Miten ihmeessä edetä työpaikkakiusaajan kanssa?

RauhaisaAle

Olen todella jotenkin ymmälläni siitä, että aikuinen, melkein eläkeiässä oleva ihminen voi olla työpaikkakiusaaja. Niin, ei kait se ikää katso, jos ihminen ei osaa olla tavallisesti ihmisten kanssa tai ei ole oppeja kotoa saanut tai lapsuus on ollut huono. Olen yllättynyt tilanteesta, koska en ole kokenut koskaan vastaavaa, en ikinä itse voisi toimia tuolla tavalla. Minun arvot ovat kohdella ihmisiä hyvin ja olla ystävällinen kaikille. Siksi kait tämä tilanne on ajatuksia herättävä monellakin tapaa. Hän yrittää kaikin mahdollisin tavoin nykyisin tehdä oloni huonoksi työpaikalla ja on saanut yhden mukaan tekemään jo samaa. He yhdessä ovat ilkein pari meidän työpaikalla. Meidän työpaikan huono johtaminen on myös ongelma, joten siksi meillä saa valtaa nämä kierot, kateelliset, pilkkaavat, juoruilevat ja haukkuvat ihmiset. Saavat vielä huonomman tilanteen yritykseen. En tiedä miten toimisi jatkossa työpaikkakiusaajan kanssa. Tekisinkö suoraa tilit selviksi ja sanoisin suoraan mitä ajattelen, sen uskallan kyllä tehdä. Luultavasti siinä pahansuopainenkin hiljenisi. Teenkö hänelle kiusaa ja olen samanlainen kuin hän, vaihtoehto sekin. Vai katsonko mihin on valmis menemään. Mitä ihmettä näiden tyhmien ja sairaiden työpaikkakiusaajien kanssa pitäisi tehdä? Sairashan kiusaaja on ja kateellinen, oman elämän iloton ihminen, joka ei osaa olla omassa elämässä onnellinen. Toivon tsemppiä kaikille kiusatuille.

27

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • draamankaari

      Inhorealistinen analyysini : jos kiusaaja on lähellä eläkeikää, on hän lajissaan hyvin kokenut eli ei hätkähdä vastineestasi, vaan odottaa sitä. Hän mulkkaa reaktiosi hyökkäykseksi itseään sekä kaveripiiriäään että esimiestä ja työnantajaa vastaan.

      Hän on luultavasti harrastanut henkistä väkivaltaa lapsuusvuosistaan lähtien, kohdistanut sitä monenlaisiin ihmisiin erilaisissa yhteyksissä. Vanha kiusaaja on pelisilmällään paitsi analysoinut sinut, myös pedannut sivulliset ja johdon puolelleen jo ennen kuin alkoi paljastaa luonnettaan sinulle. Nyt hän pyrkii ärsyttämään sinut puolustamaan itseäsi. Suorat sanat, ongelmien asiallinen puheeksi ottaminen tai mikä tahansa muukin reaktio johtavat samaan lopputulokseen. Saat kuulla olevasi puskista hyökkäävä selkäänpuukottaja, joka kiusaa viatonta ja pidettyä vanhaa työntekijää.

      Jos kiusaaja on lähellä eläköitymistä, neuvoisin sinua kestämään. Vastatoimia kannattaa harjoittaa vain silloin, kun voi toimia jäämättä kiinni. On tietenkin väärin ja kohtuutonta joutua hukkaamaan energiaansa ja työaikaansa henkisestä väkivallasta selviytymiseen, mutta käytännössä työnantajat hyväksyvät tämän ilmiön. Minkäs teet, kun töissä on palkkaa saadakseen käytävä?

      • vanhaakka

        Meillä työpaikalla samanlainen eläkeikää lähellä oleva naispuolinen kiusaaja, kaverinaan 10 vuotta nuorempi kiukkuinen huutava nainen. Edessä ja takanapäin haukkumista, valheiden juoruamisia, pomon kavereita. Pomo tietoinen asiasta " ei mikään uusi juttu " , mutta ovat " sellaisia?". Heh hyväksyttävää toimintaa... Parhaimpia työntekijöitä, jota maa päällään kantaa HEH. Tämä kohta eläköityvä naisihminen osaa laskea 150;neen ja nostaa. Aika paljon vaadittu HEH . Työ nimittäin on hyvin yksinkertaista. Tämä nainen istuu erään liiton hallituksessa, ja on ollut luottamusnaisena aikanaan useita vuosia. Hyvin valittu .. kaduttu valintaa .. ja nyt hyvä luottamusnainen. Joka paikassa tätä ilmeisesti tapahtuu jossain muodossa, olen ihminen jota ei voi kiusata. En anna jonkun keskenkasvuisen, ikänsä samaa työtä tehneen, raukan vaikuttaa minun elämääni.


    • matonalla

      Voi. Onpa tuttua useamman kymmenen työvuosieni parista. Näitä ihmisiä on, jos johto ei puutu asiaan. Huonot johtajat lakaisevat ongelmat aina maton alle. He eivät osaa ongelmanratkaisun jaloa taitoa. Olisi syytä lukea vaikka kirjallisuutta aiheesta, sitä riittää. Se auttaa myös liiketoiminnassa ja sen kehityksessä.

      Olen huomannut, että kiusaajat etenevät usein hyviin työtehtäviin, en ymmärrä, miten se on mahdollista. Eräskin henkilö on alaisilleen ilkeä ja jopa valehtelee, nokittelee jne. sen sijaan, että olisi kannustava ja innostava. Hän hamuaa itselleen sekä valtaa että yrityksessä erilaisia etuja, eri tavoin. – Itse pidän tällaisia henkilöitä liiketoiminnallisina haittoina. Onpa kiusa eräässä työpaikassa johtanut itsemurhan yritykseen. Sitä johto vähätteli!

      Eli yhteenvetona ja pitkän kokemuksen opettamana sanoisin, että on paras pyrkiä pois tällaisesta yrityksestä, jonka arvot eivät kohtaa omia arvoja. Kyllä niitä hyviäkin työpaikkoja on.

      • Harvoin.puututaan.asioih

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/tapaus-kuntaliitto-huonot-johtajat-sairas-tyoyhteiso/

        Surkeaa käytöstä
        ”Kovin tutulta kuulostaa. Esimerkit noudattelevat huonon johtajuuden toimintatapaa”, sanoo dosentti Marja Eriksson Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulusta.

        ”Työntekijöiden puheista huomaa, että heidän näkökulmastaan katsottuna työn organisointi on hakusessa – vaikka strategia kuinka löytyisikin johtajien pään sisältä.”
        ”Johtaminen on normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa.
        Jos johtaja simputtaa, huijaa, tai ei selvitä alaisten vastuualueita, pallo on hukassa” Eriksson sanoo.

        Olemassa olevista prosesseista ei juuri ole hyötyä, jos niitä ei noudateta.
        ”Huono johtaminen pesiytyy yhteisöihin siksikin, että kukaan ei puutu.

        Järkyttävää on se, että Suomessa on niin hyvät ja kalliit rakenteet – työsuojelupiirit, työterveyshuolto, tasa-arvovaltuutettu – ja silti huono käytös jatkuu. Se johtuu pelon ilmapiiristä”, Marja Eriksson sanoo.


    • faktaa000

      Työpaikan vaihtaminen on vaiketa ja nykyään voit hypätä ojasta allikkoon joten ei muuta kuin lekuriin kun vituttaa ja keksit jonkun ihan sikamaisen tempun sille mulkulle mistä ei voi sinua syyttää.

      • pikikissa

        jos itse olisin ollut kiusattu työpaikalla,olisin nostanut kissan pöydälle ja kiusaaja olisi kyllä saanut kuulla millainen hän on.olisin vienyt asian niin pitkälle,että siitä olisi tullut loppu.ei kannata kärsiä,vaan siihen pitää puuttua,niinkuin koulukiusaamiseenkin.


      • sivusta

        Kiusaaja pitää toimittaa hoitoon pikaisesti ,tämä auttaa kiusaajaa niin että oppii tunistamaan mikä on oikein ja mikä väärää käytöstä toista kohtaan ja samalla tulee kiusattua autettua kun asia tulee tällä julki .


    • IdioottiOnAinaItsevarma

      Semmoisille patinoituneille kieroille käppyröille ei oikein voi mitään, mutta voi olla että hän on samanalainen kaikille, esim. eräs jonka tiesin epäluotettavaksi keljuilujaksi työskenteli hetken minunkin kanssani niin johan tuli karkeaa kieltä kolmannesta henkilöstä joka oli reissuhommissa ja kävi siinä meidän kanssamme töitä tekemässä. Omalaatuista nimittelyä, en tiedä miksi. Oli vieläpä haukkuessaan kuuloetäisyyden rajalla, niin että hyvin saattoi kuullakin. Ei voi ymmärtää miksi.

      Sen olen huomannut että vähä älyiset idiootit ovat aina itsevarmoja. Älykkäämpi ihminen osaa kuvitella monia eri skenaarioita ja varoo siksi jokaista askeltaan.

    • lapsellistatouhua

      Työsuojeluun yhteys ja työpaikkalääkärille. Lääkäri kirjoittaa pyynnöstä lausunnon. Itsellä menossa ko. prosessi.

      • Säälittävää

        Nimenomaan juurikin näin! Itselläni oli juuri tällainen tapaus jossa osastonhoitaja oli TÄYSI piru joka haali ympärilleen "haaremin" joka osottautui kuitenkin virheeliseksi valheeksi. Tulos oli Osastonhoitaja JOUTUI siirtymään toisiin tehtäviin.


    • kiusattumyös

      Voi voi itsellä kivinen pitkä taisto takana. Jouduin itse kiusatuksi kun vaihdoin työpaikkaa, tulin suuremmasta yhtiöstä ja olin muita kokeneempi ja pätevämpi. Katselin pari vuotta, mutta sitten esimies vaihtui epäpätevään ja tilanne muuttui ihan holtittomaksi. Kiusaajia oli kaksi, 50 vuotiasta naista jotka joka tilanteessa säestivät toisiaan. Tietoa pantattiin, töitäni ja tekemisiäni kytättiin, ilkeily oli jokapäiväistä, käytös oli vähättelevää ja epäkunnioittavaa, palavereissa nolattiin, ilmehdittiin, jätettiin ulkopuolelle, mustamaalattiin jne. Esimies ei osannut eikä uskaltanut tarttua asioihin, johtaminen oli huonoa ja kiusaajat ottivat pomon roolin. Lopulta pomokin alkoi mennä mukaan ja kyseenalaisti tekemisiäni. Sitten käännyin ylemmän esimiehen puoleen. Hänkään ei osannut käsitellä asiaa vaan kiusaamista jatkui vielä ainakin vuoden ja olin jatkuvasti palavereissa esimiesten kanssa ja minua syyllistettiin rivien välissä. Asiaa vaan ihmeteltiin ja sain jatkuvasti todistella sitä. Aloin olla ihan puhki. Lopulta työterveyslääkäri tarttui asioihin ja kävimme useita keskusteluja esimiesten kanssa lääkärin johdolla. Minulta ei koskaan pyydetty anteeksi,eikä kiusaamista myönnetty ääneen. Jouduin vaihtamaan töitä talon sisällä. Vielä senkin jälkeen kiusaajat puhuivat minusta pahaa, entiset työkaverit kertoivat mitä oli sanottu. Minulta ei kannata kysyä neuvoa työasioissa koska olen epäpätevä jne. Tilanne on nyt rauhoittunut uudessa ryhmässä, mutta joudun käymään terapiassa nyt jo kolmatta vuotta. Voin vaan sanoa että kyseessä voi olla hyvin narsistiset persoonat jotka haluavat alistaa, he eivät tunne häpeää eikä muutakaan myötätuntoa. Melkein ainoa pysyvä keino on vaihtaa muualle ja lähteä pois. Jaksamista. Jos pystyt älä reagoi mihinkään. Huomasin että kiusaajat ärsyyntyivät kun esitin iloista ja ettei mikään tunnu missään. Mutta ei kukaan jaksa sellaista ikuisesti, se syö energiaa. Suomi on valitettavasti kiusaajien luvattu maa. Yleensä taustalla on kateus ja tunne omasta vähäpätöisyydestä,heikko itsetunto ja narsistinen luonnehäiriö.

      • tgtgg3tg

        tuli mieleeni, että entä jos kyse oliki nenemmän van erilaisita tavoista tehdä jotain tiettyä asiaa, kun kerroit että tulita kerroit heille taloon muualta, ja että olit kuitenkin kokeneempi ja pätevämpi, niin mut ovat voineet taas kyseenalaistaa tuon sinun näkemyksesi itsestäsi. Ehkä heillä oli tehty asiat aina jotenkin, ja sitten sinä tulet ja yäpuolelta yrität muuttaa sitä...Ehkä se ärsyttäisi ketä tahansa. Ehkä tietty nöyryys ei olisi pahasta kun tulee uuteen työpaikkaan, mutta en tetenkän sano että he oli oikeassa tai sinä väärässä...


    • selviytynyt

      Voimia sinulle! Olen kokenut samaa,narsistisuutta työpaikalla. Ilkeyksiä,henkistä väkivaltaa, melkein syljetään päälle,jos et tee niinkuin narsisti sanoo.Et voi olla parempi ja jos oot saat tuntea tuta. Sinut ajetaan nurkkaan. Pitää olla vahva,jotta voitat henkisesti narsistin. Kyllä on muistissa kuin eilinen päivä!!!!!Sinulle toivon henkistä voimaa ja tukea joltakin sinun lähellä olevalta!!!

    • Anonyymi

      Jos et ole käytännössä aivan uusi työpaikalla niin voit aloittaa esim "mitä vittua?" -tuijotuksella, eikä tarvi vetää heti sitä 100-0 vaan on paljon hienovaraisempiakin tapoja vain ilmoittaa ko. henkilölle että minulle ei tehdä niin. Se asia ei ole mielipide eikä "under debate" vaan se vain on niin.

      Mutta toki moni tilanne on semmoinen missä harmoninen lähestymistapa on paljon vähemmän kuormittava/paskaa mukanaan tuova. Itse aikaan selvisin kun tiesin kyllä miten vahva ihminen olen, ja kun pikkumainen työkaveri vähän piikitteli ja muuta nokkavaa niin tavallaan vaan annoin sen mennä korvista sisään ja ulos, vastailin kyllä mutten lähtenyt mukaan siihen temppuiluun. Myöhemmin lopettaessani siellä firmassa työt sovimme asian.

      :)

      Ikävä tosiasia kuitenkin on että huono johtaminen mahdollistaa kaikenlaisen perseilyn, ottamatta sitä huomioon että huonolla johtamisella saa myös "huonoja työntekijöitä" esim. ei-motivaatiota, tekee vain ja ainoastaan sen vaaditun minimin (ymmärrettävästi.) Ja tämä kaikki vaikuttaa yhtiön tulevaisuuteen ja menestymiseen... Kannattaa siis miettiä muita vaihtoehtoja jos on kykenevä ja aikaansaava ihminen niin hakea muihinkin paikkoihin, Jostain muistan lukeneeni että keskimäärin 1/5 yrityksestä työntekijät kokisivat "huonoa johtamista" -ja tämän pointtina siis että kyllä sitä kalaa tai siis työpaikkoja meressä riittää.

      Voimia ja jaksamista sinulle anonyymi!

    • ÄläAnnaPompottaa

      Minulla on entisellä työpaikalla liiankin paljon kokemusta kiusaamisesta. Entinen työkaveri oli alkuun tosi mukava. Sitten kun sillä alkoi vapaa-aikana menee huonosti, niin sitten se huonolla tuulella purkas kiukkuaan työtovereihin ja enimmäkseen muhun. Tein varastotyötä pakkaajana. Tämä kiusaaja huonolla tuulella erityisemmin tarkkaili mun työskentelyä ja jos huomasi että teen hänen mielestä pienenkin virheen, niin kiusaaja tuli törkeesti sekaantumaan mun työskentelyyn ja korjaa "virheen". Sitten pari kertaa lähdin kesken työpäivän ovet paukkuen ja sanoin pomolle että mä en kattele tuollaista kiusaamista. Pomo yritti puhua mulle ettei mun tartte kesken kaiken lähtee, mutta mä en totellut. Entinen pomo oli liian kiltti ja rauhallinen, ettei pitänyt kunnolla komentoo kiusaamisesta, mutta kun kerroin henkilöstöpäällikölle ja työterveydenhoitajalle, niin ne sentään otti asian vakavasti. Tämä kiusaaja otettiin kyllä puhutteluun ja sitten se oli kuukauden verran rauhallinen, kunnes taas kerran aiheutti stressii. Pari vuotta sitten tuliYT-neuvottelut ja jouduttiin kiusaajan kanssa kumpikin lähtee. Toivottavasti en joudu enää koskaan työskentelee tän kiusaajan kanssa. Tämä kiusaaja oli myös ällöttävin tyyppi, kun ruokatauolla tämä kiusaaja syömisen jälkeen söi omaa räkää ja pilas kaikkien ruokahalut, jotka oli näkemässä. Vaikka itse en ollut melkein koskaan kiusaajan kanssa samaa aikaa syömässä, mutta, kun kuulin jonkun kertovan rään syömisestä, niin mä jouduin heti mennä vessaan yrjöömään, kun pelkkä kuuleminenkin oksetti. Nykyään mulla on uudessa työpaikassa paremmat työtoverit eikä tietookaan kiusaamisesta ja tässä uudessa työpaikalla on niin tiukat säännöt, että sieltä kiusaajat lentäis nopeesti pihalle.

    • Tulikoe

      Ei mitenkään. Ei siihen mikään auta. Narsisti on narsisti. Puutostauti, jolle ei mikään riitä. Huumorikaan ei tehoa. Parempi pysyä mahdollisimman kaukana, mutta mihin paeta.Kiusaaja kun ei työssä eikä muuallakaan suostu yhteistyöhön, eikä kuuntele muita millään tasolla. Narsisti on aina oikeassa. Itse vaihdoin työpaikkaa ja rupesin taas elämään. Sen tunnisti läheisenikin. Aina se ei kuitenkaan onnistu, eikä ole välttämättä paras vaihtoehtokaan.

    • Naisvaltainenala

      Olisiko ensin hyvä pysähtyä rauhassa miettimään, onko olemassa oikeasti sellaisia asioita joita kiusaajaksi koettu työtoveri tarkoittaa, esim. työtavoissa. Miettiä ihan viileästi sitäkin, onko mahdollisesti itse turhankin herkkä kaikkeen puuttumiseen tai millainen oma huumorintaju on. Esim. omissa oloissaan viihtyvät ihmiset ovat usein kuin ulkona työpaikan huumorista. Ihmiset hioutuu ollessaan yhdessä toisten kanssa.

      Sitten miettimään, millaisena kiusaaja itse näkee oman käytöksensä. Humoristina itseään pitävä on usein ymmällään kun häntä ei ymmärretä. Voisiko häneen käyttää hänen omia keinojaan? Sitten kysyä, miltä se tuntuu ja tunnistaako että häntä tässä matkitaan. Se että häpeää omaa käytöstään on se vitsa jolla ihminen itse kurittaa itseään. Usein työryhmän tuki on sen kiusatun puolella kuitenkin, kun asia nostetaan käsittelyyn. Se on kiusaajalle usein iso yllätys.

      Omassa työpaikassa oli teräväkielinen ja ilkeä työntekijä. Meitä uusia tuli hommiin kerralla kolme ja olimme kaikki edellisessä yhteisössä tulleet hyvin toimeen. Kuuntelimme ja koetimme oppia uuden pisteen tavoille, ehkä vähän annoimme takaisinkin. Yllätys kuitenkin oli että työpaikan muut työntekijät kokosivat työpaikkakokouksen jonka kärkiasia oli uusien työntekijöiden hyväksyminen ja arvostaminen. Ketään ei nimetty mutta tämä kiusaaja poistui itkien paikalta mutta hänessä oli ryhtiä ja hän palasi takaisin tilanteeseen. Ketään ei sormella osoitettu ja me kolme emme syyttäneet ketään, myönsimme että olimme hiukan hukassa ja toivoimme että työpanoksemme voisi paremmin hyödyntää kun emme pohtisi mikä meissä on vikana. Jatkossa meni paremmin, hän pysyi meistä aika erillään. Yhteisyyden tunnetta häneen ei kuitenkaan koskaan syntynyt mutta kun hän lopulta kertoi elämänsä taustoista, oli helpompi ymmärtää, mitä kaunaa hän toisti kun kohteli työtovereita epäreilusti. Ehkä hän oivalsi myös että jokaisella meistä on takana vaikeita kokemuksiamme.

    • Vaihdatyöpaikkaa

      Vaihda työpaikkaa, jos suinkin voit. Jos keskustelu johdon kanssa ei tuota tulosta eikä kiusaamisilmoituksia oteta vakavasti, lähde muualle. Minua myös kiusattiin rankasti edellisessä työpaikassa ja olisi pitänyt lähteä heti, kun tajusin, että mikään ei muutu. Ei kannata menettää uniaan ja voimiaan jonkun typeryksen takia.

    • ent.tsv

      Jos ei työsuojeluhenkilöistä tai työterveyshoidosta ole apua tilanteeseen, voi ottaa yhteyttä myös valtion työsuojeluhenkilökuntaan.

    • periksieianneta

      Itselläni kissan nostaminen pöydälle ei auttanut, vaan kiusaaja vaihtui työntekijästä työantajaan, jäin sairaslomalle ja irtisanouduin myöhemmin, koska tiesin etten voi päästä normi elämään ja iri tuosta P*askasta jos roikun sairaslomalla jota joudun anomaan tietyin väliajoin. kelakin päätti etten ole ollut työkyvytön vaikka lääkäri oli kirjoittanut keskivaikean masennuksen paperit.

    • Kiusaaminenonmaantapa

      Olen kokemukseni perusteella samaa mieltä monen muun tähän ketjuun kirjoittaneen kanssa. Kiusatulla on hyvin vähän mahdollisuuksia saada kiusanteko loppumaan, koska kiusaaja(t) on usein verkostoitunut ja saa apua muilta, joten kiusaamisesta on tullut siinä yrityksessä ja kyseistä henkilöä kohtaan maan tapa. Kiusattu taas on leimattu jonkinlaiseksi "epäihmiseksi" ja hänen kiusaamisestaan on tullut yleisesti hyväksyttyä. Hänen oikeaa persoonallisuuttaan ei edes nähdä. Tässä tilanteessa mielestäni ainoa lääke on se, että vaihtaa työpaikkaa. Silloin tietysti kiusaaja saa tarkoituksensa perille (ehkä), mutta pitkässä juoksussa maailma on yllättävän tasapuolinen ja vaikka et itse saisikaan nujerrettua kiusaajaasi, niin joku muu tai jokin muu asia tekee sen ennemmin tai myöhemmin. Toki valitettavaa on se, että kiusattu ei tällöin saa hyvitystä kärsimyksistään. Mutta ikävä kyllä maailma tuntuu olevan sellainen. Joidenkin ihmisten kohtalona on kärsiä vastineetta.

    • ego_ja_tunteet

      Mihinkään kosto tai "minä annan opetuksen" linjalle ei kannata lähteä. Elämä on sellainen laji, että kaikkien kanssa ei voi olla kaveri. Se on mahdotonta. Liika toisten miellyttäminen on usein pahasta. Toista ihmistä harvemmin voi muuttaa samanlaiseksi kuin itse on, tai mitä itse kuvittelee olevansa. Se, että näkee ja kokee muut ihmiset työpaikalla " kieroina, kateellisina, pilkkaavina, juoruilevina ja haukkuvina ihmisinä" on kyllä oman pään kehittämää tuotosta. Joku voi toki sellainen olla, mutta jos näkee joka puolella sellaista, niin se harvemmin on totta. Myös toisten ihmisten ajatusten lukeminen ja tulkinta on karhunpalvelus itselle. Asioilla on hyvin monet kasvot. Asiat eivät aina ole sitä mitä luulee näkevänsä ja tuntevansa. Jos olet vapaa ihminen, niin vaihdat työpaikkaa tarvittaessa. Sitä ennen teet inventaarion työn hyvistä ja huonoista puolista rationaalisesti järkeillen. Toimit sen mukaisesti.

    • toimintaaaaaa

      Voi vitulla päähän, eeeii tosta yhtäkkiä työpaikkaa saa vaihdettua, ehkä se joitain onnaa, ensin kantsii selvittää töis mikä on totta ja mikä valetta paskaa, jollei siä selviä, ulkopuolelta saa viranomaisaspua sitä selvittämään, eikä siitä tarvi kenellekään mitään maninita.

    • Hei. Jos työpaikkakiusaajasi on muurari niin työpaikan vaihtaminen ei auta. Kiusaaminen jatkuu uudessa paikassa uusien kiusaajien toimesta.

    • Ne muurarit järjestelee sellaisia ryhmävainoamisia, missä monta pientä ja suurta muuraria alkaa vainota yhtä kohdetta ja yrittää saada sen luhistumaan henkisesti eli aiheuttaa tahallisesti tarkoitushakuisesti ja tuottamuksellisesti hermoromahdus kohteelle.

    • Tuon hermoromahduksen seurauksena kohteelle voi aiheutua joko avioero, työttömyys, mielisairaus, joutuminen mielisairaalaan, itsemurha tms. Sairasta

    • Karjakäki

      Pomot on aina mukana työpaikkakiusaamisessa. Joko ovat kiusaamisen alullepanijoita tai tukevat kiusaajia. Pomo valitsee aina kiusaajan puolen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe