Miksi lahkoissa ei parane ?

tekopyhyys

Vaikka Raamatussa Jeesus paransi kaikki hänen luokseen tulleet.

Jeesus kulki sitten kaikissa kaupungeissa ja kylissä. Hän opetti synagogissa, julisti ilosanomaa taivasten valtakunnasta ja paransi kaikki ihmisten taudit ja vaivat.

Hänen maineensa levisi sieltä koko Syyriaan. Hänen luokseen tuotiin kaikki erilaisista taudeista kärsivät ihmiset -- niin pahojen henkien vaivaamat kuin kuunvaihetautiset ja halvaantuneetkin -- ja hän paransi heidät.

Jeesus kulki sitten joka puolella Galileaa. Hän opetti seudun synagogissa, julisti ilosanomaa Jumalan valtakunnasta ja paransi kaikki ihmisten taudit ja vaivat.

Kun hän veneestä noustessaan näki kaikki nämä ihmiset, hänen tuli heitä sääli ja hän paransi kaikki sairaat.

Mielestäni vastaus on ilmiselvä, lahkoissa ei vaikuta Jeesus Pyhän Hengen välityksellä...ollenkaan.

Jos olen oikein ymmärtänyt, lahkoissa ei pääse eroon syntisairaudestakaan, siis niissä ei pyhity, pääse eroon pahuudestakaan, vai tiedättekö joitain lahkoja, joissa sen jäsenet olisivat pyhittyneet..?

Ja niinkuin sanotaan, uutta viiniä ei lasketa vanhaan leiliin, eli Pyhä Henki tulee vain täysin puhtaaseen astiaan.

1

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      Ei lahkot, ei kirkot eikä parantajat paranna ketään! Mutta jos parannusta etsivä löytää ennen kaikkea itsestään jumaluutensa, sielunsa parantavan voiman (uskoo vahvasti sen, että on yhtä Isän kanssa, kuten Jeesus uskoi) tai jonkun "parantavaa voimaa välittävän" paikan tai ihmisen joka auttaa häntä saamaan uskon ja täydellisen luottamuksen parantumiseensa, niin silloin voi "ihme" tapahtua. Tähän viittaa selvästi Jeesuksen sanat parantamilleen ihmisille eli "sinun uskosi on sinut parantanut". Eikä hän todellakaan tarkoittanut, että parannettavan olisi pitänyt uskoa muuta kuin sen, että Jeesuksen läheisyydessä tällä hänen valtavalla rakkautensa voimalla on ihmeitä tekevä vaikutus ja hän tahtoo ottaa sen vastaan ehdoitta. Rakkaus on se "salasana" joka parantaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe