rukoilin ajatuksissani Jeesus Auta! Isän ohjaama

Kiitos-Herra-että-autoit

Tapahtui lokakussa vuonna 1967 kun lähdimme kahdella traktorilla ja kärreissä muuttokuormineen kohti kymenlaaksossa olevaa tilaa. Yöllä oli pakkanen jäädyttänyt tienpintaa ja kun ajoimme Kuopion ohi länsirannantietä ja sen jyrkintä mäkeä ylös, kun isäni ohjaama traktori lähti tulemaan alaspäin ja minun ohjaama traktori kuormiseen oli vain noin 20m jäljessä, tien vieressä syvä-rotko. Tuolloin huusin ajatuksissani Jeesus Auta! Isän ohjastama traktori pysähtyi heti. Heittelin lapiolla vain hiukan hiekkaa ja taas mentiin. Mutta kun olimma juuri nousemassa mäkeä ylös vastaan tuli vielä Kuopiosta länsirannantietä kulkeva linja-auto. Olen todella suuressa kiitollisuuden velassa Jumalalle, että Hän kuuli Jeesuksen nimessä esitetyn äänettömänkin hätä rukouksen. Ja näin esti suuronnettomuuden. Näin kauan olen tämän salannut, mutta nyt vain tuli ajatuksiini Psalmi 50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

10

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuusesille

      Ei siinä Jeesuksella eikä Jumalalla ole ollut mitään osuutta, kyllä se on ollut pelkästään Karppisen Auton linja-autokuskin Kyösti Pekkarisen ajotaidosta kiinni.

    • hyvä-yritys

      Karppisen autoa ei silloin vielä edes näkynytkään, sillä linja-auto ilmestyi mäenpäälle vasta hiukan ennen mutkaa. Kyösti Pekkarisen ajotaito ei olisi voinut estää katastrofia.

      • Mutkamäet

        Mikä siitä olisi sitten suuronnettomuuden tehnyt, jos vain se keulimmainen verku peräkärreineen olisi lipsahtanut sinne jontkaan?


      • minulle-se-oli-rukous-v-

        Siinä tosiaan oli suuronnettomuuden kaikki elementit olemassa. Etumaisen traktorin peräkärri oli melkein poikittain tiellä ja jos silloin siihen olisi tullut vielä linja-auto päälle, niin kyllä siinä olisi aikamoinen rytinä ollut. Mutta kun linja-auto ilmestyi eteen niin tie oli jo avoin.
        Totta kai jokainen saa ajatella tästä jutusta niin kuin haluaa. mutta aloituksen kertomus on totista totta, sillä olinhan silminnäkijänä paikanpäällä.

        Muuten Linja-auton kuski ei olisi millään kyennyt suuronnettomuutta estämään. jo yksin siitäkin syystä, että mikään kuski ei olisi saanut autoaan pysähtymään niin lyhyen matkan aikana.


    • luvattuonkyllä

      Viisautta kannattaa rukoilla kun siinä sanassa jopa käsketään että sitä myös annetaan. Se ainut mitä luvataan antaa. Ja kun sitä saisi ei tarvitsisi höpötellä aivan turhia eikä muutenkaan haahuilla typeriä.

    • Salmin

      Kyllä se on korkeimman kädessä, ihmisen elo. Ei saa antaa pelolle valtaa. Herra varjelee meitä kädellään.

    • Huikea-mahdollisuus

      Yksi Suomen tunnetuimmista kitaristeista Jukka Tolonen tuli uskoon vankilassa istuessaan tuomiota naisystävänsä murhayrityksestä. Hän rukoili ensimmäisen kerran Jeesusta, että tämä nainen jäisi henkiin.
      Tapahtui kaksi ihmettä. Nainen selvisi hengissä ja Jukka löysi Jeesuksen elämäänsä.
      Jukan stoori alkaa kohdasta13:03 ja suunnilleen kohdassa 18 hän kertoo rukoilleensa Jeesusta, Mutta nyt kyseessä ei ollut mikään Hätärukous, tämä on ihmisen tärkein hätärukous!

    • Tutustu-Jeesukseen
    • 123hhhhhhhhhhhhh

      Tapahtuisipa minullekin samaa.

      • Otat-vain-vastaan

        http://www.tv7.fi/vod/player/56305/ Allenin kokouksessa ollut mies kertoo nähneensä kuinka Jeesus Jumalan Pyhän Hengen voimalla paransi erään poikavauvan, joka oli syntyessään jo kuurosokea ja kieli roikkui suun ulkopuolella. Kädet ja jalat olivat epämuodostuneet. Kyynärpäät olivat tunkeutuneet vatsaan ja polvet koskettivat kyynärpäitä. Lapsi oli sikiöasennossa. Lisäksi pojalta puuttui miehen sukuelimet ja jalkaterät hänellä oli 26 vakavaa vammaa. Ja kun kokouksen juontaja esitteli pojan Allenille ja hän käski tuoda pojan luokseen ja luvan saatuaan äiti antoi hänet Allenille. Nyt lopun voit kuunnella kun avaat tuon ohjelman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe