Kyllä vaan kesämökki on IHANA

Venekin-vuotaa

Ei ollut ainakaan nyt. Oltiin viime tiistaista lähtien mökillä. Eilen aamulla tultiin pois.
Kyllä oli kivaa. Jokaikinen päivä satoi vettä, räntää, rakeita ja jopa lunta. Hiirenpaskaa mökin lattioilla. Piti desinfioida lattiat ta tasot. Syksyllä jätettiin mökkitien varteen, pressun alle, rankakasa joka piti tehdä nyt pilkkeiksi. Säästyi sekin vaiva kun niitä rankoja ei enää siellä ollut. Tuli taas mitta täyteen muutamaksi viikoksi. Ei ala hyvin tämäkään kesä.

11

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä-mee-sinne

      Miksi menit kun tiesit hyvin mitä säätä on tulossa?. Puita ei kannata jättää jonkun tien varteen, ne voi lähteä vahingossa puun ostajien matkaan, ei siis tarvitse olla varkaus. Itse menen mökille kun lämpömittari näyttää 21 astetta päivällä ja yöllä 8 astetta.

      • Venekin-vuotaa

        Niinpä, miksi menin. Olisko ollut ajatus että se mitä sääennusteessa, muutama päivä aiemmin, luvattiin olisi pitänyt paikkansa? Piti sataa yhtenä päivänä - ensimmäisenä.
        Sitten ne rangat. Ei pitäisi olla kellään mitään syytä kuvitella niitä omikseen jos ei ole maksanut niitä. Vai onko teillä suvussa sellainen tapa, että otetaan ikäänkuin kaiken varalta jonkun mökkitien varresta olevat puut mukaan? Tiedä vaikka olisivat teidän. Vai kävikö niin, että se varas olitkin juuri sinä? Vai varastitko kenties jonkun muun rankakasan? Käytkö ihan täysillä? Minäpä luulen, ettei sinulla ole mökkiä ollenkaan.


      • Per.Vers3
        Venekin-vuotaa kirjoitti:

        Niinpä, miksi menin. Olisko ollut ajatus että se mitä sääennusteessa, muutama päivä aiemmin, luvattiin olisi pitänyt paikkansa? Piti sataa yhtenä päivänä - ensimmäisenä.
        Sitten ne rangat. Ei pitäisi olla kellään mitään syytä kuvitella niitä omikseen jos ei ole maksanut niitä. Vai onko teillä suvussa sellainen tapa, että otetaan ikäänkuin kaiken varalta jonkun mökkitien varresta olevat puut mukaan? Tiedä vaikka olisivat teidän. Vai kävikö niin, että se varas olitkin juuri sinä? Vai varastitko kenties jonkun muun rankakasan? Käytkö ihan täysillä? Minäpä luulen, ettei sinulla ole mökkiä ollenkaan.

        Oliko mökkitie teidän omia maitanne halkovia? Meillä on rajalla puomi, joka on lukossa jos olen useamman päivän poissa mökiltä. Puita ei kukaan tule hakemaan, jos on lukittu puomi. Puomilta rantaan mökille on 400 metriä.
        Jossain vaiheessa laitettiin omalle alueelle (13 ha) puomi, pitää olla tosi rikollinen jos puomin hajottaa.


    • dddd3

      Ei sitä mökkiä kannata pitää jos sieltä saa vaan pahan mielen. Hanki mieluummin joku mieluisampi vapaa-ajan viettotapa.

    • oletsyyllinenkaikkeen

      """Ei pitäisi olla kellään mitään syytä kuvitella niitä omikseen jos ei ole maksanut niitä. """"

      Kun isännät myy puuta, sitten ne vielä sanoo noutajalle "Tienvarressa on myös kolme rankakasaa, ota nekin kyytiin". No, kuski sitten ottaa erehdyksessä sen sinun kasan kyytiin. Kyllä olet aivan yksin syyllinen tapahtuneeseen. Ja säästä, ei ole luvattu kertaakaan mitään hyviä mökkisäitä, senverran on tullut kuunneltua ennustajia. Tässäkin olet yksin syyllinen.

      • Venekin-vuotaa

        Ohhoh! Että sellainen tyyppi tällä kertaa. Sinähän olet ihan kaheli!


      • Per.Vers3

        Tuossa meidän alueen rajoille asti kulkeva tie on metsäautotie. Aina siinä kaikki rankakasat on merkattu ostajayhtiön selvällä phvilapulla ja jotkut isojen puiden kasat (pystyynkuolleista puista tehdyt) kunnollisilla maalatuilla merkinnöillä.
        Onneksi mökit ovat päättyvän tien loppupäässä, ei pääse mistään ajamaan alueiden läpi.


    • älypiilossaluuraa

      Ei kesämökillä ole sen kummempia ilmoja kuin kotonakaan. Välillä sataa, välillä paistaa, on lämmintä tai vähemmän lämmintä. Muuta etelään, tai vaikkapa Saharaan, siellä sataa tosi harvoin lunta ja rakeita.

      Hiirenpaskoihin syy löytyy itsestäsi.
      Jos mökkisi tosiaan on niin harva, että hiiret hirsien välistä sisään ja uloskulkevat, niin pitäisikö asialle tehdä jotain?
      Jos et osaa alkeellisimipiakaan omakotitaloasumisen niksejä, kuten ilmanvaihtoaukkojen verkottamista, niin sinun on parempi myydä mökki pois. Kohta se on laho paska eikä kelpaa enää kenellekään.

      Mitä rankakasoihin tulee, niin minuakin vituttaisi jos joku ne varasti, mutta toisaalta voit lohduttautua sillä, että pressun alla olleena suurin osa niistä oli jo homeessa. Eli eipähän tuossa isoa vahinkoa käynyt.

      • Per.Vers3

        Hiiriä voi lauta- tai hirsimökkeihin tulla muualtakin kuin ilmanottoaukoista. Tällaisia vanhoja mökkejä kyllä löytyy. Sekä vanhaan kotitalooni, että kesämökkiini tulee kyllä syksyllä hiiriä sisään jostain kummista paikoista.

        Kommentoisin paljon polttopuita tehneenä: Homeiset puut ovat ihan OK, ei niistä mitään ongelmaa ole syntynyt, senkun kuivataan vaan uudestaan ja käytetään.
        Varmasti on harmia, jos vähänkin hitaammilla koneilla tekee polttopuunsa. Tässä tapauksessa siis oli karsitut rangat pinossa. Puiden kaataminen, karsiminen ja katkaisu tyypilliseen 3 metrin mittaan on jo aika iso homma nykyihmiselle, varsinkin kuusikymppisille, kuten minä. Kyllä on aika iso menetys, työaikaa mennyt hukkaan.


      • Kaikkeasattuu
        Per.Vers3 kirjoitti:

        Hiiriä voi lauta- tai hirsimökkeihin tulla muualtakin kuin ilmanottoaukoista. Tällaisia vanhoja mökkejä kyllä löytyy. Sekä vanhaan kotitalooni, että kesämökkiini tulee kyllä syksyllä hiiriä sisään jostain kummista paikoista.

        Kommentoisin paljon polttopuita tehneenä: Homeiset puut ovat ihan OK, ei niistä mitään ongelmaa ole syntynyt, senkun kuivataan vaan uudestaan ja käytetään.
        Varmasti on harmia, jos vähänkin hitaammilla koneilla tekee polttopuunsa. Tässä tapauksessa siis oli karsitut rangat pinossa. Puiden kaataminen, karsiminen ja katkaisu tyypilliseen 3 metrin mittaan on jo aika iso homma nykyihmiselle, varsinkin kuusikymppisille, kuten minä. Kyllä on aika iso menetys, työaikaa mennyt hukkaan.

        Hiiri saattaa tulla sisälle ovestakin ihan hyvin. Kun se on sisällä niin sitä ei välttämättä edes näy. Myös savupiipusta se voi tulla. Vanhoissa kesämökeissä ei rakenteet ole välttämättä kovin tiiviitä ja hiiri on notkea eläjä. Kerran sellaiseksi reitiksi paljastui kaapelin sisääntuonti. Sähkönaru oli tuotu ensin vintille ja seinän vierestä laipion läpi sisään. Siihen oli jäänyt selllainen reilun sentin rako.
        Monena keväänä mökistä löytyi muumioitunut hiiri, joskus useitakin ja haju oli sitä mukaa.


    • HukkukaaIhmiset

      Sitten vasta se ihanaksi muuttuu kun juhannus saapuu ja aamulla löytyy rantavedestä paisunut hukkunut suomalainen mies...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe