Muuten tuosta kaivosta mieleen... Saat muuten aika helpolla "kylmäkellarin" sinne mökille kun upotatte sellaisen 200 litran , vedenpitävän tynnyrin (pelti /muovi) sinne "suomaahan" ja siihen vedenpitävän kannen päälle. Ja vaikka narulla nostettavaan koriin tai ämpäriin tavarat. Jos tuo kannen vielä "eristää" niin luulen että jääkaappi-kylmyys pysyy läpi kesän

Hih, hauska visio , "Nooan arkki" rahtaa tavaraa Kolille yli Pielisen. Koska liput tulevat ennakkovaraukseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
viliperi_webs kirjoitti:
Eläs muuta virka, siiderit ja kaljat kassiin ja piitsille, ja Kaivarin nurtsit mustalle mullalle, se on kesä se .
Muuten tuosta kaivosta mieleen... Saat muuten aika helpolla "kylmäkellarin" sinne mökille kun upotatte sellaisen 200 litran , vedenpitävän tynnyrin (pelti /muovi) sinne "suomaahan" ja siihen vedenpitävän kannen päälle. Ja vaikka narulla nostettavaan koriin tai ämpäriin tavarat. Jos tuo kannen vielä "eristää" niin luulen että jääkaappi-kylmyys pysyy läpi kesän

Hih, hauska visio , "Nooan arkki" rahtaa tavaraa Kolille yli Pielisen. Koska liput tulevat ennakkovaraukseen?
Suohon upotettu tynnyri onkin loistoidea. Miksi ei käytettäisi hyväksi jääkylmää suovettä. Lammessahan on aina se "vaara", että vesi lämpenee jopa 18-asteiseksi, heh. Joten suo ehdottomasti parempi kylmäkellari.

"Kaivarin nurtsit mustalle mullalle" ja ihana pissan lemu täyttää ilman. Mistähän johtuu muuten, etten ole täällä nähnyt yhtään nurkkiin ku*****lijaa? Ehkä se on se pikkukaupungin sisäinen self control.

Näissä kestosateissa on hyvä, että älysin laittaa muuttokuormaan myös 60-luvulta olevan kernisadetakkini, täyspitkän. Toki näytän punaiselta haamulta se päällä, mutta koiran punaiseen pikku saderotsiin asuni mallaa hyvin.

Hienoa, että terveyskeskushenkilöstö on herännyt teillä kevään myötä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Suohon upotettu tynnyri onkin loistoidea. Miksi ei käytettäisi hyväksi jääkylmää suovettä. Lammessahan on aina se "vaara", että vesi lämpenee jopa 18-asteiseksi, heh. Joten suo ehdottomasti parempi kylmäkellari.

"Kaivarin nurtsit mustalle mullalle" ja ihana pissan lemu täyttää ilman. Mistähän johtuu muuten, etten ole täällä nähnyt yhtään nurkkiin ku*****lijaa? Ehkä se on se pikkukaupungin sisäinen self control.

Näissä kestosateissa on hyvä, että älysin laittaa muuttokuormaan myös 60-luvulta olevan kernisadetakkini, täyspitkän. Toki näytän punaiselta haamulta se päällä, mutta koiran punaiseen pikku saderotsiin asuni mallaa hyvin.

Hienoa, että terveyskeskushenkilöstö on herännyt teillä kevään myötä.
Jättää vaan sen verran maan päälle varaa ettei mahd. "nousuvesi" mene sinne, sen ympäryksen voi maalla /turpeella eristää lämmöltä. Ihan ohut putki ulos pitäisi vaikka sivuun laittaa ettei liian tunkkaista hajua pidä sisällään.

Kyllä siellä sekin että tod. näköisesti se ku**''**sija aina tunnetaan niin ehkä hillitsee sitä hommaa.

No "heräsivät" mutta ei ehkä ihan ilman "pientä ravistelua" :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt alkoi asioita selvitä tuonne terkkarin suuntaan kun lopulta soittopyyntöön vastattiin. Ja aika pitkään selviteltiin asioita.
Eihän se ihme että se vuodenvaihteessa nimetty yhteyshenkilö vastaa eikä häntä kiinni saa sillä ei hän ole koko aseman palveluksessa ollut kuukausiin. Mutta eipäs vain kukaan ole viitsinyt tälläisestä "pikku asiasta " ennen mainita kunnes nyt hänen tilalleen tullut sairaanhoitaja soitti.

Ehkä nyt asiat alkavat jotenkin rullaamaan sitten sillä vaihtuu "sählääjä-lääkärikin" tämän toisen tiimin lääkäreihin joista osa onkin ennestään tuttuja, ja täysin toisella asenteella työssään kuin aiempi. Myös tämä kotimaan kieli taipuu ehkäpä (varmasti) kirjoituksissa sekä resepteissä jopa niin että ymmärtävät niin muissakin yksiköissä ja apteekissakin.

Ompeleiden poistoonkin aika järjestyi joka tosin vasta 29. päivä jonne asti ainakin ajattelin "virua" täällä sillä kuitenkin aina noissa haavoissa se tulehdusvaara olemassa.

Niin että Ceelle(kin) tiedoksi että melkoisessa "vaiheessa" meidän asema myllertää. Vielä ei tiennyt edes varmaksi sanoa tämä uusi hoitajakaan missä kerroksessa hänen huoneensa sitten tulee lopulta olemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lisätääs vielä:

Johan nyt "pienen sävellyksen" jälkeen ruvettiin huolta pitämään terveyspuolen hoidon osalta.
Nyt soitettiin jo Kontulan terveysasemaltakin että olen jättänyt soittopyynnön :))

Hih, no Kontulaan en kyllä ole soittanut joten ovatko sydeemit "hiukan sekaisin" ? Kiitin kohteliaasti vuolaasta huolenpidosta ja kerroin kyllä jo soiton saaneeni sieltä minne olin soittanutkin.. Jeeez, It´s Friiiiday !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huomenta. Vai on sellaisessa myllerryksessä ollut meidän terkkarimme. Ja sitähän aiotaan laajentaa kaiken aikaa vielä lisää.

Nyt paistaa aurinko ja lämmintä on luvattu. Se ikkunoidenpesunosturikin ilmestyi taas pihallemme. Jokohan saavat loputkin julkisivulasit pestyä.
Ilmianna
Jaa
Ja iltapäivä koitti ennen kuin huomasinkaan!

Vietin aamupäivällä paljon aikaa sotekokeilun parissa. Meillä aukesi tänään valintakokeilu, missä voi ilmoittautua asiakkaaksi paikalliseen yksityiseen lääkärikeskukseen. Siellä saa osan terkkarin antamista palveluista terkkarihintaan: yleislääkäri ja sen tasoiset labrat ja kuvantamiset, hoitajan vastaanotot ja kiireellisemmät lääkärikäynnit ainakin ovat listalla.

Pitkään jouduin kuitenkin ihmettelmään, miten po. saitilta pääsee kirjautumaan ulos. Sellaista kenttää ei löytynyt mistään. Pankkitunnuksilla sinne kyllä menin sisään. Asiaa piti kysyä kirjallisesti, kun chat-palvelukin oli poissa päältä; vissiin chattailijoita tänään ylenpalttisesti.

Vastaus kokeiluasiakkaaksi ilmoittautumiseeni pitäisi tulla viikon sisällä. Jos siis kelpuuttavat minut. Saatan kyllä olla tarpeeksi yksinkertainen (!!) tapaus, jotta heiltä minulle aikaa riittäisi. Tämä lääkärikeskus sopii minulle hyvin, kun olen siellä asiakkaana muutenkin ollut jo monta vuotta. Jos vielä kävisi sellainen mäihä, että pääsisin joskus sellaiselle lääkärille, jonka luona jo olen käynyt. Terkkarissa sellainen ei oikein onnistu. Aina on uusi naama edessä . Ja vaikka "papereissa" kuinka löytyy historiani, niin aina joutuu selostamaan asiat "von Adam her". Mutta kuten eräälle tutulleni sanottiin, että "ei ne lääkärit niitä sairaskertomuksia ehdi lukea", niin pakkohan silloin on itse kertoa. - Mitähän hittoa varten niitä tietoja sitten kerätään ja näpyttelyihin aikaa tuhlataan jos ei niitä kukaan asianosainen lue.

Nyt on kesä täällä puhjennut! Maanvilejijäkin tuli aamulla kynsimään ja kylvämään. Luonto on jo melko vihreä. Tämä alkukesän hento vihreys onkin parasta koko kesän tulossa. Muutaman viikon päästä kaikki on jo niin täyttä vihreää, että se ei enää hätkäytä.

Mutta kyllä on linnunlaulu vähissä! Tapani mukaan taas valvoin aamuun saakka, ja vain muutama lintu lauloi auringon nousun aikaan. Missä kaikki siivekkäät ovat?! Ovatko kaikonneet tuon infernaalisen maansiirtomöykän takia, en tiedä. Leivon laulua olen kuullut tänä keväänä vain kerran.

Suon silmään ruoka on varmaan oiva neuvo. Kakarasta muistan, että meilläkin mökillä pistettiin arimmat ruokatavarat ämpäriin, joka narun varassa laskettiin kaivoon. Pitkään ei sielläkään mikään säilynyt, mutta silloin ruokatarvikkeita ei niin paljon kerralla osteltukaan. Kesällä syötiin pääasiassa isän pyydystämää kalaa, pottuja ja leipää. Maito ja voi olivat ne ainekset, mitä piti lämpimältä suojata. Aina se ei onnistunut kaivossakaan. Noihin aikoihin "kaupunki"kotimme naapurissa oli maalaistalo, missä maidot pistettiin kylmään sahanpurujen seassa säilöttyjen jääkuutioiden sekaan. Kummallisen pitkään jäät purun seassa säilyivätkin.

Syömään, kuuluu siipan huuto. Pitää totella, ettei käskyt harvene.

Leppoisaa kesäpäivää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuonkohan soten tulon myötä meidänkin terkkarin viereen avasi uusi lääkäriasema, esim haavan hoito 15 e jne. Vielä en ole tilannut sinne aikaa haavan hoitoon, vaikka hoitaja Husista kehotti menemään omaan terveyskeskukseen jos tuntuu, etteivät haavat parane kunnolla. Websin tiedonanto tilanteesta paljasti jo taas paljon, ettei ole oikein sujunut, kun tänne ollaan siirtämässä taas lisää palveluja. Mutta näkyy olevan HUSkin niin työllistetty, että saa nähdä, toteutuuko tämä minun uusi aikani sinne 15.6., koska 18.5. aika oli jo toinen peruttu, eka oli 16.4., jolloin olin vielä Kaunialassa, mutta sieltähän meitä käytettiin milloin missäkin, saattajan kera.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nopeata toimintaa HUSissa, kun keskiviikkona sain soiton perutusta torstain UÄ -ajasta, tänään tuli paksu kirje, jossa on uusia aikoja 15.6., ensin klo 10:00, seuraava aika klo 11:00 ja viimeinen aika 12:30 lääkärille. Verisuonikirurgiaa, onkohan se toinen Ultran lisäksi kenties magneettikuvaus? Eli se isoääninen kone.. No näkee sitten.

Toinen postikirje oli Nordeasta, sain nyt sen tunnuslululaitteen haltuuni, koska tunnuslukukorttien käytöstä luovutaan. Nyt siis luen sen ohjeet, otan käyttööni ja maksan laskut sen avulla omalla tietokoneellani. Minulla kun ei ole mahdollista saada tunnuslukusovellusta, koska ei ole älykännyä.
Taas siis uuden pin-koodin keksintään ym, käyttäjätunnus pysyy varmaan samana, koska siitä ei mainittu mitään.

Sain myös laskun puhelimenkäytöstäni. Se oli suurempi kuin koskaan kotona aikaansaamani, Suurin osa laskusta oli tekstiviestejä. Kun olen ollut ns terve, niin ei sisarenikaan halua joka päivä tietää voinnistani, mutta sairaalassa ollessani hän halusi tiedon joka päivä. Oli todella kamalan huolissaan, rassukka. Onneksi ei itse saanut sydistä uudestaan. Hänen ohitusleikkauksestaan on jo kohta 13 vuotta ja hyvin on voinut. Meitä on vain kaksi jäljellä meidän perheestä ja hyvin läheisiä olemme olleet.
Ilmianna
Jaa
Lintujen laulua kuulen minäkin harvoin nykyään, varsinkaan aamuyöllä, koska pihaltamme kaadettiin pari puuta, jossa esim mustarastaat huiluttivat kauniilla äänellään ja monet lintulajit visersivät ja kiroilivat kilvan reviirilaulujaan kun kevät lopultakin saapui.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Minä taas ihmettelin tänään, kun istuin sisäpihalla, että kyllä linnut laulavat. Tuntui että jokapuolelta kuului lintujen kesäkonsertti. Nautin oikein todella.

Vanhempi tyttäreni miehensä kanssa lähtee maanantaina viikoksi Wieniin. Hän menee sinne lääkäri konferenssiin. Se alkaa torstaina ja hänellä on siellä esitelmäkin, mutta hän nautti jo etukäteen kovasti Wienin puistokonsertista (mikä on nähty aina tv:ssäkin), mikä on torstai-iltana siellä. Sattuikin onnistamaan.Sen takia hänen miehensäkin lähtee mukaan ja saavat muutenkin muutaman lomapäivän romanttisessa Wienissä.

Minä yritin tänään hieman pihan siivousta ja pesin myös sisäpihan tuolit ja pöydän. Sitten kun olin sen tehnyt, istuin ja nautin tuosta lintujen antamasta päiväkonsertista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lauantaista lämmintä, täällä ainakin kun mittarissa jo +17 C eikä yölläkään pudonnut tuosta kuin pari graaderia.

Wieniin viinissä, piha pesty ja tuoleja haravoitu niin kyllä siinä kelpaa.
Meni vähän eilen ketuille kun "pakotti" menemään ip:llä oikosekseen ja illalla kävi sitten vierahia etäältä kaukaa..

Se on nyt kova "testi" edessä, pitäisi tuolla käpälällä lähteä kauppakeikka tekemään joten ei niin "hyvältä" näytä, siis tunnu. Metrollakaan ei viitti ajella joten yritetään nyt ihan "pakettimatkailua". Ja iliman kyynärsauvaa......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kirjoitin aivan perinteisen viestin tähän, mutta se on poistettu sääntöjen vastaisena. Aivan käsittämätöntä, kun siinä ei lukenut yhtään mitään sensuroitavaa. Eikä ollut linkkiä mihinkään.

Kerroin siinä vain, että poikamme on kuullut ensimmäisten tervapääskyjen rii-rii -äänet ja että meillä ei ole täällä sellaisia taloja, joissa voisivat pesiä. Kuulin myös aamuyöllä lintujen laulua, että ei kaikkia puita ole pihaltamme kaadettu.

Sanoin myös, että klabbiani usein pakottaa niistä haavojen kohdilta niissä kun on vielä paksua rupea parissa kohtaa.

Että oli todella sääntöjen vastainen kirjoitus..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:
Kirjoitin aivan perinteisen viestin tähän, mutta se on poistettu sääntöjen vastaisena. Aivan käsittämätöntä, kun siinä ei lukenut yhtään mitään sensuroitavaa. Eikä ollut linkkiä mihinkään.

Kerroin siinä vain, että poikamme on kuullut ensimmäisten tervapääskyjen rii-rii -äänet ja että meillä ei ole täällä sellaisia taloja, joissa voisivat pesiä. Kuulin myös aamuyöllä lintujen laulua, että ei kaikkia puita ole pihaltamme kaadettu.

Sanoin myös, että klabbiani usein pakottaa niistä haavojen kohdilta niissä kun on vielä paksua rupea parissa kohtaa.

Että oli todella sääntöjen vastainen kirjoitus..
Terve!

Aika kummallista tuo on millä "määräyksillä" viestejä poistetaan? Toinen kummallisuus on tuo ketjuun pääsemineen noin yleensä. Vaikka kuinka oikein klikkaisi kuvia, niin ei kelpaa. Joskus tulee vain suoraan kehoitus "ohita" tai "seuraava" ja sitten yht'äkkiä päästääkin. Olisko tuokin bottitunnistus kun tottelee kiltisti noita "ohita/seuraava" käskyjä, eikä yritä ottaa aivan uutta sivua?

Kyllä sinun nyt kannattaa mennä näyttämään haavojasi ta:lle. Jotain on tehtävä niiden jäljelle jääneiden tikkien poistamiseksi, että haavasi pääsevät kunnolla parantumaan.

Kuinkahan weepeli on selvinnyt kauppareisustaan ilman kyynärsauvaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tekisi mieli sanoa, että elämäläisiin on suunnattu jonkinmoinen kosto. Niinhän tuolla naapurissakin jatkuvasti vihjaillaan, että tekstin poistoon syyllinen löytyy muista kirjoittajista. Woldemort on jopa arvellut, että robon kättä liikuttelee joku hänen kolmesta vihollisestaan.

Vain kolme vihollista, onpas vähällä päässyt niin pa***maiseksi tyypiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Heh, olikos se tuossa alle jäävä se Ceen viesti ? En sitä lukemaan edes ehtinyt mutta mitä siinä nyt olisi poistamista ollut, tuskin mitään.

Ai että täältä roboa liikutellaan? No jo on varsin vainoharhainen olettama kyllä, varsinkaan kun ei siellä edes käy lukemassa tyhmänä liian viisaiden juttuja joten ehkä parempi tuuletella siellä vaan niitä ajatuksiaan. Ja ihan kaikessa rauhassa. "Kolme vihollista", mielenkiintoista, minä luulen että minullakin on enemmän :)

No selvisi ja selvisi kyllä mutta koville se otti käpälään ja tuskan hikeä pukkasi poistullessa reppu selässä ja kassillinen evästä kädessä. Kyllä olisi vielä sen kyynärsauvan kaivannut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aurora5 kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa, että elämäläisiin on suunnattu jonkinmoinen kosto. Niinhän tuolla naapurissakin jatkuvasti vihjaillaan, että tekstin poistoon syyllinen löytyy muista kirjoittajista. Woldemort on jopa arvellut, että robon kättä liikuttelee joku hänen kolmesta vihollisestaan.

Vain kolme vihollista, onpas vähällä päässyt niin pa***maiseksi tyypiksi.
Minäkin olen huomannut Woldemortin kirjoitukset ja arvelut mahdollisista vihollisistaan, jos ei ole robo asialla. Ja viholliset eivät siis ole huussista.

Tuosta Woldemortin huussirunosta tuli mieleeni sekin oikea huussiruno, jonka joskus vuonna 1 ja 2 julkaisin Hesarin Elämässä, minkä oli säveltänyt sen hetkinen suomalainen taloustieteen professori ja jonka olin Hesarin huussitarinasta leikannut talteen ja säilyttänyt sen hauskuuden takia vuosikausia. Meillä oli ainakin siihen aikaan Suomessa olemassa ihan virallinen huussikerho, joka kokoontui kesäisin, jolloin kukin karkasi kesämailleen ja mökeilleen ja vesiklosetteja ei monessakaan kesämökissä siihen aikaan ollut. Itse en kuulunut kerhoon, kun en ole koskaan kesämökkiäkään omistanut. Lapsena ja nuorena olen tosiaan huussiin joutunut tutustumaan ihan kotioloissa, mutta siitä oli kesäinen romantiikka kaukana. Monien tuttujen mökeillä se on yhä olemassa oleva tarpeiden tekopaikka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ai sellainen oodi on ollut huussille ja ihan kerhokin joskus :) Olisiko sitten sieltä asti "kopiona" mukana kulkenut jollakin.
Mutta kyllähän huussi on kesäasunnon paras ratkaisu yhä edelleen. Naurattaa vieläkin se omassa vanhassa ollut ( ent. omist,.) kirjoitus seinässä:

" Aamupa***a kera laulun,
kirkastaapi naamataulun ".

No se noista mutta yhtä piti eilen kysymäni jonka olit huomannut ja minä taas en. Kerroit uudesta yksityisestä terv. asemasta meidän julkisen vierellä? Mihin kohtaan se on tullut? En ole kiireessä labrakäynnillä noteerannut tuota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili-webs kirjoitti:
Ai sellainen oodi on ollut huussille ja ihan kerhokin joskus :) Olisiko sitten sieltä asti "kopiona" mukana kulkenut jollakin.
Mutta kyllähän huussi on kesäasunnon paras ratkaisu yhä edelleen. Naurattaa vieläkin se omassa vanhassa ollut ( ent. omist,.) kirjoitus seinässä:

" Aamupa***a kera laulun,
kirkastaapi naamataulun ".

No se noista mutta yhtä piti eilen kysymäni jonka olit huomannut ja minä taas en. Kerroit uudesta yksityisestä terv. asemasta meidän julkisen vierellä? Mihin kohtaan se on tullut? En ole kiireessä labrakäynnillä noteerannut tuota.
Ei se Wolden runo ollut kopio siitä Hesarissa olleesta, vaan vähän sinne päin oli ajatus, siksi palautui mieleeni. Kerho oli oikeasti olemassa, oli nimeltään jotain Suomen Huussiseura/vast.

Kakkoskappaleesi on totista totta. Kirkastaapi myös aivot.

Se lääkäriasema on entisen Makuunin (videovuokraamo) tiloissa. Kun tullaan ulos entisen Cittarin ulko-ovesta siellä missä autot olivat kattoparkissa, astutaan vasemmalle, oli tämä Makuuni ja sen jälkeen oli entinen postikonttuuri.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No kits, eihän sitä toiseen päähän näkynyt sitten, sinne terkkarin päätyyn. :) Onhan sillä varmasti tietty tarkoitus jos/kun sitä "valinnanvapautta" joskus aloitetaan toteuttamaan.

A-mummu voikin siis päästä "koekaniiniksi" alueellaan jo aiemmin kuin v -19. Saa nähdä kuinka "pitkää naamaa" terkkarilla nyt näkee jos entinen lekuri vastaan siellä tulee :)) Niissä hoitotiimeissä on aina kai 4-6 lääkäriä joille sitten se yhteyshenkilö tarvittaessa ohjaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Tuo Arvo Sipilän runo oli se julkaisemani silloin joskus, Hän oli silloin taloustieteen professori. Saas nähdä, poistetaanko tämä kirjoitukseni. Ehkä liian pitkänä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kurjaa, että hauska runokooste poistettiin. Olihan ne ihan toista maata kuin "jonkun" lehmänläjätekeleet, joilla halutaan vain pilkata maaseutua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tästä sitä löytyy:-))

http://www.huussi.net/materiaalia/kirjallisuutta/huussirunoutta/

Näissä runoissa ei pilkata vaan ihastellaan tosiasiaa. Hieman pelätäänkin kun on lapsena täytynyt mennä jonnekin pihan perälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Meillä on taas tuossa rannassa urheillut se mies vesisuihkujen päällä. Hauskan näköistä touhua. On hänellä märkäpuku päällä, koska vähän väliä sukeltaa veden sisään. Kylmää touhua olisi muuten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hih, mitäs "asiattomuuksia" täällä on ollut kun on poistoja kuin vilunkiyrittäjän kirjanpidossa ? :)
Niin Cee oli laittanut sen huussirunon ja poistettiin , aika merkillistä touhua.

No olihan huisi lätkämatsi jota voisi pitää kyllä jo ainakin moraalisena loppuotteluna, sillä varmasti nähdään toisessa aivan eri "tason" kiakkoa kuin äsken.

Vai "vesiurheilija " taas ilmestyi, joutava pärräri sanonko, ja sanonkin....

Saas nähdä (kuulla" joko aamulla on suvussa uusi jäsen parkaissut ensimmäiset "kauhunkiljaisut" :)) Laitoksella ovat nyt jo kuitenkin......

Nyt suihkuttelemaan taas niin ennättää katsomaan sitä toista matsia, junnaamista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika odotettu oli suomipoikien peli, tai oikeastaan aika hyväkin taistelu NHL-tähtiä täynnä olleeseen vastustajaan nähden. Ei voi pärjätä tuollaiselle porukalle kun puuttuu niin huippupuolustajat kuin maalintekijätkin.

Eikä huomenna helpota kun ärsy iso karhu iskee kynsillään....tai sitten karhu on poissa tolaltaan?

No se nähdään huomenna, Ötyjä .
Ilmianna
Jaa
Vai Ötyjä toivottelin....... No ei tullut unet silmään ja sitten sain vielä tälläisen linkin jonka ehkä tiedän mistä tuli... :) Mutta pirusvie, minäkö tälläistä kuuntelisin, häh ?

https://www.youtube.com/watch?v=madrbmeyxvE

Pitihän tuo sitten kuunnella ja ja ja.......mitähän sanoisin? Voi miuta vai kuissenyolikaan ? :))
Toinenkin linkki tuli siinä postissa mutta katotaan nyt kun ei pitäis , niin mitä?

No ainakaan tunnustaa että .... noooh, just ja just kuuntelihan nuo .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Laitetaan nyt tämä toinenkin vaikka en tunnusta kyllä että olisin pitänyt moisesta pimputuksesta :

https://www.youtube.com/watch?v=c2aZvLQJl3w

Mutta näin kesän kynnyksellä uhrauduin tämänkin suurta kärsimystä tuntien kuuntelemaan sitten kuitenkin. Postaan kyllä huom,,eikun tänään kostoksi jotain takaisin, vaikka heviä :)

Huoh, taitaa valvottaa se yksi tilanne koko yön mutta haitanneenko tuo jos kahdesti elämän aikana tuon tekee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikä ne noihin loppunut, tästä nyt vaan olivat tykästyneet kuin ....kuin, no niin minäkin, pakko myöntää. Tuli mieleen tätä kuunnellessa että olispa se haitari ja vielä kun osais soittaakin, vai sahako se oli ?

https://www.youtube.com/watch?v=Uv0UFTBxXAM

Olihan tuo Mårtensonilta ikisävelmä jota tosin tuossa ei itse esitä mutta ei ole huono tuokaan. Jotenkin tuntuu että vähän toisaalla näitä sävellyksiä arvostetaan enemmän kuin me itse, vai emmekö muista näitä ?

Nyt taidan postata...takaisin hmmmm?
Ilmianna
Jaa
Wauuuts, nyt se viesti tuli sieltä ja "sanattomaksi" vei täysin.....huh, klo 1:05 on vaarista tullut tuplawaari :)) Ei siis enää "yksinkertainen" , jihuuu !

Nk." kympin likka" oli parkaissut ettäs mihin "kylmään nyt tultiin" ? Pitkän kaavan mukaan meni mutta kaikki hyvin ja "tiesin" että tämä on se yö , ja nyt ei nukuta sitäkään vähää enää....? \(*c*)/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
ONNEA TUPLAWAARI!

Onnea myös sunnuntailapsen vanhemmille ja pikkuveljelle!

Meilläkin on sunnuntailapsia. Minä itse olen syntynyt sunnuntaina. Päivänä, josta oli tasan puolivuotta jouluaattoon. Vanhempi ja nuorempi tytär ovat myös syntyneet sunnuntaina. Poika meni vajaan tunnin maanantainpuolelle, mutta ei ole kuitenkaan mikään "maanantaikappale!"

Joten onnelliselta tuntuu elämän alku ja kun muistaa sen, että sunnuntailapsi on syntynyt onnellistentähtien alla, niin niin se on!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos vaan kovasti, tässä on ihan "pökkerö"-olo kun ei osannut kuin hetken aamusta torkahtaa.

Ja huonosti senkin :) Kova oli "vääntö" ollut mutta lopputulos hieno ja kaikki voivat väsymystä poislukien erinomaisesti.
Mutta jo huomenna voivat "tehtaalta" kotiuttaa niin pääsee sinne rauhassa "tutkimaan tuotteen" :))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Kiitos vaan kovasti, tässä on ihan "pökkerö"-olo kun ei osannut kuin hetken aamusta torkahtaa.

Ja huonosti senkin :) Kova oli "vääntö" ollut mutta lopputulos hieno ja kaikki voivat väsymystä poislukien erinomaisesti.
Mutta jo huomenna voivat "tehtaalta" kotiuttaa niin pääsee sinne rauhassa "tutkimaan tuotteen" :))
Sydämelliset Onnittelut Tuplavaarille! Sunnuntailapsia on meidänkin perheessä 3 polvessa, eli appi, hänen poikansa U ja meidän poikamme.

Hyvä että vauva ja vanehmmat voivat hyvin. Onko kurmuuttaja osoittanut mustiksen merkkejä. No, heillä on sen verran iso ikäero, että ei heistä leikkikavereita tule. Ei tullut minusta ja veljestänikään kun oli 5 v ikäeroa. Systeristä sain hyvän kaverin vajaan 2 vuoden kuluttua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onnea weepelille tyttölapsenlapsen johdosta. Hieno aika syntyä, juuri kesän korvalla. Ei tarvitse ulos mennessä niin kauheasti pyntätä toppapukua päälle.

Isobroidi saa nyt tottua siihen, ettei ole aina ensimmäinen hellyyksien jaossa. Itse sain viisivuotiaana pikkuveljen ja muistan kadehtineeni imetystilanteita niin, että lopulta äidin oli pakko antaa lusikalla maistiaisia. Paremmalta se ämmylin maito silti maistui.

Horoskoopillisesti rajatapaus: vuoden ensimmäisiä kaksoslapsia, hm... ei hullumpi merkki, ennustaa pärjäämistä elämässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitokset kaikille :)
Hih, no kurmuuttaja oli sitä mieltä että "olis poika ollut mukavampi...." Mutta heti sanoi et kyl tytötkin futista kattoo ja pelaa ! Ole siinä sitten nauramati.

Jaa , en ole noista horoskoopeista niin perillä hyvä että omani tiedän. On se tosiaan helpompi kesää vasten elämää aloitella kuin talvikylmillä, jää paljon juuri noita pukemis-ym hommia vähemmälle.

Onhan tämä aika höpäkkää vähän nyt joka suuntaan mutta paian se onneksi rauhoituu uomiinsa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen tällä viikolla pessyt koneellamme pyykkiä lähes joka päivä. Kun perjantaina pesin lakana ja pyyhepyykkiä, laitoin lämmöksi sen 60 astetta ja linkousnopeudeksi 1400. Kun kone teki loppulinkousta, alkoi koneesta kuulua outoa kolinaa., Aivan kuin rummussa olisi pyörinyt jotain kovaa, esim pultti tai ruuvi. Kun oli vielä 3 min jäljellä linkousta, keskeytin sen ja tyhjensin koneen. Pyöritin rumpua monta kertaa käsin ja mitään ei siellä kolissut ainakaan rummun sisäpuolella. Kone on ollut meillä hiukan yli kaksi vuotta. Edellinen kesti 12 vuotta, saman merkkinen. Saa nähdä, onko tämä nyt entinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olisko ollut liian painava satsi pyykkiä ja lingon kiihtyessä "mytty" hakannut rumpua , tai liikauttanut konetta tasapainosta ja vaaterista hiukan pois?
Ei oikein vielä uskoisi rummun laakereidenkaan hajoavan. Kannattaisi tarkistaa ettei siellä poistopumpun pesässä ole mitään irrallista ja ylimääräistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onneks olkoot sekä perheelle että perheen toisen sukupuolen syntymästä vastanneelle.
Kokemuksen syvällä rinta-äänellä lausun ... ei hitto, tääl ei saa lausua ... siis sanon, että lapsenlapset vasta tuovat jotain tajuntaan, jotain lisää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Thänks vaikka minähän osaton olen tapahtumaan mutta......oot kyllä hiton oikeassa toisaalta. Omat ovat tärkeitä mutta jotain uutta ulottuvuutta tuovat, luovat sitten nämä seuraavat ehkä enemmän(kin).

Tai meillä on ehkä enemmän aikaa ajatuksille....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuolta korvesta tiedotettiin käen kukkuvan niin kiihkeästi, että meinaa kuulo mennä.

Tämä varmaan poistetaan "sopimattomana", onhan käkenä olemisella toinenkin merkitys.

Enää viikko, sitten pääsen ehkä koeyöpymään siellä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Käki on ihan paska lintu. Kasvattaa poikasensakin ties missä ja vielä kehtaa kukkua.

Hik.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Käki kukkuu siellä jo kevät on,
vie sinne mun kaihoni pohjaton..."

Tosin - käymään vaan...

Mukavaa koeyöpymistä, sekin voi olla hauska seikkailu, varsinkin kun muistaa, jos harmeja ja kiukutuksia tulee, että kannatti kuitenkin kokea tämäkin. Kyllä se siitä sitten taas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Käki kukkuu siellä jo kevät on,
vie sinne mun kaihoni pohjaton..."

Tosin - käymään vaan...

Mukavaa koeyöpymistä, sekin voi olla hauska seikkailu, varsinkin kun muistaa, jos harmeja ja kiukutuksia tulee, että kannatti kuitenkin kokea tämäkin. Kyllä se siitä sitten taas.
Ei siellä luultavasti muita harmin aiheita tule kuin edelliseltä omistajalta peritty, hyvin epämukavan näköinen vuodesohva. Senkin vaihdamme ensi tilassa parempaan sänkyyn. Kaasulämmitys pelaa, samoin kaasuliesi, aivan uudet hankinnat. Jokin ledlamppu siellä on, mutta kuka nyt kesällä valoa tarvitseekaan. Ruokatavaroiden säilytystä ei vielä tarvitse ajatella, kun tämä on vasta lyhyt "asumiskoe". Nuotiolla makkaraa vaikka ensi alkuun.

Seikkailumielellä noihin korpimökin oloihin pitää toki suhtautua. Karjalan kunnailla eritoten, kun siellä voi tulla vastaan jotain koiraa suurempaakin.

Tosi asumiseen päästään vasta kun lampi sulaa. Nyt se on vielä lähes umpijäässä ja laituri jossain jään alla. Kalastajanaapuriakin polttelee kaipuu vesieläimiä narraamaan jollekin lähistön kymmenistä lammista ja järvistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Ei siellä luultavasti muita harmin aiheita tule kuin edelliseltä omistajalta peritty, hyvin epämukavan näköinen vuodesohva. Senkin vaihdamme ensi tilassa parempaan sänkyyn. Kaasulämmitys pelaa, samoin kaasuliesi, aivan uudet hankinnat. Jokin ledlamppu siellä on, mutta kuka nyt kesällä valoa tarvitseekaan. Ruokatavaroiden säilytystä ei vielä tarvitse ajatella, kun tämä on vasta lyhyt "asumiskoe". Nuotiolla makkaraa vaikka ensi alkuun.

Seikkailumielellä noihin korpimökin oloihin pitää toki suhtautua. Karjalan kunnailla eritoten, kun siellä voi tulla vastaan jotain koiraa suurempaakin.

Tosi asumiseen päästään vasta kun lampi sulaa. Nyt se on vielä lähes umpijäässä ja laituri jossain jään alla. Kalastajanaapuriakin polttelee kaipuu vesieläimiä narraamaan jollekin lähistön kymmenistä lammista ja järvistä.
Vai kohta pääsee "koekukkumaan" paikan? Mikäs ettei ja entistä mökkikokemusta on niin eihän se paljon vierastuta. Ympäristö voi alkuun olla kyllä kokemus ja sitten vielä kaikki se mitä ympärille "asutusta" ilmestyy kun jäät sulavat.

Sain sieltä meiltäpäin viestejä niin vasta toissapäivänä oli Rikkavesi / Juojärvi vapautunut jäiden ikeistä. V-järvi muutamia päiviä aiemmin. Ja jos kaikki nyt menee ok niin reilun viikon päästä voi
"juna jyskyttää ja mulla menolippu on" :)

Mutta sen näkee sitten sillä vähän "hitaan " tuntuisesti tuo käpälä alkaa kestämään.
Täytyy sulle laittaa kuva "myrskylyhdystä" jolla sai hyvin aidon tuntuista lyhdyn valoa hönnään. Eihän se mikään lukuvalo tietysti ole mutta muuten tuossa(kin) partsilla kahdella Lr6:n patterilla (isot pyöreät) paloi noin 1/3 teholla joulun aikaan yli 6 vrk yhteen putkeen.
Lyhty on pikkuledeillä ja "pirun kallis", tais maksaa Tokmannilla n. 8 ekua. Velipoika oli testannut ulkona n. -20C:n pakkasessa niin täysillä oli palanut n. 30 tuntia.

Liitän kuvan kun kerkiän tässä (lue löydän ) :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tässä kuva lokakuun pimeällä ja itse tuosta lyhdystä. Käytän tuollaista nk. hämärävalona kun ei tarvitse "lukukirkkautta". Lähtee siitä kyllä 40 lumenin valoteho mutta sitten tietysti "syö" pattereita nopeammin. Patterit ovat tuossa pohjassa ja käänetään ja sammutetaan helposti tuosta must. kiertokytkimestä.

http://zr.fi/l67Oex

Nyt en tiedä mikä tuosta tulee kun ei kunnolla toiminut tuo liittämishomma, toista kuvaa itse lyhdystä päivännäöllä kuvasta ei suostunut liittämään. Voi johtua tästä selaimestani jota käytän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No nyt onnistui kun vähän kikkaili tuon kuvan kanssa, siirrettynä g-mailin kautta ei "tunnistanut" .jpg-kuvaksi

http://but.fi/6kh

Tuo ei paljon paina, korkeus on 25cm + norm. kahva josta saa naulaan tai koukkuun. Ja turvallinen kun ei kuumu lainkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Tässä kuva lokakuun pimeällä ja itse tuosta lyhdystä. Käytän tuollaista nk. hämärävalona kun ei tarvitse "lukukirkkautta". Lähtee siitä kyllä 40 lumenin valoteho mutta sitten tietysti "syö" pattereita nopeammin. Patterit ovat tuossa pohjassa ja käänetään ja sammutetaan helposti tuosta must. kiertokytkimestä.

http://zr.fi/l67Oex

Nyt en tiedä mikä tuosta tulee kun ei kunnolla toiminut tuo liittämishomma, toista kuvaa itse lyhdystä päivännäöllä kuvasta ei suostunut liittämään. Voi johtua tästä selaimestani jota käytän.
Luulen, että juuri tuollainen "myrskylyhty" led-lampulla on jo saunan ikkunalla. Tytär hommannut, koska käy mökillä myös talvisaikaan. Huoneen kattolamppuna roikkuu toisentyyppinen led-lamppu, jota en ole nähnyt vielä edes kuvana.

Säästäväisenä ihmisenä aion käyttää hyvin harkiten noita patterisysteemejä. Radiotakaan en kuuntele koko aikaa. Itse asiassa viihdyn hiljaisuudessa vain luonnon ääniä kuunnellen. E ehdottelee kaiken maailman sähkön korvikkeita, aurinkopaneeleja ym, koska luulee että pitkästyn esim. ilman nettiä. Sithän sen näkee... Kaupunkiasuntoon pääsen puolessa tunnissa, jos alkeellisuus ahdistaa.

Tiritiriteijaa, lauletaan miljoonan pöntön juhlaohjelmassa. Västäräkin olen minäkin jo nähnyt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Luulen, että juuri tuollainen "myrskylyhty" led-lampulla on jo saunan ikkunalla. Tytär hommannut, koska käy mökillä myös talvisaikaan. Huoneen kattolamppuna roikkuu toisentyyppinen led-lamppu, jota en ole nähnyt vielä edes kuvana.

Säästäväisenä ihmisenä aion käyttää hyvin harkiten noita patterisysteemejä. Radiotakaan en kuuntele koko aikaa. Itse asiassa viihdyn hiljaisuudessa vain luonnon ääniä kuunnellen. E ehdottelee kaiken maailman sähkön korvikkeita, aurinkopaneeleja ym, koska luulee että pitkästyn esim. ilman nettiä. Sithän sen näkee... Kaupunkiasuntoon pääsen puolessa tunnissa, jos alkeellisuus ahdistaa.

Tiritiriteijaa, lauletaan miljoonan pöntön juhlaohjelmassa. Västäräkin olen minäkin jo nähnyt
Aivan ja nuo onkin lähinnä tarkoitettu pienempään käyttöön, ja helposti ja turvallisesti käytettäviksi. Juuri vaikka esim. "saunalampuksi" ovat varsin käteviä ja pari patteria kestää yllättävän kauan.

Itselläni on siellä tarvittaessa kirkkaaksi valoksi molemmissa huoneissa 12 voltin loistevalaisimet , samanlaiset kuin matkailuautoissa tai veneissä käytetään ja joihin virran otan akusta. Mutta aika vähän niitäkin tulee käytettyä, lähinnä hetkittäin syksypimeillä. Eikä nekään kovin "syöppöjä" ole virtaa kuluttamaan.

No radio mulla on paljonkin auki, aamuisin ja iltaisin pimeän syksyn aikana mutta 4 patteria kestää noin 1½-2 kk satsi siinäkin. Hih, syksyaamuna kun heräilee jo ennen neljääkin niin siinä kerkiää tuumiskella muailiman menoa ennenkuin minnekään näkee lähteä liikenteeseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pudotan tänne kun unohdin Ceelle mainita tuossa pyykkikonejutussa. Kun juttelin yhden "pitkän linjan" ammattimiehen kanssa niin hän kertoi että yksi isoimpia tekijöitä on kotikoneiden "lyhyelle" elinkaarelle että niissä on aivan liian suurinopeuksiset linkousohjelmat.

Tuollainen 1400 on niin kova etteivät muut osat kestä sitten. Ja erikoisen vähän pitäisi käyttää tuollaista linkousta varsinkaan täysillä koneellisilla. Vaikka koneissa onkin "tasausohjelma" säätämässä linkousta niin aina se loppuvaiheen täydet kierrokset ovat kova rasitus.

Ja hyvin moni ylitäyttää koneitaan kun se kilomäärä pitäisi osata arvioida märän pyykin mukaan.
Hänen mielestään 1000 rp olisi maksimi mitä saisi noihin kotikoneisiin tehdä, ja mieluiten käyttää vain esim. 800 rp:n linkousta. Tuota isompaa en minä ole käyttänyt vaikka löytyy kyllä 1300 rp:n ohjelmat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Huomenta. Tuota linkousnopeutta minäkin pidän aivan liian suurena. Suurimmalla osalla pyykeistä käytänkin tuota 800 kierrosta, eivät ole niin ruttuisiakaan koneesta tullessaan. Mieluummin myös pesen vajaita kuin liian täysiä koneellisia. Huuhtoutuvat paremmin kun ovat väljemmin koneessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hellou rannikko. Tuo on ihan järkihommaa mutta kaikki eivät sitä "tajua", ja särkevät koneensa vähän omaakin hölmöyttään. Löytyikö siihen kolinaan syytä?

Itse kerran ihmettelin myös mikä lingotessa alkaa sellaista ihmeääntä pitämään? Seurasin sitten niin takana kulkeva vesiletku alkoi tärinästä naputtamaan koneen takapaneeliin , oli liian lähellä seinää kone. Eli kaikkea voi löytää kun tutkii :) Ei iso "vika" se.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taas päivä uus , uuteen kujeiluun tilaisuus. Vai kuhnailisiko muuten vaan? Useammassakin paikassa pitäisi kyllä käydä "asioimassa" mutta saas nähdä.

Kävelyharjoittelu alkaa sujua mutta ei suinkaan ilman kipuja ja turvottelua, ja sitten yölläkin särkyä. Joten ei niin innostavaa oikein yhtään "pakotonta" keikkaa tee mieli tehdä. Tietysti aika liki paikkoja pääsee eri kulkuvälineillä joten se etu täällä asuessa on.

Hih, just kun oli "suunnitelmissa" tuossa 30.:n päivän aamuna hävitä maisemista niin jo aamuseiskalta kilahti lappu että juuri sinä päivänä olisivat tulossa palovaroittimen tarkastukseen ja mahd. patterin vaihtoon joten ovia ei saisi turvalukita. Haistakoot kukkasen, olis talvikin aikaa noita tehdä kun ihmiset ovat suurimmalla tod. näköisyydellä kotosalla / tai lähimaisemissa.

Tietysti tärkeä homma mutta kun vielä meikä pystyy tuon itsekin tekemään ja on tehnytkin niin ei täällä tuon takia tarvitse käydä. Pitänee soittaa....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Kävelyharjoittelu ..." No juu, sissi ei jää tuleen makaamaan vaan otti fillarin jä kävi sillä Itiksessä :) Tukiside nilkkaan ja helpompi oli hiljaa ajella kuin kävellä, perskutas, tässähän kohta kasi jo pyyhkäistään :)
Tai no ei sentään, kyllähän se kipeetä tekee liikaa vielä. Mutta vähitellen se ehkä siitä kun muistaa ettei "raapaise" liian tiukalle että ompeleet lähtee.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Soitin äsken HUSin laskutukseen, koska maksukattoni täyttyy kesken uuden ison laskun. Lähettävät uuden, lähes puolta pienemmän. Samalla saan kortin, jonka näytettyäni ei tarvitse maksaa poliklinikkakäynneistä enää tänä vuonna. Lyhyistä hoitojaksoistakin päivämaksu on enää 17,90 e, mikäli sellaiseen joudun, koskee koko Suomea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Hyvä, niistä kannattaa pitää itse "tiliä" ettei maksa turhaan liikaa sillä nuo laskutukset laahaavat aina 1-2 kk jäljessä.
Sama noiden lääke-omavastuiden kanssa.

Ja jippiii, "pikkulikka" on pääsyt kotiin jo :))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tulin juuri kauppareissulta Malmilta. Tarkoituksena ostaa joitakin kukkasia tuonne etupihalle. Paljon en saa tuotua kerralla, mutta kaksi komeaa "pelakuuta" toin ja kuusi lobelian taimea. Kävin myös ruokakaupassa samalla. Kun raijasin kassejani olalla ja kukkakassit molemmissa käsissä, niin vastaani matkalla bussiin, tuli nuori mies, joka sanoi minulle että "viis euroo "sixbäk" ostatko? No en ostanut, vai tarkoittiko, että jos ostan sen hänelle, niin hän maksaa minulle tuon viisi euroa ostopalkkaa? En nimittäin huomannut kyllä hänellä sitä pakkausta, joku kassi hänellä kyllä oli.

Kotiin tultuani huomasin saaneeni tekstiviestin että käsileikkaus 8.6. Kirje tulossa. Nopeasti sen ajan sitten sain, kun luulin pääseväni vasta joskus syksyllä, kuuden kuukauden odotuksen jälkeen.

Tänään on Hesarissa kirjoitus siitä, kuinka hallitus kurittaa sairaita. Kirjoitin minäkin oman kommenttini, vaikka en vain itseni takia niitä hallituksen toimia arvostelevia kirjoituksia kirjoittele. Joku nimimerkki (kuuluneeko hallitukseen)? kävi ivailemaan ja syyttelemään minua"haukkumisesta" kun kerroin vain oman mielipiteeni hallituksen toimista. Minulla, niin kuin tuolla toisella nimimerkilläkin, on oikeus suomalaisena veronmaksajana ja äänestäjänä oikeus kertoa oma mielipiteensä hallituksen toimista. "Haukkunut" en, arvostelin kyllä. Tuo nimimerkki kysyi "ivallisesti" jotenkin näin, että "kerro Rapu, miten minä ja me muut voimme auttaa sinua vaikeuksissasi?" Vastasin hänelle, etten ollut kirjoittanut tuota kommenttiani "minä muodossa." Eipä ole vastannut enää.

Nyt tuli pitkä vuodatus, joten lähden ulos koristelemaan pihaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä ne nopeesti passittaa himaan. No mikäs siinä jos äiti ja lapsi voivat hyvin. Minun ainokaiseni jäi kymmeneksi päiväksi happikaappiin, henki ei oikein kulkenut. Aika tyräyksen happea ne antoivatkin, koska potilaasta kasvoi tuommoinen vauhtihirmu.

Sen se varhainen erottaminen teki, että alussa tuntui, ettei se ole minun lapseni ollenkaan, vaan sairaalan omaisuutta. Sikälikin varmaan hyvä laittaa kotiin mhdollisimman pian, että perheenjäsenet integroituvat toisiinsa. Keksinpäs hienon sanan, hih.

Kävin silmänpohjakuvauksessa. Juhannuksen jälkeen saan tulokset. Mahottoman kotoisaa meininkiä noitten hoitajien kanssa, jokainen potilas kutsuttiin sisään etunimellä.

Kohta pynttäytymään roolivaatteisiin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Hyvä, niistä kannattaa pitää itse "tiliä" ettei maksa turhaan liikaa sillä nuo laskutukset laahaavat aina 1-2 kk jäljessä.
Sama noiden lääke-omavastuiden kanssa.

Ja jippiii, "pikkulikka" on pääsyt kotiin jo :))
Tervehdys!

Joko olet nähnyt "pikkulikan", käynyt esittelemässä tulokkaalle ikioman vaarin? Kuinka raaskit lähteä sinne saareen, kun et näe tätä neitiä kovin usein ainakaan?

Tämä ei nytlähde matkaan millään. Jatkuvasti kuvia ja sitten kun päästää tänne, niin ei lähde sittenkään matkaan. Kerran heitti minut tutustumaan joihinkin sääntöihin. Nyt ilmoittaa että "Vahvistus on vanhentunut. Valitse valintaruutu uudelleen."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aurora5 kirjoitti:
Kyllä ne nopeesti passittaa himaan. No mikäs siinä jos äiti ja lapsi voivat hyvin. Minun ainokaiseni jäi kymmeneksi päiväksi happikaappiin, henki ei oikein kulkenut. Aika tyräyksen happea ne antoivatkin, koska potilaasta kasvoi tuommoinen vauhtihirmu.

Sen se varhainen erottaminen teki, että alussa tuntui, ettei se ole minun lapseni ollenkaan, vaan sairaalan omaisuutta. Sikälikin varmaan hyvä laittaa kotiin mhdollisimman pian, että perheenjäsenet integroituvat toisiinsa. Keksinpäs hienon sanan, hih.

Kävin silmänpohjakuvauksessa. Juhannuksen jälkeen saan tulokset. Mahottoman kotoisaa meininkiä noitten hoitajien kanssa, jokainen potilas kutsuttiin sisään etunimellä.

Kohta pynttäytymään roolivaatteisiin...
Kyllä, sitä minäkin ihmettelin mutta mikäs siinä kun "tekijälläkään" ei mitään ongelmia tullut sen enempää kuin "tehdylläkään". Ilonkiljahtavia viestejä tuli kuvineen kotiin lähdöstä, siis pääsystä lepäämään omaan himaan.

No ilimankos sitten on "flikallas" jäänyt vauhti päälle :)
Jokos se itse esitys painaa päälle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tulin juuri kauppareissulta Malmilta. Tarkoituksena ostaa joitakin kukkasia tuonne etupihalle. Paljon en saa tuotua kerralla, mutta kaksi komeaa "pelakuuta" toin ja kuusi lobelian taimea. Kävin myös ruokakaupassa samalla. Kun raijasin kassejani olalla ja kukkakassit molemmissa käsissä, niin vastaani matkalla bussiin, tuli nuori mies, joka sanoi minulle että "viis euroo "sixbäk" ostatko? No en ostanut, vai tarkoittiko, että jos ostan sen hänelle, niin hän maksaa minulle tuon viisi euroa ostopalkkaa? En nimittäin huomannut kyllä hänellä sitä pakkausta, joku kassi hänellä kyllä oli.

Kotiin tultuani huomasin saaneeni tekstiviestin että käsileikkaus 8.6. Kirje tulossa. Nopeasti sen ajan sitten sain, kun luulin pääseväni vasta joskus syksyllä, kuuden kuukauden odotuksen jälkeen.

Tänään on Hesarissa kirjoitus siitä, kuinka hallitus kurittaa sairaita. Kirjoitin minäkin oman kommenttini, vaikka en vain itseni takia niitä hallituksen toimia arvostelevia kirjoituksia kirjoittele. Joku nimimerkki (kuuluneeko hallitukseen)? kävi ivailemaan ja syyttelemään minua"haukkumisesta" kun kerroin vain oman mielipiteeni hallituksen toimista. Minulla, niin kuin tuolla toisella nimimerkilläkin, on oikeus suomalaisena veronmaksajana ja äänestäjänä oikeus kertoa oma mielipiteensä hallituksen toimista. "Haukkunut" en, arvostelin kyllä. Tuo nimimerkki kysyi "ivallisesti" jotenkin näin, että "kerro Rapu, miten minä ja me muut voimme auttaa sinua vaikeuksissasi?" Vastasin hänelle, etten ollut kirjoittanut tuota kommenttiani "minä muodossa." Eipä ole vastannut enää.

Nyt tuli pitkä vuodatus, joten lähden ulos koristelemaan pihaa!
Vaikea arvioida, mitä tuo kaveri tarkoitti sillä, ostatko sixbagin 5 euroa. Saattoi olla 5 euron puute hänellä johonkin vahvempaan "viivaan", mistä noita tietää.

Käsileikkaus 8.6. Mielenkiinnolla odotan, mitä sinulta siitä sormesta leikataan. Itselläni ensimmäinen reumaleikkaus tehtiin oikean käden etusormeen, sen ns pip-niveleen, joka puhdistettiin tulehduskudoksesta. Sen jälkeen tuli määritelmä: sopii nivelreumamuutokseen, mikä on tulehduksellisen nivelreuman merkki. Kihdiksi sitä ei ole koskaan arvioitu, ei myöskään nivelrikoksi. Monet nivelvaivat aiheuttavat samantapaiset oireet ja kivut. Ota niistä sitten selvää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tervehdys!

Joko olet nähnyt "pikkulikan", käynyt esittelemässä tulokkaalle ikioman vaarin? Kuinka raaskit lähteä sinne saareen, kun et näe tätä neitiä kovin usein ainakaan?

Tämä ei nytlähde matkaan millään. Jatkuvasti kuvia ja sitten kun päästää tänne, niin ei lähde sittenkään matkaan. Kerran heitti minut tutustumaan joihinkin sääntöihin. Nyt ilmoittaa että "Vahvistus on vanhentunut. Valitse valintaruutu uudelleen."
En vielä muuten kuin kuvissa ole nähnyt ja luultavasti huomenna lähden "esittäytymään" kunhan saavat hieman rauhoittua koko porukka rauhassa.

Täytyyhän se vaan lähteä sinne periferiaan, sitä kun on niin "öky" että on varaa asua kahdessa huushollisssa :)

Tuo robo nyt kettuilee välillä ja varsinkin win 10 : n käyttäjille ! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin se vain taas viikonloppu livahti! Ja heti kun silmä välttää, niin täällä ruvetaan tuplavaariksi! Lämpimät onnittelut yhdestä elämän ihanimmista tapahtumista! Mahtaa siinä isovelikin olla polleeta poikaa, tai itse asiassa taitaa tuntea itsensä jo isoksi mieheksi pienen, vaaleanpunaisen siskokäärön rinnalla (saas nähdä sensuroidaanko em. ilmaisu, joka on rajusti sukupuolta korostava, mitä ei nykyään enää saa tehdä:)). Vaarilla kohta sitten kaksi kurmuuttajaa yökylässä, ja siinä se sutina käy. Mutta se on hauskaa!

Minulta meni vielä eilinenkin taloyhtiön talkoiden piikkiin. Lauantaina raadoin kahdeksan tuntia raittiissa kevätilmassa, ja se otti veronsa: ison osan eilistä makasin hokit suorana sohvassa telkkaa tuijottaen tai lehtiä lukien, en muuhun pydennyt. Selkä poikki ja kädet rakoilla. Eikä apteekista saa enää rakkoihin nopeasti parantavaa Bacibact-jauhetta, kun Orionin valmistuskoneesta puuttuu joku jauheen valmistukseen tarvittava osa. Ja kun lääkkeen kysyntä on vähäistä, niin osaa ei ole hankittu. Se oli lääketehtaan vastaus kun asiaa kysyin. Piruttaa! Bacibact-voidetta jos näihin rakkoihin laitan, niin alkavat vain märkiä eivätkä parane kuin ensi vuonna.

Maansuru taitaa nyt vaivata monia lätkäfaneja. Viime vuosina ovat tottunet liian hyvälle. Mutta eihän jatkuva voittaminen tunnu miltään; välillä pitääkin käydä hämmentämässä pohjamutia. Meillä ei matseja katsottu yhtäkään, mutta lapsenlapsilta saimme väliaikatietoja. Tyttö etenkin oli mustana pronssin menetyksestä.

Aran mökkikausi alkamassa. Varmaan hienoa päästä seuraamaan ympäristön tapahtumia ja elämään ihan oikeissa mökkitunnelmissa. Mekin keväisin mökillä joka kevät tarkkaan vahdimme, ilmaantuvatko vakiolinnut vesillemme. Kuikat ovat meille tärkeä kesän merkki. Pelkäsimme, että lisääntynyt mökkimäärä ne häätää, mutta ainakin viime kerralla käydessämme lintuja jo lahdella meloi useampikin. Toinen jännitysnäytelmä syntyy, kun vesi lämpenee: silloin veneet ja muut päristimet alkavat pyöriä meilläkin päin. Turhaa puuhaa, mikä häiritsee lintujen pesiä ja ihmisten kuuloa. Pahimpia ovat vesiskootterit, joissa polttoaine muuttuu meluksi.

Nyt täytyy lähteä vahtimaan lapsia, laittamaan heille sapuskaa, kun taas vahemmillaan pidempi työpäivä. Tänään taidan olla niin reipas, että kävelen matkan toiseen suuntaan. Eihän sitä ole kuin viitisen kilometriä, mutta harvemmin niinkään pitkiä lenkkejä on enää tullut tehtyä ilman Kettistä. Jotenkin tuntuu pöljältä vain kävellä itsekseen ilman tarkoitusta. Koiran kanssa oli joku tarkoitus ja nyt olisi vielä sille päämäärä. Katsotaan, voittaako mukavuudenhalu järjen.

Hyvää alkanutta viikkoa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Aiot siis kävellä sinne ja saada kyydin takaisin. Onhan silläkin matkalla tarkoitus. Menet tekemään ruokaa lapsenlapsillesi. Saat samalla liikuntaa ja edistät omaa terveyttäsi. On tuo 5 km aika pitkä matka, ainakin minulle. Olisin ihan puhki, ennen kuin olisin perillä sitä ruokaa tekemässä. Plääh.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Niin se vain taas viikonloppu livahti!"

On se hyvä että on noita "työperäisiä -mummoja" niin säästyy miehet pahemmilta vaurioilta. Mitä nyt henkisiä kolhuja jostain lätkämatseista....

Ja ettei enää saa Babibactia jauheena? Suakel, maailman parasta rakkoihin ja haavojen hoitoon. No kyllä se salvakin toimii mutta päälle ei saa laittaa kuin hengittavää "kirurgin" haavateippiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sitä tuli taas kirjoitettua : " Babibactia".... = Bacibactia tietysti piti olla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin ja luettuakin, hitsit :)
"Ja heti kun silmä välttää, niin täällä ruvetaan tuplavaariksi! Lämpimät onnittelut"..

Kiitos vaan , tuo kyllä tuli ihan minun "ryhtymättä" toimeen millään tavoin :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huomasin Hesarista tällaisen kirjoituksen, missä suomalaisen tuntee jo kaukaa ulkomailla: oletin, että naisella on papiljotit päässä, polvisukat jalassa ja Marimekkko päällä, miehellä sandaalien kanssa valkoiset sukat, mutta siitä virinneestä keskustelusta seurasikin sellaista, että suomalainen kulkee hartiat lysyssä, yrittää olla mahdollisimman huomaamattoman näköinen, ei puhu, koska pelkää, että mitä, häneltäkö kysytään jne. Yksi kirjoittaa näin Samuli Parosen lausumana: Suomen mies on sankariluonne. Hän ei valita, ei tunteile,puhuu kolme sanaa amerikkaa,hänellä on veritulppa,hän menee kesälomalla Leningradiin,juo siellä vodkaa ja rähjää, tulee kaljuna kotiin ja saa iloa siitä kun naapuri on sillä välin tappanut itsensä,saa toisen veritulpan,kuolee.Kersat tulevat Ruotsista peijaisiin ja keräävät kolehdin,ostavat haudalle marmorilevyn eivätkä muista paikkaa sen jälkeen.

Samuli Paronen (1917-1974)

Paronen oli siis suomalainen ja arvosteli suomalaista miestä. Täytyypä katsoa Wikistä. Hän kuoli siis 1974, silloin suomalaismies saattoikin menettää tukkansa Venäjällä riehuessaan. Muistan aikoinaan hyvän Karin piirroksenkin, että matkusta Venäjälle, saat ilmaisen tukanleikkuun.

Minkä nimiseen keskusteluun sinä Rapu osallistuit tuossa ylempänä kertomaasi, että osaan hakea, koska Hesari on taas estänyt kaikkien nimimerkkien kirjoitusten näkymisen,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hei Cee!

Nyt on kukat istutettu. Kesäkukkien siemeniäkin kylvin, vaikka en oikein usko niiden koskaan kukoistavan pihallani. En ole viherpeukalo, mutta rakastan kukkia!

Tuo juttu Hesarissa mistä täällä kirjoitin, oli 19. 5. ja sen otsikko on: "Loputtomalta tuntunut taantuma alkaa vihdoin hellittää:työttömyys kääntyi reippaaseen laskuun Helsingissä ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen"

Minun ensimmäinen lyhyt kommenttini oli kello 10.22. ja tuo minua "auttamaan" haluava nimimerkki Priori vastasi siihen 16.44, olettaen ilmeisesti että tarkoitin itseäni ja omaa oloani, koska hän pyytää erittelemään vaikeuteni, että hän ja muut voisivat auttaa minua! Minun vastaukseni hänelle oli 19.15. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Samuli_Paronen

Samuli Paronen oli kirjailija, taidemaalari ja työmes. Aikansa kirjailija ja aforismien tekijä.Aloitti kirjalliset työt 47 v ja kuoli jo 57 v.

Vaikuttaa, ettei tuo linkkini aukea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Aukesihan tuo. Ettei nyt tämä Paronen kirjoittanut itsestään" kokemusperäisesti "? Eikös hän reissunut kalastusaluksilla joten "kokemustakin" saattoi kertyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkos täällä ollut sivut nurin kun on ihan hiljaista ollut? Rapukin väsytti ittensä uupeloksi "peltohommissaan" , istutti tietty aarin pottua ja käänsi maata muuten puolen hehtaaria? Muistamatta ettei sitä toisen tontille saa viljellä, ainakaan ilman lupaa.

Ara taisi väsähtää teatterin lavalle, tai sen taakse?

Niin muuten, kun siellä Itiksessä kävin niin ihastelin kun oli kyllä kaupunki tehnyt komeat kukkaistutukset isoina aloina tuonne kevyen väylän varteen vähän Puotilanlahdelta Itikseen päin. Tuohon väylälle ne eivät näy kun on meluaita välissä. Mennessä mietin että kuinka hyvin mahtavat säilyä? Komeita keltaisia , korkeita , jotain liljan tai narsissin sukua ne kukat ovat.

No sitten kun takaisin tulin niin jo vastaan tuli kävellen mieshenkilö kahden muksun kanssa, ja jokaisella oli yksi sellainen kukkavarsi kädessään :(
Tietysti tätä ei saa sanoa mutta piti todeta ettei ehkä integroituminen ollut vielä onnistunut kokonaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Hyvää huomenta ja hyvin kesäistä kaikille!

aan kaikki ole hyvin, siitä kertoo taas tuo viimeisin "terrori-isku" - nuoria kuoli, kun olivat nauttimassa musiikistaan.

Täällä on onneksi rauhallista kaikin tavoin. Äsken kun olin keittiössä, niin valtavan suuri jänis tuli aivan tuohon keittiön ikkunan alle. Siirtyi siitä sitten ulko-oven eteen hetkeksi, mutta loikki sitten käytävää pitkin rauhallisesti pois. Näytti mukavalta.

Juu, pihatyöt on kyllä aloitettu, mutta nyt en taida viljellä perunaa, kun sadot ovat olleet niin pieniä. Pitäisköhän anoa EU:lta viljelytukea? Nyt ajattelin, että laitan tuohon perunoiden kasvatusämpäriinkin tomaatin taimen. Toiseen kirsikkatomaatin ja toiseen tavallisen punaisen tomaatin. Ei kannata nyt laittaa kovin laajoja viljelmiä kun käsi tulee kait olemaan paketissa jonkun aikaa ainakin.

Mukavaa tiistaita ja ovet auki ulos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvää huomenta ja hyvin kesäistä kaikille!

aan kaikki ole hyvin, siitä kertoo taas tuo viimeisin "terrori-isku" - nuoria kuoli, kun olivat nauttimassa musiikistaan.

Täällä on onneksi rauhallista kaikin tavoin. Äsken kun olin keittiössä, niin valtavan suuri jänis tuli aivan tuohon keittiön ikkunan alle. Siirtyi siitä sitten ulko-oven eteen hetkeksi, mutta loikki sitten käytävää pitkin rauhallisesti pois. Näytti mukavalta.

Juu, pihatyöt on kyllä aloitettu, mutta nyt en taida viljellä perunaa, kun sadot ovat olleet niin pieniä. Pitäisköhän anoa EU:lta viljelytukea? Nyt ajattelin, että laitan tuohon perunoiden kasvatusämpäriinkin tomaatin taimen. Toiseen kirsikkatomaatin ja toiseen tavallisen punaisen tomaatin. Ei kannata nyt laittaa kovin laajoja viljelmiä kun käsi tulee kait olemaan paketissa jonkun aikaa ainakin.

Mukavaa tiistaita ja ovet auki ulos.
Kone "nielaisi" alun. "Maailmalla vaan kaikki ei ole hyvin..."

"Tappelin" äsken robon kanssa. Ei meinannut päästää millään ilveellä kirjoitustani läpi. Kai sitten maksuksi nielaisi alun kirjoituksestani, kun kiusaamisen jälkeen päästi. Saas nähdä kuinka kauan joudun tätä korjausta tarjoamaan. Tämä on jo pelkkää pelleilyä, siis tuo tunnistus rumba!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huomenta

Onpa tässä jo ryömitty lavan alta valmistautumaan uuteen, vielä koettelevampaan päivään. Viikkojen "reenaus" kulminoituu tänään ns. ensi-iltaan, josta toivottavasti palaan runsaiden aplodien ja seppelten kera kuin isommatkin starat.

Tuo kukkienryöstäjäperhe oli aivan oikein ymmärtänyt integraation merkityksen; mitä nuorempana aloittaa isien viitoittaman elämäntavan, sitä helpompi on jatkaa hauskan holtitonta vaellusta laveilla teillä. Kintaalla viitaten koulun mahdolliseen moraaliopetukseen. Mitä isät ensin, sitä pienet perässä...

Pupuja olen täälläkin nähnyt, mutta citykaneja ne eivät luultavasti ole, tuskin rusakkojakaan. Ehkä ohiammuttuja metsäjäniksiä sitten. Vallan suloisina ne pyörivät tuolla kevätpuuhissaan. Tänne on nimittäin kevät livahtanut kuin salaa. Kuulemma keskellä Pielistä jäät jo liikahtelevat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No niin , onhan sitä heräilty siellä sun täällä, Minä tulin taas Itiksen keikalta, ja ei, ei se nyt vielä oikein homma "kulje" niinkuin toivoisi. Mutta tepastellaan hissunkissun hiljalleen....
Eihän ´tästä ole vasta kuin viikko kun "puukottivat" :) Enkä minä totisesti hätäinen ole......

Siis pienviljelyä, no juu, ei kannata isoa alaa kyntää ei kylvää kun se käsihomma on edessä, ja toivotaaan että siitä apua löytyisi.

Ja Auroralla tänään sitten "Grande Finale", kyllä se hyvin menee "ammattilaisilta" jo.

Kyllä ne luultavasti rusakoita ovat sielläkin jos kaupungilla pomppivat, ne ovat jo levinnyt hyvinkin pohjoiseen ja kautta maan.

Hih, no joo, voisihan tuo integroituminen tosiaan olla just noinkin päin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
No niin , onhan sitä heräilty siellä sun täällä, Minä tulin taas Itiksen keikalta, ja ei, ei se nyt vielä oikein homma "kulje" niinkuin toivoisi. Mutta tepastellaan hissunkissun hiljalleen....
Eihän ´tästä ole vasta kuin viikko kun "puukottivat" :) Enkä minä totisesti hätäinen ole......

Siis pienviljelyä, no juu, ei kannata isoa alaa kyntää ei kylvää kun se käsihomma on edessä, ja toivotaaan että siitä apua löytyisi.

Ja Auroralla tänään sitten "Grande Finale", kyllä se hyvin menee "ammattilaisilta" jo.

Kyllä ne luultavasti rusakoita ovat sielläkin jos kaupungilla pomppivat, ne ovat jo levinnyt hyvinkin pohjoiseen ja kautta maan.

Hih, no joo, voisihan tuo integroituminen tosiaan olla just noinkin päin.
Vielä tuosta "pupusta" ikkunani alla ja ovellani. Se oli todella suuri, aivan kuin kenguru. Sillä oli suuret korvat, joiden sisäpinta oli aivan tummanruskea, päältä ne olivat vaaleanharmaat, niin kuin pupu suurimmaksi osaksi muutenkin. Ruskeaa siellä täällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vielä tuosta "pupusta" ikkunani alla ja ovellani. Se oli todella suuri, aivan kuin kenguru. Sillä oli suuret korvat, joiden sisäpinta oli aivan tummanruskea, päältä ne olivat vaaleanharmaat, niin kuin pupu suurimmaksi osaksi muutenkin. Ruskeaa siellä täällä.
Rusakko( mamma) kasvaa kyllä aika suureksi ja eihän sitä tiedä vaikka olisi ollut taas kantava emorusakko? Vois tehdä jo kohta toisen pentueen täällä etelässä. Vaikka ollaankin vasta kesän kynnyksellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huomenta ja kyllä on taas niin kesäinen päivä, että. Partsilla +35. Meri liplattelee ja kimmeltää kauniisti, vastapäinen ruohikko on jo aivan kirkkaan vihreä.

Websi on jo ehtinyt käydä Itiksessä. Minusta ei olisi niin aikaiseen lähtemään mihinkään, jollei ole pakko. Ei siellä moni kauppakaan ole auki kovin aikaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Siitä se kohta viilenee taas, aamulla kun läksin niin oli +13 ja tuuli kävi jonkin verran. Kävinkin vaan nyt tuolla Prismassa joten muista kaupoista en niin ollut väliäkään.

Kyllä sitä kummasti ehtii jo lähtemään kun heräilee kuuden jälkeen vaikka taas lähes yhteen yöllä valvoikin. Se tuo valon "pirulainen" tekee tuon, tai sitten kun käpälä kääntyy vähän väärään asentoon niin "sätkyt" herättää..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Siitä se kohta viilenee taas, aamulla kun läksin niin oli +13 ja tuuli kävi jonkin verran. Kävinkin vaan nyt tuolla Prismassa joten muista kaupoista en niin ollut väliäkään.

Kyllä sitä kummasti ehtii jo lähtemään kun heräilee kuuden jälkeen vaikka taas lähes yhteen yöllä valvoikin. Se tuo valon "pirulainen" tekee tuon, tai sitten kun käpälä kääntyy vähän väärään asentoon niin "sätkyt" herättää..
Tuo sätkyt herättää on minullekin tuttu olotila tältä vuodelta.

Noista rusakoista ja jäniksistä tuli mieleeni Ristikko Jänis lehdessä ollut piirros, missä jäniksen poikanen itkee peilin edessä ja pelkää jotain kauheata tautia, kun hänelle on ilmestynyt ruskeita laikkuja sinne tänne, niin äiti jänis rauhoittelee ja kertoo, että voi kultaseni olen unohtanut kertoa sinulle, että aina keväisin me vaihdamme väriä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-LilaCee kirjoitti:
Tuo sätkyt herättää on minullekin tuttu olotila tältä vuodelta.

Noista rusakoista ja jäniksistä tuli mieleeni Ristikko Jänis lehdessä ollut piirros, missä jäniksen poikanen itkee peilin edessä ja pelkää jotain kauheata tautia, kun hänelle on ilmestynyt ruskeita laikkuja sinne tänne, niin äiti jänis rauhoittelee ja kertoo, että voi kultaseni olen unohtanut kertoa sinulle, että aina keväisin me vaihdamme väriä.
Niin, metsäjänis vaihtaa valkoiseksi talviturkin. Mutta myös ruskot on ovat alkaneet vaalentua talvikarvassaan siitä mitä olivat -70-80-luvuilla. Eli pystyvä jopa väriltään hieman muuntumaan olosuhteisiin sopiviksi.

Mutta nyt on taas lähdettävä, hellou...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Niin, metsäjänis vaihtaa valkoiseksi talviturkin. Mutta myös ruskot on ovat alkaneet vaalentua talvikarvassaan siitä mitä olivat -70-80-luvuilla. Eli pystyvä jopa väriltään hieman muuntumaan olosuhteisiin sopiviksi.

Mutta nyt on taas lähdettävä, hellou...
Rusakot siis osaavat muuntautua lumettomiin talviin olemalla vaalean ruskean kukertavia. Olen huomannut kyllä sellaisenkin jäniksen, joka oli aivan valkoinen, vaikka maa oli paljas lumesta ja ruohikot jo viheriöivät. Mahtoi sitä jänistä ketuttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Cee-Lila kirjoitti:
Rusakot siis osaavat muuntautua lumettomiin talviin olemalla vaalean ruskean kukertavia. Olen huomannut kyllä sellaisenkin jäniksen, joka oli aivan valkoinen, vaikka maa oli paljas lumesta ja ruohikot jo viheriöivät. Mahtoi sitä jänistä ketuttaa.
Ei vaan lähinnä rusakot vaaleammiksi lumisiin oloihin, näinpäin. Usein tuollaiset selvästi "kirjavat" ovat väriää muuttavia metsäjäniksiä. Osin voi olla paljon valkoista ja sitten ruskean /harmaan laikkuja.

Kyllä se tuollaista "metsuria" ketuttaa varmasti kun joskus liian aikaisin väri vaihtuu, tai lumet häviävätkin pois. Vähän liian näkyvä saalis vaikkapa huuhkajalle . Joskus noita "lumipalloja" näkee myöhäsyksyn metsissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Minun viestini on näköjään poistettu, jossa uskalsin arvella kuka itsemurhapommittaja teon on tehnyt Mancesterissä. Sana Isis on siis tabu siihen asti kunnes se todetaan ylemmältä taholta kuin jonkun taviksen arveluna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Täytyy aivan kokeilla poistetaanko tämä. Hesari kertoo, että Isis väittää olevansa iskun takana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikähän valkotornado täällä pyörii, kun "sääntöjen vastaisia viestejä" on poistettu ilman käsitettävää syytä. Eipä vain tornado riehunut silloin, kun törkeyksiä pukkasi joka toinen minuutti.

Taas pitää onnitella itseään kädestä pitäen: että sain vihdoin varattua autolleni huollon ja pissapojan korjauksen. Homma on ollut "työlistallani" jo vaikka kuinka kauan, mutta aina unohtuu. Ja kun päivä on jo illassa, niin silloin sen vasta muistan. Tänä aamuna joku mainos lehdessä pisti muistamaan, ja niin sitten kiireesti numeron vääntöön. Hitsi, huomenna pitää laittaa kello soimaan aamulla; auton pitää olla korjaamolla jo kahdeksalta! Yäk, mitä työaikoja!

Arallekin onnentoivotukset tätä iltaa varten. Eli toi, toi, toi!

Ja kaikille tikuttoman tiistain toivotukset! Minä tästä hilpasen päiväkahville naapurikaupunkiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
"Eipä vain tornado riehunut silloin, kun törkeyksiä pukkasi joka toinen minuutti."

Ammuu ammuu, tukehdu kaasuihis
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Taas pitää onnitella itseään kädestä pitäen"

Latteuksia pukkaa aina, kun näppäilet näpyttimiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja et sitten millään malttanut olla.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vili_webs kirjoitti:
Ja et sitten millään malttanut olla.....
No en sitten millään ...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hinttiketjusta on näemme taas käyty kyläilemässä naisvihan merkeissä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Aurora5 kirjoitti:
Hinttiketjusta on näemme taas käyty kyläilemässä naisvihan merkeissä.
Katohan, olet päässyt lieksalaisuuden ahtaaseen ytimeen. Oletko käynyt paikallisissa baareissa, missä paskalle haisevat karjut miettivät hinttiyden ongelmia? Mitäs kirjoittaisit, jos tyttäres oliskin lespo, kovalla peellä.

No ainakin paikkakunnan vaihto olis edessä. Ettei vaan joku sais tietää... herranjestas sentään, minkä lankeemuksen luoja on minulle jakanutkaan, miettisit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
Katohan, olet päässyt lieksalaisuuden ahtaaseen ytimeen. Oletko käynyt paikallisissa baareissa, missä paskalle haisevat karjut miettivät hinttiyden ongelmia? Mitäs kirjoittaisit, jos tyttäres oliskin lespo, kovalla peellä.

No ainakin paikkakunnan vaihto olis edessä. Ettei vaan joku sais tietää... herranjestas sentään, minkä lankeemuksen luoja on minulle jakanutkaan, miettisit.
Leikitkö jo gangsteria, kun jo uhkailet tytärtänikin. Tiedät mistä hänet löytää. Mene sanomaan, että "sinä olet lesbo, koska äitisi haukkuu minua hintiksi". Siinä olisi loogisuutesi kukassaan. Onneksi olet liian pehmo kiristyselkeisiin.

Tuon lesbon kai keksit siitä, että mielestäsi naisen tehtävä rekikoirajutuissa olisi korkeintaan istua ilosta kirkuen reessä, jota huimapäinen sankarimies ohjaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
aurora5 kirjoitti:
Leikitkö jo gangsteria, kun jo uhkailet tytärtänikin. Tiedät mistä hänet löytää. Mene sanomaan, että "sinä olet lesbo, koska äitisi haukkuu minua hintiksi". Siinä olisi loogisuutesi kukassaan. Onneksi olet liian pehmo kiristyselkeisiin.

Tuon lesbon kai keksit siitä, että mielestäsi naisen tehtävä rekikoirajutuissa olisi korkeintaan istua ilosta kirkuen reessä, jota huimapäinen sankarimies ohjaa.
"Leikitkö jo gangsteria, kun jo uhkailet tytärtänikin"

Kuules ny hihhuli, ei tainnu takakansien mainoksia laativa surkimus taas olla kartalla. Itse käytät sanaa hinttiketju ja sitten, kun kysyn "Mitäs kirjoittaisit, jos tyttäres oliskin lespo" käsität tuon uhkailuna. Minähän vain kysyin, että millaisia "oivalluksia" sinä silloin tekisit, mitä kirjoittaisit, kun nyt jo arvioit itse toisia hinteiksi. Tyyppi itärajan asukas jo olet. Ja suurempi surkimus kuin uskoinkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
"Leikitkö jo gangsteria, kun jo uhkailet tytärtänikin"

Kuules ny hihhuli, ei tainnu takakansien mainoksia laativa surkimus taas olla kartalla. Itse käytät sanaa hinttiketju ja sitten, kun kysyn "Mitäs kirjoittaisit, jos tyttäres oliskin lespo" käsität tuon uhkailuna. Minähän vain kysyin, että millaisia "oivalluksia" sinä silloin tekisit, mitä kirjoittaisit, kun nyt jo arvioit itse toisia hinteiksi. Tyyppi itärajan asukas jo olet. Ja suurempi surkimus kuin uskoinkaan.
Kylläpä sitä nyt ollaan pisteliäs. vedetään mukaan solvaamiseen ammatit, tyttäret ja asuinpaikat. Voisin minäkin yrittää haavoittaa sinua poikiesi kautta,ja paskaduuniesi kautta, mutta en alennu sellaiseen.

Hinttiketjuksi väistämättä leimaantuu tuollainen sarjatyperyys, missä äijät kehuskelevat toisiaan karkotettuaan ensin naiskirjoittajat. Eivätkös hintit ole miehiä jotka tykkää vain toisistaan?

Vai oletko mieluummin metroseksuaali, kun niin suurkaupunkilainen olet olevinasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:

"karjut miettivät hinttiyden ongelmia"

Varmaan siellä peräpäässä ne ongelmat pahiten kirvelevätkin teillä herkkähipiäisillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:

Mistä minä tiedän, onko hän lesbo vai ei, kovalla tai pehmeällä perseellä. Asia ei minulle kuulu. Jokainen saa olla mitä haluaa.

Jos vaikutat hintahtavalta, se ei tarkoita seksuaalista suuntausta (muistatko mikä se oli), vaan henkistä hintelyyttä, joka panee sinut hölisemään törkeyksiä pelkkää heikkouttasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt on sitten käyty "kättäpäivää" antamassa ja esittäytymässä suvun nuorimmaiselle, n. 2½ vrk. "vanhalle " flikalle. Eikä edes kauhusta parkaissut kertaakaan ja se on jo paljon se.
En minäkään kyllä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuo tutustumisesi oli varmaan niitä kaikkein parhaita "neiteihin" tutustumisia mitä olet kokenut nyt kun et ole enää mikään "yksinkertainen" vaari. Ensimmäinen samanlainen oli varmaan kyllä sekin, kun sinusta tuli tuo alun "yksinkertainen" vaari.

Onnea - on se kyllä niin ihanaa seurata pienen tytön kasvua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oli varmaan suloinen pieni tuhiseva käärö. Puristi varmaan pikkurilliäsi pikku kädellään ja ehkä raotti silmiäänkin vilkaistaakseen pappaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Just noin kuten molemmat, Rapu ja Cee toteatte.
Siinähän hän tuhisi ja katteli ukkoa että kukahan tuokin? Ja oli hereillä pari tuntia putkeen, ei joutanut nukkumaan kun oli niin hupaisaa seuraa :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huomenta.

Aurorakin selvinnyt ensi-illan huumasta ja mainingeista kotiin ja hyvässä iskussa taas :)
Ja aurinkokin jaksanee jo "helliä" nahkaa sopivasti vielä muutaman päivän kunnas näyttää taas vkl:lta hieman kalsempaan kääntävän.

Tässä nyt kiikunkaakun, "lukujärjestystä" pitäisi laatia miten tulevalla viikolla sitten? Polttelee polttelee... mutta tuo jalkahan sen tietysti "määrää" missä tahdissa edetään.
Mutta nyt pitää lähteä käymään vähän kaikkea tilipehööriä katselemassa ja jos jotain sopivaa sattuu niin jopa ostamassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Esityksessä kaikki meni nappiin, kohteliasta kiitosta ainakin sateli pikkukaupungin kulttuuriyhteisöltä. Minähän se aina joudun lähtemään pika pikaa kotiin koiraa käyttämään, joten "jälkipuinnin" mahdolliset kriittiset äänenpainot jäivät kuulematta.

Kriittisyydelle on näet aikansa ja paikkansa, sen toivoisin myös täällä muutaman ex-kollegamme huomioivan. Mutta minkäs synnynnäisille riivinraudoille mahtaa...

"Mikä on ajanut syntyperäisen helsinkiläisen sinne korpeen", kysytään juuri telkkarissa" toiselta näyttelijättäreltä" Rea Mauraselta. Kävi ilmi, että 'korpi' sijaitsee Veikkolassa, kivenheiton päässä stadista. Edestakaista matkaa tulee peräti 140 km.

Voi kauheeta? Pitempi matka täällä tulee monelle yhden päivän työreissuista. Tulee mieleen, että stadihan se varsinainen pikkukaupunki on. Jos ei satu budjaamaan just Eirassa, niin korpiasukas se on ilman muuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
aurora5 kirjoitti:
Esityksessä kaikki meni nappiin, kohteliasta kiitosta ainakin sateli pikkukaupungin kulttuuriyhteisöltä. Minähän se aina joudun lähtemään pika pikaa kotiin koiraa käyttämään, joten "jälkipuinnin" mahdolliset kriittiset äänenpainot jäivät kuulematta.

Kriittisyydelle on näet aikansa ja paikkansa, sen toivoisin myös täällä muutaman ex-kollegamme huomioivan. Mutta minkäs synnynnäisille riivinraudoille mahtaa...

"Mikä on ajanut syntyperäisen helsinkiläisen sinne korpeen", kysytään juuri telkkarissa" toiselta näyttelijättäreltä" Rea Mauraselta. Kävi ilmi, että 'korpi' sijaitsee Veikkolassa, kivenheiton päässä stadista. Edestakaista matkaa tulee peräti 140 km.

Voi kauheeta? Pitempi matka täällä tulee monelle yhden päivän työreissuista. Tulee mieleen, että stadihan se varsinainen pikkukaupunki on. Jos ei satu budjaamaan just Eirassa, niin korpiasukas se on ilman muuta.
Kuules nyt riivinrauta

Muutaman hetken olet asunut pääkadun varrella kerrostalossa ja jo niin korvessa olet juu. Siten siis pääset ihailemaan työmatkoja, jotka ylittävät 140 km. Katseletkos ikkunasta ja heilutat Lieksan vaakunaa, kun jengi menee töihin? On siinä tietty jokin peruste, heh, siis km perusteinen peruste korven ja korven välillä. Itärajalla ollaan henkisesti korvessa.

Stadi on omaa luokkaansa Espoon ja Vantaan kanssa Suomessa. No Lieksa sitten ... olkoot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
Kuules nyt riivinrauta

Muutaman hetken olet asunut pääkadun varrella kerrostalossa ja jo niin korvessa olet juu. Siten siis pääset ihailemaan työmatkoja, jotka ylittävät 140 km. Katseletkos ikkunasta ja heilutat Lieksan vaakunaa, kun jengi menee töihin? On siinä tietty jokin peruste, heh, siis km perusteinen peruste korven ja korven välillä. Itärajalla ollaan henkisesti korvessa.

Stadi on omaa luokkaansa Espoon ja Vantaan kanssa Suomessa. No Lieksa sitten ... olkoot.
Sinä vanhanaikaisiin asenteisiisi poteroitunut juntti et tiedä mistään mitään. Elät niillä kehuilla, joilla ketjukaverisi sinua voitelee. Olet jotain suurta, koska sinulla on DieselHome. Tosi kadehdittavaa.

Kuulepas, minä teen paljon muutakin kuin katson ikkunasta. Minä osallistun paikkakuntalaisten elämään. Sillä lailla opin tietämään asioita paljon enemmän kuin sinä koskaan sylkiessäsi ylimielisesti dieselHomen ikkunasta naapureittesi päälle.

Pikkujätkät puhuvat stadin paremmuudesta, vanhalle ukolle tuollainen silmälappuasenne pitäisi jo olla vierasta. Varsinkin, kun et edes asu stadissa, hih.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
aurora5 kirjoitti:
Sinä vanhanaikaisiin asenteisiisi poteroitunut juntti et tiedä mistään mitään. Elät niillä kehuilla, joilla ketjukaverisi sinua voitelee. Olet jotain suurta, koska sinulla on DieselHome. Tosi kadehdittavaa.

Kuulepas, minä teen paljon muutakin kuin katson ikkunasta. Minä osallistun paikkakuntalaisten elämään. Sillä lailla opin tietämään asioita paljon enemmän kuin sinä koskaan sylkiessäsi ylimielisesti dieselHomen ikkunasta naapureittesi päälle.

Pikkujätkät puhuvat stadin paremmuudesta, vanhalle ukolle tuollainen silmälappuasenne pitäisi jo olla vierasta. Varsinkin, kun et edes asu stadissa, hih.
"Kuulepas, minä teen paljon muutakin kuin katson ikkunasta. Minä osallistun paikkakuntalaisten elämään"

Totta vitus, oothan niiiiin karjalainen, oikein korven korppi. Sä et sille voi mitään, että stadi on stadi. Jos oisit nuorempi, niin varmaan siittäisit enemmänkin lieksalaisii. Sullahan on jo geenitki muuntuneet, ootsä niin hih hih hihuli.

"Elät niillä kehuilla, joilla ketjukaverisi sinua voitelee. "

Oi oi, sinä kerjäläinen, joka anomalla anoit suosiota elämäläisiltä, hih hih hihuli. Oikein kaksinaamapelle olet, aikoinaan haukuit koko sakin ja nyt hihhuloit, hih hih.

Ime sinä sitä metaania siellä suosi laidassa, minä lähen loistavalla nelipyöräkodilla minne lystään. Paitti sinne itään, missä lienee odinien pesät eli vain kusiputkaa koko alue.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
aurora5 kirjoitti:

"Sillä lailla opin tietämään asioita paljon enemmän kuin sinä koskaan sylkiessäsi ylimielisesti dieselHomen ikkunasta naapureittesi päälle."

Hihhuli siis tiesi. Naapurini ovat kaikki turisteja eli kesämökkiläisiä. Sylkeminen olisi vain lievä osoitus siitä, että menkööt sinne, missä asuvatkin. Turhakkeet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
"Sillä lailla opin tietämään asioita paljon enemmän kuin sinä koskaan sylkiessäsi ylimielisesti dieselHomen ikkunasta naapureittesi päälle."

Hihhuli siis tiesi. Naapurini ovat kaikki turisteja eli kesämökkiläisiä. Sylkeminen olisi vain lievä osoitus siitä, että menkööt sinne, missä asuvatkin. Turhakkeet.
Suurin turhake siellä olet sinä, vanha äijän käppänä, diesel-homeinesi, joka näköjään on jo levinnyt korvieskin väliin. Vissiin pakkorako sinut sinne korpeen Hesasta joskus ajanut, ja nyt epätoivoisesti esität niin stadilaista niin stadilaista, kuvitellen siten olevasi parempi ihminen kuin muut kunnan asukkaat ja mökkiläiset. Varmaan vähän naureskelevatkin siellä moiselle ressukan uholle.

Ja sitten kun sillä homeellasi koppavana huristelet sinne Saksan maalle, niin kaikki ulkomaan elävät heti tietysti näkevät jo päältä, että siinäpä ajeleekin aito stadilainen eikä mikään turisti. Voi jessus, miten tyhmä ihminen oikein saakaan olla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
amummu kirjoitti:
Suurin turhake siellä olet sinä, vanha äijän käppänä, diesel-homeinesi, joka näköjään on jo levinnyt korvieskin väliin. Vissiin pakkorako sinut sinne korpeen Hesasta joskus ajanut, ja nyt epätoivoisesti esität niin stadilaista niin stadilaista, kuvitellen siten olevasi parempi ihminen kuin muut kunnan asukkaat ja mökkiläiset. Varmaan vähän naureskelevatkin siellä moiselle ressukan uholle.

Ja sitten kun sillä homeellasi koppavana huristelet sinne Saksan maalle, niin kaikki ulkomaan elävät heti tietysti näkevät jo päältä, että siinäpä ajeleekin aito stadilainen eikä mikään turisti. Voi jessus, miten tyhmä ihminen oikein saakaan olla!
"Vissiin pakkorako sinut sinne korpeen Hesasta joskus ajanut"

Pakkorako kyllä, omat puut, omaa peltoa, järven rantaa jne. Toista se sinulla, joka et siis "pakkorakona" pidä putkiremppoja ym.

Stadilaisuus on päivien ja öiden loppusummaa, sitä, missä Nurmiokin näki yön valopilkun. Stadilaisuus on Laajista, Herttikaa ja vanhoja kavereita, Myös A.Kivenkatua. Ei viisikymmentä vuotta minusta valu koskaan pois, toista se on jo geneettisestikin muutoksen imeneessä karjalaishihhulissa.

Ulkomaan elävistä ja niiden näkemisistä viis. Stadilaisuutta ei liputeta niinku lieksalaisuutta. Asun siellä, mihin pääni tyynylle pistän, Samoin sinä, joka hyttysten ilona kesämökkisuossasi ... miten tyhmä ihminen voikaan olla. Vituttaako?

"kuvitellen siten olevasi parempi ihminen kuin muut kunnan asukkaat ja mökkiläiset"

No kaikki ne pikkuserkkujaan nussivat ovat tosi viksuja ja tekevät lisää viksuja. Mökkiläiset taas ovat muuten vaan lahopäitä. Ei tässä mitään kuvitteluja tartte
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
"Kuulepas, minä teen paljon muutakin kuin katson ikkunasta. Minä osallistun paikkakuntalaisten elämään"

Totta vitus, oothan niiiiin karjalainen, oikein korven korppi. Sä et sille voi mitään, että stadi on stadi. Jos oisit nuorempi, niin varmaan siittäisit enemmänkin lieksalaisii. Sullahan on jo geenitki muuntuneet, ootsä niin hih hih hihuli.

"Elät niillä kehuilla, joilla ketjukaverisi sinua voitelee. "

Oi oi, sinä kerjäläinen, joka anomalla anoit suosiota elämäläisiltä, hih hih hihuli. Oikein kaksinaamapelle olet, aikoinaan haukuit koko sakin ja nyt hihhuloit, hih hih.

Ime sinä sitä metaania siellä suosi laidassa, minä lähen loistavalla nelipyöräkodilla minne lystään. Paitti sinne itään, missä lienee odinien pesät eli vain kusiputkaa koko alue.
Mitähän loistavaa on pyörien päällä kulkevassa pa...ahuussissa! Ai, niin on koko ajan tutut hajut mukana, ei tuu turistille niin ikävä ulkomailla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
edson kirjoitti:
"Vissiin pakkorako sinut sinne korpeen Hesasta joskus ajanut"

Pakkorako kyllä, omat puut, omaa peltoa, järven rantaa jne. Toista se sinulla, joka et siis "pakkorakona" pidä putkiremppoja ym.

Stadilaisuus on päivien ja öiden loppusummaa, sitä, missä Nurmiokin näki yön valopilkun. Stadilaisuus on Laajista, Herttikaa ja vanhoja kavereita, Myös A.Kivenkatua. Ei viisikymmentä vuotta minusta valu koskaan pois, toista se on jo geneettisestikin muutoksen imeneessä karjalaishihhulissa.

Ulkomaan elävistä ja niiden näkemisistä viis. Stadilaisuutta ei liputeta niinku lieksalaisuutta. Asun siellä, mihin pääni tyynylle pistän, Samoin sinä, joka hyttysten ilona kesämökkisuossasi ... miten tyhmä ihminen voikaan olla. Vituttaako?

"kuvitellen siten olevasi parempi ihminen kuin muut kunnan asukkaat ja mökkiläiset"

No kaikki ne pikkuserkkujaan nussivat ovat tosi viksuja ja tekevät lisää viksuja. Mökkiläiset taas ovat muuten vaan lahopäitä. Ei tässä mitään kuvitteluja tartte
"stadilaisuutta ei liputeta niinkuin lieksalaisuutta."

Ei vai? Mitä muuta sä täällä teet kuin uhoat stadilaisuuttasi? Mikset muuta stadiin takaisin?

Miksi ihmeessä sua niin hirveästi pännii, että joku muuttaa toiselle paikkakunnalle ja kertoo jopa viihtyvänsä siellä?

Miksi olet raivoissasi, jos entinen ketjukaveri vaihtaa ketjua sellaiseen, jossa häntäkin pidetään ihmisenä eikä noitana ?

Kysymyksiä olisi, muttet sinä tollo osaa niihin vastata, koska mielipiteesi ihmisistä perustuvat ahtaaseen elämänkatsomukseesi, vihaan ja katkeruuteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Huomenta. Mekin asumme täällä laitakaupungilla, matkaa keskustaan 15 km. Mutta hyvät kulkuyhteydet on täältä keskustaan. Muistan kun entinen pomonikin harmitteli, että stadin kundi joutui muuttamaan Espooseen, kun sai sieltä halvemmalla asunnon. Yksi sukuhaaramme asuu siksi nykyään Sipoossa. Pari perhettä vielä sellaisessa korvessa, ettei sieltä pääse ilman omaa autoa minnekään. Kenenkään työpaikka ei ole siellä.

Lapsena oli helppoa minullakin, kun koulu oli parin kadunkulman päässä. Kun asuu pikkukaupungin melkein keskustassa, on kaikki lähellä. Mutta ei sieltäkään työpaikkoja läheltä näy saavan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Uusi
Terve. Juu, ei täältä nykyään mikään juuri alle 200-300 km:n ole korvessa, motarit vetävät aika nopeasti ja isommille paikoille pääsee kyllä julkisillakin.
Toisin tuolla missä Ara mainitsi, siellä voi olla 20-30 km jo melkoista korpitaivalta kelirikkoisine teineen ja ilman julkisia kulkuyhteyksiä.

Kävin aamulla "tutustumassa" siihen uuteen Tokmanniin niin yllättävän avaran myymälänhän ne oli sinne saanut mahtumaan.
Senkin uuden terveysaseman huomasin :) Perusterveys . Kyllä sillä varmasti haetaan juuri sitten julkisen terkkarin asiakkaita , tuskin se muuten olisi tänne tullut. Näytti olevan mainos "Peruskäynti 33 €".

Pitää käydä uudelleen siel Tokmannilla kun otin vahingossa väärä kokoiset "erähousut" matkaan, oikeatkin olivat kyllä jo käsissä mutta miten pirussa vielä onnistuin vaihtamaan ne toisiin :))

Nyt muutenkin vähän piruttaa kun roikuin ja keikuin noiden partsin lasien kanssa. Nyt onkin sitten nostinpesijät töissä ja kun kysyin niin kyllä heille kuuluu ne kiinteät alalasien pesut , suakel !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Tämän päivän velvollisuuksista on osa jo tehty, eikä kello ole vasta kuin noin. Aamulla suhautin jo kahdeksaksi autohuoltoon ja reippaana tyttönä kävelin sieltä kotiin, n. 4km - häviää pahasti klabbiWebsin kaseille - mutta minulle ihan hyvä aamulenkiksi. Etenkin siihen aikaan vuorokaudesta!

Matkalla jäin katselemaan eräällä peltotilkulla jumalattoman ison rusakon ja harakoiden kisailua. Tai ehkä se ei ollut kisailu. Jospas jänöllä oli poikaset jossain, ja harakat niitä vainosivat. En tiedä, mihin aikaan rusakot poikia tekevät, mutta tuskin elukat ihan vain huvikseen pellolla kirmailivat; neljä harakkaa ja jänö, joka kurvaili vuorotellen jokaisen harakan perään.

Ara, puhuit kiireestä lenkittämään koirulia heti näytöksen jälkeen. Siinä ei sitten löytynyt mitään osaa koiralle? Miniäni eräässä näytelmässä muutama kesä sitten oli myös koiran rooli, johon yrittivät sovittaa Kettistä, mutta kun se ei suostunut ohjaajan ideoihin, niin piti vaihtaa vähän rauhallisempaan koirayksilöön, joka sitten enimmäkseen vain makoili näyttämöllä. Ei sekään siis "repliikkejään" oppinut, mutta pysyi sentään paikoillaan toisin kuin Kettis, joka säntäili näyttämöllä kaiken liikkuvan perässä. Vieläkö teidän esitykset jatkuvat?

Minä sain sähköpostiini tiedon kylän yksityiseltä lääkäriasemalta, että minut on nyt hyväksytty soten valintakokeilun asiakkaaksi. Silti heti ensimmäisen toimen joudun teettämään tervarin HUS-labrassa. Erikoishoitoon liittyvät labrat pitää otattaa edelleen siellä. Ensi kuussa tehtävän CT-kuvauksen takia pitää saada munuaisarvot, että voivat pistää kuvattaessa suoniini varjoainetta. Vaan onpa minulle po. aine pistetty joskus ilman mitään labrakäyntejäkin, "kun teillä on nuo arvot olleet aina niin hyvät". No, kai sitten olivat hyvät, kun ei seuraamuksia tullut.

Monesti helatorstaina jo tuomi kukkii. Nyt ei puhettakaan. Nuput ovat vielä niin tiukassa supussa, että hyvä jos helluntaina kukkivat. Viileämpääkin taas ovat luvanneet, joten jospa sitten tuomesta saamme juhannuskukat.

Mökillekin olisi ollut mukava lähteä, mutta nyt on täällä kaikennäköistä muuta äksöniä. Eikähän se mökki sieltä mihinkään karkaa, ellei nyt vallan hurja tornado tule ja lennätä sitä taivaan tuuliin. Ja jos tuleekin niin säästäisi edes sen Tulliksen, mikä on kaappiin taltioitu.

Hyvää pyhän aattoa! Siellä se Websin suvun pieninkin pääsee oitis opettelemaan allakkamme pyhäpäiviä:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Uusi
Hauska se Kettiksen teatterirooli. Eipä tämäkään pikku koira suostuisi makailemaan näyttämöllä, kun pelkää kaikkea muutenkin. Piileskelisi minun jalkojeni takana aatelisrouvan pitkän hameen suojissa - sopimatonta kerrassaan!

Esityksemme meni muuten kaikin puolin hyvin, mutta myöhästynyt kevät teki tepposet. Sibeliaaninen koristelu olisi ilman muuta vaatinut paljon, paljon koivua lehvinä ja kokonaisina pikkupuina. Jotkut olivat epätoivoisesti yrittäneet saada koivunoksia pukkaamaan lehteä vesiämpärissä, mutta laihaksi jäi tulos. Ketokukista ei tietoakaan, joten seppeleet piti väsätä muovilangasta, varvuista ja havuista, seassa jokunen sinivuokko.

Ensi kuussa poppoo raahaa luunsa uusimaan esityksen tuonne joen taakse museolle, jossa on perinnepäivät. Ehkä silloin on edes voikukkia koristeluun.

Tuuheat saunavastat saavat odottaa solmimistaan varmaan heinäkuuhun. Mutta silloin mökilleni tuleekin lauma lähiomaisia Helsingistä ja Kiinasta. Lampikin on toivon mukaan vapautunut jäistä, ettei ole aivan kuin nälkävuosina, jolloin järvien jäillä ajettiin hevosreellä pitkälle kesään. Ei meillä sen puoleen hevosia olekaan, rekiä kyllä.

No, nälkää tuskin kärsimme, koska tulijat tarjoutuivat tuomaan grillattavat ja juomat mukanaan. Ihanteellisia kesävieraita tuommoiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
aurora5 kirjoitti:
Hauska se Kettiksen teatterirooli. Eipä tämäkään pikku koira suostuisi makailemaan näyttämöllä, kun pelkää kaikkea muutenkin. Piileskelisi minun jalkojeni takana aatelisrouvan pitkän hameen suojissa - sopimatonta kerrassaan!

Esityksemme meni muuten kaikin puolin hyvin, mutta myöhästynyt kevät teki tepposet. Sibeliaaninen koristelu olisi ilman muuta vaatinut paljon, paljon koivua lehvinä ja kokonaisina pikkupuina. Jotkut olivat epätoivoisesti yrittäneet saada koivunoksia pukkaamaan lehteä vesiämpärissä, mutta laihaksi jäi tulos. Ketokukista ei tietoakaan, joten seppeleet piti väsätä muovilangasta, varvuista ja havuista, seassa jokunen sinivuokko.

Ensi kuussa poppoo raahaa luunsa uusimaan esityksen tuonne joen taakse museolle, jossa on perinnepäivät. Ehkä silloin on edes voikukkia koristeluun.

Tuuheat saunavastat saavat odottaa solmimistaan varmaan heinäkuuhun. Mutta silloin mökilleni tuleekin lauma lähiomaisia Helsingistä ja Kiinasta. Lampikin on toivon mukaan vapautunut jäistä, ettei ole aivan kuin nälkävuosina, jolloin järvien jäillä ajettiin hevosreellä pitkälle kesään. Ei meillä sen puoleen hevosia olekaan, rekiä kyllä.

No, nälkää tuskin kärsimme, koska tulijat tarjoutuivat tuomaan grillattavat ja juomat mukanaan. Ihanteellisia kesävieraita tuommoiset.
Saat todellakin ihanteellisia kesävieraita/sukulaisia, koska tuovat grillattavat ja juomat tullessaan. Aivan toisenlaista saa lukea monien mökkiläisten kesävieraista. Tulevat vain löhöämään ja odottamaan valmista, kun paistattelevat päivää ja viettävät lomaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
" Ja jos tuleekin niin säästäisi edes sen Tulliksen, mikä on kaappiin taltioitu."

No kai sulla on ne pinot laitettu kännyyn mapsille että löydät niistä jonkin , ehkä säilyneen? :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
vili_webs kirjoitti:
" Ja jos tuleekin niin säästäisi edes sen Tulliksen, mikä on kaappiin taltioitu."

No kai sulla on ne pinot laitettu kännyyn mapsille että löydät niistä jonkin , ehkä säilyneen? :)
Eiku meil on mökin verannan seinässä niistä paperille piirretty kartta. Ollaan mahollisille matkamiehillekin ystävällinen puolmatkan krouvi. Muutama pino on sen verran kaukana möksästä, että pitää osua samaan aikaan kaksi tornadoa, että kaikki menis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
amummu kirjoitti:
Eiku meil on mökin verannan seinässä niistä paperille piirretty kartta. Ollaan mahollisille matkamiehillekin ystävällinen puolmatkan krouvi. Muutama pino on sen verran kaukana möksästä, että pitää osua samaan aikaan kaksi tornadoa, että kaikki menis.
Heh, se on joku peitekartta.......hämäystä vaan.
Nyt kannattaa varmaan jokunen Tullis maahan kaivaa parempaan talteen kun noita kaiken maailman pinotarkastajia on liikkeellä .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Tervehdys!
Olen yrittänyt muutamia kertoja palstalle pääsyä mutta robo ei päästä. Ei anna kuvaa ja käskee tutustua sääntöihin mutta jospa nyt viimeisen kerran antais tilaa mullekkin. Aika karkaa ihan käsistä ja tuntuu ettei ennätä yhtään mittään. Hyvin on maalla asiat jyvät maassa ja tomaatit kasvihuoneessa Perunat maassa ja juurikasvit. Mutta olis niin paljon vielä ruoputtamista kukkapenkeissä et ihan hirvittää ja ennenkuin on talo kesäkunnossa. Siinnä sitä useampi hikikarpalo vierähtää. No vointinsa mukaan tekee mitä tekee.
Kyllä taas eilen oli mielenpahoituspäivä. Sain taas ihottumaa joka melkein joka kesä tulee jostain en tiiä mistä mutta aina se minut löytää. Ollut resetissä varalla vahva Bemetson ja jo viime viikolla menin hakemaan sitä niin rouva apteekkari sanoi ettei reseptiä oo uusittu. Kuulema näkyy edellisvuodella olleen mutta vanhaksi mennyt. Antoi sitten jotain hieman vastaavaa voidetta mutta eipä siitä ollut mitään apua. Joten eilis aamuna nousin linjuriin ja aikomus oli jäädä terveyskeskuksen pysäkille mutta stoppinappi ei kilahtanut ja niin ajuri pyyhälsi torille asti. Aikailin vähän et lähenkö kävelemään takas mutta kuitenkin kävin puodissa ensin ja sitten menin "odotukseen". Hoituri sanoi että hän ilmoittaa lääkärille et uusii lääkkeen ja sen saa 8pv:n päästä. Voi pyhä Sylvi sentään ettei näin sähköisenä aikana voi aikaisemmin lähetettä apteekkiin saada. Hoiturille sanoin kans et selitin syksyllä lääkärille että laittaa varalle voiteen et otan jos tarviin ja niinpä niin ettei sitten kuunnellut ollenkaan. Aika ketku lääkäriks jos nyt naista voi ketkuksi sanoa mutta sanonpahan kuiteskin. Vielä ilmoitin että samanen lääkäri antoi ajan eikä sitten tullutkaan paikalle ja tää hoituri siihen vastas et semmosta sattuu. Senkun tässä kärsitään ja kutistaan.
Sylintäyteiset onnittelut tuplavaarille! Nyytit on ihania tuhisijoita. Itse olen kans kaksinkertainen mummo ja melko varma oon etten kolmikertaiseksi tule.
Pittää ruveta pakkaamaan ja perjantaina on sitten lähtöhetki" kesän riemuihin". Eipä muuta kuin hyviä kesäpäiviä kaikille ja parantumisia niin jalka ja sormi kipuisille kuin terveillekkin joka puolelle maata!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Uusi
No voihan netti, ettei Robo ole päästänyt sinua läpi vaikka olet yrittänyt monta kertaa. Ei se meitäkään vähällä päästä vaikka kirjoittelemme päivittäin. Aika kettumainen systeemi koko robo ja sen epäselvät kyltit, autot ja kauppojen ikkunat.

On se kumma ettei lääkettäkään saa uusittua kuin 8 päivän päästä, vaikka eletään nykyaikaa, ei kirjekyyhkyjen aikaa. Sen kun kidutaan sitten kutinoissamme ja odotamme, että menee itsestään ohitse. Olen minäkin bussissa todennut, että nappia painamalla en saa autoa pysähtymään. Ihmeen kovat sormivoimat niihin stop-nappeihinkin tarvitaan.

Olet kyllä ollut taas ahkera, koska olet kaikkea mahdollista jo laittanut kasvamaan. Kiva, että sait viimeisimmät tietosi kuitenkin läpi. Vielä ehdit tänne kirjoittaa ennen perjantaita. Sanoo robo vaikka mitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Kiitos Akentille ja eiköhän tästä kohta itsekin "hävitä" , aika ei vaan tiedossa toisin kuin sinulla jo.
Hyvää kesää sitten sinne ja edes jotakuin terveitä päiviä, täysinhän niitä taida enää olla, eikä tulla. Mutta näillä mennään.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Kuullostaapa tuo Akentin lääkkeen saanti jo melkoiselta byrokratialta. Täällä vielä talvella paperireseptin uusiminen kesti tuon 8p. Nyt kun apteekki pistää e-reseptin uusimispyynnön, niin tulee vahvistus jo samana päivänä. Eihän voi vaatia ihmistä olemaan ilman lääkettä kahdeksaa päivää. Mitäs jos olisi kyseessä joku oikein vakavaan sairauteen tarvittava lääke!

Toivottavasti kuitenkin saat ihottumasi hoitoon ja pääset vaivattomasti naatiskelemaan kesästä.
Hyvät voinnit!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusi
Ilta koitti ennen kuin huomasinkaan. Meinasin ruveta syynäämään vielä yhtä tallennusta, mutta totean, että en jaksa. Kaksi lasia kuohistakin varmaan tekee osansa unetuksessa. Viime yö meni ihan läskiksi, ja nyt silmiä painaa jo niin, että ei taida edes päivän sudoku onnistua. Jospas kerrankin nukahtaisin kuin tavallinen ihminen ja nukkuisin aamuun asti. Sellaista ei ole tapahtunut naismuistiin.

Kauniita kesäunia jokaiselle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Uusi
Huomenta ja ja jaaaa, vai vielä unia? Sitäkös niinkuin keskellä viikkoakin hörpitään kuohareita....on tuo eläkeläisten homma karannut tyystin isän ja äireen kärest vallan :) Sitä se on , mitä lapset edellä ,sitä "vanhat" perässä :)

Jotenkin eikös se noin , vai toisinpäin?

Ilmankin olis kuin morssian, käpälät ja mieli huutais reippaalle lenkille mutta ei niin ei, on tää yhtä pirun kidutusta tälläinen pakkohuilaaminen :/ Mutta ei auta kuin yrittää kärsiä ja unhoittaa....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
vili_webs kirjoitti:
Huomenta ja ja jaaaa, vai vielä unia? Sitäkös niinkuin keskellä viikkoakin hörpitään kuohareita....on tuo eläkeläisten homma karannut tyystin isän ja äireen kärest vallan :) Sitä se on , mitä lapset edellä ,sitä "vanhat" perässä :)

Jotenkin eikös se noin , vai toisinpäin?

Ilmankin olis kuin morssian, käpälät ja mieli huutais reippaalle lenkille mutta ei niin ei, on tää yhtä pirun kidutusta tälläinen pakkohuilaaminen :/ Mutta ei auta kuin yrittää kärsiä ja unhoittaa....
"Ilmankin ".....pläääh! = Ilmakin....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Satayksi salamaa eli Elämää CI vuorossa toukok -17

Avaan jo uuden valmiiksi kun niin kauniisti pyydettiin. Katsotaan ensin mahtuuko edelliseen vielä jotakin ennen kuin katkaistaan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta