Kuinka paljon kävelette päivittäin?

Uudessa kännykässäni on askelmittari ja se tarjoilee hauskaa tietoa. Tuhansia askeleita tulee otetuksi, välillä yli 10.ooo.

Kuinka pitkiä matkoja tulee kuljetuksi. Tiedättekö te?
Miten paljon liikutte jalkaisin?
1
Ilmianna
Jaa

70 Vastausta

60+ on aikaa siitä milloin piti alkaa laskea.
Joten näin vanhana en enää tiedä.
Kännykkäkin kun yleensä on povi-taskussa.

H.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"""Kännykkäkin kun yleensä on povi-taskussa."""
Ei sitä kenkiin tarvitse kiinnittääkään...
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mun on pitänyt ladata ilmainen askelmittari, mutten ole saanut aikaiseksi. Kävelen tosi paljon. Nyt sulan kelin aikana myös pyöräillen paljon. Nykyisin jahkailevat terveysalan alan ihmiset, että riittääkin se 10.000 askelta vuorokaudessa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Samalla lailla kuleksin , olisi pitänyt jo kauan sitten ladata jos olisin saanut aikaiseksi, mutta kun...
Näissä nurkissa pyörin askeleita aikamoisen määrän, mutten varmasti tarpeeksi.

Jospa ylihuomenna saisin sen ladattua, ..kerron sitten...

Jos ompelisi teepaidan hihaan taskun kännykkää varten,,, mittaisiko se siinä askeleita... vai pitäisiköhän se olla sydämen lähellä, että joka sykkeenkin mittaisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulla on aktiivisuusmittari ranteessa! Se kertoo mm. päivittäisen askelien määrän. Tänään tuli yli 15.000 askelta!
Olen 71-vuotias ja eritoten ikäihmisen kunto rapistuu todella äkkiä, ellei hän liiku.
Nämä erilaiset mittarit lisäävät "liikunnan himoa"...SUOSITTELLEN
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvä määrä tuo 10 000. Minulla on vanha, lasten vitsailema, heiltä peritty kännykkä. Ostan älykännykän sitten, kun se näyttää, miten monta kaloria syön . Se olisi tarpeen, ei se miten paljon kulutan tai miten pitkään kävelen. Ennen lenkkeilin lähes päivittäin, nyt puuhastelen muuten, kävelen liukuportaat alas ja ylös vähintään kaksi kertaa päivässä. Kävelen välimatkat ja hyppelen lastenlasten kanssa trampoliinilla. Se vasta on tehokasta, vaikka en lastenlasten tasolle pystykään kaiken maailman voltteja tekemään.
1
Ilmianna
Jaa
Kalorien laskuun on helppo tapa jos ja kun tietsikan omistaa: senkun laatii pienen excel-taulukon, laskentakaava on helppo laatia ja summa-funktio on valmiina.

Kerään syömäni ateriat jollekin lapulle (mitä ja paljonko tuli syötyä) ja merkitsen samalla tuotetiedoista paljonko missäkin on kaloreita per 100 grammaa. Jos tekee vaikka itse kaalilaatikkoa niin noin-kalorimäärät/100g löytyvät linkistä
https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet . Helppoa kuin heinänteko! Silloin tällöin syömiään kalorimääriä on hyvä tsekkailla.

Netissä on kalorilaskuohjelmia, mutta aiemmin käyttämäni versio näkyi muuttuneen maksulliseksi. Ja minähän en mokomasta maksa. Omatekemä excel-taulukko on nopea ja kätevä.

Netissä voi myös laskea päivittäisen kalorikulutuksensa. Jos tuli mässäiltyä liikaa niin eiku liikkumaan. Jos ei tänään niin huomenna vähän reilummin. Taatusti ylimääräiset läskit lähtee, jos niitä sattuu olemaan. Puhumattakaan liikunnan muista hyödyistä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Aloitus oli kävelemisestä eikä syömisestä.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
heihallooo kirjoitti:
Aloitus oli kävelemisestä eikä syömisestä.
Pelkkä hyväätarkoittava vinkki se vaan oli ja vastaus edellisen kirjoittajan tekstiin: "Ostan älykännykän sitten, kun se näyttää, miten monta kaloria syön . Se olisi tarpeen, ei se miten paljon kulutan tai miten pitkään kävelen."

Ideaa saa vapaasti käyttää mutta mitään pakkoa ei ole...

Onpas täällä nipottajia ;-))

Ainiin siitä kävelystä. Jotkut täällä tietävätkin että kävelen piiiitkiäkin vaelluksia kun sille päälle satun, repussa koko senhetkinen elämä. Lyhyempiä miltei päivittäin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älykännykässäni on kätevä Aktiivisuus-mittari, joka mittaa askeleet, matkan ja noustut kerrokset. Siis silloin kun kännykkä on mukana taskussa tai laukussa.

Päivittäin tulee 3-5 km kaupassa käynnistä ja viikonloppuisin kävelylenkillä helposti 10 km. Se näyttää myös, että keskimäärin vuoden aikana olen kävellyt päivittäin 4,5 km.

Asun taajamassa ja kaupat on turhankin lähellä liikkumisen kannalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Siis onko se jokin ladattava ohjelma tuo aktiivisuusmittari? Kiinnostaa tyttären takia kun sai juuri uuden älypuhelimen joten siihen varmaankin voisi ladata kun on Android-sovellus. Hän on lihonut viimeaikoina tosi paljon joten olis hyödyllinen. Hän viihtyy mielestäni liikaa tv:n ääressä joten olisi sopiva "herätys" pysyä itsekin selvillä omasta liikkumisestaan/liikkumattomuudestaan. Tytäs asuu itsekseen, joten en ole vahtimassa hänen liikkumistaan, mutta jo opiskelun ja sen aiheuttaman tentteihin lukemisenkin takia hän istuu paljon, ja katsoo useita ohjelmia tv:stä päivässä silloin kun ei ole paljoa lukemista. Nykyään kun on tallentava digiboksi, ja voi tallentaa määrättömästi mieleisiä ohjelmia, niin tulee katsottuakin paljon tv:tä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lisää.liikuntaa kirjoitti:
Siis onko se jokin ladattava ohjelma tuo aktiivisuusmittari? Kiinnostaa tyttären takia kun sai juuri uuden älypuhelimen joten siihen varmaankin voisi ladata kun on Android-sovellus. Hän on lihonut viimeaikoina tosi paljon joten olis hyödyllinen. Hän viihtyy mielestäni liikaa tv:n ääressä joten olisi sopiva "herätys" pysyä itsekin selvillä omasta liikkumisestaan/liikkumattomuudestaan. Tytäs asuu itsekseen, joten en ole vahtimassa hänen liikkumistaan, mutta jo opiskelun ja sen aiheuttaman tentteihin lukemisenkin takia hän istuu paljon, ja katsoo useita ohjelmia tv:stä päivässä silloin kun ei ole paljoa lukemista. Nykyään kun on tallentava digiboksi, ja voi tallentaa määrättömästi mieleisiä ohjelmia, niin tulee katsottuakin paljon tv:tä.
Puhelimeni on Applen IPhone, johon olen ladannut Terveys-nimisen ohjelman (apin), joka on suomenkielinen ja helppo käyttää.

Ohjelmaan voi liittää terveystietoja neljältä osa-alueelta ja seurata niiden kehittymistä ajan mittaan:
- aktiivisuus
- mindfulness
- ravinto
- uni

"Aktiivisuus" -kohta näyttää:
- askeleet
- kävelty + juostu matka
- noustut kerrokset

Kännykän ilmoittamat tiedot kävellystä matkasta ovat yllättävän tarkat ja riittävät hyvin normaalin liikunnan ja kuntoilun seurantaan. Tieto päivittyy koko ajan 10 metrin tarkkuudella, kunhan kännykkä on kävellessä mukana taskussa, laukussa tai repussa).

Kerronpa saman tien, että itselläni on kotona lisälaitteina myös verenpainemittari (merkki Qardio) ja unimittari (merkki Beddit). Olen yhdistänyt niiden mittaamat arvot tähän kännykän Terveys-ohjelmaan.

Näen siten kännykästäni kootusti olennaiset elintoiminnat: unen määrä ja laatu, verenpaine ja syke (jotka mittaan kotona aamuin illoin) sekä päivän mittaan kävellyt askeleet ja kilometrit.

Laitteista on ollut paljon iloa ja hyötyä näin seniorina - kunhan ottaa mittailut rennosti ja eikä tee niistä liian tiukkaa ohjelmanumeroa itselleen. 👍😊
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Askelmäärää en osaa sanoa, mutta monen edestä. Myös vapaapäivinä.
Ilmianna
Jaa
Njaappista.
Kyllä sellainen 50 metriä tulee käveltyä. Ei päivittäin. Nimittäin alaovelta parkkiruudulle on matkaa noin 25 metriä.
Harmittaa kun autoa ei saa parkkeerata alaoven viereen.
Hissikin on yhdet raput ylös-alas, tai yhdet alas (ja sieltä ylös ovelle). Muuten ostaisin jonkun sähkökäyttöisen vempeleen jolla voisin kulkea jo kotoa pihalle ja autolle.
En kuulu massaan. Olen mukavuuteni haluinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ja ennen kuin huomaatkaan, saat kulkea kaikki matkasi pyörätuolissa. Kuulunet heihin jotka eivät ole ikinä kuulleet tuki- ja liikuntaelinten sairauksista (TULES) ja miten niitä saadaan 'aikaiseksi'.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaikki elimeni liikkuvat todella kuin rasvattuina. Mutta en ala huvikseni rasittamaan. Voimistella voi vaikka tietokoneen äärellä.
Ei ole kauan kun kävin näyttämässä nuoremmille mallia telinevoimistelun äärellä ja oli kiva katsoa suu auki olevaa poppoota.
Todella fyysinen ja liikkuva työura on taannut että olen ketterä kuin gepardi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Mä olisin halunnut nähdä tuon.
Nojapuut ja rekki. Kivat aikoinaan. Hmmm.
Saattaa olla, et äkkiseltään oma näytökseni päättyisi ikävästi: mätkähtäisin nolosti maahan ja menisin rikki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Omamoka kirjoitti:
Ja ennen kuin huomaatkaan, saat kulkea kaikki matkasi pyörätuolissa. Kuulunet heihin jotka eivät ole ikinä kuulleet tuki- ja liikuntaelinten sairauksista (TULES) ja miten niitä saadaan 'aikaiseksi'.
En ole ihan samaa mieltä. Äitini ei liikkunut koskaan kuin pakollisen. Hän eli 94-vuotiaaksi, liikkui ketterästi lähes loppuun asti, moni himolenkkeilijä oli läpikäynyt lonkka- ja polvileikkauksia, silti eivät kyenneet olemaan jaloillaan paljon nuorempana kuin äitini, mamma ei tarvinnut tekoniveliä eikä muitakaan leikkauksia. En minäkään kävele kuin pakolliset, kuntoilen kyllä muuten. Olen ikäisekseni hyväkuntoinen.
Äitini ei myöskään ollut mikään työn sankari kuten monet ikäisensä naiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pitää paikkansa.
Olen huomannut elävässä elämässä että jo jopa nuorehkolla väellä on erilaisia kuntovaurioita. Tosin liikuntakin on lisääntynyt vaurioisempaan suuntaan kaikkine kuntosaleineen, laitteineen, joukkuepeleineen (salibandyt sun muut), kamppailulajit, puhumattakaan jatkuvasta juoksemisesta.
Jo reipas kävely sisältää aimo annoksen tarpeellista, moni kauppareissu korvaa peruskunto setin.
Itsekin tiedän 95 vuotiaan naisen, maalla, jonka esimerkiksi postilaatikkoreissua 500 metriä suunta on ilo katsella, niin viuhtovan rytmikäs on askellus kuin viisikymppisellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla ei ole vielä kännykkää - olen niin tyhmä etten saa ostaa älykännykkää. Siksi käytän lankapuhelinta ja se kassissa kävelen joka päivä suunnilleen 2- 3 km. Eikä kukaan soita eikä tarvitse koko ajan näpelöidä vehjettä. Ettäs tiedätte !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Muista mennä kauppakekuksiin. Niissä näkee siellä täällä, etenkin liikkeissä käytöstä poistuneita lankapuhelin pistorasioita.
Laitat oman töpselin seinään ja alat soittaa ilmaispuheluita. Valitse sellainen liike jossa on nuori naismyyjä (= tosi tyhmä siis) ja kerro hänelle, että haluat ladata lankapuhelimesi, sopiiko. Yleensä saa luvan, eihän se uus-urvelo ymmärrä menneisyydestä mitään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Oli ne aikoja ne.
Tuosta muistankin, kuinka yhdellä kurssilla ollessa pidin omaa lankapuhelinta mukanani.
Sieltä oli kaksi kertaa varastettu meidän kurssilaisten käytössä oleva puhelin, eikä meille enää uutta luvattu varastettavaksi.
Kävi vaan kerran sitten niinkin, että joku lainkuuliainen näki minun nappaavan puhelimen laukkuuni puhelun jälkeen ja meni käryttämään minut puhelinvarkaana. En minä siitä vankilaan joutunut/päässyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
-ei ole laskuria, 1100 Nokia, ei edes kameraa siinä, mut käveltyä tulee kyl joka pvä 1-1,5 tuntia, ei ikinä hissejä, asun neljännes kerrokses, hyötyliikunta mukavaa.
-mutta on harvinainen kevät, näin viileää näin pitkään jatkunutta en muista kokeneeni...onkohan kesäkin erilainen?..näkee joka elää.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko sulla hyvä soffa kans? Neljän kerroksen jälkeen ei taida ihan heti ruveta tiskaamaan tai imuroimaan :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuli ostettua tänään tällainen.
Tavis-renkailla tosin.
Tarkoitus Stadi-pyöräily.
Sähköä siksi että iho kerkiää sopeutumaan rasvan poistoon.
Ei niinku rypisty sillee.
Vielä ei pysty kehumaan/moittimaan.
Pyörä kun on vielä pahvi-laatikossa autoni taka-paksissa.

https://www.youtube.com/watch?v=LIp2D54QL7M

https://www.youtube.com/watch?v=6lTxzn7kFHs

H.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Vieläkö sulla on huawei? Onko pyörässä huawei pidikettä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Soitatko-ajaessa kirjoitti:
Vieläkö sulla on huawei? Onko pyörässä huawei pidikettä?
"Soitatko-ajaessa"

Minulla on aina kaikki tarpeellinen.
Mihin sitten elämä minut johtaakin.

H.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Onnea uudelle pyörälle.
Näyttää hankalalta minun näkökulmastani, teknisen näköinen on :)
Tykkään enemmän mummopyörästä, sellainen sähkäri on ollut jo viisi vuotta, ostin nyt keväällä uuden akun ja taas mennään.
https://www.bikester.fi/540036.html Ei pyöräni ihan samanlainen ole kuin kuvassa mutta aika lähellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mielikki.mummo kirjoitti:
Onnea uudelle pyörälle.
Näyttää hankalalta minun näkökulmastani, teknisen näköinen on :)
Tykkään enemmän mummopyörästä, sellainen sähkäri on ollut jo viisi vuotta, ostin nyt keväällä uuden akun ja taas mennään.
https://www.bikester.fi/540036.html Ei pyöräni ihan samanlainen ole kuin kuvassa mutta aika lähellä.
"mielikki.mummo"

Mummo pinnistää nyt muistiaan tiukemmin.
Pyöräni on MIEHEKÄS! :)
Sen voi taittaa puoliksi.
Silloin se mahtuu näppärästi autoni taka-tilaan.
Tyyliin:
Autolla Lappiin, pyörällä tunturiin.
-
Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.
Nätti peli, myönnetään.

H.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hunksz kirjoitti:
"mielikki.mummo"

Mummo pinnistää nyt muistiaan tiukemmin.
Pyöräni on MIEHEKÄS! :)
Sen voi taittaa puoliksi.
Silloin se mahtuu näppärästi autoni taka-tilaan.
Tyyliin:
Autolla Lappiin, pyörällä tunturiin.
-
Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.
Nätti peli, myönnetään.

H.
Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.<<
Saisikohan siihen toiseen moottoriin uusittua akun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mielikki.mummo kirjoitti:
Joo, pyöräsikin moottori näyttää olevan jalkojesi välissä.<<
Saisikohan siihen toiseen moottoriin uusittua akun?
"mielikki.mummo"

Löytyy nesteitä joilla saa elvytettyä vanhankin akun.
Koti-kiusattu varmaan tietää tarkemmin. :)

H.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
@hunksz
Saatuasi tuon fillarin kontista käyttökondikseen, niin laita kokemuksia siitä.
Minuakin kiinnostaa tuo keksintö läskinä tai tavallisena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5455 kirjoitti:
@hunksz
Saatuasi tuon fillarin kontista käyttökondikseen, niin laita kokemuksia siitä.
Minuakin kiinnostaa tuo keksintö läskinä tai tavallisena.
"5455"

Kerron, luultavasti Keskiviikkona.

H.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämän laskutoimituksen avulla selviää, kuinka pitkän kävelylenkin tarvitset päivässä. Kuinka kaukana on kymppitonni?
Terveen aikuisen suositellaan ottavan 10000 askelta päivässä. Se, kuinka pitkän matkan 10000 askeleella kuljet, riippuu askeleen pituudesta.

Keskimääräinen askelpituus voidaan laskea kävelijän pituuden perusteella näin:

Naiset: 0,413 x pituus

Miehet: 0,415 x pituus

Esimerkiksi 172 cm pitkän naisen askelpituus on 172 cm x 0,413 = 71 cm.
10 000 askeleella hän kulkee 10 000 kertaa 71 cm:
10 000 x 0,71 m = 7100 m eli 7,1 km.

Minä kuljen siis 7,39 kilometriä 10.000 askeleella
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
No tuo nyt on pelkkää "skeidaa".
Ajatellaanpa että tyyppi on 185 - 200 cm pitkä niin ei hänen kulkunsa näytä askellukselta vaan harppauksilta jos noilla mitoilla täytyy askellus ottaa. Sellaiset 77 - 85 cm loikkia.
Tietysti jos on iso kenkäinen niin äkkiäkös askellus tulee täyteen vaikka töpöttelemällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukaan miehistäni ei ole loikkinut pitkillä jaloillaan, vaikka ovat kaikki olleet vähintään ilmoittamasi pituisia, joku pitempikin.

Itse kuljen vain vähän päälle 70 senttisin askelin. Loikkiminen näyttäisi vähemmän viehättävältä. Kaupungilla voin kulkea varsinkin kapeassa hameessa korkokengät jalassa vielä lyhyemminkin askelin. Korkokengät jalassa olen yli 180 cm pituinen ja mieheni ovat yleensä olleet pitempiä, vaikka ei kukaan meistä loiki kuin tarpeen vaatiessa lätäköitten yli tms.

Tynkämiehenä sinä voit tietysti itse loikkia niin pitkiä askeleita kuin pystyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pitkä eukko.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika paljon tulee käveltyä, 3-6 tuntia päivässä ulkona + kotiaskareet. Ei ole puhelimessa askelmittaria ja joskus lehtitilauksen kylkiäisenä saatu mittari on unohtunut jonnekin laatikon pohjalle kokeilematta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Minä tilaan syksyllä puiden lehtiä niin ei tule kylkiäisenä turhaa krääsää. Puiden lehtiä on kiva haravoida ja lukea omia ajatuksiaan huolella. Pääotsalohkouutinen kiehtoo aina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oneks olkoon,"liikuskeleva",,,3-6h päivässä kävelyä ,se on paljon ,jos on eläkkeellä. Töissä jouduin kyllä kävelemään tai välillä seisomaankin yli 6tuntia,mutta nyt eläkkeellä ei millään tule käveltyä paria tuntia enempää-huono juttu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ootkotöissävielä kirjoitti:
Oneks olkoon,"liikuskeleva",,,3-6h päivässä kävelyä ,se on paljon ,jos on eläkkeellä. Töissä jouduin kyllä kävelemään tai välillä seisomaankin yli 6tuntia,mutta nyt eläkkeellä ei millään tule käveltyä paria tuntia enempää-huono juttu.
Tänään kävelin klo 9.30 - 14.00. Kaunis on auringon paiste, olisin mielelläni vieläkin ulkona, mutta kotityöt kutsuivat.
Keksin mieluisen harrastuksen ja liikunta tulee siinä samassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä en enää kävele.
Kunhan en taivaalta löydä kiikarillakaan pilven-riekaletta ja ulko-lämpötila on tasan +26,2C
Talutan uuden lemmikkini piha-maalle, kytken sähköt päälle ja silloin-tällöin vain polkaisen pikkusen.
Päälläni kaikkein ohuin T-Paidoistani.
Sekä Muuri-pata-lettusen ohuet kesä-housut.
Saa tuijottaa seksistisesti häväisten

H.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kait olet ostanut kypärän myös?
Vältä Töölönlahtea, koska siellä ihmiset juoksentelevat ja pyöräilevät varsin agressiivisesti. Siellä ei ole sunnuntaikävelijällekään mitään asiaa. Sitten vain Munkkaan ja Tarvaspäähän ja Laajalahden, Tapiolan Lehtisaaren kautta takasin. Tai Lauttasaareen ja Lehtisaaren kautta takaisin.
Saatat kirmaista Hietsussa uiskentelemassa.

No onnea uudenlaiselle pyöräilylle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kiitos vinkistä aloittajalle. Nyt on minullakin harjoitusohjelma ladattuna kännykkään. Pitääpä alkaa opettelemaan käyttää sitä. Käsittääkseni sitä painetaan päälle kun lähdetään liikkeelle. Näyttääköhän se sitten kartan missä oon kulkenut. Mukava opetella uutta.
Ilmianna
Jaa
Kiitos vinkistä aloittajalle. Nyt on minullakin harjoitusohjelma ladattuna kännykkään. Pitääpä alkaa opettelemaan käyttää sitä. Käsittääkseni sitä painetaan päälle kun lähdetään liikkeelle. Näyttääköhän se sitten kartan missä oon kulkenut. Mukava opetella uutta.
Ilmianna
Jaa
Ja minä en taida enää viitsiä kirjoitella tälle palstalle kun heittää jatkuvasti vastaukkset tuplana. Outo systeemi. Tosi vaikea tietää mihin kohtaan pitää kirjoittaa, +lisää kommentti, kommentoi, vai kirjoita vastaus... Ja mainokset vissiin jumittaa kun siviuei suostu menemään alas vaikka painaa end nappulaa. Koko ajan pitäis olla rormella hiirellä pyörittämässä. Sormeen tässä saa kohta kuluman ja liikarasituksen... lähden testaamaan uutta kävelysovellusta.
Ilmianna
Jaa
4-5 km noilla askelilla tulee matkaa . Aika niukasti kuitenkin .
Ilmianna
Jaa
Kävelen päivittäin eri reittejä pitkin. Esim. makkari - vessa - olkkari -keittiö - parveke - vaatehuone etc. En ole laskenut matkan pituuksia enkä askelten lukumäärää. Äsken kuitenkin testasin eli sohvalta jääkaapille n. 8 askelta. Virhemarginaali +- 60 %.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Samat on reitit. Eri huushollissa juu. Riittää kun olin jalkojeni päällä 6 h tänäänkin. Nyt istun ja kai oikaisen sohvallekin viimeistään uutisten hetkellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mä en voi käyttää askelmittareita, koska tekisin iltaisin miinus-laskut ja jos kymppitonnista uupuisi paljonkin, ahdistuisin, masentuisin, en saisi unta tai rupeaisin kävelemään unissani. Esim 10 000 m - 8765 m = 1235 metriä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Negativea metrien pilkkominen osiin.
Pyöristä. 1235 metriä kertaa 10 = ?
Kyllä, olet kävellyt yli 12 000 metriä.
Merkkaa se vielä ruutuvihkoon niin on todiste, että olet kävellyt.
Loppumatkan voi kävellä unissaan, se ei rasita liikaa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Viikonloppuna kävelen, sen minkä kävelen ja viikolla en.
1
Ilmianna
Jaa
Aivan älytöntä laskea montakon askelta kävelee ja tehdä itselleen jotain velvotteita. Itse kävelen fiiliksen ja säiden mukaan miten milloinkin. Yleensä käyn iltaisin puolen tunnin kävelylenkillä ja päivisin tulee käveltyä tarppeen mukaan. Pari-kolme kertaa viikossa teen sellaisia 1-2 tunnin pitempiä lenkkejä. En koskaan ajattele urheilun kannalta liikuntaa, vaan nautin kun saan ajatella rauhassa omia asioitani ja katsella kaunista luontoa.
2
Ilmianna
Jaa
Mihis sitä tietoa tarvitsee, montako askelta? Kävelyaika kai se tärkein on ja senhän näkee kellostakin jos kiinnostaa. Kyllä sen kroppa kertoo, koska on kävellyt tarpeeksi tai liikaa.
2
Ilmianna
Jaa
Joo ostakaa älykello se tarkailee elintoimintojanne alati, varmaan ilmoittaa senkin on syytä hellittää, muuten on henkenlähtö lähellä perskule tai ilmoittaa kipaseppa joutessa 10 km, myös seksi tarpeen ilmoittaa onko rouva siihen valmis.
En tarvitse askelmittareita, lämpömittari on hyvä olla ikkunan pielessä.
1
Ilmianna
Jaa
Tällä haavaa liian paljon; jalka on kipeä.
Ilmianna
Jaa
Onpas porukalla vanhaa tietoa: se on nykyään 15 000 askelta. Siinä saa jo vähän yrittää.

http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/201703232200090206_tj.shtml
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Aiiiiii kauheaaaa: 15 000 m - 8 765 m = 6 235 m.......
Nyt ei tule uni simmukkaan, tulee ikku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
New-age kirjoitti:
Aiiiiii kauheaaaa: 15 000 m - 8 765 m = 6 235 m.......
Nyt ei tule uni simmukkaan, tulee ikku.
No se on voi voi. Kuinka moni oikeasti kävelee joka päivä tuollaisia kilometrimääriä?
Himokuntoilijat lähinnä, jos rehellisiä ollaan eikä elvistellä yhtään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Apua. Virhe: olisi melkein seitsemän penikulman saappaat. Metrin askeleet ja eipä kyllä ole...
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä en laske askeleita vaan kilometrejä. Päivässä kävelen 2 km.
1
Ilmianna
Jaa
Kyllä jokainen ihminen tuntee itse sen kävelyn tai työn tarpeen----paino--vointi--jne.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Valitan; ei tunne eikä varsinkaan tiedä. Ja suurin vaikutin uupuu kokonaan: tahto.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
töissä noin 15 km päivässä.....iso talo iso reviiri myyjänä.... betonilattia ja turvakengät....koivet kiittää.... ja sitten vielä aamua illoin koiran kaa....
Ilmianna
Jaa
ennen alaraajojen valtimotukoksia kävelin joka päivä n 20 km,,,, nyt vain puolet siitä... ( katkokävely )
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mihinkäs kaikkiin paikkoihin niitä pallolaajennuksia tehtiinkään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä ollut mittaria. Klo 8-16.00. Tulihan tuossa varmasti monta askelta otettua.
Ilmianna
Jaa
Mitäs tuo nyt on, kun talon emäntäkin kävelee tutkimusten mukaan 10 km päivässä pelkästään kotiaskareissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niin varmaan , äly hoi epäilemättä pyykkikonetta katsellessa. Jostakin syystä tosin painaa emäntä 110 -200 kg.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Varmaan noin1 - 1,5km/pv. Lisäksi kotona sohvan ja jääkaapin välit.
Loma-asunnolla päivittäin 1 - 3 tuntia. Matkaa ei tule hirveän paljon koska vaimoni säätelee vauhdin.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kuinka paljon kävelette päivittäin?

Uudessa kännykässäni on askelmittari ja se tarjoilee hauskaa tietoa. Tuhansia askeleita tulee otetuksi, välillä yli 10.ooo.

Kuinka pitkiä matkoja tulee kuljetuksi. Tiedättekö te?
Miten paljon liikutte jalkaisin?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta