Minun kerrostaloasunnossani on huono ilma!

PölyKeuhko

Olen pitkään kärsinyt erittäin huonosta sisäilmasta. Olen ollut yhteydessä niin isännöitsijään kuin huoltoonkin, mutta asialle ei olla osattu vielä tehdä mitään, koska epäilivät kosteudesta johtuvaa sientä mutta kosteusmittaajan lukemat olivat normaalit.Sitten huomasin eräänä iltana oirehtivani enemmän vaatehuoneessani kuin muualla ja syyksi paljastui että poistoilmaventtiilit puhaltaa ilmaa sisään!Oireet vaihtelee sierainten polttavasta kutinasta sekä ärsytyksestä joskus jopa rytmihäiriöihin sekä unettomuuteen.Mitä tämmösessä tilanteessa pitäis tehdä kun isännöitsijään ei saa yhteyttä vaikka toistuvasti olen jättänyt hänelle viestejä sekä soittopyyntöjä nyt muutaman kuukauden joka viikko?Huoltoyhtiötä on informoitu mutta mitään ei olla konkreettisesti tehty asian korjaamiseksi.Alkaa olemaan oireet sitä luokkaa etten pysty enää olemaan kotona ollenkaan.

6

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaavatAuttaa

      Rytmihäiriöihin ja unettomuuteen suosittelen käyntiä lääkärissä.

    • Suolistokaasuailmassa

      Vältä huonosti sulavia ruokia. Eiköhän ilma siitä parane.

    • 6t56

      Mistä sinulle tulee "puhdasta, uutta ilmaa" ulkoa?

    • sama_kaikkialla

      Et kuitenkaan ollut valmis maksamaan puhtaasta ilmasta. Sitä saa, mitä tilaa.

    • huonohenkinenmies

      Jos isännöitsijä ei auta, niin kantelu/ valitus kunnan tai kaupugin tereystarkastajalle - kirjallisena. Voit valittaa vain omasta asumisestasi ja voithan yrittää, että taloyhtiön talotoimikunta esittäisi valituksen. Talon omistaja (osakkaat) vastaavat, että ilmanvaihto toimii ja korjauskustannukset maksaa omistaja.
      Itse voit laitattaa / laitattaa allergiaikkunat avattavista ikkunoista. Sadesäleikkö ja allergiakangas. Tällöin voi ottaa terveellisemmin tuloilmaa ulkoa. Piston pitäisi toimia asunnon sisältä poispäin.

      Terveystarkastajan tulee tarkastaa ensin talon rakenteet, ilmanvaihtuvuuden eli koneiston toimivuuden, myös lämpölaitteiston toimivuuden ja sen jälkeen mitataan ja tutkitaan mistä johtuu huono sisäilma. Alkuperäiset laitteistojen säätöpöytäkirjat pitää olla saatavissa kaikista asunnoista ja kaikki asunnot tarkistetaan. Naapurikin voi aihettaa sen, että asunnossasi on huono sisäilma.

    • rt67jyu655555

      Jos ne venttiilit voi ruuvata kiinni niin te se ainakin ensimmäisenä!
      Koska poistoilmaputkiston ilma tulee asuntoon niin siellä putkissä voi olla mitä vaan pöpöjä.

      Tuo voi johtua siitä että joku muu asukas nauttii liian hyvästä ilmanvaihdosta joka sotkee koko talon ilmanvaihdon! Tuohon voi johtaa mm:ssa se että poistoilmakanavaan johdetaan ilmastointilaitteen poistoilma, se luo sinne niin suuren paineen että muihin tiloihin puhaltaa sisään ilmaa vaikka pitäisi poistua.

      Ota asia vakavasti, kerro miten meni..
      Kuten monesti niin asian ratkaisusta ei kuulu enää mitään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe