Kuinka paljon kävelette päivittäin?

JalanKulkijoitaOnko

Uudessa kännykässäni on askelmittari ja se tarjoilee hauskaa tietoa. Tuhansia askeleita tulee otetuksi, välillä yli 10.ooo.

Kuinka pitkiä matkoja tulee kuljetuksi. Tiedättekö te?
Miten paljon liikutte jalkaisin?

75

5023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60 on aikaa siitä milloin piti alkaa laskea.
      Joten näin vanhana en enää tiedä.
      Kännykkäkin kun yleensä on povi-taskussa.


      H.

      • Neuvontapiste

        """Kännykkäkin kun yleensä on povi-taskussa."""
        Ei sitä kenkiin tarvitse kiinnittääkään...


    • kuleksin

      Mun on pitänyt ladata ilmainen askelmittari, mutten ole saanut aikaiseksi. Kävelen tosi paljon. Nyt sulan kelin aikana myös pyöräillen paljon. Nykyisin jahkailevat terveysalan alan ihmiset, että riittääkin se 10.000 askelta vuorokaudessa.

      • Samalla lailla kuleksin , olisi pitänyt jo kauan sitten ladata jos olisin saanut aikaiseksi, mutta kun...
        Näissä nurkissa pyörin askeleita aikamoisen määrän, mutten varmasti tarpeeksi.

        Jospa ylihuomenna saisin sen ladattua, ..kerron sitten...

        Jos ompelisi teepaidan hihaan taskun kännykkää varten,,, mittaisiko se siinä askeleita... vai pitäisiköhän se olla sydämen lähellä, että joka sykkeenkin mittaisi.


      • Senioriliikkuja

        Minulla on aktiivisuusmittari ranteessa! Se kertoo mm. päivittäisen askelien määrän. Tänään tuli yli 15.000 askelta!
        Olen 71-vuotias ja eritoten ikäihmisen kunto rapistuu todella äkkiä, ellei hän liiku.
        Nämä erilaiset mittarit lisäävät "liikunnan himoa"...SUOSITTELLEN


    • Vireä.vanhahko

      Hyvä määrä tuo 10 000. Minulla on vanha, lasten vitsailema, heiltä peritty kännykkä. Ostan älykännykän sitten, kun se näyttää, miten monta kaloria syön . Se olisi tarpeen, ei se miten paljon kulutan tai miten pitkään kävelen. Ennen lenkkeilin lähes päivittäin, nyt puuhastelen muuten, kävelen liukuportaat alas ja ylös vähintään kaksi kertaa päivässä. Kävelen välimatkat ja hyppelen lastenlasten kanssa trampoliinilla. Se vasta on tehokasta, vaikka en lastenlasten tasolle pystykään kaiken maailman voltteja tekemään.

    • Kalorien laskuun on helppo tapa jos ja kun tietsikan omistaa: senkun laatii pienen excel-taulukon, laskentakaava on helppo laatia ja summa-funktio on valmiina.

      Kerään syömäni ateriat jollekin lapulle (mitä ja paljonko tuli syötyä) ja merkitsen samalla tuotetiedoista paljonko missäkin on kaloreita per 100 grammaa. Jos tekee vaikka itse kaalilaatikkoa niin noin-kalorimäärät/100g löytyvät linkistä
      https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet . Helppoa kuin heinänteko! Silloin tällöin syömiään kalorimääriä on hyvä tsekkailla.

      Netissä on kalorilaskuohjelmia, mutta aiemmin käyttämäni versio näkyi muuttuneen maksulliseksi. Ja minähän en mokomasta maksa. Omatekemä excel-taulukko on nopea ja kätevä.

      Netissä voi myös laskea päivittäisen kalorikulutuksensa. Jos tuli mässäiltyä liikaa niin eiku liikkumaan. Jos ei tänään niin huomenna vähän reilummin. Taatusti ylimääräiset läskit lähtee, jos niitä sattuu olemaan. Puhumattakaan liikunnan muista hyödyistä.

      • heihallooo

        Aloitus oli kävelemisestä eikä syömisestä.


      • heihallooo kirjoitti:

        Aloitus oli kävelemisestä eikä syömisestä.

        Pelkkä hyväätarkoittava vinkki se vaan oli ja vastaus edellisen kirjoittajan tekstiin: "Ostan älykännykän sitten, kun se näyttää, miten monta kaloria syön . Se olisi tarpeen, ei se miten paljon kulutan tai miten pitkään kävelen."

        Ideaa saa vapaasti käyttää mutta mitään pakkoa ei ole...

        Onpas täällä nipottajia ;-))

        Ainiin siitä kävelystä. Jotkut täällä tietävätkin että kävelen piiiitkiäkin vaelluksia kun sille päälle satun, repussa koko senhetkinen elämä. Lyhyempiä miltei päivittäin.


    • Espoosenior

      Älykännykässäni on kätevä Aktiivisuus-mittari, joka mittaa askeleet, matkan ja noustut kerrokset. Siis silloin kun kännykkä on mukana taskussa tai laukussa.

      Päivittäin tulee 3-5 km kaupassa käynnistä ja viikonloppuisin kävelylenkillä helposti 10 km. Se näyttää myös, että keskimäärin vuoden aikana olen kävellyt päivittäin 4,5 km.

      Asun taajamassa ja kaupat on turhankin lähellä liikkumisen kannalta.

      • Lisää.liikuntaa

        Siis onko se jokin ladattava ohjelma tuo aktiivisuusmittari? Kiinnostaa tyttären takia kun sai juuri uuden älypuhelimen joten siihen varmaankin voisi ladata kun on Android-sovellus. Hän on lihonut viimeaikoina tosi paljon joten olis hyödyllinen. Hän viihtyy mielestäni liikaa tv:n ääressä joten olisi sopiva "herätys" pysyä itsekin selvillä omasta liikkumisestaan/liikkumattomuudestaan. Tytäs asuu itsekseen, joten en ole vahtimassa hänen liikkumistaan, mutta jo opiskelun ja sen aiheuttaman tentteihin lukemisenkin takia hän istuu paljon, ja katsoo useita ohjelmia tv:stä päivässä silloin kun ei ole paljoa lukemista. Nykyään kun on tallentava digiboksi, ja voi tallentaa määrättömästi mieleisiä ohjelmia, niin tulee katsottuakin paljon tv:tä.


      • Espoosenior
        Lisää.liikuntaa kirjoitti:

        Siis onko se jokin ladattava ohjelma tuo aktiivisuusmittari? Kiinnostaa tyttären takia kun sai juuri uuden älypuhelimen joten siihen varmaankin voisi ladata kun on Android-sovellus. Hän on lihonut viimeaikoina tosi paljon joten olis hyödyllinen. Hän viihtyy mielestäni liikaa tv:n ääressä joten olisi sopiva "herätys" pysyä itsekin selvillä omasta liikkumisestaan/liikkumattomuudestaan. Tytäs asuu itsekseen, joten en ole vahtimassa hänen liikkumistaan, mutta jo opiskelun ja sen aiheuttaman tentteihin lukemisenkin takia hän istuu paljon, ja katsoo useita ohjelmia tv:stä päivässä silloin kun ei ole paljoa lukemista. Nykyään kun on tallentava digiboksi, ja voi tallentaa määrättömästi mieleisiä ohjelmia, niin tulee katsottuakin paljon tv:tä.

        Puhelimeni on Applen IPhone, johon olen ladannut Terveys-nimisen ohjelman (apin), joka on suomenkielinen ja helppo käyttää.

        Ohjelmaan voi liittää terveystietoja neljältä osa-alueelta ja seurata niiden kehittymistä ajan mittaan:
        - aktiivisuus
        - mindfulness
        - ravinto
        - uni

        "Aktiivisuus" -kohta näyttää:
        - askeleet
        - kävelty juostu matka
        - noustut kerrokset

        Kännykän ilmoittamat tiedot kävellystä matkasta ovat yllättävän tarkat ja riittävät hyvin normaalin liikunnan ja kuntoilun seurantaan. Tieto päivittyy koko ajan 10 metrin tarkkuudella, kunhan kännykkä on kävellessä mukana taskussa, laukussa tai repussa).

        Kerronpa saman tien, että itselläni on kotona lisälaitteina myös verenpainemittari (merkki Qardio) ja unimittari (merkki Beddit). Olen yhdistänyt niiden mittaamat arvot tähän kännykän Terveys-ohjelmaan.

        Näen siten kännykästäni kootusti olennaiset elintoiminnat: unen määrä ja laatu, verenpaine ja syke (jotka mittaan kotona aamuin illoin) sekä päivän mittaan kävellyt askeleet ja kilometrit.

        Laitteista on ollut paljon iloa ja hyötyä näin seniorina - kunhan ottaa mittailut rennosti ja eikä tee niistä liian tiukkaa ohjelmanumeroa itselleen. 👍😊


    • Ikiliikkuja-kin

      Askelmäärää en osaa sanoa, mutta monen edestä. Myös vapaapäivinä.

    • En-ole-hullu

      Njaappista.
      Kyllä sellainen 50 metriä tulee käveltyä. Ei päivittäin. Nimittäin alaovelta parkkiruudulle on matkaa noin 25 metriä.
      Harmittaa kun autoa ei saa parkkeerata alaoven viereen.
      Hissikin on yhdet raput ylös-alas, tai yhdet alas (ja sieltä ylös ovelle). Muuten ostaisin jonkun sähkökäyttöisen vempeleen jolla voisin kulkea jo kotoa pihalle ja autolle.
      En kuulu massaan. Olen mukavuuteni haluinen.

      • Omamoka

        Ja ennen kuin huomaatkaan, saat kulkea kaikki matkasi pyörätuolissa. Kuulunet heihin jotka eivät ole ikinä kuulleet tuki- ja liikuntaelinten sairauksista (TULES) ja miten niitä saadaan 'aikaiseksi'.


      • En-ole-hullu

        Kaikki elimeni liikkuvat todella kuin rasvattuina. Mutta en ala huvikseni rasittamaan. Voimistella voi vaikka tietokoneen äärellä.
        Ei ole kauan kun kävin näyttämässä nuoremmille mallia telinevoimistelun äärellä ja oli kiva katsoa suu auki olevaa poppoota.
        Todella fyysinen ja liikkuva työura on taannut että olen ketterä kuin gepardi.


      • New-age

        Mä olisin halunnut nähdä tuon.
        Nojapuut ja rekki. Kivat aikoinaan. Hmmm.
        Saattaa olla, et äkkiseltään oma näytökseni päättyisi ikävästi: mätkähtäisin nolosti maahan ja menisin rikki.


      • Omamoka kirjoitti:

        Ja ennen kuin huomaatkaan, saat kulkea kaikki matkasi pyörätuolissa. Kuulunet heihin jotka eivät ole ikinä kuulleet tuki- ja liikuntaelinten sairauksista (TULES) ja miten niitä saadaan 'aikaiseksi'.

        En ole ihan samaa mieltä. Äitini ei liikkunut koskaan kuin pakollisen. Hän eli 94-vuotiaaksi, liikkui ketterästi lähes loppuun asti, moni himolenkkeilijä oli läpikäynyt lonkka- ja polvileikkauksia, silti eivät kyenneet olemaan jaloillaan paljon nuorempana kuin äitini, mamma ei tarvinnut tekoniveliä eikä muitakaan leikkauksia. En minäkään kävele kuin pakolliset, kuntoilen kyllä muuten. Olen ikäisekseni hyväkuntoinen.
        Äitini ei myöskään ollut mikään työn sankari kuten monet ikäisensä naiset.


      • Ei-määrää-enempää

        Pitää paikkansa.
        Olen huomannut elävässä elämässä että jo jopa nuorehkolla väellä on erilaisia kuntovaurioita. Tosin liikuntakin on lisääntynyt vaurioisempaan suuntaan kaikkine kuntosaleineen, laitteineen, joukkuepeleineen (salibandyt sun muut), kamppailulajit, puhumattakaan jatkuvasta juoksemisesta.
        Jo reipas kävely sisältää aimo annoksen tarpeellista, moni kauppareissu korvaa peruskunto setin.
        Itsekin tiedän 95 vuotiaan naisen, maalla, jonka esimerkiksi postilaatikkoreissua 500 metriä suunta on ilo katsella, niin viuhtovan rytmikäs on askellus kuin viisikymppisellä.


    • pönttömikäpönttö

      Mulla ei ole vielä kännykkää - olen niin tyhmä etten saa ostaa älykännykkää. Siksi käytän lankapuhelinta ja se kassissa kävelen joka päivä suunnilleen 2- 3 km. Eikä kukaan soita eikä tarvitse koko ajan näpelöidä vehjettä. Ettäs tiedätte !

      • Alkaa-luuri-humista

        Muista mennä kauppakekuksiin. Niissä näkee siellä täällä, etenkin liikkeissä käytöstä poistuneita lankapuhelin pistorasioita.
        Laitat oman töpselin seinään ja alat soittaa ilmaispuheluita. Valitse sellainen liike jossa on nuori naismyyjä (= tosi tyhmä siis) ja kerro hänelle, että haluat ladata lankapuhelimesi, sopiiko. Yleensä saa luvan, eihän se uus-urvelo ymmärrä menneisyydestä mitään.


      • Oli ne aikoja ne.
        Tuosta muistankin, kuinka yhdellä kurssilla ollessa pidin omaa lankapuhelinta mukanani.
        Sieltä oli kaksi kertaa varastettu meidän kurssilaisten käytössä oleva puhelin, eikä meille enää uutta luvattu varastettavaksi.
        Kävi vaan kerran sitten niinkin, että joku lainkuuliainen näki minun nappaavan puhelimen laukkuuni puhelun jälkeen ja meni käryttämään minut puhelinvarkaana. En minä siitä vankilaan joutunut/päässyt.


    • äijä-

      -ei ole laskuria, 1100 Nokia, ei edes kameraa siinä, mut käveltyä tulee kyl joka pvä 1-1,5 tuntia, ei ikinä hissejä, asun neljännes kerrokses, hyötyliikunta mukavaa.
      -mutta on harvinainen kevät, näin viileää näin pitkään jatkunutta en muista kokeneeni...onkohan kesäkin erilainen?..näkee joka elää.

      • hmpff

        Onko sulla hyvä soffa kans? Neljän kerroksen jälkeen ei taida ihan heti ruveta tiskaamaan tai imuroimaan :)


      • Soitatko-ajaessa

        Vieläkö sulla on huawei? Onko pyörässä huawei pidikettä?


      • Soitatko-ajaessa kirjoitti:

        Vieläkö sulla on huawei? Onko pyörässä huawei pidikettä?

        "Soitatko-ajaessa"

        Minulla on aina kaikki tarpeellinen.
        Mihin sitten elämä minut johtaakin.

        H.


      • Onnea uudelle pyörälle.
        Näyttää hankalalta minun näkökulmastani, teknisen näköinen on :)
        Tykkään enemmän mummopyörästä, sellainen sähkäri on ollut jo viisi vuotta, ostin nyt keväällä uuden akun ja taas mennään.
        https://www.bikester.fi/540036.html Ei pyöräni ihan samanlainen ole kuin kuvassa mutta aika lähellä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Onnea uudelle pyörälle.
        Näyttää hankalalta minun näkökulmastani, teknisen näköinen on :)
        Tykkään enemmän mummopyörästä, sellainen sähkäri on ollut jo viisi vuotta, ostin nyt keväällä uuden akun ja taas mennään.
        https://www.bikester.fi/540036.html Ei pyöräni ihan samanlainen ole kuin kuvassa mutta aika lähellä.

        "mielikki.mummo"

        Mummo pinnistää nyt muistiaan tiukemmin.
        Pyöräni on MIEHEKÄS! :)
        Sen voi taittaa puoliksi.
        Silloin se mahtuu näppärästi autoni taka-tilaan.
        Tyyliin:
        Autolla Lappiin, pyörällä tunturiin.
        -
        Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.
        Nätti peli, myönnetään.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Mummo pinnistää nyt muistiaan tiukemmin.
        Pyöräni on MIEHEKÄS! :)
        Sen voi taittaa puoliksi.
        Silloin se mahtuu näppärästi autoni taka-tilaan.
        Tyyliin:
        Autolla Lappiin, pyörällä tunturiin.
        -
        Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.
        Nätti peli, myönnetään.

        H.

        Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.<<
        Saisikohan siihen toiseen moottoriin uusittua akun?


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.<<
        Saisikohan siihen toiseen moottoriin uusittua akun?

        "mielikki.mummo"

        Löytyy nesteitä joilla saa elvytettyä vanhankin akun.
        Koti-kiusattu varmaan tietää tarkemmin. :)

        H.


      • 5455

        @hunksz
        Saatuasi tuon fillarin kontista käyttökondikseen, niin laita kokemuksia siitä.
        Minuakin kiinnostaa tuo keksintö läskinä tai tavallisena.


      • 5455 kirjoitti:

        @hunksz
        Saatuasi tuon fillarin kontista käyttökondikseen, niin laita kokemuksia siitä.
        Minuakin kiinnostaa tuo keksintö läskinä tai tavallisena.

        "5455"

        Kerron, luultavasti Keskiviikkona.

        H.


    • MinäItseOlenNainen

      Tämän laskutoimituksen avulla selviää, kuinka pitkän kävelylenkin tarvitset päivässä. Kuinka kaukana on kymppitonni?
      Terveen aikuisen suositellaan ottavan 10000 askelta päivässä. Se, kuinka pitkän matkan 10000 askeleella kuljet, riippuu askeleen pituudesta.

      Keskimääräinen askelpituus voidaan laskea kävelijän pituuden perusteella näin:

      Naiset: 0,413 x pituus

      Miehet: 0,415 x pituus

      Esimerkiksi 172 cm pitkän naisen askelpituus on 172 cm x 0,413 = 71 cm.
      10 000 askeleella hän kulkee 10 000 kertaa 71 cm:
      10 000 x 0,71 m = 7100 m eli 7,1 km.

      Minä kuljen siis 7,39 kilometriä 10.000 askeleella

      • Eikö-riitä-kun-kävelee

        No tuo nyt on pelkkää "skeidaa".
        Ajatellaanpa että tyyppi on 185 - 200 cm pitkä niin ei hänen kulkunsa näytä askellukselta vaan harppauksilta jos noilla mitoilla täytyy askellus ottaa. Sellaiset 77 - 85 cm loikkia.
        Tietysti jos on iso kenkäinen niin äkkiäkös askellus tulee täyteen vaikka töpöttelemällä.


      • LoikiBaanaaPitkin

        Kukaan miehistäni ei ole loikkinut pitkillä jaloillaan, vaikka ovat kaikki olleet vähintään ilmoittamasi pituisia, joku pitempikin.

        Itse kuljen vain vähän päälle 70 senttisin askelin. Loikkiminen näyttäisi vähemmän viehättävältä. Kaupungilla voin kulkea varsinkin kapeassa hameessa korkokengät jalassa vielä lyhyemminkin askelin. Korkokengät jalassa olen yli 180 cm pituinen ja mieheni ovat yleensä olleet pitempiä, vaikka ei kukaan meistä loiki kuin tarpeen vaatiessa lätäköitten yli tms.

        Tynkämiehenä sinä voit tietysti itse loikkia niin pitkiä askeleita kuin pystyt.


      • klmnopq

        Pitkä eukko.


    • liikuskeleva

      Aika paljon tulee käveltyä, 3-6 tuntia päivässä ulkona kotiaskareet. Ei ole puhelimessa askelmittaria ja joskus lehtitilauksen kylkiäisenä saatu mittari on unohtunut jonnekin laatikon pohjalle kokeilematta.

      • Lööppejä-löytyy

        Minä tilaan syksyllä puiden lehtiä niin ei tule kylkiäisenä turhaa krääsää. Puiden lehtiä on kiva haravoida ja lukea omia ajatuksiaan huolella. Pääotsalohkouutinen kiehtoo aina.


      • Ootkotöissävielä

        Oneks olkoon,"liikuskeleva",,,3-6h päivässä kävelyä ,se on paljon ,jos on eläkkeellä. Töissä jouduin kyllä kävelemään tai välillä seisomaankin yli 6tuntia,mutta nyt eläkkeellä ei millään tule käveltyä paria tuntia enempää-huono juttu.


      • liikuskeleva
        Ootkotöissävielä kirjoitti:

        Oneks olkoon,"liikuskeleva",,,3-6h päivässä kävelyä ,se on paljon ,jos on eläkkeellä. Töissä jouduin kyllä kävelemään tai välillä seisomaankin yli 6tuntia,mutta nyt eläkkeellä ei millään tule käveltyä paria tuntia enempää-huono juttu.

        Tänään kävelin klo 9.30 - 14.00. Kaunis on auringon paiste, olisin mielelläni vieläkin ulkona, mutta kotityöt kutsuivat.
        Keksin mieluisen harrastuksen ja liikunta tulee siinä samassa.


    • Minä en enää kävele.
      Kunhan en taivaalta löydä kiikarillakaan pilven-riekaletta ja ulko-lämpötila on tasan 26,2C
      Talutan uuden lemmikkini piha-maalle, kytken sähköt päälle ja silloin-tällöin vain polkaisen pikkusen.
      Päälläni kaikkein ohuin T-Paidoistani.
      Sekä Muuri-pata-lettusen ohuet kesä-housut.
      Saa tuijottaa seksistisesti häväisten

      H.

      • New-age

        Kait olet ostanut kypärän myös?
        Vältä Töölönlahtea, koska siellä ihmiset juoksentelevat ja pyöräilevät varsin agressiivisesti. Siellä ei ole sunnuntaikävelijällekään mitään asiaa. Sitten vain Munkkaan ja Tarvaspäähän ja Laajalahden, Tapiolan Lehtisaaren kautta takasin. Tai Lauttasaareen ja Lehtisaaren kautta takaisin.
        Saatat kirmaista Hietsussa uiskentelemassa.

        No onnea uudenlaiselle pyöräilylle!


    • Kiitos vinkistä aloittajalle. Nyt on minullakin harjoitusohjelma ladattuna kännykkään. Pitääpä alkaa opettelemaan käyttää sitä. Käsittääkseni sitä painetaan päälle kun lähdetään liikkeelle. Näyttääköhän se sitten kartan missä oon kulkenut. Mukava opetella uutta.

    • Kiitos vinkistä aloittajalle. Nyt on minullakin harjoitusohjelma ladattuna kännykkään. Pitääpä alkaa opettelemaan käyttää sitä. Käsittääkseni sitä painetaan päälle kun lähdetään liikkeelle. Näyttääköhän se sitten kartan missä oon kulkenut. Mukava opetella uutta.

    • Ja minä en taida enää viitsiä kirjoitella tälle palstalle kun heittää jatkuvasti vastaukkset tuplana. Outo systeemi. Tosi vaikea tietää mihin kohtaan pitää kirjoittaa, lisää kommentti, kommentoi, vai kirjoita vastaus... Ja mainokset vissiin jumittaa kun siviuei suostu menemään alas vaikka painaa end nappulaa. Koko ajan pitäis olla rormella hiirellä pyörittämässä. Sormeen tässä saa kohta kuluman ja liikarasituksen... lähden testaamaan uutta kävelysovellusta.

    • Ruususelta

      4-5 km noilla askelilla tulee matkaa . Aika niukasti kuitenkin .

    • sohvapäärynä

      Kävelen päivittäin eri reittejä pitkin. Esim. makkari - vessa - olkkari -keittiö - parveke - vaatehuone etc. En ole laskenut matkan pituuksia enkä askelten lukumäärää. Äsken kuitenkin testasin eli sohvalta jääkaapille n. 8 askelta. Virhemarginaali - 60 %.

      • Kohtuus-nai-öh-kaikessa

        Samat on reitit. Eri huushollissa juu. Riittää kun olin jalkojeni päällä 6 h tänäänkin. Nyt istun ja kai oikaisen sohvallekin viimeistään uutisten hetkellä.


      • New-age

        Mä en voi käyttää askelmittareita, koska tekisin iltaisin miinus-laskut ja jos kymppitonnista uupuisi paljonkin, ahdistuisin, masentuisin, en saisi unta tai rupeaisin kävelemään unissani. Esim 10 000 m - 8765 m = 1235 metriä.


      • aamulla-läkähtynyt

        Negativea metrien pilkkominen osiin.
        Pyöristä. 1235 metriä kertaa 10 = ?
        Kyllä, olet kävellyt yli 12 000 metriä.
        Merkkaa se vielä ruutuvihkoon niin on todiste, että olet kävellyt.
        Loppumatkan voi kävellä unissaan, se ei rasita liikaa.


    • eliölaji

      Viikonloppuna kävelen, sen minkä kävelen ja viikolla en.

    • reimarimies

      Aivan älytöntä laskea montakon askelta kävelee ja tehdä itselleen jotain velvotteita. Itse kävelen fiiliksen ja säiden mukaan miten milloinkin. Yleensä käyn iltaisin puolen tunnin kävelylenkillä ja päivisin tulee käveltyä tarppeen mukaan. Pari-kolme kertaa viikossa teen sellaisia 1-2 tunnin pitempiä lenkkejä. En koskaan ajattele urheilun kannalta liikuntaa, vaan nautin kun saan ajatella rauhassa omia asioitani ja katsella kaunista luontoa.

    • Mihis sitä tietoa tarvitsee, montako askelta? Kävelyaika kai se tärkein on ja senhän näkee kellostakin jos kiinnostaa. Kyllä sen kroppa kertoo, koska on kävellyt tarpeeksi tai liikaa.

    • 1eero

      Joo ostakaa älykello se tarkailee elintoimintojanne alati, varmaan ilmoittaa senkin on syytä hellittää, muuten on henkenlähtö lähellä perskule tai ilmoittaa kipaseppa joutessa 10 km, myös seksi tarpeen ilmoittaa onko rouva siihen valmis.
      En tarvitse askelmittareita, lämpömittari on hyvä olla ikkunan pielessä.

    • Sinnikässissi-kin

      Tällä haavaa liian paljon; jalka on kipeä.

    • setotuus
      • New-age

        Aiiiiii kauheaaaa: 15 000 m - 8 765 m = 6 235 m.......
        Nyt ei tule uni simmukkaan, tulee ikku.


      • äänestänkyllä
        New-age kirjoitti:

        Aiiiiii kauheaaaa: 15 000 m - 8 765 m = 6 235 m.......
        Nyt ei tule uni simmukkaan, tulee ikku.

        No se on voi voi. Kuinka moni oikeasti kävelee joka päivä tuollaisia kilometrimääriä?
        Himokuntoilijat lähinnä, jos rehellisiä ollaan eikä elvistellä yhtään.


      • New-age

        Apua. Virhe: olisi melkein seitsemän penikulman saappaat. Metrin askeleet ja eipä kyllä ole...


    • kakskilsaa

      Minä en laske askeleita vaan kilometrejä. Päivässä kävelen 2 km.

    • Kyllä jokainen ihminen tuntee itse sen kävelyn tai työn tarpeen----paino--vointi--jne.

      • Valitettavastiei

        Valitan; ei tunne eikä varsinkaan tiedä. Ja suurin vaikutin uupuu kokonaan: tahto.


    • paukkari

      töissä noin 15 km päivässä.....iso talo iso reviiri myyjänä.... betonilattia ja turvakengät....koivet kiittää.... ja sitten vielä aamua illoin koiran kaa....

    • roopeHintzi

      ennen alaraajojen valtimotukoksia kävelin joka päivä n 20 km,,,, nyt vain puolet siitä... ( katkokävely )

      • Miksiköhänei

        Mihinkäs kaikkiin paikkoihin niitä pallolaajennuksia tehtiinkään?


    • talkoot

      Eipä ollut mittaria. Klo 8-16.00. Tulihan tuossa varmasti monta askelta otettua.

    • hfjhsduhfh

      Mitäs tuo nyt on, kun talon emäntäkin kävelee tutkimusten mukaan 10 km päivässä pelkästään kotiaskareissa.

      • hohhoijaataas

        Niin varmaan , äly hoi epäilemättä pyykkikonetta katsellessa. Jostakin syystä tosin painaa emäntä 110 -200 kg.


    • flegmaatti

      Varmaan noin1 - 1,5km/pv. Lisäksi kotona sohvan ja jääkaapin välit.
      Loma-asunnolla päivittäin 1 - 3 tuntia. Matkaa ei tule hirveän paljon koska vaimoni säätelee vauhdin.

    • Anonyymi

      mä kävelen talvella 1 tunnin lenkin sen pituus on 6 kilometriä ja kun tiet alkaa olla paljaana niin 2-3 tunnin lenkki käveltyä tällä viikolla on joka päivä tullu liikuttua 3 tunnin aamukävelylenkki eikä tunnimissään ja askelmittari näyttää että askelia on 20000--30000 eli kyllä hän siinä myös varmaan kaloreitakin on kulunu jonku verran vielä kun loppu viikon kävelen ja sit seuraavanviikon samalla tavalla niin ehkä on kesään mennessä 0,5--3 kiloa lähteny ehkä kesällä tulee myös patikoitua sen aika riippuu patikka reitin pituudesta eli ne on 1--6 tuntia yleensä ne päivä patikkareitit

      • Anonyymi

        vielä lisäys olen iältäni 27 tällähetkellä ja mies


      • Anonyymi

        Otapa teleskooppisauvat följyyseen, niin todella tuo 3 - 4 kg katoaa, ei tarvitse edes huhkia.

        Beng


    • Joka päivä noin 3-6 kilometrin lenkki. Tavalliset kotona hipsuttelut ja kahden kerroksen välin ramppaamiset, useinmiten juoksen raput ylös. Mittareita ei ole. Yksi puhelin sovellus oli , siitä tiedän lenkkini pituudet. Mutta siis se sovellus vei niin paljon akkua ja muistia että suljin sen.

    • Anonyymi

      Oli mulla kännykässä sovellus, joka laski askelia, mutta enhän minä kulje puhelun kädessä tai taskussa koko ajan. Huomautteli jatkuvasti liikunnan vähyydestä. Likvidoin häirikön.
      Oli mulla askelmittarikin sukan resorissa. Kotipäivänä ilman ulkonakäyntiä tuli n. 3 km/ vrk ihan päivittäin. Eikä laite edes mitannut rappusissa kuljettuja askelia. Päivittäiseen elämään nimittäin kuuluu kahdet raput 3 kerroksen välillä.
      Silloin, kun kävin esim. asioilla kaupungissa tulos oli jotakuinkin sama kuin kotipäivänä. Polkupyörällä ajo 2 km ko päivinä ei sisältynyt askeliin. Painavien kassien kannon jälkeen ei tullut kotona häärättyä yhtä paljon kuin tavallisesti eikä askelia tullut enempää kuin kotipäivän.
      Ihminen ei välttämättä tarvitse lenkkeilysessiota ollakseen aktiivinen. Syitä singahtaa liikkeelle on lukisuisia ilman lenkkipolkujen tahkoamistakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe